abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:46:28 #1
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_62357563

Inleiding/Spelregels
Om even kort uit te leggen hoe het spel in elkaar zit: we bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp, het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia ook door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Deze rol heb je voor de rest van het spel. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij mij). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) hebben, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelynched worden door het dorp.

Elke dag zullen er aanwijzingen zijn, die leiden naar de maffia, die de dorpsleden kunnen analyseren. Hiermee moeten ze proberen de maffialeden te vinden en lynchen.
's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen mij een PM sturen met hun kills of andere abilities. Let er hierbij goed op wanneer de tijd is: de lynch door het dorp gebeurt elke dag om 19:00. Tussen 19:00 en 22:00 sturen de maffialeden en speciale rollen hun PM’s. Om 22:00 zullen deze ook bekend worden in het topic.

In de nacht (19:00 tot 22:00) zullen er dorpsleden sterven door toedoen van de maffia, waarna er aanwijzingen achtergelaten zullen worden. Aan de hand van deze aanwijzingen moet het dorp uitzoeken wie er tot de maffia behoren. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Overdag zal er iemand gelynched worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

De burgemeester mag in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelynched worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelynched. Dit moet van te voren aangekondigd worden door de burgemeester.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is.

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ”##Ik stem voor Piet.” Doe aub de ## ervoor zodat voor mij gemakkelijk te vinden is wie waarop stemt.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ”##unvote Jan, ##vote Piet”
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelynched worden.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. En ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit. Let’s keep it gezellig

Deadlines
De dag -> nacht-overgang zal elke dag om 19:00 plaatsvinden. (Tot die tijd mag iedereen stemmen wie er dood gaat)
De nacht -> dag-overgang zal elke dag om 22:00 plaatsvinden. (Tot die tijd mag iedereen met een speciale rol PMen)

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt:

Dorpsbewoner - Je hebt geen speciale krachten. Je kunt slechts meedoen en stemmen. Je wint als alle maffia dood is gegaan, dit kun je bereiken door de hints van de nachtkills zo goed mogelijk op te lossen.

Maffia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je medemaffialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal maffia gedeeld door twee (naar boven afgerond).

Rechercheur - Elke dag/nachtcyclus mag je me één van de volgende vragen stellen: of een bepaalde aanwijzing naar een bepaald persoon leidt, of hoeveel maffia er op een bepaald persoon gestemd hebben.

Nachtwaker - Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond, behalve de eerste avond, iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal wel een aanwijzing over jou aanwezig zijn bij de nachtkills zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle maffia dood is.

Dorpsoudste - Als dorpsoudste geniet je veel respect in het dorp. Bij elke lynch mag je een tweede stem naar mij PM-en. Dit mag ook op een andere persoon zijn dan waarop je in het topic gestemd hebt. De dorpsoudste wint als alle maffia dood zijn.

Velddoctor - Je hebt de mogelijkheid elke avond één iemand te beschermen. Dit zal hem of haar, indien er slechts één maffialid hem/haar als kill heeft opgegeven, beschermen. Indien de maffia twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle maffia dood is.

Bodyguard - Je bewaakt de burgemeester. Alleen de burgemeester kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de burgemeester niet 's nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als burgemeester. Je wint als alle maffia dood zijn. Er zullen 2 bodyguards zijn.

Dorpsidioot- Je bent een beetje gek, maar je geniet van aandacht. Je wilt in één big bang dood gaan. Je wint als je jezelf gelynched krijgt (let op: je wint niet als je door de mafia doodgemaakt wordt). Indien de dorpsidioot gelynched wordt, heeft het dorp de dag erna geen lynch.

Zombie - Je wraakgevoelens zijn altijd al hoog geweest, maar het blijkt dat ze zó hoog zijn dat je zelfs na je dood nog wraak wilt nemen. Wanneer je gekilled wordt, mag je de dag erna één iemand naar keuze doodmaken als je dat zou willen. De doodsoorzaak van jezelf maakt niet uit.

Voorbeeld
Voor men die wilt weten hoe het spel gaat, hier is een voorbeeld -> http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=66251

Hoe je rol-PM er uit zal zien:
Enkele voorbeelden van de PM’s die je kunt krijgen:

- Jouw rol in FOK! Mafia spel is dorpsbewoner.
Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.

- Jouw rol in FOK! Mafia spel is dorpsoudste.
Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.

- Jouw rol in FOK! Maffia spel is maffia.
Jouw medemaffialeden zijn:
Mafialid1
Mafialid2
Mafialid3

Voorlopig deelnemerslijst.
1. -SG- (dorpsbewoner)
2. Susi (dorpsbewoner)
3. Isdatzo (bodyguard)
4. Harajuku. (dorpsbewoner)
5. Silentalarm (maffia)
6. yosander
7. Trevland
8. Rimas
9. Thieske (velddokter)
10. wendytje (maffia)
11. de_boswachter (maffia)
12. WjeroneW
13. timmmmm (nachtwaker)
14. Robier (dorpsbewoner)
15. lynda (zombie)
16. Sheepcidus (maffia)
17. PrincePolly (maffia)
18. Puntenslijpsel
19. Wouser (dorpsoudste)
20. SiestaGuru (dorpsbewoner)

Belangrijke posts:
Dag 1
Nacht1
Dag 2
Nacht 2
Dag 3
Nacht 3
Dag 4
Nacht 4

[ Bericht 0% gewijzigd door Ladidadida op 13-10-2008 18:55:57 ]
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_62357581
fipo..
pi_62357586
Ole
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:47:20 #4
163094 Ladidadida
pi_62357592
quote:
Sorry! Niet gezien Doe maar PM
pi_62357606
Te gelijk
pi_62357647
Als de zombie de dorpsgek doodt, wint ie dan niet? Dan lijkt het me idd slim
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_62357676
RIP .............................

En de stem was tactisch ja dussuh niet zeuren als ik je heb vermoord
Nu weer verder met het huiswerk
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:50:59 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62357684
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:54:30 #9
163094 Ladidadida
pi_62357765

De dorpsleden hadden er genoeg van. Na de uit de hand gelopen dubbele moord van gister, waarvan één op hun belangrijkste mededorpbewoners, moest het vandaag toch echt gaan gebeuren. Die laatste maffioso moest eraan geloven. De dorpelingen begonnen elkaar hysterisch te beschuldigen, er werd zelfs met tomaten gegooid! Totdat iemand opmerkte dat –SG- wel erg stilletjes toekeek.. –SG- werd onderworpen aan een hevig verhoor, maar hij zei niks en bleef stilletjes voor zich uitstaren. “Zwijgen is toestemmen!” riep iemand, doelend op de beschuldigingen. –SG- (dorpsbewoner)werd meegesleurd aan armen en benen en door de dorpelingen op de brandstapel gelegd.

Echter, ergens aan de rand van dit gebeuren, sloop een eng figuur rond. Het was de reeds omgebrachte lynda, die zinde op wraak en loerde rond wie ze eens mee zou sleuren haar graf in. In een hoekje van het dorpsplein stond PrincePolly gniffelend te genieten van de zojuist verbrandde en onschuldige –SG-. Toen lynda hem zo zag, borrelden al haar wraakgevoelens op. Voorzichtig besloop ze hem van achteren en zo hard ze kon, schopte ze daarna PrincePolly (maffia) onderuit en doorboorde met een speer zijn lichaam.

En daarmee is het spel ten einde…!
pi_62357784
HA!!!!!!!!!
Eat that
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:56:15 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62357813
stond PrincePolly gniffelend te genieten van de zojuist verbrandde en onschuldige –SG-

Dat past wel bij PP ja
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:57:31 #12
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_62357839
Wie was dan dorpsidioot?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:58:08 #13
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_62357855
Ooh sorry -SG- !
PP toch maffia, dan heeft hij erg dom gespeeld
Wie was er dorpsgek dan?
Ik was rechercheur
Mijn andere bodyguard was Trevland
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_62357885
Okee, spel ten einde!
Ik doe weer mee met de volgende ronde.

Ik ben de hele dag weg geweest, en las in het vorige topic iets over nieuwe rollen ofzo. Maar aangezien ik zo'n 150 posts gemist heb heb ik geen zin om die allemaal te lezen. Iemand in het kort vertellen waar dit over gaat.

P.S. Jammer PP, SG nog wel gelynched alleen die kut zombie verpest het weer!
  maandag 13 oktober 2008 @ 18:59:48 #15
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_62357902
Het spijt ons -SG-
zoals jullie konden zien was ik een BG van PS
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:00:35 #16
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_62357923
En ik was dus wéér geen maffia
Live from Chicago
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:00:40 #17
163094 Ladidadida
pi_62357925
Aanmelden voor de volgende ronde:

Lijst overnemen en aanvullen!

1. Silentalarm
pi_62357942
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:59 schreef Silentalarm het volgende:

Bla
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:01:14 #19
163094 Ladidadida
pi_62357943
yosander was dorpsidioot.
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:01:17 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62357946
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:00 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En ik was dus wéér geen maffia
En PP voor de fucking 1324909128e keer wel weer
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:01:38 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62357954
1. Silentalarm
2. Harajuku.
pi_62357956

1. Silentalarm
2. Harajuku.
3. Lynda
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:02:05 #23
163094 Ladidadida
pi_62357959
Hierbij de oplossingen van de hints!

Nacht 1
Stallen --> dieren, vee, schapen, Sheepcidus
Lichte voetstappen --> schaapjes
Zag niks --> fotoboek van Sheepcidus
Ontdeed zich van kleding --> naakt, programma Daphne Deckers, sig de_boswachter
Muziek meneer de Groot --> Boudewijn de groot, liedje Jimmy, fotoboek boswachter
Harde wind --> veel wind, storm, favoriete user de_boswachter is sandstorm
2 jaar --> registratie wendytje
Pizzeria Restorante --> PR, ondertitel wendytje
8 keer --> profiel wendytje

Nacht 2
Studio Sport --> sport, voetbal, Silentalarm
Chocoladebiscuitje --> biscuitjes van Prince, PrincePolly
Beheerst, zeker --> goed persoon, een prins
Meer bombarie --> herrie, lawaai, muziek, Silentalarm
Pakweg --> ongeveer, soort van, een gok, PrincePolly
19 --> profiel Silentalarm

Spelletje --> favo forum timmmmm (nachtwaker)

Nacht 3
Allebei een blikje van 0,50 --> samen 1 euro, hyves Silentalarm, bier voor een euro
Nr. 1 --> hyveslink Silentalarm
Kleine worsteling --> foto hyves Silentalarm

Status opbouwen --> bouwen, bouman, timmmmm (nachtwaker)

Nacht 4
Grijs verleden --> lang geleden, herinnering, sig PrincePolly
Avondje stappen --> uitgaan, PrincePolly post veel in UVT
Backstreet Boys --> sig PrincePolly is een hit van de Backstreet Boys
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:02:11 #24
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_62357963
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

En PP voor de fucking 1324909128e keer wel weer
Niet eerlijk...
Yosander was een slechte dorpsidioot dan!
Live from Chicago
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:02:16 #25
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_62357968
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 18:59 schreef Silentalarm het volgende:
Okee, spel ten einde!
Ik doe weer mee met de volgende ronde.

Ik ben de hele dag weg geweest, en las in het vorige topic iets over nieuwe rollen ofzo. Maar aangezien ik zo'n 150 posts gemist heb heb ik geen zin om die allemaal te lezen. Iemand in het kort vertellen waar dit over gaat.

Was deze link, dat we misschien een paar rollen vervangen of bijvoegen.
Radio Soulwax!
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:04:01 #26
163094 Ladidadida
pi_62358007
Als er iemand is die even 3 of 4 leuke nieuwe rollen wil opzoeken en deze wil posten in een poll, dan kan iedereen hierover meebeslissen Ik heb geen idee hoe een poll te maken, dus als iemand deze taak even op zich wil nemen? Sheep?
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:04:23 #27
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_62358010
1. Silentalarm
2. Harajuku.
3. Lynda
4. Sheepcidus
Radio Soulwax!
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:04:28 #28
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_62358015
hahaha PP's eigen sig komt gewoon van de BB
Nasty bitch dat je er bent
Live from Chicago
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:04:29 #29
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_62358016

1. Silentalarm
2. Harajuku.
3. Lynda
4. Sheepcidus
5.
6.
7.
8.
9.Trevland
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:05:03 #30
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_62358033
1. Silentalarm
2. Harajuku.
3. Lynda
4. Sheepcidus
5. Trevland
6. PS
Live from Chicago
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')