abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62408370
quote:
Alicante - De Nederlandse abortusboot van Women on Waves zal donderdag in de Spaanse havenstad Valencia aanleggen. Acht vrouwen die tot zeven weken zwanger zijn, zullen later aan boord abortus laten plegen. De ingrepen worden uitgevoerd op internationale wateren, waar het Nederlands recht van kracht is.

De komst van het schip de Borndiep heeft in Valencia tot protesten geleid. De actie valt samen met de behandeling in het Spaanse parlement van een nieuw wetsvoorstel dat de bestaande abortuswetgeving moet vervangen.

In Spanje mag sinds 1985 onder beperkte voorwaarden abortus worden gepleegd. Spaanse vrouwenorganisaties eisen het recht op om de zwangerschap af te breken tot de 24-ste week. Veel Spaanse vrouwen wenden zich nu tot privéklinieken of wijken uit naar het buitenland. Eerder voerde Women on Waves actie in Ierland, Polen en Portugal.
Tot zover de neutrale berichtgeving. Nu de persoonlijke mening van Schoelje: rot op met je kutboot stomme heksen. ga jullie breinaalden in je hoofd steken met je opdringerige 'abortus zendelingenboot'. Alleen Nederlandse ouwe wijven zijn tot zo'n actie in staat, pleurt op naar jullie aanrecht (einde berichtgeving schoelje).
pi_62408619
Ah, Spanje.

Was dat niet dat land waar een tijdje terug een abortusarts actief was die aborteerde tot zeer ver in de zwangerschap?
Nou, dan beter tot de zevende week.
pi_62408681
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ah, Spanje.

Was dat niet dat land waar een tijdje terug een abortusarts actief was die aborteerde tot zeer ver in de zwangerschap?
Nou, dan beter tot de zevende week.
Gisteren was er in Belgie ook nog een schandaal rond een jong nigeriaans meisje dat slachtoffer is geworden van mensenhandel. Op haar werd een abortus in een zeer laat stadium van de zwangerschap uitgevoerd door een belgische arts. Gelukkig zit die nu op water en brood.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:53:10 #4
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_62409017
TS, is het nou Alicante of Valencia? Is een wezenlijk verschil hoor. Alicante is wel onderdeel van de regio Valencia maar dit artikel heeft het blijkbaar over de stad Valencia.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_62409044
Gelukkig hebben vrouwen in Nederland het recht om over hun eigen leven te beschikken.
Laten we hopen dat de rest van Europa en daarna de wereld snel zal volgen.

En laat de zure oude (christelijke) mannetjes maar lekker voor zichzelf (en niet voor andere) beslissen dat ze geen abortus plegen.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:54:55 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62409061
Zolang er nog delen van de wereld zijn waarin het normaal is dat de kerk of de staat bepaalt wat volwassen vrouwen wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen, doet Women on Waves goed werk.
pi_62409233
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:54 schreef Frollo het volgende:Zolang er nog delen van de wereld zijn waarin het normaal is dat de kerk of de staat bepaalt wat volwassen vrouwen wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen, doet Women on Waves goed werk.
Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land. Jouw opmerking dat de staat niet zo moeten bepalen is niet doordacht. In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd. Simpele zielen zouden uit jouw ondoordachte en onvolledige reactie de conclusie kunnen trekken dat je zelfs abortus met 9 maanden nog zou toestaan.
pi_62411335
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef schoelje het volgende:

[..]

Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land.
Waar maak je je nou zo druk om? Niemand die de Spaanse vrouwen dwingt aan boord te gaan

Als ze zo ver gaan dat ze op die boot gaan, zullen ze ook wel een onveiligere methode gebruiken als die boot er niet lag. Je komt zelf een beetje zuur over.
pi_62411408
quote:

[..]

Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land. Jouw opmerking dat de staat niet zo moeten bepalen is niet doordacht. In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd. Simpele zielen zouden uit jouw ondoordachte en onvolledige reactie de conclusie kunnen trekken dat je zelfs abortus met 9 maanden nog zou toestaan.
Ze dringen iig niks op, niemand hoeft die boot op.
pi_62411489
Erg goed wat de medewerkers van die boot doen, ik ben er erg trots op
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_62411662
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:28 schreef Roi het volgende:
Inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 18:42:36 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62411841
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:54 schreef Frollo het volgende:
Zolang er nog delen van de wereld zijn waarin het normaal is dat de kerk of de staat bepaalt wat volwassen vrouwen wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen, doet Women on Waves goed werk.
Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.

Wie zijn wij om voor andere landen te bepalen wat ze wel en niet kunnen doen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_62411924
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.

Wat een mooie reactie.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:19:31 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62412787
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:32 schreef schoelje het volgende:

[..]

Tot zover de neutrale berichtgeving. Nu de persoonlijke mening van Schoelje: rot op met je kutboot stomme heksen. ga jullie breinaalden in je hoofd steken met je opdringerige 'abortus zendelingenboot'. Alleen Nederlandse ouwe wijven zijn tot zo'n actie in staat, pleurt op naar jullie aanrecht (einde berichtgeving schoelje).
Inderdaad. Wat een vies akelig spookschip moet dat zijn, met een sliert vieze heksen rondom een zwarte ketel vol in stukken gehakte babietjes!

En ik vind het ook nog van een welhaast onvoorstelbare arrogantie en zelfverklaarde morele superioriteit getuigen om op deze wijze de wetten van een ander land te omzeilen!! Stel je eens voor dat Saoudie-Arabië op 5 km buiten de Nederlandse kust een boot neerlegt waarop Nederlandse moslimmeisjes besneden worden! Nederland zou te klein zijn! Maar andersom vanuit het "verlichte" emancipatiedenken mag het allemaal wel.

Ik mag lijen dat de Spaanse Marine dit spookschip naar de kelder jaagt. Kunnen de opvarenden tot het einde der tijden ronddobberen op hun heksenschuit.
The End Times are wild
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:20:14 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62412808
quote:

[..]

Idd. In mijn reactie op de OP poste ik precies dezelfde redenering!
The End Times are wild
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:22:16 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62412856
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:54 schreef Frollo het volgende:
Het is niet hun eigen lichaam wat ze verminken, maar het ongeboren leven dat zich daarin bevindt. De kerk en de staat bepalen toch ook dat jij mij niet mag afmaken? En dan nog tot na de 12-e week! Dan zit er bij zo'n mensje al alles op en aan!
The End Times are wild
pi_62413809
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet hun eigen lichaam wat ze verminken, maar het ongeboren leven dat zich daarin bevindt. De kerk en de staat bepalen toch ook dat jij mij niet mag afmaken? En dan nog tot na de 12-e week! Dan zit er bij zo'n mensje al alles op en aan!
Tja, daarin verschillen sommige mensen nou eenmaal fundamenteel met je van mening, met 12 weken ben je nog niet levensvatbaar.

En wat als ze nou alleen abortus plegen bij verkrachte vrouwen?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62415335
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:59 schreef DroogDok het volgende:
En wat als ze nou alleen abortus plegen bij verkrachte vrouwen?
Mss die verkrachters wat harder aanpakken i.p.v. roepen dat het wel weggehaald kan worden.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:53:39 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62415444
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Idd. In mijn reactie op de OP poste ik precies dezelfde redenering!
Ik moet nog zien hoeveel vrouwen er vrijwillig een besnijdenisboot betreden.
pi_62416917
quote:

[..]

Yep die tuinbroek dragende temijers die zijn hier ook hard aan de ketting gelegd.
Ze mochten hier (ierland) destijds niets.
Ze hebben namelijk geen papieren om abortussen op Nederlands grondgebied te verrichten.
En die boot vaart nu eenmaal onder nederlandse driekleur en is dus...

Verder is er ook mogenlijkheid voor het betreffende land om arrestaties te verrichten bij terugkomst in territoriale wateren ope verdenking van moord.

Kortom die potten kunnen heel hard gillen.... maar ze zijn zo waardeloos als maar zijn kan
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:21:22 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62418368
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen abortus tot de 12e week.

Ik vind alleen niet dat wij onze denkwijze aan andere landen moeten gaan opdringen op deze manier.

Ik krijg hier trouwens wel een idee van, een coffeeshopboot net buiten New York territoriale wateren zou echt een goudmijn zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_62418937
Goede actie, deze boot.
Niemand wordt gedwongen, en dit is nu juist een vorm van vrijheid die overal ter wereld zou
moeten gelden ook al gaat dat nooit gebeuren.
pi_62419380
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:21 schreef Viajero het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen abortus tot de 12e week.

Ik vind alleen niet dat wij onze denkwijze aan andere landen moeten gaan opdringen op deze manier.

Ik krijg hier trouwens wel een idee van, een coffeeshopboot net buiten New York territoriale wateren zou echt een goudmijn zijn.
Oh ik vind verkrachting...een ongezond/misvormd kind....hiv...danwel een zwaar drugsverslaafde moeder en daarmee baby best redenen voor.

Echter die walgelijke opdringerige predikanten mentaliteit van een stel boomverkrachtende lesbo's.....

Drijft er daar niet ergens een verdwaalde WOII mijn...of moeten de franse para's niet op greeenpeace training
pi_62424998
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 20:51 schreef Deliah het volgende:

[..]

Mss die verkrachters wat harder aanpakken i.p.v. roepen dat het wel weggehaald kan worden.
Waarom ipv? Waarom niet allebei?
Of zeggen we tegen verkrachte vrouwen, hé hij gaat de hele leven zijn cel in dus hou het kindje maar?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62425171
quote:

[..]

Wat een gelul zeg. Het zijn juist die mensen die abortus willen verbieden die hun mening opdringen. Zij beroven andere mensen immers van een keuzemogelijkheid.

Women on Waves dringt niemand wat op; Je hoeft niet van hun diensten gebruik te maken. Ben je tegen abortus maar toch ongewenst zwanger, dan laat je die boot lekker liggen waar ie ligt .
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_62425176
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Echter die walgelijke opdringerige predikanten mentaliteit van een stel boomverkrachtende lesbo's.....

Hetzelfde kan je beweren van de grristenlijke abortusverbieders
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alles kan er wel "op en aan" zitten, maar het is net zo levensvatbaar als een pas bevruchte eicel waar ook "alles op en aan" zit (in genetische zin). Ik neem aan dat je dan ook tegen het spiraaltje bent, aangezien dat vreselijke ding ervoor zorgt dat een eicel zich niet kan nestelen, of de morning-after pil.

Je moet nooit proberen met je gevoel iets te beargumenteren. Deze redenaties missen namelijk iedere objectieve basis, en zijn daarom als argument uitermate zwak.

[ Bericht 47% gewijzigd door hersenchirurg op 16-10-2008 08:04:37 ]
pi_62425197
quote:

[..]

Serieus, wat kan mij het schelen dat deze moslima's hun achterlijkheid zonodig willen botvieren. Zolang het maar hun eigen keuze is, en niet die van pappa en mamma .
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 08:36:00 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62425596
quote:
De ingrepen worden uitgevoerd op internationale wateren, waar het Nederlands recht van kracht is.
uh? heh? nee!
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 08:38:50 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62425641
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik ben het met du_ke eens.
Carpe Libertatem
pi_62425682
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

uh? heh? nee!
Zit dat op een schip dat onder Nederlandse vlag vaart niet anders? Beetje het ambassade idee ofzo?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62425858
quote:

[..]

Nette lichaamsverminking op onmondige kinderen bestaat druif.
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 08:52:15 #32
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62425862
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zit dat op een schip dat onder Nederlandse vlag vaart niet anders? Beetje het ambassade idee ofzo?
Nee, volgens mij alleen internationaal recht, maar nu ga ik twijfelen.
Carpe Libertatem
pi_62425890
Enneh.......... TS starter biedt aan om al die ongewenste kinderen te adopteren?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:57:07 #34
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62425944
Cool, we doen de abortussen voortaan gewoon in de Nederlandse ambassade in Madrid. Kan je lachen.
pi_62428076
quote:

[..]

In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd.
24 weken.
De screenings echo is met 20 weken. Dus dan hebben een vrouw en man nog 4 weken om te beslissen of ze hun ongeboren kind met een afwijking geboren laten worden of niet.
pi_62428715
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, volgens mij alleen internationaal recht, maar nu ga ik twijfelen.
De schepen varen onder de Nederlandse vlag en daarom is in internationale wateren de Nederlandse wet van kracht op die schepen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62431313
Ik vind wel dat vrouwen een abortus kunnen doen zolang het kind aan de navelstreng vast zit, want dan is het een onderdeel van het lichaam.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62432738
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

De schepen varen onder de Nederlandse vlag en daarom is in internationale wateren de Nederlandse wet van kracht op die schepen.
En ze hebben geen vergunning binnen nederland...
pi_62432886
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:34 schreef desiredbard het volgende:

[..]

En ze hebben geen vergunning binnen nederland...
Een zeer beperkte vergunning volgens mij.
pi_62433358
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 07:51 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Hetzelfde kan je beweren van de grristenlijke abortusverbieders
Inderdaad...ik bedoel je hebt ook geen behoefte aan een stel buitenlandse gristennen die zich vastketenen voor een Nederlandse abortus kliniek.

Persoonlijk zijn er voor mij maar een paar moreel acceptabele redenen tot abortus.
quote:
Alles kan er wel "op en aan" zitten, maar het is net zo levensvatbaar als een pas bevruchte eicel waar ook "alles op en aan" zit (in genetische zin). Ik neem aan dat je dan ook tegen het spiraaltje bent, aangezien dat vreselijke ding ervoor zorgt dat een eicel zich niet kan nestelen, of de morning-after pil.
Die vraag is dus al makkelijk opgelost door het begin van leven te laten zijn: het innestellen van de eicel.

Betreffende de morning after pil....

Ja en nee. er zijn genoeg mogenlijkheden om te voorkomen dat je die nodig hebt...onder meer je spiraaltje van hierboven.
Morning after pil is echter hetr laatste sprankje, het absolute minimum aan zelfverantwoordelijkheid dat je van de domste breezahslet nog mach verwachten.

Met de complete lijst van condoom tot morning after pil zou er dus, met uitzondering van afwijkingen verslaving HIV die aan het begin van de zwangerschap nog niet detecteerbaar/onbekend zijn, geen reden voor abortus zijn.

Maar dat is mijn persoonlijke mening
quote:
Je moet nooit proberen met je gevoel iets te beargumenteren. Deze redenaties missen namelijk iedere objectieve basis, en zijn daarom als argument uitermate zwak.
Ik ben echter geen robot, danwel amerikaanse tv gristen.
I think therefor I am
Ik kan beredeneren en dingen vanuit verschillende oogpunten bekijken...echter 100% neutraal in dat soort gevallen...nee dat kan ik niet en zou ik ook niet willen.#
Het niet beargumenteren met je gevoel leidt tot bewakers om auswitz
pi_62440566
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Inderdaad...ik bedoel je hebt ook geen behoefte aan een stel buitenlandse gristennen die zich vastketenen voor een Nederlandse abortus kliniek.
Inderdaad, zij beperken de vrije keuze voor een ander met hun blokkade-actie. Oprotten met die lui dus.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef desiredbard het volgende:
Persoonlijk zijn er voor mij maar een paar moreel acceptabele redenen tot abortus.
[..]

Die vraag is dus al makkelijk opgelost door het begin van leven te laten zijn: het innestellen van de eicel.
En een ander -waaronder ikzelf- denkt daar weer anders over; Leven wordt beschermwaardig zodra het buiten de baarmoeder om levensvatbaar is. Dus na pakweg 6 maanden. Andere mensen weer gaan een stapje verder naar de andere kant en vinden het moment van conceptie al beschermwaardig.

Daarom probeerde ik duidelijk te maken dat op gevoel beredeneren geen zin heeft, want elk gevoelsargument heeft evenveel waarde en zo kom je dus nooit tot een consensus met elkaar.

Ik bedoelde overigens niet dat je geen beslissingen moet nemen op je gevoel, dat is iets heel anders.
pi_62441752
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 18:32 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Inderdaad, zij beperken de vrije keuze voor een ander met hun blokkade-actie. Oprotten met die lui dus.
Nee ...lands wijs lands eer.
Prima dat abortus in de UK ebn Nederland kan...prima dat het hier verboden is (Ierland)
quote:
En een ander -waaronder ikzelf- denkt daar weer anders over; Leven wordt beschermwaardig zodra het buiten de baarmoeder om levensvatbaar is. Dus na pakweg 6 maanden. Andere mensen weer gaan een stapje verder naar de andere kant en vinden het moment van conceptie al beschermwaardig.
Dat is jouw mening. Dat is prima zolang je die mij die niet opdringt.
Er zijn trouwens verhalen van foetussen van 21 weken die levensvatbaar zijn......
quote:
Daarom probeerde ik duidelijk te maken dat op gevoel beredeneren geen zin heeft, want elk gevoelsargument heeft evenveel waarde en zo kom je dus nooit tot een consensus met elkaar.

Ik bedoelde overigens niet dat je geen beslissingen moet nemen op je gevoel, dat is iets heel anders.
Natuurlijk worden we het daar niet over eens .... dat hoeft toch ook niet.....
Kijk ik vind dat als je dom en onvoorzichtig bent...zo onvoorzichtig de morning after pil niet eens te nemen....
Dan zou je eigenlijk al als ongewenst ouder ...als als dusdanig gedisqualificeerd moeten worden.
Moet zo'n hummeltje m/v daar voor opdraaien.
Zat stellen die dolgraag een kind willen, niet kunnen krijgen en IVF kost ook een vermogen.
Dus warom meteen een leventje beeindiggen waar zo'n kind hartstikke gelukkig kan worden inclusief de adoptief ouders.

Om nog maar te zwijgen van emotionele problemen van de moeder (en vader) in de toekomst als er ooit wel een gewenst kindje komt dat wel een (half)broertje of zusje had gehad en ontnomen is.

Ik wil best zo ver gaan dat een geaborteerd kindje nog beter af is als bij een moeder die het niet wenst....
Diogenes blijft echter zoeken.....
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:08:27 #43
232110 een_kenner
de vreemde eend die bijt
pi_62512980
Kindje veroveren:

of niet
pi_62513196
Vrouwen kunnen zelf prima bepalen of ze abortus willen. Dat hoeft iemand anders ze niet op te dringen. Zo hoeft deze boot niet het pro abortus standpunt op te dringen.

Het doet mij aan evangelisatie denken, en daar heb ik een schurft hekel aan. In deze situatie is een aandachttrekkerij rol of een provocatie ook niet nodig aangezien het al in het parlement gaat worden behandeld.

Wel ben ik trots op het feit dat je in nederland zo boot kan hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62513712
quote:
Maar was er geen uitspraak dat de abortussen binnen een straal van 25km van een NL ziekenhuis moesten worden uitgevoerd?
dag
pi_62522576
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef petre86 het volgende:

[..]

Maar was er geen uitspraak dat de abortussen binnen een straal van 25km van een NL ziekenhuis moesten worden uitgevoerd?
Daarom voert de abortusboot (helaas) geen volledige abortussen uit alleen abortussen die met alleen medicijnen kan worden uitgevoerd (dus +/- eerste 16 weken).
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:13:30 #47
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62526519
Goed initiatief van Women on Waves!
Het heeft verder niets te maken met iets opdringen. Ze komen niet aan land om met toortsen en fakkels zwangere vrouwen op te sporen en ze verplicht abortus te laten plegen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62526555
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Vrouwen kunnen zelf prima bepalen of ze abortus willen. Dat hoeft iemand anders ze niet op te dringen. Zo hoeft deze boot niet het pro abortus standpunt op te dringen.

Het doet mij aan evangelisatie denken, en daar heb ik een schurft hekel aan. In deze situatie is een aandachttrekkerij rol of een provocatie ook niet nodig aangezien het al in het parlement gaat worden behandeld.

Wel ben ik trots op het feit dat je in nederland zo boot kan hebben.
en uiteraard is dat dan het moment om wel de aandacht te trekken, te provoceren .. ipv een paar zure oude kerels te laten beslissen wat er met de vrouw en haar ongewenste vrucht dient te gebeuren ..
pleased to meet you
pi_62542078
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:14 schreef moussie het volgende:
en uiteraard is dat dan het moment om wel de aandacht te trekken, te provoceren .. ipv een paar zure oude kerels te laten beslissen wat er met de vrouw en haar ongewenste vrucht dient te gebeuren ..
Spanje is een democratisch land; iedereen mag stemmen en dus is zo'n abortusboot vol oude heksen die ongetwijfeld zelf geen kinderen meer kunnen krijgen en dit jonge stelletjes misgunnen totaal niet op zijn plaats. Ik hoop dat die vervloekte boot inclusief opvarenden vast komt te zitten op een Frans strand en dat de burgemeester besluit de bemanning uit de buik van het schip te verwijderen
pi_62558545
edit

[ Bericht 43% gewijzigd door desiredbard op 21-10-2008 17:12:05 ]
pi_62558659
quote:
Deelt mee in die trots.
pi_62558909
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Of een stelletje domme breezahsletten. of opgedroogde kutlesbo's die wel een keer behoefte hadden aan een lekkere harde pik maar zoveel zelfgestookte jenever op hadden dat ze het condoompje vergeten waren.

Wat betreft het recht van de vader?
Er is van hoger hand (overheid) verboden te aborteren....dat mag van bepaalde onverantwoordelijke luie kuthippies niet.

Echter als de overheid je zou verplichten niet meer dan een kind te hebben is het ook niet goed.

Het staat die mensen vrij hun abortus/miskraam in het buitenland te hebben.

Waarom moet eebn stelletje opgedroogde nederlandse beroeps lesbo's het walgelijke imago geven dat wij het in nederland altijd beter weten.

Oh en voor de goede orde...dit is 12 weken:

Het is nu ongeveer 60 gram en 8 centimeter lang.

Aan het eind van legale periode...16 weken:

De baby heeft nu vinger- en teennagels, oogleden en wimpers

Ik zal de foto's voor partial birthg abortion besparen...
niet relevant in Nederland.
Echter ik vraag me af waar mensen de grens trekken.

dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:20:55 #53
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62559130
Wat ik pas echt immoreel vindt: leven opdringen. Waarom is dat niet verboden? Ik zie niet in waarom je én een leven opgedrongen kan krijgen én je mag niet eens zelfmoord legaal plegen. Waanzin weer. Maar nee, wij maken ons druk om wat cellen aborteren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:23:02 #54
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62559180
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:50 schreef schoelje het volgende:

[..]

Spanje is een democratisch land; iedereen mag stemmen en dus is zo'n abortusboot vol oude heksen die ongetwijfeld zelf geen kinderen meer kunnen krijgen en dit jonge stelletjes misgunnen totaal niet op zijn plaats. Ik hoop dat die vervloekte boot inclusief opvarenden vast komt te zitten op een Frans strand en dat de burgemeester besluit de bemanning uit de buik van het schip te verwijderen
jij was toch dat mannetje wat zichzelf gematigd noemde en tegen duyvendak wilde protesteren omdat hij links was? Je bent gewoon een eng rechts-christelijk mannetje wat graag anderen jouw mening opdringt en iedereen die wat anders vindt het liefst de mond snoert.

Die jonge stelletjes mogen lekker helemaal zelf kiezen of ze een abortus willen, en zolang Spanje een democratisch land is zijn die stelletjes vrij om op een boot te stappen en in internationale wateren een abortus te laten uitvoeren.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62559224
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:20 schreef ethiraseth het volgende:
Wat ik pas echt immoreel vindt: leven opdringen. Waarom is dat niet verboden? Ik zie niet in waarom je én een leven opgedrongen kan krijgen én je mag niet eens zelfmoord legaal plegen. Waanzin weer. Maar nee, wij maken ons druk om wat cellen aborteren.
Nogmaals mijn standpunt hangt in het midden.

Maar kijkend naar de foto's van 12 en 16 weken kun jij spreken over wat cellen?
Volgens mij ben jij dan een persoon die een partial birth abortion overleeft heeft...3e afbeelding.

Niemand dringt je leven op.
Niemand dwingt je tot sex (en indien dat welk het geval is dan is er idd abortus)
er zijn zat andere mogenlijkheden dan abortus
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:27:26 #56
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62559284
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nogmaals mijn standpunt hangt in het midden.

Maar kijkend naar de foto's van 12 en 16 weken kun jij spreken over wat cellen?
Volgens mij ben jij dan een persoon die een partial birth abortion overleeft heeft...3e afbeelding.

Niemand dringt je leven op.
Niemand dwingt je tot sex (en indien dat welk het geval is dan is er idd abortus)
er zijn zat andere mogenlijkheden dan abortus
Oh nee? Wordt een baby die geboren wordt geen leven opgedrongen? Heeft diegene gekozen voor het leven? Een zwangerschap voltooien is iemand verplichten te leven, om diegene vervolgens ook nog eens de mogelijkheid op het leven beëindigen af te nemen.
pi_62559394
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh nee? Wordt een baby die geboren wordt geen leven opgedrongen? Heeft diegene gekozen voor het leven? Een zwangerschap voltooien is iemand verplichten te leven, om diegene vervolgens ook nog eens de mogelijkheid op het leven beëindigen af te nemen.
Die baby wordt de keus niet gegeven..die keus wordt gemaakt voor die baby
Inderdaad spijtig dat jou het leven opgedrongen is, ik vind dat heel erg rot voor je.
En de mogenlijkheid het te beeindigen heb je wel degenlijk.
Het heeft zelfmoord
En als je echt wilt is dat niet zo moeilijk .
Echter voor een heleboel jammeraars is het veel geschreeuw en weinig wol en een beetje aandacht vragen

Genoeg zelfhulp groepen op het internet om successvol te kunnen wezen..
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die 5 jaar bijlmaar + 2 jaar voorwaardelijk met aftrek van hospitaalopname kreeg voor poging tot zelfmoord
pi_62580199
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

jij was toch dat mannetje wat zichzelf gematigd noemde en tegen duyvendak wilde protesteren omdat hij links was? Je bent gewoon een eng rechts-christelijk mannetje wat graag anderen jouw mening opdringt en iedereen die wat anders vindt het liefst de mond snoert.
Dank je, Jij bent ook exemplarisch voor je 'soort', een lelijk hysterisch schreeuwend extreem-links mannetje. Ik weet nu al dat je te laf bent om je aantijging dat ik iemand de mond probeer te snoeren te onderbouwen. Rot lekker op naar je kraakpand, echt ik schijt op figuren zoals jij.
pi_62581127
quote:

[..]

huh, het is niet dat je verplicht wordt om abortus te plegen hoor, die keuze is nog altijd aan de zwangere .. en daar gaat het nou juist om, het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw .. jij als man mag je bemoeien met de keuze van jouw zwangere vrouw, met mijn keuze heb je niets te maken
pleased to meet you
pi_62581618
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:44 schreef moussie het volgende:huh, het is niet dat je verplicht wordt om abortus te plegen hoor, die keuze is nog altijd aan de zwangere .. en daar gaat het nou juist om, het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw .. jij als man mag je bemoeien met de keuze van jouw zwangere vrouw, met mijn keuze heb je niets te maken
Totaal mee oneens, je ziet over het hoofd dat zaken die wellicht op korte termijn voor het individue gunstig lijken te zijn voor de gemeenschap slecht zijn. Zelf heb ik een flinke voorraad oude batterijen in een keukenla liggen. Voor mij is het gunstig als ik de keus heb om die dingen onnadenkend bij het vuilnis te gooien, hoef ik tenminste niet moeilijk te lopen doen om die dingen op te sparen en ze later bij de winkel in te leveren. Het valt me tegen dat ik tijd moet verspillen om zoiets simpels aan jouw verstand te brengen. Een ongeboren kind bij het vuilnis doen is voor jou misschien gunstig omdat je dan je wintersportvakantie niet hoeft te annuleren maar je devalueert daarmee wel de waarde van het menselijk leven.

Daarnaast weet ik nu al dat al die zeikwijven die een abortus willen laten uitvoeren dat uiteraard wil door de ziektekostenverzekeraar vergoed willen zien, om nog maar te zwijgen over de psychisch hulp die ze dan later weer nodig hebben.
pi_62581802
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:12 schreef desiredbard het volgende:
Of een stelletje domme breezahsletten. of opgedroogde kutlesbo's die wel een keer behoefte hadden aan een lekkere harde pik maar zoveel zelfgestookte jenever op hadden dat ze het condoompje vergeten waren.
dat zou nou eerder een argument zijn voor abortus, tenminste als je het welzijn van het kind voor ogen hebt
quote:
Wat betreft het recht van de vader?
die vader mag zich bemoeien met de zwangerschap van zijn vrouw/vriendin/whatever, met andere zwangerschappen heeft die niets te maken
quote:
Er is van hoger hand (overheid) verboden te aborteren....dat mag van bepaalde onverantwoordelijke luie kuthippies niet.
wetten kunnen veranderen .. en na al die eeuwen waarin gelovige mannekes de keuze van de vrouw willen bepalen zou het eens tijd worden
quote:
Echter als de overheid je zou verplichten niet meer dan een kind te hebben is het ook niet goed.
hehe, dat hebben we in China gezien, hoe goed dat werkt .. of te wel, je kan wel gekke regeltjes bedenken, maar als die niet stroken met de dagelijkse realiteit
quote:
Het staat die mensen vrij hun abortus/miskraam in het buitenland te hebben.
en waarom mag je niet proberen de wet te veranderen ?
quote:
Waarom moet eebn stelletje opgedroogde nederlandse beroeps lesbo's het walgelijke imago geven dat wij het in nederland altijd beter weten.
waarom zouden Nederlandse vrouwen de Spaanse vrouwen niet mogen ondersteunen in hun strijd om zelfbeschikkingsrecht ?
quote:
Oh en voor de goede orde...

en een zut plaatjes
en wat wil je daarmee zeggen .. omdat het er als een klein mensje uitziet dat zonder moederlijf niet kan overleven heeft de vrouw geen recht van spreken meer ? Haar lichaam is ineens algemeen bezit waarbij anderen bepalen wat er gebeurt ?
pleased to meet you
pi_62581934
Zoals al door een ander fokker in wat nettere taal beschreven: die heksen van Woman on Waves (beetje misleiden het woord 'woman' want ze zien er allemaal uit als van die Meulenbelt types) moeten zich niet bemoeien met de regels in een bevriend land. Als straks de vrouwenbesnijdenisboot uit Somalië net buiten de territoriale wateren ligt, of de automutulatieboot uit Canada dan breekt er in Nederland ook de pleuris uit, en terecht.
pi_62582070
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef moussie het volgende:
wetten kunnen veranderen .. en na al die eeuwen waarin gelovige mannekes de keuze van de vrouw willen bepalen zou het eens tijd worden
[..]

Dus omdat ik zelf geen meisjeskutje heb dan mag ik ook geen mening hebben over het besnijden van meisjes?

En wordt eens wakker, we hebben al een eeuw vrouwenkiesrecht dus het zijn niet alleen de mennekes die bepalen wat goed en wat slecht is. Ga eens bij een standje kijken van de stichting ongeboren kind, alleen maar vrouwen, heb er nog nooit een man tussen zien staan.
pi_62582076
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:01 schreef schoelje het volgende:

[..]

Totaal mee oneens, je ziet over het hoofd dat zaken die wellicht op korte termijn voor het individue gunstig lijken te zijn voor de gemeenschap slecht zijn. Zelf heb ik een flinke voorraad oude batterijen in een keukenla liggen. Voor mij is het gunstig als ik de keus heb om die dingen onnadenkend bij het vuilnis te gooien, hoef ik tenminste niet moeilijk te lopen doen om die dingen op te sparen en ze later bij de winkel in te leveren. Het valt me tegen dat ik tijd moet verspillen om zoiets simpels aan jouw verstand te brengen. Een ongeboren kind bij het vuilnis doen is voor jou misschien gunstig omdat je dan je wintersportvakantie niet hoeft te annuleren maar je devalueert daarmee wel de waarde van het menselijk leven.

Daarnaast weet ik nu al dat al die zeikwijven die een abortus willen laten uitvoeren dat uiteraard wil door de ziektekostenverzekeraar vergoed willen zien, om nog maar te zwijgen over de psychisch hulp die ze dan later weer nodig hebben.
onnadenkend bij de vuilnis gooien .. man je hebt geen idee waarover je praat .. zo heb je volgens mij nog geen moment stil gestaan bij de kwaliteit van leven die zo'n ongewenst kleintje kan krijgen ..

want wees nou eens eerlijk, wat voor moeder zou dat worden, wintersportvakantie is belangrijker, wees blij voor die ongeboren vrucht dat haar dat wordt bespaard
pleased to meet you
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:21:42 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62582163
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:12 schreef schoelje het volgende:
Zoals al door een ander fokker in wat nettere taal beschreven: die heksen van Woman on Waves (beetje misleiden het woord 'woman' want ze zien er allemaal uit als van die Meulenbelt types) moeten zich niet bemoeien met de regels in een bevriend land. Als straks de vrouwenbesnijdenisboot uit Somalië net buiten de territoriale wateren ligt, of de automutulatieboot uit Canada dan breekt er in Nederland ook de pleuris uit, en terecht.
Ze bemoeien zich er ook niet mee. Ze bieden alleen de mensen de kans om de wetten van een ander land na te leven. Iets wat prima mag van een democratisch land. jij bent degene die graag de dictator wilt uithangen, niet de vrouwen op die boot.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:01 schreef schoelje het volgende:

[..]

Je hebt echt geen enkel idee van wat een abortus inhoudt he? Je denkt echt dat het gelijk staat aan een griepprik halen bij de dokter en dat daarmee de kous af is.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:11 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dank je, Jij bent ook exemplarisch voor je 'soort', een lelijk hysterisch schreeuwend extreem-links mannetje. Ik weet nu al dat je te laf bent om je aantijging dat ik iemand de mond probeer te snoeren te onderbouwen. Rot lekker op naar je kraakpand, echt ik schijt op figuren zoals jij.
elke post van je wil je mensen de mond snoeren, daar hoef ik geen moeite voor te doen om te onderbouwen. Kijk alleen maar naar hoe je de vrouwen waar het om gaat in dit topic omschrijft. En als bewijs presenteer ik dit:
quote:

[..]

Je insinuatie hier is erg duidelijk ja.
quote:

[..]

nee, ik kan inderdaad niet onderbouwen dat jij andere mensen de mond wilt snoeren hoor. Ik kan echter wel onderbouwen dat je ze dood wenst. Dat is denk ik nog wel erger. En gezien jouw afkeer van abortus aan de ene kant (dat is moord!1111!11), en je wens dat die vrouwen doodgaan aan de andere kant ben je nog een verschrikkelijk hypocriet mannetje ook.

maar blijf maar volhouden dat je zo gematigd en zo eerlijk en zo beleefd en netjes en begaan met de wereld en openstaand voor andermans ideeën bent. Je leeft in je eigen leugen. Als het je dan gelukkig maakt te denken dat ik een extreem-linkse (wat ik, gezien wat jij als extreem-links ziet, maar als compliment opvat) kraker ben moet je dat vooral doen.

[ Bericht 26% gewijzigd door ethiraseth op 22-10-2008 14:34:48 ]
pi_62582435
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:18 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dus omdat ik zelf geen meisjeskutje heb dan mag ik ook geen mening hebben over het besnijden van meisjes?
natuurlijk mag je er een mening over hebben, maar dat is iets anders dan een ander jouw mening opleggen
quote:
En wordt eens wakker, we hebben al een eeuw vrouwenkiesrecht dus het zijn niet alleen de mennekes die bepalen wat goed en wat slecht is.
ten eerste is het nog lang geen eeuw (1919) en in Spanje nog eens 12 jaar later
maar idd, niet meer alleen de mannekes, en hier hebben we ook minder last van de gelovigen, vandaar dat het hier al een tijdje legaal is
quote:
Ga eens bij een standje kijken van de stichting ongeboren kind, alleen maar vrouwen, heb er nog nooit een man tussen zien staan.
klopt, dat zijn allemaal van die oude heksen die zelf geen kinderen meer kunnen krijgen .. die zitten niet op die boot, daarop zitten grotendeels jongere mensen die het zelf nog kan overkomen, ongewenst zwanger ondanks bescherming (gebeurt geregeld)
pleased to meet you
pi_62582629
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:30 schreef moussie het volgende:

[..]

natuurlijk mag je er een mening over hebben, maar dat is iets anders dan een ander jouw mening opleggen
[..]
Dan is het maar zo: ik heb er totaal geen moeite mee andere mijn mening op te leggen dat het geslachtsdeel van hun dochter niet mag worden verminkt. Hetzelfde geldt voor andere thema's: ik heb er geen moeite mee andere te verbieden zelfmoord te plegen, zichzelf te verminken of om een ongeboren kind te aborteren. Het recht op zelfbeschikking heeft wat dat betreft grenzen.
quote:
ten eerste is het nog lang geen eeuw (1919) en in Spanje nog eens 12 jaar later
maar idd, niet meer alleen de mannekes, en hier hebben we ook minder last van de gelovigen, vandaar dat het hier al een tijdje legaal is
Als je last hebt van gelovigen dan pleur je toch lekker op naar Noord Korea, veel succes in die atheďstische heilstaat. Ik bedoel: het is lekker makkelijk te ouwehoeren op in jou geval christenen, maar als je een beter alternatief weet: veel succes! Waarom verhuis je niet lekker naar de Gazastrook eigenlijk?
[..]
quote:
klopt, dat zijn allemaal van die oude heksen die zelf geen kinderen meer kunnen krijgen .. die zitten niet op die boot, daarop zitten grotendeels jongere mensen die het zelf nog kan overkomen, ongewenst zwanger ondanks bescherming (gebeurt geregeld)
Ik heb die bemanning van die boot gezien, allemaal van die oude zure wijven en lesbische postfeministen. En maar zeiken op het moment dat ze 40 jaar oud zijn, 3 abortussen achter de rug hebben en de behandeling van de spermabank niet meer aanslaat
pi_62582653
quote:
ik heb er geen moeite mee andere te verbieden zelfmoord te plegen
En als je het toch doet, dan zwaait er wat!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:41:41 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62582756
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:36 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dan is het maar zo: ik heb er totaal geen moeite mee andere mijn mening op te leggen dat het geslachtsdeel van hun dochter niet mag worden verminkt. Hetzelfde geldt voor andere thema's: ik heb er geen moeite mee andere te verbieden zelfmoord te plegen, zichzelf te verminken of om een ongeboren kind te aborteren. Het recht op zelfbeschikking heeft wat dat betreft grenzen.
[..]

Als je last hebt van gelovigen dan pleur je toch lekker op naar Noord Korea, veel succes in die atheďstische heilstaat. Ik bedoel: het is lekker makkelijk te ouwehoeren op in jou geval christenen, maar als je een beter alternatief weet: veel succes! Waarom verhuis je niet lekker naar de Gazastrook eigenlijk?
[..]
[..]

Ik heb die bemanning van die boot gezien, allemaal van die oude zure wijven en lesbische postfeministen. En maar zeiken op het moment dat ze 40 jaar oud zijn, 3 abortussen achter de rug hebben en de behandeling van de spermabank niet meer aanslaat
Waarom verhuis jij niet naar Spanje? Kan je als een randdebiel gaan schreeuwen naar een boot en vrouwen bedreigen die een abortus willen ondergaan, net zoals ze daar doen. Lekker ongeďnformeerd schreeuwen en roepen zonder enig verstand van zaken, beetje zoals je hier op Fok ook doet.
pi_62582957
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:41 schreef ethiraseth het volgende:
Waarom verhuis jij niet naar Spanje? Kan je als een randdebiel gaan schreeuwen naar een boot en vrouwen bedreigen die een abortus willen ondergaan, net zoals ze daar doen. Lekker ongeďnformeerd schreeuwen en roepen zonder enig verstand van zaken, beetje zoals je hier op Fok ook doet.
Waarom laat jij je hoofd niet aborteren?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:02:17 #71
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62583391
Maar, de discussie verzandt wat in de vraag of abortus wel of niet goed is. Echter, het wezenlijke punt lijkt me vooral de vraag of het acceptabel is dat je je zo inmengt met het beleid van een ander land.

LXIV gaf al een voorbeeld, als er een Saoedische boot zou komen om meisjes op te halen om in internationale wateren te besnijden, dan zou iedereen op de achterste benen staan. Als er (fictief) een land zou zijn dat een boot met minderjarige kinderen zou sturen waarmee de opvarenden in internationale wateren zouden kunnen copuleren, zou dat ook niet met open armen ontvangen worden (alhoewel in dat geval ook in Nederland gestraft kan worden). Of een groot schip om in internationale wateren honden- of hanengevechten te houden.

Het speelt hier duidelijk mee dat de voorstanders denken het juiste te doen dat iedereen zo enthousiast is. Nu ben ik ook zeker voor de mogelijkheid tot abortus voor vrouwen, maar ik vind dit toch een beetje een lastige kwestie, want ik zie niet helemaal in waarom ik wel zo'n abortusboot zou steunen, maar zo'n besnijdenisboot niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:26:51 #72
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62584038
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:02 schreef Iblis het volgende:
LXIV gaf al een voorbeeld, als er een Saoedische boot zou komen om meisjes op te halen om in internationale wateren te besnijden, dan zou iedereen op de achterste benen staan.
Worden vrouwen in Spanje de boot op getrokken en verplicht om een abortus te laten plegen? Dacht het niet, dus dat voorbeeld is gewoon totaal niet op zijn plaats!
En ik zie geen jonge meisjes staan te springen om vrijwillig deel te nemen aan een pijnlijke operatie welke lichaamsverminkingen tot gevolg heeft.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:29:15 #73
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_62584098
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:02 schreef Iblis het volgende:

Het speelt hier duidelijk mee dat de voorstanders denken het juiste te doen dat iedereen zo enthousiast is. Nu ben ik ook zeker voor de mogelijkheid tot abortus voor vrouwen, maar ik vind dit toch een beetje een lastige kwestie, want ik zie niet helemaal in waarom ik wel zo'n abortusboot zou steunen, maar zo'n besnijdenisboot niet.
Mja, zolang de besnijdenis vrijwillig is, moeten we ook voor zo'n boot zijn. Principes zijn principes immers. Waarom we dan tóch tegen de hypothetische besnijdenisboot zijn is omdat we natuurlijk weten dat het onmogelijk de wens kan zijn van de betrokkene zelf. Het is alleen zo lastig te bewijzen hč.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:35:02 #74
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62584272
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:26 schreef Detroit het volgende:
Worden vrouwen in Spanje de boot op getrokken en verplicht om een abortus te laten plegen? Dacht het niet, dus dat voorbeeld is gewoon totaal niet op zijn plaats!
Dat is niet helemaal relevant voor het punt dat ik wil maken.
quote:
En ik zie geen jonge meisjes staan te springen om vrijwillig deel te nemen aan een pijnlijke operatie welke lichaamsverminkingen tot gevolg heeft.
Dat is het punt niet. Dat snap ik ook wel. Maar, als een land stelt dat de wens van de vader of de moeder om een besnijdenis uit te laten voeren zwaarder weegt dan de rechten van het kind (waar wij het dus niet mee eens zijn) en probeert dit middels een besnijdenisboot te exporteren, wat is dan je grond waarop je zegt dat je dat verwerpelijk vindt? In het geval van abortus menen wij immers dat het recht van de vrouw om over haar lichaam te beschikken zwaarder weegt dan de rechten van het ongeboren kind.

Beide zijn een bepaalde ethische opvatting waarover je kunt discussiëren, en die kant wordt de discussie telkens opgetrokken, maar dat is niet het punt waarom het mijn in het geval van de abortusboot gaat. Er is een boot die onder de vlag van land Y vaart en die wordt ingezet om mensen in land X de mogelijkheid te bieden toch M te doen omdat het in land Y wel legaal is maar in land X niet.

Als je nu gaat zitten kijken wat precies M is en in het geval van ‘abortus’ roept: Ja dat is een goede zaak! Maar in het geval van ‘besnijdenis’ roept ‘Nee, dat is geen goede zaak!’, louter omdat het een wel strookt met je eigen overtuiging en het ander niet, dan ben je in feite heel arbitrair bezig. Mijn vraag is: vind je dat landen zo hun overtuigingen kunnen propageren? En niet ‘vind je dat de specifieke overtuiging zelf juist is of niet‘.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:38:02 #75
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62584357
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:29 schreef Frollo het volgende:
Mja, zolang de besnijdenis vrijwillig is, moeten we ook voor zo'n boot zijn. Principes zijn principes immers. Waarom we dan tóch tegen de hypothetische besnijdenisboot zijn is omdat we natuurlijk weten dat het onmogelijk de wens kan zijn van de betrokkene zelf. Het is alleen zo lastig te bewijzen hč.
Kan een abortus de wens van de foetus zijn? Als je mij vraagt: ‘Was jij liever geaborteerd voor je geboorte?’ dan zal ik duidelijk ‘Nee‘ zeggen. Onze interpretatie is echter dat we abortus wel toestaan, en van andere landen dat ze wellicht vrouwenbesnijdenis toestaan. Wij zijn het daar niet mee eens, en zijn derhalve niet gelukkig als zo'n land hun besnijdenisboot naar ons zou sturen, maar idem zouden wij ons dan moeten afvragen of het zo'n gelukkig idee is om een abortusboot te sturen naar landen waarin de wetgeving aan een foetus wel meer rechten toekent.
pi_62584455
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kan een abortus de wens van de foetus zijn? Als je mij vraagt: ‘Was jij liever geaborteerd voor je geboorte?’ dan zal ik duidelijk ‘Nee‘ zeggen. Onze interpretatie is echter dat we abortus wel toestaan, en van andere landen dat ze wellicht vrouwenbesnijdenis toestaan. Wij zijn het daar niet mee eens, en zijn derhalve niet gelukkig als zo'n land hun besnijdenisboot naar ons zou sturen, maar idem zouden wij ons dan moeten afvragen of het zo'n gelukkig idee is om een abortusboot te sturen naar landen waarin de wetgeving aan een foetus wel meer rechten toekent.
Tsja, kan geslacht worden voor consumptie de wens zijn van een koe of varken?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:55:56 #77
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62584934
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:40 schreef Monolith het volgende:
Tsja, kan geslacht worden voor consumptie de wens zijn van een koe of varken?
Dat is een goede vraag, maar de afhandeling ervan is meer voor een andere topic. Het biedt wel de mogelijkheid voor een vergelijking. Als in een land dieren rechten hebben en niet voor consumptie geslacht mogen worden, en een ander land zegt ‘Pah, belachelijk, iemand die een dier heeft mag dat toch zeker wel doden als hij dat wil, dat is zijn keus!’ en besluit een abbatoirboot te sturen zodat mensen met hun dier aan boord kunnen om het in internationale wateren te slachten, dan zou ik daar ook zo mijn bedenkingen bij hebben. De een zegt: Het kan niet de wens zijn van een koe of varken om geslacht te worden, de ander zegt: het kan niet de wens zijn van een foetus om gedood te worden. De een weegt het recht van het varken zwaarder dan dat van de eigenaar, de ander het recht van de foetus zwaarder dan van de moeder. Dat is een ethische kwestie die geen absolute uitkomst heeft.

En daar heeft een land in een zekere autonomie in om wetgeving te vormen, en ik denk dat je die autonomie uiteindelijk wel moet respecteren. Zelf vind ik ook dat abortus kan (onlangs nog fel verdedigd in een topic zelfs), maar ik vind ook dat als je de abortusboot aanmoedigt je in feite in dezelfde redeneertrant niet tegen een besnijdenis-boot kunt zijn. Je kunt wel tegen besnijdenis zijn, maar zo is een ander tegen abortus.
pi_63317633
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef moussie het volgende:

[..]

dat zou nou eerder een argument zijn voor abortus, tenminste als je het welzijn van het kind voor ogen hebt
|Al;s het kind een afwijking heeft van verslaving van de moeder...misschien wel.....
Wel eens een coke/herpoinebaby gezien...dat pleit voor euthanasie van de baby en standrechtelijk steriliseren met een gloeiende poker van de moeder gevolgd door een executie.

Er zijn echter genoeg ouders die graag een kindje zouden willen en niet kunnen krijgen
quote:
die vader mag zich bemoeien met de zwangerschap van zijn vrouw/vriendin/whatever, met andere zwangerschappen heeft die niets te maken
Mag die dat....
Baas in eigen buik.... of Dictator over ongeborenen zijn twee verschillende dingen
Als vader heb je geen enlkelle inspraak als de moeder dat niet wenst.
Je kunt je vrouw vriendin niet verbieden het kind te houden
quote:
Anti Abortus is in mijn geval geen religieus standpunt.
Ik denk juist dat in bepaalde gevallen het barmhartiger zou zijn lijden te voorkomen.
En zoals je zegt de man heeft hier geen keuze in
quote:
en waarom mag je niet proberen de wet te veranderen ?
Dat mag wel maar babyhatende potten Potten Op golven ik bedoel women on waves is iets anders.
Niet al te lang geleden had Ierland bijvoorbeeld weer heel democratisch een referendum aangaande abortus.
Nu heeft Ierland 4.1 miljoen inwoners 2 miljoen meer vrouwen als mannen
En er werd tegen gestemd. daaruit kun je twee conlcussie trekken
Dat vrouwen 1) het onderwerp niet intressant genoeg vonden om op te stemmen 2) vrouwen oook tegen abortus zijn

Twee weken later lagen die mutsen met hun uitzuigboot in de haven.
Hoe bedoel je verandering door de strot dwingen.
Een democratisch nee wordt door deze mutsen niet geaccepteerd
quote:
waarom zouden Nederlandse vrouwen de Spaanse vrouwen niet mogen ondersteunen in hun strijd om zelfbeschikkingsrecht ?
Zie voorbeeld boven
quote:
en wat wil je daarmee zeggen .. omdat het er als een klein mensje uitziet dat zonder moederlijf niet kan overleven heeft de vrouw geen recht van spreken meer ? Haar lichaam is ineens algemeen bezit waarbij anderen bepalen wat er gebeurt ?
Voor die 9 maanden ja
Genoeg alternatieven ggenoeg mensen die dolgraag die baby zouden willen
Dan had die juffrouw maar moeten zorgen dat d'r kerel een rubbertje om had ze aan de pillen het spiraaltje was of haar benen bij elkaar moeten houden.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. (Oh en de al dan niet kind willende vader heeft ook zijn verantwoordelijkheid...die mag financieel schokken voor het ongemak of zoiets) en daarna danwel of de voogdij volledig voor zijn verantwoordelijkheid nemen danwel het kind wordt geadopteerd.

Afgezien van afwijkingen, levensgevaarlijke situartie voor de moeder (gezondheid niet eerwraak) en verkrachting (een vrouw hoeft echt niet 9 maanden gestraft te worden voor zoiets misslijksmakends ) zie ik geen enkelle reden voor abortus
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:54:51 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63323460
Wat heeft het verminken van het lichaam van een meisje -om er voor te zorgen dat ze niks met seks te maken zal willen hebben- nu te maken met het verwijderen van een embryo/foetus,wanneer de vrouw in wiens lichaam dit zich bevind dat persé kwijt wil ?

Als een vrouw haar zwangerschap wil beëindigen is dat háár zaak. In Italië was het slikken van de pil ook heel lang niet toegestaan, dus mensen die vrouwen daar toch van de pil voorzagen waren óók verkeerd bezig ?

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 18-11-2008 19:00:12 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:06:42 #80
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63323874
Hier in Brazilië is abortus streng verboden.
Sterker nog: vrouwen die naar bv Nederland gaan (boot of geen boot) om abortus te plegen zijn bij terugkomst strafbaar; als iets volgens de nationale wet verboden is maakt het niet uit wáár je dat misdrijf pleegt - bij terugkomst ben je net zo schuldig als wanneer je het in eigen land had gedaan.

Ik kan me voorstellen dat dat in Spanje ook zo is - en als dat zo is, doet die boot dus meer kwaad dan goed.
zonnig Brasil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')