abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 november 2008 @ 22:59:31 #176
862 Arcee
Look closer
pi_63144635
Vind ik wel wat twijfelachtig. Die garagelui zeggen altijd dat het te verwachten is dat iets op korte termijn vervangen moet worden.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:01:24 #177
3185 Adelante
To let it go now
pi_63144694
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef Arcee het volgende:
Ik vond voor beide kanten wel wat te zeggen, hoewel toch meer voor de garagehouders.

Wat was nou precies de argumentatie van mr. Visser?
probleem wordt vermoed te hebben bestaan bij verkoop, als het binnen 6 maanden na verkoop optreedt. tenzij de verkoper dit vermoeden kan weerleggen. voor een dieselauto met die kilometerstand en die ook nog eens 7000 kilometer prima heeft gereden is het geen bijzonderheid dat die aanzuigdingetjes kapotgaan binnen die termijn. vermoeden weerlegt, vordering afgewezen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:08:07 #178
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_63144895
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef Adelante het volgende:

Die gaan er echt wel gebruik van maken hoor Het waren volgens mij niet het type mensen dat principes boven financieel gewin stellen
Kunnen ze een leuke TomTom voor kopen. Ook handig voor het zoeken van garages indien er wat stuk gaat aan de auto.

Anyway, gebaar vond ik erg goed en ze accepteerden de cheque wel.
pi_63145184
Volledig terecht dat de eis van de familie is afgewezen. Ze hebben immers in hun drang om 1.000 euro te besparen bewust afstand gedaan van garantie, en zelfs tot tweemaal toe een aanbod om alsnog garantie bij te kopen afgewezen terwijl de auto al gebreken vertoonde. Bovendien had de familie garage Valk de gelegenheid moeten geven zelf het probleem te verhelpen, maar daarintegen zijn zij meteen naar een Renault dealer gegaan.

Waar ik me echter wel over verbaas is dat dit als normale slijtage wordt gezien voor een diesel van een paar jaar oud met nog niet eens 150.000 km op de teller. Okee, het is een Renault maar een beetje diesel vertoont niet dergelijke gebreken met zulke kilometerstanden. Een diesel is dan net ingereden joh.

Overigens is familie Berends niet afgezet door garage Valk, waar ze de auto kochten, maar door Renault dealer Munsterhuis. 6000 euro voor een stel verstuivers en een brandstofpomp is echt belachelijk.

Voor 6000 euro kun je er een heel nieuw motorblok in hangen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_63145662
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Volledig terecht dat de eis van de familie is afgewezen. Ze hebben immers in hun drang om 1.000 euro te besparen bewust afstand gedaan van garantie, en zelfs tot tweemaal toe een aanbod om alsnog garantie bij te kopen afgewezen terwijl de auto al gebreken vertoonde. Bovendien had de familie garage Valk de gelegenheid moeten geven zelf het probleem te verhelpen, maar daarintegen zijn zij meteen naar een Renault dealer gegaan.
V: "En als u bij koop de vrije keus had tussen de garantieprijs of de meeneemprijs, wat had u dan gekozen?"
A: "Ja, dan hadden we voor de garantieprijs gekozen. Uiteraard."

Krijgen ze later tot 2 keer toe de kans dit alsnog met terugwerkende kracht te doen, blijven ze dat koppig weigeren
Hoe geloofwaaridg die klanten
quote:
Waar ik me echter wel over verbaas is dat dit als normale slijtage wordt gezien voor een diesel van een paar jaar oud met nog niet eens 150.000 km op de teller. Okee, het is een Renault maar een beetje diesel vertoont niet dergelijke gebreken met zulke kilometerstanden. Een diesel is dan net ingereden joh.
Het probleem was dan ook eerder het brandstoffilter/brandstofpomp.

En koper maar doorrijden met die Scenic, 7000 kilometer terwijl "bij het wegrijden van de garage meteen al wat ging knipperen in het dashboardkastje". Ik hoor het die muts nog zeggen aan het begin van de uitzending
quote:
Overigens is familie Berends niet afgezet door garage Valk, waar ze de auto kochten, maar door Renault dealer Munsterhuis. 6000 euro voor een stel verstuivers en een brandstofpomp is echt belachelijk.

Wat dacht je waarom Münsterhuis niet in de uitzending wilde reageren
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 november 2008 @ 23:32:49 #181
862 Arcee
Look closer
pi_63145672
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:01 schreef Adelante het volgende:
probleem wordt vermoed te hebben bestaan bij verkoop, als het binnen 6 maanden na verkoop optreedt. tenzij de verkoper dit vermoeden kan weerleggen. voor een dieselauto met die kilometerstand en die ook nog eens 7000 kilometer prima heeft gereden is het geen bijzonderheid dat die aanzuigdingetjes kapotgaan binnen die termijn. vermoeden weerlegt, vordering afgewezen.
Wat is nou 7000 kilometer? Geen afstand waarbinnen je wat voor klacht dan ook mag verwachten.

Maar goed, ik ben geen expert.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63145816
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:

De oorzaak lag 'm ook niet in de verstuivers, dat was slechts een gevolg. Munsterhuis heeft, zo vatte ik het op, niet volledig onderzoek gedaan bij de reparatie waardoor gevolgschade is opgetreden. Zoals Valk garage al zei, het was onzin om 3 verstuivers te moeten vervangen, dat was helemaal niet nodig geweest als ze het fatsoenlijk onderzocht hadden.
pi_63145952
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef Arcee het volgende:
Wat is nou 7000 kilometer? Geen afstand waarbinnen je wat voor klacht dan ook mag verwachten.
Bij een nieuwe auto niet nee, wel bij een occasion. Of verwacht jij van een occasion dat alle onderdelen aan het begin van hun levensduur zijn?

Daarom is het ook (bewust!) pokeren als je garantie afkoopt. Blijven de eerste reparaties onder de kortingsprijs, dan heb je mazzel. Gaan ze eroverheen, heb je pech.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_63146755
Wel een terechte uitspraak. Ze dachten goedkoper af te zijn met de ¤1000 korting. Dan komen er problemen na 7000 kilometer en beginnen ze te zeuren. Het is een Franse auto die willen nog weleens wat mankeren.

Daarnaast ¤6000 voor een reparatie. Ik vind het nogal veel. Hadden ze niet beter die Renault dealer kunnen aanklagen?

Gebaar van de garage was wel slim vanuit PR oogpunt.
  maandag 17 november 2008 @ 23:03:37 #185
3185 Adelante
To let it go now
pi_63303700
quote:
18 november 2008: De klophengst
Als Annemiek voor het eerst de ruin Becardi ziet, is het liefde op het eerste gezicht. Voor ¤1000,- wordt Annemiek de gelukkige eigenaar van de gecastreerde hengst. Becardi blijkt echter een behoorlijk wild beest te zijn. Zo wild, dat Annemiek concludeert dat Becardi niet volledig gecastreerd is. Hij zou een niet-ingedaalde testikel hebben, wat hem een zogenaamde klophengst maakt. Annemiek weigert om verkoopster Marijke het volledige aankoopbedrag te betalen, aangezien ze extra kosten moet maken om Becardi alsnog te laten 'helpen'. Marijke is het hier niet mee eens. Daarnaast zou het bedrag dat Annemiek achterhoudt te laag zijn, omdat ze volgens Marijke helemaal geen aanbetaling van ¤400,- heeft gedaan zoals ze beweert. Wie jokt er hier? En is Becardi daadwerkelijk een klophengst? Om daar achter te komen laat mr. Visser de lange arm van de wet ver strekken...
dat wordt 'm weer
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63303761
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:03 schreef Adelante het volgende:

[..]

dat wordt 'm weer
Die laatste regel ook
pi_63303804
pi_63303892
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:08 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Kunnen ze een leuke TomTom voor kopen. Ook handig voor het zoeken van garages indien er wat stuk gaat aan de auto.

Anyway, gebaar vond ik erg goed en ze accepteerden de cheque wel.
  maandag 17 november 2008 @ 23:10:58 #189
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63303966
Becardi-cola??
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 20:17:46 #190
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_63326230
Als je niet kunt spellen moet je niet je paard naar een drankmerk noemen
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:34:30 #191
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_63331101
Dit gaat leuk worden.
pi_63331109
Woeps al begonnen.
............................
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:35:21 #193
3185 Adelante
To let it go now
pi_63331138
eerst laten ze de piemel van die paardenpenis zien en dan ineens die blonde met een zwart kind, wat is dit voor sbs aflevering
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:35:49 #194
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63331158
Je zag dat meisje liegen over die aanbetaling!
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:38:26 #195
3185 Adelante
To let it go now
pi_63331236
't is ook wel een afzichtelijk paard
pi_63331237
pi_63331239
Bacardi
pi_63331328
Ik pleit voor een gezellige bbq om de therapie mee af te sluiten
pi_63331363
Leuke casus
pi_63331386
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:41 schreef Piles het volgende:
Ik pleit voor een gezellige bbq om de therapie mee af te sluiten
paardenvlees