Dat is overdreven, dit is haar derde huwelijk en zijn tweede en hun tweede met elkaar. Wel een beetje storend dat die flashbacks er doorheen moesten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:47 schreef James1988 het volgende:
Erg goede scenes tussen Ludo en Janine, dat is pas acteerwerk. De flashbacks waren ook nog ok, het 'huwelijk' vond ik matig. Maar die twee zijn al zo vaak getrouwd, daar hoeft geen uitgebreide ceremonie bij.
Ludo en Janine
Woah ik vind dat er in een echte cliff ook iets moet gebeuren, de scenes tussen Janine en Ludo waren meesterlijk. Wat dat huwelijk betreft, Anita en Rik zijn al 1x bijna getrouwd (toen nog) de stad erbij en later met iedereen erbij, misschien dat ze het hierom wat simpeler hielden? Ik vond het ook wel mooi dat er een keer andere flashbacks werden gebruikt dan de gebruikele jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:19 schreef nWo4Life het volgende:
De scènes tussen Ludo en Janine waren intens en realistisch. Mooi gedaan!![]()
Ik vond de eindscène niet verkeerd. Het was mooi afgestemd en bracht romantische emoties en flashbacks mooi naar voren. Helaas dat het huwelijk van Anita en Rik zo werd neergezet. Al deze huwelijken hebben nog maar twee toeschouwers, terwijl vroeger het hele dorp uitliep om erbij te kunnen zijn. Dat mis ik wel: van die lange, mooie huwelijken. Toch vond ik deze aflevering niet slecht.
Inderdaad, de laatste 3 seizoenen waren zoals Wilbert Gieske zei volgens diverse sites: als 1 iemand pijn had aan zijn vinger waren er 5 anderen enkel en alleen daarmee bezig, sommigen personages hadden gewoon geen eigen leven behalve het ondersteunen van anderen. Ook gebeurde er soms niks, geen misdaden, geen oplichtingspraktijken, het ging alleen om relationele problemen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:54 schreef Frey het volgende:
Het is een verademing in vergelijking met de laatste 3 seizoenen.
Noud heb ik nooit in de Rozenboom vinden passen. Laat hem maar leuk zijn krantenwijkje lopen maar dan het liefst buiten GTST, exit dus.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:38 schreef GSMboy het volgende:
Geweldige slotscene, goede muziek..
En Nick is een klootzak.
Geweldige nick-tatuur daar in de Rozenboom.![]()
Hopelijk neemt Ludo het weer over door een truukje.....
De Rozenboom is niet meer de Rozenboom zonder Sjors en Noud.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:42 schreef MikeTuinstra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:54 schreef nWo4Life het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk dat je mijn kanaal inmiddels ook hebt gevonden.Ja, ik probeer me te focussen op de oude schurken van de soap met voornamelijk Frits van Houten en Herman Hoogendoorn, de 2 belangrijkste slechteriken naar mijn mening. Momenteel bezit ik helaas alleen nog de seizoen 1 GTST box maar hoop ook seizoen 2 nu snel op de kop te tikken zodat daar ook het een en ander van geupload kan worden.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tsja, na Barbara's legendarische one liner in de kroeg tegen Floris ("ik wil met je naar bed, NU!"), speelt Lorena nu in op de neukgrage Bing, die niet tegen vrouwen kan die hem laten wachten...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:06 schreef Canisfire het volgende:
Lorena en Bing weer een totaal onlogisch kopel.
En Nick en Jack? Wat een scene.
En tis vandaag weer net zo slecht als het was met een aantal totaal onrealistische dingen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:02 schreef fotostarter het volgende:
gtst gaat weer bergopwaarts in mijn ogen
Vond het wel mee vallen op zich.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:43 schreef bobjuh het volgende:
[..]
En tis vandaag weer net zo slecht als het was met een aantal totaal onrealistische dingen.
Bingen en Lorena![]()
Boekhouder die geld over moeten maken voor huur, het terug krijgt gestort en niet uitzoekt wat er aan de hand is![]()
etc
Kijk dat vind ik dan wel weer leukquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:22 schreef alors het volgende:
Bing gaat met Lorena -> Ronja komt erachter -> Ronja zegt: Bing, du gehst raus! -> Bing gaat naar Sjors om over zijn gevoelens te praten -> Sjors komt erachter dat ze hem nog leuk vind -> Het is wederzijds -> Bing en Sjors![]()
![]()
![]()
Maar wel weer ontzettend voorspelbaarquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:30 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Kijk dat vind ik dan wel weer leuk
Om maar weer even in de vergelijkingen vroegen-nu te blijven, nu is het zo dat als 2 personages niemand hebben, de schrijvers ze aan elkaar linken (alhoewel Bing natuurlijk wel iemand heeft, maar) met Sjors en Nick ging het precies zo.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:54 schreef Ticootje het volgende:
"Ik mag je niet, maar ik word wel ontzettend geil van je...." Heerlijke slet.
In seizoen 1 nog niet hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:04 schreef Canisfire het volgende:
Van Arnie en Suzanne snap ik dat wel.
Suzanne was ugly as hell....
Geweldig jaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Een bewegende sprekende landkaart.
Dat is juist goed, als ze dan weer bij elkaar komen zijn ze tenminste even slecht en hoeft ze hem niet steeds weer af te vallen, maar aan andere kant, het personage Janine is pas boeiend geworden door Ludo, daarvoor was Anita nog interressanterquote:
je merkt echt dat er nieuwe schrijvers zijn aangenomenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:54 schreef Ticootje het volgende:
"Ik mag je niet, maar ik word wel ontzettend geil van je...." Heerlijke slet.
een ouder mag zijn/haar kind toch wel een beetje kennen ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:13 schreef suus21 het volgende:
Hoe wist Ludo nou dat Nina daar ja op ging zeggen...
Ja dat vond ik ook grappigquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:03 schreef vencodark het volgende:
Gtst is eigenlijk maar een rommeltje. Bing, Lorena, een obsessieve/jaloerse/claimende Ronja ('s morgens 4 keer bellen waar Bing blijft??), Sjors die weer 'oh zo perfect is', Barbara 'zeur/muts', en Vicky die altijd als een bitchy 'ik -wil-altijd-gelijk-en-mijn-zin-hebben- tegen Floris bezig is.
Maar Ludo, Janine en Dex.![]()
Ik stem nog steeds voor meer humor in de serie. Net als dat voorstukje voor vanavond: Dex loopt boos weg om te gaan sporten en komt daarna weer terug omdat hij zijn tas vergeten is.Heel suf maar vond het toch wel grappig.
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:30 schreef alors het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook grappigIk vind de hele Dex sowieso erg leuk.
Gigi acteert stukken beter en Lorena is wat mij betreft een van de betere personages van de soap geworden.
Nou ik niet, het is inderdaad wel grappig, maar het moet niet de overhand gaan krijgen, anders wordt het weer zo ongelooflijk eentoning flauw, ik stem juist voor meer reëlere verhaallijnen en natuurlijk echte badguy-zakenlui-verhaallijnenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:03 schreef vencodark het volgende:
Ik stem nog steeds voor meer humor in de serie. Net als dat voorstukje voor vanavond: Dex loopt boos weg om te gaan sporten en komt daarna weer terug omdat hij zijn tas vergeten is.Heel suf maar vond het toch wel grappig.
Eens, humor is prima, maar niet zoals in seizoen 17 en 18 waar de humor zogenaamd erbij moet horen. De vreselijke one-liners en open deuren waren minstens elke aflevering aanwezig en dat begon zo ongelooflijk te vervelen. Liever mensen als René, Ludo, Jack, en Dex mag ik ook wel, met indrukwekkende en 'volwassen' verhaallijnen. Ik ben benieuwd hoe die Marleen zich gaat ontwikkelen. Persoonlijk ben ik niet ontevreden over de recente ontwikkelingen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nou ik niet, het is inderdaad wel grappig, maar het moet niet de overhand gaan krijgen, anders wordt het weer zo ongelooflijk eentoning flauw, ik stem juist voor meer reëlere verhaallijnen en natuurlijk echte badguy-zakenlui-verhaallijnen
goeie wraak actiequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:29 schreef Perico het volgende:
Ik ben benieuwd, ook naar de ongure types die Janine wil optrommelen om René te verkrachten..
nou..... ik had niet verwacht dat het gedrag van ludo zou accepteren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:29 schreef Perico het volgende:
Ik hou nu al van Maxime! Zij en Dr. Huygens zijn toch van een heel ander kaliber dan Barbara en Anita.
Ik zag het gisteren aan het eind van de aflvering in de preview.. want doorgaans weet ik liever niet wat er gebeurt! Ik denk wel dat het in een opwelling is gezegd, want ze had het ook over castreren etc.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:33 schreef janimie het volgende:
[..]
goeie wraak actie, maar waar haal je die info vandaan ?
Iedereen neemt sowieso altijd de telefoon op, inderdaad onbeschoft van Ludo. Je kunt merken dat hij het heel moeilijk vindt om de zin van therapie in te zien. Maar zoals gisteren, maakte hij dan toch een knieval, om toch nog wat tegen Maxime te zeggen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou..... ik had niet verwacht dat het gedrag van ludo zou accepteren.
(midden in een gesprek de telefoon opnemen en vervolgens zo weglopen)
ronduit asociaal. ik hoop dat ze ludo daar een keer op terugpakt.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Iedereen neemt sowieso altijd de telefoon op, inderdaad onbeschoft van Ludo. Je kunt merken dat hij het heel moeilijk vindt om de zin van therapie in te zien. Maar zoals gisteren, maakte hij dan toch een knieval, om toch nog wat tegen Maxime te zeggen.
Maar wanneer krijgt Martijn es een patient? Hij is nu ook al een klusser van niks, begint onderhand de kneus van de serie te worden... als "Stoute Wout" was hij beter in het verleden
Dorethea was zijn patient.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:06 schreef Perico het volgende:
Maar wanneer krijgt Martijn es een patient? Hij is nu ook al een klusser van niks, begint onderhand de kneus van de serie te worden... als "Stoute Wout" was hij beter in het verleden
Ik denk dat ik wel begrijp met wat je tegen humor (of de hoeveelheid ervan enzo hebt) want het moet nog wel beetje fatsoenlijk blijven en niet 1 grote grap.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Interressant hoe er hier over het een en ander gedacht wordt, ik ben het alleen niet met alles eens, vooral die humor, het wordt volgens mij juist tijd dat de soap en wat er speelt wat serieuzer wordt. Het gaat al beter, maar eigenlijk moeten we echt helemaal van die Timon & Pumbaa-achtige humor af, vind ik.
Het jammere hiervan en van de al eerder genoemde humor is dat het lijkt alsof ze zichzelf, maar ook deels ons als kijker niet serieus nemen....![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel begrijp met wat je tegen humor (of de hoeveelheid ervan enzo hebt) want het moet nog wel beetje fatsoenlijk blijven en niet 1 grote grap.
En Lonneke... stiekem vond ik Lonneke best leuk, maar ja, net zoals met Lorena lag het er duimendik bovenop, wat ze uitspookte.quote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:45 schreef janimie het volgende:
die jack heeft tegenwoordig een bierpens> dat heeft ie altijd al gehad
hoezo herstellen in het ziekenhuis![]()
Ja maar wel het liefst van een Martine-achtig mens en niet van een softie die ineens even de held wilt uithangen, ik vind Janine en Barbara maar vervelend. Barbara trekt het personage Janine echt omlaag voor mijquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:14 schreef alors het volgende:
Ben ik gtst aan het kijken, valt die kutsite uit
Wat is Barbaar een zeikmiep, beetje dreigen je beste vriendin verraden![]()
Go Janine, hak zn ballen eraf! Zulke dingen à la Martine dat wil ik zien
Het lijkt me toch ook nuttig om enkele verschillen tussen gtst van de eerste seizoenen en van vandaag de dag op papier te zettenquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:40 schreef nWo4Life het volgende:
Janine is goed bezig tegenwoordig.Wel leuk dat er weer eens een oude connectie tussen Meerdijk en New York liep, net als in de eerste seizoenen met de familie Alberts en de Hogendoorn zakenlui.
Ti sento, dat is nou precies wat er mis is met GTST vandaag de dag.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het lijkt me toch ook nuttig om enkele verschillen tussen gtst van de eerste seizoenen en van vandaag de dag op papier te zetten, destijds:
-Had elk personage een taak, baan of volgde een duidelijke opleiding, lanterfanters waren er niet bij in de vaste cast;
-Speelden de scenes zich af in doodnormaal ingerichte woonhuizen (geen designmeubel zoals in Huize Huygens) of op de werkplek (zeker 5 verschillende);
-In de rozenboom werd slechts gedineerd door de upper class, in de koning werd een biertje gedronken, daarnaast bestond de cactus als ontmoetingsplek voor jongeren;
-Werk bestond uit het zakenleven, de politiek, de hulpverlening en voor een klein deel de horeca, niet zoals nu dat alle horecagelegenheden in handen zijn van de personages;
-Er werd regelmatig bier, wijn en wiskey gedronken door personages die niet direct allemaal alcoholisten werden, er werden sigaren en sigaretten gerookt, het personage Jef Alberts draaide na het eten in begin regelmatig een sjekkie.![]()
-De georganiseerde misdaad was altijd prominent of subtiel aanwezig, Herman Hogendoorn en Onno P. Wassenaar waren slechts een van de weinige gezichten die soms van achter de schermen tevoorschijn kwamen, net als Martine Hafkamp in het begin, maar het leek altijd of er veel meer waren. Frits van Houten en later ook Martine bedreven de misdaad op een wat lager niveau. Daarnaast was er ook laag schorem zoals Rien Hogendoorn, David Harkema en Willem Kelder aanwezig;
-Slechteriken waren doorgaans echt in en in slecht, ze hadden geen kinderen of een 'goeierik' als partner voor de lange duur, ook werd hun goede kant veel minder belicht dan nu. En als hun goede kant naar voren kwam, bleek dat ze uiteindelijk toch meer slecht dan goed waren;
-Er waren ook gestoorde maniakken aanwezig die echter nooit soms even de status kregen van een normaal castlid die af en toe een maffe periode heeft zoals bij Isabella Kortrnaer;
-Stalking kwam hierbij regelmatig aan bod, vooral bij Helen Helmink;
Tegenwoordig denken ze dit allemaal te kunnen compenseren door mooie doch inhoudsloze personages met flauwe oneliners, mooi designmubilair en speciaal ontworpen kledij, inhoud makers, het gaat om inhoud.![]()
Vul het lijstje gerust aan zou ik zeggen
Het wordt zeker beter, wat ik nog vergeten ben is het 'ons-kent-ons-sfeertje', er moet weer wat meer anonimiteit komen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat mensen die samen in een huis wonen ook weleens scenes met elkaar moeten hebben, maar vroeger had Laura bijvoorbeeld nagenoeg niks te maken met Martine Hafkamp en ze kenden elkaar ook nauwelijks.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:12 schreef MikeTuinstra het volgende:
Hier en daar begint er enigzins weer een vooruitgangetje in te komen maar het niveau van vroeger wordt bij lange na nog niet gehaald.
Dat zou wel lekker zijn ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:51 schreef suus21 het volgende:
ik wil Stefano terug!
Je slaat de spijker op de kop, ook mede in het licht van de goede analyse van Heer van Bartolhoven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef Canisfire het volgende:
Ik niet ! Stefano was alleen tof in het begin toen het nog een Mafia mannetje was.
Maar met hem sloeg dat eerst nergens op Beginnen als Mafia man en dan vervolgens met Daantje achter de toonbank van Smuldorado kroketen staan te bakken![]()
Ik vind ze nogal lijken op Dian eigenlijk. Zelfde kledingstijl, haar (op kleurtje na) etc.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:40 schreef nWo4Life het volgende:
Marleen vind ik echt uitstraling hebben, zoals de oude personages van weleer.
en met jullie, de rest van de +/-1,2 miljoen kijkers ookquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:03 schreef JOO het volgende:
We zagen vandaag een foto van marly van der velden toen ze nog klein was in beeld
Idd, viel me vorige week al op. Heel subtiel allemaalquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:39 schreef DaMart het volgende:
GTST wordt zeker gesponsord door een zeker vrouwenblad? Vorige week al in het tasje van Anita en nu weer op de bank bij Ludo.
http://www.vindie.nl/quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:37 schreef Perico het volgende:
Achja, het is beter dan dat ze steeds met de Edet pull wat moeten opvegen
(al heb ik hem zelf ook aangeschaft).
Ik vind het ergerlijker dat iedereen steeds met Vindie iets opzoekt..
Dat is nog zieliger dan die chat room ten tijde van Dokter Gijs en Anita die ze toen zelf ontworpen hadden, in een Space Invaders omgevingquote:
het werd eens tijd ookquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Drommels dit topic is bijna vol,
Er moeten nieuwe badguys in namelijk, tot die tijd eren we die van vroegerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
maar waarom toch iedere keer die badguys van weleer?
die komen toch niet meer terug.
Ach een mooie combo is nooit wegquote:van mij mag best die zus van ludo in de titel.
dat ziet er wel veelbelovend uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |