abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62304033
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 07:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wie weet ?!. Nu zitten we fundamenteel in een systeemcrisis. De enigste remedie is ervoor te zorgen dat banken weer geld tegen normale voorwaarden uit gaan lenen.

Check dit artikel eens van Roubini - febr 2008 + aanvullingen
Zowat al zijn voorspellingen zijn min of meer uitgekomen.

Als er nu niet snel iets gedaan wordt dan zijn Ford, GM & Chrysler binnen 1 mnd toast. En als ze nog mogen bestaan dan gaan ze bijzonder hard snoeien in het werknemersbestand.
[..]
ook roubini zit in het deflatiekamp hoor: http://finance.yahoo.com/(...)GSPC,%5EIXIC,SPX,DIA
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:01:44 #182
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62304114
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 08:29 schreef indahnesia.com het volgende:
we zitten pas in het begin van de spiraal naar beneden, helemaal in het begin.. nog geen ontslagen gezien eigenlijk buiten een 'handjevol' her en der. Daarna gaat het hard. Consumptie omlaag > Productie omlaag > Ontslagen ect..ect
GM en Chrysler zijn nu aan het praten over een merger. Ik plaatste eerder al een bericht over (een deel van) Reed Elsevier waar het slecht gaat. Langzaam maar zeker komen de slechte berichten door.
pi_62304149
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 08:29 schreef indahnesia.com het volgende:
we zitten pas in het begin van de spiraal naar beneden, helemaal in het begin.. nog geen ontslagen gezien eigenlijk buiten een 'handjevol' her en der. Daarna gaat het hard. Consumptie omlaag > Productie omlaag > Ontslagen ect..ect
Maar daar is wél al veel meer dan normaal op vooruitgelopen.
pi_62304962
een paar quotes dan

uit trouw:
quote:
De crisis moet de wereld veranderen, maar we weten nu nog niet hoe
trouw opinie artikel

uit de varagids (de column van twan huys, mijn rode achtergrond drijft weer boven )
quote:
Het fundament voor een fortuin wordt niet gelegd tijdens de blauwe lucht van de welvaart maar in het zompige moeras van een depressie"
uit Cheer Up!, Better Times Ahead door Roger W. Babson, gepubliceert in 1932.

uit het zelfde boekje, hoofdstuk 1:
quote:
Voorspoed komt altijd terug
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62305008
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

en dat voor een krisis die al 1 jaar duurt.. dat wordt me nog een recessie om akelig van te worden....
Als het bij een recessie blijft dan valt het nog wel mee....
pi_62305190
DJ

Doet me denken aan:

'Hey! Het is groen!!'
*bam boem plof*
'Hey, nou is ie weer rood'
pi_62306213
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:23 schreef xFriendx het volgende:
DJ

Doet me denken aan:

'Hey! Het is groen!!'
*bam boem plof*
'Hey, nou is ie weer rood'
.
Eigenlijk zit het PPT dus de hele dag aan ijsjes te likken .
pi_62306241
Op de website van BBC is een speciaal gedeelte voor de financiële crisis ingericht: http://news.bbc.co.uk/1/h(...)itcrunch/default.stm .

Veel info . O.a. een overzicht van info per land.
pi_62306646
pi_62307047
We hebben een hoogvlieger: Ik als beleggingsexpert zeg...

Wie helpt hem even weer met beide voeten op de grond?
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:15:20 #193
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62307203
Samenvatting van stuk uit NRC:

Kredietcrisis muteert naar angst voor recessie
Door onze redacteuren Egbert Kalse en Daan van Lent

Niet de banken kregen vrijdag klappen op de beurs, maar olieconcerns en aluminiumgigant Alcoa. De chaos van de financiële markten vreet zich een gat in de reële economie.

De kredietcrisis is aan het muteren van een puur financiële crisis in een wereldwijde angst voor recessie.

De problemen van banken en verzekeraars vertalen zich in minder mogelijkheden voor de rest van het bedrijfsleven om geld te lenen, en dat is een rem op de groei.

Het Internationaal Monetair Fonds voorspelde eerder deze week een wereldwijde recessie als gevolg van de kredietcrisis. De belangrijkste crisisindicator is de afgelopen maanden rap opgelopen en de waarschijnlijkheid van een recessie bedraagt inmiddels bijna 60 procent (zie grafiek).

Olie
Het Internationale Energie Agentschap bracht gisteren zijn voorspellingen uit dat de groei in de vraag naar olie zijn laagste niveau in 15 jaar zal halen. Maar de financiële crisis heeft ook invloed op het aanbod van olie, want voor het uitbreiden van olieproductie is eveneens de kredietverlenging in gevaar gekomen.

Grondstoffen
Na de olieconcerns zijn de bedrijven aan de beurt die extreem conjunctuurgevoelig zijn. Te beginnen bij de grondstoffenleveranciers. Lagere economische groei vertaalt zich een op een door in een kleinere vraag naar bouwmaterialen. Zie de koersdaling van aluminiumproducent Alcoa.

Auto's
Maar ook autofabrikanten voelen de crisis nu rechtstreeks in hun portemonnee. In de Verenigde Staten zullen de autoverkopen dit jaar met 16 procent dalen, voorspelde marktonderzoeksbureau JD Power deze week.

In de New York Times zei Jeff Schuster van JD Power, dat de wereldauto-industrie "in 2008 een terugval ziet, maar in 2009 wel eens een totale ineenstorting kan meemaken".

Toyota is zelfs financiering met een rente van 0 procent gaan aanbieden - typisch Japans -, nadat de verkopen vorige maand met 32,2 procent terugvielen.

Consumenten
De Amerikaanse consument als aanjager van de wereldeconomie valt zo steeds meer weg. Een aantal van de grote Amerikaanse winkelketens zag de verkopen met dubbele cijfers teruglopen in september. Sinds de jaren tachtig hebben marktvolgers niet meer zo'n snelle terugval gezien.

Faillissementen en ontslagen
Na afschrijvingen en miljardenverliezen breekt nu de tijd aan van reorganisaties en ontslagrondes, voorspellen economische onderzoeksbureaus.

In Amerika zal het aantal faillissementen in 2009 vertienvoudigen en in Europa zal het aantal bedrijven dat failliet kan gaan oplopen van 4,2 procent nu tot 7,9 procent aan het eind volgend jaar. In Nederland zijn halfgeleiderfabrikant NXP en Akzo Nobel de eersten, met respectievelijk 4.500 en 3.500 banen.

Na veertien maanden cahos op de financiële markten is het nu officieel: de kredietcrisis blaft niet meer alleen, hij begint nu ook echt te bijten.
pi_62307316
tvp
Gisteren dus weer gemist
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:21:01 #195
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_62307322
waaraan kan ik zien dat het beter gaat met de financials naast beurscijfers?
je oogst wat je zaait
pi_62307783
Is er al een schatting voor hoeveel de Nederlandse staat het schip in gaat met de aankoop van Foris Nederland?
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62307872
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:49 schreef shilizous_88 het volgende:
Is er al een schatting voor hoeveel de Nederlandse staat het schip in gaat met de aankoop van Foris Nederland?
Ja, de staatsschuld wordt met 2,5 miljard extra afgelost.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62307950
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:49 schreef shilizous_88 het volgende:
ahum

gekocht voor 5.38 met een totaal van 16.8 mld
Huidige koop staat op 2.50 (heeft al 0.86 aangetikt)

Dus huidige waarde: 7.8 mld
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:04:04 #199
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62308058
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:58 schreef jpjedi het volgende:

[..]

ahum

gekocht voor 5.38 met een totaal van 16.8 mld
Huidige koop staat op 2.50 (heeft al 0.86 aangetikt)

Dus huidige waarde: 7.8 mld
Nope... ze zijn genationaliseerd en staan los van Fortis NV.... de prijs die je hier noemt is als Fortis in de oude constructie nog bestaan had (nu waren ze denk ik wel failliet).
De vraag mag je nu omdraaien wat is AMEV, ABN-Amro + nog wat bedrijven nog waard.
pi_62308140
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nope... ze zijn genationaliseerd en staan los van Fortis NV.... de prijs die je hier noemt is als Fortis in de oude constructie nog bestaan had (nu waren ze denk ik wel failliet).
De vraag mag je nu omdraaien wat is AMEV, ABN-Amro + nog wat bedrijven nog waard.
Dat bedoel ik inderdaad.
Is er geen onderliggende waardering bekend van het Nederlandse deel.
Ik ga er nog steeds vanuit dat de staat afstand gaat doen van de aandelen en zal dit waarschijnlijk op korte termijn proberen te doen.
Het zou volgens mij wel zo prettig zijn als ze daar iets meer informatie over zouden loslaten, want ik kan me niet voorstellen dat ze daar op dit moment winst mee gaan maken.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62308192
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja das waar ook. Moet ze allemaal los optellen.

Maar de correctie zal in ieder geval flink zijn maandag.
pi_62308387
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:08 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad.
Is er geen onderliggende waardering bekend van het Nederlandse deel.
Ik ga er nog steeds vanuit dat de staat afstand gaat doen van de aandelen en zal dit waarschijnlijk op korte termijn proberen te doen.
Het zou volgens mij wel zo prettig zijn als ze daar iets meer informatie over zouden loslaten, want ik kan me niet voorstellen dat ze daar op dit moment winst mee gaan maken.
nee een beursgang is op dit moment niet aan de orde, is er gezegd.
Een verkoop of beursgang zal pas plaats vinden na afronding van de integratie, die overigens 2500 mensen hun baan gaat kosten.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:26:26 #203
89730 Drugshond
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:12:05 #204
89730 Drugshond
pi_62309164
quote:
America’s Mark-to-Model (Level 2) Banking System

Is $700bb really enough? How insolvent are the nation’s leading banks?

Level 1, 2, and 3 assets are ways of classifying a company’s assets based on the degree of certainty around the assets’ underlying value. For example, Level 1 assets can be valued with certainty because they are liquid and have clear market prices. At the other end of the spectrum, Level 3 assets are illiquid and estimating their value requires inputs that are unobservable and reflect management assumptions. Think of it like Prime, Alt-A and subprime mortgage loans for example.

Somehow we have skipped right over Level 2 and are judging bank risk by looking at Level 3. Maybe in a robust credit market full of securitizations and leverage like 2006 this would have been just fine, but not now. Perhaps this is unfolding in a linear way just like the mortgage crisis beginning with subprime (level 3), now onto Alt-A (level 2), then to Prime (Level 1). Walls Street did a similar thing last year when it went right to focusing on CDO’s and forgot about all of the toxic whole loans and MBS on the balance sheet.

In the past several months, banks have been very focused on ’selling assets and bringing down leverage’ with the primary focus being on their mostly toxic Level 3 ’assets’. That would be fine and dandy if their Level 2 ‘assets, which in this market may be equally as hard to value as Level 3, were not up to 20 times greater in Bank of America’s case for example.

The chart below show total Level 1, 2 and 3 ‘assets’. I have been keeping this for many quarters but shown is only Q2. However, if you look at level 2 assets/equity percentages it has been a road map to troubled banks with the exception of a few…but are those really exceptions.

**Note: This chart is a couple of months old numbers may have changed. My Excel is a little rough sometimes at times as well so you can visually look at row amounts vs total assets/equity in order to run your own ratios.

Level 2 ‘assets’ are by definition “Assets that aren’t actively traded, but have quoted market prices for similar instruments - otherwise known as ‘mark to model.’” Could this be more mortgage debt? We all know that all ‘modeling’ systems are broken and have been for years so how accurate are these marks, especially if much of this is mortgage debt. Look at the Wachovia line above. They have $160 billion in Level 2 assets. That number is eerily similar to the amount of toxic Pay Option ARMs they hold.

The Level 2 numbers are so staggering that even a 7.5% haircut across the small group banks below would equal the total write downs by all banks worldwide to date!

Back on May 2nd I posted a story on Merrill playing ‘hide the CDO’ for reference and have updated my chart on 25 of the top financials and their Level 1, 2 and 3 exposure. What I found was astoundinig. Of the 25 companies I studied, their total assets were $14.6 Trillion, Level 1 assets were a total of $1.3 Trillion, Level 3 assets were only $802 Billion but Level 2 Assets were $7.3 TRILLION!

Are you kidding me! 50% of the group’s total assets were Level 2 “assets that aren’t actively traded, but have quoted market prices for similar instruments - otherwise known as ‘mark to model.”

Wouldn’t it be great if the banks let you mark your investment portfolio to what you believed the assets to be worth on those dreaded days on which you receive a margin call?

All joking aside, this is an absolute disaster in the making. The Treasury does not have enough to take care of many of the nation’s largest banks. The Fed does not either. As you can see they are OVER their heads in Level 2 and Level 3 ‘assets’, of which much has not been able to be priced for months. Much of it never will.
assets zullen nooit 0 worden... maar omgekeerd kan er ook geen koper voor zijn (op het moment dat ze moeten verkopen om hun balans weer een beetje op orde te krijgen).
7,2 triljoen.... als daar 15 % vanaf gaat (niet ondenkbaar met de dalingen van de laatste week). Dan hebben we het al over een verliespost van 1 triljoen (bij de banken). Dat is meer dan alle afschrijvingen wereldwijd.
Technisch gezien zijn deze banken dus 'toast'. Bijkomende vraag is....kan de FED dit nog bijbenen (denk het niet meer)
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:35:00 #205
89730 Drugshond
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:00:44 #206
89730 Drugshond
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:17:45 #207
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62310345
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:30:00 #209
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_62310591
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:17 schreef appelsientje het volgende:
http://www.nrcnext.nl/nie(...)_eenheid_over_crisis

Dit belooft nog wat maandag...
Maar volgens Paulson echt geen reden tot meer onrust hoor

Over Paulson gesproken, wat zijn die amerikanen eigenlijk aan het doen? Die 'Bail-Out' moest er snel snel snel doorheen, want anders hell en verdoemenis. Nu is ie er doorheen, maar je hoort zo weinig? Of mis ik iets? Ja vandaag dat ze een belang in de banken nemen. Maar voor hoeveel? welke banken?
Is er überhaupt meer bekend over wat de US nu op de korte termijn gaat doen?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_62310637
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:17 schreef appelsientje het volgende:
http://www.nrcnext.nl/nie(...)_eenheid_over_crisis

Dit belooft nog wat maandag...
Ja dat zat er wel in.

er worden al genoeg miljarden in de EU put gesmeten, daar gaan de diverse kabinetten nooit mee accoord, het is nu ieder voor zich en god voor ons allen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')