abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:07:17 #51
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_62304961
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo krachtig is 5 kiloton niet. Er zijn ook normale bommen met een dergelijke kracht.
en ik vraag me af ; is de aardbeving van een 5 kiloton atoombom anders dan die van een gewone 5 kilotn boom?

Zo ja, wat is er anders dan?
Zo nee, hoe kan de "aardbeving" dan een bewijs voor een atoombom zijn?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_62305027
De MOAB is geen nuke:
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:20:49 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62305146
Basra was toch niet echt een oorlogsgebied in de Golf Oorlog?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62305170
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 06:30 schreef Demophon het volgende:
Wat een ongeloofwaardig verhaal. Vooral als de journalist zelf toegeeft geen bewijzen te hebben
Inderdaad. Geloof er niets van.
pi_62306842
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:24 schreef Aboutaleb het volgende:
‘VS gebruikten atoombom tijdens Golfoorlog’
[..]

Shocking. En wat nog erger is, mocht dit waar zijn (het Pentagon ontkent het bericht niet), hoe komen ze er ongemerkt mee weg?

[ afbeelding ]

Link naar documentaire Rainews24:
http://www.rainews24.it/r(...)_bomba/video_ENG.asp
Amerika zou er nog veel meer moeten inzetten in Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan en andere landen dat vijandig tegenover het Westen staat of terroristen een thuis geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 11-10-2008 13:51:14 ]
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:53:42 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62306875
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:51 schreef laforest het volgende:

[..]

merika zou er nog veel meer moeten inzetten in Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan en andere landen dat vijandig tegenover het Westen staat of terroristen een thuis geven.
de naivieviteit van extreem rechts tegenwoordig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62307012
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:51 schreef laforest het volgende:

[..]

merika zou er nog veel meer moeten inzetten in Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan en andere landen dat vijandig tegenover het Westen staat of terroristen een thuis geven.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_62307310
Hier een interessante vergelijking van de kracht van verschillende bommen die ooit afgeworpen zijn.

De banaan is krom.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:34:59 #59
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_62314318
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 12:53 schreef Re het volgende:

[..]

de naivieviteit van extreem rechts tegenwoordig
Wat is er per definitie mis aan een atoombom werpen op een grotten complex van de Taliban itt er westerse soldatenlevens aan te verliezen door het met de hand te veroveren??
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_62314428
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:20 schreef MoonCore het volgende:
Hier een interessante vergelijking van de kracht van verschillende bommen die ooit afgeworpen zijn.

[ afbeelding ]
en die Tzar Bomba had nog 2x zo krachtig kunnen zijn.
maar dat vonden zelfs de Soviets wat te gortig.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62314653
Doen ze wel vaker hoor.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:55:15 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62314778
Maar volgens mij zou een land als Rusland dat gelijk door hebben? Die zijn ook niet gek, beving en straling is goed te registreren volgens mij.
[KNE]-Mod
pi_62369708
WAAROM moest daar een nuke/ hele zware bom worden gedropt dan?
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_62371025
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:34 schreef Kogando het volgende:
Waarom een atoombom, met alle risico's voor internationaal gedonder van dien, als je zoiets als een MOAB (blue 82) kan gebruiken?

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
idd en de kanker gevallen zullen idd liggen aan het gebruik van DU munitie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62371092
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bij Basra? De enige havenstad van betekenis in Irak/ Lijkt mij vrij sterk dat hij daar heeft lopen kutten met de bevolking op zo'n manier.

Dat ook nog eens trouwens, waarom zou de VS een atoombom gooien bij de enige havenstad van het land én vlakbij Iran? Zonder dat in de 12 jaar tussen dan en GO2 welk land of organisatie dan ook ooit gewag maakt van verhoogde straling? Kijk naar hoe Tsjernobyl en omgeving er nu uitzien en dat was niets vergeleken met een kernwapen volgens mij.
idd dat zou gezien moeten worden door de speciale militaire satellieten die de VS en rusland hebben en niet te vergeten, de mini zon die je creëert zou tot in de wijde omtrek te zien zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62373073
quote:
Een verklaring voor de beving van 27 februari 1991 is volgens het Pentagon mogelijk de inzet op die dag van de clusterbom Blue 82, ook bekend als de 'moeder aller bommen’.
MOAB is een fuel-air explosief en geen clusterbom.
  Moderator dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:20:47 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_62383158
heeft dat ding geen krater achter gelaten?

misschien kan iemand er met een geigerteller in gaan staan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:55:48 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62383954
De bom op Hiroshima was 16 kiloton, en was vanuit vele tientallen kilometers in de omtrek te zien. Een 5 kiloton bom zou naast meetbare waarden ook duizenden, zoniet tienduizenden ooggetuigen moeten hebben opgeleverd.

Tevens hebben MEERDERE landen (o.a. Rusland, China, Frankrijk, Engeland, en de VS zelf) satellieten in een baan om de aarde die atmosferische kernexplosies kunnen detecteren. Deze satellieten zijn voornamelijk een erfdeel van de koude oorlog en het verbod op atmosferische testen. De detectie vindt plaats door het meten van de lichtintensiteit die plaatsvindt bij een kernexplosie.

Een 5 kiloton bom zou onmiddellijk bekend zijn geworden, zeker gezien het feit dat de Golfoorlog ook grondtroepen had uit Frankrijk, Engeland, en diverse andere kleinere landen.

Er was ook geen enkele strategische noodzaak voor die bom, op die datum had de VS het hele gebied in het zuiden van Irak in handen, en als ze in het geheim een bom wilden testen dan hadden ze dat wel anders gedaan. (En de VS heeft in de periode 1990-1999 21 tests uitgevoerd, dus geheim was niet eens nodig)

Maar de voornaamste reden waarom dit waarschijnlijk een broodje-aap verhaal is, is het feit dat de Iranezen de grens erg goed in de gaten hielden destijds, en dat Saddam in de 15 jaar na de oorlog er geen enkel woord over repte. Als er een atoomwapen in het grensgebied van deze twee landen was ontploft, dan had je er wel iemand over gehoord.

Het enige gegeven bewijs is blijkbaar ook het aantal kankergevallen en een seismische waarneming. Maar er is niet gekeken naar de invloed van chemische en olieindustrie rond Basra, en een regime die het niet zo nauw had met de uitstoot van giftige chemicaliën.... En Saddam heeft al vaker geëxperimenteerd met chemische wapens natuurlijk.

En de seismische waarneming... kan ook gewoon een aardbeving zijn geweest. Er is immers een fault-line in dat zelfde gebied dwars door Iran heen:

En het is niet ongewoon dat aardbevingen voorkomen in het gebied van fault-lines natuurlijk....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62384465
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb je nog meer voorbeelden behalve Halabja?
En dat was dus tegen Koerden, in het noorden van het land.
Koerden zijn geen burgers?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_62384535
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:55 schreef maartena het volgende:
En de seismische waarneming... kan ook gewoon een aardbeving zijn geweest. Er is immers een fault-line in dat zelfde gebied dwars door Iran heen:

[ afbeelding ]

En het is niet ongewoon dat aardbevingen voorkomen in het gebied van fault-lines natuurlijk....
Ehhh, niet dat er geen aardbevingen in Iran plaatsvinden hoor, maar dit kaartje geeft echt niet "de breukzones" aan. Het is een grove versimpeling van de aardplaten...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:48:37 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62385444
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:17 schreef El_Matador het volgende:
Ehhh, niet dat er geen aardbevingen in Iran plaatsvinden hoor, maar dit kaartje geeft echt niet "de breukzones" aan. Het is een grove versimpeling van de aardplaten...
Dit plaatje van Iran is wellicht beter:

http://www.emsc-csem.org/Doc/IranActiveFault.jpg (3 Mb, grote kaart).

En die geeft aan dat er diverse breukzones in de buurt van Irak zitten.

Ook dit kaartje van een aardbeving September dit jaar geeft aan dat aardbevingen in dit gebied niet ongewoon zijn.

En hier in de buurt van Kuwait:

Kortom: Een aardbeving in het gebied tussen Basra en de Iraanse grens is eigenlijk iets heel gewoons en kan een volledig natuurlijk fenomeen geweest zijn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62385673
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit plaatje van Iran is wellicht beter:

http://www.emsc-csem.org/Doc/IranActiveFault.jpg (3 Mb, grote kaart).
Mooie kaart!
quote:
En die geeft aan dat er diverse breukzones in de buurt van Irak zitten.
Oh ja, absoluut. De Zagros is een Alpiene gordel, eigenlijk tussen de Himalaya en de Alpen in.
quote:
Ook dit kaartje van een aardbeving September dit jaar geeft aan dat aardbevingen in dit gebied niet ongewoon zijn.

[ afbeelding ]

En hier in de buurt van Kuwait:

[ afbeelding ]

Kortom: Een aardbeving in het gebied tussen Basra en de Iraanse grens is eigenlijk iets heel gewoons en kan een volledig natuurlijk fenomeen geweest zijn.
Absoluut, dat weerspreek ik ook niet. Daarbij had een kleine atoombom allang opgemerkt moeten zijn. Niet in de laatste plaats omdat er zoveel boringen plaatsvinden in het gebied, en een zeer sterk verhoogde dosis radioactiviteit zie je gelijk.

dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:03:20 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62385794
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
idd dat zou gezien moeten worden door de speciale militaire satellieten die de VS en rusland hebben en niet te vergeten, de mini zon die je creëert zou tot in de wijde omtrek te zien zijn.
Ook China heeft dergelijke satellieten volgens mij, en de lichtsensor die nodig is, is ook niet echt ingewikkeld en kan aan een "run of the mill" spionage satelliet worden bevestigd.

Ik denk dat met name Rusland en China zouden staan schreeuwen, alsmede de Iraakse en Iraanse regering zelf..... het detecteren van kernexplosies door sensoren op een berg ergens te zetten en te richten op je buurland is ook iets wat vrij gemakkelijk kan, de Indiers en Pakistani hebben ook van dat soort sensors aan de grenzen staan om te zien wat hun buurman uitvreet.

Een kernexplosie verberg je niet zomaar.
-
pi_62386637
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:03 schreef maartena het volgende:

Een kernexplosie verberg je niet zomaar.
Dat lijkt me ook. Zoiets valt echt wel op.
pi_62386804
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:50 schreef Salvad0R het volgende:
Doen ze wel vaker hoor.
Holy shit, bij gerelateerde filmpjes dat filmpje van die tsar bomb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')