Is dat wat gepraat aan de bar, al vloekend en tierend als er net een VWA controleur is geweest, of heb je de door een accountant goedgekeurde boekhouding gezien?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar hoor je mij zeggen dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden?
Je hoort mij alleen maar zeggen dat veel kroegen, waaronder mijn stamkroeg, het geld of de plek niet hebben voor een rookvrije ruimte/ rookcabine.

Joh, als iemand in de krant zegt dat'ie er geen geld voor heeft dan geloof ik dat persoon wel. Waarom zou je liegen over het feit dat je ergens geen geld voor hebt? Spreekt niet echt in je voordeel ey.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Is dat wat gepraat aan de bar, al vloekend en tierend als er net een VWA controleur is geweest, of heb je de door een accountant goedgekeurde boekhouding gezien?![]()
Als we dan gewoon even bij m'n stamkroeg blijven is het kapitaal dus geen probleem. Echter, de ruimte wel. Die kroegen benadeel je dus gigantisch. Is dit dan geen oneerlijke concurrentie?quote:Er zal vast een kern van waarheid in zitten, begrijp me niet verkeerd, maar naast het goed kunnen tappen van bier etc etc komt er meer bij een (horeca) onderneming kijken, je zal ook iets van een strategische middellange termijn visie nodig hebben, en wat kapitaal achter de hand moeten hebben voor noodgevallen. (de al eerder genoemde ontploffende tap-installatie)
Eens.quote:En als je geen plek/geld hebt voor een rookruimte/cabine mag er niet meer gerookt worden. En ja, dat is zuur als je een eenmanszaakje hebt, en die zal ik ook zeker niet verklikken. Grotere kroegen waar ze keihard door blijven roken mogen ze wat mij betreft fors beboeten, en na een paar keer de vergunning (semi) permanent intrekken.

ik heb met eigen ogen gezien dat zo'n ruimte al de omvang kan hebben van een telefooncel. Elke kroeg heeft de ruimte om iets van het formaat van een telefooncel te plaatsen. Je kunt er dan niet lekker met je maten in gaan zitten paffen dat het een lieve lust is, maar het is mogelijk.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar hoor je mij zeggen dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden?
Je hoort mij alleen maar zeggen dat veel kroegen, waaronder mijn stamkroeg, het geld of de plek niet hebben voor een rookvrije ruimte/ rookcabine.

Ik geloof niet elke huilende kroegbaas in de krant/op TV. Als dat allemaal waar is, is zowat de halve sector al failliet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Joh, als iemand in de krant zegt dat'ie er geen geld voor heeft dan geloof ik dat persoon wel. Waarom zou je liegen over het feit dat je ergens geen geld voor hebt? Spreekt niet echt in je voordeel ey.
In mijn stamkroeg weet ik dat geld het probleem niet is, maar de ruimte wel. Die kunnen zo'n cabine simpelweg niet kwijt. En door de indeling van het pand is een rokershok (door bijvoorbeeld een glazen afscheiding) niet realiseerbaar.
Gevolg is dat iedereen, waaronder personeel/ eigenaar, veel buiten staat te roken en bij iedere geluidje er word gevraagd of het stil kan want de buren zouden er last van hebben.. Nee, erg relaxed avondje uit
[..]
quote:Als we dan gewoon even bij m'n stamkroeg blijven is het kapitaal dus geen probleem. Echter, de ruimte wel. Die kroegen benadeel je dus gigantisch. Is dit dan geen oneerlijke concurrentie?
[..]
Eens.

Bushokje is het kleinste wat ik heb gezien. En dan was'ie niet eens echt afgesloten dus waardeloos voor kroegen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb met eigen ogen gezien dat zo'n ruimte al de omvang kan hebben van een telefooncel. Elke kroeg heeft de ruimte om iets van het formaat van een telefooncel te plaatsen. Je kunt er dan niet lekker met je maten in gaan zitten paffen dat het een lieve lust is, maar het is mogelijk.

Ook fitte, slanke mensen die roken krijgen te maken met hart- en vaatziekten. Of kwalen als longemfyseem.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor mij niet, en het gaat om mijn gezondheid. Ik ben hartstikke fit, voordat ik het risico loop op een hartaanval zal ik me eerst een paar jaar te buiten moeten gaan aan Amerikaanse eetgewoonten en stoppen met sporten.

De meeste rokers die ik ken, roken ook gewoon waar de kleine bij is. Zelfs als ze met het kind in de auto zitten, waar de rook lekker lang blijft hangen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat somt het idd mooi op..En wat ik me afvraag, waarom neemt men het risico niet rondom baby's/kleine kinderen (dan is roken in de bijkeuken etc doodnormaal, nee zelfs de norm tegenwoordig) maar doet men als er werkende volwassenen (kroeg) of niet-rokende volwassenen in de buurt zijn als roker gewoon waar men zin in heeft?
Is het ene leven meer waard dan het andere?

Ik heb bij een lunchroom asbakken op tafel zien staan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:46 schreef mgerben het volgende:
Vraagje aan de rokers of mensen die rook-kroegen hebben gezien: Hoe gaat het daar toe?
Ik bedoel: Ruik je vaagjes sigarettenrook, of staan de asbakken op de tafel? Dat laatste zou per 1 oktober volgens de minister tot een boete moeten leiden...

maar ondertussen staat er wel een gokkast en sigarettenautomaat?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:56 schreef Keltie het volgende:
[..]
Bushokje is het kleinste wat ik heb gezien. En dan was'ie niet eens echt afgesloten dus waardeloos voor kroegen.
Maargoed, ik kan je vertellen dat een telefooncel teveel ruimte inneemt in m'n stamkroeg.

gelukkig niet allemaal. Mijn collega, nu bezig met een nieuwe stoppoging, stopt mede omdat de winter er weer aan komt en ze niet in huis roken. Dat doen ze omdat ze een kleine hebben. Steeds vaker zie ik bij het hond-uitlaten mensen achter de flats op het balkon staan te roken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste rokers die ik ken, roken ook gewoon waar de kleine bij is. Zelfs als ze met het kind in de auto zitten, waar de rook lekker lang blijft hangen.
En dan klagen dat zoon of dochterlief zo vaak verkouden is. Dat komt dan door het kinderdagverblijf!! Al die ziektekiemen daar!

Toffe film was datquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
WS, heb jij Thank You for Smoking wel eens gezien? Geeft een beetje op een speelse manier weer hoe de rooklobby op hun beurt te werk gaat. Ook de zgn laboratoria met wetenschappers die puur onderzoeken moeten doen waaruit blijkt dat roken niet slecht is voor de eigen en andermans gezondheid komen aan bod

2 gokkasten, die gaan er ook niet uit vanuit het omzetoogpunt.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar ondertussen staat er wel een gokkast en sigarettenautomaat?

come fucking onquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:31 schreef bloodymary het volgende:
Dat van die asbakken snap ik ook niet helemaal. Asbakken zijn toch ook om prulletjes en zo in te gooien? Waarom mogen die niet op tafel. Ik mis die echt als ik bijvoorbeeld koffie drink om de papiertjes van de suiker etc in te doen.

Je bent als roker toch aardig van de pot gerukt als je in z'on telefooncel gaat staan...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb met eigen ogen gezien dat zo'n ruimte al de omvang kan hebben van een telefooncel. Elke kroeg heeft de ruimte om iets van het formaat van een telefooncel te plaatsen. Je kunt er dan niet lekker met je maten in gaan zitten paffen dat het een lieve lust is, maar het is mogelijk.

Echt herhaling van zetten, hè....quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:31 schreef bloodymary het volgende:
Dat van die asbakken snap ik ook niet helemaal. Asbakken zijn toch ook om prulletjes en zo in te gooien? Waarom mogen die niet op tafel. Ik mis die echt als ik bijvoorbeeld koffie drink om de papiertjes van de suiker etc in te doen.

Tja, dan rook je gewoon niet. 't Is in principe ook alleen bedoeld voor die mensen voor wie de verslaving zo erg is, dat ze wel in zo'n cel gaan staan paffen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:11 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Je bent als roker toch aardig van de pot gerukt als je in z'on telefooncel gaat staan...
Mij niet gezien in elk geval.

ik geef je groot gelijk, maar ja, je hebt ze er tussen zittenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:11 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Je bent als roker toch aardig van de pot gerukt als je in z'on telefooncel gaat staan...
Mij niet gezien in elk geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |