abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 oktober 2008 @ 18:43:27 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_62057119
overigens heeft el_matador zijn mond vol van de hulpverleners die tekort worden gedaan maar hoe valt dit te rijmen met de opmerkingen van diezelfde hulpverleners die zelf de hele situatie te gek voor worden vonden?

die hebben geen begrip voor zichzelf? Hemelen ze het slachtoffer (sorry, de dader) op omdat ze uren hebben geprobeerd hem er vanaf te praten?

wat een klerelijers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_62057162
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:47 schreef speknek het volgende:
Ik vind het overigens vooral lullig voor z'n ouders, de gedachte dat ze hun kind niet wilde helpen. Voor de jongen heb ik weinig medelijden, die wilde en plein publique zelfmoord plegen om te shockeren, en mooi dat het niet gelukt is.
mee eens zelfmoord is de makkelijkste weg en je zadelt er een hoop mensen mee op
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62057244
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:56 schreef Nosh het volgende:

[..]

Foto's en filmpjes maken van zo'n gruwelijk iets, om ze later met de wereld te kunnen delen:
'Kijk mam, daar zie je waar zijn ribben braken! Die ingewanden staan er ook lekker gedetailleerd op!'

Sorry, maar de ver-youtubing van de samenleving schiet echt door. Mensen hebben alleen nog maar empathie in hun kont als het makkelijk is om verontwaardiging op te brengen. Een puppy die door een soldaat van een klif afgegooid wordt krijgt 4 miljoen views en een storm van protest, maar ondertussen staan bij iedere vechtpartij een goede tien man met hun mobieltjes te kutten.

Echt te triest voor woorden, die apathie. .
en ook hier ben ik het mee eens
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:52:52 #154
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_62057353
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mee eens zelfmoord is de makkelijkste weg en je zadelt er een hoop mensen mee op
Ik denk dat zelfmoord niet altijd de gemakkelijkste weg is, in zekere zin is het wel de enige weg die een persoon denkt te moeten nemen. Zelfmoord is eigenlijk het laatste stukje van het uitschakelen van emoties die jou pijn kunnen doen en jou altijd blijven achtervolgen (ooit eens een opmerking gelezen dat emotionele pijn vaak pijnlijker is dan fysieke pijn omdat het altijd terug komt en nog steeds dezelfde pijn heeft als op het moment waarop het gebeurde).

Die jongen die op het dak stond, had een moment waarop alle pijnlijke emoties konden worden verbroken en het had waarschijnlijk geholpen als er geen menigte bij stond die hem juist aanmoedigde. gevolg: het wordt zwart in zijn denkvermogen en de enige redding kan zijn om voorgoed die emoties van zich af te schudden op een blijvende manier.

Ik heb ergens het idee dat de pijn van herinneringen en emoties nog steeds word onderschat. En het klinkt egoistisch om er een hoop mensen mee op te zadelen, e misschien is dat een beetje zo, maar om dan met een menigte te gaan roepen dat hij het vooral moet doen is vooral een zucht van sensatie en emotieloosheid... het niet willen snappen...
put
your
clothes
on!
pi_62057393
Zul je zien dat de overheid uiteindelijk YouTube gaat verbieden, terwijl dat helemaal niet de oorzaak van het probleem is, maar alleen maar aan het licht brengt hoe verknipt mensen daadwerkelijk zijn.

Er is echt niks nieuws aan de hand. In het oude Rome waren het Christenen die gekruisigd werden, in de Middeleeuwen heksen die op de brandstapel gegooid werden, in de Renaissance politici die onthoofd werden en tegenwoordig zijn het dus dit soort dingen. Het leiden van anderen is altijd al een populaire vorm van vermaak geweest.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62057455
Erg bizar dat van dat publiek. Maar wat ik me nu afvraag, die gozer heeft daar 3 uur gestaan en in die 3 uur hebben ze niets kunnen verzinnen om hem te redden. Ik kan er in 1 minuut al meerdere verzinnen:

- megagrote trampoline onderaan het gebouw
- tranq. gun en hem verdoven
- iemand het dak opsturen om op een sneaky wijze te bespringen

Niet allemaal even uitvoerbaar maar in 3 uur kan je vast wel iets beters verzinnen dan ik in 1minuut.
pi_62057699
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:57 schreef ARR-I het volgende:
Erg bizar dat van dat publiek. Maar wat ik me nu afvraag, die gozer heeft daar 3 uur gestaan en in die 3 uur hebben ze niets kunnen verzinnen om hem te redden. Ik kan er in 1 minuut al meerdere verzinnen:

- megagrote trampoline onderaan het gebouw
Op het moment dat hij ziet dat ze die trampoline aan het uitladen zijn springt hij natuurlijk meteen.
quote:
- tranq. gun en hem verdoven
Vervolgens duikelt hij naar voren en valt hij alsnog
quote:
- iemand het dak opsturen om op een sneaky wijze te bespringen
En vervolgens vallen ze allebei
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62057738
quote:
Niet allemaal even uitvoerbaar maar in 3 uur kan je vast wel iets beters verzinnen dan ik in 1minuut.
Bovendien denk ik dat als je met een tranq. gun van voren schiet het slachtoffer achterover valt...
pi_62058053
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:42 schreef DroogDok het volgende:
Bij het "aanmoedigen" kan ik me nog wat voorstellen, maar het daarna foto's maken is nogal smakeloos.
Waarom?Ik zie er geen verschil in.

Ik zal niet zeggen: laat die ramptoeristen zelf eens vliegen, kunnen ze live filmpjes maken en de kick ervaren van het vallen.

Bewust de politie tegenwerken met de dood tot gevolg mag van mij een flinke straf verdienen (en dan heb ik het er niet over of hij wel of niet zou gaan springen)

Ik moet trouwens zeggen dat ik me altijd een beetje boos maak over mensen die zelfmoord plegen in aanwezigheid van andere mensen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62058986
Overigens hadden ze in die drie uur ook wel dat publiek kunnen verwijderen, lijkt mij.

Verder vind ik het walgelijk hoe makkelijk mensen zelfmoord altijd veroordelen. Dat is echt niet iets dat je zomaar doet, iemand die dat doet zal het echt helemaal niet meer zien zitten en het gevoel hebben dat er niemand is die om hem geeft. Of zelfs ziek in het hoofd zijn. En dat wordt dan zo makkelijk veroordeeld, opgeruimd staat netjes, echt walgelijk. Ik kan me niet voorstellen dat mensen die zo oordelen echte vrienden hebben of onvoorwaardelijk van iemand kunnen houden.
pi_62059604
`Lutser ga eens lekker deaud` jeugd noem ik dat.
pi_62060738
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:43 schreef sp3c het volgende:
overigens heeft el_matador zijn mond vol van de hulpverleners die tekort worden gedaan maar hoe valt dit te rijmen met de opmerkingen van diezelfde hulpverleners die zelf de hele situatie te gek voor worden vonden?

die hebben geen begrip voor zichzelf? Hemelen ze het slachtoffer (sorry, de dader) op omdat ze uren hebben geprobeerd hem er vanaf te praten?

wat een klerelijers
Je begrijpt er weer niets van, zo blijkt. Lees mijn posts nog es door, reageer daarop en ik sta je te woord. Dit is te vaag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator donderdag 2 oktober 2008 @ 10:15:06 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_62070509
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je begrijpt er weer niets van, zo blijkt. Lees mijn posts nog es door, reageer daarop en ik sta je te woord. Dit is te vaag.
het slaat dan ook totaal nergens op

jij roept dat er geen respect wordt opgebracht voor de hulpverleners omdat mensen zeggen dat een kereltje dat zo in de war is dat hij zelfmoord wil plegen toejuichen te zot voor woorden is ... hoe zit dat dan met die hulpverleners zelf die het ook te zot voor worden vonden?

brengen die geen begrip op voor zichzelf?

hoe werkt dit?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 10:38:52 #164
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62071038
Heeft Rammstein een mooi lied over...
pi_62072988
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik geef je volledig gelijk downthedrain. Maar volgens mij vindt minstens 80 procent in dit topic het ook gewoon ziek wat die mensen gedaan heeft, gelukkig.

Er zijn misschien een stuk of 5 users die er minder negatief tegenover staan.
Er is natuurlijk een contrast.
Iemand aansporen om te springen zou ik ook niet doen, althans. Hangt er ook wel een beetje van de situatie af.
Ik heb wel eens tegen zo'n quasi depressief emo figuur gezegd doe dan! die constant zat te drijgen met zelfmoord Maargoed.

Maar ik leef ook in geen enkele mate mee met de springer.
Zelfmoord vind ik een vooral egoistisch middel om jezelf te ontdoen van je shit.

Dat die mensen in die meute nu opeens moeilijk gaan doen over trauma's daar heb ik gewoon geen woorden voor. Dat is zo verschrikkelijk zielig.
Moeten ze zichzelf maar niet dermate bezuipen dat ze de controle over hun acties verliezen.
pi_62073171
Ik heb in dit geval niet zo'n moeite met het zelfmoordslachtoffer, die zal er toch wel flink doorheen hebben gezeten en dat blijft altijd onverminderd sneu en triest.

Maar inderdaad, de nieuwswaarde lijkt me die sociaalgestoorde jongeren, heel vreemd en wreed. Al kan ik me niet voorstellen dat dit 'vroegah' anders was Er zijn gewoon simpele zielen, sterker nog, een groot percentage vd bevolking. What can you do..
pi_62077752
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:54 schreef Seneca het volgende:
Zul je zien dat de overheid uiteindelijk YouTube gaat verbieden, terwijl dat helemaal niet de oorzaak van het probleem is, maar alleen maar aan het licht brengt hoe verknipt mensen daadwerkelijk zijn.

Er is echt niks nieuws aan de hand. In het oude Rome waren het Christenen die gekruisigd werden, in de Middeleeuwen heksen die op de brandstapel gegooid werden, in de Renaissance politici die onthoofd werden en tegenwoordig zijn het dus dit soort dingen. Het leiden van anderen is altijd al een populaire vorm van vermaak geweest.
Vermaak (en zeker dit soort vermaak) is een goede uitweg om het eigen lijden te vergeten. Vandaar ook dat er zoveel low-lifes op af komen.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:00:33 #168
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_62079410
De maatschappij is gewoon KUT.

Je hoeft niet op iemand te rekenen als je verkracht wordt in een park, en als je zelfmoord wil plegen, gaan mensen je aanmoedigen ook nog.

Dat niet iemand anders hem neergeschoten heeft, om hem even extra te helpen... Maar dat zal de volgende stap wel zijn.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_62079599
Te gek voor woorden
pi_62085525
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:00 schreef Jo0Lz het volgende:
De maatschappij is gewoon KUT.

Je hoeft niet op iemand te rekenen als je verkracht wordt in een park, en als je zelfmoord wil plegen, gaan mensen je aanmoedigen ook nog.

Dat niet iemand anders hem neergeschoten heeft, om hem even extra te helpen... Maar dat zal de volgende stap wel zijn.
Maatschappij? Denk dat het wel iets verder gaat als dat.
Oorlog bijvoorbeeld.

De mensheid als zijnde is gewoon een dom dier.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 22:22:24 #171
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_62091681
kom van dat dak af! ik waarschuw niet meer!
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_62094430
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:38 schreef Wheelgunner het volgende:
Heeft Rammstein een mooi lied over...
Welke is dat?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 08:48:55 #173
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_62098974
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:36 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Welke is dat?
Spring ?

Maar dat gaat over een brug, dus wellicht dattie een andere bedoelde?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 11:14:17 #174
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_62101605
2 dingen;

1 - Het zal 99,9999999 en nog wat 9% van de mensheid een absolute rotzorg wezen of jij, ik danwel een willekeurig ander persoon vandaag of morgen dood neervalt.
2 - Mensen zijn doorgaans uit op sensatie. Het feit dat men zich over het algemeen moet verontschuldigen voor die behoefte doet daar niets aan af.

Combineer 1 en 2, en je snapt prima hoe het kan dat een menigte een suicidale persoon toejuicht in zijn pogingen zelfmoord te plegen. Dit is bovendien ook wel vaker gebeurd. Het is dus niet anders dan dit. Het echte leven = wél GeenStijl.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_62101748
Jezus, wat lees ik veel gruwelijke reacties. Wat een gebrek aan empathisch vermogen! Stuitend...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')