De moderne navigaties bieden hier toch juist het voordeel van actuele file informatie met snellere uitwijkroute?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het wegnemen van onzekerheid, het schijnt dat mensen 't niet boeit dat ze in de file staan zolang ze maar precies weten hoe laat ze thuis zijn.
quote:TomTom en Microsoft bereiken akkoord over patent autonavigatie
30 mrt 2009, 19:52 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom nv en Microsoft hebben een akkoord gesloten over de patenten van autonavigatiesystemen, waar beide bedrijven elkaar voor hadden aangeklaagd. Dat melden TomTom en Microsoft maandag.
TomTom zal Microsoft een bedrag betalen voor het gebruik van acht patenten van het Amerikaanse softwarebedrijf. De hoogte van het bedrag is niet bekendgemaakt.
Het akkoord geldt voor vijf jaar en betreft de verkopen in het verleden en in de toekomst van relevante producten in de Verenigde Staten.
Microsoft klaagde TomTom in februari aan voor het maken van inbreuk op acht patenten. Het Amsterdamse bedrijf reageerde een maand later met het aanklagen van Microsoft voor het schenden van vier patenten.
Van deze patenten ontvangt Microsoft dekking zonder dat een betaling is vereist, aldus de overeenkomst.
Door Eelco Hiltermann; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201, eelco.hiltermann@dowjones.com
quote:TomTom sluit overeenkomst met TrafficCast - media
2 apr 2009, 08:00 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom nv heeft een overeenkomst gesloten met TrafficCast International Inc. over het gebruik van real-time informatie over verkeer, weer en benzinestations in de Verenigde Staten. Dat schrijft The Wall Street Journal donderdag.
De informatie zal beschikbaar zijn op TomTom's Go 740 Live navigatie-apparaat dat deze maand gelanceerd wordt op de Amerikaanse markt. Met de Go 740 Live, het eerste navigatie-apparaat van TomTom dat is aangesloten op het Amerikaanse mobiele telefoonnetwerk, wil TomTom de concurrentie aangaan met smartphones die zijn uitgerust met navigatiediensten en weersverwachtingen.
De financiele details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt, maar volgens bestuursvoorzitter Neal Campbell van TrafficCast zal het bedrijf een vergoeding krijgen voor elk verkocht navigatie-apparaat in plaats van een deel van de maandelijkse abonnementsvergoedingen.
- Door Martijn Mom; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 201; martijn.mom@dowjones.com
Even vastleggen voor de historie: 11 september 2009 / Tomtom ¤13,33 (+ ¤0,99 / 8,07%)quote:
Ja, echt absurd. Maar goed, don't ever short a dead horse.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Even vastleggen voor de historie: 11 september 2009 / Tomtom ¤13,33 (+ ¤0,99 / 8,07%)
kan wel 17 worden voor ze failliet gaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:42 schreef pberends het volgende:
9,5 moet wel te halen zijn...
Voor elke koper is een verkoper te vinden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:09 schreef henkway het volgende:
[..]
kan wel 17 worden voor ze failliet gaan
instappers zijn niet te houden
Ik vind de stijging bizar en heb woensdag verkocht op 11,88. Beetje jammer alleen dat het aandeel daarna twee maal beurstopper wasquote:Op zaterdag 12 september 2009 21:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
Even vastleggen voor de historie: 11 september 2009 / Tomtom ¤13,33 (+ ¤0,99 / 8,07%)
Iphone-fantasie denk ikquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:46 schreef Napalm het volgende:
Een neiuwe emissie lijkt me ook helemaal niet gek; zo heb je de handen weer vrij na het Teleatlas drama.
[..]
Ik vind de stijging bizar en heb woensdag verkocht op 11,88. Beetje jammer alleen dat het aandeel daarna twee maal beurstopper was. Op lange termijn gaan die kastjes voor nog geen EUR50 over de toonbank dus waar zit de winst? Een flinke gok op de live services als je het mij vraagt.
Dit ging simpel met een mailtje en een berichtje op de site. Kon je aangeven wat je wilde en wat de standaard actie was.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:34 schreef Napalm het volgende:
Nu twee dagen de grootste zakker en weer richting de zes. Beetje jammer dat ik een ze te laat te koop had gezet op 8,80. Nu moet ik gaan uitzoeken hoe het werkt met die extra aandelen die je kan krijgen (kopen) omdat je ze had op 1/7.
Weet iemand hoe dat loopt icm Alex?
Raar die TomTom koersstijgingen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Voor elke koper is een verkoper te vinden.
Wat ik me afvraag: waarom doet TomTom nog niet een emissie om de HELE schuldenlast af te betalen? Schijnbaar vinden beleggers meer betalen prachtig.
Het is fiscaal gunstig om wat schuld te hebben, omdat rentekosten aftrekbaar zijn. Daarnaast is het zo dat een emissie veel kosten met zich meebrengt en een emissie is slecht voor het imago van Tomtom.quote:Op zaterdag 12 september 2009 23:24 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: waarom doet TomTom nog niet een emissie om de HELE schuldenlast af te betalen? Schijnbaar vinden beleggers meer betalen prachtig.
Voor TomTom ben je al veel te laat, op het moment niet interessant meer. Toen ze op 3 euro stonden wel redelijk interessant, maar toen durfde ik niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
DJI meer dan 100 punten er bij.
Tom2 vandaag al even de 13,50 aangetikt.
Ik hoop dat donderdag de 14 eurogrens geslecht wordt. Dan moet er dus wel even 90 cent bij.
Maar wie nu niet instapt is zeker te laat.
Die apparaatjes zijn nooit ergens anders gemaakt. Een touch LCD scherm is nog steeds behoorlijk aan de rpijs, als ik het zo moet inschatten kosten die krengen zo'n $50,- fob.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:05 schreef henkway het volgende:
[..]
wat kost het zo apparaatje maken in China??
10 eurie?
Het zal de 60 euro van voor de crisis nooit meer halen, maar op de lange termijn moet 30 euro er toch wel in zitten lijkt me. De RSI staat op dit moment ook op 30, dus zal wel weer gaan stijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:13 schreef bascross het volgende:
[..]
Voor TomTom ben je al veel te laat, op het moment niet interessant meer. Toen ze op 3 euro stonden wel redelijk interessant, maar toen durfde ik niet.
Daar valt ook geen reet mee te verdienen omdat er nu al voldoende gratis alternatieven zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
TomTom gaat helemaal niet meer voor de verkoop van de systemen zelf. Die kosten helemaal niks en op die markt valt toch niet te concurreren met bedrijven die met drie man en een paardekop kant en klare systeempjes uit Taiwan importeren voor een appel en een ei.
Juist actuele file-informatie en dat soort zaken waarvoor je jezelf kunt abboneren is waar TomTom zich op gaat richten.
Bronquote:De winst van TomTom is in het derde kwartaal bijna gehalveerd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De producent van navigatie-apparatuur boekte 31 miljoen euro winst. In 2008 was dat nog 58 miljoen euro.
TomTom verkocht ruim 2,5 miljoen navigatiesystemen. Dat is iets meer dan vorig jaar. De winstdaling komt onder meer doordat de prijs van de systemen is gedaald tot gemiddeld 99 euro.
TomTom NV 8,3980 8,3670 8,3990 -1,8420 -17,99%quote:Op woensdag 16 september 2009 22:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
DJI meer dan 100 punten er bij.
Tom2 vandaag al even de 13,50 aangetikt.
Ik hoop dat donderdag de 14 eurogrens geslecht wordt. Dan moet er dus wel even 90 cent bij.
Maar wie nu niet instapt is zeker te laat.
Ik ga nu zeker opnieuw kopen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:46 schreef pberends het volgende:
[..]
TomTom NV 8,3980 8,3670 8,3990 -1,8420 -17,99%
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |