helemaal goed!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:45 schreef eentwee het volgende:
Zwembad Vollenhove in Vollenhove (Steenwijk)Flevoweg 3.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:42 schreef Maizena het volgende:
Ik herkende de kleur van het bos
Helemaal goedquote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:23 schreef eentwee het volgende:
Da's snel zeg..moet het de volgende keer moeilijker makenHoe vond je 'm, herkenning of slim zoeken met begraafplaats o.i.d.?
Daar zijn Danny en Knorretje trouwens getrouwdquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:24 schreef redunzl het volgende:
Landhuis D'Oliphant, ook wel geschreven als De Oliphant, werd van 1591 tot 1592 in opdracht van Cornelis van Coolwijk als "boerenbehuizinge" gebouwd bij Nieuwesluis op het eiland Voorne. De achthoekige toren die onderdeel van het landhuis maakte is waarschijnlijk bedoeld om het bouwwerk de allure van een een ridderhofstede te geven, en om de suggestie te wekken dat de opdrachtgever tot een oud en edel geslacht behoorde. Het landhuis is sinds 1975 gevestigd aan de Kromme Zandweg 90 in Rotterdam.
moet dat nou, zo snel... er zit meer tijd in het maken van deze opgave!quote:
idd niet gezien dat het vlakbij de eikenhorst ligtquote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:01 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Had je niet gezien dat ik de Eikenhorst van Willem Alexander en Maxima had gevonden, dit is in hetzelfde park.
Sorry, lukt me niet. Ik krijg steeds een foutmelding. Misschien wil iemand anders het proberen?quote:Redunzl, ik ga je in OP in de Hall Of Fame zetten.
Plopsalandquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:31 schreef Angeliquetje het volgende:
(((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))
(((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))
((((((>>>>>>>>><<<<<<<<<()
>OOOOOOOOOOOOOO
waar is dit?
Het is me uiteidelijk toch nog gelukt.Redunzl, je staat er in hoor!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:54 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Sorry, lukt me niet. Ik krijg steeds een foutmelding. Misschien wil iemand anders het proberen?
quote:
ziet er goed uit, bedankt!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:20 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Het is me uiteidelijk toch nog gelukt.Redunzl, je staat er in hoor!
helemaal goed!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:33 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
Groenendael Philips Management Training Centre: Hilvarenbeek.
http://www.groenendael.nl/
Dat is goedquote:
helemaal goed!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:10 schreef Maizena het volgende:
Aha...huis van Charley Toorop in Bergen Noord-Holland.
Het huis heet "deVlerken"
Juistquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:24 schreef redunzl het volgende:
Laren (Achterhoek), geen standbeeld van Albert Mol (begrijpelijk)
Het beeld in Giethoorn is al geplaatst: http://www.rtvoost.nl/nieuws/?page=5&cat=1&id=89276quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:26 schreef redunzl het volgende:
ik lees niet goed: eerst geen standbeeld
alsnog een standbeeld dus:
LAREN (ANP) - Er komen twee standbeelden voor de overleden televisiepersoonlijkheid Albert Mol: één in het Gelderse Laren, waar Mol woonde, en één in Giethoorn waar zich de film Fanfare afspeelde. Albert Mol speelde daarin een belangrijke rol. Een woordvoerder van kunstenaar Wim Kuijl, die de beelden gaat maken, heeft dat donderdag bevestigd.
Kuijl heeft via zijn website een stemming gehouden over de vraag waar het beeld zou moeten komen. Volgens de woordvoerder hebben beide gemeenten aangegeven de beelden graag te willen plaatsen.
Albert Mol overleed in 2004 op 87-jarige leeftijd. De acteur en danser kwam als één van de eersten in de jaren zestig op tv openlijk uit voor zijn seksuele geaardheid.
Het beeld in Giethoorn wordt waarschijnlijk op korte termijn geplaatst. Het beeld in Laren volgend jaar augustus.
helemaal goed!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:03 schreef Maizena het volgende:
Stadhuis Alphen aan de Rijn.
http://www.alphenaandenrijn.nl/Smartsite.shtml?id=11311
Is weer eens helemaal goedquote:
helemaal goedquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Casa Verde in de kasteeltuinen van Arcen
helemaal goed!quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
de Hertogin Hedwigepolder bij Emmapolder
Apart, dat het exact noord-zuid en oost-west gebouwd is. En ik vond er opvallend weinig parkeerplaatsen bij. Wat voor onderzoek wordt daar gedaan?quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:22 schreef redunzl het volgende:
ik dacht in eerste instantie aan een ziekenhuis, tijdens het zoeken vrij snel herkenbaar door de omvang
zo te zien vooral milieu- en procestechnologie:quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Apart, dat het exact noord-zuid en oost-west gebouwd is. En ik vond er opvallend weinig parkeerplaatsen bij. Wat voor onderzoek wordt daar gedaan?
(Hoofd)kantoor Pon automobielen Putterstraatweg 5 Nijkerk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:55 schreef redunzl het volgende:
Wat, waar en welk bedrijf gebruikt dit als hoofdkwartier?
[ afbeelding ]
helemaal goed!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
(Hoofd)kantoor Pon automobielen Putterstraatweg 5 Nijkerk.
Edit: op de hint zie je een tekening voor het concept van de bekende VW bus die Pon Senior getekend heeft na een bezoek aan de VW fabrieken in Duitsland
Wat is daar bijzonder aan dan? Is dat een speciaal getal ofzoiets?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 22:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Perfect. Was inderdaad over die meters tot de grens.
helemaal goed!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Landgoed Hageveld te Heemstede met het college Hageveld en Bisschoppelijk Seminarie Hageveld
Is goed en weer snel gevondenquote:Op woensdag 12 november 2008 21:22 schreef redunzl het volgende:
Huis Blankenberg is een kasteel gelegen aan de Blankenberg in het gehucht Honthem bij Cadier en Keer dat tegenwoordig deel uitmaakt van de Nederlands Limburgse gemeente Margraten.
hier
Heb ik ook al naar gegeken, De Hel Friesland ziet er anders uit, dus die is het niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:26 schreef Kees22 het volgende:
Dat moet dan haast wel de Hel zijn. Maar er zijn zoveel plaatsen die de Hel heten.
Waar ik geboren ben, was de Hel een broekbosje met hakhout.
hel is idd het meest voor de hand liggend maar dit plaatsje is echt om te huilenquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:50 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Heb ik ook al naar gegeken, De Hel Friesland ziet er anders uit, dus die is het niet.
redunzl 7quote:
helemaal goed!quote:Op woensdag 19 november 2008 11:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bonnefantenmuseum in Maastricht?
Correctquote:Op woensdag 19 november 2008 22:40 schreef redunzl het volgende:
Sluis Leukermeer-Reindersmeer Well-Bergen in Limburg
hier
helemaal goed (en weer snel gevonden)quote:Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Flevopark, Amsterdam
[ afbeelding ]
Uiteraard goedquote:Op donderdag 20 november 2008 16:22 schreef redunzl het volgende:
Yarden Crematorium Schagerkogge
Haringhuizerweg 3
1741 NC Schagen
helemaal goed!quote:Op zondag 23 november 2008 12:28 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Huis 't Velde is een statig wit landhuis ten oosten van Warnsveld. De geschiedenis van dit voormalig havezate gaat terug tot minimaal 1326 en heeft prominente bewoners gekend zoals Arnold Joost van Keppel (eerste graaf van Albermarle). Het huis wordt beheerd door de stichting Het Geldersch Landschap en is sinds 1976 in gebruik door de School voor Politie Leiderschap (SPL) als conferentie- en studiecentrum.
Huis 't Velde is gelegen aan de N346 tussen Zutphen en Lochem, net ten oosten van Warnsveld bij de T-splitsing met de weg naar Vorden
helemaal goedquote:Op woensdag 26 november 2008 14:13 schreef Mokus het volgende:
De Spaanse architect Santiago Calatrava kreeg in 1999 de opdracht om drie bruggen te ontwerpen over de Hoofdvaart in de Nederlandse gemeente Haarlemmermeer. Calatrava ontwierp drie markante, witte tuibruggen, elk met een hellende stalen pyloon die zowel een esthetische als een constructieve functie hebben - typerend voor het werk van de Spanjaard. De bruggen kregen vanwege de op snaren gelijkende tuien de namen Harp, Citer en Luit. Voor die namen werd gekozen na een door de gemeente uitgeschreven prijsvraag. De bruggen werden in 2003 opgeleverd en op 1 juli 2004 officieel in gebruik genomen, door koningin Beatrix.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calatravabruggen
Helemaal goedquote:Op woensdag 26 november 2008 18:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het Hambroek bij Borculo?
Dus als ik de wikiperida goed begrijp, is dit de Luit?quote:Op woensdag 26 november 2008 14:13 schreef Mokus het volgende:
De Spaanse architect Santiago Calatrava kreeg in 1999 de opdracht om drie bruggen te ontwerpen over de Hoofdvaart in de Nederlandse gemeente Haarlemmermeer. Calatrava ontwierp drie markante, witte tuibruggen, elk met een hellende stalen pyloon die zowel een esthetische als een constructieve functie hebben - typerend voor het werk van de Spanjaard. De bruggen kregen vanwege de op snaren gelijkende tuien de namen Harp, Citer en Luit. Voor die namen werd gekozen na een door de gemeente uitgeschreven prijsvraag. De bruggen werden in 2003 opgeleverd en op 1 juli 2004 officieel in gebruik genomen, door koningin Beatrix.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calatravabruggen
Helemaal goed, de naam wist ik ook nietquote:Op donderdag 27 november 2008 07:45 schreef redunzl het volgende:
hier
gemeente Giessenlanden,
zie niet direct of het een naam heeft, vlgs de panoramio foto's daarboven is het:
Recreation Area Slingeland - De Hoogt - Goudriaan
quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het Kanaal Gent-Terneuzen bij de grensovergang Nederland-België, vlakbij Sas van Gent
links is Nederland, rechts is België
voorkant schip in Nederland, achterkant in België
helemaal goed!quote:Op zondag 7 december 2008 00:39 schreef Maizena het volgende:
Het Russisch paleisje aan de Granpré Molièrestraat, gezien vanaf de Haussmannstraat.
Datering ca. 1994 - ca. 1994
Bijzonderheden Deze villa behoort tot het villapark "De Etalage" en werd ontworpen door de architect Piet Blom. Hij is beschreven op p. 26 van "Maatwerk in architectuur. De villa's van Zielhorst" door Marga Kuperus (standplaats 2101).
Vervaardiger Evers, Johan
Auteursrecht Johan Evers. Naamsvermelding verplicht! Johan Evers, Paladijnenweg 62, 3813 HA Amersfoort, tel. 033 - 4724360. (Neg.nr. 18a)
Plaats Amersfoort
Wijknaam Zielhorst
Buurt Etalage
Gemaakt voor: Yennah Prusnha, Russische Pianiste...
En dan te weten dat ik er vlakbij heb gewoond en vaak langs de plaats waar gebouwd werd reed...Heb het echter nooit af gezien.
quote:
Stadhuis dus!quote:Op woensdag 10 december 2008 16:41 schreef 19_William_78 het volgende:
Oud gemeentehuis/trouwlocatie!
dat is snel, vroeg me net af of het wel een zinnige hint was!quote:
dit schiet idd niet op ...quote:Op woensdag 10 december 2008 22:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
redunzl, als hij morgen nog niets geplaats heeft schrappen maar, zou ik zeggen.
deed het pijn?quote:Op woensdag 10 december 2008 22:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Goh redunzl, sinds wanneer ligt Vught in Noord Holland? Vught lag de laatste keer dat ik keek nog echt in Noord-Brabant.
begin toch echt medelijden met je kind te krijgen, papa controlfreak :-)quote:Op woensdag 10 december 2008 22:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Goh redunzl, sinds wanneer ligt Vught in Noord Holland? Vught lag de laatste keer dat ik keek nog echt in Noord-Brabant.
quote:Op maandag 15 december 2008 12:45 schreef Maizena het volgende:
Havezate Den Alerdinck
Den Alerdinckweg 1
8055PE Laag Zuthem
Telefoon: 0570592211
Weer goedquote:Op maandag 15 december 2008 21:18 schreef redunzl het volgende:
Drongelen is een dorp in de Nederlandse gemeente Aalburg in de provincie Noord-Brabant. Het is gelegen in het Land van Heusden en Altena.
In de Tweede Wereldoorlog zijn in Drongelen vrijwel alle huizen verwoest. Door de ligging van Drongelen aan de Bergsche Maas, in 1944 de frontlinie, kwam het dorp onder vuur te liggen van Geallieerd geschut.
hier
helemaal goedquote:Op dinsdag 16 december 2008 11:55 schreef Maizena het volgende:
Stichting MAK Blokweer
Kloosterhout 1-2
1695 JC Blokker
Tel: 0229-266344
http://www.mak-blokweer.nl/
http://www.mak-blokweer.nl/quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nieuwlande, Drenthe, kreeg in 1985 de Yad Vashem onderscheiding vanwege massale hulp aan Joodse onderduikers
Gewoon een boerderij in the middle of nowhere.. en hij vindt het gewoon gelijkquote:Op woensdag 24 december 2008 22:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ja idd. Dacht al dat deze wat langer zou duren. Niet dus.
het gaat in ieder geval om een boomquote:Op donderdag 25 december 2008 11:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hebo ngeveer een idee waar ik moet zoeken, maar ben hem nog niet tegengekomen helaas
helemaal goed!quote:Op zondag 28 december 2008 15:42 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Officieel De Dikke Boom van Verwolde, bij Laren (Gelderland). Geschatte leeftijd 450 jaar.
[ afbeelding ]
ik krijg beelden doorquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:51 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Helemaal goed, Ben er afgelopen zondag nog overheen gereden. Tol is 50 cent. Het was echter zo ongelofelijk koud dat er niemand stond om het tolgeld te innen.
Niet dus...quote:Op woensdag 31 december 2008 16:45 schreef redunzl het volgende:
wat en waar?
misschien dat het dit jaar nog (?) wel lukt:
[ afbeelding ]
jaaah, dat is 'm !quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:26 schreef Maizena het volgende:
http://www.ad.nl/fun/bizar/article945764.ece
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=32002
[ afbeelding ]
Beeld Binfire Erp
had ook geen idee waar ik moest beginnen, zat een hele tijd in utrecht en gelderland te zoekenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:47 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Goed gevonden joh!
Toen ik de opgave zag zonk me de moed meteen al in de schoenen, geen flauw idee waar het zou kunnen zijn.
Helemaal goedquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:01 schreef redunzl het volgende:
Kunstenaar Jorgen Leijenaar heeft een plek ontworpen waar bezoekers stil kunnen staan bij het verleden van wat eens een bescheiden woon- en werkplaats was. Na een bewogen geschiedenis uitgegroeid tot Stadskanaal, het belangrijkste centrum langs de Semslinie. Het ontwerp bestaat uit een terp van 25 x 25 meter, geïsoleerd van het landschap door een omringende sloot. Op de terp zijn negen grafzerken met poëtische teksten opgesteld ter nagedachtenis aan de eerste kolonisten. Een smeedijzeren hek sluit het kunstwerk af. De bezoeker zal zich afvragen of het om een kunstwerk gaat of daadwerkelijk om een begraafplaats. [tekst: www.semsliniekunstlijn.nl] Het kunstwerk is te vinden tussen het Noorderdiep en de H.J. Kniggestraat, vlakbij het schuurtje-met-gedenksteen aan de Pekelderstraat
1787, Jorgen Leijenaar
Stadskanaal, aan het Noorderdiep
http://www.cultuurwijs.nl(...)wijs.nl/i000774.html
maar wel een grote kerk ernaastquote:Op zondag 11 januari 2009 03:13 schreef rubbereend het volgende:
damn wat zijn de details tegenwoordig klein
Ik heb een idee (tvp)quote:
juistem!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:44 schreef Maizena het volgende:
Monument
Op zaterdag 8 juli 2000 werd in Vollenhove een beeldhouwwerk onthuld, dat de herinnering levend houdt aan de "Durgerdammer vissers". Het beeld heeft een plaats gekregen aan de westkant van de Grote Kerk, tussen de binnenhaven en de buitenhaven. Het initiatief tot plaatsing is genomen door de Belangenvereniging Vollenhove-Stad. Het beeld is vervaardigd door de kunstenaar Henny Zandjans uit Diepenheim.
http://www.henkvanheerde.nl/vollenhove/Diversen/durgerdammers.htm
[ afbeelding ]
Is goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:15 schreef redunzl het volgende:
bij Koudum in Friesland
[ afbeelding ]
aha, natuurlijk, dacht al aan Piet Boon oidquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef JDude het volgende:
Ik gok op kubuswoningen, ontworpen door Piet Blom.
helemaal goed!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:16 schreef Maizena het volgende:
http://www.sphh.nl/monumenten/kalkovens.htm
De Kalkovens
Net buiten de kern van de vestingstad Hasselt ligt het kalkoventerrein. In 1990 sloot deze laatste nog brandende schelpkalkbranderij van West-Europa haar poorten. Dit betekent dat aan het ambacht van kalkbranden een einde is gekomen. Om dit industrieel erfgoed in stand te houden zijn de kalkovens gerestaureerd, zodat het nu als industrieel monument kan blijven bestaan
Ik was te snel...geen steenfabriek maar kalkovens dus...
Kijk, de kubus-achtige huizen...
Het "Draaiend Huis" staat op rails en maakt in enkele uren tijd een rondje om de rotonde. De kosten (enkele tonnen) deden in de Tilburgse politiek nogal wat stof opwaaien.quote:Wie de stad Tilburg binnenkomt vanuit het noorden, stuit op de Hasseltrotonde. Deze rotonde vormt één van de belangrijkste toegangspoorten tot de stad. Niet zo gek dus dat de gemeente deze plek waar dagelijks veel mensen langsrijden - en die voor veel mensen het eerste beeld van Tilburg is - heeft aangewezen als locatie voor kunst. Voor de stad Tilburg die met haar openbaar kunstenplan lef wil tonen en ongewone dingen wil laten zien, is de Hasseltrotonde dé plek voor een grootschalig en ongewoon kunstwerk als het Draaiend huis van John Körmeling. Meer informatie en foto's vind u op deze pagina.
Is helemaal goed en snelquote:
thx!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gefeliciteerd redunzl met je vermelding in de hall of fame!
Inderdaadquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tnx voor het speurwerk redunzl. Ik heb het aangepast hierboven (nu nog de wiki)
Is het trouwens het Afrikamuseum in Berg en Dal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |