abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:00:57 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62150541

Het vorige deel: Slank de herfst in # 251 - Van masturberen word je slank!

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Ook niet onbelangrijk: MEET op 11 oktober. Het meetingtopic vind je hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4
pi_62150577
Alledrie graag!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_62150651
weer een smaakvolle TT, hulde
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:07:12 #4
331 Merel
Be here now.
pi_62150723
Ik moet van mezelf sollicitatiebrieven schrijven maar ik heb geen inspiratie..
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62150763
Ik háát sollicitatiebrieven schrijven Laatst ook veel moeten doen, maar ben nu ergens bíjna binnen
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_62150788
tvp en zulks...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:10:58 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62150842
Mental note: nieuw topic openen met smaakvolle TT
Ben misschien een preutse trut, maar van mij hoeven die seksgerelateerde TT niet zo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 17:13:20 #8
163650 Greys
pi_62150904
Ik ben vandaag alleen, vanavond ook, dus ik ga de strijkbout zometeen vullen met een uit Frankrijk meegebracht strijkwatertje, schijnt dat het daar lekker van gaat ruiken als je daarmee stoomt. Misschien dat mijn agressiviteit daardoor mee zal vallen. Heer G zal er in elk geval geen last van hebben
Die fles strijkwater staat hier al maanden leuk te wezen, ik ga hem nu maar eens gebruiken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62150916
er is hier een lamp kapot

fijn, zie geen flikker
Ja doei.
pi_62150923
Ahum, SHE, jij rookt helemaal niet. Jij was gestopt per 21/09/08!
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:14:24 #11
331 Merel
Be here now.
pi_62150931
Ik heb niet eens een strijkijzer hier, die is bij meneer ex achtergebleven en ik heb 'm het afgelopen jaar niet eens gemist!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 17:16:54 #12
163650 Greys
pi_62151014
Merel!
Hoe kan je nou een jaar niet gestreken hebben?
TEACH ME!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62151038
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:16 schreef Greys het volgende:
Merel!
TEACH ME!
een jaar?

ik heb sinds ik op mezelf woon (da's sinds december 2004) al niet meer gestreken

Maar het strijkijzer staat nog steeds in de woonkamer hier, nadat mijn mams de gordijnen had ingekort
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:19:18 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62151100
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:10 schreef Tinkepink het volgende:
Mental note: nieuw topic openen met smaakvolle TT
Ben misschien een preutse trut, maar van mij hoeven die seksgerelateerde TT niet zo
Wat is er seks gerelateerd aan deze TT??
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:19:43 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62151113
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:14 schreef conleche het volgende:
Oh ja!!
pi_62151124
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:14 schreef conleche het volgende:
Busted She!
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:21:51 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62151179
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Busted She!
Dat stomme mens onthoud echt alles

*note to self: geen cruciale zaken tegen Co zeggen *
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:22:08 #18
331 Merel
Be here now.
pi_62151185
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:16 schreef Greys het volgende:
Merel!
TEACH ME!
Ik heb kleren die niet gestreken hoeven te worden! En ik kan heel strak en netjes vouwen
pi_62151250
Ik koop voor mezelf ook alleen strijkvrije kleding, maar mijn moet overhemden aan naar zijn werk. En zelf kan hij gewoon écht niet strijken (doet er serieus een half uur over om een overhemd te strijken), dus ik ben de lul...
pi_62151269
Jij mag tegen ons bitchen over eten, bitchen wij tegen jou over roken

zegt zij die van gelegenheidsroker stiekem toch weer fervent roker is geworden. Ben net een weekje gestopt, though
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:26:15 #21
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62151296
Ik wil echt alles gestreken hebben, zelfs mijn ponnetjes, bedgoed en lingerie
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:28:12 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62151354
*strijkt ook nooit *
heb een hekel aan strijken en heb allemaal kleren die ik (mits ik ze goed uithang enzo) niet hoef te strijken...

was wel ff gezellig op visite.
inmiddels poosje thuis, vriendlief zit beneden Ajax te kijken en denk dat het daar nu niet zo gezellig is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_62151405
Ik heb twee keer gestreken, dat duurde echt te lang. En verder nooit meer gedaan
Mijn moeder strijkt ook niet En de strijkijzer is 30 jaar uit of zo. Joy

Heb net de hele dag opgeruimd, schoongemaakt, krukjes in de grondverf gezet Productief!!
pi_62151410
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
*strijkt ook nooit *
heb een hekel aan strijken en heb allemaal kleren die ik (mits ik ze goed uithang enzo) niet hoef te strijken...

was wel ff gezellig op visite.
inmiddels poosje thuis, vriendlief zit beneden Ajax te kijken en denk dat het daar nu niet zo gezellig is...
Mijn vriend zit hier ook Ajax te kijken, en nee, dat is inderdaad niet gezellig
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:32:58 #25
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62151497
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:30 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Mijn vriend zit hier ook Ajax te kijken, en nee, dat is inderdaad niet gezellig
hoorde net al 2 keer flink vloeken... dus ik denk dat ik genoeg weet
hoop dat het nog goed komt haha
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 17:33:20 #26
163650 Greys
pi_62151506
Ik ben zó gelukkig dat Heer G nooit naar voetbal kijkt!
Wel naar F1, maar dat vind ik zelf ook leuk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62151510
Ieuw voetbal
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:33:55 #28
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62151519
Mijn moeder strijkt alles, ik strijk vaak 's ochtends even mn sokken... er gaat niets boven warme sokken
Bernie en ik zijn tof.
pi_62151542
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:26 schreef SHE het volgende:
Ik wil echt alles gestreken hebben, zelfs mijn ponnetjes, bedgoed en lingerie
Hoe wil je in godsnaam een BH strijken? En beddegoed strijken is echt zo onzinnig.
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:34:42 #30
331 Merel
Be here now.
pi_62151545
Voetbal Ik ben alleen gestopt met alles volgen, kost te veel tijd.
pi_62151559
Mijn lief zat ook te vloeken en te schelden net met Feyenoord.
pi_62151609
De was doen vind ik trouwens niet erg. Ik heb alleen een beetje een hekel aan was ophangen. En alles móet keurig netjes aan de lijn hangen, mede ter voorkoming van strijken...
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:36:53 #33
331 Merel
Be here now.
pi_62151611
't Is dat het zulk slecht weer is en dat 't veld daarom is afgekeurd, maar anders had ik vanmiddag ook weer langs de lijn gestaan bij onze amateurs. Lekker buiten zijn en met een rooie neus van de kou naar voetballende mannen kijken
pi_62151629
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:36 schreef Merel het volgende:
't Is dat het zulk slecht weer is en dat 't veld daarom is afgekeurd, maar anders had ik vanmiddag ook weer langs de lijn gestaan bij onze amateurs. Lekker buiten zijn en met een rooie neus van de kou naar voetballende mannen kijken
Jij liever dan ik.
pi_62151637
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:32 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

hoorde net al 2 keer flink vloeken... dus ik denk dat ik genoeg weet
hoop dat het nog goed komt haha
Ja ik ook! We krijgen gelukkig mensen over de vloer straks, dus dan kan hij niet te lang in een chagrijnige bui blijven hangen
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:40:37 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62151713
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:36 schreef Merel het volgende:
Vind ik ook fantastisch.
Vroeger ging ik ook naar voetbalwedstrijden, geen idee waarom ik daar ineens mee gestopt ben.
Heerlijke bezigheid voor een gure zondag.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 17:40:39 #37
163650 Greys
pi_62151716
Waar hangen jullie was op met weer als dit eigenlijk?
Ik heb een droger, maar als sommige dingen door ophangen niet gestreken hoeven te worden, dan wil ik ook ophangen

- Heb je binnen een lijn/rekje?
- Werkt dit ook met overhemden?
- Hoe nat is het nog als je het ophangt? Wel gecentrifugeerd?

Save me!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:42:55 #38
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62151795
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:37 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja ik ook! We krijgen gelukkig mensen over de vloer straks, dus dan kan hij niet te lang in een chagrijnige bui blijven hangen
en dat was de 3e keer.....

en ik hoop dat vriendlief straks niet te chaga is .....

(heeft gister zelf ook al verloren met voetbal...)

en ik sta (als ik zelf niet hoef te volleyballen) ook langs de lijn hoor... vind ik ook altijd leuk...
pi_62151930
Mr PF woont al ruim drie jaar op zichzelf, hij kookt bijna nooit. Hij eet op de Uni/bij de snackbar oid. Hij denkt ook dat hij het niet echt kan, maar samen met mij durft hij wel Maar dan moet ik wel helpen bedenken/uitzoeken enz.

Hij brengt altijd z'n was naar z'n ouders, heeft geeen idee hoe een wasmachine werkt en vertelde mij onlangs dat hij er inmiddels vrede heeft met de gedachte dat hij OOIT zou moeten leren hoe zo iets werkt. (Ipv het nooit aan te raken) Dus ik: uh, wasmiddel er in, was er in en op play drukken. C'est tout.

Oh en hij haat afwassen dus gebruikt het liefst plastic bekertjes/bestek. En hij brengt z'n afwas in een doos naar z'n ouders, 150 km verderop, waar zijn vader het in de vaatwasser zet, het er uit haalt en aan hem terug geeft. Plaats vervangende schaamte

Ook heeft hij pas drie keer z'n kamer gestofzogen (dat doet z'n moeder als die toevallig langskomt ) maar wel iedere week z'n auto

En toen keek hij mij zo aan van: ja hoi dat ga jij later doen toch
Maar toen zei ik. Oh, nou mag je wel een goeie werkster inhuren als je wil dat dat later allemaal voor elkaar komt Ik ga dat echt niet doen, dat ik soms al kook omdat ik dat sneller doe gaat al te ver
Als ik een hele lieve (en onderdanige) vriendin was zou ik z'n afwas wel soms gaan doen, maar nu vertikt hij het dus doet een van z'n twaalf huisgenoten het soms

Ik bedoel, hij heeft al een mama toch, hoeft ie er niet twee te hebben Maarr hoe maak ik hem subtiel duidelijk dat OOIT het moment komt dat hij wat moet gaan doen. Nou ja, 't hoeft natuurlijk niet je kan voor alles mensen inhuren..
pi_62151967
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:40 schreef Greys het volgende:
Ik heb een droger, maar als sommige dingen door ophangen niet gestreken hoeven te worden, dan wil ik ook ophangen

Save me!
drogers ftw

de rest gaat aan een droogrekje op balkon of aan de deur
Ja doei.
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:48:53 #41
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62151983
quote:

Save me!
ik heb een wasrekje (een grote eigenlijk wel) hierop hang ik eigenlijk alles. Goed uitkloppen, zodat de kreukels vanuit de wasmachine eruit vallen.
En ik gebruik altijd wasverzachter, waardoor de was minder kreukt.
en mijn wasmachine centrifugeert zelf aan het einde van het programma, en direct erna *dus niet in de trommel laten liggen*, haal ik het eruit.....

met de meeste overhemden gaat dat ook goed. *ligt wel aan het materiaal denk ik*
pi_62152007
Oh PF, afwas in een krat wegbrengen naar z'n ouders Ik vrees dat je gedoemd ben, maar idd, nu lekker niks doen hoor.
pi_62152059
Ik slaap naast de wasmachine, dus ik doe zelf vaak ook dingen in de droger/uithangen.
Deel gaat in de droger, deel gaat over het hekje van de trap. Waar weer een rekje aanhangt met was. En als het warm is buiten op een droogrek.
En als ik handwas doe dan hang ik het overal waar plek is in de badkamer
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:52:11 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_62152092
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
lang verhaal
haha wat errrrrrrggggg
ik zou hem er idd maar ff attent op maken dat hij de handen best wel eens uit de mouwen mag steken...
beter nu, als daar later *als je samen een huishouden hebt* tegenaan te lopen....

ik ben maar wat blij met vriendlief, die doet echt zijn deel in het huishouden wel....

pi_62152101
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:49 schreef Goodbye het volgende:
Oh PF, afwas in een krat wegbrengen naar z'n ouders Ik vrees dat je gedoemd ben, maar idd, nu lekker niks doen hoor.
Ja
Ik heb het al tegen iedereen verteld die het horen wou En ik betrapte hem er laatst op dat hij de afwas deed
  zondag 5 oktober 2008 @ 17:54:04 #46
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62152168
Lijkt wel op een vriend van me daar is het ook zo'n bende... had hij gisteren de boel aangeveegt. Een wereld van verschil
Alleen de lamp in de woonkamer, toilet en douche doen het... de rest is allemaal kapot. Hij is nogal laks, hij heeft een tijdje terug een bal door z'n voordeur geschoten en daar zit nu dus al een aantal week gewoon een plastic zak voor. Hij zal ze wel niet durven bellen omdat er gaten in de kamerdeur zitten, toen we gingen proberen messen te werpen

Hij noemt het zelf een "bijzondere" levensstijl.... tijdje terug ook met hem naar de ikea geweest, zo'n standaard studentenpakket borden enzo gehaald en de vieze weggedaan.
Koken kan hij trouwens ook niet, of bestellen = koken.
Bernie en ik zijn tof.
pi_62152186
quote:

Save me!
Wij hebben een geweldig rekje dat je uitklapt naar links en rechts en dan aan de balustrade van het trappenhuis hangt, dan hangt je was dus in het trapgat. Ideaal! Maar die gebruiken we alleen als de droger weer eens stuk is, of als dingen liggend moeten drogen. Jurkjes die goed moeten drogen hang ik altijd aan de deuren van de kledingkast, kunnen ze snel erin. En alles gecentrifugeerdl

Verder strijk ik onze eigen kleding alleen als het echt moet, doet de overhemden zelf. Maar vanwege mijn vak pers ik dan wel weer veel ("Naadje gestikt, naadje geperst"), de kostuums die ik zelf maak, met zo'n bout waar een enorme stroomstoot uitkomt als je op het bovenste knopje drukt, zo Pssssssjt! heerlijk. Kan je ook goed je agressie mee uiten, paar van die stoomwolken om je heenspuiten voordat je begint.
pi_62152200
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:52 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

haha wat errrrrrrggggg
ik zou hem er idd maar ff attent op maken dat hij de handen best wel eens uit de mouwen mag steken...
beter nu, als daar later *als je samen een huishouden hebt* tegenaan te lopen....

ik ben maar wat blij met vriendlief, die doet echt zijn deel in het huishouden wel....

Oh maar ik doe ook niks! In ieder geval niet in zijn kamer, is zijn kamer toch.. Van mij HOEFT ie niks te doen, maar het moet wel gebeuren Al ben ik helemaal niet zo een befehl ist befehl chick,
dus al komt z'n moeder elke week "ons" huis schoonmaken, als het maar gebeurd en ik er geen last van heb. Maar nogmaals, ik ben sowieso niet echt iemand die aan een huishouden/schoonmaken wat dan ook denkt
pi_62152230
GVD helemaal natgeregend. Dat moet getroost worden met een wodkaatje: Ik kán overigens wel goed strijken, want hoewel het natuurlijk erg glamourous klinkt om kostuumontwerper bij de fillum te zijn ben ik toch ooit begonnen op de set en daar komt erg veel wassen en strijken bijkijken

Meneer C. weet niets van voetbal en ik best veul. Ik ging vroeger altijd op zaterdagmiddag met mijn vader mee naar voetballen (DOVO, Door Ons Vrienden Opgericht ) voornamelijk vanwege de chocomel met rietje, maar ik vond het ook heel leuk én ik was erbij in Wenen toen Ajax in 1995 de Champions league won. Heb toen nog oneerbare voorstellen gehad van Edgar Davids. Niet op ingegaan, dat spreekt vanzelluf
pi_62152232
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Mr PF woont al ruim drie jaar op zichzelf, hij kookt bijna nooit. Hij eet op de Uni/bij de snackbar oid. Hij denkt ook dat hij het niet echt kan, maar samen met mij durft hij wel Maar dan moet ik wel helpen bedenken/uitzoeken enz.

Hij brengt altijd z'n was naar z'n ouders, heeft geeen idee hoe een wasmachine werkt en vertelde mij onlangs dat hij er inmiddels vrede heeft met de gedachte dat hij OOIT zou moeten leren hoe zo iets werkt. (Ipv het nooit aan te raken) Dus ik: uh, wasmiddel er in, was er in en op play drukken. C'est tout.

Oh en hij haat afwassen dus gebruikt het liefst plastic bekertjes/bestek. En hij brengt z'n afwas in een doos naar z'n ouders, 150 km verderop, waar zijn vader het in de vaatwasser zet, het er uit haalt en aan hem terug geeft. Plaats vervangende schaamte

Ook heeft hij pas drie keer z'n kamer gestofzogen (dat doet z'n moeder als die toevallig langskomt ) maar wel iedere week z'n auto

En toen keek hij mij zo aan van: ja hoi dat ga jij later doen toch
Maar toen zei ik. Oh, nou mag je wel een goeie werkster inhuren als je wil dat dat later allemaal voor elkaar komt Ik ga dat echt niet doen, dat ik soms al kook omdat ik dat sneller doe gaat al te ver
Als ik een hele lieve (en onderdanige) vriendin was zou ik z'n afwas wel soms gaan doen, maar nu vertikt hij het dus doet een van z'n twaalf huisgenoten het soms

Ik bedoel, hij heeft al een mama toch, hoeft ie er niet twee te hebben Maarr hoe maak ik hem subtiel duidelijk dat OOIT het moment komt dat hij wat moet gaan doen. Nou ja, 't hoeft natuurlijk niet je kan voor alles mensen inhuren..
Oh my god

Ik zou hem per direct de deur uitschoppen No way dat ik dat ga doen!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_62152242
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:54 schreef mordradead het volgende:
Lijkt wel op een vriend van me daar is het ook zo'n bende... had hij gisteren de boel aangeveegt. Een wereld van verschil
Alleen de lamp in de woonkamer, toilet en douche doen het... de rest is allemaal kapot. Hij is nogal laks, hij heeft een tijdje terug een bal door z'n voordeur geschoten en daar zit nu dus al een aantal week gewoon een plastic zak voor. Hij zal ze wel niet durven bellen omdat er gaten in de kamerdeur zitten, toen we gingen proberen messen te werpen

Hij noemt het zelf een "bijzondere" levensstijl.... tijdje terug ook met hem naar de ikea geweest, zo'n standaard studentenpakket borden enzo gehaald en de vieze weggedaan.
Koken kan hij trouwens ook niet, of bestellen = koken.
Hij is wel heel netjes, en schoon! Hij heeft eerder last van smetvrees dan dat hij van vieze borden gaat eten.. En voor andere dingen (mij ) doet hij wel heel veel moeite, dus het is niet zo zeer dat hij lui is, hij doet het gewoon niet..
pi_62152333
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oh my god

Waarom? Ik ga het ook niet doen, ik kan heel geduldig/koppig zijn Het is niet zo dat ik uit frustratie dan maar zijn afwas ga doen hoor Daaaag Er zijn niet eens frustraties
pi_62152352
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Oh my god

Ewelina, heb je die jongen weleens gezien? Die schop je echt niet zomaar de deur uit hoor!
pi_62152370
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Waarom? Ik ga het ook niet doen, ik kan heel geduldig/koppig zijn Het is niet zo dat ik uit frustratie dan maar zijn afwas ga doen hoor Daaaag Er zijn niet eens frustraties
Dat is het niet. Ik wil iemand die voor zichzelf kan zorgen, en, excuse me, het lijkt erop dat Mr PF dat niet kan.
pi_62152376
quote:

Save me!
Ik heb een klein rekje binnen aan een deur hangen en ik heb op het balkon twee grote rekken. Overhemden moeten altijd gestreken worden, maakt niet uit hoe netjes je ze ophangt en hoe goed je ze uitklopt.

Wel gecentrifugeerd natuurlijk.

Een droger heb ik niet en ik ben er voor kleding ook geen voorstander van, want je kleding slijt gewoon twee keer zo snel. Als ik een droger koop, is dat vooral voor handdoeken en beddegoed.
pi_62152381
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Ewelina, heb je die jongen weleens gezien? Die schop je echt niet zomaar de deur uit hoor!
Co
pi_62152388
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 17:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Nope, show die pics!
pi_62152442
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:00 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nope, show die pics!
Ja die heeft ze weggehaald, dacht ik. PF, doe nog es showen?
pi_62152454
Volgens mij ben ik te geëmancipeerd (yeah right ) om de drang te voelen schoon te maken en zo Ik vind het leuk en ik hou van schone huizen, maar er is meer op de wereld om je druk om te maken
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:03:21 #60
331 Merel
Be here now.
pi_62152456
Ik heb gewoon zo'n droogrekje in m'n slaapkamer staan, werkt best

zondag 5 oktober 2008 @ 18:03:27 #61
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62152459
Ahaaaa, m'n moeder heeft Roti Kukus gemaakt ik neem vanavond een plakje hoor
Bernie en ik zijn tof.
pi_62152480
Oke, ik ga even opzoek !
pi_62152517
Ik doe alles voor mij . Niet omdat dat van hem moet, maar omdat ik dat wil. Hij doet weinig behalve het af en toe in- en uitruimen van de vaatwasser en het naar beneden brengen van het vuilnis. En ik geloof dat hij sinds we samen zijn (drie jaar) drie keer heeft gestofzuigd.
pi_62152533
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:03 schreef mordradead het volgende:
Ahaaaa, m'n moeder heeft Roti Kukus gemaakt ik neem vanavond een plakje hoor
Wat is dat? Recept?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 18:09:17 #65
163650 Greys
pi_62152623
Dank voor de droog- en ophangtips ladies!

Ik heb nog een uitdaging voor mezelf bedacht. (Waaróm??? )
Moet van mezelf de komende weken met 75 euro per week rondkomen qua boodschappengeld. Het loopt echt uit de klauwen hier. We kunnen het betalen, daar niet van, maar ik vind het zo zónde om al die honderden euro's per maand uit te geven aan boodschappen en dan ook nog best vaak dingen weg moeten gooien uit de koelkast omdat het over de datum is

75 Euro per week voor zijn tweetjes en twee dieren moet kunnen toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62152624
Waarom doe je dat ?
Bij mij thuis doet m'n moeder de dagelijkse dingen zoals koken enz en m'n vader heeft 1x per twee weken een opruim aanval En hij maakt m'n kapotte spullen/verbouwt de badkamer/maakt kasten/kookt voor hele grote gezelschappen/etc etc
dingen waarvan andere mensen het resultaat zien..

Maar nu is het zo dat ze bij Mr PF thuis een bevriende schilder inhuren om een muur te verven, om een plankje op te hangen, een keukenontwerper inbouwer hebben, naar de fietsenmaker gaan als er een band lek is enz.

Dus zo een rolverdeling zal 't ook nooit worden
pi_62152710
Ik denk dat de mannen van de verzorgende types hier hun handjes mogen dichtknijpen!

Bij ons is het zo: Hier in mijn huisje regel ik de boel. In Belgie is een werkster, daar doe ik de was en daar kook ik en daar houdt het op. Meneer C. regelt alles met de werkster en kookt ook heel af en toe. In Frankrijk kook ik en maken we de laatste dag samen schoon. Op zijn atelier hier doe ik ook niks, behalve dan koken. Hij doet weinig huishoudelijks, maar verwacht het ook niet van mij. Eigenlijk gaat het prima zo.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:16:06 #68
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_62152883
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wat is dat? Recept?
Gestoomde Indische Cake, boordevol suikers
Bernie en ik zijn tof.
pi_62152946
Ik heb van de week een analyse gemaakt van onze uitgaven en ik blijk gemiddeld 17 euro per dag aan boodschappen uit te geven. Ik vind dat eigenlijk meevallen. Ik dacht dat het meer zou zijn. Het kán ook wel voor veel minder natuurlijk, maar ik dacht dat ik hoger zat.
pi_62152963
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:11 schreef conleche het volgende:
Ik denk dat de mannen van de verzorgende types hier hun handjes mogen dichtknijpen!

Bij ons is het zo: Hier in mijn huisje regel ik de boel. In Belgie is een werkster, daar doe ik de was en daar kook ik en daar houdt het op. Meneer C. regelt alles met de werkster en kookt ook heel af en toe. In Frankrijk kook ik en maken we de laatste dag samen schoon. Op zijn atelier hier doe ik ook niks, behalve dan koken. Hij doet weinig huishoudelijks, maar verwacht het ook niet van mij. Eigenlijk gaat het prima zo.
Jij woont ook echt op 5 plekken Dan is dat ook weer anders denk iK!
pi_62152981
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:16 schreef mordradead het volgende:

[..]

Gestoomde Indische Cake, boordevol suikers
Doe dan maar geen recept.
pi_62153287
Bij ons is de taakverdeling een beetje scheef, in het voordeel van mijn (ik bedoel dus dat hij het meeste doet. Onee, dan is dat eigenlijk in mijn voordeel )
Hij kookt en doet de was. Ik doe de afwas, of samen, en ruim de was op. En samen doen we het opruimen en schoonmaken, of we doen het samen niet .
En nu is hij pangafilet aan het maken met papayachutney en paprika met ui en knoflook uit de oven
pi_62153331
Ik heb toevallig van de week ook eens gekeken... Volgens het Nibud zouden wij aan ongeveer 30 euro per dag aan enkel voedsel en drank kwijt zijn.....( 2 volwassenen, 1 van 12, 1 van 10, 1 van 5, 1 van 2 en baby stond er dan weer niet bij)

Heb gister boodschappen gedaan voor 110 euro... Was de bedoeling dat dat voor de hele week is... Zal heus nog wel wat bij gekocht gaan worden, maar hopelijk niet al te veel!
En hopelijk gaat het rond dit bedrag blijven!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62153404
Waarom is het eigenlijk erger om je afwas dan om je was mee te nemen naar je ouders ?
pi_62153435
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waarom is het eigenlijk erger om je afwas dan om je was mee te nemen naar je ouders ?
Het rammelt zo onderweg!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 18:38:35 #76
163650 Greys
pi_62153449
Knap zeg Vamp! Wij geven nu dus veel meer uit dan 110 per week en wij zijn maar met zijn tweetjes

Isegrim, dan zit je dus zo rond de 120 euro per week. Zit daar dan ook wasmiddel, wc papier, shampoo, dat soort dingen bij? Of alleen eten en drinken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62153474
quote:
Omdat je je was in theorie nog kan verkloten. Afwassen kan iedereen!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_62153483
En als hij ooit in een andere stad gaat wonen, dan kan hij ieder weekeind met een grote rugzak vol kopjes in de trein zitten!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 18:40:45 #79
163650 Greys
pi_62153501
quote:
Omdat er - tegen de tijd dat hij die 150 km weer gaat reizen - vast allerlei flora en fauna op leeft en groeit en bloeit inmiddels
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:40:51 #80
331 Merel
Be here now.
pi_62153505
Ik heb tegenwoordig niet meer zoveel geld voor boodschappen, maar ik merk dat het écht helpt om voor een hele week vooruit te kopen. Als ik elke dag naar de supermarkt ga doe ik veel meer inpulsaankopen en kan ik aan het eind van de week veel meer weggooien. En ik maak nu effectiever gebruik van m'n vriezer, dat helpt ook
pi_62153514
Ik doe hier ook het meeste omdat hij 'het gewoon niet ziet'.
En het kost mij gewoon teveel moeite/tijd om alles wat er gedaan moet worden te gaan dicteren en delegeren...
Wat me vooral woest maak, is dat ik het wél 'zie'! Ik heb toch verdikkeme óók geen huishoudschool gedaan?! En ik heb ook wel wat beters te doen (we werken beiden fulltime).
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:41:36 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_62153523
Mijn vriend is ook niet zo proper, maar hij zegt altijd dat hij bereid is zich aan te passen aan mijn standaard, en dus met mij mee te poetsen. Omdat ik een schoon en fris huis wel belangrijk vind, en hij wil dat ik me goed voel
pi_62153529
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Omdat er - tegen de tijd dat hij die 150 km weer gaat reizen - vast allerlei flora en fauna op leeft en groeit en bloeit inmiddels
In je onderbroeken toch ook als ze al een week in de wasmand liggen ?
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:42:19 #84
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62153539
Conleche: ik hang (hing) overhemden ongecentrifuged op een knaapje te drogen, hoef je ook niet meer te strijken.

Greys: Ik heb met alle aardverschuivingen van de afgelopen tijd mijn budget ook nog eens bezien; bij mij is het 400 euro per maand voor benzine, boodschappen en cadeautjes. 100 euro per week dus voor mij en twee jongens.

SHE: stoppen met roken kan je maar 1 keer, maar je kan het wel honderd keer proberen.

Verder ben ik beetje verdrietig. Ex is gister weggegaan zonder kinderen te groeten met de belofte dat hij vandaag zou komen om dag te zeggen. Vandaag zijn kinderen met bio-vader mee en komen pas tegen half 8 thuis. Ex vindt dat te laat en is dus al weer weg. Ben ik dan de enige die van die kinderen houdt?
Prrrrr
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:42:45 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62153549
tvp.

En ik strijk ook nooit. Als ik een bloesje aan wil doen haal ik Mark er even bij. Die strijkt het dan voor me .
Niet meer actief op Fok!
pi_62153572
Arme kindjes..
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:44:13 #87
331 Merel
Be here now.
pi_62153579
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:42 schreef mspoez het volgende:
Verder ben ik beetje verdrietig. Ex is gister weggegaan zonder kinderen te groeten met de belofte dat hij vandaag zou komen om dag te zeggen. Vandaag zijn kinderen met bio-vader mee en komen pas tegen half 8 thuis. Ex vindt dat te laat en is dus al weer weg.
Wat een klootzak zeg!
pi_62153590
Bij ons helpt het qua uitgaven echt dat we nu heel gezond leven. Dat scheelt zeker 15 euro per dag aan wijn, chips, chocola en snoep. En ook gaan we de laatste tijd geen 2-3 keer per week meer uit eten, dat merk ik zeker aan mijn bankrekening!
@Greys, ga je op die manier nog voor iets leuks sparen, als 'beloning' zeg maar?
pi_62153594
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:42 schreef mspoez het volgende:

Verder ben ik beetje verdrietig. Ex is gister weggegaan zonder kinderen te groeten met de belofte dat hij vandaag zou komen om dag te zeggen. Vandaag zijn kinderen met bio-vader mee en komen pas tegen half 8 thuis. Ex vindt dat te laat en is dus al weer weg. Ben ik dan de enige die van die kinderen houdt?
Wat klote...
Dus deze ex is niet de biologische vader van de kinderen? En heb je dan het idee dat de biovader niet van zijn kinderen houdt?
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:46:06 #90
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_62153629
Ja nee sorry, de bio-ex vindt ze wel lief maar is wegens zijn eigen psychiatrische problematiek niet altijd in staat ze te geven wat ze nodig hebben.
Prrrrr
pi_62153642
Ik heb chocola gehad maar ik vind het zonde om op te eten
pi_62153717
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:38 schreef Greys het volgende:
Knap zeg Vamp! Wij geven nu dus veel meer uit dan 110 per week en wij zijn maar met zijn tweetjes

Isegrim, dan zit je dus zo rond de 120 euro per week. Zit daar dan ook wasmiddel, wc papier, shampoo, dat soort dingen bij? Of alleen eten en drinken?
Zit ook wel wat aan non-food bij, maar de meeste non-food artikelen koop ik bij Action. Voornamelijk eten en drinken dus.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 18:51:49 #93
163650 Greys
pi_62153736
Laureline, dat weet ik nog niet eigenlijk
We hebben elk onze eigen rekening plus een gezamenlijke. Van de gezamenlijke rekening (waar we dus allebei elke maand geld op storten) betalen we de hypotheek, gas-water-licht en boodschappen. Heer G heeft totaal geen benul wat ik aan boodschappen uit geef. Dus als ik daar nou eens op bezuinig op een manier dat we toch nog lekker eten, dan kan ik stiekem sparen op die gezamenlijke rekening om daarvan een keer iets voor ons twee te betalen/kopen ofzo. Moet nog even nadenken wat dat dan gaat zijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62153787
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:40 schreef Merel het volgende:
Ik heb tegenwoordig niet meer zoveel geld voor boodschappen, maar ik merk dat het écht helpt om voor een hele week vooruit te kopen. Als ik elke dag naar de supermarkt ga doe ik veel meer inpulsaankopen en kan ik aan het eind van de week veel meer weggooien. En ik maak nu effectiever gebruik van m'n vriezer, dat helpt ook
Ik gooi weinig weg (behalve brood en soms wat groenteresten), maar één keer per week boodschappen doen is inderdaad wel voordeliger. Alleen een beetje lastig als je geen auto hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 18:55:11 #95
163650 Greys
pi_62153804
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zit ook wel wat aan non-food bij, maar de meeste non-food artikelen koop ik bij Action. Voornamelijk eten en drinken dus.
Dat soort dingen moet ik idd ook eens vaker doen.
En ik zag vanavond een tv reclame over de dikke bleek met Eucalyptusgeur van de Lidl (alle schoonmaakartikelen 50% korting deze week geloof ik?) die maar 39 cent per fles kost. En ik maar WC-Eend en dat soort dingen kopen, die zeker het dubbele, zo niet driedubbele kosten

Er zit niet echt een Lidl dichtbij, maar er schijnt er eentje in het dorp te komen! Daar zijn ze al jaren mee bezig, protesten van de middenstand ten spijt schijnt hij er nu toch te gaan komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62153809
Hebben jullie een administratie dag of gaat dat vanzelf ?
pi_62153839
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik zou niet weten wat ik aan administratie zou moeten doen. Ik verbaas me altijd dat mensen daar speciaal tijd voor uittrekken. We betalen alles automatisch en eventuele bankdingen gebeuren online.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 5 oktober 2008 @ 18:58:07 #98
163650 Greys
pi_62153860
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Wij hebben stapels post op de tafel liggen
En eens in de zoveel tijd moeten we die doornemen van onszelf. De betalingen gaan meestal automatisch per incasso. Maar we zijn administratieve drama's, allebei.
Nu we de kat hebben doen we het vaker doorworstelen trouwens, die stapels. Want Boris loopt de stapels steeds omver
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_62153888
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat soort dingen moet ik idd ook eens vaker doen.
En ik zag vanavond een tv reclame over de dikke bleek met Eucalyptusgeur van de Lidl (alle schoonmaakartikelen 50% korting deze week geloof ik?) die maar 39 cent per fles kost. En ik maar WC-Eend en dat soort dingen kopen, die zeker het dubbele, zo niet driedubbele kosten
Soms het tiendubbele. En ik ben heel blij met o.a. de allesreiniger van Action (met savon de Marseille ) en de wasmiddelen (heb altijd voor witte was, voor zwarte was en universeel).
quote:
Er zit niet echt een Lidl dichtbij, maar er schijnt er eentje in het dorp te komen! Daar zijn ze al jaren mee bezig, protesten van de middenstand ten spijt schijnt hij er nu toch te gaan komen.
Lidl koop ik ook regelmatig. Voordeel van Lidl boven Aldi is dat Lidl wél goede groente heeft. Zelfs biologische!
pi_62153890
Ik heb een mini inkomen, maar eet nu denk ik wel vier dagen per week niet thuis. Dat kost geld . Ennn ik eet niet thuis omdat ik geen tijd heb om thuis te eten. En eigenlijk ook niet om te werken. Vicieuze cirkel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')