Had ik erom moeten lachen dan?quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:40 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Aha. Als het goed is hebben ze hem vrijdag gekregen .. tenminste toen ik vrijdag naar een reseller ging waren ze er al. Ook nog even gelachen om de MacBook Pro?
Hij is wel oké ja , maar doel er meer op dat Apple hem als zijnde Pro machine probeert te verkopen maar hem vervolgens uitrust met slechts één fireiwire poort , een verplicht glimmend scherm en een plastic toetsenbord in plaats van de originele aluminium toetsenbord. Dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat je moet herstarten voor een GPU wissel en het topje van de ijsberg is nog dat je voor een DVI adapter slechts 99 euro moet betalen om je MacBook Pro aan een ACD te hangen terwijl bij de eerdere MacBook Pro's er standaard een duallink aansluiting opzit.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:12 schreef JH87 het volgende:
Die 'oude' MBP's zien er ook nog steeds prachtig uit, maar als je 'm zo naast de nieuwe ziet staan zijn die nieuwe toch ook wel heul erg mooi hoor. Als je daar op doelt, tenminste.
D'r komt nog iets in Update 10.5.6 voor de nieuwe MBP, waardoor het makkelijker gaat..quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:29 schreef Anthraxx het volgende:
Oh, en hoe wil jij een GPU wissel on-the-fly implementeren in je OS? Het is een prima oplossing van Apple. Het is doorgaans niet gewenst om zoiets cruciaals in je OS op te lossen zonder software, als het al uberhaupt kan.
Dat lijkt me een simpele oplossing namelijk door gebruik te maken van 1 videochip en niet 2 chips waardoor je in theorie een uurtje batterij wint.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:29 schreef Anthraxx het volgende:
Het originele toetsenbord was ook plastic. Ja, met een mooie aluminium look.
Oh, en hoe wil jij een GPU wissel on-the-fly implementeren in je OS? Het is een prima oplossing van Apple. Het is doorgaans niet gewenst om zoiets cruciaals in je OS op te lossen zonder software, als het al uberhaupt kan.
Vista kan het?quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:29 schreef Anthraxx het volgende:
Een mooie sleeve bestaat niet. Een praktische wel. Ik heb de laatste keren bij Mailamac besteld omdat het rap is. Maar je kunt natuurlijk ook bij Apple bestellen , hou wel rekening met de 8 euro verzending. Of bij een reseller zelf langs gaan ..quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:51 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Woahhh nieuwe MacBook sinds gister! De een na nieuwste, niet die met zwarte randen!
Waar halen jullie je sleeves? Ik wil wel een mooie
Een stevige sleeve? Hmm dat valt nog te betwijfelen. Maar deze ziet er wel goed uit dan , mits in een andere kleur.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
En hij moet natuurlijk ook stevig zijn! Maar als het mooi & stevig kan, waarom niet?
eh , jij zocht een sleeve. Ik niet. Maar goed bij Apple hebben ze dus alleen roze en zwart. Zo te zien kun je niet bij Incase zelf bestellen. Wel handig trouwens zo'n YKK zipper. Zeker bij plastic MacBooks i.v.m. krassen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dan moet je even op de site van incase kijken, daar zijn nog zes andere kleuren.
Ja , CS4 is opmerkelijk rapper dan CS3.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:09 schreef Junkie het volgende:
Is er hier al iemand aan de Adobe Creative Suite 4?
Ik moet dalijk ook de broodnodige apps installeren op m'n nieuwe macquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en ik heb nu wel zin om allerlei leuke programma's te downloaden! Iemand nog tips?
Ik "heb" al heel lang een apple dus dan blijf je een beetje hangen bij je standaard progamma's,quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik moet dalijk ook de broodnodige apps installeren op m'n nieuwe mac
Lift even mee op je post
- iWorkquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik zou zeggen
- firefox
- adium
- transmisson
Ik heb zo'n zwarte ervanquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mooie bestaan welBij mij @ schule hebben meisjes echt schattige sleeves
Ik vind deze bijvoorbeeld leuk:
[ afbeelding ]
Verder nog Pixelmator (lichte versie van Photoshop)quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:38 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
- iWork (staat er al standaard al op bij de nieuwe Macs, alleen goede regkey vinden.. of kopen natuurlijk)
- VLC
- Perian
- Flip4Mac
Toast
VisualHub
Flow
Microsoft Messenger
- Quicktime Pro
Maar goed dit lijstje moet iedereen hebben natuurlijk.De standaarduitrusting .
Overigens qua Windows zou ik zeker gaan voor XP. "The V-word" wil je gewoon niet ..
Pixelmator ja .. daar heb ik zelfs een licentie voor. Wtf.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Verder nog Pixelmator (lichte versie van Photoshop)
En ik mis UnrarX voor het uitpakken van die nare rar bestanden...
VMware Fusion voor eventueel parallel Windows XP ernaast draaien..
En XP moet ik dan maar een fixenquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:38 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
- iWork ken ik niet? heb ik niet
- VLC heb ik al
- Perian ken ik niet? heb ik niet
- Flip4Mac heb ik al
- Toast heb ik dat nodig? ik heb toch iphoto/itunes?
- VisualHub ken ik niet? heb ik niet
- Flow ken ik niet? heb ik niet
- Microsoft Messenger heb ik al
- Quicktime Pro heb ik al
Maar goed dit lijstje moet iedereen hebben natuurlijk.De standaarduitrusting .
Overigens qua Windows zou ik zeker gaan voor XP. "The V-word" wil je gewoon niet ..
Volgens mij heb ik Photoshopquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Verder nog Pixelmator (lichte versie van Photoshop)
En ik mis UnrarX voor het uitpakken van die nare rar bestanden...
VMware Fusion voor eventueel parallel Windows XP ernaast draaien..
Ik heb ook al een tijd een apple, zelfde probleem dus.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:28 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik "heb" al heel lang een apple dus dan blijf je een beetje hangen bij je standaard progamma's,
terwijl alles nieuw is je helemaal op onderzoek uitgaat en je terug komt met vettere shit!
Niets. Dat is alleen wat 'gemakkelijker' daarentegen kun je wel minder.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik PhotoshopWat voor meerwaarde heeft Pixelmator dan?
Ik heb al 18 jaar een eigen apple dus ik dacht dat ik redelijk ingelezen was,quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb ook al een tijd een apple, zelfde probleem dus.
Dalijk dus over naar Leopard, daar is vast nog wel e.e.a. aan leuks voor te krijgen.
Oh oké, dan download ik die niet!quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:52 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Niets. Dat is alleen wat 'gemakkelijker' daarentegen kun je wel minder.
Sorry?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:56 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh en bijv. Photoshop en XP moet je kopen...
meerder desktopsquote:
F8 op je toetsenbord..quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En wat is spaces?
Ik gebruik daarvoor AppZapper..quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:43 schreef mrbox het volgende:
-Apptrap is altijd wel handig om de crap in z'n geheel te verwijderen.
En daarbij kan je ook programma's binden aan schermenquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
F8 op je toetsenbord..
En wisselen met <CTRL> <Pijltjes Toetsen>, probeer maar eens in elk venster een programma te openen. Zul je zien dat het retehandig is...
nope, office is nog steeds even kut als vroeger. Op mijn werk zit ik dagelijks op de windowsvariant te werke, en het verschil in performance is echt enormquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tja, ik weet het niet, ik gebruik enkel Word 2008, maar ik vind het echt een rukprogramma, figuren in documenten die ie niet laat zien, als je meerdere venters open hebt staan en met Spaces werkt gaat ie helemaal flippen, dus tja dat Excel 2008 niet helemaal goed werkt, verbaast me dan ook niet. En ik heb alle updates erover heen gegooid (dat ging overigens ook niet makkelijk...) Maar goed, nee ben er niet echt tevreden over...
Eh? Dus als je iTunes opstart vanuit scherm 1 bijvoorbeeld, dat ie gewoon opent in venster 4?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:21 schreef mrbox het volgende:
[..]
En daarbij kan je ook programma's binden aan schermendus itunes altijd op scherm 4 bijvoorbeeld
Ah, toch maar eens naar kijkenquote:Op maandag 20 oktober 2008 23:40 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
meerder desktops
mij programma's
-firefox
-vlc
-adium
-transmission
-quicksilver![]()
-coversutra
-office 2008 mac versie dan
Spacesquote:
Ik werk tegenwoordig met de citrix access gateway via een https web verbinding en die doet het niet in safari.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef LudoSanders het volgende:
Iemand ervaring met Citrix op de Mac, ik krijg een 403 forbidden scherm?
Ja kan je instellen bij spaces -> application assignmentsquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Eh? Dus als je iTunes opstart vanuit scherm 1 bijvoorbeeld, dat ie gewoon opent in venster 4?
Want dat wil ik dan met Word 2008 dan ook doen, dat kutprogramma onthoudt zelf gewoon niet waar ie moet blijven staan...
Ik werk ook met de ICA-client for Mac, en die gaat prima, icm een Cisco VPN-verbinding.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:23 schreef LudoSanders het volgende:
Iemand ervaring met Citrix op de Mac, ik krijg een 403 forbidden scherm?
Trust me, that won't work. Ik heb nagenoeg alles al geprobeerd, maar Spaces en Word lukt erg beperkt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Eh? Dus als je iTunes opstart vanuit scherm 1 bijvoorbeeld, dat ie gewoon opent in venster 4?
Want dat wil ik dan met Word 2008 dan ook doen, dat kutprogramma onthoudt zelf gewoon niet waar ie moet blijven staan...
Precies het werkt erg slecht. Daarnaast kan Numbers ook niet alle dingen ondernemen , dus gebruik ik maar Office '03 via VMWare.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Tja, ik weet het niet, ik gebruik enkel Word 2008, maar ik vind het echt een rukprogramma, figuren in documenten die ie niet laat zien, als je meerdere venters open hebt staan en met Spaces werkt gaat ie helemaal flippen, dus tja dat Excel 2008 niet helemaal goed werkt, verbaast me dan ook niet. En ik heb alle updates erover heen gegooid (dat ging overigens ook niet makkelijk...) Maar goed, nee ben er niet echt tevreden over...
Office 2007 is geen probleem neem ik aan? Ivm met de functies en het aantal velden dat 2007 aankan. Ik ben namelijk dezelfde constructie aan het opzettenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:50 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Precies het werkt erg slecht. Daarnaast kan Numbers ook niet alle dingen ondernemen , dus gebruik ik maar Office '03 via VMWare.
Dat kan ook ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:16 schreef portier het volgende:
[..]
Office 2007 is geen probleem neem ik aan? Ivm met de functies en het aantal velden dat 2007 aankan. Ik ben namelijk dezelfde constructie aan het opzetten. Ik heb de boel geupdate, maar het werd er niet beter van.
Zo zie je wel meteen wie de nieuwe MacMook heeft.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:01 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat kan ook ja.
[ afbeelding ]
Wat klopt hier niet aan?
Ik moest hem 2x lezen. Ik snapte hem de eerste keer nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:50 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Zo zie je wel meteen wie de nieuwe MacMook heeft.
Haha! Ik moet altijd lachen als ik zo een scherm ziequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat klopt er hier niet?
[ afbeelding ]
Hij lijkt me dood. Sowieso, waar heb je dat ding gekocht? De WL-105 is *rekent* 5 jaar geleden voor het laatst gemaakt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:41 schreef Maravilla het volgende:
Probleem met Sitecom Accesspoint
Misschien is er hier nog iemand die me hiermee kan helpen?
Hahahahaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:01 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat kan ook ja.
[ afbeelding ]
Wat klopt hier niet aan?
Huh?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hebben hier mensen een sticker naast hun touchpad om dat gedeelte te beschermen? Of is dat tegenwoordig niet meer nodig?
Waarvoor zou je zoiets hebben?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:02 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Hebben hier mensen een sticker naast hun touchpad om dat gedeelte te beschermen? Of is dat tegenwoordig niet meer nodig?
Ah dat. Als het goed is is dat nu niet meer nodig. Dat was alleen met de eerste , ik heb hier een MacBook uit Jan. 2007 en die heeft het ook niet. Jij hebt vast de 799 van de MM , dus hoef je nergens bang voor te zijn , daarnaast heb je ook garantie hè.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou omdat bij de eerdere macbooks mensen bruine vlekken kregen op de case
en ik hou hem graag zo lang mogelijk nieuw
Hoe ral is datquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
zeg maar zo iets
Ja ik heb die van de mediamarktquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:22 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ah dat. Als het goed is is dat nu niet meer nodig. Dat was alleen met de eerste , ik heb hier een MacBook uit Jan. 2007 en die heeft het ook niet. Jij hebt vast de 799 van de MM , dus hoef je nergens bang voor te zijn , daarnaast heb je ook garantie hè.
Dan hoef je dus helemaal niet bang te zijn. Je mag er wel vanuit gaan dat Apple na 2 jaar het probleem wel goed heeft gekregen..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:29 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja ik heb die van de mediamarktFebruari 2008 of zo iets
Daar heb je een heel mooi programma voor .. en omdat het hier niet gezegd moet worden maar via PM.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Een paar programma's hebben een serialkey nodig
maar die heb ik niet
halp
Oe gatsie. Gelukkig typ ik altijd zoals het officieel hoort. Met de polsen in de lucht en de vingertoppen enkel op het keyboard. Zijn die vervloekte lessen toch nog ergens goed voor geweestquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
zeg maar zo iets
Nou de laatste casing die wij hebben gekregen (eerste generatie, na 2 jaar nog vervangen) en het is nu weer pet hoorquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:30 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dan hoef je dus helemaal niet bang te zijn. Je mag er wel vanuit gaan dat Apple na 2 jaar het probleem wel goed heeft gekregen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |