Zoals al eerder aangegeven in mijn bericht, Is dat niet echt een optie, Ik ga over 12 maanden al uit huis, En vind het daarom ook niet echt nuttig om weer met mijn ma opzoek te gaan naar een ander huis, terwijl we hier toch al zo`n 16 maanden rustig leven(nou ja rustig, Die buurt maakt ons wel redelijk gek soms.)quote:
Ik maak zeker nie TE hard muziek. ik luister ook geen rap of hardcore of zo, Wat ik heeeeeeeel soms doe(1 keer per maand of zo) is dat wanneer ik met een track bezig ben in reason of zo, Dat ik soms tot kwart over 10 door wil gaan, Maar goed dat moet heel af en toe wel kunnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:45 schreef babipangang het volgende:
tot 22:00 mag je gerust op een normaal tot hard volume geluid maken
jij meet met 2 maten, jij hebt er geen probleem mee dat 'mr. aggressie training' jou de huid vol scheld? En jij moet hem respecteren? Mijn oude buren hebben 1x geklaagd over een 20 watt radio die te hard stond.... dus toen zijn er maar 120watt boxen gekomen om ze echt wat te laten klagenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:45 schreef Braddie het volgende:
Daar heb je een punt, Maar goed, Om nou tegen die man te zeggen, Donder lekker op naar een bejaarde tehuis vind ik wel wat grof, Dus dat doe ik maar niet.
Dat zeg jij nou wel, maar volgens mij kan hij gewoon naar de gemeente toe of woningbouw of zo, En zorgen dat ons huis word afgenomen vanwege "Overlast"quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon doorgaan. Hij kan je niks maken.
Je moet het toch heel erg bont maken wil je wegens overlast eruit geschopt worden. Een klein beetje geluid maken valt daar echt niet onder.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:53 schreef Braddie het volgende:
Dat zeg jij nou wel, maar volgens mij kan hij gewoon naar de gemeente toe of woningbouw of zo, En zorgen dat ons huis word afgenomen vanwege "Overlast"
en daar komt nog bij dat je tot 22:00 gewoon geluid mag maken, staat zelfs in de wet. Na 22:00 wordt gezien als slaaptijd en dan hoort het wel rustig te zijn. Pas na 22:00 kan je buurman politie bellen voor geluidsoverlast en pas bij vaak herhalende geluidsoverlast na 22:00 kun je kans hebben om je huis uitgezet te worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je moet het toch heel erg bont maken wil je wegens overlast eruit geschopt worden. Een klein beetje geluid maken valt daar echt niet onder.
Ik kan mijn geluid sowieso niet harder zetten dan de helft want dan gaat het vervormen(quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:01 schreef Nithosm het volgende:
Ja je buurman kan zeiken en naar de gemeente gaan Bradddie,
Maar dan komt de gemeente volgens mij eerst meten hoeveel dB geluid er gemaakt wordt.
Blijkt het die halve 2W te zijn die jij aangeeeft dan heeft die ouwe zeikerd weinig te maken.
Je kan het beste naar die ouwe knar gaan om het overleggen. Accepteer hij het niet en blijft ie jóu dan lastigvallen, kan jij het beste naar de gemeente gaan.
Oja, geef em ook meteen 2 oordopjes.
Iig succes ermee!
Ik leef gewoon zoals iedere 17jarige doet, Ik heb soms wat vrienden over de vloer, En die kunnen wel wat herrie maken, Maar dat is maar 1x in de 2 weken, Dus wat dat betreft moet ie niet zeiken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:06 schreef piekartz87 het volgende:
je moet best kunnen leven in je eigen huis. daar valt ook muziek maken/ luisteren onder. dat ouwe volk moet niet zo zeiken.
ik heb gelukkig geen moeite met mn buren hier bij mn studentenkamer. ik speel gitaar en ik heb ook een behoorlijke geluidsset.
ik draai niet alles vol open natuurlijk en savonds niet te veel herrie.
Dat ga ik wel een keer doen, Zodra ik de man toerekenings vatbaar vind.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:08 schreef Vlindur het volgende:
Ga een gesprek aan en leg hem uit dat je dit mag doen. Dat je rekening met hem zal houden door niet van 22.00 tot 10.00 luide geluiden zal produceren. Dan weet ie waar hij aan toe is en heb jij het een stuk rustiger.
Succes.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef Tinkepink het volgende:
Nu serieus: wees volwassen en bel eens bij de goede man aan. Vertel hem dat je begrijpt dat zij last hebben van jouw muziek en dat je graag goede afspraken met ze zou willen maken. Zet de afspraken op papier en hou je er ook aan.
Dan zal die buurman helaas meteen naar de politie stappen omdat hij dan wel een gegronde reden heeft om te klagen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:35 schreef Wunny het volgende:
Kan je soms zware speakers ofzo regelen? ( 50 - 100 watt ofzo )
Instaleer die dingen zodat ze gericht staan naar de muur van de buren zegmaar.
Download een hardcore mix van een 1 uur en zet hem op repeat.
Knal het om 00.00 aan en ga lekker feesten.
Succes.
Werkt 100%, ook gebrobeerd met m'n buren..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:26 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
Mossberg 500 Cruiser. 12 Gauge pump action.
Geen dank.
Reageer je wel vaker op je eigen posts?quote:
Alleen als ik genegeerd word terwijl ik -vind ik zelf- een goede oplossing geef.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:37 schreef Seneca het volgende:
[..]
Reageer je wel vaker op je eigen posts?
Wat ben jij voor een softy zeg, ga lekker rond 18:00 geluid maken en laat die eikel voor lul staan met z'n geluidsoverlast bij de politiequote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:49 schreef Braddie het volgende:
Dat is wel het laatste wat ik wil, Een buurman die naar de politie stapt vanwege mij.
Een draadloze koptelefoon is wel handig, Maar als ik met Cool edit pro aan de gang ga, En ik heb net 2 sporen opgenomen, En moet er nog 2, Dan gaat dat lastig zonder geluid.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:26 schreef Opa_vertelt het volgende:
Niet om het één of ander, maar ná 22:00 kan je toch gewoon een (al dan niet) draadloze koptelefoon opzetten?
Over je muziekuitspattingenvóór 22:00 uur zou ik gewoon even met die buurman babbelen, en hem in dat
gesprekje netjes uitleggen dat jij je aan die wet hebt te houden, maar híj ook. En je dus gewoon tot 22:00 uur
muziek mag luisteren en/of maken op een geluidsniveau dat binnen die normen valt. Komt vast wel goed.
Die "koop-dikke-speakers-en-zet-hardcore-snachts-keihard-aan-want-die-ouwe-moet-zijn-waffel-houden"
adviezen zou ik persoonlijk niet opvolgen. Je kweekt er alleen maar kwaad bloed mee, en hij zal er echt niet
meegaander door worden hoor (eerder het tegenovergestelde). Die gasten die zeggen zat het bij hun op die
manier wél werkte hadden óf een alleenstaande hoogbejaarde lerares sociologie (welke half doof was)
naast zich wonen, óf ze liegen gewoon een potje.
(Ze woonden in ieder geval niet naast mij, gezien het feit dat ze na die geluids-tegen-acties nog kunnen typen)
Misschien komt het juist door die baggerboxjes met weinig vermogen. Die dingen gaan al gauw schel klinkenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Een draadloze koptelefoon is wel handig, Maar als ik met Cool edit pro aan de gang ga, En ik heb net 2 sporen opgenomen, En moet er nog 2, Dan gaat dat lastig zonder geluid.
Dan speel ik die 2 sporen die ik nog moet gewoon af, Maar daarna kap ik.
En die adviezen voer ik zeker niet uit, Het komt echt zelde voor dat ik het echt hardzet, Maar goed, Dat kan ook niet met 2 watt.
Op de vraag of je wilt stoppen gewoon rustig nee zeggen en vervolgens de deur dicht doen. Dan een paar toetsen aanslaan, naar zijn deur gaan en vragen of ie zn TV zachter wilt zetten omdat het stoort met je keyboard.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:49 schreef Braddie het volgende:
Hij stond net weer aan de deur dat het geen gehoor is en dat ik boven zijn tv uit kom en zo, Ik speelde nog geen minuut op de helft van het keyboard z`n vermogen.
Harder gaat ik hem ook niet zetten.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:12 schreef Microtechs het volgende:
Doet me denken aan een probleem van mijn neef. Buren schakelden telkens de politie in voor het gekraak van de trapEn ik was erbij en dacht serieus damn, mensen hebben geen leven hier.
+Zoon van buurman zat bij de politie
Dat dus. Verder kan hij jou vrij weinig maken.quote:en daar komt nog bij dat je tot 22:00 gewoon geluid mag maken, staat zelfs in de wet. Na 22:00 wordt gezien als slaaptijd en dan hoort het wel rustig te zijn. Pas na 22:00 kan je buurman politie bellen voor geluidsoverlast en pas bij vaak herhalende geluidsoverlast na 22:00 kun je kans hebben om je huis uitgezet te worden.
Misschien moet ze het eens nuchter proberen..?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:51 schreef Braddie het volgende:
Ik moest lachen![]()
Nee maar even serieus, Dat kan ik niet maken, Ik doe de deur nooit open, Ik ga altijd van uit mijn moeders slaap kamer met hem praten, Het word binnenkort geisoleerd, En mijn ma die praat zat met hem, Altijd als die man een sigaretje komt halendan gaat het over mijn ''overlast''
Het is ook een probleem dat de buren juist ALTIJD thuis zijn, Alleen in het weekend zijn ze weg, Maar juist dan ben ik er ook niet, En kan ik dus ook niet keyboardspelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:07 schreef Frostu het volgende:
Overdag heb je gewoon recht om muziek te maken/geluid te produceren (tot een acceptabel geluidsniveau natuurlijk), tot 22:00 zeker. Ik speel zelf gitaar/piano, maar ik speel nooit langer dan een uur achter elkaar en meestal op momenten dat de meeste buren niet thuis zijn, overdag/'s middags dus.
Ook heb ik lastige buren gehad, maar dan andersom; mijn oude buurman had van 's ochtends tot 's avonds laat keiharde house op staan, met de boxen aan onze muurkant (simpel rijtjeshuis). Moest ook meerdere malen politie aan te pas komen, erg vervelend dus. Zoals veel mensen wel denken biedt praten dan gewoon geen oplossing, of er moet een onafhankelijk iemand tussenbeide komen.
En hoe is dat afgelopen?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:12 schreef Microtechs het volgende:
Doet me denken aan een probleem van mijn neef. Buren schakelden telkens de politie in voor het gekraak van de trapEn ik was erbij en dacht serieus damn, mensen hebben geen leven hier.
+Zoon van buurman zat bij de politie
Een koptelefoon zal nooit het mooie geluid halen van een stel goede speakers.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:41 schreef Willaaam het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een fatsoenlijke koptelefoon. Dan ben je van je buttspeakers af en je buurman is gelukkig.
Maar die heeft hij dus niet...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:39 schreef Wunny het volgende:
[..]
Een koptelefoon zal nooit het mooie geluid halen van een stel goede speakers.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:18 schreef fyah het volgende:
Ik keek even rond op je youtube kanaal en ik geef je buurman gelijk.
Ik had dat filmpje trouwens zacht opgenomen, Maar omdat die microfoon er boven op ligt en het geluid rechtstreeks naar m`n camera gaat, Lijkt het hard.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:18 schreef fyah het volgende:
mwoah...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:39 schreef Wunny het volgende:
[..]
Een koptelefoon zal nooit het mooie geluid halen van een stel goede speakers.
Kijk, dat vind ik nou aardig van die vent. Ik vind dat je iets terug moet geven:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:08 schreef Braddie het volgende:
En die vent heeft mij laatst nog 2 koptelefoontjes van philips() gegeven
Daar dacht is dus ook aan, voor de rest wat anderen zeggen tot 22.00 uur geluid mogen maken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:41 schreef Willaaam het volgende:
Waarom koop je niet gewoon een fatsoenlijke koptelefoon. Dan ben je van je buttspeakers af en je buurman is gelukkig.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:18 schreef fyah het volgende:
Het geluid wordt opgenomen door een klein microfoontje wat rechtstreeks in mijn pc gaat en daar zit mijn camera aan, Dus het geluid stond op stand 2(dat is misschien 0,4 watt) Maar ik had mijn microfoon niet op dempen staan, Dus het geluid klinkt veeeeel harder dan dat het in werkelijkheid is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:53 schreef BlueMage het volgende:
[..]Ik kan 't eigenlijk ook alleen maar met de buurman eens zijn, sorry TS.
M.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:53 schreef BlueMage het volgende:Ik kan 't eigenlijk ook alleen maar met de buurman eens zijn, sorry TS.
M.
TS wil technisch capabel lijken. Echter fail want elke pannekoek weet tegenwoordig dat je het volume niet in watts kan uitdrukken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het geluid wordt opgenomen door een klein microfoontje wat rechtstreeks in mijn pc gaat en daar zit mijn camera aan, Dus het geluid stond op stand 2(dat is misschien 0,4 watt) Maar ik had mijn microfoon niet op dempen staan, Dus het geluid klinkt veeeeel harder dan dat het in werkelijkheid is.
ij...quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:11 schreef foeyonghaii het volgende:
Sommige mensen zoals jouw buurman kunnen echt overdryven. Spreek gewoon tyden af wanneer je wel kunt spelen ofzo.
haha jaquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:46 schreef n8n het volgende:
Geef je buurman gewoon oordoppen dat geeft hij toch ook aan jou.
Wat is er dan mis met Marokkanen? Ben je d'r zoeentje.. Is je buurman misschien ook te donker voor respect?quote:Dat is echt te erg voor woorden, Marokaantjes die denken goede muziek aan te hebben staan op hun mobieltjes...
Aangenaam, ik ben fyah! Zag ik jou ook niet in dat ene topic over die zwarte buurman?quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:36 schreef foeyonghaii het volgende:
[..]
Stel je aan. Ik typ wat ik wil, jy typt wat jy wilt oke?
Nee dat niet, maar ik heb het gewoon niet zo op die muziek van ze.quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:03 schreef fyah het volgende:
[..]
Wat is er dan mis met Marokkanen? Ben je d'r zoeentje.. Is je buurman misschien ook te donker voor respect?
Ik dol maar wat hoorquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik heb het gewoon niet zo op die muziek van ze.
Kwestie van een goede koptelefoon kopen, het geluid wat er uit een fatsoenlijke koptelefoon komt zal je werkelijk verbazen. Het vergroot alleen de kans op gehoorbeschadiging als je niet met de volumeknop overweg kan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:27 schreef Braddie het volgende:
No problem.
Koptelefoon/Oordopjes heb ik niks mee, Die vergrote de kans op gehoorbeschadigingen, Omdat het geluid dan niet kan ontsnappen en gelijk in je trommelvliezen komt, En bij speakers kan het nog weg(daarom vindt ik het geluid van speakers voller).
Een goede koptelefoon/oordopjes hoeft absoluut niet hard voor een goed geluid, sterker nog, hij kan erg zacht zodat er echt absoluut geen kans is op gehoorbeschadigiing. Volgens krijg je zo'n beschadiging eerder met die crappy trust-speakers van je.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:27 schreef Braddie het volgende:
No problem.
Koptelefoon/Oordopjes heb ik niks mee, Die vergrote de kans op gehoorbeschadigingen, Omdat het geluid dan niet kan ontsnappen en gelijk in je trommelvliezen komt, En bij speakers kan het nog weg(daarom vindt ik het geluid van speakers voller).
Je bedoelt hij bietst een peuk bij je ma en dan ook nog klagen over jou? "profiteur"quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:53 schreef Braddie het volgende:
De buurman komt gemiddeld 1x per dag wel aan de deur, En als mijn ma er is haalt hij altijd een peuk en wordt er altijd over me geklaagd, De volgende keer dat hij hier is ga ik het er over hebben met hem, Hij doet net alsof die 2 koptelefoons die hij me gegeven heeft, Voor 24/7 zijn.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |