Het lijkt me toch ook nuttig om enkele verschillen tussen gtst van de eerste seizoenen en van vandaag de dag op papier te zettenquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:40 schreef nWo4Life het volgende:
Janine is goed bezig tegenwoordig.Wel leuk dat er weer eens een oude connectie tussen Meerdijk en New York liep, net als in de eerste seizoenen met de familie Alberts en de Hogendoorn zakenlui.
Ti sento, dat is nou precies wat er mis is met GTST vandaag de dag.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het lijkt me toch ook nuttig om enkele verschillen tussen gtst van de eerste seizoenen en van vandaag de dag op papier te zetten, destijds:
-Had elk personage een taak, baan of volgde een duidelijke opleiding, lanterfanters waren er niet bij in de vaste cast;
-Speelden de scenes zich af in doodnormaal ingerichte woonhuizen (geen designmeubel zoals in Huize Huygens) of op de werkplek (zeker 5 verschillende);
-In de rozenboom werd slechts gedineerd door de upper class, in de koning werd een biertje gedronken, daarnaast bestond de cactus als ontmoetingsplek voor jongeren;
-Werk bestond uit het zakenleven, de politiek, de hulpverlening en voor een klein deel de horeca, niet zoals nu dat alle horecagelegenheden in handen zijn van de personages;
-Er werd regelmatig bier, wijn en wiskey gedronken door personages die niet direct allemaal alcoholisten werden, er werden sigaren en sigaretten gerookt, het personage Jef Alberts draaide na het eten in begin regelmatig een sjekkie.![]()
-De georganiseerde misdaad was altijd prominent of subtiel aanwezig, Herman Hogendoorn en Onno P. Wassenaar waren slechts een van de weinige gezichten die soms van achter de schermen tevoorschijn kwamen, net als Martine Hafkamp in het begin, maar het leek altijd of er veel meer waren. Frits van Houten en later ook Martine bedreven de misdaad op een wat lager niveau. Daarnaast was er ook laag schorem zoals Rien Hogendoorn, David Harkema en Willem Kelder aanwezig;
-Slechteriken waren doorgaans echt in en in slecht, ze hadden geen kinderen of een 'goeierik' als partner voor de lange duur, ook werd hun goede kant veel minder belicht dan nu. En als hun goede kant naar voren kwam, bleek dat ze uiteindelijk toch meer slecht dan goed waren;
-Er waren ook gestoorde maniakken aanwezig die echter nooit soms even de status kregen van een normaal castlid die af en toe een maffe periode heeft zoals bij Isabella Kortrnaer;
-Stalking kwam hierbij regelmatig aan bod, vooral bij Helen Helmink;
Tegenwoordig denken ze dit allemaal te kunnen compenseren door mooie doch inhoudsloze personages met flauwe oneliners, mooi designmubilair en speciaal ontworpen kledij, inhoud makers, het gaat om inhoud.![]()
Vul het lijstje gerust aan zou ik zeggen
Het wordt zeker beter, wat ik nog vergeten ben is het 'ons-kent-ons-sfeertje', er moet weer wat meer anonimiteit komen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat mensen die samen in een huis wonen ook weleens scenes met elkaar moeten hebben, maar vroeger had Laura bijvoorbeeld nagenoeg niks te maken met Martine Hafkamp en ze kenden elkaar ook nauwelijks.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:12 schreef MikeTuinstra het volgende:
Hier en daar begint er enigzins weer een vooruitgangetje in te komen maar het niveau van vroeger wordt bij lange na nog niet gehaald.
Dat zou wel lekker zijn ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:51 schreef suus21 het volgende:
ik wil Stefano terug!
Je slaat de spijker op de kop, ook mede in het licht van de goede analyse van Heer van Bartolhoven.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef Canisfire het volgende:
Ik niet ! Stefano was alleen tof in het begin toen het nog een Mafia mannetje was.
Maar met hem sloeg dat eerst nergens op Beginnen als Mafia man en dan vervolgens met Daantje achter de toonbank van Smuldorado kroketen staan te bakken![]()
Ik vind ze nogal lijken op Dian eigenlijk. Zelfde kledingstijl, haar (op kleurtje na) etc.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:40 schreef nWo4Life het volgende:
Marleen vind ik echt uitstraling hebben, zoals de oude personages van weleer.
en met jullie, de rest van de +/-1,2 miljoen kijkers ookquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:03 schreef JOO het volgende:
We zagen vandaag een foto van marly van der velden toen ze nog klein was in beeld
Idd, viel me vorige week al op. Heel subtiel allemaalquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:39 schreef DaMart het volgende:
GTST wordt zeker gesponsord door een zeker vrouwenblad? Vorige week al in het tasje van Anita en nu weer op de bank bij Ludo.
http://www.vindie.nl/quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:37 schreef Perico het volgende:
Achja, het is beter dan dat ze steeds met de Edet pull wat moeten opvegen
(al heb ik hem zelf ook aangeschaft).
Ik vind het ergerlijker dat iedereen steeds met Vindie iets opzoekt..
Dat is nog zieliger dan die chat room ten tijde van Dokter Gijs en Anita die ze toen zelf ontworpen hadden, in een Space Invaders omgevingquote:
het werd eens tijd ookquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Drommels dit topic is bijna vol,
Er moeten nieuwe badguys in namelijk, tot die tijd eren we die van vroegerquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
maar waarom toch iedere keer die badguys van weleer?
die komen toch niet meer terug.
Ach een mooie combo is nooit wegquote:van mij mag best die zus van ludo in de titel.
dat ziet er wel veelbelovend uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |