abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62396339
Vervolg van deel 3:
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:44 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

als een beetje kok zou ik nooit aan dit programma meewerken.
Waarom niet? Je krijgt een hoop publiciteit, zeker op vrijdag komt je restaurant duidelijk in beeld.
Niet elk restaurant is van michelin kwaliteit waar je een jaar van te voren moet reserveren en niet elke kok heeft 'El Bulli' aspiraties
pi_62396415
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:16 schreef computergirl het volgende:
Vervolg van deel 3:
[..]

Waarom niet? Je krijgt een hoop publiciteit, zeker op vrijdag komt je restaurant duidelijk in beeld.
Niet elk restaurant is van michelin kwaliteit waar je een jaar van te voren moet reserveren en niet elke kok heeft 'El Bulli' aspiraties
ja maar een 'kok' van een grill 'restaurant' van center parcs die in het promofilmpje trots een tosti heeft gebakken is toch wel het andere uiterste...
looooooooooooooooool lol
pi_62396843
Ehm, ordinaire tvp. Ik heb het gisteren gemist. Het was niet zo'n succes begrijp ik?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_62397051
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:43 schreef Kuukske het volgende:
Ehm, ordinaire tvp. Ik heb het gisteren gemist. Het was niet zo'n succes begrijp ik?
niet echt... sjakkieeeeeeee had zn voorgerecht (parelhoen met een bak sla) met opzet extra droog laten worden... tactiek!
en verder was het erg simpel allemaal..
looooooooooooooooool lol
pi_62397077
Oeps, je was sneller dan ik
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_62397122
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 00:44 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

als een beetje kok zou ik nooit aan dit programma meewerken.
de achteraf opmerking dat het wel een kok is , die werkt in een minder als 3 sterren restaurant is not done.
eigenlijk is de contex van dit programma kut, je moet je vak verraden. tegenover egoisten die denken beter te kunnen, en daar win je een prijs mee...............
Goed punt, maar het blijft wel vermakelijke televisie

Over deze week:
Wat een naar clubje mensen.

Madame Bianca die zichzelf toch wel een beetje geweldig vindt. Ik moet zeggen dat ik haar deze tweede aflevering wel iets minder vervelend vindt dan in de eerste. Maurice die ik buitengewoon onsympathiek vindt. Een chefkok die niet eh... nou ja... chefwaardig is
En dan nog Stan, daar heb ik nog niet echt een mening over. Zeggen dat Jacky de chefkok is die niet in een sterrenrestaurant werkt, vind ik niet echt not done. Ik vind het eigenlijk wel een realistische conclusie. Eigenlijk best knap geraden

Dit topic kan dicht:
[RTL 5] - Wie is de Chef? - deel 4
pi_62397362
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:55 schreef djenneke het volgende:
Oeps, je was sneller dan ik
ik had de vorige ook zelf dichtgegooid
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:20:51 #8
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62399104
Tvp
Vind het groepje van deze week maar vreemd :p maar ach...
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:33:24 #9
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_62399408
Een chef-kok is het hoofd in een professionele keukenafdeling

Dus als iemand van Center parcs mee doet is dat toch niet zo raar, hij is de leidinggevende in de keuken, dus een chefkok.
Raar dat het woord chefkok door sommige gerelateerd wordt aan sterren restaurants.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:46:12 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_62399769
tvp benieuwd naar vanavond
pi_62400055
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:33 schreef Curiosity het volgende:

Dus als iemand van Center parcs mee doet is dat toch niet zo raar, hij is de leidinggevende in de keuken, dus een chefkok.
Raar dat het woord chefkok door sommige gerelateerd wordt aan sterren restaurants.
pi_62400938
quote:

Precies en ook wel goed voor de afwisseling. Hoewel de amateurs van deze week het wel een beetje hoog in hun bol hebben qua sterren eten.
pi_62401834
Bovendien al hadden ze 'El Bulli' apiraties, is toch leuke vermakelijke televisie waarbij 4 mensen aan tafel aardig tegenelkaar zijn om zich vervolgens te laten afzeiken door hun 'collega's'.
Moet wel zeggen dat Maurice volgens mij de enige is die weet waar hij het over heeft, onsympathiek vind ik hem niet, hoogstens een allesweter die dat ook toont, wel nog redelijk bescheiden. Nee, Bianca is eerder irritant en een chef-kok die tosti's bakt kan ik ook niet echt mee door een deur.
Ben benieuwd wat het vanavond wordt!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:00:51 #14
231035 ArcturusMengsk
Emperor of the Terran Dominion
pi_62401909
Die Bianca.. bah wat een walgelijk wijf zeg.. ongelooflijk..
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:18:24 #15
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62412765
zohe, ze hebben wel de meest rijke amateurkoks uitgenodigd dit keer.... en sjakkie
Maar volgens mij kan die Maurice zeker wel koken als ik hem zo bezig zie, hij heeft er veel verstand van.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 15 oktober 2008 @ 19:25:32 #16
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62412935
Haha die geluiden bij het wijn drinken Hij is vast vrijgezel

[ Bericht 7% gewijzigd door PimpofPersia op 15-10-2008 19:44:47 ]
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62413365
Ik vind dat Jacky het spel wel slim speelt. Blonk volgens mij expres niet uit toen hij moest koken, maar liet wel zien dat hij over de skills beschikt. Vandaag ook slim gespeeld met die kreeft. Ook van Maurice btw. En die doos is echt een kouwe kaktrien zeg pffft.. Zal me benieuwen wat die dikke morgen klaarspeelt:)
  woensdag 15 oktober 2008 @ 20:48:11 #18
139677 Curiosity
pi_62415219
Ik vind Maurice leuk .
pi_62417632
Ik heb Sjakkie ook nergens een tosti zien klaarmaken overigens. Pannenkoeken oid is hij wel mee bezig.
anonieme razernist
pi_62417679
quote:

En dat terwijl er ook nog eens nooit een kok van een sterrenrestaurant heeft meegedaan.
anonieme razernist
pi_62419512
Vandaag kon ik niet kijken, heb ik wat gemist?
pi_62419571
Straks even online kijken.
pi_62419867
Heb het net online terug gezien: ik denk dat hobbykok Maurice gewoon beter kan koken en meer over koken weet dan de chef, Sjakkie...

Die Bianca blijft een muts, Sjakkie (hoewel ie een goeie tactiek had) blijft een dooie, Stan is wel een grappige vent (en heeft mensenkennis, hij heeft ze allemaal wel door volgens mij), en Maurice heeft een beetje twee gezichten: wil graag laten merken dat ie alles zo goed weet (beetje arrogant, maar hij kookte ook sterk dus dan mag het) en wil net als Bianca laten zien dat ie weet hoe het moet, maar is daarbij wel een stuk relaxter! Waar bij Biance de "sfeer" kunstmatig werd gehouden was die hier een stuk normaler!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62421486
Ik ben eruit! Maurice is geweldig: relaxed, kookt super, is hopelijk vrijgezel en is een geweldige gastheer. Waarschijnlijk de beste kok van de hele serie tot nog toe. En ook nog een lekker ding!!!het zijn inderdaad wel allemaal mensen met geld deze week, maar vooruit, laat mij dan maar bij Maurice intrekken, kan ik absoluut mee leven. Leuk ook die gepaste arrogantie, roept dat ie geen zwakke kanten kent in de keuken, maar wordt dan ook aansluitend tot 3 sterren kok uitgeroepen, moet je wel ballen voor hebben. Ik vind hem absoluut top, ik ben fan geworden van hem!
pi_62421723
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:56 schreef dromen-bos het volgende:
Ik ben eruit! Maurice is geweldig: relaxed, kookt super, is hopelijk vrijgezel en is een geweldige gastheer. Waarschijnlijk de beste kok van de hele serie tot nog toe. En ook nog een lekker ding!!!het zijn inderdaad wel allemaal mensen met geld deze week, maar vooruit, laat mij dan maar bij Maurice intrekken, kan ik absoluut mee leven. Leuk ook die gepaste arrogantie, roept dat ie geen zwakke kanten kent in de keuken, maar wordt dan ook aansluitend tot 3 sterren kok uitgeroepen, moet je wel ballen voor hebben. Ik vind hem absoluut top, ik ben fan geworden van hem!
Ik kan meegaan met heel je verhaal, maar het een lekker ding vinden? Toen haakte ik echt af
Ik vond Maurice de eerste afleveringen wel echt een enorme kwal, maar hij maakt het nu inderdaad wel waar. En is in zijn eigen omgeving ook een stuk relaxter.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 00:17:29 #26
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62422143
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 23:56 schreef dromen-bos het volgende:
Hebben we hier niet gewoon toevallig te maken met een kloon van Maurice himself? Want ja, hij kookte bijzonder goed, was ontspannen en had humor, maar volgens mij kan het ook soms een gigantishc snobistische kwal zijn en hem een lekker ding noemen gaat écht te ver
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62422379
Echt heel sympathiek kan ik Maurice niet vinden. En ik geloof ook niet dat het alleen maar een hobbykok is. Tenminste, ik ga er vanuit dat hij in de keuken heeft gestaan, misschien zelfs bij Ramsey, aangezien hij daar toch zijn keukenschort van gekregen had. En hij is vast geen hetero.
anonieme razernist
pi_62422416
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 00:17 schreef PimpofPersia het volgende:

[..]

Hebben we hier niet gewoon toevallig te maken met een kloon van Maurice himself? Want ja, hij kookte bijzonder goed, was ontspannen en had humor, maar volgens mij kan het ook soms een gigantishc snobistische kwal zijn en hem een lekker ding noemen gaat écht te ver
Of anders zijn tweelingbroer ofzo: nieuw account met alleen maar berichtjes over dat fatje.
anonieme razernist
pi_62422450
De chef snackbar van deze week past niet echt bij dit groepje.
pi_62422883
Bianco zegt: "Dit is heel CHEFWAARDIG. Dit zie ik graag"

pi_62423405
Bianca zei vandaag in ieder geval niet: "smakelijke voortzetting".

pi_62426755
Wat een naar iemand die Bianca
  donderdag 16 oktober 2008 @ 10:12:17 #33
139677 Curiosity
pi_62427682
Bianca zit heel erg in een keurslijf, ik denk als ik haar ziet, mens kom uit je rol en doe eens gek.
pi_62430972
Ze is nogal gereserveerd en stijfjes. Sommige mensen zijn zo: big deal, niemand die er last van heeft.
anonieme razernist
pi_62432858
Mijn mening over Maurice is van neutraal naar zeer positief gegaan. Al heeft hij wat kwallerigs over zich heen, het is geenszins onterecht gebleken! Het is overduidelijk dat hij zeer veel lol aan het koken beleeft, en zijn filosofie over het gebruik van verse ingrediënten kan ik alleen maar onderstrepen. Zo'n kerel kan je ook alleen maar een mooie keuken gunnen met alles d'r op en d'r aan omdat hij het ook echt gebruikt. Geen fancypants bordenwarmer die nooit gebruikt wordt zoals bij Bianca.

Jacky speelde nu wel steeds de vermoorde onschuld, maar ik vrees dat de waarheid is dat hij simpelweg niet beter weet. Volgens mij voelt hij zich ook vreselijk ongemakkelijk bij het idee dat een hobbykok hem er finaal uit kan koken. Toch leuk dat hij dan nog oppert dat Maurice zo bij hem in Center Parcs aan de slag kon als chef (en andere restaurants, maar het ging mij om het eerste voorbeeld).
pi_62440249
Ik vraag me dus af of Maurice-je 100% amateurkok is, ik denk het eigenlijk niet.
anonieme razernist
pi_62441566
De auto van die Stan schitterend.
En Bianca zegt elke keer, nog voordat haar bord voor haar neus staat: "oooh, Het wachten wordt beloond!"

Ook die Stan kan best creatief koken lijkt me!
pi_62442005
Typisch dat Sjakkie de groep met veel talent "een zware groep" noemt en het vond tegenvallen. Geeft toch aan dat ie bang is dat ie overtroeft is met het koken!

Twee CP-medewerkers die de cloches (schrijf je dat zo?) optillen...
pi_62442187
Wat een teringkak wijf zeg die Bianca, jezus.

Beetje kak is lekker, maar dit is echt walgelijk.

"Oh, dit ziet er echt praachhhhtig uit..."
"Ik ben niet zo'n ster in het brood snijden" luie bitch..
Sappig !!
pi_62442335
Ze beginnen wel een beetje los te komen, ik geloof dat ze het echt wel naar hun zin hebben gehad deze week als ik ze zo in het bubblebad zie! Mooi gesproken door Maurice, Sjakkie heeft zich vandaag verraden en Bianca blijft nu eenmaal Bianca.
pi_62442944
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:41 schreef dromen-bos het volgende:
Ze beginnen wel een beetje los te komen,
Lekker op tijd dan.
pi_62444872
Ik vind het wel een beetje slechte intro. De chefkok van deze week van de center parcs.., dan zie je hem in de keuken een tosti klaarmaken
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_62444959
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:24 schreef rene90 het volgende:
Ik vind het wel een beetje slechte intro. De chefkok van deze week van de center parcs.., dan zie je hem in de keuken een tosti klaarmaken
Lullige intro, maar gezien zijn kookkunsten (tov de anderen) is het wel realistisch...
pi_62445319
't is inderdaad een beetje l*llig voor Sjakkie, maar ja, onder chefkok wordt in dit programma nu eenmaal iemand verstaan die op niveau kan koken. Dus ook al dat gezeur hier over dikdoenerij en maffe ingredienten slaat nergens op, de formule van WIDC lijt mij juist dat amateurkoks echt wel de strijd aankunnen met profs. Er is niets mis met boerenkool, maar dat bestel ik niet als ik een avond uitga. Dat vele van die amateurs vervolgens dramatisch door de mand vallen wegens gebrek aan zelfkennis en door chronische zelfoverschatting, dat maakt het programma toch alleen maar leuk, niet?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 21:44:47 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62445360
Bij Chefkok denk je aan iemand die in een leuke tent de baas in de keuken is ja.

Niet bij een willekeurige grilltent
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62445395
Volgende keer gaan ze de chefkok van de Mac Donalds erin zetten
Top 5 China producten
pi_62445495
Volgens mij is dit de eerste keer dat de echte Chef slechter kookt dan de rest.
pi_62445889
Maar dit kan toch ook niet eigenlijk. Is gewoon tja....dat is geen chef kok meer, de grill room van centerparcs is een stuk vlees onder de gril gooien en de timer aanzetten.

Wel grappig dat Stan precies goed zit, van "Jacky is geen chef kok, en als hij het is is hij het van een simpele familiezaak" of iets in die richting was het.
Top 5 China producten
pi_62449189
Nou ja, mensen die het verschil al niet meer kunnen zien tussen een tosti en een pannenkoek moeten misschien niet oordelen.
anonieme razernist
pi_62449274
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:05 schreef NoCigar het volgende:
Nou ja, mensen die het verschil al niet meer kunnen zien tussen een tosti en een pannenkoek moeten misschien niet oordelen.
Idd, hij is bezig met pannenkoeken, maar ook met een tosti... Je moet even goed die intro bekijken...
pi_62449502
quote:
Hint: let op het vlaggetje en het plakje spek.
pi_62449946
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:50 schreef Vodkadruppel het volgende:

met opzet. eigenlijk is dit t een programma van niks. mensen kijken is leuk, maar dit slaat de [ snijplank ] mis. afgaan in je beroep? not done
De Puta Madre
pi_62450070
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Idd, hij is bezig met pannenkoeken, maar ook met een tosti... Je moet even goed die intro bekijken...
Grmbl.
anonieme razernist
pi_62450398
"Hoi, ik ben Bianca, in het dagelijks leven ben ik teringhoer, maar vandaag ben ik het ook."
pi_62451493
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:54 schreef Killer_Mom het volgende:
met opzet. eigenlijk is dit t een programma van niks. mensen kijken is leuk, maar dit slaat de [ snijplank ] mis. afgaan in je beroep? not done
Hij zal met opzet 'iets' slechter gekookt hebben, maar ik heb niet het idee dat hij tot veel meer in staat is. Dat is deels gebaseert op de manier waarop hij (ook buiten beeld van de anderen) reageerde en het feit dat hij kok is in een CP familierestaurant. Als je beter bent dan dat, dan blijf je daar niet werken.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 01:45 schreef Vodkadruppel het volgende:
"Hoi, ik ben Bianca, in het dagelijks leven ben ik teringhoer, maar vandaag ben ik het ook."
Gaat een beetje ver wat mij betreft... Dat je haar koud vindt kan ik begrijpen, maar om zo'n vrouw voor hoer uit te maken?
pi_62452019
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 21:50 schreef Vodkadruppel het volgende:

haha inderdaad...
looooooooooooooooool lol
pi_62452351
quote:
idioot
het is een tosti
looooooooooooooooool lol
pi_62452379
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:04 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Hij zal met opzet 'iets' slechter gekookt hebben, maar ik heb niet het idee dat hij tot veel meer in staat is. Dat is deels gebaseert op de manier waarop hij (ook buiten beeld van de anderen) reageerde en het feit dat hij kok is in een CP familierestaurant. Als je beter bent dan dat, dan blijf je daar niet werken.
[..]

Gaat een beetje ver wat mij betreft... Dat je haar koud vindt kan ik begrijpen, maar om zo'n vrouw voor hoer uit te maken?
nou ik geloof niets van 'met opzet'... hij kan gewoon niet beter
looooooooooooooooool lol
pi_62452774
Sjakkie heeft verteld dat hij ook aan de top heeft meegekookt maar dat het hem te veel werd. Hij zei; koken is mijn passie en niet mijn leven.
pi_62452864
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:30 schreef Radobe het volgende:
Sjakkie heeft verteld dat hij ook aan de top heeft meegekookt maar dat het hem te veel werd. Hij zei; koken is mijn passie en niet mijn leven.
Dan snap ik niet dat als koken je passie is, je in een grillroom van Center Parcs gaat meedraaien.
Top 5 China producten
pi_62453057
Ja dat heb ik ook gehoord. Vanavond maar eens even kijken waar hij precies werkt dan? En wat hij serveert.
pi_62453256
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:41 schreef Stansfield het volgende:
Ja dat heb ik ook gehoord. Vanavond maar eens even kijken waar hij precies werkt dan? En wat hij serveert.
Op de kempervenne heb je een grillroom
Top 5 China producten
pi_62453728
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat als koken je passie is, je in een grillroom van Center Parcs gaat meedraaien.
Omdat hij nog steeds met eten bezig is? Misschien vindt hij het prettig om mensen te eten te geven?
Ik snap ook niet zo goed wat er nou zo minderwaardig is aan zo'n grillrestaurant. Daar moet ook leiding gegeven worden en dat doet een chef-kok.
pi_62456753
De Fokkertjes vinden zijn werk niet chefwaardig .
anonieme razernist
pi_62457142
Het lijkt mij interessanter om te weten wie chef-tosti in zijn keuken gaat uitnodigen. ¨om een dagje mee te draaien¨.
pi_62457217
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Het lijkt mij interessanter om te weten wie chef-tosti in zijn keuken gaat uitnodigen. ¨om een dagje mee te draaien¨.
Maurice natuurlijk... maar die slaat het aanbod vriendelijk af achter de schermen. Of hij moet natuurlijk Gordon opbellen om te zeggen dat hij niet kan komen omdat hij gaat helpen in het familierestaurant van CP.
pi_62457566
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:12 schreef Radobe het volgende:

[..]

Omdat hij nog steeds met eten bezig is? Misschien vindt hij het prettig om mensen te eten te geven?
Ik snap ook niet zo goed wat er nou zo minderwaardig is aan zo'n grillrestaurant. Daar moet ook leiding gegeven worden en dat doet een chef-kok.
Maar chefkok die tosti's neerzet en pannekoeken maakt, en dan roept dat koken zijn passie is, gaat er bij mij niet in.
Top 5 China producten
pi_62460865
ik denk dat Sjakkie juist zo slim zal zijn om Maurice NIET te vragen omdat hij inderdaad al van te voren weet dat hij bedankt! Bovendien, ze koken hem allemaal eruit, dus het zal me benieuwen vanavond.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:45:12 #69
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_62464183
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:49 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar chefkok die tosti's neerzet en pannekoeken maakt, en dan roept dat koken zijn passie is, gaat er bij mij niet in.
Bij mij wel! Tosti's kunnen verdomde lekker zijn..
Het gaat om eten serveren en een tosti en pannenkoeken zijn ook voedsel. En een chef-kok geeft leiding aan een keuken, al is het de gaarkeuken van een bejaardentehuis.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:59:33 #71
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_62464405
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:13 schreef TheFrankey het volgende:
zeg die aflevering van vanavond. Hele leuke foto's achter die tafel. Maaaar het huis staat te koop zag ik op funda

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Omschrijving/?id=b1894add-5834-4f7a-a983-3e981788c7af&objecttype=DetailKoopObject

En daar geen foto's te zien achter de tafel. Er blijkt nu in de voortuin ook een merknaam te staan 'BOL'. Wel iets met koken als ik het zo zie in dat logo

Bol food company zat daar dus. zie www.bolfood.com. Maar dit bedrijf is opgeheven. Dus dat zou verklaren waarom het merknaampje niet meer in de tuin staat.
Misschien kon hij bij CP snel aan het werk.
pi_62467889
Nou, iedereen had het goed geraden, heb alleen niet gezien wie er werd uitgenodigt voor het dagje meedraaien.

Next!
pi_62469746
Stan werd uitgenodigd...

Volgende week een heeeele duffe groep volgens mij: ik zag twee dames met de uitstraling van een frigide bibliothecaresse zitten...
pi_62487045
op wieisdechef.nl lukt het me niet echt om de uitzendingen goed terug te kijken. Ik krijg alleen geluid en geen beeld. Hebben jullie dat ook? en zo niet hoe zou ik dat bij mijkunnen verhelpen?
pi_62491630
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:32 schreef Stansfield het volgende:
op wieisdechef.nl lukt het me niet echt om de uitzendingen goed terug te kijken. Ik krijg alleen geluid en geen beeld. Hebben jullie dat ook? en zo niet hoe zou ik dat bij mijkunnen verhelpen?
rechts naast het filmpje kun je de kwaliteit aanpassen, daar kan het aanliggen, geloof ik.
pi_62494430
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:41 schreef Vodkadruppel het volgende:
Nou, iedereen had het goed geraden, heb alleen niet gezien wie er werd uitgenodigt voor het dagje meedraaien.

Next!
Stan, die entertaimant man. hij toonde de grootste passie voor koken.
De Puta Madre
pi_62498737
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:58 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Stan, die entertaimant man. hij toonde de grootste passie voor koken.
Dat was de uitleg, maar niet de waarheid denk ik. Jacky had simpelweg niet verwacht dat Maurice het aanbod aan zou nemen.
pi_62502814
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:42 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Dat was de uitleg, maar niet de waarheid denk ik. Jacky had simpelweg niet verwacht dat Maurice het aanbod aan zou nemen.
De bedoeling van zo'n dagje meedraaien is dat je iemand wat kan leren over koken. Maar volgens mij had Sjakkie zelf ook door dat hij Maurice niets meer hoefde te leren en dat het eerder andersom zou zijn: dat Maurice Sjakkie een lesje koken gaat geven in zn eigen CP-keuken...
pi_62502960
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:32 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb altijd dat de filmpjes niet goed afspelen, hij buffert de hele tijd en het beeld staat dan stil.

Een optie om een mindere kwaliteit te kiezen zie niet (ik draai Vista).

Bij mij helpt het als ik het filmpje enkele minuten op pauze laat staan
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_62503120
Ik vind er eigenlijk niets meer aan en skip het steeds vaker.. Smaken verschillen vind ik veel grappiger ook al verveelt dat nu ook al meer en meer...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62504440
Deze hele aflevering was leuk !

Niet van die zeikers wat ik in het verleden nog al eens zag. Jacky een aardige gozer, bianca lijkt wel een rol te hebben maar een lieve vrouw, maurice lijkt gemaakt maar een goede kok. Stan is echt een gastheer, daarbij zingt hij nog een aardig deuntje. Zie www.hetfeestteam.nl en http://hetfanteam.hyves.nl .
De 112site voor Rivierenland
pi_62508184
Hoe dan ook, de afgelopen week leverde iig wel een hoop stof tot discussie op. En dat Maurice de beste kok van de hele serie tot dusver is, staat nog altijd als aan paal boven water! Medelijden met Sjakkie kan ik niet hebben, hij heeft tenslotte zelf meegedaan en had uit eerdere afleveringen kunnen zien dat je niet wegkomt met wel 'aardig kunnen koken', zeker niet met het zwaargewicht dat hij afgelopen week tegenover zich kreeg.
sorry, ik blijf fan van M.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:17:23 #83
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62508326
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:11 schreef dromen-bos het volgende:
En dat Maurice de beste kok van de hele serie tot dusver is, staat nog altijd als aan paal boven water!
Inclusief de echte chefs bedoel je

En dat baseer je op één menu? Is voor mij niet zo duidelijk hoor.
pi_62535454
leuk die twee containers voor je keukenraam als je staat te koken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62535612
Hele duffe groep tot nu toe... Gaat nog los komen denk ik, 3 van de 4 lijken me wel ok, maar die chef is echt zo duf: "Mijn tactiek is om niet teveel op de voorgrond te treden." Daar hoeft ze ook niet haar best voor te doen.
pi_62535726
en gordijnen half op je fornuis ok das overdreven ) vind ik ook niet handig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:16:21 #87
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62537367
Is ze chef bij het Leger des Heils of zo
pi_62561463
Je kan opzich redelijk aan het begin van de aflevering al inschatten wie de kok is en wie totaal niet, zo zou ik Carmela echt niet als chef kok inschatten, en de echte chefkok eigenlijk deze aflevering ook niet .

Ben benieuwd wat ze gaat koken ook haha.
Top 5 China producten
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:22:31 #89
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62561611
Hoofdgerecht ziet er niet echt smakelijk uit, voorgerecht was wel ok volgens mij. Die Godfathermuziek op de achtergrond de hele tijd was wel
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:24:01 #90
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62561650
" En natuurlijk wil Carmella geen sporen achterlaten" *duidelijk de Easypull voor de 1000ste keer in beeld*

Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62561727
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:22 schreef PimpofPersia het volgende:
Hoofdgerecht ziet er niet echt smakelijk uit, voorgerecht was wel ok volgens mij. Die Godfathermuziek op de achtergrond de hele tijd was wel
Zag er een beetje uit als kattenkots ofzo

Maar het leek me wel smakelijk.
Top 5 China producten
pi_62561869
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:24 schreef PimpofPersia het volgende:
" En natuurlijk wil Carmella geen sporen achterlaten" *duidelijk de Easypull voor de 1000ste keer in beeld*

Beetje irritant ja. Er is ook al tig keer langsgekomen dat kaas vitaminen bevat heel opzichtig en irritant.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:11:14 #94
231035 ArcturusMengsk
pi_62562945
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
haar oog :|
ja idd.. heel irritant want je kijkt er toch steeds naar..
pi_62566792
't Zal best een aardige meid zijn, maar wat een antiek figuur is die chef zeg! Dat kapsel en die bril....... kind toch.....
Gisteren zei ze trouwens dat ze misschien wat tam overkwam (of iets in die zin, weet het niet precies meer), maar dat daar de rest van de week wel verandering in zou komen. Rijst bij mij de vraag: Heb ik iets gemist vandaag dan??
pi_62568846
"hoog op smaak"
pi_62569473
ik heb alleen het begin gezien, ze had wel enorm grote mosselen als voorgerecht of niet?
pi_62569907
Hopelijk is die chef niet lesbisch, dan heeft ze een probleem met haar mossel allergie
pi_62570099
Die chef heeft een uitstraling van een frigide bibliothecaresse...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 01:04:52 #100
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62571686
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Hopelijk is die chef niet lesbisch, dan heeft ze een probleem met haar mossel allergie
Nee joh gekkie dat mens is hartstikke a-seksueel.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62571899
a-seksueel. dat is niet het ergste, als je dat bent kun je nog wel een chef kok zijn, die dode ongeintrsseerde uitstraling valt me tegen, dat heeft niets met tactiek te maken. een echte kok laat zich gelden. zij doet dit helemaal niet.
De Puta Madre
pi_62581514
Maar de Italiaanse gebruikte dus kant en klare gevulde pasta die ze zelf allen maar heeft opgewarmd. Wat flauw: ze kan dat best zelf aan de keukenuitrusting te zien.
anonieme razernist
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:29:01 #103
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62582399
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:57 schreef NoCigar het volgende:
Maar de Italiaanse gebruikte dus kant en klare gevulde pasta die ze zelf allen maar heeft opgewarmd. Wat flauw: ze kan dat best zelf aan de keukenuitrusting te zien.
Alles behalve chefwaardig inderdaad!

Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62583794
Leuk programma
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:14:36 #105
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62588898
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:32 schreef Alexxxxx het volgende:
"Wil iemand mijn mossel?"

Nee, dank
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:25:50 #106
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62590776
Wel een beetje die Estelle. En ze stuurde iedereen weg terwijl alle wijnglazen nog minstens halfvol zaten...
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62590947
Dat is de hele week al.

Overigens, een wijnkenner die Veuve Clicquot een tamelijk onbekende champagne vindt, hoef je ook niet serieus te nemen.

Koelkastje vol bij Absolutely Fabulous: http://www.bbc.co.uk/comedy/abfab/house/basement/kitchen/housemap5.shtml
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:38:37 #108
139677 Curiosity
pi_62591187
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:31 schreef Insistor het volgende:
Dat is de hele week al.

Overigens, een wijnkenner die Veuve Clicquot een tamelijk onbekende champagne vindt, hoef je ook niet serieus te nemen.

Koelkastje vol bij Absolutely Fabulous: http://www.bbc.co.uk/comedy/abfab/house/basement/kitchen/housemap5.shtml
Tamelijk onbekend in nederland
pi_62591285
Wat een pseudowijnkenner die Maarten, tenenkrommend gewoon.
anonieme razernist
pi_62591683
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:38 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Tamelijk onbekend in nederland
ik ben geen bubblykenner maar zelfs wij hebben hem geregeld gedronken/in huis
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62592581
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:41 schreef NoCigar het volgende:
"Ik had liever een wijn gezien met wat meer 'hout'..."

Maar nog erger was de chef die de wijn gekozen had omdat het de duurste was die ze had...

Maar morgen gaat ze flink kritiek leveren op de Brabo zegt ze! Nou, dat wordt wat...
pi_62592984
Wat een saaie uitgeneukte indruk maakt die chef zeg, niet te doen .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:51:11 #113
139677 Curiosity
pi_62593763
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:53 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik ben geen bubblykenner maar zelfs wij hebben hem geregeld gedronken/in huis
hij zegt " het is een champagne die je wel steeds vaker ziet in NL maar niet zo heel vaak, het is niet zo'n standaard glaasje bubbels"
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:57:43 #114
139677 Curiosity
pi_62593995
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:17 schreef marcodej het volgende:

[..]

"
Maar nog erger was de chef die de wijn gekozen had omdat het de duurste was die ze had...

af en toe vraag ik me af of er serieus geluisterd wordt of of er alleen maar commentaar geleverd moet worden.
Als je goed luisterd zegt ze dat het de duurste wijn van de avond is en dat ze het jammer vind dat ze hem niet kunnen waarderen.
pi_62594303
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:57 schreef Curiosity het volgende:

[..]

af en toe vraag ik me af of er serieus geluisterd wordt of of er alleen maar commentaar geleverd moet worden.
Als je goed luisterd zegt ze dat het de duurste wijn van de avond is en dat ze het jammer vind dat ze hem niet kunnen waarderen.
Idd, dan heb ik het verkeerd gehoord... Kan gebeuren...

Maar dan nog is het een wat vreemde uitspraak van een chef...
pi_62602033
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 21:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Idd, dan heb ik het verkeerd gehoord... Kan gebeuren...

Maar dan nog is het een wat vreemde uitspraak van een chef...
de chef hoeft geen Gorden Ramsy te zijn. als ik haar zie wil ik eigenlijk ook weten hoe het restautant loopt waar ze werkt.
De Puta Madre
pi_62603222
Wel grappig dat ze de paling wilde verneuken en te lang had doorgegaard, en dat er totaal geen kritiek over kwam
Top 5 China producten
pi_62603747
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:41 schreef NoCigar het volgende:
Ik word agressief van zo iemand naast me.
Maar hij doet me ook aan iemand denken, misschien vandaar.
pi_62603814
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 08:18 schreef rene90 het volgende:
Wel grappig dat ze de paling wilde verneuken en te lang had doorgegaard, en dat er totaal geen kritiek over kwam
Ehm, de paling was in het voorgerecht en ze had de vis in het hoofdgerecht te ver doorgegaard. Kenner
pi_62603845
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ehm, de paling was in het voorgerecht en ze had de vis in het hoofdgerecht te ver doorgegaard. Kenner
Ook goed
Top 5 China producten
pi_62603860
Wat ik ook niet snap, ze zei dat ze best wel een overwicht heeft in de keuken (als in: ze kan boos worden)
maar met zulke lichaamstaal loopt iedereen over je heen lijkt me.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 09:35:27 #122
215872 PartyHardy
Live life to the fullest
pi_62604323
Maar de vis was lekker mals, volgens de anderen..

Idd een duffe chef deze week, ''Het is nu al gezellig'' zegt ze dan..
What if the hokey-pokey is really what it's all about?
pi_62624832
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:25 schreef PimpofPersia het volgende:
Wel een beetje die Estelle. En ze stuurde iedereen weg terwijl alle wijnglazen nog minstens halfvol zaten...
Ook vandaag weer. Dit is de enige week waarin men de gasten op de camera naar huis moet sturen. Het lijkt me dat het is om de avond en daarmee het programma tot een logisch einde te brengen. Strak geregisseerd ( ), maar komt vreselijk raar over op televisie.
pi_62627164
Vandaag viel de opschepper (blijkbaar) dus wel tegen, maar ik heb wel eens iets goeds gehoord over zijn winkeltje (geloof ik). Overigens is het schenken van whisky bij het eten een totale misser: (ook het nemen van whisky als aperitief slaat nergens op) en eigenlijk een brevet van onkunde: de alcohol verdoofd je smaakpapillen zo dat je echt heel weinig meer proeft. En dat is geen mening.
En helaas vonden de meesten het eten desondanks toch niet lekker. Dan heb je toch wat fout gedaan als kok zijnde. Sowieso het serveren van zo'n rare gadget als die tagliatelle met chocolade uit zijn eigen winkel vond ik wat zonde.

[ Bericht 1% gewijzigd door NoCigar op 23-10-2008 23:24:05 ]
anonieme razernist
pi_62627488
En wat heeft Estelle toch even flinke kritiek gegeven op Benny
Top 5 China producten
pi_62632406
Bossche bollen serveren vooraf..........

pi_62632457
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 07:31 schreef Specularium het volgende:

das al een maaltijd op zich , wat een rare gedachtengang van die kerel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62632610
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 07:39 schreef DarkElf het volgende:

[..]

das al een maaltijd op zich , wat een rare gedachtengang van die kerel
En dan nog die whiskey, en nieteens een alternatief bieden.
Dat is toch niet te zuipen tijdens een maaltijd?

Rare groep deze week.
Ik zie het volgende week wel weer.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:41:39 #129
139677 Curiosity
pi_62635510
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:13 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ook vandaag weer. Dit is de enige week waarin men de gasten op de camera naar huis moet sturen. Het lijkt me dat het is om de avond en daarmee het programma tot een logisch einde te brengen. Strak geregisseerd ( ), maar komt vreselijk raar over op televisie.
Dat gebeurde al vaker, maar ik heb het idee dat ze daarna gewoon weer verder gaan met natafelen.
De cameraploeg wil tenslotte ook naar huis.
pi_62635640
ze beginnen wel heel vroeg met het 'diner' volgens mij, halverwege de middag of zo. En lange wachttijden tussen de gangen
pi_62635851
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:41 schreef Curiosity het volgende:
Dat gebeurde al vaker, maar ik heb het idee dat ze daarna gewoon weer verder gaan met natafelen.
De cameraploeg wil tenslotte ook naar huis.
Het gebeurde zo nu en dan inderdaad, maar deze week is het echt elke keer. Het noemen waard dus.

Natafelen? Ik zou die Gargamel met d'r glazen oog, de frigide chef, overdreven Brabo en te jammere wijnkenner zonder pardon m'n huis uit flikkeren.
pi_62649806
is wel een mooi restaurant waar zij werkt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62651007
Wat is die Maarten een augurk met zijn 'flesje rood'.

Stuk hout in zijn anus kan hij krijgen.
pi_62652405
Volgens mij eerste aflevering waarbij een hobbykok meer pannetjes krijgt dan de echte chef. Denk toch echt dat dat lag aan haar persoonlijkheid en niet zozeer aan haar kookkunsten, zo slecht was dat niet.

Voor het eerst dat iedereen verrast was iig...
pi_62680538
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:55 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Het gebeurde zo nu en dan inderdaad, maar deze week is het echt elke keer. Het noemen waard dus.

Natafelen? Ik zou die Gargamel met d'r glazen oog, de frigide chef, overdreven Brabo en te jammere wijnkenner zonder pardon m'n huis uit flikkeren.

mee eens, om mee te doen als chef kok ? hoeveel krijgen die koks betaatd om zo af te gaan?
De Puta Madre
pi_62681095
Die Carmela is me een potje scheel zeg
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:47:40 #137
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62683165
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:57 schreef marcodej het volgende:
Volgens mij eerste aflevering waarbij een hobbykok meer pannetjes krijgt dan de echte chef. Denk toch echt dat dat lag aan haar persoonlijkheid en niet zozeer aan haar kookkunsten, zo slecht was dat niet.

Van een chef-kok verwacht je volgens mij een creatief en assertief persoon en zo komt zij bepaald niet over.

Of zijn we gehersenspoeld door de Jamie's en Ramsey's?
pi_62708390
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:47 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Van een chef-kok verwacht je volgens mij een creatief en assertief persoon en zo komt zij bepaald niet over.

Of zijn we gehersenspoeld door de Jamie's en Ramsey's?

die mensen geven aan wat een kok in huis moet hebben, ze laten alleen ondermaatse koks zien, TV Pulp.
deze dame mag er zijn. knap dat ze meedoet aan dit eigenlijk nietszeggend TV gedoe, ik kijk t wel .
De Puta Madre
pi_62709122
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 02:25 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

die mensen geven aan wat een kok in huis moet hebben, ze laten alleen ondermaatse koks zien, TV Pulp.
deze dame mag er zijn. knap dat ze meedoet aan dit eigenlijk nietszeggend TV gedoe, ik kijk t wel .
Ik begrijp werkelijk niet wat je nu wilt zeggen en wie je allemaal bedoelt.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:15:52 #140
231035 ArcturusMengsk
pi_62710049
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:57 schreef marcodej het volgende:

nee hoor.. er is ook al eens een chef geweest die geen enkel pannetje had terwijl de andere 3 minimaal 1 pannetje hadden..
pi_62727636
Die marrokaan toen had volgens mij ook geen pannetjes ofwel?

Vind die ene vrouw van deze week nu al irritant.
pi_62727734
"heerlijk""heerlijk" "heerlijk" *hinnik*

en dat smakken omdat ze iets lekkers had geeten ofzo... ieuw!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62728226
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:13 schreef -0- het volgende:

Vraag 1: volgens mij ook niet

Als je het over die typische huisvrouw hebt, dan ben ik het helemaal met je eens (Micky).

Beetje een duffe dodo die Marnix lijkt me, maar wel een goede kok. Zag er allemaal smakelijk uit en het werd mooi opgediend.
pi_62728318
Leuk gedaan allemaal, vooral dat membraampje van komkommer, was niet echt smakelijk volgens de kandidaten maar het is wel heel tof.

Ook de tiramishu leek me heerlijk. Toffe spuitbus had ie trouwens.
Top 5 China producten
pi_62728459
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:32 schreef rene90 het volgende:
Leuk gedaan allemaal, vooral dat membraampje van komkommer, was niet echt smakelijk volgens de kandidaten maar het is wel heel tof.
Hij had er al verstandig aan gedaan door Agar te gebruiken, dan voorkom je de typische lijmsmaak van gelatine die bij een lichte smaak als komkommer snel de kop zou kunnen opsteken. Nadeel is natuurlijk wel dat het ook een hoger smeltpunt heeft waardoor het niet smelt in je mond. Het is ook verdomd lastig om zo'n stuk glibber echt lekker te krijgen. Maar zoals je al zegt, het oog wil ook wat, en dat maakt in sommige gevallen een hele hoop goed!
pi_62729140
Ook over het algemeen dat hij wat geexperimenteerd werd met de gerechten, is nog niet echt voorgekomen in wie is de chef volgens mij. Eens wat anders
Top 5 China producten
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:00:47 #147
231035 ArcturusMengsk
pi_62729349
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:13 schreef -0- het volgende:

nee het was een neger.. (hmmz klinkt wel heel fout.. )

ja dat mens met haar "hmmmmmmmmmmm"
pi_62730499
"Mmmmmmmmmmmm" Mickey!! Verschrikkelijk irritant mens...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:01:35 #149
233052 PizzaMargarita
alleen met bio basilicum
pi_62750428
quote:
Hij had er al verstandig aan gedaan door Agar te gebruiken, dan voorkom je de typische lijmsmaak van gelatine die bij een lichte smaak als komkommer snel de kop zou kunnen opsteken. Nadeel is natuurlijk wel dat het ook een hoger smeltpunt heeft waardoor het niet smelt in je mond. Het is ook verdomd lastig om zo'n stuk glibber echt lekker te krijgen. Maar zoals je al zegt, het oog wil ook wat, en dat maakt in sommige gevallen een hele hoop goed!
Ik zat net dat recept van die Marnix z'n komkommersferificaties na te lezen op de site van wieisdechef.nl . Hij gebruikte best moeilijke technieken. Maar het was geen gelatine maar een verdikkingsmiddel (xantaangom) als verdikkingsmiddel. En dat lijkt natuurlijk een beetje op behangplaksel.
Da's niet zo erg, maar omdat hij dat woord zelf in de mond nam (zal wel als grap bedoeld zijn geweest) begonnen de gasten het ook zo te proeven. Een beetje extra peper en zout en wat citroensap was waarschijnlijk het enige dat er aan ontbrak.
Ik denk zelf dat gelatine of agar-agar voor die bolletjes dodelijk zouden zijn geweest: dan was het een soort massieve gelei-bol geworden en niet zo'n mooi visueel effect zoals ie het nu voor mekaar had.
Het zou gaaf zijn als er meer hobbykoks dit soort rare experimenten in hun keuken durven uithalen voor de tv.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:18:02 #150
233052 PizzaMargarita
alleen met bio basilicum
pi_62750945
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 07:31 schreef Specularium het volgende:

Ja hoe verzint ie het, te bizar voor woorden.
Zoetigheid (en chocola in het bijzonder) stopt de eetlust. Dat moet elke kok weten.
Deze 'amuse' was dus niet echt amusant. Deze amateurchef moet voorlopig maar amateur blijven.
pi_62751786
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:01 schreef PizzaMargarita het volgende:
Ik zat net dat recept van die Marnix z'n komkommersferificaties na te lezen op de site van wieisdechef.nl . Hij gebruikte best moeilijke technieken. Maar het was geen gelatine maar een verdikkingsmiddel (xantaangom) als verdikkingsmiddel. En dat lijkt natuurlijk een beetje op behangplaksel.
Ik dacht dat hij alleen Agar had gebruikt, maar had me inderdaad niet gerealiseerd dat je dan niet zo'n flexibel bolletje kan krijgen. Wetenschappelijk koken is ook erg leuk, iets wat ik zeker op termijn wil gaan verkennen.
quote:
Da's niet zo erg, maar omdat hij dat woord zelf in de mond nam (zal wel als grap bedoeld zijn geweest) begonnen de gasten het ook zo te proeven. Een beetje extra peper en zout en wat citroensap was
waarschijnlijk het enige dat er aan ontbrak.
Klopt... alleen al de suggestie wekken is genoeg. Ik weet overigens niet hoe xantaangom samengaat met zuur, want bijvoorbeeld gelatine met zuur stijft zeer slecht op. Maar de smaak iets krachtiger maken helpt zeker. Misschien een idee om een krachtigere smaak dan komkommer te gebruiken als basis.
quote:
Het zou gaaf zijn als er meer hobbykoks dit soort rare experimenten in hun keuken durven uithalen voor de tv.
In Smaken verschillen (tweede of derde week meen ik, Jamaro!?) was er een kerel die ook van dat soort foefjes hield. De kaviaar van meloen zag er erg leuk uit.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:59:04 #152
233052 PizzaMargarita
alleen met bio basilicum
pi_62769714
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:45 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
In Smaken verschillen (tweede of derde week meen ik, Jamaro!?) was er een kerel die ook van dat soort foefjes hield. De kaviaar van meloen zag er erg leuk uit.
Bedankt voor de tip. Ik ga die aflevering van Smakenverschillen ook maar eens ff bekijken. Want de kaviaar van meloen is bijna een klassieke 'hit' van el Bulli (noord spanje) aan het worden. Barst van de foto's op internet en heel spectaculair gezicht natuurlijk. Toch heb ik het zelf nog nooit bij iemand gegeten.
Zelf heb ik ook al een paar keer jaloers zitten kijken naar die moleculaire goocheltruukjes in de keuken en alvast flink wat zitten doorlezen op het internet (en lollige demo-filmpjes op youtube gezien.... leerzaam).

Tof dat er deze week (tot nu toe tenmisnte) weer eens gewoon goed wordt gekookt met een groep deelnemers die leuk met elkaar omgaan. Volgens mij moet je ook wel een beetje nerd zijn om echt goed te koken.
Benieuwd wat voor rare streken de amateurchef van morgen gaat uitspoken.
pi_62770925
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:45 schreef TheSilverSpoon het volgende:

Bijna goed!

pi_62771218
quote:
How could I forget... de vrouwenversierder pur sang. Heb echt moeten lachen om de uitzendingen die week.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:49:07 #155
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62784763
Inderdaad, vooral ook hoe hij openlijk even aan tafel vertelde hoe hij zijn ballen onthaarde :p en die Patty was ook een apart geval. Zeker een aanrader om die week eens terug te kijken!
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:14:26 #156
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62791821
Wat een ranzige hap had die vrouw van vanavond gemaakt zeg.

Bord vol vette saus met een enorme lap vlees erop

Dessert zag er ook al niet smakelijk uit...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:32:36 #157
231035 ArcturusMengsk
pi_62792363
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 20:14 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Wat een ranzige hap had die vrouw van vanavond gemaakt zeg.

Bord vol vette saus met een enorme lap vlees erop

Dessert zag er ook al niet smakelijk uit...
die lap vlees zag er dan nog wel smakelijk uit, maar verder niet echt..

en het blijft een vreselijk wijf..
pi_62793823
Viel me wel op dat ze allemaal als basis een grote plons saus gebruikte.

Welke week is het precies met die chef van smaken verschillen ?
Top 5 China producten
pi_62794805
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:13 schreef rene90 het volgende:
Viel me wel op dat ze allemaal als basis een grote plons saus gebruikte.

Welke week is het precies met die chef van smaken verschillen ?
Als je op die lekker kop van die gozer klikt dan zie je het.
pi_62803387
Zo, ik ben weer bij met kijken.
Wat een MMMMMMMMMickey zeg, hahaha. Alles kant en klaar gekocht, beetje jammer.
Ben benieuwd wat Mark vanavond gaat doen
pi_62805575
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 09:28 schreef Pooh1978 het volgende:
Zo, ik ben weer bij met kijken.
Wat een MMMMMMMMMickey zeg, hahaha. Alles kant en klaar gekocht, beetje jammer.
Ben benieuwd wat Mark vanavond gaat doen
zag er niet zo lekker uit inderdaad, maar de gasten waren erg beleefd. Er zijn wel ergere kritieken geweest onderling.
pi_62806521
Het zal misschien best goed te eten zijn geweest, alleen het zag er niet uit. Zoals al gezegd trouwens. Had ze bij het toejte helemaal NIETS zelfgemaakt, of toch dat zure sausje of iets anders?
anonieme razernist
pi_62806841
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 11:40 schreef NoCigar het volgende:
Het zal misschien best goed te eten zijn geweest, alleen het zag er niet uit. Zoals al gezegd trouwens. Had ze bij het toejte helemaal NIETS zelfgemaakt, of toch dat zure sausje of iets anders?
Nee zure sausje was ook niet zelf gemaakt, maar ze had wel zelf de vijgen in partjes gesneden.
pi_62818913
Wie schiet die hmmm-ende dikkop af?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:53:11 #165
231035 ArcturusMengsk
pi_62821547
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Wie schiet die hmmm-ende dikkop af?
graag..
dat overdreven ge-hmmm de hele tijd
pi_62821714
Nou zelfs zonder dat gehmmm komt ze me enorm de strot uit.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:05:48 #167
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62821897
pi_62821976
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:05 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[ afbeelding ]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 21:12:51 #169
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62822063
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je houd niet van een Beemster Kaaskop?
pi_62822883
Leuk winkeltje dat chocolade gebeuren.
Top 5 China producten
pi_62825464
Hij had allemaal leuke winkeltjes ipv een of anders supermarktketen die toevallig wat geld aan het programma betaald heeft. Heel goed!

ik kan trouwens die souffle van hem nergens online vinden in een of ander supermarktblaadje. Wel erg leuk toeval (?) trouwens.
anonieme razernist
pi_62825988
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:46 schreef rene90 het volgende:
Leuk winkeltje dat chocolade gebeuren.
Dat is Koek & Chocolade. Oorspronkelijk begonnen in Laren (N-H), maar heeft nu in Utrecht ook een winkel. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar maken werkelijk de heerlijkste dingen. De taarten zijn ook zo ontzettend goed van ze! Ze weten echter niet alleen je smaakpapillen te prikkelen, het ziet er ook nog eens allemaal erg mooi uit.

http://www.koekenchocolade.nl/
pi_62825998
fijne recepten hoor!
-spam-
pi_62827570
ben benieuwd wie de chef aanwijst.
De Puta Madre
pi_62856776
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:05 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[ afbeelding ]
HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!
pi_62861631
Geen enkel pannetje had de chef toch?

Ik denk dat hij de eerste is die het "spel" "goed" gespeeld heeft. Gewoon wel prima gekookt, kleine steekjes laten vallen en misbruik maken van het goede koken van de anderen...
pi_62861709
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 15:00 schreef marcodej het volgende:
Geen enkel pannetje had de chef toch?

Ik denk dat hij de eerste is die het "spel" "goed" gespeeld heeft. Gewoon wel prima gekookt, kleine steekjes laten vallen en misbruik maken van het goede koken van de anderen...
Hij heeft inderdaad goed gespeeld, al zijn er wat voordelen die andere chefs minder hadden. Hij had het grote voordeel van geduchte competitie waardoor hij zich gemakkelijker op de achtergrond kon houden. Tevens kon hij zijn wijnkennis goed gebruiken als excuus. Op de Mmmmmmmmmmmmmm-neuroot na vond ik heteen leuke groep enthousiaste liefhebbers van goed eten.
pi_62861792
Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van de amateur-chefs. Wanneer zij op een redelijke manier koken en zich het vuur uit de sloffen lopen dan is het verschil niet erg groot.
  zaterdag 1 november 2008 @ 15:48:31 #180
233052 PizzaMargarita
alleen met bio basilicum
pi_62862579
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 23:21 schreef NoCigar het volgende:
Hij had allemaal leuke winkeltjes ipv een of anders supermarktketen die toevallig wat geld aan het programma betaald heeft. Heel goed!

ik kan trouwens die souffle van hem nergens online vinden in een of ander supermarktblaadje. Wel erg leuk toeval (?) trouwens.
Heeft ooit in de Allerhande van AH gestaan. Ik kon het ook niet meer vinden maar kon me wel iets herinneren. Na beetje ge-google kwam ik op een recept van iemand die geen bronvermelding heeft gedaan (lekker fout) maar het wel op 30 oktober 08 heeft geplaatst:
http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/recept.jsp?id=216329&userid=241548

Trouwens wel gaaf restaurant dat Groenland waar de chef van afgelopen week voor werkt. En hij heeft het spel extra goed kunnen spelen dooordat hij een paar erg goeie amateurs als 'tegenspelers' had deze week, vooral die Marnix en Margreet kunnen er allebei wat van.
pi_62916955
Hmmm tja, ik weet niet echt wat ik van dit groepje moet denken.
Top 5 China producten
pi_62917166
ik vind ze irritant alleen de chef is te pruimen
  maandag 3 november 2008 @ 21:02:53 #183
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_62918014
Ik snap wel waarom die Femke zo huge is. Elke gerecht vet en veel

Met d'r huisgerookte eend op een bedje van sla

En met bier gemasseerd rundvlees van 100 euro p/kg dat vervolgens niet te vreten is
  maandag 3 november 2008 @ 21:29:04 #184
139677 Curiosity
pi_62918852
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:02 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Ik snap wel waarom die Femke zo huge is. Elke gerecht vet en veel

En dan dat zuinige mondje erbij
  maandag 3 november 2008 @ 23:06:56 #185
231035 ArcturusMengsk
pi_62922415
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
ik heb nog niet een irritatie gehad bij dit groepje.. dus tot nu toe valt het nog mee..
pi_62922496
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:29 schreef Curiosity het volgende:
En dan dat zuinige mondje erbij
[ad hominem]
Zo'n zuinig mondje vind ik het niet. She's fucking huge

Het wordt overigens wel duidelijk wat ze bedoelt als ze zegt "Ik het het liefst zo veel mogelijk biologisch". Precies, zo veel mogelijk.

[/ad hominem]

[ Bericht 17% gewijzigd door TheSilverSpoon op 03-11-2008 23:15:18 ]
pi_62923717
Whehe

Waarom zou je indruk willen maken met een stuk vlees van 100 euro /kg

Als je dat vervolgens verkloot geeft dat alleen maar aan dat je je matige kookkunst wilt compenseren met 'hoogwaardige' producten imo.
pi_62923902
Ik heb wel eens Wagyu gegeten bereid door een topkok en dat smelt op je tong! Een wereld van verschil met gewoon rundvlees waar het hier blijkbaar meer op leek. Zonde. Ik zou overigens ook zelf niet weten hoe het beter te doen. Ik denk dat ik het niet aan een stuk zou braden alsof het een rosbief is.
anonieme razernist
pi_62929213
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja. Inderdaad.
Ik vind het trouwens wel jammer dat ze de afgelopen paar keer wel allemaal al in de 1e aflevering weten wie de chef is .
pi_62934460
vorige week niet he!
pi_62936043
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:50 schreef Pooh1978 het volgende:
vorige week niet he!
en de week daarvoor ook niet, met die bibliothecaresse als chef!
pi_62936051
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:50 schreef Pooh1978 het volgende:
vorige week niet he!
Oh, toen heb ik het niet gezien .
pi_62942316
dikkop is jaloers op zijn huis die bekken die ze trekt
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:12:44 #194
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_62942471
Volgens de site is dit de woensdag kok
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:21:59 #195
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62942773
Hij kan wel koken... alleen bananen frituren... blegh.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62942977
Whehe dat toetje.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:30:11 #197
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62943055
Die Femke kan me toch een kutkop trekken... teering je zal er maar mee getrouwd zijn...
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62943130
die groente heet toch okra en niet oker?

Het zag er allemaal wel lekker uit, maar waarom werden die bakbananen nou geplet?
pi_62943618
Als ze al zo'n rare mond heeft, waarom accentueert ze dat dan met die enorm
lelijke opvallende lippenstift?
pi_62952027
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:46 schreef Specularium het volgende:
Als ze al zo'n rare mond heeft, waarom accentueert ze dat dan met die enorm
lelijke opvallende lippenstift?
omdat het een aandachtshoer is, en negatieve aandacht is ook aandacht
pi_62955658
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

omdat het een aandachtshoer is, en negatieve aandacht is ook aandacht
bij dergelijke vrouwen ren ik gillend weg, aandachtshoer wil ik niet zeggen, maar zo aanwezig bazig te zijn geeft me de creeps. rill.
dat niemand het door had dat je dat vlees op de vetraders of zo moet snijden vind ik ook raar, zij zet zelf een homp vlees op ieders bord. wel een heel moooi huis.......
De Puta Madre
pi_62960605
Ik vind die Femke echt eng. Ze heeft van die enge ogen. Brrr
pi_62978476
Het woord "chefwaardig" mag niet meer, nu zeggen ze 8 keer per aflevering "hobbykok".
pi_62978718
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Het woord "chefwaardig" mag niet meer, nu zeggen ze 8 keer per aflevering "hobbykok".
'Hoog op smaak' blijft echter een regelrechte 'topper'. Vandaag hoorde ik 'hoog op smaak' in negatieve zin; het was zo op smaak dat het de smaak van het vlees verdrong. Ik snap het niet meer.
pi_62978748
Wat een keuken die gast
Top 5 China producten
pi_62979213
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Alexxxxx op 05-11-2008 20:09:59 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 20:05:14 #207
231035 ArcturusMengsk
pi_62979621
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:36 schreef Radobe het volgende:
mja idd.. zal ook wel mede door haar make-up gebruik komen.. dat dat allemaal extra aandikt..
pi_62982479
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:38 schreef rene90 het volgende:
Wat een keuken die gast
En een super ongezellig huis! Die eettafel....
geniet nooit met mate
pi_62982625
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:27 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

En een super ongezellig huis! Die eettafel....
Wel een huis met enorm veel potentie trouwens, grote ramen erin veel natuurlijk licht enzo....
Top 5 China producten
pi_62990781
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:36 schreef Radobe het volgende:
Zou ze misschien de ziekte van Graves hebben?
pi_62991200
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zou ze misschien de ziekte van Graves hebben?
Dat zou zo kunnen.
pi_63031270
Haha, nee, dan zijn de ogen nog veel enger hoor !

Anyhoe: ze is wel eng, maar dat komt volgens mij door die mond en bakkes. Smalle bovenlip, ultrabrede onderlip en een breede onderkaak. Geen succesvolle combi. Kan ze verder niet aan doen natuurlijk, maar ze treft het niet.
pi_63046533
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:01 schreef Pooh1978 het volgende:
Haha, nee, dan zijn de ogen nog veel enger hoor !

Anyhoe: ze is wel eng, maar dat komt volgens mij door die mond en bakkes. Smalle bovenlip, ultrabrede onderlip en een breede onderkaak. Geen succesvolle combi. Kan ze verder niet aan doen natuurlijk, maar ze treft het niet.
geen chef waardig uiterlijk ... wie de chef was is duidelijk, gelukkig voor hem.
De Puta Madre
pi_63046655
Beetje jammer van dit programma vind ik dat een 5-jarige binnen 1 aflevering al kan zien wie de chef is. Alleen die ene vrouw wist het echt goed te spelen, al had zij ook niet echt het uiterlijk en de uitstraling van een chefkok. Dat vond ik echt knap vooral omdat zij qua koken zeer goed was
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_63046991
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:41 schreef Morwen het volgende:
Beetje jammer van dit programma vind ik dat een 5-jarige binnen 1 aflevering al kan zien wie de chef is. Alleen die ene vrouw wist het echt goed te spelen, al had zij ook niet echt het uiterlijk en de uitstraling van een chefkok. Dat vond ik echt knap vooral omdat zij qua koken zeer goed was
ik noem het een kijkje in de keuken, en hoe je je kunt vergissen in mensen die je niet kent,
en dat niet alleen bijn koks.
De Puta Madre
  maandag 10 november 2008 @ 19:17:09 #216
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63109392
De stem van die Marij
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_63109472
vind die chef totnutoe nog niet echt sympathiek overkomen... alsof ie echt iets zoekt om af te kraken..
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_63119357
Wat een types deze week... Alleen die Arnoud is normaal, maar de rest? Die chef, Arjan, wat een autist zoals hij binnenkwam...
pi_63120300
De dame die vandaag moest koken vond het maar een gezellig groepje. Ja erg gezellig als ze geen woord zeggen haha.
pi_63121012
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:17 schreef PimpofPersia het volgende:
De stem van die Marij
Ze deed mij denken aan zo'n chipmunk.
pi_63121080
Ook beetje raar huis, met heel veel lege planken
Top 5 China producten
pi_63121969
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 06:42 schreef rene90 het volgende:
Ook beetje raar huis, met heel veel lege planken
Heel erg design allemaal, daar horen lege planken bij denk ik
pi_63137513
arjan
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_63145994
Wat een rare dude de chef van deze week...
pi_63146022
Ik vond de pasta er echt niet lekker uitzien ..

Toetje dan zeker wel maar wat was dat veel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63146209
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:43 schreef DarkElf het volgende:
Ik vond de pasta er echt niet lekker uitzien ..

Toetje dan zeker wel maar wat was dat veel
Nee, pasta zag er ronduit smerig uit. Die 'rode' nog meer dan de groene. Kan me niet voorstellen dat het lekker was, zeker niet als je hoort dat het koud is. Wat mij betreft heeft ze veel te gekunsteld gekookt. Ze had haar 'reis' wat losser moeten interpreteren in plaats van krampachtig vast te houden aan het maken van een 'plaatje' op het bord.

Toetje zag er wel oké uit, maar was vrij fors.
pi_63146261
Grappig ook het verschil tussen "wie is de chef" en " smaken verschillen"

Gisteren bij de eerste Boeuf Bourguinon en dat vond men te door de weeks, vandaag bij de tweede coq au vin en dat vond men heerlijk en prima.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63148289
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:51 schreef DarkElf het volgende:
Grappig ook het verschil tussen "wie is de chef" en " smaken verschillen"

Gisteren bij de eerste Boeuf Bourguinon en dat vond men te door de weeks, vandaag bij de tweede coq au vin en dat vond men heerlijk en prima.
Het concept van "smaken verschillen" vind ik een stuk leuker dan "wie is de chef". Wie is de chef is soms zo kakkerig en gemaakt en de chef is vanaf dag 1 eigenlijk al bekend. Al kijk ik daar ook met plezier naar maar smaken verschillen is was losser. Sultan met haar föhn
Only Human
  woensdag 12 november 2008 @ 02:41:11 #229
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_63148988
Ik vind het concept van "wie is de chef" juist leuker. Bij smaken verschillen zitten allemaal egotrippers die voornamelijk kicken op het idee om op televisie te kunnen komen. Met koken heeft het weinig te maken. De meesten kunnen het ook helemaal niet en als ik het zo zie ben ik blij dat ik het niet hoef op te eten. Bij "wie is de chef" daarentegen gaat het echt helemaal om het eten en het koken. Dat vind ik leuk.
pi_63154757
Toch mogen die chefkoks wel eens wat beter hun best doen met het verhullen dat ze in een restaurant werken. De meeste koks pik je er zo uit als je ziet wat ze serveren en hoe, of hoe ze hun spullen hebben staan in de keuken.
  woensdag 12 november 2008 @ 22:42:02 #231
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_63175527
Nou, volgens mij zou het al helpen als gast niet meer in de keuken mogen meekijken.
Ik zou nog wel een mooi bordje kunnen presenteren, maar de chaos in de keuken zou me verraden, zoals ook bij wie is de chef vaak het geval is. Op gemaakte bordjes kun je oefenen, maar kalmte en rust veel minder makkelijk....
pi_63198277
dus en niet zijn huis en niet in het ouderlijk huis eten...

ik vind het maar raar eigenlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63198755
Wat heeft die Chef een rare tik.
pi_63199239
Het valt mij op dat heel veel hobbykoks een global messenset hebben, zowel bij ' wie is de chef' als ' smaken verschillen'.
pi_63201753
quote:
Op woensdag 12 november 2008 01:17 schreef Morwen het volgende:

Het concept van "smaken verschillen" vind ik een stuk leuker dan "wie is de chef". Wie is de chef is soms zo kakkerig en gemaakt en de chef is vanaf dag 1 eigenlijk al bekend. Al kijk ik daar ook met plezier naar maar smaken verschillen is was losser. Sultan met haar föhn
Ik ben het helemaal met je eens.
Eigenlijk zou ik bij Wie is de Chef, als kijker ook niet willen weten wie het is.
pi_63203192
Wie is de chef zou veel beter zijn geweest als er maar één winnaar kon zijn. Als zij bijvoorbeeld niet gelijk laten zien wie de chef is, maar dat het pas op het eind duidelijk wordt. De chef kiest dan uit de drie deelnemers één winnaar en diegene krijgt een restaurantbon en mag een dagje bij de chef in de keuken staan.

EDIT:

Oh wacht, dan heeft het raden van wie de chef is natuurlijk geen nut meer, behalve voor de kijker.
pi_63204027
Zelden zo'n slecht acteur gezien als die knipperende Aziaat.
pi_63205389
mijn moeder maakte altijd Beef Wellington met kerst, was altijd enorm lekker, vooral die korst. Nostalgie alom...
  donderdag 13 november 2008 @ 23:10:25 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_63206985
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:49 schreef Fakkan het volgende:
Het valt mij op dat heel veel hobbykoks een global messenset hebben
Wat is een global messenset?
pi_63207059
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Wat is een global messenset? [ afbeelding ]
Kook je zo mooi, en dan weet je dat niet. Global is een merk. Een bepaalde serie (meest verkocht denk ik) heeft een heel herkenbaar handvat. Zelf vind ik ze niet prettig snijden omdat het handvat te klein is, dat blaren veroorzaakt. Zwilling vind ik een stuk fijner in de hand liggen.

vrijdag 14 november 2008 @ 00:54:17 #241
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_63209872
Oh, ik ben niet zo van de merken. Vandaar.
Had er echt nog nooit van gehoord. Wel eens gezien, maar trekt me totaal niet.
pi_63227780
die chef kok herhaalde alles wat martijn zei
pi_63305872
Sinds deze week herhalingen?
pi_63307844
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:22 schreef marcodej het volgende:
Sinds deze week herhalingen?
Jammer
Enige voordeel is dat we dat rare half dronken mens weer voor bij zien komen
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:15:49 #245
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_63314798
Dit was iig wel een van de leukste weken. Tenminste niet 4 van die doodsaaie types aant afle.
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 19 november 2008 @ 10:43:11 #246
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63339337
Tjonge jonge, wat ergerde ik me aan die vrouw van gister. 'T zal vast allemaal heel lekker zijn zoals de mensen al aangaven maar een béétje minder arrogant mag ook wel ook al is dat vast niet zo bedoeld maar is ze gewoon zo. Als je haar niet zou kennen zou ze enorm zelfingenomen overkomen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_63341010
Oooh dit seizoen heb ik nog niet gezien dus ik ga lekker door met kijken.
Top 5 China producten
  woensdag 19 november 2008 @ 19:58:30 #248
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_63354556
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Tjonge jonge, wat ergerde ik me aan die vrouw van gister. 'T zal vast allemaal heel lekker zijn zoals de mensen al aangaven maar een béétje minder arrogant mag ook wel ook al is dat vast niet zo bedoeld maar is ze gewoon zo. Als je haar niet zou kennen zou ze enorm zelfingenomen overkomen.
Gea
pi_63515110
Petra de raw-food goeroe

ik vind het persoonlijk echt een verschrikkelijk mens... gister ook, komt ze ergens eten, eet ze dus geen vis & vlees, ging die (toevallig de) chef iets anders voor dr maken.. Je moet er maar zin in hebben
they say a dirty mind is a joy forever...
pi_63515879
Wat een wortelknager die Petra

Doet me denken aan die vrouw die een tijd geleden bij Paul en Witteman (dacht ik?) Waar ook een moeder haar kind alleen rauw eten gaf, dat kind zag er echt zwaar ondervoed uit

Oh en een Food-de-hydrate-er come on...
Bram! Boterham!
pi_63515946
die opmerkingen van henry

maar serieus wie heeft er bedacht om de kijker al te vertellen wie de chef is.
deze week had ik het lastig en leuk gevonden om het te raden.
pi_63538228
Die zweefteef van gisteren
  woensdag 26 november 2008 @ 17:33:31 #253
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_63541432
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:32 schreef PDOA het volgende:
Geen vlees of vis hoeft geen probleem te zijn, maar alles koud?

En geen alcohol?
pi_63541550
Het bleef ook angstvallig stil aan tafel zo zonder de wijn.
pi_63541823
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:32 schreef PDOA het volgende:
Haha, volgens mij moeten jullie alle comments van deel 1t/m3 lezen, daarin is alles al gezegd over deze mensen.
pi_63573410
Ik zou Petra een bord gras voorzetten.
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:17:57 #257
3185 Adelante
To let it go now
pi_63583502
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:54 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Haha, volgens mij moeten jullie alle comments van deel 1t/m3 lezen, daarin is alles al gezegd over deze mensen.
het was voor mij de beste reeks kandidaten wie is de chef van alle uitzendingen bij elkaar
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63584758
De Chef van deze week vind ik maar een vies ogend mannetje, ongeinteresseerd,
en ieder dag in die lelijke korte broek aan tafel verschijnen bij vreemde mensen, misschien is hij kok bij het Leger des Heils.
De Puta Madre
pi_63732981
Beetje jammer dat het weer herhaald wordt.
pi_63738711
Ze starten steeds dezelfde band!! Twee keer in 1 week die Roland gezien...kennelijk let niemand op.
geniet nooit met mate
pi_63832606
Vind het altijd wel grappig dat ze steeds reclame maken voor edet easypull en jumbo
pi_64403624
http://www.telegraaf.nl/e(...)titel_Topchef__.html

AMSTERDAM - Zes hobbykoks die afgelopen seizoen in RTL’s ’Wie Is De Chef’ te zien waren, gaan strijden om de titel Topchef 2009. Topkoks als Sergio Herman en Jonnie Boer beslissen wie de eer krijgt.

De zes hobbykoks gaan de strijd aan in het nieuwe programma Topchef dat vanaf dinsdag 13 januari te zien is bij RTL 4. Naast Sergio Herman (Oud Sluis) en Jonnie Boer (De Librije) houden ook Ron Blaauw (Restaurant Ron Blaauw), Lucas Rive (De Bokkedoorns) en Hans van Wolde (Beluga) de kandidaten nauwlettend in de gaten. Het spits wordt hierbij afgebeten door RTL’s eigen topkok Herman den Blijker. De presentatie is in handen van Martijn Krabbé.

In ‘Topchef’ krijgen de zes amateurs iedere week les van een bekende sterrenchef, die hen en de kijker daarbij een uniek kijkje in zijn eigen keuken biedt. Na afloop van deze sessie wordt elke hobbykok individueel op zijn of haar kookkunsten beoordeeld.

Aan het einde van de zesde en tevens laatste uitzending nemen uiteindelijk drie amateurs deel aan de zenuwslopende finaleopdracht. De finalisten moeten hun kookkunsten vertonen aan een jury bestaande uit Sergio Herman, Lucas Rive, Ron Blaauw, Hans van Wolde en Herman den Blijker. Deze vijf culinaire grootheden nemen plaats aan de Chef’s table van sterrenrestaurant Beluga in Maastricht, om te bepalen welke hobbychef het meest getalenteerd is en zich met recht Topchef 2009 mag noemen.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_64404173
Leuk idee. Ben benieuwd welke hobbykoks mee mogen doen.
pi_64474342
Vervelende mensen vandaag...
pi_65001686
is het in griekenland normaal om welterusten te zeggen en de deur te wijzen als de gasten nog half bezig zijn met hun toetje
pi_65001976
Vanavond om half 10 een lange uitzending met wat hobbykoks van het afgelopen seizoen. Met herman den blijker. Ben benieuwd.
pi_65002180
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:32 schreef fespo het volgende:
is het in griekenland normaal om welterusten te zeggen en de deur te wijzen als de gasten nog half bezig zijn met hun toetje

wat een vervelend wijf zeg... en nog wel een koksopleiding gedaan
looooooooooooooooool lol
pi_65002255
gewoon een bladerdeegflapje met kaas... en dan als hoofdgerecht een paar hompen vlees met tzatziki die ze niet eens zelf maakte, en dan het nagerecht.............. paar stukjes fruit... wat een fantasie...
sjaggo lesbo
looooooooooooooooool lol
  dinsdag 13 januari 2009 @ 20:50:35 #269
239162 100cc
Mostly sunny.
pi_65005020
Wat een spraakgebrek heeft dat mens..
"Nothing in this world that's worth having comes easy."
pi_65005164
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:50 schreef 100cc het volgende:
Wat een spraakgebrek heeft dat mens..
ik kreeg er de zenuwen van
pi_65006786
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 19:39 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond om half 10 een lange uitzending met wat hobbykoks van het afgelopen seizoen. Met herman den blijker. Ben benieuwd.
Begonnen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:48:43 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65007434
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65015825
Die kiki is echt raar!
Gekke pot!
Appelflappen zijn echt geweldig met slagroom.
pi_65016536
Die zwangere had ook lekker haar bekkie bij d'r tegen die halfGriek

Verder beetje een simpel gerecht, zeker niet chefwaardig. Nooit geweten dat er zoveel olie door de tzatziki moest
Only Human
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:11:51 #275
239162 100cc
Mostly sunny.
pi_65041625
Ik kan maar niet geloven dat die Griek een koksopleiding gedaan heeft..
"Nothing in this world that's worth having comes easy."
pi_65041646
"Hallo, ik ben Katja de mMan "
pi_65043923
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:11 schreef 100cc het volgende:
Ik kan maar niet geloven dat die Griek een koksopleiding gedaan heeft..
inderdaad
looooooooooooooooool lol
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 19:21:49 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_65327431
Er gaat vanavond iemand af als een gieter

Grote bek.

Maar alles wat ie zelf kookt is diepvries

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 19:26:54 #279
7889 tong80
Spleenheup
pi_65327545
Beste aflevering tot nu toe

Heerlijk op zijn bek gaat ie

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_65327645
Die Gilke is wel milf .
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 19:40:19 #281
7889 tong80
Spleenheup
pi_65327878
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:31 schreef Blistering het volgende:
Die Gilke is wel milf .
Had het over slikken met een knipoog idd.

pi_65328186
Ik weet gelijk wie jullie bedoelen, lekkere vrouw. Zijn wel herhalingen btw
Top 5 China producten
  Trouwste user 2022 donderdag 22 januari 2009 @ 20:32:36 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_65329062
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:51 schreef rene90 het volgende:
Ok eerste serie niet gezien

Leuk programma

vrijdag 23 januari 2009 @ 01:20:47 #284
84524 Morwen
I got life
pi_65337141
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:51 schreef rene90 het volgende:
Daar kom ik nu pas achter, door Gilke eigenlijk want die zit nu weer in een ander kookprogramma.

Ik vond die Paul (???) wel grappig trouwens, beetje dollen die boel met zijn diepvrieszooi
Only Human
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:18:04 #285
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_65337717
Oh wordt nu die week herhaald? Met die Hans die een beetje autistisch was maar wel erg grappig
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_65338509
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ok eerste serie niet gezien

Leuk programma

Ik volg het ook pas nu in de herhaling, vind het leuk! Gezellig programma om tijdens 't eten te kijken :-)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 januari 2009 @ 14:28:39 #287
7889 tong80
Spleenheup
pi_65344981
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:20 schreef Morwen het volgende:

[..]

Daar kom ik nu pas achter, door Gilke eigenlijk want die zit nu weer in een ander kookprogramma.

Ik vond die Paul (???) wel grappig trouwens, beetje dollen die boel met zijn diepvrieszooi

pi_65348255
Geniaal programma en heerlijk hoe bij Paul alles compleet werd afgezeken kneus eerste klas.
Boeiuuh
pi_65357351
Maar dan wel de verkeerde ontknoping uitzenden...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:52:44 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65451808
Nieuwe serie start 2 februari.
Presentatie is dan in handen van Rick Brandsteder.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65451858
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:52 schreef golfer het volgende:

Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 januari 2009 @ 12:55:37 #292
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_65451889
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:52 schreef golfer het volgende:
Nieuwe serie start 2 februari.
Zet de slagroomspuit maar klaar

Rick B
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_65452997
Omg... Maarja, we zien hem wel vooral op vrijdag gelukkig :-)
pi_65667535
Vandaag is een nieuwe serie gestart.

Met gelijk een fantastische chef overigens: wat een boer . Gaat echt als een olifant door de porseleinkast.

Hij had overigens wel gelijk over die "vegetarier" die geen vlees at, maar wel gewoon vis bereidde "omdat ze daar niet zoveel problemen mee had." Ik heb al niet zoveel met vegetariers, maar als je het doet, doe het dan wel goed...
  maandag 2 februari 2009 @ 19:51:45 #295
139677 Curiosity
pi_65668081
Ik vond het een leuke aflevering, leuke mensen en een leuke stad
pi_65677853
De voice over was volgens mij iets minder irritant.
anonieme razernist
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:29:09 #297
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_65682106
Dat ze steeds vertellen wie de chef is, is zo jammer. Je zegt toch ook niet van te voren wie de Mol is?
pi_65688557
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:29 schreef detulp050 het volgende:
Dat ze steeds vertellen wie de chef is, is zo jammer. Je zegt toch ook niet van te voren wie de Mol is?
mee eens, zo kansloos.
het heeft nu ook geen zin om vrijdag te kijken.
en bij de voorstukjes kan je vaak al zien aan de reactie op wie ze hebben gestemd.
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:22:11 #299
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65733648
Oh, ik vind dat juist wel fijn. Wie is de Mol kijk ik ook alleen maar achteraf online, als ik al weet wie het was. Als je zelf meespeelt, okay, dan kan het nog wel spannend zijn. Maar als kijker ben je toch overgeleverd aan wat de redactie voor je bij elkaar geknipt heeft. Ik hou niet zo van die onzinnige spelletjes. Beetje als Agatha Christie boeken, waarbij de dader pas 3 bladzijden voor het einde geintroduceerd wordt.
pi_65733805
Ik snap wel dat ze al laten zien wie de chef is, dan zie je beter hoe men het spelletje speelt. Wat ik dan weer niet snap is dat de echte chef altijd laat zien hoe goed ie kan koken. Ja af en toe snijden ze een stukje vlees wat slordiger. Maar de echte chef moet toch juist niet opvallen, stel dan een heel eenvoudig menu samen en laat dan wat dingen aanbranden ofzo.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:01:18 #301
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_65739085
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:38 schreef marcodej het volgende:

Hij had overigens wel gelijk over die "vegetarier" die geen vlees at, maar wel gewoon vis bereidde "omdat ze daar niet zoveel problemen mee had." Ik heb al niet zoveel met vegetariers, maar als je het doet, doe het dan wel goed...
Wat een onzin.
Er is duidelijk een verschil tussen dieren die in gevangenschap gefokt worden voor de slacht en vissen die hun leven vrij hebben kunnen rondzwemmen. Als zij dat nou een prettiger idee vindt, who cares? Er zijn zoveel mensen die dit onderscheid maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')