Bij dit soort dingen zie ik altijd het volgende voor me:quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:26 schreef Memento-Mori het volgende:
en in de categorie: grapjes die je nog nooooit eerder gehoord hebt:
- aan elkaar porrend de opmerking tegen elkaar maken: wil je ook in de ballenbak?en dan breed naar mij lachen, ik moet er inmiddels bijna om huilen
- Bij de kassa bij het checken van het geld onder de uv-lamp: Ja heb ik goed nagemaakt he HAHAHA.
Ik:![]()
nee dan niet, maar anders kan het welquote:Op zondag 5 oktober 2008 00:15 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ook als er niks mis mee is en de reden is dat het toch niet staat of iets dergelijks?bedenk dat VOOR je het koopt of bewaar de bon...op die manier kan iedereen zn marktplaatsaankopen inruilen zo werkt t niet he
'uw wisselgeld heb ik nog beter nagemaakt' is dan nog beterquote:Op zondag 5 oktober 2008 00:20 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Bij dit soort dingen zie ik altijd het volgende voor me:
1. *Klant maakt kutgrap*
2. *Klant lacht breed*
3. [winkelbediende] lacht ook...
4. ... en pakt al lachend een pistool uit zijn binnenzak waarmee hij de klant neerschiet
i know studeer zelf rechtenquote:
Dit schreeuwt om een paintquote:Op zondag 5 oktober 2008 00:20 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Bij dit soort dingen zie ik altijd het volgende voor me:
1. *Klant maakt kutgrap*
2. *Klant lacht breed*
3. [winkelbediende] lacht ook...
4. ... en pakt al lachend een pistool uit zijn binnenzak waarmee hij de klant neerschiet
Sommige klanten zijn wel tof inderdaad. Bij ons komt ook iedere dag een soort van verkapte zwerver annex junk langs. Slaat meestal een stuk of tien blikjes bier in onder het mom: 'dorstig, hè?' Echt super aardige vent, ondanks dat hij nogal mompelt. Hij maakt ook een praatje met iedere vuller.quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:07 schreef fs180 het volgende:
en elke dag kwam er een vrouw langs, elke dag, zelfde tijd, en daar gingen we dan ook gewoon de boodschappen voor halen, niets mis mee, wat moet je anders doen, krijgt toch wel per uur betaald
Dit is echt een positieve posting, je bent iig iemand die van de kleine zonnetjes/sterretjes in zijn leven kán genieten, siert je.quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:56 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Sommige klanten zijn wel tof inderdaad. Bij ons komt ook iedere dag een soort van verkapte zwerver annex junk langs. Slaat meestal een stuk of tien blikjes bier in onder het mom: 'dorstig, hè?' Echt super aardige vent, ondanks dat hij nogal mompelt. Hij maakt ook een praatje met iedere vuller.
Heb hem ook een keer met zijn zoon gezien (hij is al wat ouder) en die is dan weer een geslaagde zakenman. Leuk contrast.
Komt ook vaak een soort van Indiër langs die zingend zijn boodschappen doet. Complete nutjob, maar wel heel aardig. Net als zo'n Marokkaans vrouwtje dat me altijd groet sinds ik haar heb laten zien waar de vermicelli ligt.
Het is ook te merken dat het personeel bij de AH te belazerd is om hun klauwen te laten wapperen. Daarom ga ik ook altijd naar een andere supermarkt. Wat een kutsupermarkt zeg. Als je geen zin hebt om te werken, moet je geen contract tekenen waarin staat dat je dat wel gaat doen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:17 schreef stofzuierslang het volgende:
trouwens, klanten die niet eens de moeite namen om 'hallo' te zeggen, negeerde ik zolang totdat ze het wel zeiden, want tegen wie hebben ze het dan eigenlijk? als je op straat iemand de weg vraagt loop je toch ook niet naar iemand toe en vraag je de weg zonder die persoon eerst te begroeten of te vragen of je een vraag mag stellen ?
ook leuk om te zeggen is: 'ook goeiemiddag' als ze je zomaar iets vragen zonder je eerst te begroeten, vinden ze neit leuk![]()
zolang er 3,23 staat zou ik aan komen zetten met centenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:26 schreef Fascination het volgende:
Waar ik me het meest aan kan ergeren is de arrogante houding van sommige mensen af en toe, er altijd vanuit gaan dat de caissiere het fout heeft terwijl dat bij mij meestal niet 't geval is.
Ook dat gemierenneuk over 1 of 2 cent"nou er staat toch echt dat het 3,23 is" ja maar dat wordt afgerond kankerlijer
en dan niet gaan miepen als 't naar beneden afgerond wordt
.
en dat is ook gewoon zo, beetje mensen rond tuffen voor een achterlijk tarief, wat een zwerver nog zou kunnenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:13 schreef IceFreak het volgende:
Herkenbaar.... ben zelf werkzaam als taxi-chauffeur. Hoe vaak je op zaterdagnacht wel niet hoord;
-Wat is een taxi duur zeg.
dan hebbie gewoon je zaakjes niet op orde imho..quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:55 schreef GuyFawkes het volgende:
Mensen die hun spaarpot leeg hebben gehaald en alleen met klein geld betalenom vervolgens te zeggen "ach jullie zijn er wel blij mee hé!" Opkankeren er ligt genoeg klein geld in de kluis en nu moet ik tellen
Het personeel in winkels mag de fooi niet eens houden. Moeten ze dan op hun knieen kruipen van dankbaarheid omdat jij te belazerd bent om vijf cent in je portemonnee te stoppen? Eigenlijk betekent het dat jij vijf cent te min vind om aan te pakken, maar agz het personeel er blij mee moet zijn, vind je dus eigenlijk dat het personeel op een lagere plaats staat dan jij, want zij moeten blij zijn met iets wat voor jou te min is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:49 schreef mschol het volgende:
"-Klanten die vijf cent fooi geven en zich helemaal baas voelen 'omdat ze toch maar fooi gegeven hebben'."
wees blij dat je iets aan fooi krijgt, men is het niet verplicht, je (=het personeel) wordt al betaald door de prijzen van het eten e.d.
ik heb ook 40 cent fooi gegeven pas.. puur omdat ik geen zin had ik kleingeld
Ik roep meestal naar m'n collega iets als 'hee, ik heb vijf cent fooi gehad, ga je mee uit eten vanavond?'.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik heb echt het tegenovergestelde
Stel, ik koop iets voor 9,95. Ik geef een tientje en zeg: "en laat die 5 cent ook maar zitten", dat die winkelmiep dan antwoord met een blije: "oh dankuwel meneer!"
DANKUWEL? VOOR 5 CENT!BEK DICHT!
Daar wordt ik dus pissig van
quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:35 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
i know studeer zelf rechtenmaar dan nog moet je iets van bewijs hebben bankafschrift bijv, ivm het kapot gaan binnen een redelijke termijn en als bewijs dat t niet een kapot artikel is afkomstg van marktplaats of jets dergelijks
Oh maar AH-klanten zijn een apart ras hoor. Nog nooit zoveel omhooggevallen mensen ontmoet als in mijn korte tijd bij de AH. Van die mensen die een of andere verwende kutkleuter ver na bedtijd op zo'n te duur stepje met 100 euro naar de supermarkt sturen om een potje sperziebonen te kopen. Serieus he, echt meegemaakt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit vervelende klanten gehad in m'n 5,5 jaar EdahZelfs geen klant die alleen maar "Brood!" riep
Bij C1000 ook meegemaakt hoor. Netjes geantwoord met "woef".quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:11 schreef Nemain het volgende:
Ik heb ook bij de AH gewerkt, op de deli- en kaasafdeling.Serieus, AH-klanten zijn DE arrogantste klanten ooit. Heb ook bij de C1000 en in een 'buurtsuper' gewerkt, en daar waren de klanten echt een stuk aardiger.
Maar bij de AH..![]()
- Mensen die naar je fluiten als ze willen dat je ze helpt (de betreffende persoon had zo'n Thais postorderbruidje, dat zij nou luistert naar zijn gefluit wil niet zeggen dat ik het ook doe).
Wij hadden mensen die groente pakten en dan bij de kassa dachten - ik hoef het niet, dus ik gooi het gewoon in de vriezer. Ook leuk, bevroren wortels en zo. Of mensen die koel/vriesartikelen in de bakken snoep bij de kassa gooiden. "Meneer, als u het niet wilt, kunt u het ook aan mij geven. Dan leggen we het voor u terug en dan hoeven we het niet weg te gooien". Klant mompelde dan meestal een beetje, of zei "oh, dat wist ik niet". Sommige mensen schijnen namelijk ook te denken dat ze een nekschot krijgen als ze iets bij de kassa achter willen laten.quote:- Mensen die iets speciaals willen hebben gesneden en het daarna in een ongekoeld vak terugmikken, omdat ze het toch niet nodig hebben.
rot voor ze, baas zal weing verschil merken tussen 5 cent naar mij of jou als klantquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:28 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het personeel in winkels mag de fooi niet eens houden. Moeten ze dan op hun knieen kruipen van dankbaarheid omdat jij te belazerd bent om vijf cent in je portemonnee te stoppen? Eigenlijk betekent het dat jij vijf cent te min vind om aan te pakken, maar agz het personeel er blij mee moet zijn, vind je dus eigenlijk dat het personeel op een lagere plaats staat dan jij, want zij moeten blij zijn met iets wat voor jou te min is.
en hoe zou dat nou toch komen?quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:40 schreef Maeghan het volgende:
Sommige mensen schijnen namelijk ook te denken dat ze een nekschot krijgen als ze iets bij de kassa achter willen laten.
Waarom denk jij dan dat winkelpersoneel blij moet zijn met vijf cent (die ze niet mogen houden)?quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:41 schreef mschol het volgende:
[..]
rot voor ze..
nee hoor, ik ben niet te belazerd om wat in m'n portomonee te stoppen, zo leg jij dat uit.. even als dat ik 5cent te min zou vinden om aan te pakken..
makkelijk om alles naar je zelf toe te draaien
Ik heb nog nooit een negatieve reactie gehad van een caissiere als ik iets toch niet wilde. Nee, ze zijn vaak niet erg intelligent, sommige zijn ook uiterst onbeschoft, maar op dit punt heb ik nog nooit een probleem gehad.quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:43 schreef mschol het volgende:
[..]
en hoe zou dat nou toch komen?
gedrag van de kassiere's is soms dramatisch... hun IQ vaak nog erger...
ze vragen het niet voor niksquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:44 schreef Renesite het volgende:
Omaatjes die vragen of ze 20 cent erbij moeten doen... Maar het eerst wel moeten zoeken in plaats van dat het voor het pakken ligt!
Electric Retardquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:14 schreef Koenholio het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met dank aan electric retard
omdat dat geld indirect gewoon weer bij personeel terechtkomtquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat winkelpersoneel blij moet zijn met vijf cent (die ze niet mogen houden)?
quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:46 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat dat geld indirect gewoon weer bij personeel terechtkomt
jij wou beweren dat dat niet de grote hoop op gaat om vervolgens de maand daarop weer netjes de lonen e.d. van te betalen, en kerstpakketen, bonussen e.d.?quote:
Tja, doorgaans ga je er dan van uit dat ze die dan in 1 seconden uit hun portemonnee vissen... Maar deze deed dat dus duidelijk niet. Ik had geen 20 cent muntjes.quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:46 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat dat geld indirect gewoon weer bij personeel terechtkomt
good ol' mr brownquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:14 schreef Koenholio het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met dank aan electric retard
Ja en mijn loon stijgt ieder jaar zo hard (quote:Op zondag 5 oktober 2008 01:49 schreef mschol het volgende:
[..]
jij wou beweren dat dat niet de grote hoop op gaat om vervolgens de maand daarop weer netjes de lonen e.d. van te betalen, en kerstpakketen, bonussen e.d.?
Jij hebt bijna alle supers al gehadquote:Op zondag 5 oktober 2008 02:11 schreef Maeghan het volgende:
Nog even wat dingen uit mijn geheugen:
[...]
Ja erg he? Ik heb ook gewerkt bij de Hema, en promotiewerk gedaan voor Hans Anders, Canal+ (maar daar was ik niet goed in want ik kan niet zo goed liegen - mijn ouders zeiden altijd dat ik een kruisje op m'n voorhoofd kreeg als ik loog, volgens mij is dat echt zo) en Quorn.quote:
Haha, als ik ooit de hoofdprijs win in de loterij begin ik een supermarkt waar het personeel eerlijk mag zijn. Echt, dat lijkt me zo tof.quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:37 schreef NoBody122 het volgende:
Oh wat zou het mooi zijn als je eens gewoon bij alle werkgevers tegen klanten mocht zeggen waar 't op staat!
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel verplicht worden vriendelijk tegen mensen te zijn, terwijl die eer ze niet toekomt. Ik bek klanten dan ook gewoon af als ik dat nodig acht, om ze weer met beide benen op de grond te zetten. Bok maar lekker een teringeind op
Gelukkig komt het vrij zelden voor
Callcenterwerk hoeft niet heel kut te zijn, mits inbound en niet teveel betuttelende targets en regeltjesquote:Op zondag 5 oktober 2008 02:42 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja erg he? Ik heb ook gewerkt bij de Hema, en promotiewerk gedaan voor Hans Anders, Canal+ (maar daar was ik niet goed in want ik kan niet zo goed liegen - mijn ouders zeiden altijd dat ik een kruisje op m'n voorhoofd kreeg als ik loog, volgens mij is dat echt zo) en Quorn.
Ik heb echt de triestste bijbanencollectie ooit volgens mij.Nou ja, sowieso de triestste banencollectie. Alleen garnalen pellen, bollen pellen en callcenterwerk zijn nog droeviger, vind ik.
Ja, dat had ik er misschien bij moeten zetten. Maar dan nog. Callcenterwerk doen voor UPC of zo lijkt me ook vermoeiend. "Ja mevrouw, heeft u nagekeken of de stekker erin zit?" "Verrek zeg, hij lag eruit, nou dat zal Tommie, onze rooie kater misschien wel gedaan hebben, toen ik even bij de buurvrouw langs ging met een kopje soep - nou dat was ook nog een heel verhaal, want ik ging naar de Albert Heijn..." Nou ja, zoiets stel ik me er dan bij voor, van die eenzame huisvrouwen die hun hele levensverhaal kwijt moeten. Lijkt me ook kut. Nou ja, heb je ook bij een supermarkt natuurlijk (zeker bij afdelingen waar je constant in het zicht staat, zoals op een vleeswarenafdeling).quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Callcenterwerk hoeft niet heel kut te zijn, mits inbound en niet teveel betuttelende targets en regeltjes
Hehehe, daar had ik bij willen zijnquote:Op zondag 5 oktober 2008 02:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Haha, als ik ooit de hoofdprijs win in de loterij begin ik een supermarkt waar het personeel eerlijk mag zijn. Echt, dat lijkt me zo tof.
Alhoewel ik van de week per ongeluk ook iets te hard zei "kan iemand dat pokkejong een nekschot geven" over een of ander hyperactief kutkind dat aan het ingangspoortje aan het slingeren was. En nee, geen speelse kleuter, een kind van een jaar of twaalf. Toen ik het zei keek die vrouw die er vlakbij stond toch wel heel venijnig op, maar ze zei niks.
Bij UPC heb je dus tegenwoordig teveel van die regeltjes en irritante targets, standaardzinnen etc etc. Been there, done that. Geen aanrader op het gebied van callcenterwerk dus iddquote:Op zondag 5 oktober 2008 02:49 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, dat had ik er misschien bij moeten zetten. Maar dan nog. Callcenterwerk doen voor UPC of zo lijkt me ook vermoeiend. "Ja mevrouw, heeft u nagekeken of de stekker erin zit?" "Verrek zeg, hij lag eruit, nou dat zal Tommie, onze rooie kater misschien wel gedaan hebben, toen ik even bij de buurvrouw langs ging met een kopje soep - nou dat was ook nog een heel verhaal, want ik ging naar de Albert Heijn..." Nou ja, zoiets stel ik me er dan bij voor, van die eenzame huisvrouwen die hun hele levensverhaal kwijt moeten. Lijkt me ook kut. Nou ja, heb je ook bij een supermarkt natuurlijk (zeker bij afdelingen waar je constant in het zicht staat, zoals op een vleeswarenafdeling).
Nou, bij ons valt dat reuze mee. Wij hebben zo'n 35 caissiere's waarvan minimaal 25 minimaal HAVO volgen en een zeer goed denkniveau hebben, bij de rest is het wel met een beetje dwang aan te lerenquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:43 schreef mschol het volgende:
[..]
en hoe zou dat nou toch komen?
gedrag van de kassiere's is soms dramatisch... hun IQ vaak nog erger...
Bij ons is dat niet zo, die 5 cent per dag gaat niet in een personeelspot ofzo. We krijgen uren uitbetaald zoals ze op norm gepland zijn. Wij krijgen dan wel weer als filiaal winstuitkering, maar dat is niet bij alle filialen zo, dus daar klaag ik dan weer niet overquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:49 schreef mschol het volgende:
[..]
jij wou beweren dat dat niet de grote hoop op gaat om vervolgens de maand daarop weer netjes de lonen e.d. van te betalen, en kerstpakketen, bonussen e.d.?
HET IS PATAT!!!!!!!!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:54 schreef Fcuker het volgende:
Laats een krant bestelt friet, vond het niet lekker omdat het naar aardappelen smaakt??????
Het gaat er ook niet om dat ik het niet aanneem uiteraard. Ik zeg zelfs ja natuurlijk zijn we er blij mee. Het gaat er meer om dat die opmerking elke keer gemaakt wordt en gasten er vanuit gaan dat elke horecazaak een tekort aan kleingeld heeft. Of je nou met groot geld of klein geld betaalt; het boeit me niet. Klein geld is alleen kut omdat je het moet tellenquote:Op zondag 5 oktober 2008 01:27 schreef mschol het volgende:
[..]
dan hebbie gewoon je zaakjes niet op orde imho..
ik heb werkelijk nog nooit een winkel gehad die kleingeld weigerde omdat ze te veel hadden, eerder zovan: ow je hebt kleingeld, zou je op die manier willen betalen??
Zeggen ze dan nog wel dat ze uit Amsterdam komen, of moet je dat ook raden?quote:Op zondag 5 oktober 2008 05:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb nooit echt in een winkel gewerkt, maar ik heb wel vanuit de verzekeringsbranche (zorgverzekeraar, AO verzekeraar etc) ervaring met klanten. Heel vaak (maar dan ook echt heel vaak) zeggen klanten uit Amsterdam hun netnummer niet voor het nummer dat ze doorgeven. Ik weet ook wel dat het 020 is, maar volgens mij zijn dat echt van die prutsers die denken dat er niks anders op de wereld is dan Amsterdam.![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2008 09:48 schreef smesjz het volgende:
Lang geleden op de AGF afdeling van een supermarkt gewerkt en kon me nog goed klanten herinneren die bijvoorbeeld een halve bloemkool o.i.d. wilde hebben, "want ik ben toch maar alleen".
Prutsers snappen dan niet dat je die andere helft nooit meer kan verkopen.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 02:11 schreef Maeghan het volgende:
Nog even wat dingen uit mijn geheugen:
Super de Boer-collectie afdeling vleeswaren/kaas/brood:
* Hopeloos huisvrouwtje komt drie keer per dag boodschappen doen met haar verwende kutkleuter. Diezelfde kutkleuter kwam dus ook drie keer per dag vragen om een plakje worst. Hij gedroeg zich niet in de winkel en kwam dan naar de counter met de mededeling "ik wil worst". Dit deden wel meer kinderen en ik zei dan altijd dat ze dat maar moesten kopen van hun zakgeld of aan hun vader/moeder moesten vragen of ze worst wilden kopen. Vervolgens kwam dat wijf naar me toe "krijgt ie nou nog een plakje worst of niet?". Je hebt aso en je hebt heel erg aso.
* Klanten die psychisch in de war zijn, zoals een bejaarde vrouw die niet ophield over jezus, door de winkel liep te gillen ("PRIJS DE HEER" - en ik liep dan vlak achter haar met m'n prijsstickers en fluisterde naar mijn collega - "prijs het vlees! prijs het vlees!") en niet ophield over de engeltjes op de verpakking van Philadelphia.
* Klanten die iedere dag (!) om vijf uur - als je klaar bent - komen vragen of je kaas voor ze wilt snijden en niet willen bestellen, "omdat je dan vergeet om de bestelling door te geven" terwijl je er de dag erna zelf bent. En de dag daarna. En de dag daarna, omdat die winkel namelijk een personeelstekort heeft en je dus niet eens kunt vergeten om de bestelling door te geven aan je collega - want die is er niet! Oplossing: klant kwam om vijf voor vijf, ik was de snijmachine nog aan het schoonmaken. Ze vroeg weer eens om haar kaas, dus ik zei "ik ben nog even de machine aan het schoonmaken, over vijf minuutjes ben ik klaar, misschien kunt u eerst wat andere boodschappen doen?". Toen de klant terug kwam zei ik "sorry mevrouw, ik ben klaar met werken", trok m'n schort uit en ging weg.
AH, kassa (totaal 19 uur gewerkt voor ik het zat was daar):
* Zoals gezegd, de verwende kleuter op het stepje die met 100 gulden een blik bonen kwam kopen (ik zei net euro, maar dit was in 2000 dus dat moeten wel guldens geweest zijn dan...).
Bas van der Heijden:
* Asociale volksbuurtklanten die met de hond en een hele roedel kinderen de hal inkomen. Waren overigens vaste klanten die altijd raar deden. Nu brak de hond los, die rende door de winkel en de kinderen gingen er 1 voor 1 achteraan. Een andere week renden de kinderena chter elkaar aan rondjes over de inpaktafel.
* Asociale klanten die kinderen door de winkel laten fietsen/steppen. Oud vrouwtje kwam klagen, zei dat ze wegging als niemand er wat van zei omdat ze bang was omver gereden te worden en ze had net een nieuwe heup. Winkelpersoneel heeft er neits van gezegd omdat dat gezin meer opleverde dan dat vrouwtje.
* Vent die staat te roken in de winkel. "Meneer, u mag hier niet roken". Meneer gaat uit z'n dak en begint te roepen dat ik zeker denk dat ik jezus ben. Beetje vertekend wereldbeeld, als je 't mij vraagt.
* Een man die z'n afgerekende flessen bier kapot gooide omdat er geen dozen meer in het dozenhok lagen.
* Iemand die twee karren boodschappen op de band laadde, vervolgens zag dat er geen dozen meer waren en z'n boodchappen liet staan. Je kan als je van huis gaat ook niet bedenken dat je twee volle karren boodschappn niet op je hoofd mee naar huis kunt nemen natuurlijk. En redelijk blijven is zo jaren '70.
C1000:
* Mensen die op zaterdagmiddag (laatste dag van de actie dus) beweren dat de peren uit de actie niet op de weegschaal staan. Nee hoor, echt niet, ze ehbben echt goed gekeken. NEeeeeeeeeeee jij weet er helemaal niks van. Want jij werkt er pas vijf jaar, en dat die peren al vijf jaar op de weegschaal staan betekent niet dat ze er nu nog op staan. En dat de hele week alle klanten gewoon een stickertje op de peren hadden, dat zegt ook helemaal niks.
* Mensen die klagen over het afronden. Maar alleen als het afronden in hun nadeel is(Ja, je hebt principes of je hebt ze niet he?).
* Mensen die klagen dat euro's van die rotmuntjes zijn, want ze zijn zo klein. (Ja, en dubbeltjes en kwartjes waren echt enorm! Ik heb ze thuis nog en ze passen echt maar net in m'n kamer!)
* Mensen die klagen over de euro omdat ze het afronden niet begrijpenZe hebben hun leven lang afgerond met guldens, maar als het euro's (UUROOS
) zijn, kunnen ze opeens niet afronden.
* "Waar vind ik de diepvriesgroente?" Nou mevrouw, probeer het eens in de diepvries (die overigens recht tegenover de ingang stond). En dan meelopen en aanwijzen waar de vriezer is, teruglopen naar het pad waar je aan het werk was, en twee tellen later staat die klant achter je met de mededeling dat ie de diepvries niet kan vinden. Vriesafdeling waren twee vijfdeursvrieskasten en drie even brede diepvriesbakken. Toch wel erg knap dat als je er midden tussen staat, dat je dan geen vriezer kunt vinden.
* "Die prijs klopt niet hoor, de Red Bull is in de aanbieding". Vervolgens meelopen met de klant, want er zou een bordje bijstaan. En inderdaad, "Bullit, vaste lage prijs".
* Mensen die de boel besodemieteren voor een paar dubbeltjes. Bijvoorbeeld volhouden dat je de groente dubbel aangeslagen hebt, terwijl het om twee verschillende wichtartikelen gaat met verschillende prijzen
Dirck III (Slijterij, voor wie 't niet kent):
* "Verkoopt u ook regenponcho's?"
* "Hebben jullie ook barbecues?"
* "Verkopen jullie koffiemelk?"
* Telefoontje: "Heeft u die Head & Shoulders uit de aanbieding nog?" (Probeer het eens bij de drogisterij!)
* "Hebben ze dat bij Bas van der Heijden?"
* Mensen die in de winkel staan te bellen: "Ik sta nu bij de Gall & Gall".
En inderdaad de leuke grappen met bonnetjes:
* Doe maar in je plakboek
* Hang maar boven je bed
* Ik krijg het toch niet terug van de belasting
* Ik krijg het toch niet terug van het ziekenfonds
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |