Ligt aan welke layout je gebruikt. De meeste hebben zo'n javascriptje die hem verkleint indien ie te groot is, de textonly heeft geen javascript, en verkleint hem dan niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:57 schreef NoMercy285 het volgende:
bij mij zijn het anders gewoon verkleinde klikbare plaatjes!?
Als dat bij jullie niet het geval is zet ik wel alleen de linkjes neer, maar ik heb nooit problemen met lay-out verneukerij hoor
ah en nu krijg ik brede plaatjes met zon sleepbalkje onder aan mn post, wat vaag... naja pleur wel linkjes neer dan
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Team DTF S 24h PUMA 5489( 0) 18.0 367 19.8 E-4 +1( -1) 19.0 364 19.8 E-3 +35( -6) 15.0 341 14.8 DLYD +46( -2) 18.5 361 19.3 Tbla +65(-13) 16.5 343 17.0 TRUS +81( -4) 15.5 334 16.5 TBlu +94( -4) 17.5 328 16.8 +( ) |
Te Black gaat volgens mij als enige (misschien GrDrag ook) ten westen van de Canarische eilanden. Nog even afwachten wat uiteindelijk de beste move blijkt te zijn.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:24 schreef the_disheaver het volgende:
...
(die stealth mode wordt in de code wel erg letterlijk genomen... Tel Black is wel erg terug gevallen...
TelBlack kiest wel als enige voor een route west van de Canarische Eilanden. Eerder heb ik gelezen, dat het devies van ABN1 vorige race was: "Zorg dat je het meest west van het pack de Doldrums passeert".quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:24 schreef the_disheaver het volgende:
^super!
[ code verwijderd ]
(die stealth mode wordt in de code wel erg letterlijk genomen... Tel Black is wel erg terug gevallen...
Ja, dat zou wel kunnen bij mijn webspace.....ik wil graag een automatische update in mijn weblog....kan ik daar dat scriptje van jou voor gebruiken Disheaver, of zal dat niet werken?quote:Op maandag 13 oktober 2008 13:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als iemand webruimte heeft waar hij een tekstbestandje kan includen zodat mijn domein niet voor iedereen zichtbaar is, zou dat fijn zijn.
Zou moeten kunnen. Met php is het eenvoudig, javascript moet geloof ik ook wel kunnen of anders lelijk via een iframe in html.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 14:16 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel kunnen bij mijn webspace.....ik wil graag een automatische update in mijn weblog....kan ik daar dat scriptje van jou voor gebruiken Disheaver, of zal dat niet werken?
Gemaild.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zou moeten kunnen. Met php is het eenvoudig, javascript moet geloof ik ook wel kunnen of anders lelijk via een iframe in html.
Als je wilt mag je me mailen op gmail: mijn nickname met een punt (.) ipv underscore (_)
De stealth mode doet de boot niet sneller zeilenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:06 schreef NoMercy285 het volgende:
Green Dragon is weer uit hun stealth mode.. heeft ze eigenlijk niks opgeleverd, ze hebben juist terrein verloren.. positie is wel anders, dus wie weet kunnen ze nog wat terugkomen later.
Vooral E4,Puma en DL hebben op dag 4 goede zaken gedaan..
En vooral als je naar de laaste update kijkt (waar delta lloyd gelukkig niet echt de wal in vaart...):quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:02 schreef rubbereend het volgende:
of denk ik nu zo raar?
De Azoren zullen ze toch niet langs varen mag ik hopen voor ze...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:48 schreef JoStro het volgende:
...
Ben benieuwd wie de volgende StealthPlay inzet. Zoals eerder al gezegd bij de Azoren, maar mogelijk ook met de tradewinds richting Kaapstad. De breedte graad waar je die wind pakt is erg afhankelijk voor de snelheid en te zeilen afstand. ABN2 heeft daar vorige rae hte eerste 24uurs record gebroken.
quote:How can i run aground when i'm in deep water?
This happened in the Gibraltar area. The Strait basically was not big enough to let 27000 yachts go through at the same time. The game display was not detailed enough. We have fixed this and created a bigger Strait ourselves!
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 5157(No ) 19.3 377 22.0 E-3 +37(No ) 18.3 366 19.8 E-4 +49(No ) 19.8 360 20.0 GDRA +82(No ) 19.0 331 21.3 DLYD +101(No ) 20.5 315 23.3 TRUS +108(No ) 19.3 343 20.3 TBlu +149(No ) 18.5 314 20.8 Tbla +201(No ) 13.8 291 14.8 |
data moet van 0700 GMT zijn. DTF van L is inmiddels (1000GMT) 5102 nm.quote:
Op dit moment zijn de boten aan het positioneren voor de koers (zuid)west (Go West, life is peaceful there). Volgens het laatste report vaart Delta Lloyd het verst naar het zuiden. Zij kiezen de aanval, omdat ze volgens dat report niet mak achter Puma en E3/4 aanzeilen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:50 schreef grijfland het volgende:
Valt er al iets te bespeuren welke route ze gaan nemen voor de oversteek ?
www.grib.usquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:30 schreef grijfland het volgende:
Op deze site is wel iets te vinden.
http://www.windfinder.com/report/rabil_boa_vista
klopt is geen hogere wiskunde, maar wel voldoende voor de AHAAA-erlebnis van Pfaff en voor wat duidelijkheid over de uiteindelijke richting die de boten op moeten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:08 schreef grijfland het volgende:
Leuk, maar dit is natuurlijk hemelsbreed en op een plat vlak. De kortste weg via de sterkste winden is de sport.
Maar het verduidelijkt wel een boel.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4675 (0) 20.3 ERT4 +18 (3) 22.3 ERT3 +50 (-15) 20.5 DLYD +75 (-17) 18.3 TRUS +109 (-27) 18.0 GDRA +118 (-21) 20.3 TELA +201 (-38) 15.8 TELN +231 (-4) 18.8 |
Die hebben Tony Mutter vanwege een infectie aan zijn knie op Sao Vicente afgezet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:27 schreef grijfland het volgende:
Ja maar wat is ErT 4 nu aan het doen ? 4,3 Kn ? Boot aangemeert op het strand ? Kampvuur ?
Of gaan ze vanaf hier de mist in ? Of is er toch iets ernstigs met de knie van Tony ? (ontstoken)
Ze varen op 5 km afstand langs het strand van Tarrafal. (16.54.58/25.22.39)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4620 (0) 18.3 ERT3 +45 (5) 20.5 ERT4 +53 (-35) 4.3 DLYD +93 (-18) 17.3 TRUS +122 (-13) 17.0 GDRA +139 (-21) 18.8 TELA +206 (-5) 17.3 TELN +232 (-1) 18.3 |
Volgens mij kun je er gewoon van weg sturen. Hoeveelste lig je?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:37 schreef WEST het volgende:
met die VOR games ik zit tegen een eiland aan maar ik kom er maar niet wegverkeerde navigatie
Tenzij je letterlijk en figuurlijk lagerwal ligt. Waar blijft de 22h updatequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:52 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er gewoon van weg sturen. Hoeveelste lig je?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | TEAM DTF C-3h BS PUMA 4542 (0) 11.3 ERT3 +23 (5) 14.3 ERT4 +80 (-13) 17.0 DLYD +110 (-6) 16.3 GDRA +120 (5) 16.3 TRUS +126 (2) 16.3 TELA +194 (3) 14.5 TELN +230 (-9) 17.8 |
dat vermoed ik want ik heb net een noorderelijke koers gedaan, maar blijf op het eiland ik lig nu 27877equote:Op zaterdag 18 oktober 2008 02:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Tenzij je letterlijk en figuurlijk lagerwal ligt. Waar blijft de 22h update
En ik maar denken dat ik stom deed waardoor ik van 5000 naar ergens hoog in de 7000 kwam te liggen... Hopen dat de orkaantje in het oosten zich echt uitbreid en een beetje westelijker komt... En op het juiste tijdstip...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:11 schreef WEST het volgende:
[..]
dat vermoed ik want ik heb net een noorderelijke koers gedaan, maar blijf op het eiland ik lig nu 27877e
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4441 (0) 13.8 ERT3 +4 (5) 14.5 ERT4 +56 (-12) 15.3 GDRA +80 (5) 17.3 DLYD +89 (13) 15.5 TRUS +93 (10) 15.3 TELA +146 (15) 19.3 TELN +155 (17) 19.5 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4419 (0) 12.3 ERT3 +7 (-3) 13.3 ERT4 +34 (22) 17.5 GDRA +54 (26) 17.5 DLYD +70 (19) 13.0 TRUS +91 (2) 11.3 TELA +118 (28) 16.8 TELN +136 (19) 13.8 |
ik krijg de volgende melding: Your boat has run aground the coast. Set off again in opposite direction in order to begin racing again.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik stom deed waardoor ik van 5000 naar ergens hoog in de 7000 kwam te liggen... Hopen dat de orkaantje in het oosten zich echt uitbreid en een beetje westelijker komt... En op het juiste tijdstip...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT3 4391 (7) 13.3 PUMA +4 (-4) 13.5 ERT4 +25 (9) 8.8 GDRA +44 (10) 17.0 DLYD +57 (13) 13.8 TRUS +81 (10) 13.0 TELA +100 (18) 16.3 TELN +119 (17) 13.8 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT3 4352 (0) 17.5 PUMA +8 (-4) 13.5 ERT4 +30 (-5) 16.5 GDRA +59 (-15) 14.0 DLYD +61 (-4) 12.3 TRUS +81 (0) 13.0 TELA +94 (6) 14.3 TELN +116 (3) 15.0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT3 4317 (0) 11.5 PUMA +0 (8) 13.5 ERT4 +29 (1) 14.8 GDRA +54 (5) 14.3 DLYD +63 (-2) 11.5 TRUS +81 (0) 12.5 TELA +86 (8) 15.5 TELN +109 (7) 15.0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4282 (0) 11.8 ERT3 +3 (-3) 12.0 ERT4 +33 (-4) 12.5 GDRA +46 (8) 16.0 DLYD +65 (-2) 11.3 TRUS +80 (1) 12.0 TELA +83 (3) 13.0 TELN +105 (4) 13.3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4254 (0) 9.5 ERT3 +4 (-1) 10.8 ERT4 +34 (-1) 13.3 GDRA +34 (12) 15.7 DLYD +58 (7) 13.0 TELA +73 (10) 12.3 TRUS +74 (6) 11.0 TELN +98 (7) 11.5 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | PUMA 4228 (0) 9.5 ERT3 +11 (-7) 10.0 GDRA +24 (10) 13.5 ERT4 +36 (-2) 10.5 DLYD +52 (6) 12.0 TELA +67 (6) 11.5 TRUS +68 (6) 11.3 TELN +90 (8) 12.5 |
quote:WEEKLY UPDATE
When Leg One of the Volvo Ocean Race started in Alicante on October 11, only the most optimistic race fans would have predicted such a tight battle one week into the event. But a look at the leaderboard today shows a compact fleet, where all eight teams can find reason for optimism.
No lead appears secure and the boats and crews seem to be closely matched. Even Ger O’Rourke’s Delta Lloyd squad – a last-minute entry, with a first generation boat – is in the thick of the action. How did we get here?
The start in Alicante followed an incredible two week build up where nearly one million visitors passed through the turnstiles of the Race Village. Over 600 journalists accredited to the media centre and the daily audience on the website is averaging over 120,000 visitors. Additionally, over 30,000 people have registered for and are playing the Virtual Volvo Ocean Race Game.
But the real action, of course, is on the water, where the crews were greeted with ‘grown-up’ conditions for the leg start. Winds hovering in the 25-knot range, three-metre waves, and a tight windward leeward leg before they were set free to make their way to Gibraltar and out into the Atlantic.
It was Torben Grael’s Ericsson 4 who led the fleet out of the Bay of Alicante, riding some immaculate crew work to build a slender lead as Alicante faded into the distance. Over the next 24 hours, Grael’s stablemates on Ericsson 3 would creep up beside them and the two Scandinavian boats would lead the fleet through Gibraltar.
Behind, the heavy conditions were exacting a toll on Bouwe Bekking’s Telefonica Blue. A broken tiller arm on the steering system resulted in several spectacular wipe-outs.
The team reduced sail and made a repair, but eventually decided it would be prudent to stop near Gibraltar, take the 12-hour penalty, and ensure a proper fix.
The team returned to racetrack despondent, but fortunate that calm winds in the Atlantic had slowed the leaders and limited the damage on the leaderboard, as navigator Simon Fisher explained when the boat resumed racing: "All of last night [during their pit stop] I was constantly thinking about the weather, whether or not stopping was the smart thing to do or not and about how much we were going to lose, were my calculation going to be right or not? When I finally woke up, after six very good hours of sleep, I was pleased to see that on the position report things could have been a whole lot worse…”
In the early stages of the battle of the Atlantic, Ericsson 4 were able to hold their nerve and their lead. But it wasn’t easy, as the attacks came thick and fast. Off the coast of Africa, the breeze was stronger and that’s where you could find Delta Lloyd and Telefonica Blue, cutting the corner on those who went ahead.
Approaching the Canary Islands, Ian Walker’s Green Dragon, in fourth place, became the first team to use their StealthPlay card, a new innovation for this race where once a leg, each team has an option to ‘go stealth’ and be removed from the position reports for 12 hours.
At the time of making this call, the Dragon was positioned to the west of most of the fleet, and the question was whether they would weave between the Canaries, or sail to the west of them.
On Day 6, Ken Read’s PUMA finally pounced and left the Canaries behind with a handy lead over Ericsson 4. Green Dragon came out of StealthPlay in the same position they entered, fourth place, but having lost miles to the leader. Skipper Walker went on to say that at least part of the reason for invoking the play was to let the rest of the fleet know how poorly they were doing.
On Friday, Day 7 of the race, focus shifted to the approach to the Doldrums, an enemy of sailors since men first took to the sea. This shifting zone is usually found between about 4-degrees and 10-degrees of North latitude from the equator and is characterised by calm winds, hot, humid conditions, and frequent squalls and thunderstorms. The faster a team can pass through it and move into the tradewinds south of the equator, the better. Often, the first team out of the Doldrums is well positioned to win the leg.
But there was one more bit of drama to go on Friday, as Ericsson 4 was advised by the Race Medical Team to evacuate Tony Mutter and his infected knee off the boat. With Cape Verde Islands serving as a convenient drop-off point, this seemed a sensible precaution. After the Islands, the next opportunity was some 1600 nautical miles away at Fernando de Noronha.
As the clock rolled over on the first week, the leaders were seeing their hard-earned gains evaporate in the tropical sun of the Doldrums. The backmarkers were making gains of over 100 miles over a 24-hour period as PUMA retained their tenuous grasp on top of the leaderboard. A new threat was emerging from Green Dragon, who had built up some leverage to the west.
After a full week of racing, the action couldn’t be closer. The fleet is now one-third of the way to Cape Town and it’s all to play for on final approach to the Doldrums as Team Russia skipper Andreas Hanakamp explains. “It seems the leaders are running into lighter air. It’s a complex system ahead so I don’t think we can really sail around them, but it could be a bit of a re-start.”
Make sure you follow week two with the scoring gate at Fernando de Noronha the next objective. Teams earn scoring points equivalent to half the leg points at the scoring gate, so it’s a big deal on the overall scoring. The leader is expected to get there on Wednesday or Thursday this week.
tijdens de vorige tocht is dit topic al die tjid vrij actief gebleven. Erg leuk hierquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:37 schreef grijfland het volgende:
Zo langzamerhand kom ik er achter, dat dit forum de enige vrij actieve site is voor de VOR !
Houden we dit nog een aantal maanden vol ?
Sterker nog, ook in het interbellum was het topic enigszins actief....quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tijdens de vorige tocht is dit topic al die tjid vrij actief gebleven. Erg leuk hier
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 4185 (No Data) 10.0 ERT3 +7 (No Data) 9.8 PUMA +8 (No Data) 11.0 DLYD +35 (No Data) 11.5 TELA +35 (No Data) 12.3 ERT4 +39 (No Data) 13.0 TRUS +40 (No Data) 12.0 TELN +64 (No Data) 13.0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | GDRA 4161 (0) 10.7 ERT3 +3 (4) 9.0 PUMA +16 (-8) 8.8 TELA +26 (9) 13.5 TRUS +31 (9) 12.3 DLYD +33 (2) 8.8 ERT4 +47 (-8) 13.5 TELN +65 (-1) 13.0 |
Alsof ze niets beters te doen hebben...quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:03 schreef grijfland het volgende:
Wordt dit ook gelezen door de stoere jongens op de "beesten" ?
Aan boord bevindt zich toch een Mediaman en een Navigator, die kunnen het internet toch bekijken ?quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Alsof ze niets beters te doen hebben...
quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:51 schreef grijfland het volgende:
Ja ik ben een kruk, het lukt me niet om een GRIB afbeelding hier te plaatsen.
Ik heb het eerst in Flickr geplaatst en dan de copy in de URL.
De mediaman zou idd nog kunnen maar de navigator heeft meer te doen dan alleen navigeren. En zo het internet op valt ook tegen midden in de oceaan. Verbinding is duur, en vooral traag. En waarom zou je gaan willen internetten?quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:25 schreef grijfland het volgende:
[..]
Aan boord bevindt zich toch een Mediaman en een Navigator, die kunnen het internet toch bekijken ?
Ze liggen daar nu toch te dobberen op het water.
Zelf volg ik het op www.sailinganarchy.com forum -> ocean racing anarchyquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:37 schreef grijfland het volgende:
Zo langzamerhand kom ik er achter, dat dit forum de enige vrij actieve site is voor de VOR !
Houden we dit nog een aantal maanden vol ?
Of is er elders ook nog wat te beleven. De site van Ericsson is trouwens best aardig met hun filmpjes.
Je ziet ook hoe de knie "behandeld" wordt. Ik moet dan denken aan het thuisfront, waar huisartsen meekijken hoe de knie..... wordt. Lachen toch. Prima kerels, stoere knapen !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |