abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62231705
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
Je vraagt er gewoon om
Nee, ik vraag om een normale inhoudelijke reactie van jouw kant, maar dat zit er weer eens niet in.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:14:40 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62231801
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

In NL? Kom op zeg... Iedereen in NL heeft het goed. Dat we inmiddels zo'n verwend volkje zijn dat niet naar het buitenland op vakantie kunnen als "armoede" wordt betiteld, maakt dat niet anders.
Heb je zelf wel eens op het minimumloon geleefd of niet. Blijkbaar niet anders zou je deze uitspraak niet doen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_62231823
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Als je de norm gaat verleggen waardoor vrijwel iedereen het HBO kan doorlopen...

Recent schrok ik mijzelf wezenloos toen bleek dat bij een buluitreiking vrijwel alle afgestudeerden (master!) taalfouten in de titel van de scriptie bleken te hebben gemaakt. We zijn dus veredelde MBO-ers met een universitaire master de arbeidsmarkt op aan het schoppen en als je dan nog verbaasd bent dat er straks universitair afgestudeerden verdienen op oud-MBO-niveau...

Dan moet vrijwel iedereen maar op mbo niveau uitbetaald krijgen, als je het zo stelt. Iedereen beneden een mbo opleiding moet dan maar op uitkeringsniveau...
pi_62231915
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:14 schreef Metro2005 het volgende:

Heb je zelf wel eens op het minimumloon geleefd of niet. Blijkbaar niet anders zou je deze uitspraak niet doen.
Van minder heb ik zelfs geleefd.

Maarre... het Nibud is volgens jou slecht in het uitrekenen van hoeveel geld iemand nodig heeft om rond te kunnen komen?
pi_62231981
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:15 schreef kriele het volgende:

Dan moet vrijwel iedereen maar op mbo niveau uitbetaald krijgen, als je het zo stelt. Iedereen beneden een mbo opleiding moet dan maar op uitkeringsniveau...
Nee, dat hangt van de persoon af. Er zijn natuurlijk ook mensen die thans de mastertitel halen en die wel op werk- en denkniveau kunnen presteren die hoort bij een universitair afgestudeerde.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:22:16 #81
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62232008
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik vraag om een normale inhoudelijke reactie van jouw kant, maar dat zit er weer eens niet in.
Weet wat je vraagt..
De beste jongen opent een topic, maar weet het vervolgens te presteren geen enkele serieuze reactie in z'n eigen topic te plaatsen.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:22:31 #82
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62232017
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dit is een relatieve benadering...

Ik kan met de beste wil van de wereld iemand die in een fatsoenlijk huis woont, met stromend water, verwarming, veilig, gezond, die beschikking heeft over gezondheidszorg, iedere dag voldoende te eten en te drinken en dan zelfs nog geld over houdt voor leuke dingen en dan heb ik het niet alleen over de t.v., maar zelfs over leuke uitstapjes... niet als "arm" betitelen.

Van wiki: Armoede is het hebben van te weinig bestaansmiddelen om aan de wezenlijke menselijke levensbehoeften te voldoen. De meest wezenlijke levensbehoeften zijn onder andere voedsel, kleding en huisvesting.

Van Dale: Bijna niets hebben om van te leven.

Echt, met minimumloon voldoe je hier niet aan. Dan kun je een LCD in de woonkamer mikken (HD-ready ipv full-HD, maar is HD-ready armoede?). Je kan dan op vakantie (naar Turkije ipv Zuid-Afrika, maar is bakken in Turkije armoede?).

Het is KUL om mensen met minimumloon in NL onder het begrip "armoede" te schuiven.
Met een minimumloon kan je je echt geen LCD tv veroorloven hoor, en al helemaal geen vakantie naar turkije. Ik weet niet onder welke steen jij leeft maar een minimumloon is nog geen 1100 euro netto per maand, trek daar nog even woonlasten (toch al snel 300-400 euro in de maand), energierekening (100 euro als je kou lijdt in de winter) en boodschappen vanaf (120 - 150 euro als je een beetje oplet met wat je koopt), verzekeringen (ook al snel 100-150 euro in de maand) en je zit al op 800 euro in de maand. Dan heb je nog geen kleding gekocht, heb je nog geen spaargeld weggezet voor dingne die kapot gaan, heb je nog vervoer naar je werk gerekend, heb ik nog geen kabel of telefoon meegerekend en een eventuele 2e partner heb ik dan ook nog niet gerekend.

Waar heb jij hier in dit plaatje geld om op vakantie te gaan of een lcd tv te kopen? je kan helemaal NIKS, je bent waarschijnlijk slechter af dan iemand die met zijn luie reet op de bank zit en een uitkering ontvangt, die ontvangt niet alleen allerlei subsidies, die persoon kan wat zwart bijklussen, die persoon hoeft geen vervoer naar zijn werk te betalen en kan elke dag uitslapen.

Je stelt een minimimloon een beetje te rooskleurig voor, zeker in een land waar de woonlasten en energiekosten zo extreem zijn als in dit land. (even ter indicatie, wereldwijd wordt er gemiddeld ongeveer een derde van het salaris gestoken in woonlasten, in Nederland is dat vaak meer dan de helft van het salaris)...
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:33:04 #83
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62232298
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van minder heb ik zelfs geleefd.

Maarre... het Nibud is volgens jou slecht in het uitrekenen van hoeveel geld iemand nodig heeft om rond te kunnen komen?
Een nibud berekening is leuk maar je hebt er in de praktijk geen zak aan. Of kan jij de theoretische woning vinden die hun in hun berekening gebruikt hebben, kan jij de theoretische verzekering betalen die hun gebruikt hebben. Er zijn zoveel factoren die meespelen dat de meeste nibud berekeningen slechts een benadering geven en absoluut niet altijd gelijk staan met de realiteit.
pi_62232609
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:22 schreef Metro2005 het volgende:

Met een minimumloon kan je je echt geen LCD tv veroorloven hoor, en al helemaal geen vakantie naar turkije. Ik weet niet onder welke steen jij leeft maar een minimumloon is nog geen 1100 euro netto per maand,
Feiten checken voordat je er mee gaat schermen... 1160 euro per maand netto en je krijgt ook nog eens per jaar ongeveer 1.000 euro netto vakantiegeld en daarmee kun je EN 8 dgn all-inclusive naar Turkije EN een LCD t.v. kopen en dan hou je nog geld over ook om wat namaak Lacoste shirtjes te kopen ook...
quote:
trek daar nog even woonlasten (toch al snel 300-400 euro in de maand),
P'don? Met minimumloon kom ik in aanmerking voor huurtoeslag, dus laten we wel zijn: 250 euro aan huur moet kunnen na aftrek van huurtoeslag.
quote:
energierekening (100 euro als je kou lijdt in de winter) en boodschappen vanaf (120 - 150 euro als je een beetje oplet met wat je koopt), verzekeringen (ook al snel 100-150 euro in de maand) en je zit al op 800 euro in de maand.
Met correctie dus 600 euro...
quote:
Dan heb je nog geen kleding gekocht, heb je nog geen spaargeld weggezet voor dingne die kapot gaan, heb je nog vervoer naar je werk gerekend, heb ik nog geen kabel of telefoon meegerekend en een eventuele 2e partner heb ik dan ook nog niet gerekend.
Zou die tweede partner niet werken? Krijgt die geen heffingskorting meer uitbetaald? En met 560 euro per maand die je overhoudt na die 600 kun je als je 160 euro aan kleding uitgeeft en 150 euro voor reiskosten (ruim want fietsen kost zo goed als niets) en nog eens 50 euro voor kabel, telefoon en internet kun je maar liefst 200 euro wegzetten per maand!

Hoezo "arm"?
quote:
Waar heb jij hier in dit plaatje geld om op vakantie te gaan of een lcd tv te kopen? je kan helemaal NIKS, je bent waarschijnlijk slechter af dan iemand die met zijn luie reet op de bank zit en een uitkering ontvangt, die ontvangt niet alleen allerlei subsidies, die persoon kan wat zwart bijklussen, die persoon hoeft geen vervoer naar zijn werk te betalen en kan elke dag uitslapen.
Misschien moet jij eens wat beter kijken naar de realiteit. Dan zie je dat het best kan. Die 200 euro per maand overhouden zal best optimistisch zijn (er zijn nog wel wat kosten die niet meegenomen zijn), maar dat het kan is al lang en breed door het Nibud berekend en de laatste keer dat ik dat checkte waren zij de deskundigen op dat gebied.
quote:
Je stelt een minimimloon een beetje te rooskleurig voor, zeker in een land waar de woonlasten en energiekosten zo extreem zijn als in dit land. (even ter indicatie, wereldwijd wordt er gemiddeld ongeveer een derde van het salaris gestoken in woonlasten, in Nederland is dat vaak meer dan de helft van het salaris)...
Het is flauwekul dat in NL vaak meer dan de helft aan woonlasten uitgegeven wordt. Sterker nog: bij hypotheken ligt de norm (afhankelijk van het salaris) op maximaal zo'n 35% van het inkomen (uitgaande van een normaal salaris). Bij hogere woonlasten mag de hypotheek in beginsel NIET worden verstrekt.

Ook bij huren is het niet anders. Zie de cijfers hierboven: zelfs iets minder dan een derde... Zonder meer realistisch.
pi_62232790
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:33 schreef Metro2005 het volgende:

Een nibud berekening is leuk maar je hebt er in de praktijk geen zak aan. Of kan jij de theoretische woning vinden die hun in hun berekening gebruikt hebben, kan jij de theoretische verzekering betalen die hun gebruikt hebben. Er zijn zoveel factoren die meespelen dat de meeste nibud berekeningen slechts een benadering geven en absoluut niet altijd gelijk staan met de realiteit.
Jij weet het natuurlijk beter omdat..?

Mij is het toen ik afstudeerde ook gelukt om voor weinig een woning te huren. En het was niet eens een kleine woning, sterker nog: relatief groot. Het was dat ik teveel verdiende anders had ik goedkoper mogen wonen...

Zo makkelijk om altijd maar te zeggen dat niets kan. Zorg dat het kan. B.v. door jezelf in te schrijven zodra je 18 wordt. En tot die tijd gewoon op kamers gaan en niet meteen een appartement verwachten die je alleen via directwonen kan krijgen en die daardoor veel te duur is. En inrichten doe je ook niet door alles meteen nieuw te kopen, de eerste spullen in mijn woning kwamen ook gewoon via de kringloop, leenbakker en weet ik wat.

Tering-nering. Zo simpel is het.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:10:28 #86
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62233326
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Feiten checken voordat je er mee gaat schermen... 1160 euro per maand netto en je krijgt ook nog eens per jaar ongeveer 1.000 euro netto vakantiegeld en daarmee kun je EN 8 dgn all-inclusive naar Turkije EN een LCD t.v. kopen en dan hou je nog geld over ook om wat namaak Lacoste shirtjes te kopen ook...
Ok, dat is dus hoger geworden, toen ik nog minimumloon verdiende was het 100 euro minder, namelijk 1056 euro. Dat vakantiegeld is trouwens niet waar wat je zegt, ik verdien meer dan het minimuloon en ik kom nog niet eens aan 1000 euro vakantiegeld. Dat zal eerder richting de 600-700 euro gaan per jaar. Daar kun je net een weekje drente van doen als je geluk hebt, zeker geen vakantie naar turkije
quote:
P'don? Met minimumloon kom ik in aanmerking voor huurtoeslag, dus laten we wel zijn: 250 euro aan huur moet kunnen na aftrek van huurtoeslag.
Moet je wel een woning kunnen vinden die zo goedkoop is..
quote:
Zou die tweede partner niet werken? Krijgt die geen heffingskorting meer uitbetaald? En met 560 euro per maand die je overhoudt na die 600 kun je als je 160 euro aan kleding uitgeeft en 150 euro voor reiskosten (ruim want fietsen kost zo goed als niets) en nog eens 50 euro voor kabel, telefoon en internet kun je maar liefst 200 euro wegzetten per maand!

Hoezo "arm"?
200 euro kwam ik ook ongeveer op uit, 2400 euro per jaar wat je kan sparen ALS Je écht niks raars doet, geen auto hebt etc.
quote:
Misschien moet jij eens wat beter kijken naar de realiteit. Dan zie je dat het best kan. Die 200 euro per maand overhouden zal best optimistisch zijn (er zijn nog wel wat kosten die niet meegenomen zijn), maar dat het kan is al lang en breed door het Nibud berekend en de laatste keer dat ik dat checkte waren zij de deskundigen op dat gebied.
De laatste keren dat ik keek klopte er telkens geen reet van.
quote:
Het is flauwekul dat in NL vaak meer dan de helft aan woonlasten uitgegeven wordt. Sterker nog: bij hypotheken ligt de norm (afhankelijk van het salaris) op maximaal zo'n 35% van het inkomen (uitgaande van een normaal salaris). Bij hogere woonlasten mag de hypotheek in beginsel NIET worden verstrekt.

Ook bij huren is het niet anders. Zie de cijfers hierboven: zelfs iets minder dan een derde... Zonder meer realistisch.
Toen ik mijn hypotheek afsloot verdiende ik 1500 euro bruto per maand (1250 euro netto) en waren mijn woonlasten 410 euro per maand, tel daar nog je energiekosten van 100 tot 150 euro bij op per maand en wat verzekeringen die samenhangen met je woning en je zit op 600 euro aan woonlasten. Nou kan ik niet zo heel goed rekenen maar dat is toch echt bijna de helft van 1250 euro.

Een derde voor ALLEEN je woonlasten is realistisch misschien ja, voor de totale kosten van je woonlasten is de helft reeeler.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij weet het natuurlijk beter omdat..?
simpel vergelijken
quote:
Mij is het toen ik afstudeerde ook gelukt om voor weinig een woning te huren. En het was niet eens een kleine woning, sterker nog: relatief groot. Het was dat ik teveel verdiende anders had ik goedkoper mogen wonen...

Zo makkelijk om altijd maar te zeggen dat niets kan. Zorg dat het kan. B.v. door jezelf in te schrijven zodra je 18 wordt. En tot die tijd gewoon op kamers gaan en niet meteen een appartement verwachten die je alleen via directwonen kan krijgen en die daardoor veel te duur is. En inrichten doe je ook niet door alles meteen nieuw te kopen, de eerste spullen in mijn woning kwamen ook gewoon via de kringloop, leenbakker en weet ik wat.

Tering-nering. Zo simpel is het.
Daar heb je helemaal gelijk in, als je weinig geld hebt moet je je levenswijze ook aanpassen daarop.
Ik zou ook makkelijk nog van het minimuminkomen kunnen leven omdat ik mijn levenswijze eigenlijk nooit aangepast heb toen mijn salaris steeg, dat went zeg maar

Wat ik probeerde te zeggen wat dat het minimumloon verdienen redelijk armoe is omdat jij je uit de naad moet werken voor dezelfde mate van luxe als een uitkeringstrekker die er niks voor hoeft te doen.

En dat bungelt echt aan de onderkant van de welvaart die we in NL kennen dus relatief gezien is het flinke armoe.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:36:18 #87
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62234053
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar kun je net een weekje drente van doen als je geluk hebt, zeker geen vakantie naar turkije
[..]
Komop hey!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:38:27 #88
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62234106
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Komop hey!
Jij gaat voor 600 euro met 2 personen een week naar turkije ? Dat wil ik zien. Een week landal greenparcs is al snel dat bedrag.
pi_62234180
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:21 schreef DS4 het volgende:
Armoedebestrijding vind ik erg belangrijk.
Er is geen daadwerkelijk verschil tussen armoedebestrijding en ongediertebestrijding. Het mag dus niemand verbazen dat de overheid faalt - ratten voeren zodat ze de oogst niet opvreten is een tijdelijke en zeer onproductieve oplossing bijvoorbeeld.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:47:15 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62234346
Je kunt zelf ook wel zoeken... Maar op het moment ( lang geen hoogseizoen, dat besef ik ook wel ) zit je voor 250 Euro met 2 personen voor 8 dagen in Turkije.
Uiteraard lukt dat in de zomer lang niet, maar jouw vergelijking met Drenthe was gewoon zwaar overdreven.
pi_62234370
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij gaat voor 600 euro met 2 personen een week naar turkije ? Dat wil ik zien. Een week landal greenparcs is al snel dat bedrag.
Voor 600 euro kan je ook niet met 4 personen naar Drente.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:51:30 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62234467
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:47 schreef pfaf het volgende:
Je kunt zelf ook wel zoeken... Maar op het moment ( lang geen hoogseizoen, dat besef ik ook wel ) zit je voor 250 Euro met 2 personen voor 8 dagen in Turkije.
Ja in een kartonnen doos Voor dat geld kun je alleen heen en weer vliegen als je geluk hebt.
pi_62234529
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:10 schreef Metro2005 het volgende:

Dat vakantiegeld is trouwens niet waar wat je zegt, ik verdien meer dan het minimuloon en ik kom nog niet eens aan 1000 euro vakantiegeld. Dat zal eerder richting de 600-700 euro gaan per jaar.
Vakantiegeld is 1302,33 per jaar. Daarover betaal je 33,60% (ook als het bij uitbetaling anders worden berekend, want dat kun je terugvragen) en dat is 865 euro. Inderdaad minder dan die 1.000 euro.
quote:
Daar kun je net een weekje drente van doen als je geluk hebt, zeker geen vakantie naar turkije
Vakantie naar Turkije all-inclusive: 396 euro.

(vast niet de goedkoopste, want ik heb niet echt gezocht)

LCD-tv: 428 euro.

Samen: 824 euro. Hou je 41 euro over, dus die fake lacoste-polo's (en JA, dat zie je WEL...) zitten er nog steeds in.
quote:
Moet je wel een woning kunnen vinden die zo goedkoop is..
Het is mij indertijd gelukt, dus waarom zou het anderen toch steeds niet lukken?
quote:
200 euro kwam ik ook ongeveer op uit, 2400 euro per jaar wat je kan sparen ALS Je écht niks raars doet, geen auto hebt etc.
Ik vind 2.400 euro per jaar sparen fors voor iemand met minimumloon!
quote:
De laatste keren dat ik keek klopte er telkens geen reet van.
Als het Nibud echt een zooitje prutsers bij elkaar was, dan zou dat toch opgevallen zijn, nietwaar?
quote:
Toen ik mijn hypotheek afsloot verdiende ik 1500 euro bruto per maand (1250 euro netto) en waren mijn woonlasten 410 euro per maand, tel daar nog je energiekosten van 100 tot 150 euro bij op per maand en wat verzekeringen die samenhangen met je woning en je zit op 600 euro aan woonlasten. Nou kan ik niet zo heel goed rekenen maar dat is toch echt bijna de helft van 1250 euro.
Er zijn best uitzonderingen en ik had het over de norm die thans geldt. Beetje vreemd ook om met jouw situatie een algemene uitspraak te willen aantonen.
quote:
Een derde voor ALLEEN je woonlasten is realistisch misschien ja, voor de totale kosten van je woonlasten is de helft reeeler.
Niet dus. Echt, ga eens de nieuwe norm opvragen. Gek genoeg wederom op basis van cijfers van het Nibud.
quote:
simpel vergelijken
Zo goed doe je dat kennelijk niet, want jij kan voor 600-700 euro niet naar Turkije, terwijl ik dat voor minder dan 400 euro kan en dan reken ik niet eens mee dat ik 8 dgn thuis geen eten hoef te kopen...
quote:
Wat ik probeerde te zeggen wat dat het minimumloon verdienen redelijk armoe is omdat jij je uit de naad moet werken voor dezelfde mate van luxe als een uitkeringstrekker die er niks voor hoeft te doen.

En dat bungelt echt aan de onderkant van de welvaart die we in NL kennen dus relatief gezien is het flinke armoe.
De stelling dat werken te weinig loont tov uitkeringen onderschrijf ik. Maar daarmee tonen we eerder aan dat de uitkeringen te hoog zijn.

(kom er maar in Klopkoek!)
pi_62234590
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:38 schreef Metro2005 het volgende:

Hoezo twee personen? En waarom werkt die ander niet? Waarom krijgt die geen rode cent?

En Landal is als je de aanbiedingen pakt ruim binnen die 600 euro te doen. Je moet niet per sé in de bouwvak willen...
pi_62234618
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:48 schreef Picchia het volgende:

Voor 600 euro kan je ook niet met 4 personen naar Drente.
Nu al met 4 personen?
pi_62234639
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:51 schreef Metro2005 het volgende:

Voor dat geld kun je alleen heen en weer vliegen als je geluk hebt.
Als je met een Turkse charter gaat heb je altijd geluk als je het heen en weer hebt gered, ongeacht de prijs.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:58:43 #97
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62234683
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nu al met 4 personen?
Laagbetaalden krijgen meer (en blijkbaar snel) kinderen.
Carpe Libertatem
pi_62234830
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:58 schreef Boze_Appel het volgende:

Laagbetaalden krijgen meer (en blijkbaar snel) kinderen.
En dat allemaal zonder kinderbijslag natuurlijk...

Natuurlijk is met kinderen op vakantie gaan al snel te duur. Maar pak dan potdimme een tent en ga bij een boer op het erf staan in Drente (gewoon met de trein er naar toe). Dan heb je het nog steeds luxer dan een tweekeermodaal 100 jaar geleden.

We zijn een verwend volkje. Zo blijkt maar weer eens.
pi_62234911
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nu al met 4 personen?
Nee.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:23:28 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_62235321
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vakantiegeld is 1302,33 per jaar. Daarover betaal je 33,60% (ook als het bij uitbetaling anders worden berekend, want dat kun je terugvragen) en dat is 865 euro. Inderdaad minder dan die 1.000 euro.
[..]

Vakantie naar Turkije all-inclusive: 396 euro.

LCD-tv: 428 euro.

Samen: 824 euro. Hou je 41 euro over, dus die fake lacoste-polo's (en JA, dat zie je WEL...) zitten er nog steeds in.
[..]

Het is mij indertijd gelukt, dus waarom zou het anderen toch steeds niet lukken?
[..]

Ik vind 2.400 euro per jaar sparen fors voor iemand met minimumloon!
[..]

Als het Nibud echt een zooitje prutsers bij elkaar was, dan zou dat toch opgevallen zijn, nietwaar?
[..]

Er zijn best uitzonderingen en ik had het over de norm die thans geldt. Beetje vreemd ook om met jouw situatie een algemene uitspraak te willen aantonen.
[..]

Niet dus. Echt, ga eens de nieuwe norm opvragen. Gek genoeg wederom op basis van cijfers van het Nibud.
[..]

Zo goed doe je dat kennelijk niet, want jij kan voor 600-700 euro niet naar Turkije, terwijl ik dat voor minder dan 400 euro kan en dan reken ik niet eens mee dat ik 8 dgn thuis geen eten hoef te kopen...
[..]

Je eigen link geeft toch echt 865 euro aan, ok nog niet vreselijk duur maargoed.

Maarja ik heb het idee dat ik tegen een steen praat. Natuurlijk kan je best van je vakantiegeld een tv kopen of van je spaargeld maar dan kan je ook niks anders meer doen, je kan amper kleding kopen, je kan nooit eens lekker uitgebreid bij de appie hein winkelen en je zal sober moeten leven.
quote:
De stelling dat werken te weinig loont tov uitkeringen onderschrijf ik. Maar daarmee tonen we eerder aan dat de uitkeringen te hoog zijn.

(kom er maar in Klopkoek!)
Of de uitkeringen nou te hoog zijn of het minimumloon te laag, ik vind dat er wel een redelijk verschil tussen het trekken van een uitkering en 160 uur per maand werk uitvoeren in mate van welvaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')