Vorige deel: [Special] Volg het debat tussen Joe Biden & Sarah Palinquote:Surveillance-Fiets :
Vannacht vind het tweede debat plaats in de strijd om een plek in het Witte Huis. Vanavond debatteren niet Obama en John tegen elkaar maar hun runningmates Joe Biden en Sarah palin. Verwacht wordt dat het een stevig debat zal worden.
Je kan het debat vanavond live volgen op Nederland 1, het begint om 02:50 uur. Maar als je ook graag wilt discusieren zit je vannacht goed hier op FOK!. We praten vannacht namelijk weer live mee in dit topic.
Vannacht houdt Kirsten Verdel ons constant op de hoogte van het laatste nieuws. Kirsten Verdel (1978) is bestuurskundige, politica en journaliste. Verdel is werkzaam als stafmedewerkster voor Barack Obama, in het campagneteam van de Democratische Partij.
Ze is de eerste buitenlander ooit die direct op het landelijk hoofdkantoor van de DNC werkzaam is tijdens de presidentsverkiezingen. De eerste maanden werkte Verdel in de Research Department, waar ze zich bezig hield met rapid response, opposition research en de debatvoorbereiding van Obama.
Vorige week is ze aan de slag gegaan in de Political Department, waar gewerkt wordt aan de ontwikkeling en uitvoering van de campagnestrategie voor de laatste zes weken van de campagne.
Kirsten volgt samen met 90 andere medewerkers het debat op de voet. Ze stuurt tijdens het debat persberichten, reacties en feitenchecks de deur uit. Kirsten zal ons in dit topic op de hoogte houden van alle ontwikkelingen rondom het debat tussen de runningmates van Obama en John McCain. (Joe biden en Sarah Palin)
Kirsten met Joe Biden.
Lees hier een special met een vraaggesprek met Kirsten.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 03:58 schreef Caesu het volgende:
Dat claimt Noord-Korea zelf ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
-
Ik irriteer me echt dood aan Palin..het lijkt wel autocuequote:Op vrijdag 3 oktober 2008 03:58 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Vind het niet echt een debat, Biden debatteerd, Palin houdt een spreekbeurt.
Ja wat is dat? Een soort van superioriteit uitstralen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:05 schreef darktower het volgende:
McCain keek Obama niet aan tijdens hun debat, Palin kijkt alleen maar recht in de camera...
Ben jij een beetje voor mccain?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ze moet haar eigen ideeen geven en zijn argumenten tegenspreken met tegenargumenten, dit draaien en lullen redt haar vanavond wel maar morgen kraakt de media dit zwaar af.
Ongekend aso aangezien het normaal is te praten tegen degene die een vraag stelt, wat Biden prima doet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:05 schreef darktower het volgende:
McCain keek Obama niet aan tijdens hun debat, Palin kijkt alleen maar recht in de camera...
Ja idd, met gegijzelden win je geen oorlogquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:07 schreef BogardeRules het volgende:
Mccain knows how to win a war??? Welke dan???
nee juist helemaal niet, ik zeg alleen waar palin straks op afgerekend gaat worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:07 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Ben jij een beetje voor mccain?
ik vind biden dan heeeeeeel eng. hij lacht echt te fake. dat is zijn enige minpunt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:10 schreef darktower het volgende:
Geef toe BogardeRules, Biden is best leuk als hij lacht
Oe, ze gaf me een knipoog.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:11 schreef darktower het volgende:
Dat Palin zo recht in de camera kijkt... komt volgens mij nog doordat ze sportlezeres was..
En toen had ze een autocue?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:11 schreef darktower het volgende:
Dat Palin zo recht in de camera kijkt... komt volgens mij nog doordat ze sportlezeres was..
Privileged hoeft niet direct rijk te betekenen. Waar we vooral op hameren in de campagne is dat Obama voor 95% van de Amerikanen de belasting wil verlagen, en voor alleen de 5% allerrijksten de belasting wil verhogen. Na alle bonussen in de top van de zakenwereld hier de laatste jaren en de huidige stand van de economie vinden de meeste mensen dat hier niet zo erg denk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:10 schreef dvr het volgende:
Kirsten, als het over belastingen voor de rijken gaat hebben jullie het over 'the rich' en 'the affluent'. Is dat wel handig? Amerikanen hebben een instinctieve afkeer van belastingen, en een zekere sympathie voor rijken omdat de american dream nu eenmaal wil dat iedereen ooit rijk kan worden. Daardoor zullen m.i. zelfs arme en modale kiezers niet zondermeer positief staan tegen belastingverhogingen voor de rijken. Ik vraag me af of jullie niet beter het woord 'privileged' zouden kunnen gebruiken. Daarmee zouden die belastingverhogingen m.i. een stuk beter te verkopen zijn (en zou je meteen de terechte boodschap overbrengen dat er bij rijk worden meestal wat meer komt kijken dan alleen hard werken). Of denk ik nu te Europees?
Biden geeft eerst een antwoord of tegenargument aan de vraagsteller en gaat dan pas richting camera om zijn punt duifelijk te maken. Palin geeft tegenargumenten straight in de camera, vanaf het begin. Erg irri, op z'n minst.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:10 schreef LouLou het volgende:
Kijk, als Biden in de camera kijkt, probeert hij in ieder geval nog de kijker te "pakken"...die kijkt me niet zo eng doordringend aan als Palin.
Ik moet die Biden anders ook totaal nietquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Argh wat een irritant KUTWIJF is het ook.
is dat niet 95% van de gezinnen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:13 schreef darktower het volgende:
[..]
Privileged hoeft niet direct rijk te betekenen. Waar we vooral op hameren in de campagne is dat Obama voor 95% van de Amerikanen de belasting wil verlagen, en voor alleen de 5% allerrijksten de belasting wil verhogen. Na alle bonussen in de top van de zakenwereld hier de laatste jaren en de huidige stand van de economie vinden de meeste mensen dat hier niet zo erg denk.
al 3 goeie soundbites !!!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:13 schreef tong80 het volgende:
'De groeten aan de leerlingen uit de klas van mijn broer.'
Zul je zien dat ze dat op scholen te zien krijgen
true!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:15 schreef Fokski het volgende:
Wat een ontzettend slappe globale vraagstellingen. Zo kan ik het ook, een beetje lullen over globale punten zonder specifiek op iets in te gaan.
Factcheck.org heeft een hele, (feitelijk foutiefe) heisa daarvan gemaakt dat het 81 procent van alle amerikanen is ipv 95%quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
is dat niet 95% van de gezinnen?
Lyrebird wat vindt je van Palin? Ik vindt haar erg meevallen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:16 schreef Lyrebird het volgende:
WTF, No child left behind was not funded?
Heeft Biden z'n hoofd in z'n hol zitten of zo?
waar,quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Biden scoort dik met die opmerking over Cheney..
denk het niet, kijk hoe de CNN kijkers nu positief.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:18 schreef Salva het volgende:
Leuk om te zien dat Biden de juiste/veilige tactiek heeft gekozen door zich in het debat te richten op McCain en Palin op subtiele wijze te negeren. Arrogantie kan hem daardoor moeilijk worden verweten en hij zal ongetwijfeld als winnaar worden uitgeroepen.
Leuk pratend hoofd; qua brein niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:18 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Lyrebird wat vindt je van Palin? Ik vindt haar erg meevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |