Bovenin:quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:28 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
https://onlinebank.icesave.nl/online-bank.aspx?p=noid&source=email&ntc=dutch&ntna=login&ntlc=email&ntps=bottom&nta=InitialWelcomeEmail
Precies.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 16:03 schreef JeOma het volgende:
Ik denk ook vooral dat laatste punt is het belangrijkste. Ik ben ook Icesave-spaarder en ik vind het ook ergens raar/oneerlijk dat ik tegemoet wordt gekomen. Uiteraard ben ik er wel heel blij mee. Maar denk dat het negatieve effect van een "laat die mensen maar ballen en het uitzoeken met IJsland"-houding nog veel meer zou kosten dan die 1.2 miljard (ofzo) die het nu NL kost. Dan gaan mensen namelijk denken "Fuuuck, ik ga m'n geld toch maar even onder m'n matras leggen", en als er maar genoeg zijn die dat doen dan valt OOK een NL-bank om. En als dat gebeurt zijn de rapen heel flink gaar.
Ah, thanks.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:28 schreef Cottleston-Pie het volgende:
[..]
https://onlinebank.icesave.nl/online-bank.aspx?p=noid&source=email&ntc=dutch&ntna=login&ntlc=email&ntps=bottom&nta=InitialWelcomeEmail
Als je luistert naar wat-ie precies zegt, hoor je dat je 'linksom of rechtsom' maximaal 100.000 euro terug krijgt! Hij zegt NIET dat de staat ook de eerste 20.000 euro gaat vergoeden... Oftewel hij kan zich er nog uit draaien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En dus moeten de gewone nederlandse belastingbetaler er voor op draaien, linksom of rechtsom. En zoals Bos het nu stelt, volgens de persberichten, geeft hij in feite een garantie aan de icesave spaarders af dat hun 20.000 euri hoe dan ook terug komt.
Ik denk 60 % van de spaarders niet over 20.000 euro heen komt. Ik las op spaarinformatie.nl dat Fortis misschien interesse zou hebben voor de nederlandse icesavers , afhankelijk van de drukte met de fusie tussen ABN en Fortis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je luistert naar wat-ie precies zegt, hoor je dat je 'linksom of rechtsom' maximaal 100.000 euro terug krijgt! Hij zegt NIET dat de staat ook de eerste 20.000 euro gaat vergoeden... Oftewel hij kan zich er nog uit draaien.
klopt, naar de letter gezien (en dus wettelijk neem ik aan) doet hij geen enkele belofte.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je luistert naar wat-ie precies zegt, hoor je dat je 'linksom of rechtsom' maximaal 100.000 euro terug krijgt! Hij zegt NIET dat de staat ook de eerste 20.000 euro gaat vergoeden... Oftewel hij kan zich er nog uit draaien.
De banken moeten het toch betalen? maar hoe dan ook inderdaad een slechte zaakquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:55 schreef komrad het volgende:
ik ben er weer.
Ik ga geen vrienden maken hier: Ik vind het erg slecht van Bos dat hij spaarders van IceSave tegemoet komt. Wij mogen nu allemaal aan de schulden van de ijslandse staat meebetalen terwijl de mensen die bij IceSave zaten heel duidelijk wisten dat ze dit risico liepen.
Bos betaalt nu eigenlijk 82k meer dan voorzien. Bos had moet gewoon de proceskosten richting icesave moeten dragen en de spaarders centraal vertegenwoordigen.
Slechte keuze dit.
wat er eigenlijk om neemt komt dat rabobank en ING zouden moeten betalen.Zeker rabo heeft al meerdere keren aangegeven hier weinig zin in te hebben. Zeker het bedrag tussen 40k en 100k is een eenzijdige actie van bos/DNB en daar mogen wij waarschijnlijk voor opdraaien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
De banken moeten het toch betalen? maar hoe dan ook inderdaad een slechte zaak
eh... ik wil niet lullig doen, maar de ene nederlander betaalt meer belasting dan de ander.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:04 schreef komrad het volgende:
[..]
stel dat de staat voor 1.5Miljard de boot in gaat (wat makkelijk kan), betekent dat per inwoner 100 euro
Politici verdraaien hun beloften juist heel vaak! Dit is een van de weinige keren dat-ie daadwerkelijk niets beloofd heeft...quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:33 schreef avonne het volgende:
[..]
Een politicus die iets suggereert en vervolgens de interpretatie van het publiek niet ontkent, pleegt politieke zelfmoord als hij na 3 maanden zegt "ik heb niks beloofd. bekijk het maar".
De banken moeten betalen wat er onder de garantieregeling valt. Als Woutertje al geld gaat uitdelen wat hier niet binnen valt, dan is er geen enkele wet die banken verplicht daaraan bij te dragen!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
De banken moeten het toch betalen? maar hoe dan ook inderdaad een slechte zaak
CE is in elk geval een bank welke al veel langer actief is in NL en welke geheel onder het Nederlandse garantiestelsel valt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:01 schreef Fugie het volgende:
Na het drama met icesave, is credit europe nu de verstandige zet ?
In dit geval niet in het gedeelte dat meer betaald. De gemiddelde spaarder bij Icesave had ongeveer 12.000 euro daar staan. ruim onder de vrijstelling. Daar werd dus al geen belasting over betaald.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:12 schreef avonne het volgende:
[..]
eh... ik wil niet lullig doen, maar de ene nederlander betaalt meer belasting dan de ander.
Raad eens in welk deel een spaarder valt?
En omdat je saldo in 2009 lager begint ook nog eens een zelfde bedrag in april 2010.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:16 schreef avonne het volgende:
Trouwens, als DNB niet voor 31 december betaalt, betekent dat dan dat de schatkist
0,5 * 1,2 % * 1,7 miljard = 10,2 miljoen
aan belastinginkomsten misloopt in april?
Er zijn nog wel wat meer zaken die meetellen in je Box 3 hoor dan alleen je spaarcenten op 1 bank.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 22:43 schreef dj2 het volgende:
[..]
In dit geval niet in het gedeelte dat meer betaald. De gemiddelde spaarder bij Icesave had ongeveer 12.000 euro daar staan. ruim onder de vrijstelling. Daar werd dus al geen belasting over betaald.
Klopt, daarom was de opmerking dat spaarders altijd meer belasting betalen er eentje die niet klopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:16 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Er zijn nog wel wat meer zaken die meetellen in je Box 3 hoor dan alleen je spaarcenten op 1 bank.
Nou mijn vriend ben je iig....eensch!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 19:55 schreef komrad het volgende:
ik ben er weer.
Ik ga geen vrienden maken hier: Ik vind het erg slecht van Bos dat hij spaarders van IceSave tegemoet komt. Wij mogen nu allemaal aan de schulden van de ijslandse staat meebetalen terwijl de mensen die bij IceSave zaten heel duidelijk wisten dat ze dit risico liepen.
Bos betaalt nu eigenlijk 82k meer dan voorzien. Bos had moet gewoon de proceskosten richting icesave moeten dragen en de spaarders centraal vertegenwoordigen.
Slechte keuze dit.
Ik heb al zeker 6 mailtjes gehad van verschillende banken... ze zijn wat lang om te posten, maar komen toch allemaal op hetzelfde neerquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:11 schreef Asgard het volgende:
Hehe, wel grappig dat al die banken nu op zowat elke pagina schrijven over de garantiestelsel en dat het zo goed met ze gaat. (Logde net in bij CEB).
Je erg handig om als bank te zeggen het gaat heel erg slecht, weet je wat voor effect je dan krijgtquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb al zeker 6 mailtjes gehad van verschillende banken... ze zijn wat lang om te posten, maar komen toch allemaal op hetzelfde neer
Het zou wel goed zijn als de Staat misleidend personeel gaat aanklagen: Fortis die tot de dag voor het instorten bleef volhouden dat er niets aan de hand is, Icesave ook! Nu zeggen alle banken hoe goed het met ze gaat, het zou fijn zijn als daar over liegen 20 jaar cel geeft, zodat ze het alleen zeggen als het echt waar is! Lijkt me goed voor het vertrouwen, nu weet je niet of je ze kan vertrouwen, omdat liegen alleen in hun voordeel is.
Dan wil ik ook de Pepsi Cola medewerker aanklagen die roept dat Pepsi Cola lekkerder is dan Coca Cola.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb al zeker 6 mailtjes gehad van verschillende banken... ze zijn wat lang om te posten, maar komen toch allemaal op hetzelfde neer
Het zou wel goed zijn als de Staat misleidend personeel gaat aanklagen: Fortis die tot de dag voor het instorten bleef volhouden dat er niets aan de hand is, Icesave ook! Nu zeggen alle banken hoe goed het met ze gaat, het zou fijn zijn als daar over liegen 20 jaar cel geeft, zodat ze het alleen zeggen als het echt waar is! Lijkt me goed voor het vertrouwen, nu weet je niet of je ze kan vertrouwen, omdat liegen alleen in hun voordeel is.
Dat veriles je tochquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan wil ik ook de Pepsi Cola medewerker aanklagen die roept dat Pepsi Cola lekkerder is dan Coca Cola.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |