Welnee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:44 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Wereldvreemd zeker? Nog student? Er zijn maar weinig mensen die 3000 binnen krijgen hoor
Of je moet als stel werken en dan vaak ook nog fulltime (belasting enz)
Dat krijg je alleen als je zwart bent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Shit, ik wou net subsidie gaan aanvragen voor de positieve discriminatie!!!!
Weinig mensen wil ik niet zeggen maar veel ook niet echt hoor, of je moet een leidinggevende functie hebben.quote:
De term recidive komt je zeker niet bekend voor. Kom nou zeg, ik geloof eerder burgemeester Cornelis en een politiechef dan ene hoop tokkies die niet eens een Marokkaan van een Turk kunnen onderscheiden. Het is altijd al zo geweest dat er een harde kern is geweest, met heel veel softe meelopers, niet alleen in Gouda, maar ook in Amsterdam. In Amsterdam wonen tig meer Marokkanen dan in Gouda en de harde kern aldaar was amper 500 man. Maar goed, ik begrijp van je dat je fucking overspoelt wordt door het Marokkaanse gevaar, dagelijks bomaanslagen en oude vrouwtjes die verkracht worden door Noord-Afrikaantjes. Steekpartijen aan de orde van de dag, barricades in wijken, politie-agenten die neergeschoten worden. Toch?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Vooral geloven wat burgemeester Cornelis zegt![]()
Het is zo lekker makkelijk als burgervader, tien tot twintig gezinnen aanwijzen als rotte plek op de appel. Kan je makkelijk wegsnijden, blijft de appel goed. Wel, elke Gouwenaar kan je vertellen dat het linkse multikul is die Cornelis de rest van Nederland aansmeert. Loop eens door onze wijken, vraag de mensen over overlast. Afgaande op wat de burgermeester ons voorhoudt, kan je ervan uitgaan dat er zo'n vijftig Marokkanen stennis schoppen. Niets van waar. Reken liever op het tienvoudige.
Tachtig procent van de misdaad in Gouda wordt gepleegd door een bevolkingsgroep die 15% van de Goudse bevolking uitmaakt. 10 tot 20 'fucking' gezinnen? Fuck that.
Gouda is de Nederlandse plaats met relatief het hoogste aantal Marokkanen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De term recidive komt je zeker niet bekend voor. Kom nou zeg, ik geloof eerder burgemeester Cornelis en een politiechef dan ene hoop tokkies die niet eens een Marokkaan van een Turk kunnen onderscheiden. Het is altijd al zo geweest dat er een harde kern is geweest, met heel veel softe meelopers, niet alleen in Gouda, maar ook in Amsterdam. In Amsterdam wonen tig meer Marokkanen dan in Gouda en de harde kern aldaar was amper 500 man. Maar goed, ik begrijp van je dat je fucking overspoelt wordt door het Marokkaanse gevaar, dagelijks bomaanslagen en oude vrouwtjes die verkracht worden door Noord-Afrikaantjes. Steekpartijen aan de orde van de dag, barricades in wijken, politie-agenten die neergeschoten worden. Toch?
Gouda is de Nederlandse plaats met relatief het hoogste aantal Marokkanen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gouda is de Nederlandse plaats met relatief het hoogste aantal Marokkanen.
Tot een paar jaar geleden was Gouda ook de stad met de hoogste inbraakdichtheid van Nederland (de huidige plek weet ik niet).
Jammer, doe nog een poging.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gouda is de Nederlandse plaats met relatief de lelijkste gebouwen.
Tot een paar jaar geleden was Gouda ook de stad met de meeste hondendrollen per vierkante meter in Nederland. (de huige plek weet ik niet)
Tussen het niet aanpakken van kutMarokkanen en een imago als "kutstad" vol criminaliteit?? Zeker.quote:Zie jij ook een verband?
Waarom zou ik nog een poging moeten doen? Ik vroeg mij af wat je wilde bereiken met je post, vandaar mijn parodie. Wil je een verband maken tussen aantal Marokkanen en dichtheid van woninginbraak ofzo? Doe dat dan op een wetenschappelijk verantwoorde manier.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jammer, doe nog een poging.
[..]
Tussen het niet aanpakken van kutMarokkanen en een imago als "kutstad" vol criminaliteit?? Zeker.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gouda is de Nederlandse plaats met relatief de lelijkste gebouwen.
Tot een paar jaar geleden was Gouda ook de stad met de meeste hondendrollen per vierkante meter in Nederland. (de huige plek weet ik niet)
Zie jij ook een verband?
En ik maar denken dat het de meerderheid was.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:43 schreef qonmann het volgende:
[..]
Een generatie lang is het probleem verzwegen, maar nu komt het hoge woord eruit:
tot 25% van de Marokkaanse jongens staat bij de politie bekend als crimineel.
Kijk bv maar in de statistieken van het Amsterdamse Bureau voor de Statistiek.
Geen verband
Waar slaat dat nou weer op?? Waarom moet een normale werkende Marokkaan die niet crimineel is, zich bezighouden met het "corrigeren" van tuig dat toevallig eenzelfde paspoort heeft, maar verder niks gemeenschappelijks?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:45 schreef Het_hupt het volgende:
Het ging toch over die tuigmarokkaantjes die overal rotzooi schoppen?
Beetje jammer dat de Marokkanen zich in't algemeen aangevallen voelen, want zij zijn juist de groep die het geteisem het beste kunnen corrigeren.
En absoluut is het WEL zo. Ik heb het nooit over relatieve cijfers gehad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:45 schreef El_Matador het volgende:
Je eigen woorden:
"In Amsterdam wonen tig meer Marokkanen dan in Gouda en de harde kern aldaar was amper 500 man."
Dat is dus relatief gezien niet zo.
Ik ben daar totaal niet bang voor.quote:Maar blijf vooral ontkennen. Vooral ontkennen dat er een probleem is. Dat maakt Wilders alleen maar groter en de kans op echt racistische middelen ook.
Je bedoelt Wilders napraten in zijn onzin? Nee dank je, ik sta liever voor mijn idealen.quote:Dom dom dom. Je moet juist die klootzakken straffen, en zo Wilders zijn munitie uit handen nemen. Maar jij vindt hem blijkbaar wel goed nu ie zo groeit in zijn rol.
Begin daar eens mee, zet een hoop zaken in het juiste perspectief.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
En absoluut is het WEL zo. Ik heb het nooit over relatieve cijfers gehad.
Relatieve cijfers kan je evengoed biased presenteren. Wat dat betreft maakt het geen verschil.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:50 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Begin daar eens mee, zet een hoop zaken in het juiste perspectief.
Oh shit, boehoe, wat ben ik achtergesteld, met mijn aftrekposten, elk kwartaal met vakantie, mijn roomblanke huidje en mijn hakjes waardoor ik altijd als ik een kaartje vergeet te kopen weg kom zonder boete, mijn spaarloonregeling, mijn pensioenopbouw, mijn aandelenportefeuille, mijn non-autoritaire opvoeding en elke week sushi van de zaak.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat krijg je alleen als je zwart bent.
Jeweettog.
Elk kwartaal? Arme jij.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh shit, boehoe, wat ben ik achtergesteld, met mijn aftrekposten, elk kwartaal met vakantie, mijn roomblanke huidje en mijn hakjes waardoor ik altijd als ik een kaartje vergeet te kopen weg kom zonder boete, mijn spaarloonregeling, mijn pensioenopbouw, mijn aandelenportefeuille, mijn non-autoritaire opvoeding en elke week sushi van de zaak.
Ik denk dat ik een bozige politieke partij begin.
ah de elitaire kant van de pvdaquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh shit, boehoe, wat ben ik achtergesteld, met mijn aftrekposten, elk kwartaal met vakantie, mijn roomblanke huidje en mijn hakjes waardoor ik altijd als ik een kaartje vergeet te kopen weg kom zonder boete, mijn spaarloonregeling, mijn pensioenopbouw, mijn aandelenportefeuille, mijn non-autoritaire opvoeding en elke week sushi van de zaak.
Nee, geen PvdA; een miljoen om te sparen heb ik inderdaad per maand niet over; en satire is evident aan jou niet besteed.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:07 schreef downthedrain het volgende:
[..]
ah de elitaire kant van de pvda![]()
wat wil je nu zeggen, dat je rijk bent![]()
ws hou je per maand nog geen 1000k over om te sparen en gaat alles naar het onderhoud van je zielige status
Ik ken mensen die bij de politie werken, die worden haast cynisch als ze de burgemeester op tv alles zien wegzalven. Tja, en de inwoners van Gouda tokkies noemen...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Kom nou zeg, ik geloof eerder burgemeester Cornelis en een politiechef dan ene hoop tokkies die niet eens een Marokkaan van een Turk kunnen onderscheiden. Het is altijd al zo geweest dat er een harde kern is geweest, met heel veel softe meelopers, niet alleen in Gouda, maar ook in Amsterdam.
Jezus zeg, is het zo moeilijk argumenten vinden dat je gelijk ad absurdum gaat?quote:Maar goed, ik begrijp van je dat je fucking overspoelt wordt door het Marokkaanse gevaar, dagelijks bomaanslagen en oude vrouwtjes die verkracht worden door Noord-Afrikaantjes. Steekpartijen aan de orde van de dag, barricades in wijken, politie-agenten die neergeschoten worden. Toch?
Ik focus me op de Marokkanen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:38 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik woon in Den Haag en er is inderdaad problematiek rond marrokaanse jongeren, maar net zo goed zijn er ook best problemen onder duindorpjongeren die tot 12 uur rondhangen.
De kop indrukken, maar focus alsjeblieft niet op de marokkanen daar krijg je alleen maar nutteloze discussie's over discriminatie enzovoorts zoals hier op Fok al menig maal gevoerd is. Kom met oplossingen!
Volgens mij gng het niet over aftrekposten, maar juist om die reactie van mij, waar ook jij een nutteloze reactie op gaf. (net als waar je op reageert) Hoe kom je er in godsnaam bij dat het merendeel van de Nederlanders (roomblank) drie keer met vakantie gaat. En snap je dan totaal niet wat ik aan wilde geven? Dat het je (omdat je weinig krijgt aan loon) het je niet het recht ontleent om criminele activiteiten te ondernemen. Dat bagatelliseren gaat bij jou ook maar één kant op hè?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Pot - ketel. De gegevens zoals we die hebben, de geregistreerde feitelijke gegevens duidden geenszins op een rotte Marokkaanse appel met als uitzondering goede plekken. Eerder andersom. Je bent dus zelf ook niet vies van een sterk staaltje ad absurdum redeneren. Alleen dat al laat zien dat je eigenlijk helemaal geen zin hebt om het probleem normaal te benoemen, maar feitelijk een meki bent aan de extreme andere kant van het spectrum.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:44 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ken mensen die bij de politie werken, die worden haast cynisch als ze de burgemeester op tv alles zien wegzalven. Tja, en de inwoners van Gouda tokkies noemen...![]()
De 'harde kern' is een mythe. Er is geen rotte plek op de Marokkaanse appel. De Marokkaanse appel is verrot, met goede plekken als uitzondering. Zie dat nou eens een keer in. Willen wij dit probleem oplossen, dan moeten we structureel het onderwijs en de integratie van de gehele allochtone bevolking verbeteren. Niet het probleem reduceren tot enkele tientallen kwaadwillenden die we met de aanstelling van 'gezinsmanagers' () kunnen disciplineren.
[..]
Jezus zeg, is het zo moeilijk argumenten vinden dat je gelijk ad absurdum gaat?
Anders neem je de satire even serieus joh.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Volgens mij gng het niet over aftrekposten, maar juist om die reactie van mij, waar ook jij een nutteloze reactie op gaf. (net als waar je op reageert) Hoe kom je er in godsnaam bij dat het merendeel van de Nederlanders (roomblank) drie keer met vakantie gaat. En snap je dan totaal niet wat ik aan wilde geven? Dat het je (omdat je weinig krijgt aan loon) het je niet het recht ontleent om criminele activiteiten te ondernemen. Dat bagatelliseren gaat bij jou ook maar één kant op hè?
Wij werken allebei en verdienen geen 3000 (ook geen 2500) Ik heb het nu niet slecht,maar had het voor een paar jaar wel slecht. Geen moment in mij opgekomen om iets wat krom is, goed te praten (dus geen criminele activiteiten in mijn gezin. En ja, de cursus was er alleen voor allochtone vrouwen. Vond ik best wel balen.
Om dan ineens met oehoe gaan gooien vind ik erg vreemd uit jouw reactie, want juist deze reactie van jou geeft aan de andere kant wel het boehoe verhaal. Al zul je dat zelf wel niet zo zien.
Oh ja, mijn Turkse kennis snapte trouwens ook niets van het alleen maar toelaten van Allochtone vrouwen.
Je reageert normaal gesproken best wel intelligent, maar in dit geval vind ik de posts van Meki oprechter en minder ergerlijk dan die van jou
Je onderschat dat heel veel blanke Nederlanders echt niet het geld hebben om elk jaar op vakantie te gaan. Nettoloners zijn echt niet allemaal Marokkaan. Kom eens uit dat wereldje.
Zoals ik al meerdere keren aangafquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat wel het punt is, dat relatieve "armoede" (en dan bedoel ik dus niet de ECHTE armoede), nooit, maar dan ook nooit een argument mag zijn om toe te staan dat mensen gaan stelen, vernielingen aanrichten en meer van zulke dingen.
De link die in het verleden graag door de P(ra)vdA werd gelegd tussen "armoede" en "criminaliteit" is dus niet te leggen. Het ergste is dan namelijk nog dat je degenen die WEL hun best doen met weinig rond te komen en NIET crimineel worden in het gezicht slaat. Blijkbaar loont misdaad als je met zn 2en 2500 euro verdient. Dat mag nooit de bedoeling zijn.
Armoede kan een reden zijn om een appel te stelen(alhoewel daar tegenwoordig ook een potje voor is), maar niet om hulpverleners en burgers te jennen. En die verantwoording ligt niet bij de rijken, maar bij je eigen criminele ik.quote:Geen moment in mij opgekomen om iets wat krom is, goed te praten (dus geen criminele activiteiten in mijn gezin
Nee hoor.quote:
Doe niet alsof wij weg komen als we een kaartje vergeten te kopen want dat is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tesamen verdien ik met mijn partner zo een 4000 netto, maar ja wij werken hard, en nee we hebben allebei slechts middelbaar onderwijs.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:44 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Wereldvreemd zeker? Nog student? Er zijn maar weinig mensen die 3000 binnen krijgen hoor
Of je moet als stel werken en dan vaak ook nog fulltime (belasting enz)
Kortom, die allochtone relschoppers doen actief aan vandalisme en andere criminele activiteiten omdat ze honger hebbenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst moet bekijken wat een armoede kan betekenen voor een hele familie een hele gezin die er onder leidt
en een 1100 is nog veel hun , sommige verdienen niet eens 800 euro per maand
en de huur is al 600 euro voor een 4 kamer woning en dan komt er nog vele lasten erbij.
Voor de allochtonen is het erg moeilijk om vanuit de armoede te komen.
De meeste mensen hebben toch gewoon een inkomen die de 2000 niet haalt, maakt ook niet uit. Fijn voor jullie en neem aan dat jullie geen kinderen hebben.(i.v.m het vele harde werken)quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tesamen verdien ik met mijn partner zo een 4000 netto, maar ja wij werken hard, en nee we hebben allebei slechts middelbaar onderwijs.
De titel van dit topic is 'Gouda is overal'. Dat is een verwijzing naar een artikel in De Pers, met dezelfde titel, waarin de situatie in Gorinchem wordt geschetst. Daar bestaat identieke overlast als in Gouda. En zo zijn er nog diverse andere steden waar dezelfde overlast aanwezig is, waaronder Amsterdam, Utrecht en Den Haag. Overal zijn er gewelddadige probleemjongeren die buurten terroriseren: niet zelden zijn ze van Marokkaanse afkomst. Zo liggen gewoon de keiharde feiten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom zou iemand uit Gouda iets moeten posten over "dat er niets aan de hand is". Mensen posten doorgaans alleen als er wel iets aan de hand is. Probleem is, dat jij overdrijft. Mensen die genuanceerd willen posten verwijt je dat ze het probleem als "niet bestaand' zien. Ondertussen maak jij zelf van een mug een olifant. Dat grootse plan van aanpak betreft feitelijk 10 tot 20 fucking gezinnen, was net op het nieuws. Treurig is het niet? 10 tot 20 fucking gezinnen, als je sommige mensen hier moet geloven, is er een heel leger Marokkanen van 3 miljoen geland in Gouda en moet het Nederlandse leger uit Afghanistan komen om met de vijandelijke kolonisten alhier te vechten.
Doe eens normaal man, of wil je dat niet? Wil je gewoon gillen? Het is een serieuze vraag, want dan hoef ik het voortaan nooit meer te vragen. Wil je gillen of wil je serieus, normaal, rationeel, zonder bullcrap van het vrije volk of andere shit discussiëren over een mogelijke oplossing, zonder te doen alsof de fucking wereld vergaat.
Ik vind dat het_hupt een heel sterk punt heeft. Een punt dat doordringt tot de kern van de zaak, want het zijn juist de mensen die het dichtst bij deze reljongeren staan, die kennelijk nalaten om deze jongeren te corrigeren. Marokkanen zijn net moslims. Ook die zijn er meester in om afstand te nemen van problemen, alsof die hen niet aangaan. Ik doel dan op opmerkingen als 'De terroristen die met een vliegtuig het WTC in vlogen, waren geen moslims' en 'de moordenaar van Theo van Gogh was geen moslim' die ik hier letterlijk op Fok heb gelezen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:47 schreef El_Matador het volgende:
Waar slaat dat nou weer op?? Waarom moet een normale werkende Marokkaan die niet crimineel is, zich bezighouden met het "corrigeren" van tuig dat toevallig eenzelfde paspoort heeft, maar verder niks gemeenschappelijks?
Kom zeg, laten we mensen lekker op hun eigen verantwoordelijkheden en daden aanspreken, niet op die van een ander.
Veroordeel jij jouw eigen cultuur als je hoort over Holleeder? Dat lijkt me eigenlijk sterk. Als mensen spreken over een slechte-cultuur-want-Holleeder, ga jij dan zeggen dat de Nederlandse cultuur prima is en dat Holleeder maar een uitzondering is? Inderdaad zoals El_Matador zegt: eigen verantwoordelijkheid. Waarom zou iedereen zich bezig moeten houden met het veroordelen van anderen? Ik mag hopen dat de meesten wel wat beters te doen hebben. Er zijn elke week naar schatting 25.231 geweldsdelicten in Nederland. Ik voel er niets voor om er slechts een paar van, die toevallig de media halen, te veroordelen. Ik voel er tevens ook niets voor om 25.231 keer per week daden van andere mensen te veroordelen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dat het_hupt een heel sterk punt heeft. Een punt dat doordringt tot de kern van de zaak, want het zijn juist de mensen die het dichtst bij deze reljongeren staan, die kennelijk nalaten om deze jongeren te corrigeren. Marokkanen zijn net moslims. Ook die zijn er meester in om afstand te nemen van problemen, alsof die hen niet aangaan. Ik doel dan op opmerkingen als 'De terroristen die met een vliegtuig het WTC in vlogen, waren geen moslims' en 'de moordenaar van Theo van Gogh was geen moslim' die ik hier letterlijk op Fok heb gelezen.
De Meki's en Mutant01's van Fok zijn er als de kippen bij om de eigen bevolkingsgroep te verdedigen en om allerlei uitwegen te vinden, in plaats van de straatterreur ondubbelzinnig te veroordelen. Nee, natuurlijk zijn de Meki's en Mutant01's niet persoonlijk verantwoordelijk voor wat anderen doen, maar er afstand van nemen doen ze ook niet. Het blijven steeds dezelfde 'ja maar's: Ja maar.. .het is geen probleem, Ja maar... Nederlanders doen ook wel eens wat, Ja maar het gaat om slechts 10-20 gezinnen, Ja maar, Ja maar.
Dat, en in Marokko heb je een straatcultuur, daar zijn overal tot 1 uur 's nachts mensen op straat, volwassenen, dus daar worden jongeren goed in de gaten gehouden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 04:19 schreef -Marcel het volgende:
In Marokko zijn ze de harde hand gewend. Achmet heeft de oplossing genoemd.
Dat klinkt eigenlijk nog niet eens als een gek idee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:09 schreef InputOutput het volgende:
[..]
Dat, en in Marokko heb je een straatcultuur, daar zijn overal tot 1 uur 's nachts mensen op straat, volwassenen, dus daar worden jongeren goed in de gaten gehouden.
Maar de politie is vooral veel authoritairder. Ik was twee jaar geleden in Fez, ging met een bus van een buitenwijk naar het centrum, stond naast een paar jongens van 16/17, halverwege stapten een paar potige kerels in uniform in, vroegen iedereen om hun kaartje. Die jongens hadden er geen natuurlijk, eentje beweerde dat hij ook geen geld had om een kaartje te kopen. Die werd dus tot op zijn onderbroek uitgekleed. In een volle bus. Overigens vonden ze daar (in zijn onderbroek dus) ook zijn portemonnee.
Ik weet niet of je het zo in nederland zou moeten doen, maar dat is wel de situatie waar de grootouders/ouders vandaan komen.
Eigenlijk wel. Ik heb het niet zo op politiestaten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat klinkt eigenlijk nog niet eens als een gek idee.
Klinkt voor velen natuurlijk leuk, maar kom eens met cijfers? Aantal moorden per capita bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:09 schreef InputOutput het volgende:
[..]
Dat, en in Marokko heb je een straatcultuur, daar zijn overal tot 1 uur 's nachts mensen op straat, volwassenen, dus daar worden jongeren goed in de gaten gehouden.
Maar de politie is vooral veel authoritairder. Ik was twee jaar geleden in Fez, ging met een bus van een buitenwijk naar het centrum, stond naast een paar jongens van 16/17, halverwege stapten een paar potige kerels in uniform in, vroegen iedereen om hun kaartje. Die jongens hadden er geen natuurlijk, eentje beweerde dat hij ook geen geld had om een kaartje te kopen. Die werd dus tot op zijn onderbroek uitgekleed. In een volle bus. Overigens vonden ze daar (in zijn onderbroek dus) ook zijn portemonnee.
Ik weet niet of je het zo in nederland zou moeten doen, maar dat is wel de situatie waar de grootouders/ouders vandaan komen.
Marokko 0,47 per 100.000 en Nederland 0,97. Maar of dit nu zo'n goede vergelijking is vraag ik me af.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Klinkt voor velen natuurlijk leuk, maar kom eens met cijfers? Aantal moorden per capita bijvoorbeeld?
Die cijfers zijn niet het meest interessante in deze discussie.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Klinkt voor velen natuurlijk leuk, maar kom eens met cijfers? Aantal moorden per capita bijvoorbeeld?
Pardon? Moet ik iets bewijzen dan? Ik vertel alleen wat ik meegemaakt heb, wat jullie daar verder voor conclusies aanhangen moet je lekker zelf weten. Wat het met moord te maken heeft?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tja. Wat is geregistreerd? Hoeveel van de jongeren in het algemeen zijn 'geregistreerd'? Waar komt dat getal van 25% vandaan? Hoe kom je erbij dat een gemiddeld marokkaans gezin 3 of meer kinderen heeft? Waarom denk je dat die 25% precies keurig netjes gespreid is over alle gezinnen?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 09:25 schreef L.Denninger het volgende:
Men zou natuurlijk kunnen stellen dat als 25% van de Marokkaanse jongeren bij de politie geregistrerd staat, en een gemiddeld Marokkaans gezin 3 of meer kinderen heeft, de meeste gezinnen er een 'rotte appel' bij hebben zitten.
Maar feitelijk zegt het natuurlijk niks
Daarom zei ik ook dat het feitelijk natuurlijk niks zegtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:06 schreef InputOutput het volgende:
[..]
Tja. Wat is geregistreerd? Hoeveel van de jongeren in het algemeen zijn 'geregistreerd'? Waar komt dat getal van 25% vandaan? Hoe kom je erbij dat een gemiddeld marokkaans gezin 3 of meer kinderen heeft? Waarom denk je dat die 25% precies keurig netjes gespreid is over alle gezinnen?
Zoals iemand al zei, getallen in deze discussie zijn meestal waardeloos omdat ze bijna altijd uit hun context getrokken worden en gebruikt worden om een stelling te bewijzen die iemand toch al ingenomen heeft.
Het gedrag van Meki en Mutant kan je hoogstens hinderlijk vinden. Maar wat dan nog. Wat nou als ze WEL zouden veroordelen wat hun irritante paspoortgenoten uitvreten.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 02:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dat het_hupt een heel sterk punt heeft. Een punt dat doordringt tot de kern van de zaak, want het zijn juist de mensen die het dichtst bij deze reljongeren staan, die kennelijk nalaten om deze jongeren te corrigeren. Marokkanen zijn net moslims. Ook die zijn er meester in om afstand te nemen van problemen, alsof die hen niet aangaan. Ik doel dan op opmerkingen als 'De terroristen die met een vliegtuig het WTC in vlogen, waren geen moslims' en 'de moordenaar van Theo van Gogh was geen moslim' die ik hier letterlijk op Fok heb gelezen.
De Meki's en Mutant01's van Fok zijn er als de kippen bij om de eigen bevolkingsgroep te verdedigen en om allerlei uitwegen te vinden, in plaats van de straatterreur ondubbelzinnig te veroordelen. Nee, natuurlijk zijn de Meki's en Mutant01's niet persoonlijk verantwoordelijk voor wat anderen doen, maar er afstand van nemen doen ze ook niet. Het blijven steeds dezelfde 'ja maar's: Ja maar.. .het is geen probleem, Ja maar... Nederlanders doen ook wel eens wat, Ja maar het gaat om slechts 10-20 gezinnen, Ja maar, Ja maar.
Jazekers zegt dat wat. Maar interessanter vind ik dat de cijfers (voor zover ik me kan herinneren) voor Antillianen zeker zo slecht of nog slechter zijn en desondanks iedereen zich totaal blindstaart op het Marokkaanse deel van de probleemjongeren.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat het feitelijk natuurlijk niks zegt
Aan de andere kant is het wel vreemd om te stellen dat cijfers niks zeggen - natuurlijk zegt het wel wat dat bepaalde groepen 5x zovaak in aanraking komen met justitie - zelfs als er gecorrigeerd wordt voor socio-economische factoren.
Het probleem blijft altijd de balans vinden - de cijfers spreken voor zich, maar mogen niet leiden tot blinde conclusies.
Dat komt waarschijnlijk omdat het soort criminaliteit ook verschilt per groep; Marokkanen houden zich misschien meer bezig met opvallendere types criminaliteit.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:33 schreef InputOutput het volgende:
[..]
Jazekers zegt dat wat. Maar interessanter vind ik dat de cijfers (voor zover ik me kan herinneren) voor Antillianen zeker zo slecht of nog slechter zijn en desondanks iedereen zich totaal blindstaart op het Marokkaanse deel van de probleemjongeren.
Nee, het was een grapje. "Subsidie aanvragen voor positieve discriminatie" vond ik namelijk een grappige contaminatie, en toen iemand zei dat ik daarvoor niet in aanmerking kwam omdat ik blank ben ging ik door op het grapje. Niks ten nadele van je verhaal, want ik ben ook arm geweeswt in een nare wijk. Dat was niks leuk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Om dan ineens met oehoe gaan gooien vind ik erg vreemd uit jouw reactie, want juist deze reactie van jou geeft aan de andere kant wel het boehoe verhaal.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Het probleem is heel makkelijk op te lossen
Racisme bestrijden
Werkloosheid bestrijden
Armoede bestrijden
Ongelijkheid bestrijden
en de allerbelangrijkste
ERKENNING VAN MEDEBURGERS
De media zegt dat er niks aan de hand isquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat jij blindelings de media gelooft
jij trapt er blindelings in onwetenheid van jou
Er zijn toch mensen opgepakt? Wat is je punt nu?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:01 schreef Wokkel het volgende:
[ afbeelding ]
Niets aan de hand, incidentje. Ze bedoelden het niet zo, en als het wel zo is wat dan nog want [vul hier een bevolkingsgroep in] bedreigen ook straatcoaches dus dat moet kunnen.
[Meki]Racistische teletekst was fout in de oorlog![/Meki]
Dat Gouda overal is, ondanks de ontkenningen van deze en gene.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:08 schreef InputOutput het volgende:
[..]
Er zijn toch mensen opgepakt? Wat is je punt nu?
Wat ik met dit topic wil, is aangeven dat verschillende steden kampen met grote overlast door voornamelijk Marokkaans straattuig. De kwestie is recent volop in de aandacht gekomen, maar als je wat verder spit (en getuige je andere topic, kun je dat nogal goed) had ook jij kunnen herleiden dat die problemen al 20-25 jaar spelen. De politie doet er nauwelijks iets aan, mensen die zelf hun mond opentrekken, krijgen een baksteen door de ruit, met als gevolg dat mensen bijna niks meer durven te zeggen en in de krant alleen nog anoniem wat kwijt willen. Dat is wat ik aankaart.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:19 schreef Yildiz het volgende:
TS, ik begrijp niet helemaal wat je met dit topic wil. Wil je zeggen dat er overal criminaliteit is? Dat er overal mensen zijn die andere mensen kunnen bestelen van hun portemonnee als ze ermee lopen gaan zwaaien? Of bedoel je te zeggen dat er naar aanleiding van 4 nieuwsberichten in twee maanden van een bepaalde trend gesproken kan worden, en dat die trend gebroken moet worden? Of wil je het meer over straatcriminaliteit in het algemeen hebben, en wat daar een juiste (preventieve) aanpak voor zou zijn?
Ik veroordeel daden zoals die van Holleeder sterk; ik veroordeel elke vorm van criminaliteit, altijd, ongeacht afkomst. Dat spreekt voor zich. Criminelen van het kaliber Holleeder hebben we in Nederland gelukkig weinig. De rare vergelijking die jij maakt met Marokkaans straattuig, gaat sowieso al mank. Ten eerste pleegt dit straattuig niet zulke ernstige feiten als Holleeder, maar het grootste verschil is dat hun aanwezigheid in buurten veel massaler is. Het gaat om tientallen jongeren tegelijk, die één bepaalde buurt terroriseren met hun gedrag. En daar komt nog bij dat er onvoldoende tegen wordt opgetreden, terwijl Holleeder toch wel degelijk is opgepakt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:19 schreef Yildiz het volgende:
Veroordeel jij jouw eigen cultuur als je hoort over Holleeder? Dat lijkt me eigenlijk sterk. Als mensen spreken over een slechte-cultuur-want-Holleeder, ga jij dan zeggen dat de Nederlandse cultuur prima is en dat Holleeder maar een uitzondering is? Inderdaad zoals El_Matador zegt: eigen verantwoordelijkheid. Waarom zou iedereen zich bezig moeten houden met het veroordelen van anderen? Ik mag hopen dat de meesten wel wat beters te doen hebben. Er zijn elke week naar schatting 25.231 geweldsdelicten in Nederland. Ik voel er niets voor om er slechts een paar van, die toevallig de media halen, te veroordelen. Ik voel er tevens ook niets voor om 25.231 keer per week daden van andere mensen te veroordelen.
En hier maak je dus een grote denkfout, want wat je in de praktijk ziet, is dat de niet-criminele Marokkanen graag in de bres springen voor hun criminele broeders. Het zijn en blijven tenslotte Marokkanen. Je ziet het in dit topic ook weer: ze zijn er als de kippen bij om de zaken te nuanceren, of om allerlei voorbeelden aan te reiken waaruit moet blijken dat het allemaal zo erg niet is. Discriminatie! - De relatie is er feitelijk niet, maar ze zoeken die relatie zelf op en kiezen er zelf voor om dat verband toch te leggen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:19 schreef Yildiz het volgende:
Waarom zou Holleeder, die toevallig Nederlander is, meer een probleem zijn voor mensen met Nederlandse afkomst dan van mensen met een niet-Nederlandse afkomst? Wat is de relatie tussen een criminele Marokkaan en een willekeurige andere Marokkaan? Niets toch? Net zoals er geen relatie is tussen Holleeder en jou.
Nee, dat zorgt niet voor een oplossing. En de oplossing hoeft ook niet te worden aangedragen door Meki en Mutant01. Hoewel het natuurlijk wél zo is, dat een brede maatschappelijke veroordeling van het gedrag van straattuig wenselijk is. Hoe breder, hoe beter. Hoe minder struisvogels, hoe beter.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:27 schreef El_Matador het volgende:
Het gedrag van Meki en Mutant kan je hoogstens hinderlijk vinden. Maar wat dan nog. Wat nou als ze WEL zouden veroordelen wat hun irritante paspoortgenoten uitvreten. Zorgt dat voor een oplossing?
Je hebt mij geen woorden als berberaapjes in de mond horen nemen, zo praat ik niet over mensen. Ik noem ze wel tuig, omdat ze dat ook daadwerkelijk zijn. Ze handelen bovendien nadrukkelijk in groepen: samen plunderen ze die supermarkt of bedreigen ze die buschauffeur. Ze roepen het dus over zichzelf af dat we ze als groep beschouwen. Het zijn groepen. Het is hun eigen keuze om crimineel te worden en mee te doen aan plunderingen en geweldpleging.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:27 schreef El_Matador het volgende:
Nee! Het is hetzelfde sociogebabbel wat je bij de P(ra)vdA tegenkomt, waar je dan in verzandt. Het lost niets, maar dan ook niets op. Wat het wel doet, is dat het erkent dat mensen als groep behandeld mogen worden. En dat is nu net het hardnekkige misverstand dat door de berberaapjes en de Anatolische baviaantjes van Nederland wordt uitgedragen; wij zijn een groep, en als groep staan we sterk. Alleen, als individu, zijn we niks waard.
Tuurlijk moet je mensen als individu verantwoordelijk stellen, maar je moet ook de groep aanpakken. Want het zijn juist de groepen die de cultuur in stand houden.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:27 schreef El_Matador het volgende:
En dat is nou net waar de mentaliteitsverandering moet komen. Mensen moeten als individu verantwoordelijk gesteld worden, niet als groep. Als Spekman dat bedoelt met "vernederen" (zorgen dat die alfamannetjesgroepscultuur doorbroken wordt en ze pakken op hun eigen verrichtingen), dan kan ik het alleen maar hartgrondig met hem eens zijn. Dat ik twijfels heb over de oplossingsgerichtheid van iets dat de P(ra)vdA voorstelt, staat daar nu even los van.
Waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik de FOK!kende hbo-opgeleide Marokkaan verantwoordelijk houd?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:27 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere Hagenezen, andere Barcelonasupporters, andere mannen van eind 20, andere blonde hoogopgeleide werknemers, andere liefhebbers van Rammstein, andere vleeseters en andere paddogebruikers in hun leven uithalen. Waarom een hardwerkende HBO-opgeleide FOK!kende moslimse Marokkaan wel voor het tuig dat de boel verziekt?
Holy shit, een 1 op 1 vertaling van mijn gedachtegang. Sterker nog exact dezelfde oplossing heb ik recent aangedragen in een ander topic.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gedrag van Meki en Mutant kan je hoogstens hinderlijk vinden. Maar wat dan nog. Wat nou als ze WEL zouden veroordelen wat hun irritante paspoortgenoten uitvreten.
Zorgt dat voor een oplossing?
Nee! Het is hetzelfde sociogebabbel wat je bij de P(ra)vdA tegenkomt, waar je dan in verzandt. Het lost niets, maar dan ook niets op. Wat het wel doet, is dat het erkent dat mensen als groep behandeld mogen worden. En dat is nu net het hardnekkige misverstand dat door de berberaapjes en de Anatolische baviaantjes van Nederland wordt uitgedragen; wij zijn een groep, en als groep staan we sterk. Alleen, als individu, zijn we niks waard.
En dat is nou net waar de mentaliteitsverandering moet komen. Mensen moeten als individu verantwoordelijk gesteld worden, niet als groep. Als Spekman dat bedoelt met "vernederen" (zorgen dat die alfamannetjesgroepscultuur doorbroken wordt en ze pakken op hun eigen verrichtingen), dan kan ik het alleen maar hartgrondig met hem eens zijn. Dat ik twijfels heb over de oplossingsgerichtheid van iets dat de P(ra)vdA voorstelt, staat daar nu even los van.
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat andere Hagenezen, andere Barcelonasupporters, andere mannen van eind 20, andere blonde hoogopgeleide werknemers, andere liefhebbers van Rammstein, andere vleeseters en andere paddogebruikers in hun leven uithalen. Waarom een hardwerkende HBO-opgeleide FOK!kende moslimse Marokkaan wel voor het tuig dat de boel verziekt?
enquote:[quote]Op dinsdag 14 oktober 2008 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is net alsof autochtonen denken dat geld voor ALLES de oplossing is. De mentaliteit van, "gooi er maar geld en een onderzoekje tegenaan, dan komt alles goed" is om kotsmisselijk van te worden. Ondertussen lachen de jongens zich rot, want individueel zullen ze toch NOOIT aangesproken worden. Het is of van "oh het is cultureel ingegeven, daar kunnen ze niets aan doen", of "oh het is hun religie, dat is het foute element" of "nee ze zijn arm, daarom zijn ze crimineel". Nee, het zijn gewoon snotjongens, klaar! Maar nee, Wilders wil het toch weer koppelen aan afkomst, of religie natuurlijk.
Waarmee ik eveneens de beschuldigingen aan mijn adres van Elfletterig van de kaart af veeg. WHOP!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het al duidelijk aangegeven, Nederland gaat uit van een collectivistische aanpak in plaats van een individualistische aanpak. Men wordt niet individueel op persoonlijk niveau aangesproken op wangedrag.
Het hele topic heb je niks anders lopen doen dan relativeren. Dat mag hoor, maar het probleem in Oosterwei wordt er niet minder om. Uit je opmerking 'het zijn gewoon snotjongens' blijkt duidelijk dat je de ernst van het probleem niet ziet. Dat wat deze jongens uitvreten, soms pas 9 jaar oud, is bijzonder ernstig: winkels plunderen, mensen bedreigen, intimideren, ruiten ingooien, geweldpleging, enzovoort. Jij schildert een beeld alsof ze belletje aan het lellen waren, of een lolly hebben gestolen uit de snoepwinkel.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
Waarmee ik eveneens de beschuldigingen aan mijn adres van Elfletterig van de kaart af veeg. WHOP!
Ik denk dat wij ernstig van denkwijze verschillen. Hoe groot een statistisch bepaalde groep ook is, het bestaat nog steeds uit individuen. Dan kan ik nu wel je uitspraken gaan weerleggen, maar daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 15:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik met dit topic wil, is aangeven dat verschillende steden kampen met grote overlast door voornamelijk Marokkaans straattuig. De kwestie is recent volop in de aandacht gekomen, maar als je wat verder spit (en getuige je andere topic, kun je dat nogal goed) had ook jij kunnen herleiden dat die problemen al 20-25 jaar spelen. De politie doet er nauwelijks iets aan, mensen die zelf hun mond opentrekken, krijgen een baksteen door de ruit, met als gevolg dat mensen bijna niks meer durven te zeggen en in de krant alleen nog anoniem wat kwijt willen. Dat is wat ik aankaart.
[..]
Ik veroordeel daden zoals die van Holleeder sterk; ik veroordeel elke vorm van criminaliteit, altijd, ongeacht afkomst. Dat spreekt voor zich. Criminelen van het kaliber Holleeder hebben we in Nederland gelukkig weinig. De rare vergelijking die jij maakt met Marokkaans straattuig, gaat sowieso al mank. Ten eerste pleegt dit straattuig niet zulke ernstige feiten als Holleeder, maar het grootste verschil is dat hun aanwezigheid in buurten veel massaler is. Het gaat om tientallen jongeren tegelijk, die één bepaalde buurt terroriseren met hun gedrag. En daar komt nog bij dat er onvoldoende tegen wordt opgetreden, terwijl Holleeder toch wel degelijk is opgepakt.
[..]
En hier maak je dus een grote denkfout, want wat je in de praktijk ziet, is dat de niet-criminele Marokkanen graag in de bres springen voor hun criminele broeders. Het zijn en blijven tenslotte Marokkanen. Je ziet het in dit topic ook weer: ze zijn er als de kippen bij om de zaken te nuanceren, of om allerlei voorbeelden aan te reiken waaruit moet blijken dat het allemaal zo erg niet is. Discriminatie! - De relatie is er feitelijk niet, maar ze zoeken die relatie zelf op en kiezen er zelf voor om dat verband toch te leggen.
Overigens, maar dat even terzijde, zijn Antillianen en Marokkanen zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken in Nederland. Dat had je bij je Google-zoektocht vast ook al wel ontdekt, maar dat verzwijg je natuurlijk liever, omdat het niet in je verhaal past.
Precies, je hoeft voor mijn bevolkingsgroep niet te denken ergo te relativeren zak tabak.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat wij ernstig van denkwijze verschillen. ............................................ blaat
Wat bedoel je? Was mijn punt gericht op een bepaalde groep?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:46 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Precies, je hoeft voor mijn bevolkingsgroep niet te denken ergo te relativeren zak tabak.
Waar gaat deze topic over?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Was mijn punt gericht op een bepaalde groep?
Ik ontken niet dat je deels een punt hebt: natuurlijk moet je mensen niet als groep beoordelen, maar als indivuen. Toch handelen mensen soms in groepen; denk bijvoorbeeld aan voetbalhooligans of aan neo-nazi's die een protestmars houden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:30 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dat wij ernstig van denkwijze verschillen. Hoe groot een statistisch bepaalde groep ook is, het bestaat nog steeds uit individuen. Dan kan ik nu wel je uitspraken gaan weerleggen, maar daar gaat het niet om. Natuurlijk had ik kunnen zeggen dat allochtonen sterker vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Misschien dat je dat nog niet wist, maar dat is in elk land zo. Dat heeft zo zijn complexe redenen, maar ik ben er in ieder geval niet erg verbaasd over.
Ja, je kunt een aanpak voeren met een focus op een bepaalde statistische groep. Nee, je kunt niet complete groepen gaan veroordelen voor daden van individuen, óók al zijn ze binnen groepen gepleegd.
Dus als iemand een bepaalde statistische groep gaat veroordelen (bijvoorbeeld: Marokkanen) dan spring ik inderdaad in de bres. Groepen kan men niet veroordelen op basis van daden van individuen. Dat lijkt me geen rocket science.
Dat mensen verdachten niet kunnen aangeven uit angst voor represailles is ook niets nieuws. Maar als je dat wilt aankaarten, ga je gang, want dáár heb je wel een valide punt. (Vandaar dat er ook meld misdaad anoniem is, e.d.)
Er zijn zat vreemdelingen naar Nederland gevlucht omdat ze in hun thuisland werden uitgekotst of hun leven onzeker waren. De trieste situatie van Berbers in Marokko zie ik in elk geval niet als excuus om je dan maar te gaan misdragen in Nederland. Overigens hoor ik Nederlandse Marokkanen zelden tot nooit over Berbers praten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Koerden, die zich nadrukkelijk onderscheiden van Turken en Irakezen. Marokkaanse vlaggetjes zie ik echter des te meer. "Die Lijpe Berber Flavour" was geen hit van Ali-B, "Die Lijpe Mocro Flavour" wel.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:57 schreef Krocky het volgende:
Ten eerste wonen in Gouda over het meerendeel Berbers en dus geen Marrokkanen. De Berbers kan men zien als een vechtlustig volk die over de eeuwen heen in verschillende landen met discriminatie te maken heeft gehad en of nog heeft. Indertijd heeft koning Hasan een deal met Nederland gemaakt om van een bepaalde groep die zijn leven bedreigde af te komen en de cultureel ontwetende Nederlandse regering is daarop ingegaan. Deze groep is in bepaalde steden van Nederland geplaatst waar het opleidings en verfijnings niveau ook niet je van het was.
Het lijkt me nogal stigmatiserend en discriminerend tegenover zowel Berbers als Marokkanen om te beweren dat aggressie voorkomt uit de eigen historie. Zat volkeren op deze planeet hebben zich in de loop der eeuwen hevig misdragen of zijn onderdrukt. Ik kom weinig Nederlanders tegen die dagelijks de behoefte hebben om Duitsers op straat in elkaar te rossen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:57 schreef Krocky het volgende:
:krijg je bij de laatste groep, die nog niet vervangen is door de volgende groep om op neer te kijken dus een aggresieve reactie, voorkomend uit de eigen historie van deze groep.
Heb je daar voorbeelden van? Wat ik waarneem, is dat er doorgaans nauwelijks wordt opgetreden tegen straattuig. Vaak staan ze sneller weer op straat dan ze kunnen worden opgepakt. Waar denk je dat woorden als 'draaideurcrimineel' en 'veelpleger' vandaan komen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:57 schreef Krocky het volgende:
Harde aanpak : heb ik dus mijn twijfel over, hebben ze in andere landen geprobeerd en dat explodeert alleen maar.
Dacht je nou werkelijk dat het de winkelplunderende Ali van 13 ook maar iets interesseert of het Suikerfeest wel of geen feestdag is? Deze Marokkanen, die geacht worden om moslim te zijn, overtreden de regels van hun geloof dagelijks. Met religieuze feestdagen los je niets op, met nationale nog minder. Als je nationale feestdagen van Marokko wilt vieren, neem je daar maar vrij voor, of ga je maar in Marokko wonen. Mensen krijgen hier ook geen vrije dag op 4 juli (Independence Day) of 14 juli (Franse feestdag).quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:57 schreef Krocky het volgende:
Wat te denken van een cultureel beleid:
-ieder volk eigen feesten die nationaal gevierd kunnen worden
-educatie over elke bevolkingsgroep in Nederland
Je eerste voorstel stigmatiseert werkende ouders. Gek dat je wél in de bres springt voor Marokkanen, maar dan vervolgens net doet alsof werkende ouders geen kinderen kunnen opvoeden. Je voorstel voor zware straffen steun ik, maar ik vind het wel raar: net zei je nog dat een harde aanpak niet zou werken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:57 schreef Krocky het volgende:
En of wetten en regelingen
-langere schooltijden voor kinderen met werkende ouders
-hoger opgeleide leraren
-geldstraf op discriminerende uitspraken
-qua discotheken: zonder meisje geen toegang
-zware werkstraffen voor veelplegers (asperges steken etc)
-elke gemeente eigen community centres met activiteiten die niet door raaskallende laag opgeleide idioten begleid worden.
- Ieder kind verplicht lid maken van een activteiten/sportclub
-alle groepen evenredig vertegenwoordigd moeten zijn in overheden
Volgens mij zou dit een goed begin maken.
Nah, gewoon netjes naar de Hoeksewaard en andere blanke vluchthavens verkassen, of gelijk door naar de nieuwe wereld / Oost Europa.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 03:59 schreef Elfletterig het volgende:
Het verhaal dat hier wordt opgetekend is ontluisterend. En het sluit bovendien nauw aan bij de situatie in Gouda, waar de politie eveneens niet ingrijpt. Tuig is de baas op straat; niemand durft er iets tegen te doen. Ik stel voor dat we maar eens werk maken van de suggestie van Achmed: vlieg maar een legertje Marokkaanse agenten in met de nodige knuppels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |