Tot zover de neutrale berichtgeving. Nu de persoonlijke mening van Schoelje: rot op met je kutboot stomme heksen. ga jullie breinaalden in je hoofd steken met je opdringerige 'abortus zendelingenboot'.quote:Alicante - De Nederlandse abortusboot van Women on Waves zal donderdag in de Spaanse havenstad Valencia aanleggen. Acht vrouwen die tot zeven weken zwanger zijn, zullen later aan boord abortus laten plegen. De ingrepen worden uitgevoerd op internationale wateren, waar het Nederlands recht van kracht is.
De komst van het schip de Borndiep heeft in Valencia tot protesten geleid. De actie valt samen met de behandeling in het Spaanse parlement van een nieuw wetsvoorstel dat de bestaande abortuswetgeving moet vervangen.
In Spanje mag sinds 1985 onder beperkte voorwaarden abortus worden gepleegd. Spaanse vrouwenorganisaties eisen het recht op om de zwangerschap af te breken tot de 24-ste week. Veel Spaanse vrouwen wenden zich nu tot privéklinieken of wijken uit naar het buitenland. Eerder voerde Women on Waves actie in Ierland, Polen en Portugal.
Gisteren was er in Belgie ook nog een schandaal rond een jong nigeriaans meisje dat slachtoffer is geworden van mensenhandel. Op haar werd een abortus in een zeer laat stadium van de zwangerschap uitgevoerd door een belgische arts. Gelukkig zit die nu op water en brood.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ah, Spanje.
Was dat niet dat land waar een tijdje terug een abortusarts actief was die aborteerde tot zeer ver in de zwangerschap?
Nou, dan beter tot de zevende week.
Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land. Jouw opmerking dat de staat niet zo moeten bepalen is niet doordacht. In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd. Simpele zielen zouden uit jouw ondoordachte en onvolledige reactie de conclusie kunnen trekken dat je zelfs abortus met 9 maanden nog zou toestaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:54 schreef Frollo het volgende:Zolang er nog delen van de wereld zijn waarin het normaal is dat de kerk of de staat bepaalt wat volwassen vrouwen wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen, doet Women on Waves goed werk.
Waar maak je je nou zo druk om? Niemand die de Spaanse vrouwen dwingt aan boord te gaanquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef schoelje het volgende:
[..]
Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land.
Ze dringen iig niks op, niemand hoeft die boot op.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef schoelje het volgende:
[..]
Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land. Jouw opmerking dat de staat niet zo moeten bepalen is niet doordacht. In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd. Simpele zielen zouden uit jouw ondoordachte en onvolledige reactie de conclusie kunnen trekken dat je zelfs abortus met 9 maanden nog zou toestaan.
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:28 schreef Roi het volgende:
Erg goed wat de medewerkers van die boot doen, ik ben er erg trots op
Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:54 schreef Frollo het volgende:
Zolang er nog delen van de wereld zijn waarin het normaal is dat de kerk of de staat bepaalt wat volwassen vrouwen wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen, doet Women on Waves goed werk.
Wat een mooie reactie.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.
Wie zijn wij om voor andere landen te bepalen wat ze wel en niet kunnen doen?
Inderdaad. Wat een vies akelig spookschip moet dat zijn, met een sliert vieze heksen rondom een zwarte ketel vol in stukken gehakte babietjes!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:32 schreef schoelje het volgende:
[..]
Tot zover de neutrale berichtgeving. Nu de persoonlijke mening van Schoelje: rot op met je kutboot stomme heksen. ga jullie breinaalden in je hoofd steken met je opdringerige 'abortus zendelingenboot'.![]()
Alleen Nederlandse ouwe wijven zijn tot zo'n actie in staat, pleurt op naar jullie aanrecht
![]()
(einde berichtgeving schoelje).
Idd. In mijn reactie op de OP poste ik precies dezelfde redenering!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Net zo tof als de besnijdingsboot uit Somalie die voor de Nederlandse kust gaat liggen zodat Afrikaanse meisjes netjes besneden kunnen worden zoals het hoort.
Het is niet hun eigen lichaam wat ze verminken, maar het ongeboren leven dat zich daarin bevindt. De kerk en de staat bepalen toch ook dat jij mij niet mag afmaken? En dan nog tot na de 12-e week! Dan zit er bij zo'n mensje al alles op en aan!quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:54 schreef Frollo het volgende:
Zolang er nog delen van de wereld zijn waarin het normaal is dat de kerk of de staat bepaalt wat volwassen vrouwen wel of niet met hun eigen lichaam mogen doen, doet Women on Waves goed werk.
Tja, daarin verschillen sommige mensen nou eenmaal fundamenteel met je van mening, met 12 weken ben je nog niet levensvatbaar.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet hun eigen lichaam wat ze verminken, maar het ongeboren leven dat zich daarin bevindt. De kerk en de staat bepalen toch ook dat jij mij niet mag afmaken? En dan nog tot na de 12-e week! Dan zit er bij zo'n mensje al alles op en aan!
Mss die verkrachters wat harder aanpakken i.p.v. roepen dat het wel weggehaald kan worden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:59 schreef DroogDok het volgende:
En wat als ze nou alleen abortus plegen bij verkrachte vrouwen?
Ik moet nog zien hoeveel vrouwen er vrijwillig een besnijdenisboot betreden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Idd. In mijn reactie op de OP poste ik precies dezelfde redenering!
Yep die tuinbroek dragende temijers die zijn hier ook hard aan de ketting gelegd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:32 schreef schoelje het volgende:
[..]
Tot zover de neutrale berichtgeving. Nu de persoonlijke mening van Schoelje: rot op met je kutboot stomme heksen. ga jullie breinaalden in je hoofd steken met je opdringerige 'abortus zendelingenboot'.![]()
Alleen Nederlandse ouwe wijven zijn tot zo'n actie in staat, pleurt op naar jullie aanrecht
![]()
(einde berichtgeving schoelje).
Oh ik vind verkrachting...een ongezond/misvormd kind....hiv...danwel een zwaar drugsverslaafde moeder en daarmee baby best redenen voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:21 schreef Viajero het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen abortus tot de 12e week.
Ik vind alleen niet dat wij onze denkwijze aan andere landen moeten gaan opdringen op deze manier.
Ik krijg hier trouwens wel een idee van, een coffeeshopboot net buiten New York territoriale wateren zou echt een goudmijn zijn.
Waarom ipv? Waarom niet allebei?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:51 schreef Deliah het volgende:
[..]
Mss die verkrachters wat harder aanpakken i.p.v. roepen dat het wel weggehaald kan worden.
Wat een gelul zeg. Het zijn juist die mensen die abortus willen verbieden die hun mening opdringen. Zij beroven andere mensen immers van een keuzemogelijkheid.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef schoelje het volgende:
[..]
Die organisatie bestaat uit een paar seculiere zure ouwe wijven die zo nodig hun mening moeten opdringen aan de bevolking van een bevriend land. Jouw opmerking dat de staat niet zo moeten bepalen is niet doordacht. In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd. Simpele zielen zouden uit jouw ondoordachte en onvolledige reactie de conclusie kunnen trekken dat je zelfs abortus met 9 maanden nog zou toestaan.
Hetzelfde kan je beweren van de grristenlijke abortusverbiedersquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Echter die walgelijke opdringerige predikanten mentaliteit van een stel boomverkrachtende lesbo's.....
Alles kan er wel "op en aan" zitten, maar het is net zo levensvatbaar als een pas bevruchte eicel waar ook "alles op en aan" zit (in genetische zin). Ik neem aan dat je dan ook tegen het spiraaltje bent, aangezien dat vreselijke ding ervoor zorgt dat een eicel zich niet kan nestelen, of de morning-after pil.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet hun eigen lichaam wat ze verminken, maar het ongeboren leven dat zich daarin bevindt. De kerk en de staat bepalen toch ook dat jij mij niet mag afmaken? En dan nog tot na de 12-e week! Dan zit er bij zo'n mensje al alles op en aan!
Serieus, wat kan mij het schelen dat deze moslima's hun achterlijkheid zonodig willen botvieren. Zolang het maar hun eigen keuze is, en niet die van pappa en mammaquote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
uh? heh? nee!quote:De ingrepen worden uitgevoerd op internationale wateren, waar het Nederlands recht van kracht is.
Zit dat op een schip dat onder Nederlandse vlag vaart niet anders? Beetje het ambassade idee ofzo?quote:
Nette lichaamsverminking op onmondige kinderen bestaat druif.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, volgens mij alleen internationaal recht, maar nu ga ik twijfelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zit dat op een schip dat onder Nederlandse vlag vaart niet anders? Beetje het ambassade idee ofzo?
24 weken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef schoelje het volgende:
[..]
In nederland is abortus ook verboden nadat de zwangerschap als ik het goed heb 16 weken is gevorderd.
De schepen varen onder de Nederlandse vlag en daarom is in internationale wateren de Nederlandse wet van kracht op die schepen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, volgens mij alleen internationaal recht, maar nu ga ik twijfelen.
En ze hebben geen vergunning binnen nederland...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
De schepen varen onder de Nederlandse vlag en daarom is in internationale wateren de Nederlandse wet van kracht op die schepen.
Een zeer beperkte vergunning volgens mij.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:34 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En ze hebben geen vergunning binnen nederland...
Inderdaad...ik bedoel je hebt ook geen behoefte aan een stel buitenlandse gristennen die zich vastketenen voor een Nederlandse abortus kliniek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:51 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Hetzelfde kan je beweren van de grristenlijke abortusverbieders
Die vraag is dus al makkelijk opgelost door het begin van leven te laten zijn: het innestellen van de eicel.quote:Alles kan er wel "op en aan" zitten, maar het is net zo levensvatbaar als een pas bevruchte eicel waar ook "alles op en aan" zit (in genetische zin). Ik neem aan dat je dan ook tegen het spiraaltje bent, aangezien dat vreselijke ding ervoor zorgt dat een eicel zich niet kan nestelen, of de morning-after pil.
Ik ben echter geen robot, danwel amerikaanse tv gristen.quote:Je moet nooit proberen met je gevoel iets te beargumenteren. Deze redenaties missen namelijk iedere objectieve basis, en zijn daarom als argument uitermate zwak.
Inderdaad, zij beperken de vrije keuze voor een ander met hun blokkade-actie. Oprotten met die lui dus.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Inderdaad...ik bedoel je hebt ook geen behoefte aan een stel buitenlandse gristennen die zich vastketenen voor een Nederlandse abortus kliniek.
En een ander -waaronder ikzelf- denkt daar weer anders over; Leven wordt beschermwaardig zodra het buiten de baarmoeder om levensvatbaar is. Dus na pakweg 6 maanden. Andere mensen weer gaan een stapje verder naar de andere kant en vinden het moment van conceptie al beschermwaardig.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:54 schreef desiredbard het volgende:
Persoonlijk zijn er voor mij maar een paar moreel acceptabele redenen tot abortus.
[..]
Die vraag is dus al makkelijk opgelost door het begin van leven te laten zijn: het innestellen van de eicel.
Nee ...lands wijs lands eer.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:32 schreef hersenchirurg het volgende:
[..]
Inderdaad, zij beperken de vrije keuze voor een ander met hun blokkade-actie. Oprotten met die lui dus.
Dat is jouw mening. Dat is prima zolang je die mij die niet opdringt.quote:En een ander -waaronder ikzelf- denkt daar weer anders over; Leven wordt beschermwaardig zodra het buiten de baarmoeder om levensvatbaar is. Dus na pakweg 6 maanden. Andere mensen weer gaan een stapje verder naar de andere kant en vinden het moment van conceptie al beschermwaardig.
Natuurlijk worden we het daar niet over eens .... dat hoeft toch ook niet.....quote:Daarom probeerde ik duidelijk te maken dat op gevoel beredeneren geen zin heeft, want elk gevoelsargument heeft evenveel waarde en zo kom je dus nooit tot een consensus met elkaar.
Ik bedoelde overigens niet dat je geen beslissingen moet nemen op je gevoel, dat is iets heel anders.
Maar was er geen uitspraak dat de abortussen binnen een straal van 25km van een NL ziekenhuis moesten worden uitgevoerd?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:28 schreef Roi het volgende:
Erg goed wat de medewerkers van die boot doen, ik ben er erg trots op
Daarom voert de abortusboot (helaas) geen volledige abortussen uit alleen abortussen die met alleen medicijnen kan worden uitgevoerd (dus +/- eerste 16 weken).quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:35 schreef petre86 het volgende:
[..]
Maar was er geen uitspraak dat de abortussen binnen een straal van 25km van een NL ziekenhuis moesten worden uitgevoerd?
en uiteraard is dat dan het moment om wel de aandacht te trekken, te provoceren .. ipv een paar zure oude kerels te laten beslissen wat er met de vrouw en haar ongewenste vrucht dient te gebeuren ..quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Vrouwen kunnen zelf prima bepalen of ze abortus willen. Dat hoeft iemand anders ze niet op te dringen. Zo hoeft deze boot niet het pro abortus standpunt op te dringen.
Het doet mij aan evangelisatie denken, en daar heb ik een schurft hekel aan. In deze situatie is een aandachttrekkerij rol of een provocatie ook niet nodig aangezien het al in het parlement gaat worden behandeld.
Wel ben ik trots op het feit dat je in nederland zo boot kan hebben.
Spanje is een democratisch land; iedereen mag stemmen en dus is zo'n abortusboot vol oude heksen die ongetwijfeld zelf geen kinderen meer kunnen krijgen en dit jonge stelletjes misgunnen totaal niet op zijn plaats. Ik hoop dat die vervloekte boot inclusief opvarenden vast komt te zitten op een Frans strand en dat de burgemeester besluit de bemanning uit de buik van het schip te verwijderenquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:14 schreef moussie het volgende:
en uiteraard is dat dan het moment om wel de aandacht te trekken, te provoceren .. ipv een paar zure oude kerels te laten beslissen wat er met de vrouw en haar ongewenste vrucht dient te gebeuren ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |