abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:28:45 #151
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_62292585
quote:
Bovenin:
Rekening openen - Word vandaag nog klant en verdien een hoge rente op uw spaargeld
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62293793
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:03 schreef JeOma het volgende:
Ik denk ook vooral dat laatste punt is het belangrijkste. Ik ben ook Icesave-spaarder en ik vind het ook ergens raar/oneerlijk dat ik tegemoet wordt gekomen. Uiteraard ben ik er wel heel blij mee. Maar denk dat het negatieve effect van een "laat die mensen maar ballen en het uitzoeken met IJsland"-houding nog veel meer zou kosten dan die 1.2 miljard (ofzo) die het nu NL kost. Dan gaan mensen namelijk denken "Fuuuck, ik ga m'n geld toch maar even onder m'n matras leggen", en als er maar genoeg zijn die dat doen dan valt OOK een NL-bank om. En als dat gebeurt zijn de rapen heel flink gaar.
Precies.
quote:
Ah, thanks.

De welkomstmail had ik niet meer, maar via die pagina kan ik inderdaad weer inloggen. Het saldo komt ook precies overeen met het saldo dat ik had berekend via dat Excel-documentje dat iemand eerder in dit topic plaatste, dus da's mooi.

Wel mazzel dat IceSave de rente per kwartaal bijschreef, zo verliest iedereen uiteindelijk maar één week aan rente.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:45:05 #154
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62294024
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En dus moeten de gewone nederlandse belastingbetaler er voor op draaien, linksom of rechtsom. En zoals Bos het nu stelt, volgens de persberichten, geeft hij in feite een garantie aan de icesave spaarders af dat hun 20.000 euri hoe dan ook terug komt.
Als je luistert naar wat-ie precies zegt, hoor je dat je 'linksom of rechtsom' maximaal 100.000 euro terug krijgt! Hij zegt NIET dat de staat ook de eerste 20.000 euro gaat vergoeden... Oftewel hij kan zich er nog uit draaien.
censuur :O
pi_62295000
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je luistert naar wat-ie precies zegt, hoor je dat je 'linksom of rechtsom' maximaal 100.000 euro terug krijgt! Hij zegt NIET dat de staat ook de eerste 20.000 euro gaat vergoeden... Oftewel hij kan zich er nog uit draaien.
Ik denk 60 % van de spaarders niet over 20.000 euro heen komt. Ik las op spaarinformatie.nl dat Fortis misschien interesse zou hebben voor de nederlandse icesavers , afhankelijk van de drukte met de fusie tussen ABN en Fortis.
Volgend jaar nieuw woord in het woordenboek , Icesave .
pi_62295010
Tsjonge, Ohra is lekker bezig met die maandrekening. Er stond op hun website dat je de eerste 6 maanden 7,5% rente zou krijgen en daarna weer gewoon de 5%. Klik je nu verder, blijkt dat maar tot vandaag geldig te zijn geweest. Terwijl ik een uur geleden het nog gewoon zag staan en me er net over aan het inlezen was. Nu staat er opeens dit:
Als u voor 10 oktober jl. een OHRA Maand Spaarrekening heeft aangevraagd, ontvangt u het eerste half jaar een rente van 7,5%. Daarna ontvangt u 5% rente.
OHRA Bank heeft besloten om terughoudender te zijn met afwijkende tarieven op de spaarmarkt. Dat betekent dat de extra rente van 2,5% gedurende de eerste 6 maanden vanaf 10 oktober komt te vervallen. Nieuwe klanten ontvangen dus 5% rente vanaf het moment van openen van de rekening.
pi_62295173
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

klopt, naar de letter gezien (en dus wettelijk neem ik aan) doet hij geen enkele belofte.
Voor Linksom kun je lezen "van IJsland" en voor Rechtsom kun je lezen "van de IMF" bijvoorbeeld. Of van Sinterklaas.

Maar politiek gezien wel. Een politicus die iets suggereert en vervolgens de interpretatie van het publiek niet ontkent, pleegt politieke zelfmoord als hij na 3 maanden zegt "ik heb niks beloofd. bekijk het maar".
Dat zelfde geldt ook voor Balkenende met wiens toestemming hij deze verklaring heeft gedaan.
pi_62295666
ik ben er weer.
Ik ga geen vrienden maken hier: Ik vind het erg slecht van Bos dat hij spaarders van IceSave tegemoet komt. Wij mogen nu allemaal aan de schulden van de ijslandse staat meebetalen terwijl de mensen die bij IceSave zaten heel duidelijk wisten dat ze dit risico liepen.
Bos betaalt nu eigenlijk 82k meer dan voorzien. Bos had moet gewoon de proceskosten richting icesave moeten dragen en de spaarders centraal vertegenwoordigen.

Slechte keuze dit.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_62295706
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:55 schreef komrad het volgende:
ik ben er weer.
Ik ga geen vrienden maken hier: Ik vind het erg slecht van Bos dat hij spaarders van IceSave tegemoet komt. Wij mogen nu allemaal aan de schulden van de ijslandse staat meebetalen terwijl de mensen die bij IceSave zaten heel duidelijk wisten dat ze dit risico liepen.
Bos betaalt nu eigenlijk 82k meer dan voorzien. Bos had moet gewoon de proceskosten richting icesave moeten dragen en de spaarders centraal vertegenwoordigen.

Slechte keuze dit.
De banken moeten het toch betalen? maar hoe dan ook inderdaad een slechte zaak
pi_62295865
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

wat er eigenlijk om neemt komt dat rabobank en ING zouden moeten betalen.Zeker rabo heeft al meerdere keren aangegeven hier weinig zin in te hebben. Zeker het bedrag tussen 40k en 100k is een eenzijdige actie van bos/DNB en daar mogen wij waarschijnlijk voor opdraaien.
stel dat de staat voor 1.5Miljard de boot in gaat (wat makkelijk kan), betekent dat per inwoner 100 euro
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_62296004
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:04 schreef komrad het volgende:

[..]

stel dat de staat voor 1.5Miljard de boot in gaat (wat makkelijk kan), betekent dat per inwoner 100 euro
eh... ik wil niet lullig doen, maar de ene nederlander betaalt meer belasting dan de ander.

Raad eens in welk deel een spaarder valt?
pi_62296085
Trouwens, als DNB niet voor 31 december betaalt, betekent dat dan dat de schatkist

0,5 * 1,2 % * 1,7 miljard = 10,2 miljoen

aan belastinginkomsten misloopt in april?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:29:53 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62296334
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:33 schreef avonne het volgende:

[..]
Een politicus die iets suggereert en vervolgens de interpretatie van het publiek niet ontkent, pleegt politieke zelfmoord als hij na 3 maanden zegt "ik heb niks beloofd. bekijk het maar".
Politici verdraaien hun beloften juist heel vaak! Dit is een van de weinige keren dat-ie daadwerkelijk niets beloofd heeft...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:30:59 #164
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62296357
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

De banken moeten betalen wat er onder de garantieregeling valt. Als Woutertje al geld gaat uitdelen wat hier niet binnen valt, dan is er geen enkele wet die banken verplicht daaraan bij te dragen!
pi_62297542
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:01 schreef Fugie het volgende:
Na het drama met icesave, is credit europe nu de verstandige zet ?
CE is in elk geval een bank welke al veel langer actief is in NL en welke geheel onder het Nederlandse garantiestelsel valt.

Meest verstandige is gewoon om een paar banken te pakken, bv. CE, ATB, AK en je centen gewoon te spreiden.
Mocht er iets met 1 bank gebeuren, dan val je A: onder de garantie en houd je B: Liquide middelen zodat je niet direct geen vrije rooie rotcent meer hebt.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62299272
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:12 schreef avonne het volgende:

[..]

eh... ik wil niet lullig doen, maar de ene nederlander betaalt meer belasting dan de ander.

Raad eens in welk deel een spaarder valt?
In dit geval niet in het gedeelte dat meer betaald. De gemiddelde spaarder bij Icesave had ongeveer 12.000 euro daar staan. ruim onder de vrijstelling. Daar werd dus al geen belasting over betaald.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:49:32 #167
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_62299424
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:16 schreef avonne het volgende:
Trouwens, als DNB niet voor 31 december betaalt, betekent dat dan dat de schatkist

0,5 * 1,2 % * 1,7 miljard = 10,2 miljoen

aan belastinginkomsten misloopt in april?
En omdat je saldo in 2009 lager begint ook nog eens een zelfde bedrag in april 2010.

Ik denk alleen dat het niet waar is ; want vorderingen moet je vast ook invullen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_62299836
Hehe, wel grappig dat al die banken nu op zowat elke pagina schrijven over de garantiestelsel en dat het zo goed met ze gaat. (Logde net in bij CEB).
pi_62299908
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:43 schreef dj2 het volgende:

[..]

In dit geval niet in het gedeelte dat meer betaald. De gemiddelde spaarder bij Icesave had ongeveer 12.000 euro daar staan. ruim onder de vrijstelling. Daar werd dus al geen belasting over betaald.
Er zijn nog wel wat meer zaken die meetellen in je Box 3 hoor dan alleen je spaarcenten op 1 bank.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62301851
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:16 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Er zijn nog wel wat meer zaken die meetellen in je Box 3 hoor dan alleen je spaarcenten op 1 bank.
Klopt, daarom was de opmerking dat spaarders altijd meer belasting betalen er eentje die niet klopt.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:19:33 #171
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62302051
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 19:55 schreef komrad het volgende:
ik ben er weer.

Slechte keuze dit.
Nou mijn vriend ben je iig....eensch!
Verder zijn de meningen hier over dat het goed is dat de IS-spaarders vergoedt worden door Bos Imax 1 ton, dus ook alles wat eronder zit, toch?) wat kortzichtig. Het argument zou zijn dat anders het vertrouwen in het bankenstelsel verloren gaat
Maar wat denk je dat het effect op al die andere nederlanders die niet gespaard hebben of die gewoon niet konden sparen? Die gaan veel meer vertrouwen verliezen, met name dan in de politiek. Dat kun je mss niet economisch uitdrukken, maar is wel degelijk een schade die ontstaat door de betaling van Bos aan IJsland.
Dit speelt nu nog niet zo, maar gaat cker spelen op het moment dat er nieuwe bezuinigingen aan komen.
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 09:45:52 #172
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62303966
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:11 schreef Asgard het volgende:
Hehe, wel grappig dat al die banken nu op zowat elke pagina schrijven over de garantiestelsel en dat het zo goed met ze gaat. (Logde net in bij CEB).
Ik heb al zeker 6 mailtjes gehad van verschillende banken... ze zijn wat lang om te posten, maar komen toch allemaal op hetzelfde neer
Het zou wel goed zijn als de Staat misleidend personeel gaat aanklagen: Fortis die tot de dag voor het instorten bleef volhouden dat er niets aan de hand is, Icesave ook! Nu zeggen alle banken hoe goed het met ze gaat, het zou fijn zijn als daar over liegen 20 jaar cel geeft, zodat ze het alleen zeggen als het echt waar is! Lijkt me goed voor het vertrouwen, nu weet je niet of je ze kan vertrouwen, omdat liegen alleen in hun voordeel is.
pi_62304588
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb al zeker 6 mailtjes gehad van verschillende banken... ze zijn wat lang om te posten, maar komen toch allemaal op hetzelfde neer
Het zou wel goed zijn als de Staat misleidend personeel gaat aanklagen: Fortis die tot de dag voor het instorten bleef volhouden dat er niets aan de hand is, Icesave ook! Nu zeggen alle banken hoe goed het met ze gaat, het zou fijn zijn als daar over liegen 20 jaar cel geeft, zodat ze het alleen zeggen als het echt waar is! Lijkt me goed voor het vertrouwen, nu weet je niet of je ze kan vertrouwen, omdat liegen alleen in hun voordeel is.
Je erg handig om als bank te zeggen het gaat heel erg slecht, weet je wat voor effect je dan krijgt
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_62304675
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 09:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan wil ik ook de Pepsi Cola medewerker aanklagen die roept dat Pepsi Cola lekkerder is dan Coca Cola.

Weet je wat echt goed zou zijn? Als mensen gewoon eens zelf wat meer research zouden doen i.pv. klakkeloos te geloven in reclamespotjes en internetpagina's van banken die 0,1% rente meer bieden dan je eigen bank.....
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:58:34 #175
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62304830
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 10:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan wil ik ook de Pepsi Cola medewerker aanklagen die roept dat Pepsi Cola lekkerder is dan Coca Cola.
Dat veriles je toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')