Touché met Massa in het begin + drive trough voor zijn actie bij de start.quote:Op zondag 12 oktober 2008 08:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik schakelde later weer in Waarom ligt Hamilton zo ver achter ?
Het is gen grasrace hè ?quote:
quote:
Dat doen ze allemaal bij elke uitreiking weleensquote:Op zondag 12 oktober 2008 08:11 schreef SheikYerbouti het volgende:
Heeft Alonso geen fatsoen? Loopt zo door de volksliederen heen te blaten...
Ik sta altijd plechtig te kijken voor de TVquote:Op zondag 12 oktober 2008 08:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat doen ze allemaal bij elke uitreiking weleens
Bedankt voor de tip.quote:
Pling!quote:Op zondag 12 oktober 2008 08:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hmmm....ik dacht kwali om 7, wedstrijd om 8. Zit je te kijken naar de laatste 10 ronden.....
...dan vanmiddag maar even Usenet aanzwengelen. Maar Massa en Lewis tegen elkaar dus? En weer die dekselse Alonso: erg mooi van hem.
Same here.quote:Op zondag 12 oktober 2008 08:31 schreef Sally het volgende:
Zo luitjes, ik ga proberen nog een paar uurtjes te pitten (nee, geen pitstop) tot laters
Vanmiddag is de hh op rtl7quote:Op zondag 12 oktober 2008 08:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hmmm....ik dacht kwali om 7, wedstrijd om 8. Zit je te kijken naar de laatste 10 ronden.....
...dan vanmiddag maar even Usenet aanzwengelen. Maar Massa en Lewis tegen elkaar dus? En weer die dekselse Alonso: erg mooi van hem.
Ik wacht liever een paar uurtjes langer dat de SpeedTV en ITV versie op internet staat.quote:
http://www.grandprix.com/ns/ns20875.htmlquote:The FIA Stewards issued a weird ruling at the end of the Japanese Grand Prix, penalising Sebastien Bourdais 25secs for a collision with Felipe Massa. The additional time meant that Bourdais loses his sixth place, falling to 10th behind Sebastian Vettel, Felipe Massa, Mark Webber and Nick Heidfeld.
The decision was odd in that most observers thought that the investigation into the incident would consider whether Massa should be punished as Bourdais appeared to be ahead when the collision occurred.
Krijgen we natuurlijk nog meer gezeur van de Mclaren fan's.quote:Op zondag 12 oktober 2008 09:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.grandprix.com/ns/ns20875.html
En weer een puntje erbij voor Massa.
Nou, als ik wat internetfilmpjes bekijk van de start van deze race, dan is het meer de ontwijkende actie van Kimi die ervoor zorgt dat er geen ongeluk gebeurt, dan het op tijd remmen voor de bocht van Lewis. Als Kimi in had gestuurd, dan had ie zo een McLaren in zijn flank gehad. Ik vind dat een terechte straf voor een drieste actie van Lewis.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:23 schreef kepler het volgende:
weer van de vreemde straffen...
Wat Hamilton bij de start deed was het niet de netste actie ooit, maar dit soort acties zien we toch bij elke race eigenlijk wel bij de start?Waarom dan nu opeens gaan straffen? Ik heb niet heel veel herhalingen gezien, dus misschien dat ik het mis heb
Die straf van Bourdais is ook vreemd, hij kreeg toch geen ruimte van Massa? Volgens mij doe je gewoon weer normaal mee met de race zodra je voorbij die lijn bent? Het was ook niet heel slim van Massa, hij had hem best wat ruimte kunnen geven
Straf van Massa was nog de meest terechte, maar ik had ook niet heel raar opgekeken als ze dit gewoon hadden laten gaan...
Wat is er gebeurt met dit soort incindenten afdoen als een race-ongeluk
Het is wel een stille vlag, geen bewogen vlag. Een coureur moet ergens weer beginnen met racen/het verdedigen van zijn positie. De vraag is wanneer dat isquote:Op zondag 12 oktober 2008 11:36 schreef Schuifpui het volgende:
Van Massa Bourdais heb ik nog geen duidelijk beelden gezien, alleen maar vanuit die hoek. Vraag me af hoe iedereen zo makkelijk een oordeel geeft. Tot wanneer geldt de blauwe 'vlag' bij het uitrijden van de pitstraat eigenlijk? Lijkt me ook wel een belangrijke vraag.
Vond het ook wel jammer dat kimi hem er niet even vol inreed bij Hamilton bij de start.
Dat is ook niet helemaal waar. Hakkinen kreeg in 1994 ook al een straf aan zijn broek voor een start-ongeluk in Hockenheim waar ie ook behoorlijk driest de eerste bocht in dook. Montoya kreeg er ook een in Maleisie een aantal jaren terug en je zult er vast nog meer kunnen vinden in de recente F1 geschiedenis. Wat het nu zo omstreden lijkt te maken, is dat het hier gaat om titel-kandidaten die zes punten van elkaar verwijderd zijn met nog twee races te gaan. En waarschijnlijk ook de Ferrari-McLaren rivaliteit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:38 schreef kepler het volgende:
Tja, ik kan het nog steeds niet heel goed zien. Maar volgens mij blijft Hamilton wel op de baan. Maar daar gaat het mij niet eens om, het gaat mij meer om dat je dit soort acties bijna wel bij elke start ziet (en soms wel erger). Waarom nu opeens wel straffen?
De FIA moet gewoon iets soepeler worden inderdaad, dit soort acties horen mijn inziens bij racen. Door altijd maar mislukte inhaal-acties af te straffen wordt er helemaal nooit meer ingehaald. Dit waren namelijk niet van die onmogelijke pogingen
Pfffquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:12 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Het was zo klaar als een klontje dat Massa uit was om Hamilton van de baan af te rammen a la Schumacher. Als Massa dit seizoen wereldkampioen zou worden, zou dit een schande zijn voor heel de Formule 1. Nog nooit heb ik zo'n incompetente coureur wdc zien worden.
Die inhaalactie op Webber, die niet door de beugel kan. Je mag niet over het rood/witte verdrijvingsvlak rijden (die ligt er niet voor niets). Als er op dat moment iemand uit de pits had gereden, had Massa deze niet kunnen zien en er vol boven op gezeten.quote:
Dat was dus ook 'n ding waar ik me aan het ergeren was. Dát zijn zaken die niet door de beugel kunnen, maarja, omdat het Massa is wordt het wel door de vingers gezien.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inhaalactie op Webber, die niet door de beugel kan. Je mag niet over het rood/witte verdrijvingsvlak rijden (die ligt er niet voor niets). Als er op dat moment iemand uit de pits had gereden, had Massa deze niet kunnen zien en er vol boven op gezeten.
Wat een onzin. Onthoud ook ff dat massa al twee keer een motor heeft opgeblazen en Hamilton gewoon heel veel geluk heeft met de reliability van de auto. Tuurlijk was die actie niet al te netjes, maar Hamilton is ook niet de meest nette coureur.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:12 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Het was zo klaar als een klontje dat Massa uit was om Hamilton van de baan af te rammen a la Schumacher. Als Massa dit seizoen wereldkampioen zou worden, zou dit een schande zijn voor heel de Formule 1. Nog nooit heb ik zo'n incompetente coureur wdc zien worden.
Trulli had in Spa exact zo'n zelfde actie en werd er niet voor bestraft. Hamilton hier wel. Ofwel de FIA heeft iets tegen McLaren ofwel de FIA bevoordeeld Ferrari. Ik ben er nog niet uit hoe het zit.quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:23 schreef kepler het volgende:
weer van de vreemde straffen...
Wat Hamilton bij de start deed was het niet de netste actie ooit, maar dit soort acties zien we toch bij elke race eigenlijk wel bij de start?Waarom dan nu opeens gaan straffen? Ik heb niet heel veel herhalingen gezien, dus misschien dat ik het mis heb
Die straf van Bourdais is ook vreemd, hij kreeg toch geen ruimte van Massa? Volgens mij doe je gewoon weer normaal mee met de race zodra je voorbij die lijn bent? Het was ook niet heel slim van Massa, hij had hem best wat ruimte kunnen geven
Straf van Massa was nog de meest terechte, maar ik had ook niet heel raar opgekeken als ze dit gewoon hadden laten gaan...
Wat is er gebeurt met dit soort incindenten afdoen als een race-ongeluk
Dan rijdt Massa schijnbaar voor het verkeerde teamquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat een onzin. Onthoud ook ff dat massa al twee keer een motor heeft opgeblazen en Hamilton gewoon heel veel geluk heeft met de reliability van de auto.
dan nog vond ik de actie opzich wel meevallen. Hij verremt zich (ook omdat Raikkonen opeens naar rechts beweegt misschien?), maar haalt nog wel de bocht. Dat hij Raikkonen aan de buitenkant heeft zitten is pechquote:Op zondag 12 oktober 2008 11:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Hakkinen kreeg in 1994 ook al een straf aan zijn broek voor een start-ongeluk in Hockenheim waar ie ook behoorlijk driest de eerste bocht in dook. Montoya kreeg er ook een in Maleisie een aantal jaren terug en je zult er vast nog meer kunnen vinden in de recente F1 geschiedenis. Wat het nu zo omstreden lijkt te maken, is dat het hier gaat om titel-kandidaten die zes punten van elkaar verwijderd zijn met nog twee races te gaan. En waarschijnlijk ook de Ferrari-McLaren rivaliteit.
Ik heb de beelden nog niet teruggezien, maar volgens mij was het Webber die Massa zover naar buiten duwde naarquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inhaalactie op Webber, die niet door de beugel kan. Je mag niet over het rood/witte verdrijvingsvlak rijden (die ligt er niet voor niets). Als er op dat moment iemand uit de pits had gereden, had Massa deze niet kunnen zien en er vol boven op gezeten.
Wat ik dit jaar gezien heb van Hamilton zou ik niet bestempelen als "niet netjes". Het is op het randje. Volgens mij heeft Hamilton dit jaar geen gebeuk nodig om z'n tegenstanders in te halen. Hij zet z'n auto er af en toe wel eens driest naast, maar soms moet je risico's nemen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat een onzin. Onthoud ook ff dat massa al twee keer een motor heeft opgeblazen en Hamilton gewoon heel veel geluk heeft met de reliability van de auto. Tuurlijk was die actie niet al te netjes, maar Hamilton is ook niet de meest nette coureur.
nee, Webber zat (in een uitwijkende actie) al helemaal rechts. Dat Massa vervolgens zijn Ferrari in de 2 meter ruimte tussen Webber en de muur propt is niet zo slim natuurlijkquote:Op zondag 12 oktober 2008 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb de beelden nog niet teruggezien, maar volgens mij was het Webber die Massa zover naar buiten duwde naar
* Sally tooquote:
[Upd] Uitslag Grand Prix van Japanquote:Maar het was wel te verwachten dat Bourdais een straf zou krijgen, alleen jammer dat deze volledig onterecht is. Maarja, Massa schuift daardoor op en krijgt weer een puntje extra. Bedankt FIA, voor het ''spannend'' te houden. Het ging om een plaats, en Massa dient deze niet af te dwingen maar te winnen.
En wat betreft Coronel en Kalf in de studio, ik geef ze eigenlijk gelijk om wat ze zeiden in
de nabeschouwing
[..]
Dat was dus ook 'n ding waar ik me aan het ergeren was. Dát zijn zaken die niet door de beugel kunnen, maarja, omdat het Massa is wordt het wel door de vingers gezien.
''Ik zou een waardige kampioen zijn'' My ass!
quote:Op zondag 12 oktober 2008 11:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is wel een stille vlag, geen bewogen vlag. Een coureur moet ergens weer beginnen met racen/het verdedigen van zijn positie. De vraag is wanneer dat is
En als Massa slim was geweest had hij die bocht iets wijder genomen, was er helemaal geen probleem geweest
quote:Massa werd door een uit de pit komende Bourdais weggeduwd, omdat de pitlane aan het eind doorloopt over de ideale lijn naar de bocht naar rechts. De Ferrari wilde de bocht scherp aansnijden, maar de touché met de Toro Rosso was onvermijdelijk en Massa spinde. Het incident zal na de wedstrijd onderzocht worden.
Sorry, maar we spoileren niet voor degenen die de hh nog moeten kijken, zo is het al jaren op FOK!sport en een soort van afspraak op het forumquote:
De die-hards hebben het vanmorgen al gezienquote:Op zondag 12 oktober 2008 14:06 schreef Sally het volgende:
Joehoe?
De start is inmiddels an geweest hoor![]()
Gelijk inquote:Op zondag 12 oktober 2008 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De die-hards hebben het vanmorgen al gezienIs niet meer leuk als je 2 maal hetzelfde commentaar moet geven
Ik meen dat je moet uitkijken als je de pits uit komt ipv andersom..? Daarom is er aan het einde vd pits een blauw licht; als dat knippert, betekent dat dat je uit moet kijken omdat er iemand over start-finish gaat. Correct me if I'm wrong....quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inhaalactie op Webber, die niet door de beugel kan. Je mag niet over het rood/witte verdrijvingsvlak rijden (die ligt er niet voor niets). Als er op dat moment iemand uit de pits had gereden, had Massa deze niet kunnen zien en er vol boven op gezeten.
Ik postte al eerder het filmpje van Kubica met Massa vorig jaar: Kubica snijdt daar ook een chicane af om zijn plek vervolgens niet terug te geven. Geen straf, ook geen 25 seconden bij zijn eindtijd.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Trulli had in Spa exact zo'n zelfde actie en werd er niet voor bestraft. Hamilton hier wel. Ofwel de FIA heeft iets tegen McLaren ofwel de FIA bevoordeeld Ferrari. Ik ben er nog niet uit hoe het zit.
Maar het is niet de bedoeling dat je voor je directe tegenstander onzichtbaar moet worden, of gewoon weg van je gas/of in het gras moet gaan rijden. Anders is de hele essentie van het racen weg.....quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik meen dat je moet uitkijken als je de pits uit komt ipv andersom..? Daarom is er aan het einde vd pits een blauw licht; als dat knippert, betekent dat dat je uit moet kijken omdat er iemand over start-finish gaat. Correct me if I'm wrong....![]()
Ik snap je niet. Zijn directe tegenstander was Webber en daar was ie toch niet onzichtbaar voor...?quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar het is niet de bedoeling dat je voor je diecte tegenstander onzichtbaar moet worden, of gewoon weg van je gas/of in het gras moet gaan rijden. Anders is de hele essentie van het racen weg.....
Als een blauw licht hetzelfde is als een blauwe vlag is het imo toch gewoon de bedoeling dat hij op moet rotten als Massa in de buurt is....quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar het is niet de bedoeling dat je voor je diecte tegenstander onzichtbaar moet worden, of gewoon weg van je gas/of in het gras moet gaan rijden. Anders is de hele essentie van het racen weg.....
Hamilton kreeg wel een waarschuwing. Ok, niet iets waar je nou echt wakker van ligt maar toch.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En Lewis, Webber en Vettel waren vorig jaar ook betrokken bij een situatie achter de safety-car, waardoor Webber en Vettel crashte. Ik meen dat die ook hun vinger wezen richting Lewis, maar daar zijn destijds ook geen straffen voor uitgedeeld.
http://www.grandprix.com/ns/ns19749.html
Het gaat erom dat degene die mogelijk uit de pitstraat zou zijn komen rijden, onzichtbaar is voor Massa, en Massa voor diegene.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Zijn directe tegenstander was Webber en daar was ie toch niet onzichtbaar voor...?
Wat niet gebeurde en het daardoor in mijn ogen ook niet relevant is. Blijkbaar dachten de stewards ook zo.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Het gaat erom dat degene die mogelijk uit de pitstraat zou zijn komen rijden, onzichtbaar is voor Massa, en Massa voor diegene.
I see. Maar dat is dus blijkbaar, volgens het lichtensysteem, een probleem voor de coureur die uit de pitsstraat komt en niet voor degene die op de baan er langs knalt?quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:48 schreef Sally het volgende:
[..]
Het gaat erom dat degene die mogelijk uit de pitstraat zou zijn komen rijden, onzichtbaar is voor Massa, en Massa voor diegene.
Het lijkt er dus op dat je moet uitkijken als je de pits uitkomt, niet als je er langs raast tijdens een training/kwalificatie (en de race?). Hoewel ik dus over een race niet zo snel iets kon vinden...quote:31.3 During all practices there will be a green and a red light at the end of the pit lane. Cars may only leave the pit lane when the green light is on. Additionally, a blue flag and/or a flashing blue light will be shown in the pit exit to warn drivers leaving the pit lane if cars are approaching on the track.
Nee, op het moment van uit de pits komen ben je weer aan het racen (zodra de pitlimiter op de witte lijn eraf gaat zit je gewoon weer op de baan zelf). En aangezien Bourdais niet op een ronde achterstand stond t.o.v. Massa, was het gewoon een rechtstreeks gevecht (dat Massa 'n ronde of 2 later binnenkomt is hier niet relevant). En het blauwe licht telt in dit geval als waarschuwing dat er een rijder aankomt over het rechte stuk die op volle snelheid is. Niet dat je diegene moet laten passeren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Zijn directe tegenstander was Webber en daar was ie toch niet onzichtbaar voor...?
Ik wil antwoord geven, maar ik ben even gebiologeerd door je avatarquote:Op zondag 12 oktober 2008 15:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, op het moment van uit de pits komen ben je weer aan het racen. En aangezien Bourdais niet op een ronde achterstand stond t.o.v. Massa, was het gewoon een rechtstreeks gevecht. En het blauwe licht telt in dit geval als waarschuwing dat er een rijder aankomt over het rechte stuk die op volle snelheid is. Niet dat je diegene moet laten passeren.
Edit: Dat is dus wat ik bedoel met het licht wat Walter postteHet is geen ''order'' wat je krijgt op dat moment, maar gewoon een waarschuwing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |