abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62394738
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Alleen is het enige nieuws dat een antirookpropagandist wat zit te fantaseren aan de hand van wat zeer beperkte en onduidelijke cijfers. Maar zo kennen we de antirooklobby, erg goed in het creeeren van nieuwsberichtjes, erg matig in de onderbouwing van standpunten.
Er zijn talloze onderzoeken uitgevoerd waaruit blijkt hoe slecht roken en meeroken zijn. Er zijn ook weer allerlei onderzoeken die deze resultaten tegenspreken. Eén ding is in elk geval zeker: er zijn veel twijfels over de schadelijkheid van meeroken. Zo lang niet onomstotelijk vaststaat dat meeroken compleet onschadelijk is, lijkt het me uitstekend om de risico's te beperken. Temeer omdat diverse onderzoeken aantonen dat er wél een verband is tussen meeroken en longkanker. Roken is hinderlijk, roken stinkt, roken zorgt voor prikkende ogen, rook is slecht voor mensen met astmatische aandoeningen en het is daarnaast heel goed denkbaar dat het ook nog eens leidt tot meer longkanker en hart- en vaatziekten. Genoeg reden voor een rookverbod in de horeca.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 06:49:23 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62394984
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:57 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dan opent MikeyMo weer een nieuw topic.
zolang er nieuws blijft komen is er een voedingsbodem voor deze reeks
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 06:54:30 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62395001
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:48 schreef Schanulleke het volgende:
Afgelopen weekend weer heerlijk in de horeca geweest. Het is daar echt beter en leuker geworden sinds 1 juli. Maar ja, ik ga dan ook niet naar pauperkroegen.
Heerlijk naar 3 verschillende kroegen geweest waar er alledrie gerookt werd en mijn stamkroeg heeft een tweede waarschuwing gehad. Je weet wel, sinds 1 oktober gingen ze direct boete's geven, mja, niet dus.
Carpe Libertatem
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:07:08 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62395055
Dat is wel raar ja
[..]
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 07:17:19 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62395118
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 07:07 schreef MikeyMo het volgende:
Dat is wel raar ja
De hype is alweer voorbij, ze kijken weer uit het raam.
Carpe Libertatem
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:39:53 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62395751
het gaat kennelijk heeeel slecht met de horeca:
quote:
Steeds meer nieuwe horecaondernemingen

Horecaondernemers laten zich niet kisten door het slechte economische klimaat. Elke maand komen er 450 nieuwe horecaondernemingen bij. Tegen een gemiddelde van drie- tot vierhonderd nieuwe zaken per maand, is dat significant meer. “Als je een goed concept hebt, waarom zou je dan nog wachten?”, vraagt Tivadar Tullner, eigenaar van horecasite.nl, een makelaarssite voor horecaondernemingen, zich af. “Als een ondernemer zijn zaak gedwongen moet verkopen omdat de zaken slecht gaan, kan iemand anders hem nu natuurlijk goedkoper overnemen. Bovendien geloof je als ondernemer natuurlijk altijd in je eigen idee, dus trek je je misschien minder aan van een ongunstig economisch klimaat.” De ongunstige economische situatie kan er ook voor zorgen dat juist meer mensen ervoor kiezen om voor zichzelf te beginnen. Tullner: “Mensen die door de kredietcrisis hun baan niet zeker zijn, zien nu juist een mogelijkheid om voor zichzelf te beginnen.”
[..]
pi_62395782
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 03:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er zijn talloze onderzoeken uitgevoerd waaruit blijkt hoe slecht roken en meeroken zijn. Er zijn ook weer allerlei onderzoeken die deze resultaten tegenspreken. Eén ding is in elk geval zeker: er zijn veel twijfels over de schadelijkheid van meeroken. Zo lang niet onomstotelijk vaststaat dat meeroken compleet onschadelijk is, lijkt het me uitstekend om de risico's te beperken. Temeer omdat diverse onderzoeken aantonen dat er wél een verband is tussen meeroken en longkanker. Roken is hinderlijk, roken stinkt, roken zorgt voor prikkende ogen, rook is slecht voor mensen met astmatische aandoeningen en het is daarnaast heel goed denkbaar dat het ook nog eens leidt tot meer longkanker en hart- en vaatziekten. Genoeg reden voor een rookverbod in de horeca.
Dat somt het idd mooi op.. En wat ik me afvraag, waarom neemt men het risico niet rondom baby's/kleine kinderen (dan is roken in de bijkeuken etc doodnormaal, nee zelfs de norm tegenwoordig) maar doet men als er werkende volwassenen (kroeg) of niet-rokende volwassenen in de buurt zijn als roker gewoon waar men zin in heeft? Is het ene leven meer waard dan het andere?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:42:42 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62395788
Ik denk dat het wel goed komt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:03:38 #29
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62396086
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:14 schreef Gia het volgende:
Wat is nu eigenlijk het probleem om even buiten te roken, of om een rookruimte te creëren. Zelfs de kleinste kroeg kan nog wel een ruimte afscheiden als rookruimte. Dan ruim je het biljart maar op, of de dartbanen.

De gemiddelde 'disco' heeft geen biljart of dartbanen, maar wel ruimte genoeg om een rookruimte in te richten, waar je met 4 man even een peuk kan roken.
Punt is dat het financieel ook moet kunnen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:13:41 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62396284
een rookruimte kost over het algemeen geen 10.000en euro's. Ik meen dat die cabine die in het vorige topic stond nog geen 2000,- kostte
[..]
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 09:16:06 #31
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62396327
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:13 schreef MikeyMo het volgende:
een rookruimte kost over het algemeen geen 10.000en euro's. Ik meen dat die cabine die in het vorige topic stond nog geen 2000,- kostte
Dat verschilt per gelegenheid natuurlijk.
Carpe Libertatem
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:19:40 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62396397
tja, logisch dat grotere tenten grotere cabine's moeten aanschaffen... maar ja, die hebben ook meer publiek en dus meer inkomsten. Maar in feite is voor vrijwel elke kroeg een cabine wel financieel haalbaar
[..]
pi_62396493
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:19 schreef MikeyMo het volgende:
tja, logisch dat grotere tenten grotere cabine's moeten aanschaffen... maar ja, die hebben ook meer publiek en dus meer inkomsten. Maar in feite is voor vrijwel elke kroeg een cabine wel financieel haalbaar
Zou je wel denken, maar ik heb toch wat het gevoel dat het niet echt op tijd in het investeringsbeleid van de wat kleinere kroegen is meegenomen, en ja, dan doet het ineens wel aardig wat pijn..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:37:30 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62396737
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Zou je wel denken, maar ik heb toch wat het gevoel dat het niet echt op tijd in het investeringsbeleid van de wat kleinere kroegen is meegenomen, en ja, dan doet het ineens wel aardig wat pijn..
Nee tuurlijk niet, die hebben destijds tot het laatste moment zitten afwachten of het verbod wel echt ingevoerd ging worden en hopen op dit moment dat een van die talloze rechtszaakjes in hun voordeel wordt beslecht. Je zou toch maar in ene met zo'n cabine opgescheept zitten
Tja, toch zie toch steeds meer verhalen verschijnen van kroegen die toch maar zo'n cabine plaatsen. Op het moment is het een beetje een wirwar van signalen; kroegen die massaal het verbod negeren, kroegen die massaal het verbod respecteren...
[..]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:52:46 #35
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62397022
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:19 schreef MikeyMo het volgende:
Vaag dan dat veel kroeg eigenaren zeggen dat ze het financieel niet kunnen bolwerken.
En dat de uitgave voor een rookvrije ruimte vaak te hoog is.
Maargoed, wie ben ik om een kroeg eigenaar te geloven
pi_62397034
Het is idd ook de waan van de dag, en eigenaren die zich aan de regels houden hebben geen nieuwswaarde natuurlijk... Ik wacht wel op gedegen onderzoek na een jaar of langer, en dan uitgevoerd door een onpartijdige instantie zoals het RIVM oid, niet door stivoro of die rokersclub.
pi_62397160
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Vaag dan dat veel kroeg eigenaren zeggen dat ze het financieel niet kunnen bolwerken.
En dat de uitgave voor een rookvrije ruimte vaak te hoog is.
Maargoed, wie ben ik om een kroeg eigenaar te geloven
Als mijn auto morgen niet door de APK komt en voor 2k gerepareerd moet worden, en ik heb het geld niet, mag ik dan zonder APK doorrijden totdat ik het wel kan betalen, of is het mijn eigen schuld dat ik niet gespaard heb, aangezien ik de datum van de APK wel wist? Iets vergelijkbaars gebeurt nu ook met die rook cabines, slecht ondernemerschap is m.i. niet een reden om je maar niet aan een lang van te voren aangekondigde nieuwe wet te houden.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:05:30 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62397298
Als je voor je bedrijf niet eens 2-5k uit kunt trekken om een aanpassing te doen dan ben je idd slecht bezig. Wat nou als je rookmachine, geluidsintallatie of bar etc er morgen mee uitscheiden?

Daarnaast kun je altijd nog een lening afsluiten
[..]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:16:02 #39
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62397570
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Als mijn auto morgen niet door de APK komt en voor 2k gerepareerd moet worden, en ik heb het geld niet, mag ik dan zonder APK doorrijden totdat ik het wel kan betalen, of is het mijn eigen schuld dat ik niet gespaard heb, aangezien ik de datum van de APK wel wist? Iets vergelijkbaars gebeurt nu ook met die rook cabines, slecht ondernemerschap is m.i. niet een reden om je maar niet aan een lang van te voren aangekondigde nieuwe wet te houden.
Waar hoor je mij zeggen dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden?
Je hoort mij alleen maar zeggen dat veel kroegen, waaronder mijn stamkroeg, het geld of de plek niet hebben voor een rookvrije ruimte/ rookcabine.
pi_62397696
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 03:24 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn talloze onderzoeken uitgevoerd waaruit blijkt hoe slecht roken en meeroken zijn.
Nee, die zijn er niet. Althans, niemand kan mij die laten zien dus dan ga ik er maar vanuit dat ze er niet zijn. Er zijn wel clubjes die de opdracht krijgen om steun te vinden voor het beleid in de schadelijkheid van meeroken, en die dan een selectie maken uit die talloze onderzoeken, en dan die cijfers op een hoop gooien en daarmee net zo lang gaan goochelen tot zijn menen de conclusie te kunnen trekken dat het schadelijk is.
quote:
Er zijn ook weer allerlei onderzoeken die deze resultaten tegenspreken. Eén ding is in elk geval zeker: er zijn veel twijfels over de schadelijkheid van meeroken. Zo lang niet onomstotelijk vaststaat dat meeroken compleet onschadelijk is, lijkt het me uitstekend om de risico's te beperken.
Daar vind ik ook zeker wat voor te zeggen. Ik vind het dan ook helemaal niet vanzelfsprekend dat iedereen zomaar in een rokerige omgeving moet werken.
quote:
Temeer omdat diverse onderzoeken aantonen dat er wél een verband is tussen meeroken en longkanker.
Doe mij dat onderzoek even. Maar ik waarschuw je, Maartena kon het niet vinden, ondanks vele pogingen.
quote:
Roken is hinderlijk, roken stinkt, roken zorgt voor prikkende ogen, rook is slecht voor mensen met astmatische aandoeningen en het is daarnaast heel goed denkbaar dat het ook nog eens leidt tot meer longkanker en hart- en vaatziekten. Genoeg reden voor een rookverbod in de horeca.
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Je zult mij ook niet horen als horeca-ondernemers een rookverbod afkondigen in hun tent. Ik vind het ook heel redelijk om te eisen dat een horeca-ondernemer duidelijk aangeeft wanneer er wél gerookt mag worden in zijn tent.

Maar als mensen ervoor kiezen om een plek op te zoeken die stinkt en waar je prikkende ogen van krijgt, wie ben jij dan eigenlijk om te zeggen dat hun ogen niet mogen prikken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')