Ik denk dat de regeltjes van het agentschap ook een beetje te maken hebben met het feit dat als ze constant au-pairs naar Nederland halen die 'plotseling' zwanger worden en hier willen blijven, dat het lastiger wordt voor het agentschap de correcte visa's te krijgen voor de volgende au-pairs.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Klinkt als (een poging tot) morderne slavernij
[..]
Precies, gewoon aanvragen dus.
[..]
Nu klinkt het helemaal als slavernij, hoe kun je nou iemand verbieden zwanger te worden op dreiging van het terugsturen naar huis?
Even daargelaten of het slim is iemand zwanger te maken die je een half jaar kent, maar dat is een ander verhaal.
Hou ons op de hoogte en veel succes verder samen!!
Naar lang zeuren hadden we eindelijk de pil gekregen ( condoom hadden we al gebruikt ) want hostouders weigerde haar een recept te laten aanvragen. Ze vonden dit niet nodig. Maar ja toen was het dus al te laat.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:18 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Klinkt als (een poging tot) morderne slavernij
[..]
Precies, gewoon aanvragen dus.
[..]
Nu klinkt het helemaal als slavernij, hoe kun je nou iemand verbieden zwanger te worden op dreiging van het terugsturen naar huis?
Even daargelaten of het slim is iemand zwanger te maken die je een half jaar kent, maar dat is een ander verhaal.
Hou ons op de hoogte en veel succes verder samen!!
nog ff toevoeging;quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
als je trouwt / geregistreerd partner word dan is het verhaal toch gewoon klaar ondanks haar baan of whatever krijgt ze dan toch gewoon verblijfsvergunning?
Het is wel klote, ik hoop voor TS dat hij na die 5 maanden ook zeker weet dat het echte liefde is.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Daar gelaten idd dat het hoogst merkwaardig is te noemen dat ze zo snel zwanger is e.d. maar ga geen open deuren intrappen, ken haar en de situatie verder niet, dus laten we er van uit gaan dat ze eerlijk is
Sorry, maar wat hebben zij daar mee te maken? Zoals al eerder geroepen hier boven, het lijkt wel slavernij. Je noemt het hostouders, maar het zijn dus eigenlijk haar werkgevers (via een soort uitzendbureau dan). Ik zie het al dat mijnbaas zegt dat ik niet naar de dokter mag!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:23 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Naar lang zeuren hadden we eindelijk de pil gekregen ( condoom hadden we al gebruikt ) want hostouders weigerde haar een recept te laten aanvragen. Ze vonden dit niet nodig. Maar ja toen was het dus al te laat.
Ja sorry hoor maar dit is natuurlijk onzin. Ze kan toch zeker zelf ook naar een huisarts gaan?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:23 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Naar lang zeuren hadden we eindelijk de pil gekregen ( condoom hadden we al gebruikt ) want hostouders weigerde haar een recept te laten aanvragen. Ze vonden dit niet nodig. Maar ja toen was het dus al te laat.
Ik zie ook echt zo'n Joris en Monique stel uit Koefnoen voor me.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Sorry, maar wat hebben zij daar mee te maken? Zoals al eerder geroepen hier boven, het lijkt wel slavernij. Je noemt het hostouders, maar het zijn dus eigenlijk haar werkgevers (via een soort uitzendbureau dan). Ik zie het al dat mijnbaas zegt dat ik niet naar de dokter mag!
Even een vraag: hebben die hostouders dit ook zo tegen jou gezegd is of dit haar verhaal?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:23 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Geen van jullie beiden kwamen op het idee om zelf langs een dokter of een apotheek te gaan? En je had maar één condoom?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:23 schreef DetoiX het volgende:
[..]
goh zij hebben toch ook plichten naar haar en niet alleen rechten.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:22 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de regeltjes van het agentschap ook een beetje te maken hebben met het feit dat als ze constant au-pairs naar Nederland halen die 'plotseling' zwanger worden en hier willen blijven, dat het lastiger wordt voor het agentschap de correcte visa's te krijgen voor de volgende au-pairs.
Het agentschap heeft niet voor niets die afspraken met TS zijn vriendin gemaakt. En als zij zich er niet aan houdt dan zullen daar consequenties aanhangen (zolang die maar binnen de Nederlandse wet vallen...). Als het agentschap zich niet aan zijn afspraken houdt, gilt je vriendin waarschijnlijk ook moord en brand.
mja een condoom heb je zo gekocht tochquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:23 schreef DetoiX het volgende:
[..]
maja nu ga ik misschien te veel zeggen, maar hostouders zijn haar doktersquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Sorry, maar wat hebben zij daar mee te maken? Zoals al eerder geroepen hier boven, het lijkt wel slavernij. Je noemt het hostouders, maar het zijn dus eigenlijk haar werkgevers (via een soort uitzendbureau dan). Ik zie het al dat mijnbaas zegt dat ik niet naar de dokter mag!
Die heeft ze niet want haar moeder is kwaad op haar dat ze niet naar SA terug wil komen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:34 schreef Bootje84 het volgende:
vind het ook erg apart dat jij en zij het blijkbaar niet veilig hebben gedaan. leuk en aardig, maar je weet nooit of ze er een 2e agenda op nahoud...
mocht het oprecht zijn, veel succes met jullie samen (straks met zn 3en)
Tuurlijk joh ik ben geen 18 en zij al helemaal niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:37 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Na enkele maanden al zwanger en trouwen![]()
Hoppa weer een potentieel probleemgezin erbij
Als ze er niet blij me is kan ze altijd naar een abortuskliniek, hier in NL.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:40 schreef DetoiX het volgende:
[..]
Die heeft ze niet want haar moeder is kwaad op haar dat ze niet naar SA terug wil komen.
IK heb toegang tot al haar mailboxen. Ze heeft me overal paspoort van gegeven.
Het was niet onze bedoeling zwanger te worden. In tegendeel ze is er nu niet echt blij mee bang dat ze teruggestuurd wordt en haar ma de kleine niet zal accepteren aangezien ze streng christelijk zijn.
Ze haatte nederland ( mede ook door haar werk ) voor mij en wilde zo snel mogelijk weg en had veel heimwee. Nu nog soms. Tot ze mij ziet.
Al haar vorige vriendjes hadden haar gebruikt en ze weet hoe het is om gebruikt te worden en ik weet dat ze dit niet wil.
abortus geloven we niet in mijn vriendin had zoiezo weinig kans op zwangerschap en heeft al eens een miskraam gehad dan denk je echt niet om abortus te plegen. Ze is 23quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als ze er niet blij me is kan ze altijd naar een abortuskliniek, hier in NL.
Hoe oud is ze als ik vragen mag?
Heeft ze bezwaar gemaakt bij het agentschap of de NAPO tegen de inroostering?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:34 schreef DetoiX het volgende:
[..]
goh zij hebben toch ook plichten naar haar en niet alleen rechten.
Mogen zij mij vertellen dat het gastgezin haar 12.5 uur op dag mag laten werken (zonder extra betaald te krijgen omdat het nog binnen de 30 uur per week valt en soms zelfs 2 dagen in de week en achter elkaar) en maximum volgens NAPO ( overkoepelend orgaan van alle agentschappen waar die van mijn vriendin ook bij zit ) zegt 8 uur per dag en we niks te bewijzen hebben omdat ze elke week een voorlopig rooster krijgt op papier die iedereen kan typen.
'Verhalen gehoord van andere au-pairs', volgens mij worden werknemers in Nederland goed beschermd. Hebben ze bezwaar gemaakt bij het agentschap of de NAPO?quote:Dat ik al verhalen heb gehoord van andere au pairs die elke week 20 kleding kratten mogen vouwen. ( en dit onder zwaar werk valt.
Heeft ze bezwaar gemaakt bij het agentschap of de NAPO?quote:Dat au pairs beloofd wordt een grote kamer te krijgen met tv en eigen kast en pc met skype En dat mijn vriendin moest smeken voor een tv en op haar pc skype te krijgen. En ook de foto van haar kamer niet klopte.
100 euro aan strippenkaarten per maand? Weleens gehoord van een abonnement? Is dit volgens de afspraken? Zo nee, heeft ze bezwaar gemaakt bij het agentschap of de NAPO?quote:Dat ze geen eten krijgt als hostgezin er niet is en maar 300 euro per maand krijgt ( en 15 euro telefoon geld)
dat ze cursussen nederlands moeten volgen maar wel zelf treinkaartjes en strippenkaarten moeten betalen van die 300 euro. ( mijn vriendin kost dat 100 euro aan strippenkaarten per maand) en die cursus is verplicht anders worden ze teruggestuurd.
Is er iets afgesproken over het aantal nachtdiensten wat ze per maand zou mogen draaien? Heeft ze dit aangekaart bij het agentschap of de NAPO?quote:Dat au pairs gelokt worden omdat uitgaans leven in nederland zo goed zou zijn ( maar als jij elk weekend nachtdienst moet draaien je daar dus niks kan proeven.)
Als je jezelf laat behandelen als slaaf....quote:Dus euhm ja slavernij ?
Dus klaag je maar niet? Werknemers worden goed beschermd in Nederland. Hoe kan je vriendin teruggestuurd worden als ze een visum voor een jaar heeft? En de NAPO een farce omdat het agentschap de regels niet naleeft? Heeft je vriendin al geklaagd bij de NAPO dan?quote:90% van de gastgezinnen breekt de regels gesteld door de NAPO en agentschappen doen er niks aan. Want die hebben hun geld al ( wordt vooraf betaald ) klaag je dan sturen ze je terug. Dus die moord en brand gaat helaas niet op.
Au pair ? legale slaaf dat is mij nu wel duidelijk en de NAPO is ook maar een farce.
Geen enkele reden om niet naar een andere dokter te stappen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:36 schreef DetoiX het volgende:
[..]
maja nu ga ik misschien te veel zeggen, maar hostouders zijn haar dokters
Hoezo had ze weinig kans op een zwangerschap?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:44 schreef DetoiX het volgende:
[..]
abortus geloven we niet in mijn vriendin had zoiezo weinig kans op zwangerschap en heeft al eens een miskraam gehad dan denk je echt niet om abortus te plegen. Ze is 26.
Gelul dan ga je naar een andere. Iedere huisarts kan een recept uitschrijven, ook de jouwe bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:36 schreef DetoiX het volgende:
[..]
maja nu ga ik misschien te veel zeggen, maar hostouders zijn haar dokters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |