ook roubini zit in het deflatiekamp hoor: http://finance.yahoo.com/(...)GSPC,%5EIXIC,SPX,DIAquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 07:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wie weet ?!. Nu zitten we fundamenteel in een systeemcrisis. De enigste remedie is ervoor te zorgen dat banken weer geld tegen normale voorwaarden uit gaan lenen.
Check dit artikel eens van Roubini - febr 2008 + aanvullingen
Zowat al zijn voorspellingen zijn min of meer uitgekomen.
Als er nu niet snel iets gedaan wordt dan zijn Ford, GM & Chrysler binnen 1 mnd toast. En als ze nog mogen bestaan dan gaan ze bijzonder hard snoeien in het werknemersbestand.
[..]
GM en Chrysler zijn nu aan het praten over een merger. Ik plaatste eerder al een bericht over (een deel van) Reed Elsevier waar het slecht gaat. Langzaam maar zeker komen de slechte berichten door.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:29 schreef indahnesia.com het volgende:
we zitten pas in het begin van de spiraal naar beneden, helemaal in het begin.. nog geen ontslagen gezien eigenlijk buiten een 'handjevol' her en der. Daarna gaat het hard. Consumptie omlaag > Productie omlaag > Ontslagen ect..ect
Maar daar is wél al veel meer dan normaal op vooruitgelopen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 08:29 schreef indahnesia.com het volgende:
we zitten pas in het begin van de spiraal naar beneden, helemaal in het begin.. nog geen ontslagen gezien eigenlijk buiten een 'handjevol' her en der. Daarna gaat het hard. Consumptie omlaag > Productie omlaag > Ontslagen ect..ect
trouw opinie artikelquote:De crisis moet de wereld veranderen, maar we weten nu nog niet hoe
uit Cheer Up!, Better Times Ahead door Roger W. Babson, gepubliceert in 1932.quote:Het fundament voor een fortuin wordt niet gelegd tijdens de blauwe lucht van de welvaart maar in het zompige moeras van een depressie"
quote:Voorspoed komt altijd terug
Als het bij een recessie blijft dan valt het nog wel mee....quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en dat voor een krisis die al 1 jaar duurt.. dat wordt me nog een recessie om akelig van te worden....
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:23 schreef xFriendx het volgende:
DJ![]()
Doet me denken aan:
'Hey! Het is groen!!'
*bam boem plof*
'Hey, nou is ie weer rood'
Ja, de staatsschuld wordt met 2,5 miljard extra afgelost.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:49 schreef shilizous_88 het volgende:
Is er al een schatting voor hoeveel de Nederlandse staat het schip in gaat met de aankoop van Foris Nederland?
ahumquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:49 schreef shilizous_88 het volgende:
Is er al een schatting voor hoeveel de Nederlandse staat het schip in gaat met de aankoop van Foris Nederland?
Nope... ze zijn genationaliseerd en staan los van Fortis NV.... de prijs die je hier noemt is als Fortis in de oude constructie nog bestaan had (nu waren ze denk ik wel failliet).quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 13:58 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ahum
gekocht voor 5.38 met een totaal van 16.8 mld
Huidige koop staat op 2.50 (heeft al 0.86 aangetikt)
Dus huidige waarde: 7.8 mld
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nope... ze zijn genationaliseerd en staan los van Fortis NV.... de prijs die je hier noemt is als Fortis in de oude constructie nog bestaan had (nu waren ze denk ik wel failliet).
De vraag mag je nu omdraaien wat is AMEV, ABN-Amro + nog wat bedrijven nog waard.
Ja das waar ook. Moet ze allemaal los optellen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nope... ze zijn genationaliseerd en staan los van Fortis NV.... de prijs die je hier noemt is als Fortis in de oude constructie nog bestaan had (nu waren ze denk ik wel failliet).
De vraag mag je nu omdraaien wat is AMEV, ABN-Amro + nog wat bedrijven nog waard.
nee een beursgang is op dit moment niet aan de orde, is er gezegd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:08 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad.
Is er geen onderliggende waardering bekend van het Nederlandse deel.
Ik ga er nog steeds vanuit dat de staat afstand gaat doen van de aandelen en zal dit waarschijnlijk op korte termijn proberen te doen.
Het zou volgens mij wel zo prettig zijn als ze daar iets meer informatie over zouden loslaten, want ik kan me niet voorstellen dat ze daar op dit moment winst mee gaan maken.
I know...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:52 schreef simmu het volgende:
[..]
ook roubini zit in het deflatiekamp hoor: http://finance.yahoo.com/(...)GSPC,%5EIXIC,SPX,DIA
assets zullen nooit 0 worden... maar omgekeerd kan er ook geen koper voor zijn (op het moment dat ze moeten verkopen om hun balans weer een beetje op orde te krijgen).quote:America’s Mark-to-Model (Level 2) Banking System
Is $700bb really enough? How insolvent are the nation’s leading banks?
Level 1, 2, and 3 assets are ways of classifying a company’s assets based on the degree of certainty around the assets’ underlying value. For example, Level 1 assets can be valued with certainty because they are liquid and have clear market prices. At the other end of the spectrum, Level 3 assets are illiquid and estimating their value requires inputs that are unobservable and reflect management assumptions. Think of it like Prime, Alt-A and subprime mortgage loans for example.
Somehow we have skipped right over Level 2 and are judging bank risk by looking at Level 3. Maybe in a robust credit market full of securitizations and leverage like 2006 this would have been just fine, but not now. Perhaps this is unfolding in a linear way just like the mortgage crisis beginning with subprime (level 3), now onto Alt-A (level 2), then to Prime (Level 1). Walls Street did a similar thing last year when it went right to focusing on CDO’s and forgot about all of the toxic whole loans and MBS on the balance sheet.
In the past several months, banks have been very focused on ’selling assets and bringing down leverage’ with the primary focus being on their mostly toxic Level 3 ’assets’. That would be fine and dandy if their Level 2 ‘assets, which in this market may be equally as hard to value as Level 3, were not up to 20 times greater in Bank of America’s case for example.
The chart below show total Level 1, 2 and 3 ‘assets’. I have been keeping this for many quarters but shown is only Q2. However, if you look at level 2 assets/equity percentages it has been a road map to troubled banks with the exception of a few…but are those really exceptions.
**Note: This chart is a couple of months old numbers may have changed. My Excel is a little rough sometimes at times as well so you can visually look at row amounts vs total assets/equity in order to run your own ratios.
Level 2 ‘assets’ are by definition “Assets that aren’t actively traded, but have quoted market prices for similar instruments - otherwise known as ‘mark to model.’” Could this be more mortgage debt? We all know that all ‘modeling’ systems are broken and have been for years so how accurate are these marks, especially if much of this is mortgage debt. Look at the Wachovia line above. They have $160 billion in Level 2 assets. That number is eerily similar to the amount of toxic Pay Option ARMs they hold.
The Level 2 numbers are so staggering that even a 7.5% haircut across the small group banks below would equal the total write downs by all banks worldwide to date!
Back on May 2nd I posted a story on Merrill playing ‘hide the CDO’ for reference and have updated my chart on 25 of the top financials and their Level 1, 2 and 3 exposure. What I found was astoundinig. Of the 25 companies I studied, their total assets were $14.6 Trillion, Level 1 assets were a total of $1.3 Trillion, Level 3 assets were only $802 Billion but Level 2 Assets were $7.3 TRILLION!
Are you kidding me! 50% of the group’s total assets were Level 2 “assets that aren’t actively traded, but have quoted market prices for similar instruments - otherwise known as ‘mark to model.”
Wouldn’t it be great if the banks let you mark your investment portfolio to what you believed the assets to be worth on those dreaded days on which you receive a margin call?
All joking aside, this is an absolute disaster in the making. The Treasury does not have enough to take care of many of the nation’s largest banks. The Fed does not either. As you can see they are OVER their heads in Level 2 and Level 3 ‘assets’, of which much has not been able to be priced for months. Much of it never will.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 15:35 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar volgens Paulson echt geen reden tot meer onrust hoorquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:17 schreef appelsientje het volgende:
http://www.nrcnext.nl/nie(...)_eenheid_over_crisis
Dit belooft nog wat maandag...
Ja dat zat er wel in.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 16:17 schreef appelsientje het volgende:
http://www.nrcnext.nl/nie(...)_eenheid_over_crisis
Dit belooft nog wat maandag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |