Ik wil je feestje niet verstoren maar geloof mij nou maar dat er hier geen liefde in het spel is van haar kant. Ik spreek je over een jaar of twee nog wel een keer.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:41 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Beste Armageddon
voor iemand uit 1974 en een ict manager. Had ik toch wel een intelligentere opmerking verwacht en op zijn minst het topic doorgelezen.
Geloof mij nu maar, dat jij helemaal geen inzicht hebt in ons leven en je dat dus nooit kan weten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:45 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik wil je feestje niet verstoren maar geloof mij nou maar dat er hier geen liefde in het spel is van haar kant. Ik spreek je over een jaar of twee nog wel een keer.
*noteert*quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:46 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Geloof mij nu maar, dat jij helemaal geen inzicht hebt in ons leven en je dat dus nooit kan weten.
en is goed doen we.
Geen loonstrook? Nou dat is een mooi punt om te starten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:44 schreef DetoiX het volgende:
[..]
geen loonstrook. zo een briefje zegt niks wat er staat altijd prelimairy schedule op. Het is wel zo dat ze het een week van te voren moeten bekend maken. Maar omdat het prelimairy is kan je nog niks beginnen. En de uren die je dan echt gedraaid heb kan je niet bewijzen want het staat nergens ja op jouw bloknootje.
au pairs betalen geen belasting dus krijgen geen loonstrookje.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Geen loonstrook? Nou dat is een mooi punt om te starten.
En wat betreft het bloknootje, nou en? Er zijn zoveel mensen die declareren aan de hand van de uren die op een papiertje gekladderd staan. Als er geen bewijs is, dan kan moet je dat zelf maar gaan verzamelen. Je moet wel ergens beginnen.
Ga nou niet denken dat een au-pair overeenkomst hetzelfde is als een traditionele arbeidsovereenkomst. Dat is het namelijk niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Geen loonstrook? Nou dat is een mooi punt om te starten.
En wat betreft het bloknootje, nou en? Er zijn zoveel mensen die declareren aan de hand van de uren die op een papiertje gekladderd staan. Als er geen bewijs is, dan kan moet je dat zelf maar gaan verzamelen. Je moet wel ergens beginnen.
bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:53 schreef Technoviking het volgende:
Je kent een meisje uit Zuid-Afrika een paar maanden en hebt haar zwanger gemaakt? Way to go, Sherlock!
Is de au-pair geen werknemer? Is er geen overeenkomst tussen de au-pair en het bureau om bepaalde werkzaamheden te verrichten tegen betaling?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:54 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Ga nou niet denken dat een au-pair overeenkomst hetzelfde is als een traditionele arbeidsovereenkomst. Dat is het namelijk niet.
Au pairsquote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:56 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Is de au-pair geen werknemer? Is er geen overeenkomst tussen de au-pair en het bureau om bepaalde werkzaamheden te verrichten tegen betaling?
Waar zit het verschil dan?
Ik maak daar niet uit op dat au pairs niet dezelfde bescherming genieten als gewone werknemers.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:05 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Au pairs
De omstandigheden waaronder au pairs werken kunnen sterk verschillen. Waar in de ene situatie gesproken kan worden van een arbeidsovereenkomst, is dat in andere omstandigheden niet het geval. Bedacht moet worden dat deze arbeidsverhouding bijzonder is en duidelijk afwijkt van een reguliere dienstbetrekking. Dat kan reden zijn om de au-pair-relatie niet snel als een arbeidsovereenkomst te zien, doch eerder als een contract van eigen aard te betitelen. In beginsel is er wel een fictieve dienstbetrekking volgens de belastingdienst, waardoor gastouders loonheffing moeten inhouden. Onder bepaalde omstandigheden geldt er een vrijstelling van deze inhoudingsplicht.
bron: www.arbeidsrechter.nl
Op basis van de tekst mag je aannemen dat je aanname niet geheel vanzelfsprekend is en dat je per specifiek geval pas zekerheid hebt als je de contracten kent.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:07 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik maak daar niet uit op dat au pairs niet dezelfde bescherming genieten als gewone werknemers.
Volgens een andere au pair mogen ze je niet terug sturen althans zou de IND ondanks contract verbreking niet haar visa afnemen. Want die is niet op basis van au pair schap maar toestemming?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:11 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Op basis van de tekst mag je aannemen dat je aanname niet geheel vanzelfsprekend is en dat je per specifiek geval pas zekerheid hebt als je de contracten kent.
Dus dan mag het. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat het agentschap zal aansturen op ontslag.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:04 schreef DetoiX het volgende:
Alles wat wij willen doen is LEGAAL volgens de IND. Alleen verbied het agentschap het.
Hoi, na al het geflame en de vooroordelen ook nog iets waar je hopelijk wel iets aan hebt.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:15 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Volgens een andere au pair mogen ze je niet terug sturen althans zou de IND ondanks contract verbreking niet haar visa afnemen. Want die is niet op basis van au pair schap maar toestemming?
In haar contractovereenkomst ( die ik gezien heb ) staat dat ze niet zwanger mag worden.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 13:54 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hoi, na al het geflame en de vooroordelen ook nog iets waar je hopelijk wel iets aan hebt.
Ten eerste. Het bureau en de gastouders gaan niet over de verblijfsvergunning. Deze is verstrekt door de IND en zij kunnen die niet intrekken.
Ze roepen wel wat, om het meisje onder druk te zetten. Maar zij kunnen haar eenvoudig weg niet deporteren.
Het is belangrijk dat je vriendin dit begrijpt. Als het vandaag of morgen plotseling uitkomt hoeft zij NIET op het vliegtuig te stappen, al brengen die mensen haar er persoonlijk naar toe. Instrueer haar dat ze dan politie aanspreekt, en dat ze haar verblijfsvergunning goed bewaakt.
Ten tweede. Niemand kan haar verbieden zwanger te worden. Het is een mensenrecht. Artikel 16 lid 1:
Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten.
Dat verdrag is door Nederland ondertekend. Als inwoners van Nederland en als stichting of bedrijf binnen Nederland zijn de gastouders en het bureau hieraan gebonden.
Als zij hun actie willen doorzetten gaat dat tegen mensenrechten in.
Daarbij komen ze met naam en toenaam in de krant (ja toch?).
Bovendien zijn er meldpunten voor misstanden bij au-pairs. Het IND heeft zo'n meldpunt. Dit is juist omdat au-pairs erg zwak staan.
Zet dat allemaal in een brief en houd die klaar.
Ten derde. Arbeidsovereenkomsten mogen niet worden opgezegd wegens zwangerschap. Dat gaat in tegen de Nederlandse wet, én tegen het hiervoor genoemde recht.
Jullie staan veel sterker dan je zelf denkt. Je fout is dat je haar gastouders gelooft.
Als ze haar niet meer willen, kan en mag ze gewoon bij jou logeren.
Ze is geen 'eigendom' van deze mensen en ze kunnen haar gewoon niet deporteren.
Jammer, ze kunnen zoveel in een contract zetten. Is het een contract voor bepaalde tijd? Wanneer loopt het contract af?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:06 schreef DetoiX het volgende:
[..]
In haar contractovereenkomst ( die ik gezien heb ) staat dat ze niet zwanger mag worden.
Als het jaar over is. Je mag maar een jaar au pair zijn ( er zijn natuurlijk omwegen ja )quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:11 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jammer, ze kunnen zoveel in een contract zetten. Is het een contract voor bepaalde tijd? Wanneer loopt het contract af?
Daar kunnen ze ook wel inzetten dat zij gedurende dat jaar niet op haar kop mag gaan staan maar dat betekent nog niet dat het wettelijk bindend is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:06 schreef DetoiX het volgende:
[..]
In haar contractovereenkomst ( die ik gezien heb ) staat dat ze niet zwanger mag worden.
En als in haar contract staat dat ze doodgeschoten mag worden, mag dat dan ook?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:06 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Kan de zwangerschap invloed hebben op de uitoefening van haar werkzaamheden? Dat was meer waar ik naartoe wilde.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 14:12 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Als het jaar over is. Je mag maar een jaar au pair zijn ( er zijn natuurlijk omwegen ja )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |