Gegokt en verloren.. zo kijk ik er ook een beetje tegenaan.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef Reya het volgende:
Ik vind de zaak van de garagehouders niet zo heel zwak. Kopers hebben de garantie welbewust 'opgekocht', en er lijkt geen sprake te zijn van grove nalatigheid bij de verkopers.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:42 schreef Adelante het volgende:
Bent U lid van de consumentenbond?
Goed zo, Frank
Gaan ze na afloop nog rustig even door met discussiëren.quote:
Die gaan er echt wel gebruik van maken hoorquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:53 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Gaan ze na afloop nog rustig even door met discussiëren.![]()
Netjes die 500 euro cheque, maar of ze er gebruik van gaan maken?? Denk het niet..
Vind het wel een goede uitspraak
Het is de garagehouders niet verwijtbaar dat een tweedehands dieselauto met 140.000 op de teller na 7000 kilometer mankementen vertoont.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef Arcee het volgende:
Ik vond voor beide kanten wel wat te zeggen, hoewel toch meer voor de garagehouders.
Wat was nou precies de argumentatie van mr. Visser?
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef Arcee het volgende:
Ik vond voor beide kanten wel wat te zeggen, hoewel toch meer voor de garagehouders.
probleem wordt vermoed te hebben bestaan bij verkoop, als het binnen 6 maanden na verkoop optreedt. tenzij de verkoper dit vermoeden kan weerleggen. voor een dieselauto met die kilometerstand en die ook nog eens 7000 kilometer prima heeft gereden is het geen bijzonderheid dat die aanzuigdingetjes kapotgaan binnen die termijn. vermoeden weerlegt, vordering afgewezen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef Arcee het volgende:
Kunnen ze een leuke TomTom voor kopen. Ook handig voor het zoeken van garages indien er wat stuk gaat aan de auto.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef Adelante het volgende:
Die gaan er echt wel gebruik van maken hoorHet waren volgens mij niet het type mensen dat principes boven financieel gewin stellen
V: "En als u bij koop de vrije keus had tussen de garantieprijs of de meeneemprijs, wat had u dan gekozen?"quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Volledig terecht dat de eis van de familie is afgewezen. Ze hebben immers in hun drang om 1.000 euro te besparen bewust afstand gedaan van garantie, en zelfs tot tweemaal toe een aanbod om alsnog garantie bij te kopen afgewezen terwijl de auto al gebreken vertoonde. Bovendien had de familie garage Valk de gelegenheid moeten geven zelf het probleem te verhelpen, maar daarintegen zijn zij meteen naar een Renault dealer gegaan.
Het probleem was dan ook eerder het brandstoffilter/brandstofpomp.quote:Waar ik me echter wel over verbaas is dat dit als normale slijtage wordt gezien voor een diesel van een paar jaar oud met nog niet eens 150.000 km op de teller. Okee, het is een Renault maar een beetje diesel vertoont niet dergelijke gebreken met zulke kilometerstanden. Een diesel is dan net ingereden joh.![]()
Wat dacht je waarom Münsterhuis niet in de uitzending wilde reagerenquote:Overigens is familie Berends niet afgezet door garage Valk, waar ze de auto kochten, maar door Renault dealer Munsterhuis. 6000 euro voor een stel verstuivers en een brandstofpomp is echt belachelijk.![]()
Voor 6000 euro kun je er een heel nieuw motorblok in hangen.
Wat is nou 7000 kilometer? Geen afstand waarbinnen je wat voor klacht dan ook mag verwachten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:01 schreef Adelante het volgende:
probleem wordt vermoed te hebben bestaan bij verkoop, als het binnen 6 maanden na verkoop optreedt. tenzij de verkoper dit vermoeden kan weerleggen. voor een dieselauto met die kilometerstand en die ook nog eens 7000 kilometer prima heeft gereden is het geen bijzonderheid dat die aanzuigdingetjes kapotgaan binnen die termijn. vermoeden weerlegt, vordering afgewezen.
De oorzaak lag 'm ook niet in de verstuivers, dat was slechts een gevolg. Munsterhuis heeft, zo vatte ik het op, niet volledig onderzoek gedaan bij de reparatie waardoor gevolgschade is opgetreden. Zoals Valk garage al zei, het was onzin om 3 verstuivers te moeten vervangen, dat was helemaal niet nodig geweest als ze het fatsoenlijk onderzocht hadden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Waar ik me echter wel over verbaas is dat dit als normale slijtage wordt gezien voor een diesel van een paar jaar oud met nog niet eens 150.000 km op de teller. Okee, het is een Renault maar een beetje diesel vertoont niet dergelijke gebreken met zulke kilometerstanden. Een diesel is dan net ingereden joh.![]()
Overigens is familie Berends niet afgezet door garage Valk, waar ze de auto kochten, maar door Renault dealer Munsterhuis. 6000 euro voor een stel verstuivers en een brandstofpomp is echt belachelijk.![]()
Voor 6000 euro kun je er een heel nieuw motorblok in hangen.
Bij een nieuwe auto niet nee, wel bij een occasion. Of verwacht jij van een occasion dat alle onderdelen aan het begin van hun levensduur zijn?quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef Arcee het volgende:
Wat is nou 7000 kilometer? Geen afstand waarbinnen je wat voor klacht dan ook mag verwachten.
dat wordt 'm weerquote:18 november 2008: De klophengst
Als Annemiek voor het eerst de ruin Becardi ziet, is het liefde op het eerste gezicht. Voor ¤1000,- wordt Annemiek de gelukkige eigenaar van de gecastreerde hengst. Becardi blijkt echter een behoorlijk wild beest te zijn. Zo wild, dat Annemiek concludeert dat Becardi niet volledig gecastreerd is. Hij zou een niet-ingedaalde testikel hebben, wat hem een zogenaamde klophengst maakt. Annemiek weigert om verkoopster Marijke het volledige aankoopbedrag te betalen, aangezien ze extra kosten moet maken om Becardi alsnog te laten 'helpen'. Marijke is het hier niet mee eens. Daarnaast zou het bedrag dat Annemiek achterhoudt te laag zijn, omdat ze volgens Marijke helemaal geen aanbetaling van ¤400,- heeft gedaan zoals ze beweert. Wie jokt er hier? En is Becardi daadwerkelijk een klophengst? Om daar achter te komen laat mr. Visser de lange arm van de wet ver strekken...
quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:08 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Kunnen ze een leuke TomTom voor kopen. Ook handig voor het zoeken van garages indien er wat stuk gaat aan de auto.
Anyway, gebaar vond ik erg goed en ze accepteerden de cheque wel.
paardenvleesquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:41 schreef Piles het volgende:
Ik pleit voor een gezellige bbq om de therapie mee af te sluiten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |