quote:
- edit -quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:06 schreef starla het volgende:
None of the above.....ik heb volgens mij een fout gemaakt....niet alle plaatjes zijn zo letterlijk te nemen namelijk.
tuurlijk welquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:07 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
volgens mij heb je het spel niet helemaal begrepen
very close !quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:12 schreef ItaloDancer het volgende:
2 boeddhisme
nope, wel goede richtingquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Rubik
Nope, veel breder (en makkelijker)quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:23 schreef iamredleader het volgende:
SW: Rbik's cube?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Hongarije
Sorryquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Ja dat is wel iets te als je Boeddha en Pest hebt als antwoorden
1. ItaloDancer 238 (+5)quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:58 schreef qonmann het volgende:
@Starla, werk je de puntjes ook nog even bij ?
(anders dan bij AKQ wordt de hele lijst steeds bijgewerkt zie bv vorig topic)
In Macedoniëquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:41 schreef qonmann het volgende:
well done Briggy !
@TT waar ligt Stip? , herken het niet.
Sorry dat ik niet antwoorde, maar ik was even weg....quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:41 schreef qonmann het volgende:
well done Briggy !
@TT waar ligt Stip? , herken het niet.
Mag ie niet meer dan 3 vragen + sw goed hebben maar ok dat zal wel niet lukken ....quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:10 schreef ItaloDancer het volgende:
Best comfortabel bovenaanik kan inmiddels een door Rijpie gewonnen spelletje overleven
Ja sorry, maar valt echt weinig te omschrijven, 2 keer wie en 3 keer wat.quote:
je hebt in principe het sleutelwoord gezegdquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:37 schreef chufi het volgende:
sw Hijo de la luna
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:39 schreef Briggy het volgende:
SW: maan
Mag wel maar je hebt al gejuicht voor Briggyquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:38 schreef starla het volgende:
[..]
je hebt in principe het sleutelwoord gezegd
5 punten toekennen?
Ja omschrijvingen dus: 'band' , 'naam speelgoed' , enz.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:35 schreef starla het volgende:
[..]
Ja sorry, maar valt echt weinig te omschrijven, 2 keer wie en 3 keer wat.
Beetje flauwekul om te zeggen: 'welke band zoek ik?' of 'hoe heet dit speelgoed?'
Ok, nu snap ik het.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:43 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja omschrijvingen dus: 'band' , 'naam speelgoed' , enz.
Dat maakt duidelijk wat je bedoelt.
Een simpel plaatje kan ook om een heel ander antwoord vragen.
Als jij dan de volgende maakt hebben we allebei puntenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Mag wel maar je hebt al gejuicht voor Briggy![]()
Gefeliciteerd Briggy
Ik heb nu ook al punten, misschien een andere keer ....quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:46 schreef Briggy het volgende:
[..]
Als jij dan de volgende maakt hebben we allebei punten
Fixedquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:29 schreef eNGine10 het volgende:
hey briggy ik moet nog een plek omhoog.
Ik ben snelquote:
Nee die alternatieve betekenissen moeten we zelf zien te vindenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:45 schreef starla het volgende:
[..]
Ok, nu snap ik het.
Nog één ding trouwens, bij meccano was het ook uiteindelijk een bandnaam, moet ik dan als beschrijving speelgoed doen of band. In het 2de geval wordt het wel erg gemakkelijk?
Zonder enige beschrijving is het allemaal goed gekomen. Volgens mij begrepen we allemaal wel wat er gevraagd werd en dan is de vraag niet nodig..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee die alternatieve betekenissen moeten we zelf zien te vindendat zijn de leukste!
Nee is een vereiste. Tenzij het bij een bepaald plaatje echt niet anders kan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Zonder enige beschrijving is het allemaal goed gekomen. Volgens mij begrepen we allemaal wel wat er gevraagd werd en dan is de vraag niet nodig..
Bij meccano kan ook speelgoed worden bedoeld. Dat is al vaker voorgekomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:14 schreef chufi het volgende:
[..]
Zonder enige beschrijving is het allemaal goed gekomen. Volgens mij begrepen we allemaal wel wat er gevraagd werd en dan is de vraag niet nodig..
Ben je nu zo streng omdat je geen punten had deze ronde omdat je niet wist wat er gevraagd werd?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:15 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee is een vereiste. Tenzij het bij een bepaald plaatje echt niet anders kan.
Nee. Als je een plaatje post (met of zonder omschrijving) waar meerdere antwoorden logischerwijs mee kunnen matchen, dan weet je dat je iets moet verbeteren. Het moet duidelijk zijn wat er wordt bedoeld.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Ben je nu zo streng omdat je geen punten had deze ronde omdat je niet wist wat er gevraagd werd?
Gewoon een paar regeltjes..... Als iedereen doet wat ie wil dan wordt het een puinhoop. Simpel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:17 schreef chufi het volgende:
[..]
Ben je nu zo streng omdat je geen punten had deze ronde omdat je niet wist wat er gevraagd werd?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:21 schreef swarmahoer het volgende:
bij 2 had je beter om een personage kunnen vragen(of anders de echte naam) dat is niet duidelijk nu
quote:
Tssssquote:Top Potatoes Producers
in 2006
(million metric tons)
People's Republic of China 70
Russia 39
India 24
United States 20
Ukraine 19
Germany 10
Poland 9
Belgium 8
Netherlands 7
France 6
World Total 315
quote:
Mag dat wel dan ?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:36 schreef Briggy het volgende:
[..]
![]()
SW stond al 2x bij de antwoorden![]()
1. Andes (tomtomaat)
2. tommy (tomtomaat)
Gratis 2 extra hints... wat wil een mens nog meerquote:
Thats OK for me ...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:42 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar ik ga geen nieuwe meer maken op dit tijdstip. Dus als jullie vannacht nog door willen gaan, neem mijn punten.
Anders is er morgen rond 9 uur - half 10 weer één.
Die staan boven de puntenquote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:38 schreef Briggy het volgende:
1. Andes (tomtomaat) - Tomaten zijn afkomstig uit de Andes
2. tommy (tomtomaat) - Tasty Tom - bekende Tomaat en/of tomtomaat de snelste stijger deze week
3. groente (swarmahoer) - De vrucht is culinair gezien een groente.
4. Agnes Kant (ItaloDancer) - SP - logo is een tomaat
5. aardappeleters (swarmahoer) - aardappel is familie van de tomaat
quote:
mja iedereen was te gebrand op punten.... dus niemand heeft er eentje gemaakt....quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:32 schreef ItaloDancer het volgende:
goeiemorgen
joah ik dacht dat ik er geen hoefde te doen omdat jullie 's nachts door zouden gaan, maar toch vanaf gezien?
das stom want met een nieuwe puzzel heb je gelijk 3 punten, dat is anders moeilijk te halen met een nieuw raadsel (kleine kans dat je t sw raad, en dat je er 3/5 weet, en dan ook nog eerder bent is ook niet al te grote kansquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:00 schreef Maringo het volgende:
[..]
mja iedereen was te gebrand op punten.... dus niemand heeft er eentje gemaakt....
Carrie kon dingen laten vliegen... naar Kreta ga je vliegend.... taurus > red bull > zie reclamequote:
he jammer... Ik denk misschien is die regisseur David Cronenberg na een extreme makeover > The Fly...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Neh dat heeft er niets mee te maken
ow damn......waarom ben ik zo slecht in gezichtenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:34 schreef Maringo het volgende:
Ow damn...... waarom ben ik zo slecht in namenHij komt me wel bekend voor....
als PR zegt ariadne, dan gooi ik mijn minotaurus in de herhaling, voor het geval die gemist isquote:
Buiten dat ik ook nog andere dingen aan het doen was, was ik ook aan het wachten op antwoord van jou....quote:
Jep, ik loer al een tijdje mee en ik dacht, laat ik deze dan maar even verklappenquote:
klein gokje voor vier:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Europa is de vader van Minos -> hint 1 en 2
De maan Europa is door Galileo ontdekt -> hint 3
hint 4?
Europa is een film van Lars von Trier -> hint 5
Carrie is een hit van de band Europe (The final countdown zou wat te obvious zijnquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Europa is de vader van Minos -> hint 1 en 2
De maan Europa is door Galileo ontdekt -> hint 3
hint 4?
Europa is een film van Lars von Trier -> hint 5
daar was ik via google inmiddels ook achter gekomenquote:
ik had dat al geëditquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:54 schreef ItaloDancer het volgende:
Europa is trouwens de moeder van Minos![]()
Zeus veranderde zichzelf in een stier en nam Europa mee naar Kreta om haar daar te...![]()
Dat was de link
en die werd gedumpt op kreta.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:14 schreef Maringo het volgende:
[..]
Taurus > stier > minos > minotaurus
Dat kan idd, maar hoeft niet (zie mijn link)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:14 schreef Maringo het volgende:
[..]
Taurus > stier > minos > minotaurus
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:46 schreef iamredleader het volgende:
2) positron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |