abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62425176
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Echter die walgelijke opdringerige predikanten mentaliteit van een stel boomverkrachtende lesbo's.....

Hetzelfde kan je beweren van de grristenlijke abortusverbieders
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is niet hun eigen lichaam wat ze verminken, maar het ongeboren leven dat zich daarin bevindt. De kerk en de staat bepalen toch ook dat jij mij niet mag afmaken? En dan nog tot na de 12-e week! Dan zit er bij zo'n mensje al alles op en aan!
Alles kan er wel "op en aan" zitten, maar het is net zo levensvatbaar als een pas bevruchte eicel waar ook "alles op en aan" zit (in genetische zin). Ik neem aan dat je dan ook tegen het spiraaltje bent, aangezien dat vreselijke ding ervoor zorgt dat een eicel zich niet kan nestelen, of de morning-after pil.

Je moet nooit proberen met je gevoel iets te beargumenteren. Deze redenaties missen namelijk iedere objectieve basis, en zijn daarom als argument uitermate zwak.

[ Bericht 47% gewijzigd door hersenchirurg op 16-10-2008 08:04:37 ]
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_62425197
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.

Wie zijn wij om voor andere landen te bepalen wat ze wel en niet kunnen doen?
Serieus, wat kan mij het schelen dat deze moslima's hun achterlijkheid zonodig willen botvieren. Zolang het maar hun eigen keuze is, en niet die van pappa en mamma .
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 08:36:00 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62425596
quote:
De ingrepen worden uitgevoerd op internationale wateren, waar het Nederlands recht van kracht is.
uh? heh? nee!
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 08:38:50 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62425641
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik ben het met du_ke eens.
Carpe Libertatem
pi_62425682
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

uh? heh? nee!
Zit dat op een schip dat onder Nederlandse vlag vaart niet anders? Beetje het ambassade idee ofzo?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62425858
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.

Wie zijn wij om voor andere landen te bepalen wat ze wel en niet kunnen doen?
Nette lichaamsverminking op onmondige kinderen bestaat druif.
  † In Memoriam † donderdag 16 oktober 2008 @ 08:52:15 #32
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62425862
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zit dat op een schip dat onder Nederlandse vlag vaart niet anders? Beetje het ambassade idee ofzo?
Nee, volgens mij alleen internationaal recht, maar nu ga ik twijfelen.
Carpe Libertatem
pi_62425890
Enneh.......... TS starter biedt aan om al die ongewenste kinderen te adopteren?
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:57:07 #34
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62425944
Cool, we doen de abortussen voortaan gewoon in de Nederlandse ambassade in Madrid. Kan je lachen.
pi_62428076
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef schoelje het volgende:

[..]

In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd.
24 weken.
De screenings echo is met 20 weken. Dus dan hebben een vrouw en man nog 4 weken om te beslissen of ze hun ongeboren kind met een afwijking geboren laten worden of niet.
pi_62428715
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, volgens mij alleen internationaal recht, maar nu ga ik twijfelen.
De schepen varen onder de Nederlandse vlag en daarom is in internationale wateren de Nederlandse wet van kracht op die schepen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62431313
Ik vind wel dat vrouwen een abortus kunnen doen zolang het kind aan de navelstreng vast zit, want dan is het een onderdeel van het lichaam.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62432738
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 10:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

De schepen varen onder de Nederlandse vlag en daarom is in internationale wateren de Nederlandse wet van kracht op die schepen.
En ze hebben geen vergunning binnen nederland...
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_62432886
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:34 schreef desiredbard het volgende:

[..]

En ze hebben geen vergunning binnen nederland...
Een zeer beperkte vergunning volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62433358
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 07:51 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Hetzelfde kan je beweren van de grristenlijke abortusverbieders
Inderdaad...ik bedoel je hebt ook geen behoefte aan een stel buitenlandse gristennen die zich vastketenen voor een Nederlandse abortus kliniek.

Persoonlijk zijn er voor mij maar een paar moreel acceptabele redenen tot abortus.
quote:
Alles kan er wel "op en aan" zitten, maar het is net zo levensvatbaar als een pas bevruchte eicel waar ook "alles op en aan" zit (in genetische zin). Ik neem aan dat je dan ook tegen het spiraaltje bent, aangezien dat vreselijke ding ervoor zorgt dat een eicel zich niet kan nestelen, of de morning-after pil.
Die vraag is dus al makkelijk opgelost door het begin van leven te laten zijn: het innestellen van de eicel.

Betreffende de morning after pil....

Ja en nee. er zijn genoeg mogenlijkheden om te voorkomen dat je die nodig hebt...onder meer je spiraaltje van hierboven.
Morning after pil is echter hetr laatste sprankje, het absolute minimum aan zelfverantwoordelijkheid dat je van de domste breezahslet nog mach verwachten.

Met de complete lijst van condoom tot morning after pil zou er dus, met uitzondering van afwijkingen verslaving HIV die aan het begin van de zwangerschap nog niet detecteerbaar/onbekend zijn, geen reden voor abortus zijn.

Maar dat is mijn persoonlijke mening
quote:
Je moet nooit proberen met je gevoel iets te beargumenteren. Deze redenaties missen namelijk iedere objectieve basis, en zijn daarom als argument uitermate zwak.
Ik ben echter geen robot, danwel amerikaanse tv gristen.
I think therefor I am
Ik kan beredeneren en dingen vanuit verschillende oogpunten bekijken...echter 100% neutraal in dat soort gevallen...nee dat kan ik niet en zou ik ook niet willen.#
Het niet beargumenteren met je gevoel leidt tot bewakers om auswitz
pi_62440566
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Inderdaad...ik bedoel je hebt ook geen behoefte aan een stel buitenlandse gristennen die zich vastketenen voor een Nederlandse abortus kliniek.
Inderdaad, zij beperken de vrije keuze voor een ander met hun blokkade-actie. Oprotten met die lui dus.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef desiredbard het volgende:
Persoonlijk zijn er voor mij maar een paar moreel acceptabele redenen tot abortus.
[..]

Die vraag is dus al makkelijk opgelost door het begin van leven te laten zijn: het innestellen van de eicel.
En een ander -waaronder ikzelf- denkt daar weer anders over; Leven wordt beschermwaardig zodra het buiten de baarmoeder om levensvatbaar is. Dus na pakweg 6 maanden. Andere mensen weer gaan een stapje verder naar de andere kant en vinden het moment van conceptie al beschermwaardig.

Daarom probeerde ik duidelijk te maken dat op gevoel beredeneren geen zin heeft, want elk gevoelsargument heeft evenveel waarde en zo kom je dus nooit tot een consensus met elkaar.

Ik bedoelde overigens niet dat je geen beslissingen moet nemen op je gevoel, dat is iets heel anders.
pi_62441752
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 18:32 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Inderdaad, zij beperken de vrije keuze voor een ander met hun blokkade-actie. Oprotten met die lui dus.
Nee ...lands wijs lands eer.
Prima dat abortus in de UK ebn Nederland kan...prima dat het hier verboden is (Ierland)
quote:
En een ander -waaronder ikzelf- denkt daar weer anders over; Leven wordt beschermwaardig zodra het buiten de baarmoeder om levensvatbaar is. Dus na pakweg 6 maanden. Andere mensen weer gaan een stapje verder naar de andere kant en vinden het moment van conceptie al beschermwaardig.
Dat is jouw mening. Dat is prima zolang je die mij die niet opdringt.
Er zijn trouwens verhalen van foetussen van 21 weken die levensvatbaar zijn......
quote:
Daarom probeerde ik duidelijk te maken dat op gevoel beredeneren geen zin heeft, want elk gevoelsargument heeft evenveel waarde en zo kom je dus nooit tot een consensus met elkaar.

Ik bedoelde overigens niet dat je geen beslissingen moet nemen op je gevoel, dat is iets heel anders.
Natuurlijk worden we het daar niet over eens .... dat hoeft toch ook niet.....
Kijk ik vind dat als je dom en onvoorzichtig bent...zo onvoorzichtig de morning after pil niet eens te nemen....
Dan zou je eigenlijk al als ongewenst ouder ...als als dusdanig gedisqualificeerd moeten worden.
Moet zo'n hummeltje m/v daar voor opdraaien.
Zat stellen die dolgraag een kind willen, niet kunnen krijgen en IVF kost ook een vermogen.
Dus warom meteen een leventje beeindiggen waar zo'n kind hartstikke gelukkig kan worden inclusief de adoptief ouders.

Om nog maar te zwijgen van emotionele problemen van de moeder (en vader) in de toekomst als er ooit wel een gewenst kindje komt dat wel een (half)broertje of zusje had gehad en ontnomen is.

Ik wil best zo ver gaan dat een geaborteerd kindje nog beter af is als bij een moeder die het niet wenst....
Diogenes blijft echter zoeken.....
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:08:27 #43
232110 een_kenner
de vreemde eend die bijt
pi_62512980
Kindje veroveren:

of niet
pi_62513196
Vrouwen kunnen zelf prima bepalen of ze abortus willen. Dat hoeft iemand anders ze niet op te dringen. Zo hoeft deze boot niet het pro abortus standpunt op te dringen.

Het doet mij aan evangelisatie denken, en daar heb ik een schurft hekel aan. In deze situatie is een aandachttrekkerij rol of een provocatie ook niet nodig aangezien het al in het parlement gaat worden behandeld.

Wel ben ik trots op het feit dat je in nederland zo boot kan hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62513712
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:28 schreef Roi het volgende:
Erg goed wat de medewerkers van die boot doen, ik ben er erg trots op
Maar was er geen uitspraak dat de abortussen binnen een straal van 25km van een NL ziekenhuis moesten worden uitgevoerd?
dag
pi_62522576
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef petre86 het volgende:

[..]

Maar was er geen uitspraak dat de abortussen binnen een straal van 25km van een NL ziekenhuis moesten worden uitgevoerd?
Daarom voert de abortusboot (helaas) geen volledige abortussen uit alleen abortussen die met alleen medicijnen kan worden uitgevoerd (dus +/- eerste 16 weken).
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:13:30 #47
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_62526519
Goed initiatief van Women on Waves!
Het heeft verder niets te maken met iets opdringen. Ze komen niet aan land om met toortsen en fakkels zwangere vrouwen op te sporen en ze verplicht abortus te laten plegen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_62526555
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Vrouwen kunnen zelf prima bepalen of ze abortus willen. Dat hoeft iemand anders ze niet op te dringen. Zo hoeft deze boot niet het pro abortus standpunt op te dringen.

Het doet mij aan evangelisatie denken, en daar heb ik een schurft hekel aan. In deze situatie is een aandachttrekkerij rol of een provocatie ook niet nodig aangezien het al in het parlement gaat worden behandeld.

Wel ben ik trots op het feit dat je in nederland zo boot kan hebben.
en uiteraard is dat dan het moment om wel de aandacht te trekken, te provoceren .. ipv een paar zure oude kerels te laten beslissen wat er met de vrouw en haar ongewenste vrucht dient te gebeuren ..
pleased to meet you
pi_62542078
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:14 schreef moussie het volgende:
en uiteraard is dat dan het moment om wel de aandacht te trekken, te provoceren .. ipv een paar zure oude kerels te laten beslissen wat er met de vrouw en haar ongewenste vrucht dient te gebeuren ..
Spanje is een democratisch land; iedereen mag stemmen en dus is zo'n abortusboot vol oude heksen die ongetwijfeld zelf geen kinderen meer kunnen krijgen en dit jonge stelletjes misgunnen totaal niet op zijn plaats. Ik hoop dat die vervloekte boot inclusief opvarenden vast komt te zitten op een Frans strand en dat de burgemeester besluit de bemanning uit de buik van het schip te verwijderen
pi_62558545
edit

[ Bericht 43% gewijzigd door desiredbard op 21-10-2008 17:12:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')