Geen Kristin Hersch. Er zijn -naast het gras- wel wat overeenkomsten met de vorige dame.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:18 schreef schaap001 het volgende:
[ afbeelding ] Hi di Hi!![]()
En ik heb geen idee, wat betreft de dame in het gras... Kristin Hersh misschien
Geen idee wie je bedoelt, maar deze dame komt uit de VS.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:45 schreef ranja het volgende:
Die dame uit Zweden waar ze gister bij dwdd zo lyrisch over waren?
quote:(born June 27, 1958) is an American singer/songwriter and multi-instrumentalist who has released seven albums featuring her often-hushed vocal style, confessional lyrics, and distinctive violin. Her 1994 album
received widespread critical acclaim, including being featured as a top album of the 1990s by the music magazine Spin. She is also known as a guest performer and/or session musician on over sixty records by a variety of artists, including John Mellencamp, Simple Minds, David Bowie, Neil Finn, Sheryl Crow, Iggy Pop, Jewel and Eels.
Lijkt me ook. Dacht eigenlijk dat 'ie niet zo moeilijk zou zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:08 schreef Grobbel het volgende:
Lisa Germano, lijkt me...
figuurzaag +1quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ja. Volgens mij klopt dat wel.
Mijn record vanochtend was 2 minuten Beelen. Wân druif zeg.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:22 schreef schaap001 het volgende:
Frits Spits van Giel Fucking Beelen !
en terecht
quote:When the mysteriousalbum came out, it was largely ignored until rumors started floating that somehow
was involved with the project. Capitol Records finally confirmed the rumors, with the result that a good number of aging
fans bought their very first (and likely only) ambient house record. The thing is, it's a bit disingenuous to say that it is a
record in the strictest sense.
Ever mindful of current chart trends,invited former
bassist and ambient house pioneer
to remix the track. In the course of four days in
's studio in October 1992,
deconstructed the album into samples and created nine different mixes, incorporating material from new recordings by
, old demos, found sound tapes and even samples of tracks from 1979. The performances are by
, true, but it's
's sampling and remix skills that created the album.
Knap! Las het gisteren dat ze een nieuw album gaan maken: had nog nooit van het bestaan van het project gehoord...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Paul McCartney, Fireman
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:36 schreef knars het volgende:
Youth
De beste band van het Europese vasteland. Zo, dat moest er een keer uit!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Tocotronic?
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En de volgende doe ik ook niet.
Dat wordt F5'en met Newbie...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:04 schreef cafca het volgende:
[..]
De volgende keer een top 40 vraag uit '83 of '84 ......
quote:A massive international hit, the song reached number one on the Billboard Hot 100 singles chart in the USA, spending two weeks at the top in July 1974, number one on the R&B singles chart, and repeating the feat on the UK singles chart, spending three weeks at the top of the chart in July 1974. In total it sold over 11 million copies internationally.
MadMaster +1quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:24 schreef MadMaster het volgende:
Gezien de vorige vraag lijkt me dat George McCrae met Rock Your Baby...
Ik zag 'm bij Pauw & Witteman..., verschrikkelijk...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:41 schreef bukgeit het volgende:
Het is vast die nare Goor met Sugar Baby Love (Rubettes)
Dat dus...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:41 schreef bukgeit het volgende:
Het is vast die nare Goor met Sugar Baby Love (Rubettes)
simple as that. erg opvallend vind ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:30 schreef Grobbel het volgende:
Bij beide staat een kubus op de cover van de meest recente cd?
zo is t niet moeilijk neequote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:42 schreef ranja het volgende:
misschien is het handig als je de letters eerst weghaalt?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:42 schreef ranja het volgende:
Allebei weleens op Pinkpop gestaan, zal wel te voor de hand liggend zijn...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:23 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen The Cure en Di-rect?
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:02 schreef ranja het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Elbow en Blood Red Shoes.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:42 schreef ranja het volgende:
Owja... nou je het zegt: Di-Rect heeft de hoes van Staring At The Sea gejat.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:02 schreef MadMaster het volgende:
Het is een overeenkomst à la deze:
[..]
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:11 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Owja... nou je het zegt: Di-Rect heeft de hoes van Staring At The Sea gejat.
Sjo! Het antwoord in dezelfde minuut als de vraag: binnen een paar seconden zelfs... daar zat echt enkel de tijd tussen om de naam in te tikken en op enter te drukken!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Xavier Rudd
Siquote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:17 schreef bartrid het volgende:
music for the masses, depeche mode?
Nee wel een AMerikaanse band.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:38 schreef ranja het volgende:
Metallica?
MadMaster +1quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:48 schreef MadMaster het volgende:
Kings Of Leon?
Maar wel met o.a. het repertoire van de Talking Heads, zie de website...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef ranja het volgende:
David Byrne zonder Talking Heads, hm, dubieus...
En vele anderen...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:03 schreef ranja het volgende:
King
Queen
Prince
Princess
Queen Adreena
King Bee
The Fresh Prince
Queen B
Prince Buster
Queens of the Stoneage
Ah, herkenbaar...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:30 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb Staring At The Sea alleen op LP en heb al een paar keer bij de koopjesbak van de FRS met de CD van Di-rect in mijn handen gestaan in de veronderstelling dat ik die van The Cure had. Gelukkig kwam ik er elek keer weer op tijd achter...
en waarom ook nietquote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:50 schreef Burnett het volgende:
laat ik the cranes er maar weer eens ingooien...
Niks meer aan doen!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:50 schreef schaap001 het volgende:
Robert Palmer - Addicted To Love
Tone Loc - Wild Thing
Shania Twain - I Feel Like A Woman
... alhoewel Robert Palmer ook een andere kan zijn; lijken op elkaar...![]()
... die zou ik juist vanwege de hoes laten staanquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:24 schreef MadMaster het volgende:
Deze heb ik volgens mij juist ooit gekocht vanwege de hoes: Supertramp - Incredibly Stamped
Jeez, dat je dat zo uit je mouw kan schudden...quote:
Ranja +1quote:All we wanna' do is have a good time,
then you went and took our hearts away.
And no-one ever asks us our opinion, no no, we don't get a say.
AM, FM all of that jazz, we'd rather sing along with Yazz.
Whatever happened to the radio ?
They never play the songs we know.
Golden Oldies, Rolling Stones, we don't want them back.
I'd rather jack, than Fleetwood Mac.
No Heavy Metal, Rock 'n' Roll, music from the past,
I'd rather Jack, to Fleetwood Mac.
Can't they see that every generation, has music for its own identity ?
So why's the DJ on the radio station, always more than twice the age of me ?
Who needs Pink Floyd or Dire Straits, it's not our music that's out of date ?
Demographic stereo, they never play the songs we know.
...
Heb je ook een vraag?quote:
quote:The Wildhearts - 29 x The Pain
Here, sitting in my room, with The Replacements and Husker Du, like a rebel without a clue
and the Beatles and the Stones get to hang out with Ramones
and the Pistols shunning fame, as they sing the old refrain
as they always will again, like 29 x the pain
I see Starz, and the moon is Big and Black, well there's a full Sheer Heart Attack
a-but the Cheapest Trick of all is when I hear that London Call
I need something and I need it fast, I need Jason Scorching past
I need to feel they feel the same, 'cos when they almost know my name it's like 29 x the pain
times the pain
29 x the pain, times the rain
29 x the pain, times the pain
times the pain, but it all ends up the same
kiss my heart, like The Damned did from the start
c'mon make me feel like me, S.L.F. or B.O.C.
give me old, give me new, lend me all you're feeling too
'cos the sounds that twist and curl, it's a brave new world
I'm up, I could not get down, well I get all my friends around
and I can be there once again, I'm gonna miss Kurt Cobain
just like 29 x the pain
times the pain
times the pain (and all the gaps and all the pain)
times the pain (tomorrow always cries my name)
times the pain - it makes it all worthwhile again
quote:From Elvis Presley to Marilyn
Cassius Clay to Billy the Kid
Ooh ooh ooh ooh
Ooh ooh ooh ooh
From Jackie O to J.F.K.
Little Richard and Lady Day
Ooh ooh ooh ooh
Ooh ooh ooh ooh
Everyone played a different role
<knip>
From Valentino to Fonteyne
Al Capone to John Wayne
From Harley D to Lenny Bruce
Harry Dean to Betty Blue
From Sister Sue to Judy Teen
Marty Wilde to Morrisey
From Johnny Rotten to Charlie Chaplin
Madonna Ciccone to Little Satnin
And back to Elvis and Marilyn
Sugar Ray and Billy the Kid
Jackie O J.F.K.
Little Richard and Lady Day
knars +1quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:56 schreef knars het volgende:
afgaande op het tshirt: born to be $old?
Wie?quote:gaat de bekende Britse bokser Ricky Hatton helpen met het opnemen van een kerstsingle. De artiest zal de muziek verzorgen voor een cover van het liedje Hi Ho Silver Lining (1967).
Helemaal goed. bigshadow +1quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:57 schreef bigshadow het volgende:
Standing on the shoulders of giants
What is the story (morning glory)
Be here now
Definetly maybe
6 in totaalquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:13 schreef ranja het volgende:
hebben die al 4 albums? ik ken er geen een
Eensch.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 17:03 schreef belsen het volgende:
More life in a tramps vest en Have a nice day waren ook erg goed, daarna kakte het ernstig in.
Ik ga ermee akkoord, sorry dat ik offline was.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:46 schreef schaap001 het volgende:
Performance and Cocktails (die heb ik... Bartender and The Thief is wel
)
You Got To There To Come Back
Language Sex Violence and Others (heet ie geloof ik)
Goed zo!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:00 schreef knars het volgende:
Ah, ja, dit is een maand of wat terug ook gevraagd. Het is een antwoord op Exile on Main Street van de Stones, waarbij al haar liedjes een antwoord zijn op de liedjes van de Stones. Vervolgens kwam er een discussie of dat wel klopte ofzo
* MadMaster was in de HMH bij dit verder geweldige concert aanwezig en gelukkig was Bløf als laatste zodat we voor de massale uittocht weg konden...quote:Op zondag 5 oktober 2008 00:36 schreef knars het volgende:
Ja, er was een feestavond met allerlei optredende acts. Krezip deed Shocking Blue, Spinvis was er, maar wie hoor ik weer? Blöf... Dus: radio weer uit, en ranja +1
Volgens mij is dat dezelfde docu die ook als DVD is bijgesloten bij de onlangs uitgebrachte versie van het album.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 22:05 schreef Z het volgende:
http://stereogum.com/arch(...)guyville_010476.html
Liz Phair over Guyville en de Chicago scene. Erg leuke en informatieve docu.
Magnapop ?quote:Op zondag 5 oktober 2008 10:05 schreef ranja het volgende:
We zien het grootste deel van een albumhoes. Welke band staat er op de spelen (en speelt natuurlijk ook op de plaat zelf)?
[ afbeelding ]
Natuurlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 07:29 schreef tong80 het volgende:
Kwam niet op de naam van Throwing Muses. Schiet me nu te binen.
WeezerButler + 1quote:Op maandag 6 oktober 2008 07:38 schreef WeezerButler het volgende:
Fons Dellen
Jaap Boots
Bram van Splunteren ???
Lotje Ijzermans
quote:Op maandag 6 oktober 2008 08:51 schreef tong80 het volgende:
Tuurlijk
Misschien dat ie ook bij de earring heft gerspeeld of Q 65
quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:36 schreef schaap001 het volgende:
Band 1 (samen met de zanger van band 3 ; Rudy Bennett) tot 1967: dat zijn The Motions.
Tijd voor 2e bakkie...quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:49 schreef WeezerButler het volgende:
Al terug van de koffie ?? [ afbeelding ]
Als cafca of Gambolputty 'm even intikt...?quote:Op maandag 6 oktober 2008 13:53 schreef WeezerButler het volgende:
Ok. degene die met de derde naam komt krijgt het punt .... anders staat het waarschijnliijk nog tot 26 oktober
Tja, ik had hem dus al opgezocht.....Gambol mag hem inkoppen, dusquote:Op maandag 6 oktober 2008 18:47 schreef Burnett het volgende:
[..]
Als cafca of Gambolputty 'm even intikt...?
Starship it is...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 08:50 schreef WeezerButler het volgende:
Jefferson Starship??? Tenzij ze in ee n andere fase zaten. Airplane
Klopt, band nr. 3 was Galaxy-Linquote:
quote:The indians send signals
From the rocks above the pass
The cowboys take positions
In the bushes and the grass
The squaw is with the corporal
She is tied against the tree
She doesn't mind the language
Its the beating she don't need
MadMaster + 1quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 09:52 schreef MadMaster het volgende:
Cool For Cats - Squeeze
Net op de radio tijdens de Rock Top 500 op Arrow Classic Rock, dusquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:29 schreef schaap001 het volgende:
[..]
MadMaster + 1
En wat betreft die vraag: dat lijkt Jaz Coleman wel links: Killing Joke...
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 11:20 schreef WeezerButler het volgende:
Cracker
Geen idee.... Trickyquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:00 schreef WeezerButler het volgende:
Deze bijna voetballer staat in zijn paspoort als John Martin Maher
Beter bekend als ? Na een test training hoorde Maher niets meer ...
I was good enough for City, but they didn't follow up because I was probably the only player out there wearing eyeliner.
Johnny Marrquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:00 schreef WeezerButler het volgende:
Deze bijna voetballer staat in zijn paspoort als John Martin Maher
Die deed "You Got To Hide Your Love Away" op diezelfde soundtrackquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:28 schreef Grobbel het volgende:
Of Eddie Vedder van Pearl Jam...
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:35 schreef ranja het volgende:
Hothouse Flowers?
dat wist ik dan weer niet...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:41 schreef Mizh het volgende:
ze stonden vorig jaar nog op glastonbury
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |