abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:24:42 #1
151075 Aboutaleb
Geen fan van de politicus
pi_62298860
‘VS gebruikten atoombom tijdens Golfoorlog’
quote:
AMSTERDAM - Hebben de Verenigde Staten in 1991 een atoombom ingezet op de laatste dag van de Golfoorlog? Volgens de voormalige Amerikaanse militair-ingenieur Jim Brown, destijds betrokken bij Operatie Desert Storm (de militaire operatie waarbij de Iraakse troepen van dictator Saddam Hussein uit Koeweit werden verdreven), is dat wel degelijk gebeurd.

Brown beschuldigt de Amerikaanse autoriteiten ervan op 27 februari 1991 een atoombom met een kracht van 5 kiloton te hebben afgeworpen in het gebied tussen de Zuid-Iraakse stad Basra en de grens met Iran. Zijn aanklacht is te zien in een documentaire van de bekende Italiaanse journalist Maurizio Torrealta die de Italiaanse nieuwszender Rainews24 vanavond uitzendt en die nu al op internet is te zien.

Als bewijs voor de aanklacht dat de VS voor de derde keer in de historie een atoombom hebben gebruikt – de eerste twee nucleaire bommen werden in augustus 1945 boven de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki afgeworpen – wordt onder meer gewezen op een door het International Seismological Centre geregistreerde aardbeving in het gebied.

Toegenomen aantal zieken
Op 27 februari 1991 vond tussen Basra en de Irakees-Iraanse grens een beving plaats van 4,2 op de schaal van Richter. De kracht van de beving komt overeen met de kracht van een atoombom van 5 kiloton. Precies de kracht van de nucleaire bom die volgens Brown door de Amerikanen in Irak zou zijn afgeworpen. Ter vergelijking: de bommen die de VS op 6 en 9 augustus op Hiroshima en Nagasaki lieten neerkomen, hadden een kracht van 16 en 22 kiloton.

In de documentaire wordt ook gewezen op het aantal ernstige kankergevallen in het gebied rond Basra. Volgens de Iraakse oncoloog Dott Jawad Al Ali is het aantal bewoners waarbij zeldzame kankervarianten en kwaadaardige tumoren worden geconstateerd toegenomen van 32 per jaar in 1989 naar ruim 600 per jaar in 2002.

De radioactieve effecten van een atoombom zouden een mogelijke verklaring kunnen zijn voor het toegenomen aantal zieken, aldus Al Ali. Al kan volgens het hoofd oncologie van het plaatselijke ziekenhuis de grootschalige inzet van projectielen (vaak voorzien van verarmd uranium) tijdens het gewapende conflict ook de vele nieuwe kankergevallen verklaren.

Blue 82
Navraag over Browns beschuldiging bij het Amerikaanse Pentagon door journalist Torrealta leverde een ontkenning noch een bevestiging op, maar de mededeling dat de Amerikanen tijdens de Golfoorlog slechts conventionele wapens hebben gebruikt. Een verklaring voor de beving van 27 februari 1991 is volgens het Pentagon mogelijk de inzet op die dag van de clusterbom Blue 82, ook bekend als de 'moeder aller bommen’.

Volgens journalist Torrealta betreft Browns aanklacht ‘een verhaal dat moeilijk te geloven is en ook te bevestigen is omdat het appelleert aan onze diepste angsten’. Toch heeft de Italiaanse nieuwszender Rainews24 besloten tot uitzending van de 20 minuten durende documentaire omdat ‘er ook geen bewijzen zijn dat de beschuldiging vals zou zijn’, maar ook omdat het volgens de zender noodzakelijk is ‘dat ze openlijk en transparant wordt onderzocht door internationale organisaties.’
Shocking. En wat nog erger is, mocht dit waar zijn (het Pentagon ontkent het bericht niet), hoe komen ze er ongemerkt mee weg?

Link naar documentaire Rainews24:
http://www.rainews24.it/r(...)_bomba/video_ENG.asp
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:32:42 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62299045
Het Pentagon ontkent het wel hoor:
http://bellaciao.org/en/I(...)fense_Department.pdf
quote:
In response to your query I can provide you with the following:
Only conventional munitions were used during the Gulf War in 1991. The U.S maintains a
number of munitions that have an explosive capability of 5000 pounds and larger. It is not
possible for us to confirm the exact incident that you are referring to, but if a large bomb was
dropped in that location it is reasonable to assume that the detonation would register on
seismological detection equipment. Again, only conventional munitions were used during the
1991 Gulf War.
Ik kan alleen geen online archive vinden bij de ISC?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Donald Duck held vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:33:54 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62299071
Zo krachtig is 5 kiloton niet. Er zijn ook normale bommen met een dergelijke kracht.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:36:06 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_62299115
Komt ie mooi op tijd mee, pas 17 jaar na dato.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:37:57 #5
151075 Aboutaleb
pi_62299149
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:32 schreef Dagonet het volgende:
Het Pentagon ontkent het wel hoor:
Navraag over Browns beschuldiging bij het Amerikaanse Pentagon door journalist Torrealta leverde een ontkenning noch een bevestiging op, maar de mededeling dat de Amerikanen tijdens de Golfoorlog slechts conventionele wapens hebben gebruikt.

ISC
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:37:57 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_62299151
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo krachtig is 5 kiloton niet. Er zijn ook normale bommen met een dergelijke kracht.
Eh nee. een MOAB heeft 11 ton. De Hiroshima bom 13 kiloton.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:41:07 #7
151075 Aboutaleb
pi_62299210
quote:
Het gaat niet alleen om de kracht:

De explosie van een kernwapen heeft onmiddellijke gevolgen: het ontstaan van een luchtdrukgolf, krachtiger en langduriger dan van een gewone bom; de hittestraling die gebouwen in brand zet, en bij mensen brandwonden veroorzaakt; en de neutronen- en gammastraling, die op organismen, waaronder de mens, een dodelijke effect kan hebben, afhankelijk van de opgelopen dosis na een termijn van minuten tot weken. Op wat langere termijn (uren tot dagen) veroorzaakt een bovengrondse kernexplosie ook een fall-out die tot op grote afstand van de explosie de omgeving radioactief maakt. De straling (zowel direct als indirect) zorgt ook als de ontvangen dosis niet dodelijk was in de loop van jaren en tientallen jaren na de blootstelling voor een verhoogde kans op kanker of afwijkingen in het nageslacht.
pi_62299240
quote:
Volgens het Pentagon is het de Blue 82.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:44:19 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62299291
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:37 schreef Aboutaleb het volgende:

ISC
International Seismological Centre. Volgens de berichten heeft de veteraan middels diens online archieven een aardbeving gevonden op die datum van die kracht.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:47:35 #10
151075 Aboutaleb
pi_62299380
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

International Seismological Centre. Volgens de berichten heeft de veteraan middels diens online archieven een aardbeving gevonden op die datum van die kracht.
Oh ok. Hij zegt in de documentaire dat ie meerdere bronnen heeft gebruikt (seismologisch centrum van Iran en andere landen in de regio)
pi_62300481
zal me niets verbazen. Amerika gebruikt wel vaker dubieuze munitie (fosforbommen ed.)
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:56:08 #12
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62300705
Het woord atoombom doet vele mensen rillen en terecht. Er bestaat nog (een klein beetje) moraliteit op deze wereld.
Tegelijkertijd vergeet men vaak dat munitie verijkt met uranium dagelijks wordt gebruikt. Met als gevolg dat zowel militairen als burgers jaren last hebben van de straling. Daar is dan veel minder ophef over, heel begrijpelijk maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62301348
Weinig nut om een atoombom te gebruiken.

Maar het zou natuurlijk kunnen. Bush (de huidige) heeft al onderzoek laten doen naar kleinere atoomwapens om te kunnen inzetten ter ondersteuning van een conventioneel conflict zonder nuclear te escaleren.

Vergeet nooit dat er geen schone oorlogen bestaan.
En dat je de wapens moet gebruiken die het meeste geschikt zijn. Zoals het gebruik van White Fosfor in Falluja "om het slachtveld te verlichten"...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:34:41 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_62301443
Waarom een atoombom, met alle risico's voor internationaal gedonder van dien, als je zoiets als een MOAB (blue 82) kan gebruiken?

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kogando op 11-10-2008 00:45:06 ]
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_62302099
Wat zeuren jullie nou over welk wapen je het beste kunt gebruiken bij welke situatie? De VS gebruikt wat zij wil. Als het wil experimenteren met rare bio-gassen doen ze dat ook. Als ze de eigen burgers moeten vermoorden om op valse gronden Iran en ook Irak binnen te kunnen vallen, doen ze dat ook.
Niks moraal. Er is geen moraal. Alleen facade. Wake Up mensen.. Niet zo naief.
Moraal leer je op de lagere school. Deze mensen leven buiten de gedragsregels om..

http://video.google.nl/videoplay?docid=7896356728565502659
John Pilger - War On Democracy

John Pilger - Flying the Flag (Arming the World, Brittains Weapons Industry

http://video.google.nl/videoplay?docid=7065205277695921912
Zeitgeist Addendum

Ik vind dat deze docus verplichte kost moeten worden op middelbare scholen

[ Bericht 7% gewijzigd door Man-E-Faces op 11-10-2008 01:35:18 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:27:44 #16
14827 Kogando
Modelprutser
pi_62302121
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:24 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wat zuerne jullie nou over welk wapen je het beste kunt gebruiken bij welke zituatie?
Lol.. ben je dyslectisch of zit je aan de drugs?

Ontopic. Lijkt me toch dat Amerika op zijn minst een goeie reden moet hebben om een atoombom te gooien, behalve dan hun gebrek aan moraal.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:28:14 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302127
Ja hoi, Zeitgeist en de rest hou je maar lekker in BNW.
pi_62302145
Amerika heeft helemaal geen goede reden nodig. Ze hebben ook zomaar Irak aangevallen.
pi_62302166
Ik wil alleen maar zeggen met deze docus dat jullie moralistisch tactische logica niet strookt met de werkelijkheid.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:33:38 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302168
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:27 schreef Kogando het volgende:

Ontopic. Lijkt me toch dat Amerika op zijn minst een goeie reden moet hebben om een atoombom te gooien, behalve dan hun gebrek aan moraal.
Helemaal in 91. Kijk, in 2003 was het misschien een ander geval geweest maar in 91? Toen de halve wereld rondhing in Irak? Daarbij zou wat voor wapen dan ook enorm veel straling genereren en dat zou je moeten hebben kunnen meten.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:34:43 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302180
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:31 schreef CasB het volgende:
Amerika heeft helemaal geen goede reden nodig. Ze hebben ook zomaar Irak aangevallen.
Hallo, het gaat om de Golfoorlog 1, die uit '91. Die inval was de reactie op de verovering van Koeweit door Irak.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:36:48 #22
14827 Kogando
Modelprutser
pi_62302195
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:31 schreef CasB het volgende:
Hou op zeg. Ze zijn Irak binnengevallen om hele duidelijke redenen zoals olie en macht, niet omdat ze er seksueel opgewonden van raakten.

Voor het gooien van een atoombom is ook een goeie reden nodig, zeker omdat je er vanuit kan gaan dat het niet onopgemerkt blijft. Zeker niet als je daar met allerlei andere landen bezig bent, zoals Dagonet terecht opmerkt.
pi_62302237
toch wel aardig van saddam dat hij hier nooit melding van gemaakt heeft.

die kankergevallen komen waarschijnlijker van het ge-experimenteer op de bevolking daar door saddam.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:44:27 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302272
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:40 schreef Caesu het volgende:
die kankergevallen komen waarschijnlijker van het ge-experimenteer op de bevolking daar door saddam.
Bij Basra? De enige havenstad van betekenis in Irak/ Lijkt mij vrij sterk dat hij daar heeft lopen kutten met de bevolking op zo'n manier.

Dat ook nog eens trouwens, waarom zou de VS een atoombom gooien bij de enige havenstad van het land én vlakbij Iran? Zonder dat in de 12 jaar tussen dan en GO2 welk land of organisatie dan ook ooit gewag maakt van verhoogde straling? Kijk naar hoe Tsjernobyl en omgeving er nu uitzien en dat was niets vergeleken met een kernwapen volgens mij.
pi_62302273
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:40 schreef Caesu het volgende:
toch wel aardig van saddam dat hij hier nooit melding van gemaakt heeft.

Inderdaad, zelf was hij niet vies van biologische wapens. Ook niet tegen burgers.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:49:22 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302325
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:44 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Inderdaad, zelf was hij niet vies van biologische wapens. Ook niet tegen burgers.
Heb je nog meer voorbeelden behalve Halabja?
En dat was dus tegen Koerden, in het noorden van het land.
pi_62302410
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Heb je nog meer voorbeelden behalve Halabja?
En dat was dus tegen Koerden, in het noorden van het land.
Nee, maar het zou mij niet onwaarschijnlijk lijken mocht dit verhaal over de atoombom
niet waar zijn en de berichten over extreem hoge kankercijfers wel.
pi_62302427
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:24 schreef Man-E-Faces het volgende:
Wat zeuren jullie nou over welk wapen je het beste kunt gebruiken bij welke situatie? De VS gebruikt wat zij wil. Als het wil experimenteren met rare bio-gassen doen ze dat ook. Als ze de eigen burgers moeten vermoorden om op valse gronden Iran en ook Irak binnen te kunnen vallen, doen ze dat ook.
Niks moraal. Er is geen moraal. Alleen facade. Wake Up mensen.. Niet zo naief.
Moraal leer je op de lagere school. Deze mensen leven buiten de gedragsregels om..

John Pilger - War On Democracy

John Pilger - Flying the Flag (Arming the World, Brittains Weapons Industry

http://video.google.nl/videoplay?docid=7065205277695921912
Zeitgeist Addendum

Ik vind dat deze docus verplichte kost moeten worden op middelbare scholen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62302440
a.s 14oktober komt er waarschijnlijk een mega grote ufo boven amerika!
Is het een ufo of?
Bush komt ook overal ongestraft mee weg...
maar misschien komen er 3d aliens in de lucht...
Atoom zwaar kankerverwekkend, en dat smijt er even mee in de lucht, wat dus alles besmet, mensen, kinderen, dieren, omgeving...
Schandalig!!!!!!!!!!!!!!!!!
misselijkmakend!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62302457
zou met niet verbazen als saddam nog wat leuks in waterleiding heeft gestopt nadat de sjiieten daar in opstand kwamen toen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:15:01 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302483
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:02 schreef Vodkadruppel het volgende:
Nee, maar het zou mij niet onwaarschijnlijk lijken mocht dit verhaal over de atoombom
niet waar zijn en de berichten over extreem hoge kankercijfers wel.
Dan zou ik eerder kijken naar de gevolgen van de Irak-Iran oorlog die daar zo'n jaar of 8 heeft gewoed met steun van de VS en de Sovjetunie, het gebruik van uranium in geallieerde munitie in de golfoorlog en de petrochemische industrie in die regio.
pi_62302524
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder kijken naar de gevolgen van de Irak-Iran oorlog die daar zo'n jaar of 8 heeft gewoed met steun van de VS en de Sovjetunie, het gebruik van uranium in geallieerde munitie in de golfoorlog en de petrochemische industrie in die regio.
En de rest van de chemisch wapenzooi
pi_62302531
Eigenlijk mogen er geen leiders meer zijn die beslissingen nemen...
je zou maar halvegaren hebben als leider, dan krijg je dus dit soort dingen..
pi_62302539
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dan dat het laatste misschien de meeste invloed kan hebben. Gezien de regio.
Als er overal gevochten wordt met dezelfde munitie zou er overal een verhoging moeten zijn.
pi_62302542
zhe-devilll, ben jij dronken?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:27:46 #36
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62302548
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:06 schreef zhe-devilll het volgende:
a.s 14oktober komt er waarschijnlijk een mega grote ufo boven amerika!
Rock on.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62302571
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:26 schreef Vodkadruppel het volgende:
zhe-devilll, ben jij dronken?
Nee hoor, helaas niet...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:43:31 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302654
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

En de rest van de chemisch wapenzooi
Welk chemisch wapenzooi?
pi_62302660
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welk chemisch wapenzooi?
Oh dat wist je nog niet eens?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 03:24:30 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_62302802
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 02:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Oh dat wist je nog niet eens?
Vertel. Chemische wapens. Ik ben benieuwd.
pi_62303306
Wat een ongeloofwaardig verhaal. Vooral als de journalist zelf toegeeft geen bewijzen te hebben
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_62303328
Eigen schuld. Dan hadden die Irakezen maar geen massavernietingswapens moeten ontwikkelen.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62304451
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 01:44 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Bron?

Saddam heeft volgens mij nooit biologische wapens ingezet omdat ie ze nooit gebruiksklaar heeft gehad. De preparaten die Irak had kwamen overigens rechstreeks uit de USA.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:35:34 #44
151075 Aboutaleb
pi_62304520
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Bron?

Saddam heeft volgens mij nooit biologische wapens ingezet omdat ie ze nooit gebruiksklaar heeft gehad. De preparaten die Irak had kwamen overigens rechstreeks uit de USA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_poison_gas_attack
The incident, which Human Rights Watch (HRW) defined as an act of genocide, was as of 2008 the largest-scale chemical weapons attack directed against a civilian-populated area in history.

Saddam heeft chemische wapens ingezet tegen het Iraanse leger en waarschijnlijk ook gebruikt bij de invasie van Koeweit.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:44:02 #45
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62304619
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:34 schreef Kogando het volgende:
Waarom een atoombom, met alle risico's voor internationaal gedonder van dien, als je zoiets als een MOAB (blue 82) kan gebruiken?

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
was die MOAB al beschikbaar in 91 dan?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:47:06 #46
151075 Aboutaleb
pi_62304658
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 06:46 schreef PurnodePurno het volgende:
Eigen schuld. Dan hadden die Irakezen maar geen massavernietingswapens moeten ontwikkelen.
Dus dan maar een nuke op ze droppen? Hypocriet.
pi_62304686
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:35 schreef Aboutaleb het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Halabja_poison_gas_attack
The incident, which Human Rights Watch (HRW) defined as an act of genocide, was as of 2008 the largest-scale chemical weapons attack directed against a civilian-populated area in history.

Saddam heeft chemische wapens ingezet tegen het Iraanse leger en waarschijnlijk ook gebruikt bij de invasie van Koeweit.
Chemishce en biologische wapens zijn niet hetzelfde, maar okee.

Saddam heeft vanuit o.a. Frankrijk, Duitsland, Nederland en de VS gifgassen ontvangen en kon ze na verloop van tijd zelf ook maken (Sarin vooral). Saddam MOEST die wapens wel inzetten omdat Irak er aan alle kanten van langs kreeg.

Die zooi hebben wij voor hem geregeld, want hij was onze grote vrind.

Nooit gehoord dat er bij de invasie van Koeweit chemische wapens zijn gebruikt. Lijkt me ook niet nodig, aangezien het al met al een uurtje of 3 heeft geduurd voor het leger aldaar op z'n gat lag en de Irakezen door konden lopen naar Kuwait City.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:49:30 #48
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62304693
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Bron?

euh.. dude.. Saddam had ten tijde van de eerste golfoorlog plenty mosterdgas.. overgehouden van de oorlog tegen Iran.

edit.. ja.. of ik leer lezen. .je had het over bio wapens
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:53:37 #49
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_62304762
Ja hoor, ze hebben een atoombom gebruikt toen
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:57:59 #50
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_62304819
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:53 schreef Darklight het volgende:
Ja hoor, ze hebben een atoombom gebruikt toen
onwaarschijnlijk inderdaad, maar hey.. die Schwartzkop-dude was er gek genoeg voor . (en Bush ook )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')