Lady Di was op een zondag, en toen werd de Cartoon Express niet uitgezonden, een drama, dat was hetquote:Op zondag 5 oktober 2008 10:58 schreef theKiD het volgende:
[..]
Telekids of iets in die richting werd toen niet uitgezonden.
Weet je nog wat je tekende?quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:45 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn pa keek studio sport en ik zat te tekenen toen opeens dat nieuws op tv kwam. Daarna ging ik weer verder met tekenen...
Oh, we hebben er een stukje Duitsland bij gekregenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:48 schreef Toeps het volgende:
[..]
Voiceover: Europe! Holland!
[ afbeelding ]
dat maakte op mij ook meer indruk ja...quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:45 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn pa keek studio sport en ik zat te tekenen toen opeens dat nieuws op tv kwam. Daarna ging ik weer verder met tekenen...
Overigens kan ik me een stuk beter herinneren waar ik was, wat ik aanhad en wat ik deed toen ik op de radio hoorde dat Freddie Mercury was overleden
quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lady Di was op een zondag, en toen werd de Cartoon Express niet uitgezonden, een drama, dat was het
Dat had ik eigenlijk alleen bij het begin van de Golfoorlog.quote:
GTST kwam toch niet op zondag!?quote:Op zondag 5 oktober 2008 18:48 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik was ernstig boos op mn ouders want ik moest vroeg naar bed en mocht geen Goeden Tijden kijken, toen ik tijdens één van mn wc/drinken halen/zielig doen-tripjes zag dat er fik op tv was leek dat me een goede reden om nieuwsgierig mn ouders te vragen wat er aan de hand was in de hoop dat ze vergaten dat ik op de bank erbij zat en ze weer gingen overschakelen naar GTST...helaas ze hadden me door en werd dringend verzocht weer naar mn bed te gaan
Ik woonde toen nog bij mijn ouders in Amstelveen Waardhuizen. Als het ding nog twee minuten langer gevlogen had, dan had hij vermoedelijk bovenop díe wijk gelegen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:29 schreef Svensational het volgende:
Ten tijde van de Bijlmerramp? Was je thuis, op 't werk, aan 't sporten, gezellig dagje uit, had je een wit pak aan?
Mmm altijd gedacht dat het GTST was wat ik wilde zien. Vraag me nu wel af wat het is geweest wat ik dan zo graag wilde kijken....Ik was iets van 8 dus veel kan het niet zijn geweestquote:
voetbal, speelde nederland niet?quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:08 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Mmm altijd gedacht dat het GTST was wat ik wilde zien. Vraag me nu wel af wat het is geweest wat ik dan zo graag wilde kijken....Ik was iets van 8 dus veel kan het niet zijn geweest
De crash was om half 7 's avonds anders.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 21:25 schreef Djeez het volgende:
Ik zat destijds in het astmacentrum te Hilversum. 's Weekends mocht je altijd naar huis, en zondagavond ging ik weer met de trein terug. Ik kwam destijds binnen, en iedereen zat voor de tv. Ik wilde net vertellen over mijn weekend, toen iedereen me toesiste dat ik mijn kop moest houden. Was even voor acht uur weet ik nog. Een van de jongens die uit Amsterdam kwam, had het vliegtuig nog over de trein waar hij in zat zien vliegen...
Nou, dan was het even voor achten vast nog wel op tv.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De crash was om half 7 's avonds anders.
DAT MEEN JE NIETquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:51 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, dan was het even voor achten vast nog wel op tv.
Ja ,dat zegt die poster toch? Dat 'ie even voor achten binnenkwam, en iedereen zat voor de tv gekluisterd? Waarop jij komt vertellen dat de crash anders een uur eerder was. Als 't nou later was, mja, dan zou het raar geweest zijn.quote:
Wow... M.a.w. als jullie geen huis in Dordt hadden gevonden had jij daar nog gewoond en was jij nu geen mod FA geweest van FOK maar van de internethemel ?quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:54 schreef yvonne het volgende:
Ik was uit eten met m'n man, telefoon, vliegtuig Bijlmer..
We woonden net in Dordt en kwamen uit Amsterdam-Bijlmer-Kruitberg, jawel, waar het vliegtuig invloog..
Totale paniek, schoonzusje woonde daar ook, vrienden en kennissen.
Meteen naar huis, telefoon, niks, alle lijnen overbelast.
Pas heel laat kregen we contact en was iig schoonzus veilig, wel is er een ons bekende moeder met kind omgekomen.
Volgende dag meteen heengegaan en die aanblik en geur vergeet ik nooit meer, alle jaren alle publicaties en documentaires hierover gevolgd.
Als we daar nog gewoond hadden en het vliegtuig was iets meer naar links neergestort was er een gerede kans dat ik nu jullie zat te terroriseren vanuit de internethemel ja.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wow... M.a.w. als jullie geen huis in Dordt hadden gevonden had jij daar nog gewoond en was jij nu geen mod FA geweest van FOK maar van de internethemel ?
Over lucky gesproken....
Nederland voetbalde geloof ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:23 schreef ondeugend het volgende:
Geen idee waarom ik Studio Sport keek eigenlijk.
Bijlmerramp: Lag tv te kijken en zapte toevallig langs Sky News..."Breaking news.."quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:40 schreef Svensational het volgende:
Andere grote gebeurtenissen waarvan je het nog wel weet?
Tut tut, niet zo aangebrand, ik nam alleen maar aan dat je de bedoeling van het forum snapte, misvatting dus kennelijkquote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die emo smilie had je wel weg kunnen laten mismod
Ik was op kamp en we deden een speurtocht waarin er zogenaamd een vliegtuig was neergestort en we moesten de zwarte doos vindenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 00:29 schreef Svensational het volgende:
Ten tijde van de Bijlmerramp? Was je thuis, op 't werk, aan 't sporten, gezellig dagje uit, had je een wit pak aan?
Hoe dan ook... dit topic loopt ook en voor de geinteresseerden: goede persoonlijke verhalen en goede linksquote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:08 schreef Svensational het volgende:
[..]
Tut tut, niet zo aangebrand, ik nam alleen maar aan dat je de bedoeling van het forum snapte, misvatting dus kennelijk.
Al moet ik bekennen dat ik de helft van je gebeurtenissen niet eens ken.
Dank voor de tip, niet gezien.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe dan ook... dit topic loopt ook en voor de geinteresseerden: goede persoonlijke verhalen en goede links
De Bijlmerramp
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:08 schreef Svensational het volgende:
Al moet ik bekennen dat ik de helft van je gebeurtenissen niet eens ken.
In 1997 was het Cirque du Soleil in Amstedam. De voorstelling 'Alegria' begon met 'mannen in witte pakken'. Dat leverde destijds wat hilariteit op bij het publiek omdat er net weer een politiek onderzoek aan de gang was naar de 'mannen in witte pakken' die ten tijde van de Bijlmerramp actief zouden zijn geweest bij het zoeken naar en verduisteren van bewijsmateriaal.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 23:10 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik was op kamp en we deden een speurtocht waarin er zogenaamd een vliegtuig was neergestort en we moesten de zwarte doos vinden![]()
![]()
![]()
Naderhand wel een freaky coincedence dus.
Zit je lekker voor de buis, vliegt een vliegtuig in je huis. El-Al, El-Al...quote:Op donderdag 9 oktober 2008 00:58 schreef baard8 het volgende:
geen idee wat ik deed, was 7 toen denk ik.. enige wat ik nog weet is iets mei yogho yogho, voor de buis en vliegtuig door je huis..
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zit je lekker voor de buis, vliegt een vliegtuig in je huis. El-Al, El-Al...
Ik ken ook nog alle moppen van die tijd. Zo zit er een man bij de restanten van de flat hartverscheurend te janken. Vraagt een voorbijganger wat er aan scheelt. Zegt de man:"Er was mij een piano beloofd maar ik heb een vleugel gekregen..."
Vertaling, anyone?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:08 schreef Junglebat het volgende:
Ehmm.. achter me Amiga op me kamertje.. radio aan.. Zat font voor een of andere demo te coden
Ach ja, die moppen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ken ook nog alle moppen van die tijd. Zo zit er een man bij de restanten van de flat hartverscheurend te janken. Vraagt een voorbijganger wat er aan scheelt. Zegt de man:"Er was mij een piano beloofd maar ik heb een vleugel gekregen..."
De site ging ook niet plat op 9/11, de moord van Fortuyn, en andere belangrijke gebeurtenissen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:51 schreef rubbereend het volgende:
Ik zat Studio Sport te kijken, rare gedachte; stel dat FOK! toen al bestaan haddan was de site bijna plat gegaan denk ik
DE computer van de 80s en 90s..quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:08 schreef Junglebat het volgende:
Ehmm.. achter me Amiga op me kamertje.. radio aan.. Zat font voor een of andere demo te coden
Of dat Hans Janmaat (voor wie het niet weet: de inmiddels overleden leider van de extreem-rechtse en eveneens overleden partij Centrumdemocraten) was opgepakt: hij stond op het dak van een flat in de Bijlmer te seinen met van die handseinen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Als de situatie toen al zo ernstig was, zouden ze dat ongetwijfeld geprobeerd hebben ja. De situatie was echter nog niet ernstig genoeg voor een noodlanding in een weiland o.i.d en in eerste instantie dachten ze het vliegtuig nog prima naar Schiphol terug te kunnen vliegen. Pas op de terugweg naar Schiphol ging het écht mis (toen 't vliegtuig twee motoren verloor dus) en vanaf dat moment was 't vliegtuig uiteraard ook niet meer bestuurbaar.quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:40 schreef childintime het volgende:
H'sum Noord, Gooimeer, Bijlmer en dat alles in een tijdsbestek van, wat zal het geweest zijn, zo'n 15/ 20 minuten? Weet je wat ik me altijd afvraag....Tussen het Gooimeer en de Bijlmer zitten zulke enorme uitgestrekte weilanden; hebben ze niet kunnen proberen om dat ding daar ergens aan de grond te zetten?
Nou dat klopt niet helemaal. De noodsituatie ontstond al 10 minuten na vertrek toen boven het Gooimeer de twee motoren van de rechtervleugel vielen. Toen besloot de bemanning dat ze wilden landen op baan 27 (Bijlmerbaan).quote:Op zondag 9 november 2008 01:17 schreef Omniej het volgende:
[..]
Als de situatie toen al zo ernstig was, zouden ze dat ongetwijfeld geprobeerd hebben ja. De situatie was echter nog niet ernstig genoeg voor een noodlanding in een weiland o.i.d en in eerste instantie dachten ze het vliegtuig nog prima naar Schiphol terug te kunnen vliegen. Pas op de terugweg naar Schiphol ging het écht mis (toen 't vliegtuig twee motoren verloor dus) en vanaf dat moment was 't vliegtuig uiteraard ook niet meer bestuurbaar.
Dat is wat ik ervan heb meegekregen in ieder geval.
Ah, dat klopt volgens mij beter inderdaad.quote:Op zondag 9 november 2008 10:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou dat klopt niet helemaal. De noodsituatie ontstond al 10 minuten na vertrek toen boven het Gooimeer de twee motoren van de rechtervleugel vielen. Toen besloot de bemanning dat ze wilden landen op baan 27 (Bijlmerbaan).
Om te dalen is er toen een rondje rechtsom over Amsterdam gevlogen.Op dat moment was het vliegtuig nog redelijk goed bestuurbaar. Ter hoogte van de Hollandsche brug werd een 180 graden bocht gemaakt om in het verlengde van Bijlmerbaan uit te komen, evenwijdig aan de A9.
Het ging echt mis toen de snelheid te laag werd en de flaps aan de vleugels naar buiten moesten om de draagkracht (de lift) van de vleugels te vergroten.
De flaps aan de rechtervleugel waren door de afvallende motoren van de vleugel gerukt en alleen aan de linkerkant schoven ze uit. Hierdoor wipte de linkervleugel omhoog en dook de El AL in een rechter spiraalbocht naar de grond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |