quote:
LOL. Omdat 90% van zijn topics vanuit NWS naar BNW geschopt is, ja. Hij opent ze meestal hier omdat het "nieuws over de grote wereldsamenzwering" is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:21 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb een blik geworpen op de postgeschiedenis van Lambiekje en het valt nog wel mee met de topics die hij opent in NWS. Hij is vooral actief op BNW en daar gaan we hier niet over.
De keiharde cijfers blijven uit. Terecht dus.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:39 schreef SCH het volgende:
Dat Elfletterig direct de TT van het topic over homogeweld aanpast, is erg verontrustend. Het kan niet zo zijn dat een modje zijn eigen agenda gaat doorvoeren. Het is gewoon een nieuwsbericht en er was niks mis mee. De mod drukt zijn stempel op de discussie. Ik maak daar ernstig bezwaar tegen en verzoek de TT weer te wijzigen.
Bullocks. Dat weet je ook best. Waarom wint de allochtonenhaat hier toch altijd? En is modje Elfletterig aangesteld om daar een schepje bovenop te doen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
De keiharde cijfers blijven uit. Terecht dus.
Dat weet jij natuurlijk helemaal niet, waar het hier om gaat is wie het geweld toepast, daar gaat hetquote:Homogeweld kan hem en veel anderen geen lor schelen natuurlijk
Ik vind de berichten over homo's die worden afgetuigd veel enger.quote:Ik vind het als homo echt bedreigend, deze enge houding.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:39 schreef SCH het volgende:
Dat Elfletterig direct de TT van het topic over homogeweld aanpast, is erg verontrustend. Het kan niet zo zijn dat een modje zijn eigen agenda gaat doorvoeren. Het is gewoon een nieuwsbericht en er was niks mis mee. De mod drukt zijn stempel op de discussie. Ik maak daar ernstig bezwaar tegen en verzoek de TT weer te wijzigen.
Toen is er ook een TT aangepast omdat de kop van het nieuwsbericht simpelweg misleidend was. En nu ook.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 11:28 schreef SCH het volgende:
Woede om "verbod" Nederlandse vlag
TT klopt niet, van een verbod is geen sprake.
De kop van het nieuwsbericht is niet misleidend. Het wordt nu gerelativeerd tot een onzinnige mededeling. Veel autochtonen, ja hallo, wat denk je zelf. Dat is het nieuws helemaal niet. Het nieuws is dat er in de beeldvorming het beeld is geschapen dat het meeste geweld tegen homo's van allochtonen komt en dat is dus niet zo volgens deze berichten. Dat is het nieuws en dat lees je nu niet in de TT.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:23 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Toen is er ook een TT aangepast omdat de kop van het nieuwsbericht simpelweg misleidend was. En nu ook.
Misschien handig om daar een eenduidig beleid in te hanteren ? Laatst werd mij nog gezegd dat het aan de user is welke TT wordt gehanteerd en werd er dus niks gewijzigd.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:23 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Toen is er ook een TT aangepast omdat de kop van het nieuwsbericht simpelweg misleidend was. En nu ook.
Probeer even redelijk te blijven en objectief. Ik heb geen dubbele agenda en ik veroordeel elke vorm van discriminatoir gedrag.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:33 schreef SCH het volgende:
[..]
De kop van het nieuwsbericht is niet misleidend.
Het valt toch wel op dat er normaal niet zo precies gedaan wordt en in dit geval ineens op de vierkante millimeter wordt gekeken. Maar dan nog zou een kop met de term 'meeste' beter zijn dan de kop 'veel'. Beter nog zou ik vinden: 'Geweld tegen homo's lijkt toe te nemen'.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Probeer even redelijk te blijven en objectief. Ik heb geen dubbele agenda en ik veroordeel elke vorm van discriminatoir gedrag.
De originele topictitel gaf aan dat 86% van de verdachten van homofoob geweld autochtoon zou zijn, terwijl de rapportage van het Ministerie van Binnenlandse Zaken duidelijk weergeeft dat in de groep van 86% autochtone verdachten alsmede gevallen waar geen verdachte wordt genoemd onder een noemer wordt geschaard.
Om precies dit gegeven gaat de nuance dus.
Ik was vroeger hierin een hardliner.... gewoon de kop van het nieuwsbericht. Probeer maar richting te geven in de OP of vervolg discussie. En als het niet anders kan.... zo neutraal mogelijk.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien handig om daar een eenduidig beleid in te hanteren ? Laatst werd mij nog gezegd dat het aan de user is welke TT wordt gehanteerd en werd er dus niks gewijzigd.
Bij deze suggestie kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Het valt toch wel op dat er normaal niet zo precies gedaan wordt en in dit geval ineens op de vierkante millimeter wordt gekeken. Maar dan nog zou een kop met de term 'meeste' beter zijn dan de kop 'veel'. Beter nog zou ik vinden: 'Geweld tegen homo's lijkt toe te nemen'.
Wist ik niet en kon ik ook (nog) niet weten. Zoals eerder gezegd: het heeft de aandacht.quote:Op dinsdag 18 november 2008 06:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
LOL. Omdat 90% van zijn topics vanuit NWS naar BNW geschopt is, ja. Hij opent ze meestal hier omdat het "nieuws over de grote wereldsamenzwering" is.
Het beleid is eenduidig: users bepalen de TT, maar het wordt aangepast als het fout of offpolicy is. Soms wordt tekst tussen aanhalingsteken geplaatst als het om een mening of citaat gaat, soms wordt tekst vervangen wanneer blijkt dat het fout is. Er is gewoon goed gehandeld door Elfletterig. Dat SCH net zoals andere media een verkeerde interpretatie van een onderzoek hanteert maakt het niet een goede TT.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien handig om daar een eenduidig beleid in te hanteren ? Laatst werd mij nog gezegd dat het aan de user is welke TT wordt gehanteerd en werd er dus niks gewijzigd.
Reactie hierop en ook op de opmerking van Gelly: Met de kop van het nieuwsbericht zit je bijna altijd goed, al zijn bepaalde kranten natuurlijk ook wel gekleurd. Als user heb je de vrijheid om zelf een titel te maken bij een topic; en dat moet ook vooral zo blijven. Ik vind alleen wel dat een kop inhoudelijk correct moet zijn. De bewering die in het topic over homofoob geweld stond, was onjuist en is ook door RTL Nieuws in hun tekst aangepast.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:13 schreef Drugshond het volgende:
Ik was vroeger hierin een hardliner.... gewoon de kop van het nieuwsbericht. Probeer maar richting te geven in de OP of vervolg discussie. En als het niet anders kan.... zo neutraal mogelijk.
Anderzijds is mijn afweging zo non-fokkeriaans (lees : niet opstandig), dat je daar ook weer scheefgroei (?!) door krijgt (en nu zitten jullie hier). Hell .. elke nieuwskop heeft een kleuring. Ik herken Elsevier bronnen vanaf de TT (of was het nu de TS.... nevermind).
Je stelt je egein agenda en haalt de discussie naar je toe. Je verneukt heel bewust de essentie van het topic en laat nu al zien dat je mod bent geworden om vooral je anti-islam agenda te kunnen uitvoeren. In hett opic roep je zelfs op om de religieuze afkomst te gaan onderzoeken, hoe zout wil je het hebben. Het valt me gewoon heel erg van je tegen, ik dacht dat je als mod die obessesie wel zou laten varen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:28 schreef Elfletterig het volgende:
In reactie op SCH: ik dacht dat ik vrij helder had uitgelegd in het topic zelf waarom ik de titel heb aangepast. De bewering die er stond, was: '86 procent van homofoob geweld wordt door autochtonen gepleegd' en dat was gewoon niet juist. De 86 procent is een optelsom van autochtone en onbekende daders; een precieze splitsing wordt niet gegeven. Zolang daarover geen nadere duidelijkheid is, leek het me het beste om de term 'veel' te gebruiken.
De policy zoals ik die heb meegekregen, is om koppen zo min mogelijk te wijzigen, dus heb ik de oorspronkelijke kop van IHVK verder zo veel mogelijk in stand gehouden. De kleine verandering doet verder niets af aan de essentie van het nieuwsbericht. Wat je verder aan mijn adres hebt te melden, neem ik voor kennisgeving aan. Inhoudelijke discussie over de ernst van het probleem en de interpretatie van de cijfers kan in het topic zelf, NIET hier in deze NWS-feedback.
Goh, je leert al snel hoe je discussies uit de weg moet gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
SCH, ik verwijs je voor inhoudelijke discussie naar het topic zelf. Ik heb zojuist op je bericht gereageerd en hopelijk zorgt dit ook voor verduidelijking. Op je kwalificaties ga ik verder niet in. De discussie op deze plaats is nu afgelopen; verdere berichten ga ik verwijderen.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Goh, je leert al snel hoe je discussies uit de weg moet gaan.
Nee, de kop is niet juist. Hij is onzinnig, dat zie je toch ook welquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:21 schreef Elfletterig het volgende:
SCH, dit is echt het laatste bericht hierover. Ik ga discussies niet uit de weg: die voer ik in het topic zelf, als user. Als moderator heb ik netjes antwoord gegeven op je vraag waarom de topictitel (licht) is aangepast. Dezelfde toelichting staat ook in het topic, trouwens. Dat niet 100 procent van de users het daarmee eens is, is onvermijdelijk. De kop is inhoudelijk juist. Je zult het daarmee moeten doen.
Open er een nieuwsbericht overquote:Op dinsdag 18 november 2008 11:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, de kop is niet juist. Hij is onzinnig, dat zie je toch ook wel
De meeste verkeersovertredingen worden ook door autochtonen gepleegd, jeemig.
Maak je er even Meeste van, dan heeft het topic weer zin of verander de TT in: Geweld tegen homo's lijkt toe te nemen.
Dank u
Juistem.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:49 schreef sp3c het volgende:
wat maakt het nou uit
hoezo heeft dat hele topic ineens geen zin meer?
had je willen praten over waarom Autochtonen meer homo's in elkaar slaan dan allochtonen of wat?
als ik het zo is doorblader en de OP lees dan gaat de discussie zowieso een andere kant op een hele andere kant op, niet echt de goede kant maar daar kun je elfletterig niet de schuld van geven
Dat was een heel andere kwestie. Toen ging het om eindeloos gezeur over een paar aanhalingstekens. Daar is een uitvoerige en duidelijke discussie over geweest en dat was veel meer dan dat het gezeur verdiende. Ik ga er nu dan ook niet weer een discussie over aan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |