abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62448432
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:32 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is een mening, geen feit. In die tijd gaf ik ook de voorkeur aan Bush.. Achteraf spijt? Misschien, maar dat telt niet.
als vier jaar Bush niet genoeg is om vast te stellen dat nog ns vier jaar geen verstandige zet is, dan is dat twijfelachtig ja.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:35:38 #227
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62448480
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zo hoort het wel te werken maar de geschiedenis leert ons duidelijk dat het dus niet zo werkt.

Het geldkraantje van de Vietnam oorlog werd pas op het aller- aller- allerlaatste moment dichtgedraaid. Het volk demonstreerde tenminste tegen de oorlog. Nu zit men op het puntje van z'n stoel als ze weer eens beelden laten zien van hoe geavanceerd die bom was die net 50 man doodde. 9/11 heeft de wapenindustrie geen windeieren gelegd
[..]

[..]

Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar wil je daar verder nog iets mee zeggen dan?

Het is niet perfect, maar ik verwacht geen duidelijke verandering. Hoogstens dat het Congres een beetje ballen toont en een tijdje iets minder meegaand met het Witte Huis wordt. Het blijft toch een beetje een conjunctuurbeweging historisch gezien.

Maarja, in Nederland hebben we trouwens ook al meerdere voorbeelden gehad van inzet van krijgsmachten zonder medeweten laat staan goedkeuring van de 2e kamer. Hoort er een beetje bij denk ik.
pi_62448514
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:35 schreef Wheelgunner het volgende:
Maarja, in Nederland hebben we trouwens ook al meerdere voorbeelden gehad van inzet van krijgsmachten zonder medeweten laat staan goedkeuring van de 2e kamer.
??
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62448522
Een positief verslag over Palin door MSNBC (dat moet een primeur zijn )

http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/27183176#27183176
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:38:10 #230
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62448552
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:33 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dankzij de spotjes van Bush dacht iedereen dat inderdaad. Net als Wouter Bos/CDA. Daar was ook weinig van waar.
Nou, het is vrij gemakkelijk aan te tonen dat Kerry niet echt consequent was in zijn standpunten. Daarbij was het ook een druiloor, en totaal niet presidentieel. Verder zaten beide volgens mij grotendeels aan de touwtjes van dezelfde poppenkast...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:40:29 #231
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62448613
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:36 schreef Argento het volgende:

[..]

??
Dat we al in Irak aanwezig bleken te zijn met enkele eenheden voor de kamer erover had gesproken is een voorbeeld dat me nu even te binnen schiet.

En ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ook vandaag de dag Nederlandse speciale eenheden operaties uitvoeren waar de burger noch de 2e kamer over te horen zal krijgen.

Heel wat anders dan een oorlog natuurlijk, maar toch.
pi_62448684
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:35 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar wil je daar verder nog iets mee zeggen dan?

Het is niet perfect, maar ik verwacht geen duidelijke verandering.
Het is verre van perfect en waarom zouden Amerikanen geen verandering verbetering eisen?
quote:
Hoogstens dat het Congres een beetje ballen toont en een tijdje iets minder meegaand met het Witte Huis wordt. Het blijft toch een beetje een conjunctuurbeweging historisch gezien.
Het congres kan ballen tonen wat ze willen ... op één of andere manier is er toevalligerwijs altijd wel een "incident" waardoor de gedachten van volk en congres ineens op één lijn liggen. Als er sprake was van een conjuctuur, wat is de trend dan? Moet men daar niet bang voor zijn?
quote:
Maarja, in Nederland hebben we trouwens ook al meerdere voorbeelden gehad van inzet van krijgsmachten zonder medeweten laat staan goedkeuring van de 2e kamer. Hoort er een beetje bij denk ik.
Nederland lijkt dan ook steeds en steeds meer op Amerika. Nog even en de Verdonken en Wildersen stralen uit je buis met campagnespotjes.
Calm down, please!
pi_62448778
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62448820
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:38 schreef Wheelgunner het volgende:

Daarbij was het ook een druiloor, en totaal niet presidentieel.
Zie je, nou heb je het toch weer over Bush.
pi_62448916
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat we al in Irak aanwezig bleken te zijn
Hebben wij troepen in Irak? Ik dacht alleen politieke steun, geen militaire steun.
pi_62448961
quote:

In die tijd gaf ik ook de voorkeur aan Bush.. Achteraf spijt? Misschien, maar dat telt niet.
Wel eerlijk
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:57:16 #237
136 V.
Like tears in rain...
pi_62449012
quote:
Wave Of McCain Robocalls Reported, Some May Violate State Law

The McCain-Palin campaign and the Republican National Committee launched a massive robocall campaign on Thursday designed to alarm voters about Barack Obama's past association with former radical Bill Ayers. The committee may be violating state law in the process.

The call begins: "Hello. I'm calling for John McCain and the RNC," before telling recipients that they "need to know that Barack Obama has worked closely with domestic terrorist, Bill Ayers, whose organization bombed the U.S. Capitol, the Pentagon, a judge's home, and killed Americans."

More remarkable than the message (coming after a presidential debate in which John McCain said he didn't care about a "washed up terrorist") is the reach of the campaign itself. The Huffington Post received dozens of emails from voters who had either received the call or gotten a voice mail with a recording. Reports came from Ohio, Colorado, New Mexico, Wisconsin, Pennsylvania, Virginia, Missouri, North Carolina, Florida, Texas and Maine.

Two readers in Minnesota also reported receiving the call, which could be a violation of that state's laws. Explains Shaun Dakin, CEO & Founder of the National Political Do Not Contact Registry:

"Most robocalls are supposed to have two things, "paid for by X" and a phone number of the group making the call. Most do that. Now, that being said, there are some states that have their own robocall laws and they are much stricter. Minnesota pretty much bans robocalls entirely unless they are introduced by a human voice. And that pretty much never happens because it defeats the point."

The RNC did not immediately return request for comment. Here's audio of the call:
Helemaal

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:59:40 #238
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62449060
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:43 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Het is verre van perfect en waarom zouden Amerikanen geen verandering verbetering eisen?
Omdat het nog te weinig speelt kennelijk, ik denk ook dat veel mensen het stiekem niet zo erg vinden als hun overheid soms op minder schone wijze handelt in belang van het land. Probleem is dat overheid ook maar mensen zijn, en dat ze dus hele verschillende interpretaties van landsbelang kunnen hebben, en zeker niet immuun zijn voor eigen belang.

Hoe wil je daarom heen?
quote:
[..]

Het congres kan ballen tonen wat ze willen ... op één of andere manier is er toevalligerwijs altijd wel een "incident" waardoor de gedachten van volk en congres ineens op één lijn liggen. Als er sprake was van een conjuctuur, wat is de trend dan? Moet men daar niet bang voor zijn?
De trend is een getouwtjetrek tussen de machten, soms trekt het congres meer naar zich toe, de laatste decennia weer de president.

Maar jij denkt dat 9/11 van binnenuit is opgezet om de neuzen dezelfde kant op te duwen? Of denk je dat die tragedie misbruikt is om dat doel te bereiken? Groot verschil lijkt me.
quote:
[..]

Nederland lijkt dan ook steeds en steeds meer op Amerika. Nog even en de Verdonken en Wildersen stralen uit je buis met campagnespotjes.
Ik zie het niet gebeuren eigenlijk, maar het zou kunnen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:00:11 #239
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62449070
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wel eerlijk
Ik was ook voor de oorlog in Irak
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:00:48 #240
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62449081
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:49 schreef Argento het volgende:

[..]

Zie je, nou heb je het toch weer over Bush.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik vond zijn uitstraling beter dan die van Kerry.
pi_62449093
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:53 schreef Argento het volgende:

[..]

Hebben wij troepen in Irak? Ik dacht alleen politieke steun, geen militaire steun.
Maat van me heeft er twee tours gedraaid. We zitten er niet alleen, we martelen er ook.
quote:
Het Nederlandse kabinet-Balkenende I verleende officieel slechts 'politieke steun' aan de oorlog; premier Balkenende verklaarde dat van militaire deelname geen sprake zou zijn. Uit eigen onderzoek concludeerde het VPRO-radioprogramma Argos vier jaar na dato echter dat ook Nederlandse commando's en F-16s van de Koninklijke Luchtmacht aan de eerste fase van de oorlog hebben deelgenomen, onder andere met verkenningsvluchten boven Irak.
quote:
Na afloop van de invasie werd de Coalition Provisional Authority (CPA; "Voorlopige autoriteit van de coalitie") geïnstalleerd, die onder leiding van de Amerikaan Paul Bremer het land bestuurde. De CPA werd gesteund door een stabilisatiemacht, de Stabilisation Force Iraq, waaraan ook Nederland deelnam met 1100 militairen.
Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:02:16 #242
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62449114
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:53 schreef Argento het volgende:

[..]

Hadden ja, tot 2005 ofzo.
pi_62449122
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:37 schreef Majar het volgende:
Een positief verslag over Palin door MSNBC (dat moet een primeur zijn )

http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/27183176#27183176
"I won't let these people down."
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62449451
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ook.
lollig
pi_62449523
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:59 schreef Wheelgunner het volgende:

Hoe wil je daarom heen?
Een goede start is door mensen neer te zetten die geen of nauwelijks banden hebben met lobbyisten i.p.v. mensen die JUIST gelobbied worden door allerlei zwaargewichten.
quote:
[knip]

Maar jij denkt dat 9/11 van binnenuit is opgezet om de neuzen dezelfde kant op te duwen? Of denk je dat die tragedie misbruikt is om dat doel te bereiken? Groot verschil lijkt me.
Het laatste weet ik 100% zeker ... het eerste is mijn persoonlijke mening en ligt ook perfect op één lijn met gebeurtenissen in de geschiedenis. Klik, klik en klik.

Trouwens ... jij zegt dat je voor de oorlog tegen Irak was. Waarom?
quote:
Ik zie het niet gebeuren eigenlijk, maar het zou kunnen.
Laten we hopen dat mensen hier zichzelf inlezen in de issues van de politiek in plaats van dat ze het via massa-media etc voorgekauwd (met bijsmaak) krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 17-10-2008 00:30:38 ]
Calm down, please!
pi_62449571
quote:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn, maar waarom in godsnaam?
pi_62449594
quote:

[..]

Dan hadden we beter oorlog in Birma kunnen voeren die dictators zijn veel erger
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:59:06 #248
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62449992

Leuk plaatje.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 01:04:01 #249
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62450035
quote:
Dat is een mening, geen feit. In die tijd gaf ik ook de voorkeur aan Bush.. Achteraf spijt? Misschien, maar dat telt niet.
Mijn vrouw heeft in 2000 ook voor Bush gestemd. Maar daar was ze in 2002 al wel van genezen, en in 2004 hebben we allebei voor Kerry campagne gevoerd.

Maar ja, het is van te voren moeilijk te bepalen wat voor President iemand echt gaat zijn.....Bij Bush werd al snel duidelijk dat zijn "reborn Christian values" voorop stonden in zijn beleid, dat was zelfs in de eerste 6 maanden (dus voor 9/11) al duidelijk.

Of Al Gore het overigens beter had kunnen doen in de eerste 3 maanden NA 9/11 betwijfel ik..... maar zo begin 2002, en de roep om vervolgens ook Irak aan te gevallen werd toch wel erg duidelijk dat Bush geen goede President was, en zou zijn.

Dat ie herverkozen werd, is eigenlijk voor mij nog een raadsel......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62450043
Wow de nieuwste gallup poll zegt Obama 49 en McCain 43. Ik hoop dat dit geen trend wordt.
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')