Dat doen ze dus blijkbaar welquote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Godzijdank werken figuren als jij niet bij de gemeente, anders zou er van vrijheid van meningsuiting weinig meer overblijven.
Dat kan me geen ene reet schelen, fitna liet zien wat moslims zelf op hun tv elke dag uitzenden maar daar hoor ik ze niet over, fitna was gewoon een best of compilatie van islamitische televisie.quote:Op zondag 2 november 2008 14:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Geloof me maar, dat heeft niks met de Islam te maken. Mijn stiefvader is ook moslim en die walgt van al die kutmarokkanen (en ja, dat zijn zijn woorden), hij veroordeelt de aanslagen van 9/11 en Osama moet eens naar school want de Koran goed lezen is hem schijnbaar niet gelukt.
Het is hetzelfde probleem als met Geert Wilders haatzaaifilmpje "Fitna" , als jij een zin maar half citeertkan er wel eens iets anders staan dan de bedoeling is.
Of zoals Herman Finkers zei:"Het verschil tussen een komma en een letter maakt van Jezus nog een ketter."
quote:Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ach, that's just the way it is. Een tijd geleden was je ook gelijk 'reactionair' als je je kritisch uitliet over de seksuele bevrijding. Tegenwoordig ben je een 'linkse landverrader' als je de hetze tegen moslims in Nederland even achterlijk vind als de antikatholieke sentimenten van protestanten in de 19de eeuw. Mensen dichten je graag allerlei denkbeelden toe. Ben je atheïst, dan ben je ook liberaal, pro-Verlichting, sciëntistisch, und so weiter. Onderschrijf je die denkbeelden niet, dan ben je geen 'ware' atheist. Vooral Papierversnipperaar is daar sterk in. In wezen heeft hij een sterk christelijke opvatting. Er is één rechte leer, en wie daar van afwijkt is een 'ketter' die afdwaalt van de ware leer.
Ik ben altijd op je argumenten ingegaan, mits ze meer dan kinderlijk gebrabbel waren.quote:Op maandag 3 november 2008 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogal een mening voor iemand die niet op argumenten in gaat.
Iedere keer als ik je wijs op je religieuze manier van redeneren vlucht je.quote:Op maandag 3 november 2008 10:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Ik ben altijd op je argumenten ingegaan, mits ze meer dan kinderlijk gebrabbel waren.
Kijk, jij snapt hem. Als die man wat op zijn dak wil zetten doet hij dat gewoon. Is zijn huis.quote:Op zondag 2 november 2008 13:06 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Er wordt enorm veel angst gezaaid over moslims. De Islam is zeker een uitdaging voor de Westerse beschaving, maar de gedachte dat het islamitische volksdeel een bedreiging voor 'het land' vormt is ronduit xenofobisch. Het overgrote deel van de moslims leeft en werkt gewoon, die hebben helemaal geen zin in het actief ondermijnen van de Nederlandse samenleving en cultuur.
quote:Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef Scaurus het volgende:
Dan vlucht ik niet, dan wacht ik gewoon tot jij negeer ik een stevige onderbouwing
Belachelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:16 schreef buachaille het volgende:
De boer moet het nu echt verwijderen: http://www.ad.nl/rotterda(...)uo_moet_van_dak.html zie het filmpje van het AD.
Tis wel een leuke familie trouwens, ze zouden zo ergens in een gehucht van de US vandaan kunnen komen.
Dan hadden ze ook geen last gehad van deze beknotting van de vrijheid van godsdienst. Ik dacht dat die wel in onze grondwet verankerd was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:16 schreef buachaille het volgende:
De boer moet het nu echt verwijderen: http://www.ad.nl/rotterda(...)uo_moet_van_dak.html zie het filmpje van het AD.
Tis wel een leuke familie trouwens, ze zouden zo ergens in een gehucht van de US vandaan kunnen komen.
Print het artikel over de held in dit topic uit en Kaart het aan bij de welstandscommissie van je gemeente zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:44 schreef charleen het volgende:
Gaat die boer die "eerlijk vlees" met soort van koe ernaast zijn dakpannen hier dan eindelijk ook eens wijzigen? Ik, als vegetariër, neem daar ook erg veel aanstoot aan en kom er elke dag langs!
Ja doei, ik rij wel om of ik kijk gewoon niet/andere kant opquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
Print het artikel over de held in dit topic uit en Kaart het aan bij de welstandscommissie van je gemeente zou ik zeggen.
Er is niet zo veel Hollands aan die traditie, volgens mij. Hier in de buurt, in Gelderland, hebben diverse gebouwen een tekst in de dakpannen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:04 schreef schoelje het volgende:
[..]
Even afgezien van het inhoudelijjke aspect van de tekst, het heeft denk ik niet zoveel zin om daarover op door te zeiken, denk ik dat de boer wel in zijn recht staat. Nota bene even verderop heeft een horecazaak het woord "Koffie" in de dakpannen gemaakt en daar doet ook niemand moeilijk over, zelfs de theedrinkers niet. Ik hoop dan ook dat de boer zijn gelijk krijgt en dat de tekst mag blijven staan. Wat mij betreft is het een stukje hollandse traditie
Meer info op: Het Nederlands Dagblad
Ik ken de situatie ter plaatse niet maar ik vind dat op zijn minst opmerkelijk. Als dit inderdaad klopt dan is het wel degelijk zo'n principiële zaak.quote:Nota bene even verderop heeft een horecazaak het woord "Koffie" in de dakpannen gemaakt en daar doet ook niemand moeilijk over
Het is voor hem, zo begrijp ik uit het ND om geestelijke redenen een principiële zaak:quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ken de situatie ter plaatse niet maar ik vind dat op zijn minst opmerkelijk. Als dit inderdaad klopt dan is het wel degelijk zo'n principiële zaak.
Alhoewel mensen misschien op basis daarvan wel een geklaagd is dit uiteindelijk niet de reden dat het weg moet. Die boer zoekt er iets meer achter dan er inzit denk ik.quote:Bij Van Ooijen gaat deze redenering er niet in. ,,Dit is een honderd procent geestelijke strijd'', zegt hij. ,,In de Bijbel staat: 'Wie niet voor mij is, die is tegen bij.' In dit verzet komt die tegenstand aan het licht. De duivel heeft daar zo zijn middelen voor.''
Ik vrees eigenlijk dat hij op dat punt wel gelijk heeft. Immers waarom mag 'Koffie' wel op het dak staan een paar deuren verder maar 'Jezus redt' bij hem niet?quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is voor hem, zo begrijp ik uit het ND om geestelijke redenen een principiële zaak:
[..]
Alhoewel mensen misschien op basis daarvan wel een geklaagd is dit uiteindelijk niet de reden dat het weg moet. Die boer zoekt er iets meer achter dan er inzit denk ik.
Idd.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |