En dat komt weer omdat die zeikerds liever thuis voor de buis zitten om 20 euro uit te sparen voor het geval er een recessie aankomt.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:47 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zeg toch óók tegen henzelf in bescherming worden genomen? Overigens zou dat niet werken denk ik, dan wordt elke kroeg weer 'n rookkroeg. Je mocht voor het rookverbod als kroegeigenaar ook wel beslissen dat er niet gerookt mocht worden, lijkt me. Gebeurde vrij weinig, ik ken die niet-rook-kroegen van voor het verbod niet, althans.
Ik ga geen geld uitgeven voor een avond "die nou ook weer niet zo vreselijk is".quote:Zo vreselijk is het nou ook weer niet.
Nee, dat zeg je helemaal niet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? En jij komt vervolgens óók nog met een reden waarom rokers daar boos over zouden zijn (met je vergelijking met alcohol), ik maak een volkomen logische opmerking, ga jij die nog even uitlichten![]()
[..]
Kijken wat de reacties zijn, dat hoeft dus niet. Dat weet ieder normaal denken mens nu al.quote:Kijken wat dan de reacties zijn trouwens, zal wel weer niet in dank worden afgenomen door de rokers.
Wat is lame? En deze hele topic reeks bestaat zowat uit loze reacties, daar ben ik echt geen unicum in. Maar vele niet-rokers doen alsof de gevolgen van dit verbod (en wat ze allemaal nog niet meer willen gaan verbieden onder het mom van "tegen-jezelf-beschermen") zeer verrassend zijn, terwijl het het tegendeel is.quote:En dit bedoel ik dus weer, als je te lame bent om met me in discussie te gaan omdat je mijn argumenten af doet als 'helder kom je niet over'Waarom neem je dan uberhaupt de moeite om op me te reageren. Moet je voor de grap eens teruglezen, je hebt twee keer herhaalt wat ik heb gezegd omdat jij het zó logisch vindt, (??) en je hebt nu twee keer gezegd dat je niet op me in gaat omdat ik niet helder denk. Dat zijn al vier loze reacties.
Ik als roker weet dat het niet goed voor mijn gezondheid is maar dat staat buiten deze betuttelende en voor de betrokkenen (ondernemers en klanten) zeer ongewenste wet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het overigens wel frappant, ik heb wel eens eerder een post als hierboven gemaakt over de mensen die aan roken sterven maar om de een of andere reden worden die genegeerd door de rokers... het zal de jarenlange oefening met de pakjeswaarschuwingen en zo wel zijn
Nou, niet alleen rokers sterven, iedereen sterft. Een buurvrouw van mij is gestorven aan longkanker, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het roken, en liet een man en twee thuiswonende kinderen achter. Heel erg triest, heel erg vervelend. Maar onderweg naar de begrafenis en onderweg naar huis, gewoon gerookt in de auto (had wel het fatsoen dit niet bij het graf te doen).quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
ik vind het overigens wel frappant, ik heb wel eens eerder een post als hierboven gemaakt over de mensen die aan roken sterven maar om de een of andere reden worden die genegeerd door de rokers... het zal de jarenlange oefening met de pakjeswaarschuwingen en zo wel zijn
Ja, dat is gewoon 'old news'. Dat mag geen argument meer heten, we gaan het nu alleen maar hebben over waar je recht op hebtquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
Dat zeg ik wel, en wéér ga je er niet verder op in. Ik zeg dat ik het waarschijnlijk acht dat rokers in opstand zullen komen als er een algeheel verbod zou komen (waarvan ik de werking ook al betwijfel). Vervolgens zeg jij dat dat logisch is. Oh, werkelijk?quote:
Kijken wat de reacties zijn, om er vervolgens weer heerlijk keihard op in te hakken dat het voor hun eigen bestwil isquote:Kijken wat de reacties zijn, dat hoeft dus niet. Dat weet ieder normaal denken mens nu al.
[..]
Nouja, dat dat buiten de deur roken vijftien topics veroorzaakt met geklaag van de rokers vind ik wel verrassend ja. Dat leg ik net uit; ik heb er geen moeite mee, en zie ook het probleem niet, dus dat verbaast me wel. En om alvast deze reactie uit te vagen: "JIJ hebt er geen moeite mee, maar IK wel, wat ga je daar op zeggen?", nou, dat het wat mij betreft gerechtvaardigder is te klagen over rokers, dan over een beleid waarbij er niet gerookt mag worden in kroegen. Aangezien mijn 'klacht' meer gegrond is, daar roken slecht voor de mensch is, en niet-roken in een kroeg praktisch niets veranderd. Alleen je moet even naar buiten. Maar je kan nog steeds je longen verpesten, hoera. En mijn haren ruiken niet naar rook als ik thuis kom, hoera. Wel zo fair, lijkt me.quote:Wat is lame? En deze hele topic reeks bestaat zowat uit loze reacties, daar ben ik echt geen unicum in. Maar vele niet-rokers doen alsof de gevolgen van dit verbod (en wat ze allemaal nog niet meer willen gaan verbieden onder het mom van "tegen-jezelf-beschermen") zeer verrassend zijn, terwijl het het tegendeel is.
Niet rokers gaan ook dood, maar hun lijdensweg is langer (en duurder) .quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:09 schreef MikeyMo het volgende:
tuurlijk iedereen sterft, maar de gevolgen van roken zijn onomstotelijk bewezen. Ik mag toch aannemen dat we dat hier bewezen achten. Dat zijn toch over het algemeen pijnlijke processen waar je jezelf en je gezin in veel gevallen aan blootstelt. Maar ik merk onder de rokers vaak dat dat iets is wat in de toekomst speelt en dan zijn ze allang gestopt want dat gaan ze heus wel doen...quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:14 schreef Casos het volgende:
[..]
Nou, niet alleen rokers sterven, iedereen sterft. Een buurvrouw van mij is gestorven aan longkanker, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het roken, en liet een man en twee thuiswonende kinderen achter. Heel erg triest, heel erg vervelend. Maar onderweg naar de begrafenis en onderweg naar huis, gewoon gerookt in de auto (had wel het fatsoen dit niet bij het graf te doen).
Een kennis van me is in het verkeer omgekomen, ook daar maak ik dagelijks nog steeds deel vanuit. Hoort voor mij bij het leven, sterven, net zo goed als dat roken voor sommige mensen bij het leven hoort.
Razzia's? Het schavot?quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
tja, totdat ze een paar kroegen als voorbeeld stellen denk ik...
Er is bewezen dat niet rokers een minieme kans hebben op ziekten en rokers een iets minder minieme kans. Maar dat zijn slechts gemiddelden. Over mee roken is niets bewezen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
tuurlijk iedereen sterft, maar de gevolgen van roken zijn onomstotelijk bewezen. Ik mag toch aannemen dat we dat hier bewezen achten.
Als ze dood zijn ja.quote:Dat zijn toch over het algemeen pijnlijke processen waar je jezelf en je gezin in veel gevallen aan blootstelt. Maar ik merk onder de rokers vaak dat dat iets is wat in de toekomst speelt en dan zijn ze allang gestopt want dat gaan ze heus wel doen...
En net zo veel rokers stoppen niet.quote:
Overigens is het frappant dat enerzijds de rokers zich beroepen op de vrijheid om te mogen roken (en die hebben ze), maar anderzijds is er een heel groot gedeelte van die rokers die gepoogd heeft om te stoppen, bezig is te stoppen dan wel eens heeft gedacht heeft om te stoppen.
zoals ik zei zijn er maar weinig die het nog nooit overwogen hebben. Er zijn maar weinig rokers die ik ken die niet klagen en nog steeds heel trots zijn op hun gewoonte. Ik denk dat 90% van de rokende mensen om mijn willen stoppen danwel vergeefse pogingen hebben gedaan tot stoppen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En net zo veel rokers stoppen niet.
Waarom dan het woord "waarschijnlijk"? Helemaal zeker is het dus niet voor jou. Vandaar mijn reactie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zeg ik wel, en wéér ga je er niet verder op in. Ik zeg dat ik het waarschijnlijk acht dat rokers in opstand zullen komen als er een algeheel verbod zou komen (waarvan ik de werking ook al betwijfel). Vervolgens zeg jij dat dat logisch is. Oh, werkelijk?![]()
En ook hier begrijp ik je niet helemaal. Wat bedoel je met "En om alvast deze reactie uit te vagen: "JIJ hebt er geen moeite mee, maar IK wel, wat ga je daar op zeggen?" Wat probeer je hier nu voor te zijn? Dat ik ga zeggen, jij hebt er geen moeite mee, maar ik wel? Ook dat is een volkomen logische reactie. Dat jij ergens geen moeite mee hebt, wil namelijk niet zeggen dat een ander dat niet kan hebben. Dus ja, ik ga het wel zeggen. Als je vindt dat ik slecht discussier, jij vult mijn antwoorden alvast in..........quote:Kijken wat de reacties zijn, om er vervolgens weer heerlijk keihard op in te hakken dat het voor hun eigen bestwil isIk geniet wel van die zwakte die dan naar boven komt, aangezien dit een zwakte is waar ik geen medelijden voor kan voelen. Mede door het feit dat ik zelf af en toe, netjes buiten de deur, een sigaret op steek en ik totaal geen moeite heb met dat 'rookverbod'. Dan denk ik, als ik dat kan, kunnen jullie dat toch ook. Zeurkousen.
[..]
Nouja, dat dat buiten de deur roken vijftien topics veroorzaakt met geklaag van de rokers vind ik wel verrassend ja. Dat leg ik net uit; ik heb er geen moeite mee, en zie ook het probleem niet, dus dat verbaast me wel. En om alvast deze reactie uit te vagen: "JIJ hebt er geen moeite mee, maar IK wel, wat ga je daar op zeggen?", nou, dat het wat mij betreft gerechtvaardigder is te klagen over rokers, dan over een beleid waarbij er niet gerookt mag worden in kroegen. Aangezien mijn 'klacht' meer gegrond is, daar roken slecht voor de mensch is, en niet-roken in een kroeg praktisch niets veranderd. Alleen je moet even naar buiten. Maar je kan nog steeds je longen verpesten, hoera. En mijn haren ruiken niet naar rook als ik thuis kom, hoera. Wel zo fair, lijkt me.
Er is al een opstand aan de gang vanwege het verbod in de horeca.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zeg ik wel, en wéér ga je er niet verder op in. Ik zeg dat ik het waarschijnlijk acht dat rokers in opstand zullen komen als er een algeheel verbod zou komen (waarvan ik de werking ook al betwijfel). Vervolgens zeg jij dat dat logisch is. Oh, werkelijk?![]()
De zeurkousen zijn de zwakke niet rokers die niet de kracht hebben om naar niet-rook horeca te gaan.quote:
Kijken wat de reacties zijn, om er vervolgens weer heerlijk keihard op in te hakken dat het voor hun eigen bestwil isIk geniet wel van die zwakte die dan naar boven komt, aangezien dit een zwakte is waar ik geen medelijden voor kan voelen. Mede door het feit dat ik zelf af en toe, netjes buiten de deur, een sigaret op steek en ik totaal geen moeite heb met dat 'rookverbod'. Dan denk ik, als ik dat kan, kunnen jullie dat toch ook. Zeurkousen.
[..]
Jij bent ook iemand die nooit douched na het stappen?quote:
Nouja, dat dat buiten de deur roken vijftien topics veroorzaakt met geklaag van de rokers vind ik wel verrassend ja. Dat leg ik net uit; ik heb er geen moeite mee, en zie ook het probleem niet, dus dat verbaast me wel. En om alvast deze reactie uit te vagen: "JIJ hebt er geen moeite mee, maar IK wel, wat ga je daar op zeggen?", nou, dat het wat mij betreft gerechtvaardigder is te klagen over rokers, dan over een beleid waarbij er niet gerookt mag worden in kroegen. Aangezien mijn 'klacht' meer gegrond is, daar roken slecht voor de mensch is, en niet-roken in een kroeg praktisch niets veranderd. [/quote[] Het verandert wel, want ik wil gewoon op de dansvloer en aan de bar roken. [quote] Alleen je moet even naar buiten. Maar je kan nog steeds je longen verpesten, hoera. En mijn haren ruiken niet naar rook als ik thuis kom, hoera. Wel zo fair, lijkt me.
Dat kan, maar dat is geen argument voor een verbod.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zoals ik zei zijn er maar weinig die het nog nooit overwogen hebben. Er zijn maar weinig rokers die ik ken die niet klagen en nog steeds heel trots zijn op hun gewoonte. Ik denk dat 90% van de rokende mensen om mijn willen stoppen danwel vergeefse pogingen hebben gedaan tot stoppen.
De kans dat je je omgeving blootstelt aan het genot van 15 jaar lang een wekelijks bezoek aan een kwijlend kasplantje is dan weer een stuk kleiner. Iedereen gaat dood, velen krijgen de een of andere kanker en van degenen die aan ouderdom doodgaan sterft ook maar een klein deel vredig en pijnloos. Het verschil zit hem vooral in de leeftijd waarop.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef MikeyMo het volgende:
tuurlijk iedereen sterft, maar de gevolgen van roken zijn onomstotelijk bewezen. Ik mag toch aannemen dat we dat hier bewezen achten. Dat zijn toch over het algemeen pijnlijke processen waar je jezelf en je gezin in veel gevallen aan blootstelt. Maar ik merk onder de rokers vaak dat dat iets is wat in de toekomst speelt en dan zijn ze allang gestopt want dat gaan ze heus wel doen...
het is natuurlijk een beetje dubbel als je enerzijds met de pleisters en kauwgompjes in de weer bent om er vanaf te komen en vervolgens de grootste bek hebt omdat je niet meer mag roken aan de barquote:Op maandag 20 oktober 2008 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is geen argument voor een verbod.
IK ben niet in de weer met pleisters dus IK mag zeiken wat ik wil.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het is natuurlijk een beetje dubbel als je enerzijds met de pleisters en kauwgompjes in de weer bent om er vanaf te komen en vervolgens de grootste bek hebt omdat je niet meer mag roken aan de bar
jij welquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
IK ben niet in de weer met pleisters dus IK mag zeiken wat ik wil.
Dat klopt ook wel weer. Ik heb, toen ik rookte, altijd gezegd, ik stop pas met roken, als dat lichamelijk gezien noodzakelijk is. Na een week ziekenhuis (longafdeling, sowieso wel motiverend voor een stoppoging) en het dringende advies van de longarts om toch maar eens te stoppen, nooit meer een sigaret aangeraakt. En geen hulp van pleisters, kauwgum of wat dan ook.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:35 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
tuurlijk iedereen sterft, maar de gevolgen van roken zijn onomstotelijk bewezen. Ik mag toch aannemen dat we dat hier bewezen achten. Dat zijn toch over het algemeen pijnlijke processen waar je jezelf en je gezin in veel gevallen aan blootstelt. Maar ik merk onder de rokers vaak dat dat iets is wat in de toekomst speelt en dan zijn ze allang gestopt want dat gaan ze heus wel doen...
Overigens is het frappant dat enerzijds de rokers zich beroepen op de vrijheid om te mogen roken (en die hebben ze), maar anderzijds is er een heel groot gedeelte van die rokers die gepoogd heeft om te stoppen, bezig is te stoppen dan wel eens heeft gedacht heeft om te stoppen.
Waarom zou dat dubbel zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
het is natuurlijk een beetje dubbel als je enerzijds met de pleisters en kauwgompjes in de weer bent om er vanaf te komen en vervolgens de grootste bek hebt omdat je niet meer mag roken aan de bar
je wilt stoppen en je wilt aan de bar roken...quote:
Nee, Je wilt zelf stoppen, maar je gunt anderen de vrijheid om aan de bar te kunnen roken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je wilt stoppen en je wilt aan de bar roken...
Ik rook niet meer, maar zie wel een groot verschil tussen aan de bar roken en een rokersruimte of buiten paffen. Daar hoef ik niet voor te stoppen. En ondanks mijn ziekenhuisverleden en dat ik niet meer rook, ben ik nog steeds tegen dit verbod, iig de huidige vorm.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je wilt stoppen en je wilt aan de bar roken...
Dat dus.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, Je wilt zelf stoppen, maar je gunt anderen de vrijheid om aan de bar te kunnen roken.
Die vrijheid hebben ze en daar kunnen ze gebruik van maken door naar de juiste plekken te gaan/solliciteren. De barmederwerkers die graag roken onder het werk hebben helemaal geen behoefte aan heen plicht tot niet roken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
ik gun anderen de vrijheid om rookvrij te kunnen werken in de horeca danwel ondanks je astma met je maten aan de bar een biertje te doen zonder ademhalingsproblemen
Maar je kan me niet duidelijk maken waarom iedereen zich dan moet aanpassen. Waarom niet gewoon rokers en niet rokers horeca. Dan kan iedereen doen wat hij wil.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
ik gun anderen de vrijheid om rookvrij te kunnen werken in de horeca danwel ondanks je astma met je maten aan de bar een biertje te doen zonder ademhalingsproblemen
quote:Horeca wil strenger toezicht handhaving rookverbod
De overheid moet duidelijkheid verschaffen over wat ze nu precies wil met het rookverbod. Het verbod moet streng worden gehandhaafd of worden afgeschaft.
Dat zegt brancheorganisatie Koninklijk Horeca Nederland (KHN), die cijfers over omzetdaling als gevolg van het rookverbod presenteerde.
"Wij hebben het rookverbod niet gewild; maar nu het er toch is moet het worden gehandhaafd", zegt directeur Lodewijk van der Grinten. "Door de onduidelijkheid die nu is ontstaan dreigen vijftienhonderd ondernemers ermee op te houden. Dus handhaven of afschaffen."
Volgens KHN kende bijna driekwart van de cafés en discotheken in de periode juli en augustus een omzetdaling van 26 tot 31 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De uitbaters denken dat de helft hiervan is toe te schrijven aan het rookverbod, dat op 1 juli van kracht werd. Twintig procent van de horecaondernemers verwacht door het verbod binnenkort personeel op straat te moeten zetten, zo zou blijken uit onderzoek dat is uitgevoerd door het Bedrijfschap Horeca & Catering.
KHN concludeert uit het onderzoek dat de meeste horecaondernemers een strengere handhaving van het rookverbod willen. In steeds meer cafés verschijnt de asbak weer op de toog. In juli en augustus zou dit al voor tien procent van de kroegen hebben gegolden, in oktober voor vijftien procent. Voor de meerderheid is dit een doorn in het oog omdat ze hierdoor klanten zien vertrekken. Als de overheid deze overtreders niet aanpakt, overweegt de helft van de eigenaren van de nu nog rookvrije cafés volgens het onderzoek de asbak terug te zetten.
NEEEEEEEEEEEE!!!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar je kan me niet duidelijk maken waarom iedereen zich dan moet aanpassen. Waarom niet gewoon rokers en niet rokers horeca. Dan kan iedereen doen wat hij wil.
Strenger toezicht is amper mogelijk. Daar is de mankracht niet voor.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:25 schreef MikeyMo het volgende:
Horeca wil strenger toezicht handhaving rookverbod
Anders gaat het de illegaliteit in. Bovendien mag je lekker thuis en buiten roken. 't is lange termijnpolitiek. Dat zie je niet vaak. Zoveel mogelijk plaatsen waar de jeugd in aanraking komt met roken rookvrij maken en het probleem lost zich vanzelf op. Hoe moet je anders de jeugd het roken ontmoedigen? Alles wat men heeft geprobeerd werkte niet. Dit gaat wel werken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:02 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Als dat het doel is waarom is tabak dan nog legaal?
Wat boeit mij die kroegbaas nou? Dan moet hij maar een rookruimte inrichten. En als daar geen ruimte voor is, tja, dan gaat hij maar failliet omdat de rokers het vertikken naar zijn kroeg te komen of gewoon zoals een normaal mens stopt met roken omdat er verder toch geen eer meer aan te behalen valt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Ga jij even uitleggen aan de kroegbaas die net begonnen is of de kroegbaas die het als zijn pensioen heeft dat ze over 50 jaar meer klanten krijgen?![]()
dat is er nou toch? De rokers kunnen in principe naar gelegeheden gaan waar een rookruimte is ingericht. In Amsterdam is bijvoorbeeld een kroeg die zich helemaal verbouwd heeft nav het rookverbod en een enorme rookruimte heeft met banken, stoeltjes tafeltjes, muziek etc etc. Alleen voor de drankjes moet men even naar het niet rook gedeelte. Ik snap niet wat voor de roker daar het probleem van is. Ze hadden het ook zoals in Ierland kunnen doen waar het gewoon binnen niet mag... punt klaar uit. Nu is de regel zo dat er ruimtes ingericht mogen worden en slimme eigenaren doen dat en doen ook nog aan marketing door de pers in te lichten die dan een itempje draaien.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:23 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar je kan me niet duidelijk maken waarom iedereen zich dan moet aanpassen. Waarom niet gewoon rokers en niet rokers horeca. Dan kan iedereen doen wat hij wil.
Nu gaat de horeca de illegaliteit in.quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Anders gaat het de illegaliteit in.
Dus buurt kroegen waar alleen ouwe mannen komen hoeven niet rookvrij.quote:Bovendien mag je lekker thuis en buiten roken. 't is lange termijnpolitiek. Dat zie je niet vaak. Zoveel mogelijk plaatsen waar de jeugd in aanraking komt met roken rookvrij maken en het probleem lost zich vanzelf op.
Opvoeden.quote:Hoe moet je anders de jeugd het roken ontmoedigen?
Nee, roken word weer spannend en daarmee hip.quote:Alles wat men heeft geprobeerd werkte niet. Dit gaat wel werken.
Wat boeit mij die niet-rokers nou? Laten ze lekker thuis gaan zeiken i.p.v. ongezellig te zitten doen op een plaats waar ze eigenlijk niet willen zin.quote:Wat boeit mij die kroegbaas nou? Dan moet hij maar een rookruimte inrichten. En als daar geen ruimte voor is, tja, dan gaat hij maar failliet omdat de rokers het vertikken naar zijn kroeg te komen of gewoon zoals een normaal mens stopt met roken omdat er verder toch geen eer meer aan te behalen valt.
Mag van mij, maar verbied het anderen niet want dan ben je gewoon een fascist.quote:
Ik zou zeggen, discussieer hier maar vrolijk verder. Argumenten voor, tegen; het zal me worst wezen. Het enige wat mij boeit is het feit dat ik afgelopen zaterdag in het poolcentrum geen last had van de rook en de vrijdag ervoor in de kroeg ook niet.![]()
Dan moet je niet naar plaatsen gaan waar je niet wilt zijn.quote:
Normaal krijg ik altijd tranende ogen en slaat het op mijn keel. Nu niet meer
In atheisme vs religie discussies ben ik het heerlijk met je eensch, maar nu niet.quote:
De anti-rook beweging is ook een religie. Er zijn geen goede argumenten waarom niet-rokers niet voor zichzelf de keuze kunnen maken om niet naar een rook omgeving te gaan en de schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
In atheisme vs religie discussies ben ik het heerlijk met je eensch, maar nu niet.
Roken![]()
Rookverbod
Rookbeweging is ook een religie. Ik zou niet-roken eerder met atheisme vergelijken. Afwezigheid van rookquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De anti-rook beweging is ook een religie. Er zijn geen goede argumenten waarom niet-rokers niet voor zichzelf de keuze kunnen maken om niet naar een rook omgeving te gaan en de schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.
Waarom geloof je hier wel in? Omdat het je toevallig goed uit komt?
Jezelf vergelijken met een hongerend Afrikaantjequote:Op maandag 20 oktober 2008 23:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Rookbeweging is ook een religie. Ik zou niet-roken eerder met atheisme vergelijken. Afwezigheid van rook![]()
Rokers hebben ook de keuze om niet te roken. Tuurlijk kun je zeggen 'dan richt je toch een niet-rook cafe op', maar we leven niet een sprookjeswereld hier. Waarom gaat zo'n hongerend afrikaantje niet ergens anders wonen? Daar heeft ie toch ook keus in?
Dus niet roken is helemaal niet zo belangrijk. Waarom dan een verbod?quote:
De realiteit is nu eenmaal anders. In de werkelijkheid waarin wij leven zijn niet-rook cafe's niet levensvatbaar zolang er rookcafe's zijn (op een enkele uitzondering op een enkele plek in Nederland na). Als rokers en niet-rokers gescheiden waren van elkaar en alleen maar met hun eigen 'soort' om zou gaan, ja dan kan het wel. Maar in de werkelijkheid waar wij leven is dat niet zo. Vriendengroepen zijn gemengd en rokers zijn verslaafd dus we gaan naar een rookcafe, want we komen er samen wel uit toch?
Over een jaar of 10 leven we in 2 verschillende werelden, ik heb al verscheidenen malen een geniale film met Sylvester Stallone aangehaald.quote:
En nu is de realiteit dus dat net als op het werk, roken nu niet meer in cafe's mag. En over een jaar of 10 is iedereen het gewend en kun je het net als roken op werk niet meer voorstellen dat mensen hun smerige stinksigaretten in een cafe opstaken..
Rokers gaan gewoon hun gang omdat het belachelijk is dat de overheid op dit niveau ons gedrag denkt te kunnen bepalen. En jij bent naïef als je denkt dat de overheid zich beperkt tot roken.quote:
Bovendien hebben rokers de 'keuze' om een politieke partij op te richten met als doel het roken weer toe te laten in cafe's. Oh wacht, de werkelijkheid is anders.
Hij vergelijkt jouw vergelijkingen met de situatie van een hongerend afrikaantje.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 06:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jezelf vergelijken met een hongerend AfrikaantjeEn datn vinden mensen mijn vergelijkingen belachelijk
![]()
[..]
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hij vergelijkt jouw vergelijkingen met de situatie van een hongerend afrikaantje.
Wel positief dat je nu zelf ook inziet hoe belachelijk je vergelijkingen zijn.
Och, de rokers hebben nu ook een keuze.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De anti-rokers hebben wel een keuze. Ze zeggen alleen dat ze dood gaan omdat ze WEL ergens naar toe gaan.
als de VWA aanklopt dan ben je verplicht open te doenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:40 schreef Steeven het volgende:
In de kroegen waar ik kom mag iedereen lekker naar hartelust roken na 01:00 omdat dan de deuren sluiten.controleurs. Meestal ga ik toch pas om 00:30 ergens heen dus komt goed uit.
Tegen de tijd dat zo'n figuur binnen is liggen de asbakken allang achter de bar en weet niemand ergens van. Of denk je dat kroegbazen na sluitingstijd de moeite doen om een kijkje te nemen wie er staat te kloppen op de (geblindeerde) ramen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als de VWA aanklopt dan ben je verplicht open te doen
Dan halen ze de eigenaar op van zijn vakantieadres?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als de VWA aanklopt dan ben je verplicht open te doen
En vergeet de dikke vinger niet: Illegale horeca waar de niet-rokers ook naar toe zullen gaan omdat het daar wel gezellig is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:17 schreef mgerben het volgende:
[..]
Och, de rokers hebben nu ook een keuze.
Wat zeg ik?
Talloze keuzes!!!
- buiten roken als het regent
- buiten roken als het koud is
- even niet roken aka de 'fix' even uitstellen
- thuis blijven
- stoppen met roken (beter voor iedereen inclusief de paus en de roker zelf)
- emigreren naar China
Hier, zo al 6 (!!) keuzes om helemaal vrij naar eigen inzicht uit te kiezen. Alsjeblieft!
Laat het nooit meer gezegd worden dat de rokers enige vrijheid ontzegd wordt!
Als de kroeg dicht is, is ie dicht. Dan komen ze niet binnen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:02 schreef MikeyMo het volgende:
als de kroeg blauw staat van de rook is dat genoeg bewijs... daarnaast gaan ze met meetapparatuur op stap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |