abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62889395
Waarom is het een blijde boodschap?
pi_62893490
Pfff laat die man! Laten die ambtenaren zich ergens anders druk overmaken.
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62895163
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Godzijdank werken figuren als jij niet bij de gemeente, anders zou er van vrijheid van meningsuiting weinig meer overblijven.
Dat doen ze dus blijkbaar wel
pi_62899442
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:27 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Geloof me maar, dat heeft niks met de Islam te maken. Mijn stiefvader is ook moslim en die walgt van al die kutmarokkanen (en ja, dat zijn zijn woorden), hij veroordeelt de aanslagen van 9/11 en Osama moet eens naar school want de Koran goed lezen is hem schijnbaar niet gelukt.

Het is hetzelfde probleem als met Geert Wilders haatzaaifilmpje "Fitna" , als jij een zin maar half citeertkan er wel eens iets anders staan dan de bedoeling is.
Of zoals Herman Finkers zei:"Het verschil tussen een komma en een letter maakt van Jezus nog een ketter."
Dat kan me geen ene reet schelen, fitna liet zien wat moslims zelf op hun tv elke dag uitzenden maar daar hoor ik ze niet over, fitna was gewoon een best of compilatie van islamitische televisie.
  maandag 3 november 2008 @ 10:03:11 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62901590
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:02 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ach, that's just the way it is. Een tijd geleden was je ook gelijk 'reactionair' als je je kritisch uitliet over de seksuele bevrijding. Tegenwoordig ben je een 'linkse landverrader' als je de hetze tegen moslims in Nederland even achterlijk vind als de antikatholieke sentimenten van protestanten in de 19de eeuw. Mensen dichten je graag allerlei denkbeelden toe. Ben je atheïst, dan ben je ook liberaal, pro-Verlichting, sciëntistisch, und so weiter. Onderschrijf je die denkbeelden niet, dan ben je geen 'ware' atheist. Vooral Papierversnipperaar is daar sterk in. In wezen heeft hij een sterk christelijke opvatting. Er is één rechte leer, en wie daar van afwijkt is een 'ketter' die afdwaalt van de ware leer.
Nogal een mening voor iemand die niet op argumenten in gaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 november 2008 @ 10:36:13 #106
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62902170
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nogal een mening voor iemand die niet op argumenten in gaat.
Ik ben altijd op je argumenten ingegaan, mits ze meer dan kinderlijk gebrabbel waren.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 3 november 2008 @ 11:45:21 #107
pi_62903837
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:36 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik ben altijd op je argumenten ingegaan, mits ze meer dan kinderlijk gebrabbel waren.
Iedere keer als ik je wijs op je religieuze manier van redeneren vlucht je.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 3 november 2008 @ 11:53:30 #108
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62904033
Dan vlucht ik niet, dan wacht ik gewoon tot jij met een stevige onderbouwing komt van je stelling dat ik op een religieuze manier redeneer. De bewijslast ligt bij jou.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62904169
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:06 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Er wordt enorm veel angst gezaaid over moslims. De Islam is zeker een uitdaging voor de Westerse beschaving, maar de gedachte dat het islamitische volksdeel een bedreiging voor 'het land' vormt is ronduit xenofobisch. Het overgrote deel van de moslims leeft en werkt gewoon, die hebben helemaal geen zin in het actief ondermijnen van de Nederlandse samenleving en cultuur.
Kijk, jij snapt hem. Als die man wat op zijn dak wil zetten doet hij dat gewoon. Is zijn huis.
  maandag 3 november 2008 @ 12:33:04 #110
pi_62904893
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef Scaurus het volgende:
Dan vlucht ik niet, dan wacht ik gewoon tot jij negeer ik een stevige onderbouwing
pi_65463578
De boer moet het nu echt verwijderen: http://www.ad.nl/rotterda(...)uo_moet_van_dak.html zie het filmpje van het AD.

Tis wel een leuke familie trouwens, ze zouden zo ergens uit een gehucht van de US vandaan kunnen komen.
pi_65463608
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:16 schreef buachaille het volgende:
De boer moet het nu echt verwijderen: http://www.ad.nl/rotterda(...)uo_moet_van_dak.html zie het filmpje van het AD.

Tis wel een leuke familie trouwens, ze zouden zo ergens in een gehucht van de US vandaan kunnen komen.
Belachelijk.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65463675
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:16 schreef buachaille het volgende:

Tis wel een leuke familie trouwens, ze zouden zo ergens in een gehucht van de US vandaan kunnen komen.
Dan hadden ze ook geen last gehad van deze beknotting van de vrijheid van godsdienst. Ik dacht dat die wel in onze grondwet verankerd was.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:44:43 #114
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65464377
Gaat die boer die "eerlijk vlees" met soort van koe ernaast zijn dakpannen hier dan eindelijk ook eens wijzigen? Ik, als vegetariër, neem daar ook erg veel aanstoot aan en kom er elke dag langs!
pi_65464476
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:44 schreef charleen het volgende:
Gaat die boer die "eerlijk vlees" met soort van koe ernaast zijn dakpannen hier dan eindelijk ook eens wijzigen? Ik, als vegetariër, neem daar ook erg veel aanstoot aan en kom er elke dag langs!
Print het artikel over de held in dit topic uit en Kaart het aan bij de welstandscommissie van je gemeente zou ik zeggen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 18:50:00 #116
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65464556
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:47 schreef buachaille het volgende:

[..]

Print het artikel over de held in dit topic uit en Kaart het aan bij de welstandscommissie van je gemeente zou ik zeggen.
Ja doei, ik rij wel om of ik kijk gewoon niet/andere kant op , vind alleen als Jezus redt ( ) niet mag, dat dat ook niet zou mogen!
pi_65478129
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:04 schreef schoelje het volgende:

[..]

Even afgezien van het inhoudelijjke aspect van de tekst, het heeft denk ik niet zoveel zin om daarover op door te zeiken, denk ik dat de boer wel in zijn recht staat. Nota bene even verderop heeft een horecazaak het woord "Koffie" in de dakpannen gemaakt en daar doet ook niemand moeilijk over, zelfs de theedrinkers niet. Ik hoop dan ook dat de boer zijn gelijk krijgt en dat de tekst mag blijven staan. Wat mij betreft is het een stukje hollandse traditie

Meer info op: Het Nederlands Dagblad
Er is niet zo veel Hollands aan die traditie, volgens mij. Hier in de buurt, in Gelderland, hebben diverse gebouwen een tekst in de dakpannen.
Wel vind ik het flauwekul om daarover te gaan zeiken, nog los van de tekst zelf.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:00:18 #118
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65499973
De eigenaar van de betreffende dakpannen was vanochtend op de radio, het maakte hem geen ene flikker uit wat de gemeente zei of deed, Jezus redt en dat moet iedereen weten, het maakte hem ook niks uit dat het hem zo'n (ff op de gok) 500 euro per week aan dwangsommen ging kosten ook
Geld is niet belangrijk, hij is de weg en het leven en nog meer gelovige praat.

Ik meen mij te herinneren dat meestal of altijd (?) een maximum totaalbedrag aan dwangsommen wordt genoemd in zo'n rechterlijke uitspraak.
Ik ben wel benieuwd of de gemeente hierna nog iets kan ondernemen om haar zin door te drijven, weet iemand dit toevallig? Hij is het in elk geval NIET van plan om de tekst te gaan verwijderen en wat mij betreft is deze gast, ondanks zijn religieuze uitlatingen, de held van 2009!
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:17:18 #119
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65500494
De welstandscommissie vond het lelijk. Nu, daar is wat voor te zeggen. Als in de buurt echter anderen ook wat in dak hebben staan, dan is het niet zo'n sterk argument. Wat de vrijheid van meningsuiting betreft, hem wordt niet verboden die mening te uiten, maar hem wordt verboden die op een bepaalde manier te uiten.

Ik geloof vast dat het niet noodzakelijk is dat zo'n mening via het dak wordt verkondigd omdat ze anders aan kracht inboezemt. Dat je vrijheid van meningsuiting hebt wil natuurlijk niet zeggen dat je op alle mogelijk wijzen je mening mag verkondigen.

Alhoewel ik niet helemaal begrijp waarom deze tekst niet zou mogen van de welstandscommissie, is het echter wat mij betreft helemaal niet zo'n principiële zaak als die boer wil laten voorkomen. Hij maakt een verandering aan z'n huis, en die wordt afgekeurd. Helaas. Hij kan nog steeds Bijbels uitdelen, reclametijd op de radio kopen, van mijn part huis aan huis folders bezorgen, of wat dan ook, met de blijde boodschap. Enige beknotting van zijn vrijheid lijkt me dan ook niet aan de orde.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65502738
Ik zou het bijna met je eens zijn ware het niet dat dit zinnetje in het originele bericht staat (zie OP):
quote:
Nota bene even verderop heeft een horecazaak het woord "Koffie" in de dakpannen gemaakt en daar doet ook niemand moeilijk over
Ik ken de situatie ter plaatse niet maar ik vind dat op zijn minst opmerkelijk. Als dit inderdaad klopt dan is het wel degelijk zo'n principiële zaak.
pi_65502817
Nou, Mark Rutte...
  woensdag 28 januari 2009 @ 20:13:22 #122
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65504562
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ken de situatie ter plaatse niet maar ik vind dat op zijn minst opmerkelijk. Als dit inderdaad klopt dan is het wel degelijk zo'n principiële zaak.
Het is voor hem, zo begrijp ik uit het ND om geestelijke redenen een principiële zaak:
quote:
Bij Van Ooijen gaat deze redenering er niet in. ,,Dit is een honderd procent geestelijke strijd'', zegt hij. ,,In de Bijbel staat: 'Wie niet voor mij is, die is tegen bij.' In dit verzet komt die tegenstand aan het licht. De duivel heeft daar zo zijn middelen voor.''
Alhoewel mensen misschien op basis daarvan wel een geklaagd is dit uiteindelijk niet de reden dat het weg moet. Die boer zoekt er iets meer achter dan er inzit denk ik.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65505487
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:13 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is voor hem, zo begrijp ik uit het ND om geestelijke redenen een principiële zaak:
[..]

Alhoewel mensen misschien op basis daarvan wel een geklaagd is dit uiteindelijk niet de reden dat het weg moet. Die boer zoekt er iets meer achter dan er inzit denk ik.
Ik vrees eigenlijk dat hij op dat punt wel gelijk heeft. Immers waarom mag 'Koffie' wel op het dak staan een paar deuren verder maar 'Jezus redt' bij hem niet?
Wellicht bestaat de welstandscommissie uit mensen met een sterke voorkeur voor de vorm van bepaalde letters? Ik heb 'redt' ook altijd een lelijk woord gevonden en een J ziet er natuurlijk ook niet uit. Nee dan 'Koffie', dat voegt wat toe aan je wijk.
Kortom: dit riekt wel degelijk naar meten met twee maten.
pi_65543787
Joop van O heeft gelijk. Alle troep die we in een gewone stad al naar onze ogen geslingerd krijgen.. geen gemeente die zich daar druk om maakt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_65544115
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:24 schreef Monidique het volgende:
Nou, Mark Rutte...
Idd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')