en ik vraag me af ; is de aardbeving van een 5 kiloton atoombom anders dan die van een gewone 5 kilotn boom?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo krachtig is 5 kiloton niet. Er zijn ook normale bommen met een dergelijke kracht.
Inderdaad. Geloof er niets van.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 06:30 schreef Demophon het volgende:
Wat een ongeloofwaardig verhaal. Vooral als de journalist zelf toegeeft geen bewijzen te hebben
Amerika zou er nog veel meer moeten inzetten in Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan en andere landen dat vijandig tegenover het Westen staat of terroristen een thuis geven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:24 schreef Aboutaleb het volgende:
‘VS gebruikten atoombom tijdens Golfoorlog’
[..]
Shocking. En wat nog erger is, mocht dit waar zijn (het Pentagon ontkent het bericht niet), hoe komen ze er ongemerkt mee weg?
[ afbeelding ]
Link naar documentaire Rainews24:
http://www.rainews24.it/r(...)_bomba/video_ENG.asp
de naivieviteit van extreem rechts tegenwoordigquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:51 schreef laforest het volgende:
[..]
merika zou er nog veel meer moeten inzetten in Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan en andere landen dat vijandig tegenover het Westen staat of terroristen een thuis geven.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:51 schreef laforest het volgende:
[..]
merika zou er nog veel meer moeten inzetten in Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan en andere landen dat vijandig tegenover het Westen staat of terroristen een thuis geven.
Wat is er per definitie mis aan een atoombom werpen op een grotten complex van de Taliban itt er westerse soldatenlevens aan te verliezen door het met de hand te veroveren??quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 12:53 schreef Re het volgende:
[..]
de naivieviteit van extreem rechts tegenwoordig
en die Tzar Bomba had nog 2x zo krachtig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:20 schreef MoonCore het volgende:
Hier een interessante vergelijking van de kracht van verschillende bommen die ooit afgeworpen zijn.
[ afbeelding ]
idd en de kanker gevallen zullen idd liggen aan het gebruik van DU munitie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:34 schreef Kogando het volgende:
Waarom een atoombom, met alle risico's voor internationaal gedonder van dien, als je zoiets als een MOAB (blue 82) kan gebruiken?
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
idd dat zou gezien moeten worden door de speciale militaire satellieten die de VS en rusland hebben en niet te vergeten, de mini zon die je creëert zou tot in de wijde omtrek te zien zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 01:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bij Basra? De enige havenstad van betekenis in Irak/ Lijkt mij vrij sterk dat hij daar heeft lopen kutten met de bevolking op zo'n manier.
Dat ook nog eens trouwens, waarom zou de VS een atoombom gooien bij de enige havenstad van het land én vlakbij Iran? Zonder dat in de 12 jaar tussen dan en GO2 welk land of organisatie dan ook ooit gewag maakt van verhoogde straling? Kijk naar hoe Tsjernobyl en omgeving er nu uitzien en dat was niets vergeleken met een kernwapen volgens mij.
MOAB is een fuel-air explosief en geen clusterbom.quote:Een verklaring voor de beving van 27 februari 1991 is volgens het Pentagon mogelijk de inzet op die dag van de clusterbom Blue 82, ook bekend als de 'moeder aller bommen’.
Koerden zijn geen burgers?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 01:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je nog meer voorbeelden behalve Halabja?
En dat was dus tegen Koerden, in het noorden van het land.
Ehhh, niet dat er geen aardbevingen in Iran plaatsvinden hoor, maar dit kaartje geeft echt niet "de breukzones" aan. Het is een grove versimpeling van de aardplaten...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:55 schreef maartena het volgende:
En de seismische waarneming... kan ook gewoon een aardbeving zijn geweest. Er is immers een fault-line in dat zelfde gebied dwars door Iran heen:
[ afbeelding ]
En het is niet ongewoon dat aardbevingen voorkomen in het gebied van fault-lines natuurlijk....
Dit plaatje van Iran is wellicht beter:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:17 schreef El_Matador het volgende:
Ehhh, niet dat er geen aardbevingen in Iran plaatsvinden hoor, maar dit kaartje geeft echt niet "de breukzones" aan. Het is een grove versimpeling van de aardplaten...
Mooie kaart!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 19:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Dit plaatje van Iran is wellicht beter:
http://www.emsc-csem.org/Doc/IranActiveFault.jpg (3 Mb, grote kaart).
Oh ja, absoluut. De Zagros is een Alpiene gordel, eigenlijk tussen de Himalaya en de Alpen in.quote:En die geeft aan dat er diverse breukzones in de buurt van Irak zitten.
Absoluut, dat weerspreek ik ook niet. Daarbij had een kleine atoombom allang opgemerkt moeten zijn. Niet in de laatste plaats omdat er zoveel boringen plaatsvinden in het gebied, en een zeer sterk verhoogde dosis radioactiviteit zie je gelijk.quote:Ook dit kaartje van een aardbeving September dit jaar geeft aan dat aardbevingen in dit gebied niet ongewoon zijn.
[ afbeelding ]
En hier in de buurt van Kuwait:
[ afbeelding ]
Kortom: Een aardbeving in het gebied tussen Basra en de Iraanse grens is eigenlijk iets heel gewoons en kan een volledig natuurlijk fenomeen geweest zijn.
Ook China heeft dergelijke satellieten volgens mij, en de lichtsensor die nodig is, is ook niet echt ingewikkeld en kan aan een "run of the mill" spionage satelliet worden bevestigd.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
idd dat zou gezien moeten worden door de speciale militaire satellieten die de VS en rusland hebben en niet te vergeten, de mini zon die je creëert zou tot in de wijde omtrek te zien zijn.
Dat lijkt me ook. Zoiets valt echt wel op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:03 schreef maartena het volgende:
Een kernexplosie verberg je niet zomaar.
Holy shit, bij gerelateerde filmpjes dat filmpje van die tsar bomb.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |