abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62034015
Ja met mij.

Vanmiddag vond ik een brief in de bus, van mijn bovenbuurman betreffende 'geluidsoverlast'. Ik woon in een appartementencomplex (flat) en draai wel eens muziek als ik onder de douche sta. Kennelijk gaat de brief daarover :

Mijn eerste reactie was mijn sleutels pakken en een verdieping hoger verhaal gaan halen. De woordekeuze van deze man haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Een hoop interessant gelul over niks, leuke intro ook, maar ik weet zelf hoe gehorig dit gebouw is (valt best mee).

Ik ben uiteindelijk maar blijven zitten, want volgens mij kan ik dit doeltreffender aanpakken en daarom is dit topic, hoe zouden jullie zo'n brief aanpakken ? Om wat feiten op een rijtje te zetten het volgende :
Ik woon hier nu 9 jaar. In het begin heb ik een housewarming, verjaardag en millenium gevierd met het hele hok vol mensen. Destijds kreeg ik al een brief dat ik 'een hok met stampende kannibalen ben' en weet ik veel wat voor juridische oergeluiden daar nog meer bij zaten. Ik meen die brief te hebben beantwoord op advies van mijn vriendin destijds. In eerste instantie stond ik voor zijn deur en deed hij niet open (of durfde niet te openen, hij was thuis, kan ook dat de muziek te hard stond bij hem).

Ik woon hier nu 7 jaar alleen, heb geen feest meer thuis gevierd, maar draai met enige regelmaat een lekker muziekje vanaf de iMac, soms wat harder, want onder de douche staan met muziek vind ik heerlijk. helaas kan mijn Mac niet zo hard met zijn interne speakers, de stereo heb ik al tijden niet meer aan gehad. Ik douche me voornamelijk 's avonds en 's weekends met muziek (en zeep) en nooit na 22 uur of voor 10/11 uur.

Wat betreft gehorigheid heeft hij wel een beetje gelijk, ik hoor soms de buren (niet woordelijk) als ik sta te koken door het ventilatiekanaal, hetzelfde heb ik in het toilet. Overigens hoor ik dus ook wanneer mijn bovenbuurman wat op de grond laat vallen, bv nierstenen.

Hoe dan ook, wat moet je met zo'n figuur ? Ik ben zelf meer iemand van 'bel dan op als je er last van hebt, ik heb geen idee wanneer het hinderlijk zou moeten zijn'. Ik hoor de muziek zelf amper onder de douche, het kan zijn dat de bas door het gebouw harder doorklinkt, maar kom op interne speakertjes van een Mac .... Ik wil hem een brief terug sturen en ik overweeg of ik ook wat moeilijk woorden zal gaan gebruiken icm een lange neus ofzo.

Verder herken ik me totaal niet in het verhaal. Ik denk dat je het best kunt horen als je met je oren op de grond gaat liggen, maar mijn benedenbuurman (heb ik net gemaild) hoort wel eens wat, maar heeft totaal geen last en kwam duidelijk lacherig over (zelfs zonder de brief te lezen). Verder vind ik dat ik best een beetje leefgenot mag hebben, hij zal ook wel eens klussen of struikelen, ik denk ben me altijd bewust van het tijdsstip.

Wie is hij ? Ik gok een gefrustreerde PvdAer, CU zou kunnen, maar ik denk dat hij over geloof ook alleen maar zou klagen. Hij is grijs, stoffig, zijn huis is een klerebende en ik kom hem soms tegen bij de brievenbussen, meer contact hebben we niet (toch zou hij kunnen of moeten weten (als rechtschapen burger) dat ik geen mevrouw ben ...). Ik ben gewoon een vrijgezelle gozer zonder haar, ik luister graag naar muziek en meen me te herinneren dat ik vorige week een keer luidkeels heb meegezongen (jaja, ik luister niet alleen dance/house) ...

Wie helpt me even op weg ? Wat laat ik terugkomen in de brief, wat kun je beter niet zeggen ? Hoe zou jij het aanpakken ?

Mods, WGR is te serieus voor dit geval, KLB is een kleuterschool, ik heb GC gekozen vanwege het alledaagse karakter van dit soorten 'problemen' en de luchtigheid die ik zoek om dit op te lossen ...

[ Bericht 0% gewijzigd door elcastel op 01-10-2008 06:40:50 ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62034223
Nb. in de brief die ik 8 jaar terug ontving (2 kantjes) had hij het over 'recupereren van maatschappelijke stress', dat zou zijn recht zijn etc. Ik gok op een uitgerangeerde gefrustreerde lul dus. Hij eiste destijds verbetering en zou anders een dwangsom overwegen per incident en eventuele waardevermindering van zijn woning op mij verhalen ...
. / .
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62034297
Briefje ophangen in de hal: aan diegene die mij een brief stuurt: krijg ongezien de tyfus
pi_62034415
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 13-05-2011 02:04:22 ]
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:11:19 #5
193910 Obituary
Freelance idiot
pi_62034525
Prachtig.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:12:37 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62034611
Ik vind het een hele nette brief en als het echt zo slecht geïsoleerd is kan ik me best voorstellen dat het gedreun irritant kan zijn. Wat hij zegt klopt gewoon bij bepaalde muziek dan komen maar slechts enkele tonen zoals BASS geluid door. Dan hoor je steeds gebonk en dat kan best irritant zijn. In deze brief beschuldigt hij je nergens van maar vraagt je gewoon er rekening mee te houden. Hij scheld niet uit en noemt je niet asociaal.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:14:49 #8
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_62034632
Gast heeft issues. Dat lijkt me duidelijk.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:15:59 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62034679
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:14 schreef mirved het volgende:
Ik vind het een hele nette brief
Wellicht iets té netjes?
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 21:16:01 #10
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_62034682
hehe.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:16:08 #11
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62034687
Ik zou er verder niet eens op in gaan.. Ik heb ooit ook zo'n geweldige onderbuurman gehad en hield mij ook netjes aan die tijden.. Ik heb zelfs voor hem mijn boxen verplaatst naar een hoger niveau om zo te voorkomen dat meneer er last van had. Uiteindelijk stuurde hij zelfs de politie op mij af, ik heb hen laten luisteren op welk volume ik normaal mn muziek draaide en zelfs zij kregen een lach op hun gezicht van dit slaat nergens op.. Toen ik daarna nog steeds klachten kreeg (en zo hard stond mijn muziek niet, draai het tegenwoordig waar ik nu woon harder) heb ik resoluut de volumeknop opengedraaid en de boxen weer een plekje op de grond gegeven. Dit soort lui blijven zeiken en daar kan je verder geen flikker aan doen. Toen ik eenmaal die aanpak had genomen heb ik nooit meer iets vernomen. Hij begreep volgens mij wel dat hij te ver was gegaan.
Na een jaar is hij overigens wel verhuist.
Kom nou.. Dan had hij maar moeten kiezen voor een vrijstaand appartement
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:17:21 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_62034728
"welke worden aangedreven door versterkers met veel power."

Moet dat niet vermogen zijn? Anders is dat een stijlbreuk in zijn brief.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:20:02 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62034801
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:17 schreef donroyco het volgende:

Dat moet je terugsturen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:22:16 #14
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62034876
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:20 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat moet je terugsturen.
Eensch!
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_62034999
Ik vind die brief eigenlijk wel humor (de manier waarop de tekst geschreven is).

Dat de benedenbuurman geen last heeft zegt eigenlijk vrij weinig over de eventuele last voor de bovenbuurman.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_62035027
quote:

Om maar even door te gaan op donroyco.

Schrijf een brief terug met iets als:
"Kunt u, als u een moment geen last heeft van overmatig gebonk, het woord 'power' eventueel toelichten? Dat woord komt niet voor in mijn van Dale woordenboek."

En dan zo'n aangetekende brief waar de ontvanger voor de verzendkosten moet opdraaien (even dat woord kwijt)
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:30:45 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62035193
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:26 schreef no1uknow het volgende:
En dan zo'n aangetekende brief waar de ontvanger voor de verzendkosten moet opdraaien (even dat woord kwijt)
Of 25 bakstenen opsturen zonder ze te frankeren
pi_62035305
Maar euhm, je luistert alleen muziek vanuit je iMac? Dan heeft die gast echt geen recht van spreken. Als ik dadelijk tijd heb dan zal ik eens kijken of ik een net zo'n dergelijk overdreven stuk taalbraaksel op mijn scherm kan toveren
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:41:31 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_62035539
Niet op ingaan en gewoon je ding blijven doen, als hij er echt veel overlast van ondervindt zal hij of nog een briefje schrijven of misschien (stel je voor) eens bij je aanbellen. Als je nu gaat corresponderen, schiet je daar niets mee op en heeft hij misschien waar ie op uit was.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62035795
Ik vind die brief eigenlijk wel vermakelijk. Ik zou er ook absoluut even de tijd voor nemen om een prachtige brief terug te sturen. Neem een week de tijd en noteer alle dure woorden of zinnen die je te horen krijgt. Zo'n kunststukje terugsturen is natuurlijk vele malen mooier dan even aanbellen. Soms is het prachtig om dingen moelijk op te schrijven als het makkelijk kan.

Toch zou ik de boodschap niet direct vergeten. Het zou eventueel best vervelend kunnen zijn. Mijn buurjongen had ook de leuke eigenschap zeer regelmatig de muziek hard aan te zetten. Dat ging echter wel om een uitstekende muziekintallatie. Het vervelende daarvan was dat je voornamelijk de bas kon horen. De muziek zelf hoorde je altijd in zeer onregelmatige fasen langskomen, omdat meneer niet van de volumeknop af kon blijven. Zet dan de muziek wat harder, maar blijf er verder vanaf. Dan kan ik lekker meegenieten.

Geef in die brief ook aan dat je best bereid bent tot een bezoek aan de ruimtes die last hebben van deze geluidshinder. Op die manier kan je zelf ondervinden of het legitieme klachten zijn. Ook zou ik een opmerking maken over de toegankelijkheid van de woning. Een brief was helemaal niet nodig geweest. De voordeur was heel goed bereikbaar. Meneer had ook even langs kunnen komen. Je bijt toch heus niet.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_62035984
Die brief!
Raap me op!

Zal wel een gefrustreerde, ontslagen Geenstijl redactielid zijn.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  dinsdag 30 september 2008 @ 21:55:03 #22
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_62035991
Hij is in iedergeval Monty Python fan. Altijd leuk
The Light Is Leaving Us All
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:02:43 #23
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_62036254
tvptje
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_62036888
Ik zou willen dat ik dergelijke welbespraakte buren had .
I was an atheist until I realized I was God
pi_62037294
Zet dat geluid zacht, zet een koptelefoon op of ga verhuizen naar een vrijstaand pand.
pi_62037818
quote:

Het is sowieso larie, ik heb geeneens een versterker aanstaan. Een imac (waar ik dus muziek op draai) heeft interne speakers, een iMac is zo'n all-in-one ding ...
pi_62037847
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef kastanova het volgende:
Ik zou willen dat ik dergelijke welbespraakte buren had .
Dat is nog maar de vraag, ik ken hem alleen van 'hallo' en zijn schrijfstijl irriteert me mateloos.
pi_62037959
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:16 schreef Red_Cat het volgende:
Ik zou er verder niet eens op in gaan.. Ik heb ooit ook zo'n geweldige onderbuurman gehad en hield mij ook netjes aan die tijden.. Ik heb zelfs voor hem mijn boxen verplaatst naar een hoger niveau om zo te voorkomen dat meneer er last van had. Uiteindelijk stuurde hij zelfs de politie op mij af, ik heb hen laten luisteren op welk volume ik normaal mn muziek draaide en zelfs zij kregen een lach op hun gezicht van dit slaat nergens op.. Toen ik daarna nog steeds klachten kreeg (en zo hard stond mijn muziek niet, draai het tegenwoordig waar ik nu woon harder) heb ik resoluut de volumeknop opengedraaid en de boxen weer een plekje op de grond gegeven. Dit soort lui blijven zeiken en daar kan je verder geen flikker aan doen. Toen ik eenmaal die aanpak had genomen heb ik nooit meer iets vernomen. Hij begreep volgens mij wel dat hij te ver was gegaan.
Na een jaar is hij overigens wel verhuist.
Kom nou.. Dan had hij maar moeten kiezen voor een vrijstaand appartement
Ik wil er wél op in gaan. Deze brief is redelijk vlak, maar ik heb al een voorgeschiedenis, die ik hier wellicht wat onderbelicht laat. 7 Jaar terug was ik een stampende kannibaal en stonk het naar afgewerkte lucht via de luchtkanalen (dat moet de wiet en het bier zijn geweest).

En wat dat zeiken heb je een punt; ik schat hem zo in en alleen al vanwege dat idee verdient hij een brief terug. Ik heb het overwogen hoor, gewoon doen of die brief per ongeluk tussen de oud-papier is gerakt. Ik heb ook overwogen om hem terug te sturen met een sticker erop : SPAM, deze brief komt niet door ons filter en is ongewenst ...
pi_62038024
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:35 schreef pjhu het volgende:
Zet dat geluid zacht, zet een koptelefoon op of ga verhuizen naar een vrijstaand pand.
Nou ik heb ook gewoon recht op een beetje leven in de brouwerij. Het is absoluut niet zo dat hier constant de boel hard aan staat, ik douche me hooguit 10 minuten (hangt er ook vanaf of ik mijn haar was . ). En eigenlijk als hij zo goed weet waar hij woont, dan zou hij moeten verhuizen, hij kan kennelijk weinig leven om zich heen hebben.

Voor de duidelijkheid, ik woon in een centrum, er rijden hier auto's rond, de Polderbaan vliegt hier overheen, 's weekends lallende jongeren en om mij heen meerdere jongeren die tot laat op het balkon zitten te kletsen 's zomers ...
pi_62038086
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:41 schreef Adelante het volgende:
Niet op ingaan en gewoon je ding blijven doen, als hij er echt veel overlast van ondervindt zal hij of nog een briefje schrijven of misschien (stel je voor) eens bij je aanbellen. Als je nu gaat corresponderen, schiet je daar niets mee op en heeft hij misschien waar ie op uit was.
Ik overweeg het nogsteeds, die arme man heeft misschien dagen de tijd gehad om die brief te schrijven en wil nu zijn rendement, ik zou pislink worden als er niet gereageerd werd, maar ja ... het jeukt.

.
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:09:45 #31
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62038350
Ah, ik zie dat je mijn brief ontvangen hebt.
Life is what you make it.
pi_62038872
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:49 schreef Karammel het volgende:
Ik vind die brief eigenlijk wel vermakelijk. Ik zou er ook absoluut even de tijd voor nemen om een prachtige brief terug te sturen.
Vind ik ook. Vooral zo vormelijk, wollig en theatraal mogelijk geschreven.

Recupereren van de maatschappelijke stress.
Prachtig!
Blowt hij niet zelf stiekem ook?
pi_62038920
Hij maakte een Monty Python grapje.
pi_62039232
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef Xennia het volgende:
Blowt hij niet zelf stiekem ook?
Ik hoor wel een hoop gevouw en gebrokkel soms van boven. Maar nee, deze man blowt zéker niet, dan neem je deze moeite niet.
pi_62039284
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:40 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik hoor wel een hoop gevouw en gebrokkel soms van boven. Maar nee, deze man blowt zéker niet, dan neem je deze moeite niet.
Dus je gaat er niet even voor zitten?
pi_62039314
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:41 schreef Xennia het volgende:
Dus je gaat er niet even voor zitten?
Misschien, als ik nuchter ben
pi_62039539
Hij klinkt een beetje schizo naja, of vereenzaamd

Ik zou 's middags rond een uur of 4 'losjes' aanbellen , ff wat vragen hem laten praten en dan beetje reageren. Zeggen dat je het echt niet zo hard hebt staan (weet hij zeker dat jij het bent), aanbieden je installatie even op de gebruikelijke sterkte te zetten en dan weer bij hem gaan luisteren (voor de moeite). Maandje rekeinng met hem houden en dan waait het wel over. Gewoon ff de aardige buurjongen doen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_62040295
Ik heb een verstandelijk gehandicapte buurvrouw die zo nu en dan op christelijke tijden hard naar Kinderen voor Kinderen luistert of zelf met een karaokesetje ''Ademnood'' zingt. Ik vind dat dat af en toe gewoon moet kunnen, mits op schappelijke tijden. Ook al luister ik er niet graag naar, maar dan had ik maar meer geld moeten hebben om een vrijstaand huis te kopen aan zee.
pi_62040397
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:33 schreef Xennia het volgende:
Ik heb een verstandelijk gehandicapte buurvrouw die zo nu en dan op christelijke tijden hard naar Kinderen voor Kinderen luistert of zelf met een karaokesetje ''Ademnood'' zingt.
Wat is er met de begintune van Bassie & Adriaan gebeurd? .
I was an atheist until I realized I was God
pi_62040424
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:40 schreef kastanova het volgende:

[..]

Wat is er met de begintune van Bassie & Adriaan gebeurd? .
Whaha, dat weet ik niet. Ik werk om die tijd
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:11:22 #41
2651 svann
night-hawk
pi_62041229
Die laatste Monty Python zin!

Ik denk dat je buurman een beetje wereldvreemd is, maar wel echt zijn best heeft gedaan je een nette vriendelijke brief te schrijven.
Ga eens verbaasd langs.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:23:20 #42
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_62041279
Brief terugschrijven
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_62041320
Die brief!
Ik ben eerlijk gezegd ook best benieuwd naar de brief van 8 jaar geleden.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_62041355
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:54 schreef elcastel het volgende:
Ja met mij.

Vanmiddag vond ik en brief in de bus van mijn bovenbuurman,
Wat heb jij in zijn bus te zoeken?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62041360
Geweldige brief. Ik zou inderdaad een soortgelijke wollige brief terugschrijven waarin je natuurlijk ook nog even moet refereren aan je kannibalistische neigingen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62041369
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:54 schreef elcastel het volgende:
Wat betreft gehorigheid heeft hij wel een beetje gelijk, ik hoor soms de buren (niet woordelijk) als ik sta te koken door het ventilatiekanaal, hetzelfde heb ik het toilet.
Over knallende bassen gesproken ... hier heb je natuurlijk een mooi aanknopingspunt voor je repliek
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:46:12 #47
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62041378
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik wil er wél op in gaan. Deze brief is redelijk vlak, maar ik heb al een voorgeschiedenis, die ik hier wellicht wat onderbelicht laat. 7 Jaar terug was ik een stampende kannibaal en stonk het naar afgewerkte lucht via de luchtkanalen (dat moet de wiet en het bier zijn geweest).

En wat dat zeiken heb je een punt; ik schat hem zo in en alleen al vanwege dat idee verdient hij een brief terug. Ik heb het overwogen hoor, gewoon doen of die brief per ongeluk tussen de oud-papier is gerakt. Ik heb ook overwogen om hem terug te sturen met een sticker erop : SPAM, deze brief komt niet door ons filter en is ongewenst ...
Ik vind je SPAM idee wel een geweldige reactie op zijn brief
pi_62041452
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:20 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat moet je terugsturen.
Inderdaad!

Geachte bovenbuurman,

thans wil ik u er op wijzen dat de correcte Nederlandse term term waarmee de kracht van een versterker uitgedrukt wordt "vermogen" is, in tegenstelling tot het in uw brief gebruikte woord "power".

Hoogachtend,

Uw onderbuurman.
pi_62041457
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:46 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Koop dan op zijn minst ook echt een potje spam, doe daar een rood lintje aan en bevestig daar de brief aan met die tekst er op.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 03:02:02 #50
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_62041470
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:46 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Zwak. Ik zou net zo een brief terugschrijven, verdient de beste man wel
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_62041477
Wat een prachtige brief
Hij heeft nieteens jou de schuld, maar de constructie!

Als hij dat laatste niet had gedaan zou ik nu een topic openen om te kijken welke fokker hem heeft geschreven!
pi_62041480
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 03:02 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Zwak. Ik zou net zo een brief terugschrijven, verdient de beste man wel
Eens. En minimaal 3 kantjes.
pi_62041481
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:58 schreef mcDavid het volgende:

Geachte bovenbuurman,
Om in stijl te blijven:

Geachte bovenbuurvrouw/bovenbuurman,

En (ministerie voor) "silly noises" moet natuurlijk "achterlijke geluiden" zijn
.
pi_62041837
Typisch een gevalletje voor :

pi_62041952
Geachte Buurman,

Van de gehorigheid onzer appartementen ben ik mij zeer bewust; ik lijd al jaren aan insomnia doordat u 's nachts in uw slaap praat en ik alles woordelijk kan verstaan. Om er toch maar het beste van te maken, werk ik uw verhalen uit tot korte scenario's die al enige tijd op TV worden uitgezonden onder de namen Jiskefet, Koefnoen en Gooische Vrouwen.

Ook uw toiletbezoeken gaan niet ongemerkt voorbij - op mijn computer houd ik al sinds 2003 het tijdstip en de tijdsduur bij van al uw grote en kleine boodschappen (uw record, mocht dit u interesseren, was 20 juli 2004, waarop u negenmaal plaste en driemaal poepte). U douchet opvallend weinig en hebt sinds 2 maart 2005 geen seks gehad - maar allicht wordt daar het een door het ander verklaard.

Waar het dan de overlast betreft die u van mij meent te ondervinden, volsta ik ermee te zeggen dat u mijn muzieksmaak weliswaar treffend verwoord hebt, maar dat ik niet over een versterker beschik en dat de externe boxjes van mijn MP3-speler zo zwak zijn, dat ik ze zelf al niet meer hoor als ik er meer dan een meter vandaan zit. Het spijt me dan ook het vermoeden te moeten uitspreken, dat uw kwelgeest een ander is dan ikzelf.

Dat onderwijl Gods zegen moge rusten op uw verdere pogingen de overlastgever te achterhalen, wenst u toe,

Uw toegenegen

-Onderbuurman-
  woensdag 1 oktober 2008 @ 06:30:24 #56
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62041977
.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 06:32:35 #57
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62041983
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:33 schreef PP. het volgende:
Die brief!
Ik ben eerlijk gezegd ook best benieuwd naar de brief van 8 jaar geleden.
Ik ook. Ik heb gisteren nog even gezocht, niet te vinden ... .

Wat betreft die rijdende rechter; ik schat hem echt zo in dat hij die opbelt, of de schijn wil ophouden. Misschien ben ik nog wel wat getriggered door de brief van 9 jar geleden, .
  woensdag 1 oktober 2008 @ 06:39:52 #58
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62042000
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:11 schreef svann het volgende:
Ik denk dat je buurman een beetje wereldvreemd is, maar wel echt zijn best heeft gedaan je een nette vriendelijke brief te schrijven.
Ga eens verbaasd langs.
Dat is zo hoor, maar ik vind dat je beter even kunt aan- of opbellen als het net gebeurt. Eigenlijk zeg ik dat ook omdat ik vermoed dat hij zich dan zo druk maakt dat hij niet kán bellen, . Het is meer de hele opzet van deze brief waardoor ik hem totaal niet serieus kan nemen, ik weet namelijk dat het hoorbaar zou kunnen zijn, maar als ik het zelf bijna niet hoor in mijn eigen huis ...

Er zal dan ook zeker een brief terug gaan waarin ik zal melden dat ik me niet herken in zijn conclusies en dat hij zich wellicht vergist. En of ik zeg dat ik er toch rekening mee zal houden en doe dat vervolgens niet ... (dat doe ik immers al, ik vier al 7 jaar mijn verjaardag niet . ).

Ik vind het een beetje hypocriet om tegen mij te zeuren dat het gehorig is, als het nou eenmaal gehorig is.Wat moet ik doen ? Altijd op sokken lopen, mijn vriendin een sok in de mond stoppen in bed en mijn muziek uitlaten ? Ik bedoel what's next ?
pi_62042079
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 06:07 schreef dvr het volgende:
Geachte Buurman,

Van de gehorigheid onzer appartementen ben ik mij zeer bewust; ik lijd al jaren aan insomnia doordat u 's nachts in uw slaap praat en ik alles woordelijk kan verstaan. Om er toch maar het beste van te maken, werk ik uw verhalen uit tot korte scenario's die al enige tijd op TV worden uitgezonden onder de namen Jiskefet, Koefnoen en Gooische Vrouwen.

Ook uw toiletbezoeken gaan niet ongemerkt voorbij - op mijn computer houd ik al sinds 2003 het tijdstip en de tijdsduur bij van al uw grote en kleine boodschappen (uw record, mocht dit u interesseren, was 20 juli 2004, waarop u negenmaal plaste en driemaal poepte). U douchet opvallend weinig en hebt sinds 2 maart 2005 geen seks gehad - maar allicht wordt daar het een door het ander verklaard.

Waar het dan de overlast betreft die u van mij meent te ondervinden, volsta ik ermee te zeggen dat u mijn muzieksmaak weliswaar treffend verwoord hebt, maar dat ik niet over een versterker beschik en dat de externe boxjes van mijn MP3-speler zo zwak zijn, dat ik ze zelf al niet meer hoor als ik er meer dan een meter vandaan zit. Het spijt me dan ook het vermoeden te moeten uitspreken, dat uw kwelgeest een ander is dan ikzelf.

Dat onderwijl Gods zegen moge rusten op uw verdere pogingen de overlastgever te achterhalen, wenst u toe,

Uw toegenegen

-Onderbuurman-
PS Waarom praat u tegen uw dode papegaai?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 1 oktober 2008 @ 09:17:11 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62043414
Die brief uit de OP!
Men wat een geneuzel!

Ik zou trouwens in je reply wel ook iets zeggen over idd het wassen van je haar!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 oktober 2008 @ 09:17:17 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62043416
Ik zou hem een keurige brief terug sturen. Mooie enveloppe, dik 80 grams papier, strak gevouwen. Keurig zijn adres op een sticker geprint met een laserprinter. Bezorgd door TNT.

Met in de brief een 5 tal kranten letters geplakt.

STERF
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:49:07 #62
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62045287
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou hem een keurige brief terug sturen. Mooie enveloppe, dik 80 grams papier, strak gevouwen. Keurig zijn adres op een sticker geprint met een laserprinter. Bezorgd door TNT.

Met in de brief een 5 tal kranten letters geplakt.

STERF
kijk dan weer wel uit voor vingerafdrukken
pi_62046000
Wat een buurman.
pi_62046180
nodig hem uit voor een kopje thee
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 oktober 2008 @ 11:32:05 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62046228
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:49 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

kijk dan weer wel uit voor vingerafdrukken
Neuh, ik had keurig de afzender erbij gezet
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:58:16 #66
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_62046840
Beste Bovenbewoner,

Hartelijk dank voor uw brief.
Ik weet natuurlijk wel dat ons appartementencomplex enigszins verouderd is, maar dat het zo ernstig is gesteld is met met name de ruimten tussen de vloeren en het gebroddel aan mij voorgeveltje, daar schrik ik toch wel van.
Ik wil u dan ook vriendelijk bedanken voor de heldere uiteenzetting.

Helaas ben ik niet in het bezit van een nieuwerwets appaat met "power". Ik ben slechts in het bezit van een ouderwetse transistorradio, zodat ik af en toe het laatste nieuws kan beluisteren. Dat is eigenlijk mijn enige bezit.

Ik begrijp dan ook werkelijk niet waar de afschuwelijke, monotone stampgeluiden vandaan komen.

Wellicht zou een van onze andere appartementbewoners u kunnen vertellen wie er verantwoordelijk is voor zoveel geluidsoverlast. Immers, wij zullen met zijn allen tot een prettige leefomgeving moeten kunnen komen.

Ik heb nog een klein puntje van mijn kant; als u des avonds of des nachts nog gebruik maakt van het toilet, zou u dan zo vriendelijk willen zijn het toilet pas de volgende morgen door te spoelen?
Dat maakt voor mij, als beneden bewoner, een significant verschil en zou mij zeker helpen tot wat meer woongenot te komen.

Hoogachtend,

De Benedenbuurman.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_62049774
Gebruik vooral veel bijvoeglijke naamwoorden en voegwoorden in je zinnen, zoals je buurman. Woorden als ''alsmede'', ''ergo'', ''desalniettemin''.

De brief van dvr vind ik briljant

[ Bericht 32% gewijzigd door Xennia op 01-10-2008 14:38:37 ]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:08:10 #68
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62051188
Leuk.
pi_62051605
Gewoon een brandende krant door de brievenbus. Wel even je apparatuur afdekken om waterschade te voorkomen.
Never lose the sight of the thrill of sneezing
pi_62052035
Wat een type, die bovenbuurman! Wel erg sneu dat hij zich zo moet opwinden in een brief, wel het toppunt van kneuzigheid om het probleem in een brief te verwoorden in plaats van aan te bellen. Blijkbaar probeert de man je op deze manier te intimideren?
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 06:07 schreef dvr het volgende:
Geachte Buurman,
[...]
Ik zou 'm sturen !
pi_62052404
Ik zou een brief schrijven en deze dan inspreken en opnemen op de computer en dit loeihard afdraaien ipv een brief sturen.

Of dan minstens zo'n vouwkaart waarop je iets in kan spreken.

doet me denken aan "Wanna hear the most annoying sound in the world?? iueeeeeeeee!!!" (dumb & dumber)
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_62054411
Wat een leuke brief. Ik zou vaker muziek draaien en mogelijk ook wat harder zodat er vaker van die vermakelijke brieven op de deurmat belanden.

Uiteraard wel hier posten zodat we er allemaal van kunnen genieten.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:59:27 #73
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62054475
Ik krijg ineens een idee. Bij je vrienden zo'n zelfde brief in de bus gooien
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:02:56 #74
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62054579
Geachte buurman,

ik begrijp dat u het niet fijn vindt te luisteren naar urenlang hard gebonk.
Maar ik ben een man en mijn zak moet af en toe ook leeg.

Sterker nog, ik vind het helemaal niet prettig dat u aandacht besteedt aan de quality time met mijn vriendin danwel mijn handkar.
Bijgesloten vindt u twee oordopjes en een schema voor de komende 3 maanden.
Mochten er wijzigingen optreden dan laat ik u dat tijdig weten.

Met vriendelijke groet,

Buurman X
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62054603
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:59 schreef Nembrionic het volgende:
Ik krijg ineens een idee. Bij je vrienden zo'n zelfde brief in de bus gooien
Of bij de hele flat.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:06:49 #76
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62054679
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:58 schreef doeka het volgende:
Beste Bovenbewoner,

Hartelijk dank voor uw brief.
Ik weet natuurlijk wel dat ons appartementencomplex enigszins verouderd is, maar dat het zo ernstig is gesteld is met met name de ruimten tussen de vloeren en het gebroddel aan mij voorgeveltje, daar schrik ik toch wel van.
Ik wil u dan ook vriendelijk bedanken voor de heldere uiteenzetting.

Helaas ben ik niet in het bezit van een nieuwerwets appaat met "power". Ik ben slechts in het bezit van een ouderwetse transistorradio, zodat ik af en toe het laatste nieuws kan beluisteren. Dat is eigenlijk mijn enige bezit.

Ik begrijp dan ook werkelijk niet waar de afschuwelijke, monotone stampgeluiden vandaan komen.

Wellicht zou een van onze andere appartementbewoners u kunnen vertellen wie er verantwoordelijk is voor zoveel geluidsoverlast. Immers, wij zullen met zijn allen tot een prettige leefomgeving moeten kunnen komen.

Ik heb nog een klein puntje van mijn kant; als u des avonds of des nachts nog gebruik maakt van het toilet, zou u dan zo vriendelijk willen zijn het toilet pas de volgende morgen door te spoelen?
Dat maakt voor mij, als beneden bewoner, een significant verschil en zou mij zeker helpen tot wat meer woongenot te komen.

Hoogachtend,

De Benedenbuurman.
Deze sluit wel redelijk aan op mijn beoogde brief. Ik ben me van geen kwaad bewust, alhoewel ... ik weet wel precies waar hij het over heeft. Ik ga hem uitgebreid complimenteren over zijn uiteenzetting over dit gebouw en als voetnoot gooi ik er iets als, ow ja, dat geluid ? Dat kan niet van mij zijn.

Maar ik wacht nog even af wat er allemaal bij komt, daarbij, die brief gaat misschien pas over anderhalve week de deur uit, laat hem eerst maar even zweten. Daarbij ga ik hem vragen of hij misschien ook de gemeente wil aanschrijven. Er wordt hier tegenover flink verbouwd aan het gemeentehuis en dat brengt nogal wat afschuwelijke, monotone stampgeluiden met zich mee. Hij kan daar vast wel een leuk stukje over schrijven.

En dan nog wat geouwehoer over langstrekkende jongeren in het weekend, auto's met van die geluidslaboratoriums eronder om nog maar niet te spreken van de silly noises die uit hun opgevoerde systemen bralt.

Ik denk dat ik hem alle wind uit de zeilen ga nemen en vervolgens externe speakers koop (voor onder het luchtkanaal).
.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:35:38 #77
167595 mirved
Infobesitas
pi_62059995
Beste gast van hierbovuh,

Het duurduh effies maar ik denk dat ik nu wel bechrijp wat je geschrefuh heb. Ik hoor die bonkuh ook hoor! Nu jij er ook over begin kan men psygoloog niet meer zegge dat ik ut muh inbeelt. Het zijn die tyfus dwergen die tussen de schotten kruipuh. Ze make me hardstikke gek zeg ik je! Behalve de herrie die se make, stelen ze ook juh spul asje ligt te ronken. Ik had gister nog 6 gram in huis en vanmorge was allus weg! Soms sla ik wel eens met muh hoof tege de muur maar dat is alleen om ze weg te jage hoor! Maar goed ik moe nu gaan moe me melden bij reclassering. Je weets

Groetjes leipe henkie

PS: hebbie soms nog steriele naalden?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:47:36 #78
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62060378
Ik kan hem ook in Breezerstijl schrijven natuurlijk. Overigens stelen die dwergen niet al mijn spullen, maar wel mijn sokken uit de wasmachine.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:12:02 #79
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62076607
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:47 schreef elcastel het volgende:
Ik kan hem ook in Breezerstijl schrijven natuurlijk. Overigens stelen die dwergen niet al mijn spullen, maar wel mijn sokken uit de wasmachine.
Oh zijn dat de dwergen?? Ik vroeg het mij altijd al af
pi_62100557
Geniaal die brief van je boven buurman. Ik ben benieuwd wat je hem terug gaat sturen
Misschien moet je toch gewoon bij m aan bellen en er onder het genot van een pilsje over praten.
Haters gonna hate.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:59:17 #81
3498 Barb
Graduated Fool
pi_62387216
Ellepel, wat heb je nou uiteindelijk gedaan?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_62388785
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:59 schreef Barb het volgende:
Barb.
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:54:11 #83
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_62390990
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:59 schreef Barb het volgende:
Babr ! .

Nog niks, ik denk dat ik gewoon doorga waar ik mee bzeig was, douchen met muziek dus.
pi_62401177
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 21:14 schreef mirved het volgende:
Ik vind het een hele nette brief en als het echt zo slecht geïsoleerd is kan ik me best voorstellen dat het gedreun irritant kan zijn. Wat hij zegt klopt gewoon bij bepaalde muziek dan komen maar slechts enkele tonen zoals BASS geluid door. Dan hoor je steeds gebonk en dat kan best irritant zijn. In deze brief beschuldigt hij je nergens van maar vraagt je gewoon er rekening mee te houden. Hij scheld niet uit en noemt je niet asociaal.
Mee eens.
pi_62411002
ben benieuwd
당신을 사랑합니다
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')