Dat inloggen e.d. vast niet, maar de eerste html is een feit. Nog wat brak, maar ik zal het je zo laten zien, dan kan automatisch elke 5 minuten er een update van de tussenstand zijn. Het probleem is alleen dat het zo'n geknoei is om de inzet van mensen allemaal te moeten doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Leuk dat je het probeert maar dat gaat toch never nooit lukken?
Voorbeeld:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:40 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat inloggen e.d. vast niet, maar de eerste html is een feit. Nog wat brak, maar ik zal het je zo laten zien, dan kan automatisch elke 5 minuten er een update van de tussenstand zijn. Het probleem is alleen dat het zo'n geknoei is om de inzet van mensen allemaal te moeten doen.
Roger.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Even een tvp-tje en mijn voorlopige inzet:
Morgan Stanley SHORT 500.000
Citi Group SHORT 500.000
Als je mij maar niet de schuld geeft als het mis gaat...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Roger.
Morgan Stanley SHORT 300.000
Citi Group SHORT 500.000
Nee hoor... ik voer de tekst toch in.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:28 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als je mij maar niet de schuld geeft als het mis gaat...
(waarom zet je niet meer in trouwens?)
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:52 schreef Prutzenberg het volgende:
Even een tvp-tje en mijn voorlopige inzet:
Morgan Stanley SHORT 500.000
Citi Group SHORT 500.000
Bank of America SHORT rest
Ford LONG rest
Wat weten jullie dat ik niet weet?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:29 schreef 68Chevelle het volgende:
Citigroup SHORT 500000
Exxonmobile SHORT 500000
BoA SHORT REST
FORD LONG REST
Tezij ik het komende uur meer nieuws heb, blijft ie zo
Citigroup 500k SHORTquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:10 schreef rene29 het volgende:
Citigroup 500k SHORT
Morgan Stanley 500k SHORT
Bank of America 500k SHORT
FORD rest LONG
En de vingertjes kruisen
Is lastig iddquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:29 schreef Liewec het volgende:
Er is vandaag geloof ik HELEMAAL geen pijl op te trekken... De futures en pre-markets van de DJ lijken qua verlies mee te vallen, in vergelijking met Azië iig
Net te laat.....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:32 schreef Xtreem het volgende:
MS 400K SHORT
JPM 300K SHORT
C Rest SHORT
-edit- ID, die 2 minuutjes vergeef je me wel,toch?
Nah, 14:30 is ook net na cijfers.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:32 schreef Xtreem het volgende:
MS 400K SHORT
JPM 300K SHORT
C Rest SHORT
-edit- ID, die 2 minuutjes vergeef je me wel,toch?
Grmbl. Ik had die cijfers nog niet gezien (al bevestigen ze wel m'n gelijkquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nah, 14:30 is ook net na cijfers.
Maar ik denk dat je blij mag zijn dat ie niet meetelt
Daar begin ik ook bang voor te worden....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nah, 14:30 is ook net na cijfers.
Maar ik denk dat je blij mag zijn dat ie niet meetelt
idd, wtf.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:02 schreef ItaloDancer het volgende:
ongelijk, we gaan omhoog vandaag...
(helaas morgan stanley het hardst)
google SHORT ftwquote:
Jamaar die heb ik nietquote:
Jammer alleen dat je eerder in de week moest lossenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:54 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
oh dear, ik rij in de kopgroep.
Verschil in procenten nog even aanpassen door x100 toe te voegenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:25 schreef en_door_slecht het volgende:
Spam alert!
Tussenstanden zijn tegenwoordig ook hier te vinden. Er moet nog een getalletje voor de plaats van gisteren bij, zodat je kunt zien wie gestegen zijn en wie niet.
Ik vond de verschillen al zo kleinquote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:47 schreef PrinceSL het volgende:
Verschil in procenten nog even aanpassen door x100 toe te voegen. Verder netjes gedaan, altijd realtime dus wanneer je refreshed?
Ik ook niet, maar ik ga niet tegen Italo in, hij is de baas.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:03 schreef Xtreem het volgende:
En ik ben het er nog steeds niet mee eens dat mijn inleg niet telt
Ik heb je 'maar' op -2,6 staan... (zelfde kapitaal overigens)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:04 schreef en_door_slecht het volgende:
-3,8
Zeg, die prijs, was dat niet een MacBook Air?
Hm, ik zal eens kijken of ik wel de juiste getallen over elkaar sta te delen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik heb je 'maar' op -2,6 staan... (zelfde kapitaal overigens)
Bij Wunny heb je ook een vreemde uitkomstquote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:10 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Hm, ik zal eens kijken of ik wel de juiste getallen over elkaar sta te delen.
Als het groen wordt stijg ik misschien zelfs nog een paar plaatsjesquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Ben benieuwdals de financials onderuit gaan is het verloren en word ik derde of vierde zelfs.
Als we wat omhoog gaan heb ik kansen, ook al zit ik juist volop short
Jij zeker jaquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:51 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als het groen wordt stijg ik misschien zelfs nog een paar plaatsjes
linkje?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:17 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, de tussenstanden werken weer.
Dat is toch niet mijn bedoeling vandaag hoor. Ik wissel liever stuivertje met jou.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Mooi hoe Italo en Shakes steeds stuivertje wisselen.
Je kwam op een gegeven ogenblik ook erg dichtbij, maar in mijn stats ben je me nog niet voorbij geweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dat is toch niet mijn bedoeling vandaag hoor. Ik wissel liever stuivertje met jou.
Je doet het anders prima met Fordquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:12 schreef Liewec het volgende:
Ging MS maar rood
Ik ben ervandoor, tot laters!
Dank je! Volgende week weer? Als er animo is, dan zal ik naast (wel) werkende tabellen ook proberen om plots te maken per fonds, voor de NASDAQ, DJIA en S&P en voor de gebruikers (over de dag en week). Maar omdat me dat veel tijd kost, doe ik dat alleen als er weer een stuk of 20 mensen mee doen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Alvast gefeliciteerd trouwens en_door_slecht
Prima, you're welcome!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Goed topic! Volgende week wil ik meedoen
Wat mij betreft kunnen we dat volgende week wel eens proberenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:20 schreef Shakes het volgende:
Financials zijn nu zwaar overwogen, dus dat mag minder. Nog een commoditiy fonds ala Exxonmobil, fonds ala Walmart en misschien wat healthcare.
De nieuwe gaat wel op basisi van open prijzen ipv closings van voorgaande dag? Want net als vandaag heeft Google amper bewogen sinds de start... Dat was voorbeurs al bekend.
Maar dat is juist een deel 'kunde'. Gevalletje inlezen in wat er gaat komen, en wat er speelt. Zo dacht ik bij Ford een mooie te hebben ergens deze week, mooie start en zakt vervolgens heel ver weg (of ik ging short en Ford steeg). Als het aan mij ligt, blijft het op basis van de koers een dag eerder, omdat het anders maar wat raak gokken wordt op die rare golven van tegenwoordig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:20 schreef Shakes het volgende:
Financials zijn nu zwaar overwogen, dus dat mag minder. Nog een commoditiy fonds ala Exxonmobil, fonds ala Walmart en misschien wat healthcare.
De nieuwe gaat wel op basisi van open prijzen ipv closings van voorgaande dag? Want net als vandaag heeft Google amper bewogen sinds de start... Dat was voorbeurs al bekend.
Kunde is de voorbeurs koers aflezen? I beg to differ.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:35 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar dat is juist een deel 'kunde'. Gevalletje inlezen in wat er gaat komen, en wat er speelt. Zo dacht ik bij Ford een mooie te hebben ergens deze week, mooie start en zakt vervolgens heel ver weg (of ik ging short en Ford steeg). Als het aan mij ligt, blijft het op basis van de koers een dag eerder, omdat het anders maar wat raak gokken wordt op die rare golven van tegenwoordig.
Op jaarbasis is dat een mooi rendement.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 00:16 schreef Drugshond het volgende:
+00,07% Ergens is dit wel knap.
[..]
Mwah..quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:01 schreef Shakes het volgende:
[..]
Op jaarbasis is dat een mooi rendement.
Dit was een dag. Dus maal het aantal dagen dat de beurs open is (255) is een mooi rendement.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 10:33 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Mwah..
1.0009^52 x 1.000.000 = 1047890,35. Een beetje spaarrekening levert meer op
?quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:30 schreef Shakes het volgende:
LONG 500.000 Exxon
LONG 500.000 GE
Gaarne dit keer rendement berekenen op basis van openingskoersen ipv slot van gisteren. Anders wordt er weer gewoon gekeken naar de voorbeurs koersen.
Ja, duh. Anders is het een blinde gok. Stel GM komt voorbeurs met betere cijfers dan verwacht. Dat gaat de koers voorbeurs omhoog, maar zakt wel iets weg in de loop van de handelsdag. Dan zou je dus moeten shorten op GM.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:30 schreef Shakes het volgende:
Gaarne dit keer rendement berekenen op basis van openingskoersen ipv slot van gisteren. Anders wordt er weer gewoon gekeken naar de voorbeurs koersen.
http://finance.google.com (zie OP)quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:55 schreef Xtreem het volgende:
Waar halen jullie trouwens de voorbeurs info vandaan?
Ik gebruik zelf Bloomberg, maar ik mis de fondsspecifieke voorbeurs info.....
Is dat naast die emmer eeuwige roem een CDSje Lehmann Bros?quote:... De weekwinnaar ontvangt een leuke prijs in de geest van dit spel en het AEX-forum . Als het spel succesvol is, dan spelen we het volgende week weer.
P.m. even je naam en adres (of mail naar italodancer -at- fok.nl)quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:17 schreef en_door_slecht het volgende:
Uit de OP:
[..]
Is dat naast die emmer eeuwige roem een CDSje Lehmann Bros?
Dat is wel leuker inderdaadquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:40 schreef DJKoster het volgende:
Eindelijk eens al mijn fondsen goed voorspel![]()
En vandaag geen mensen met >50% winst, alles kan dus nog veranderen..
Dat kun je nu wel zeggen, maar je hebt gisteren op nummer 1 gestaan, op +7%!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:06 schreef Liewec het volgende:
Oh begonnen we opnieuw
Ja ook wel zo leuk. Moest effe snel inzetten, je ziet gelijk wat er gebeurt
Echt waar?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat kun je nu wel zeggen, maar je hebt gisteren op nummer 1 gestaan, op +7%!
en_door_slecht, heb je de Google API's gebruikt om die standen te maken of hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:24 schreef en_door_slecht het volgende:
Linkje!
GRRR, nu gaat er WEER wat fout. Zucht, nu snap ik waarom ik geen softwaremannetje ben geworden.
Ik wget de hele pagina. Omdat de standen altijd op dezelfde plek in de pagina staan, kun je die uitlezen uit de source van de pagina. Ik weet dat 't heel vies is, maar ik snap niet hoe die java script zelf steeds de laatste standen downloadt. (Zoals je kunt zien refresht niet je hele pagina, maar alleen de koersen om de paar seconden, ik zou graag netjes op eenzelfde wijze de koersen opvragen.)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:14 schreef Liewec het volgende:
[..]
en_door_slecht, heb je de Google API's gebruikt om die standen te maken of hoe doe je dat?
GSquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:39 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Assholes! voorbeurs zag het er nog goed uit!
Is het mogelijk om de cijfers na de komma weg te halen en de nullen bij de percentages (waar komen die vandaan)? En als het kan de punten bij de kapitalen. Dat zou het wel overzichtelijker makenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:53 schreef en_door_slecht het volgende:
Kijk, nu begint het weer ergens op te lijken!
Netjes! erg leuk om het zo 'live' te volgen in ieder geval. Toch is 4 getallen achter komma inderdaad een beetje overdreven, maar het lijkt me dat je dat best simpel kan aanpassen in de output van je scriptje?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:53 schreef en_door_slecht het volgende:
Kijk, nu begint het weer ergens op te lijken!
Die mag van mij ook helemaal door het putje iddquote:
Die extra nullen komen d'r in omdat bc (de Linux Bash Calculator) ergens wat cijfers achter de komma nodig heeft om precies genoeg te rekenen. Vervolgens wil die die niet meer loslaten. Nu kan ik die gewoon uit de html halen, maar dat leverde eind vorige week wat problemen, waardoor de hele layout werd verknoeid. Maar ik zal er vanavond nog mee aan de slag.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Is het mogelijk om de cijfers na de komma weg te halen en de nullen bij de percentages (waar komen die vandaan)? En als het kan de punten bij de kapitalen. Dat zou het wel overzichtelijker maken
wat een schijtfonds he, voor straf short ik het de hele weekquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:32 schreef DJKoster het volgende:
MS, volg die andere banken eens snel omlaag
shut upquote:
Het maximum per fonds is 500.000 $quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:53 schreef Burakius het volgende:
LONG COCA COLA 1 miljoen (Voor morgen alvast)
Long Coca cola 500Kquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:58 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het maximum per fonds is 500.000 $
YES I R TEH PWNZquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Stand dinsdag 21 oktober
14 (14) $ 0.997.770 +$ 004.620 +00,47% Liewec
Maakt het wel wat leuker dat dit soort sprongen mogelijk zijnquote:
De aanhouder wint.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
MS Long 500.000
Google Long 500.000
En dan een paar van die banken eruit imoquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:02 schreef Xtreem het volgende:
Wat mij betreft mag je trouwens de volgende bedrijven vanaf volgende week toevoegen:
American Express
AT&T
IBM
McDonalds
Pfizer
Een bank eruit mag van mij ook wel.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:16 schreef Liewec het volgende:
[..]
En dan een paar van die banken eruit imo
SHORT BA 250.000quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Voorlopig:
SHORT MS 500.000
SHORT XOM 500.000
SHORT BAC rest
Hadden ze dat niet vijf minuten eerder kunnen melden?quote:Boeing boekt winstdaling 37% in derde kwartaal
22 oktober 2008, 14:24 uur | FD.nl/DJ
oja, je hebt gelijk, de tijd gaat soms ook zo snelquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Gremen, ik heb je inzet vóór je edit moeten nemen, omdat het inzetten tot 14:30 loopt.
07 (08) $ 1.059.616 +$ 028.896 +02,80% superwormquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:17 schreef iamredleader het volgende:
13 (15) $ 1.013.873 +$ 021.273 +02,14% iamredleader
AEX: wel weer finance ja, maar ik verwacht in die hoek nog grote koersdalingenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:37 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgende week toe te voegen:
Apple
AT&T
IBM
McDonalds
Pfizer
American Express relatief te klein, en dat is weer financiën, dan zijn de andere financials beter te verantwoorden imo
Ik zou nog geen conclusies trekken, het gaat weer alle kanten opquote:
hahahhahhahahahaquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je speelde gisteren ook niet mee, maar toch sta je nu een plaats hoger dan maandag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |