Wellicht iets té netjes?quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:14 schreef mirved het volgende:
Ik vind het een hele nette brief
Dat moet je terugsturen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:17 schreef donroyco het volgende:
"welke worden aangedreven door versterkers met veel power."
Moet dat niet vermogen zijn? Anders is dat een stijlbreuk in zijn brief.
Eensch!quote:
Om maar even door te gaan op donroyco.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:17 schreef donroyco het volgende:
Of 25 bakstenen opsturen zonder ze te frankerenquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:26 schreef no1uknow het volgende:
En dan zo'n aangetekende brief waar de ontvanger voor de verzendkosten moet opdraaien(even dat woord kwijt)
Het is sowieso larie, ik heb geeneens een versterker aanstaan. Een imac (waar ik dus muziek op draai) heeft interne speakers, een iMac is zo'n all-in-one ding ...quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:17 schreef donroyco het volgende:
Dat is nog maar de vraag, ik ken hem alleen van 'hallo' en zijn schrijfstijl irriteert me mateloos.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:22 schreef kastanova het volgende:
Ik zou willen dat ik dergelijke welbespraakte buren had.
Ik wil er wél op in gaan. Deze brief is redelijk vlak, maar ik heb al een voorgeschiedenis, die ik hier wellicht wat onderbelicht laat. 7 Jaar terug was ik een stampende kannibaal en stonk het naar afgewerkte lucht via de luchtkanalen (dat moet de wiet en het bier zijn geweest).quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:16 schreef Red_Cat het volgende:
Ik zou er verder niet eens op in gaan.. Ik heb ooit ook zo'n geweldige onderbuurman gehad en hield mij ook netjes aan die tijden.. Ik heb zelfs voor hem mijn boxen verplaatst naar een hoger niveau om zo te voorkomen dat meneer er last van had. Uiteindelijk stuurde hij zelfs de politie op mij af, ik heb hen laten luisteren op welk volume ik normaal mn muziek draaide en zelfs zij kregen een lach op hun gezicht van dit slaat nergens op.. Toen ik daarna nog steeds klachten kreeg (en zo hard stond mijn muziek niet, draai het tegenwoordig waar ik nu woon harder) heb ik resoluut de volumeknop opengedraaid en de boxen weer een plekje op de grond gegeven. Dit soort lui blijven zeiken en daar kan je verder geen flikker aan doen. Toen ik eenmaal die aanpak had genomen heb ik nooit meer iets vernomen. Hij begreep volgens mij wel dat hij te ver was gegaan.
Na een jaar is hij overigens wel verhuist.
Kom nou.. Dan had hij maar moeten kiezen voor een vrijstaand appartement
Nou ik heb ook gewoon recht op een beetje leven in de brouwerij. Het is absoluut niet zo dat hier constant de boel hard aan staat, ik douche me hooguit 10 minuten (hangt er ook vanaf of ik mijn haar wasquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:35 schreef pjhu het volgende:
Zet dat geluid zacht, zet een koptelefoon op of ga verhuizen naar een vrijstaand pand.
Ik overweeg het nogsteeds, die arme man heeft misschien dagen de tijd gehad om die brief te schrijven en wil nu zijn rendement, ik zou pislink worden als er niet gereageerd werd, maar ja ... het jeukt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:41 schreef Adelante het volgende:
Niet op ingaan en gewoon je ding blijven doen, als hij er echt veel overlast van ondervindt zal hij of nog een briefje schrijven of misschien (stel je voor) eens bij je aanbellen. Als je nu gaat corresponderen, schiet je daar niets mee op en heeft hij misschien waar ie op uit was.
Vind ik ook. Vooral zo vormelijk, wollig en theatraal mogelijk geschreven.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:49 schreef Karammel het volgende:
Ik vind die brief eigenlijk wel vermakelijk. Ik zou er ook absoluut even de tijd voor nemen om een prachtige brief terug te sturen.
Ik hoor wel een hoop gevouw en gebrokkel soms van boven. Maar nee, deze man blowt zéker niet, dan neem je deze moeite niet.quote:
Dus je gaat er niet even voor zitten?quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:40 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik hoor wel een hoop gevouw en gebrokkel soms van boven. Maar nee, deze man blowt zéker niet, dan neem je deze moeite niet.
Misschien, als ik nuchter benquote:Op dinsdag 30 september 2008 23:41 schreef Xennia het volgende:
Dus je gaat er niet even voor zitten?
Wat is er met de begintune van Bassie & Adriaan gebeurd?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:33 schreef Xennia het volgende:
Ik heb een verstandelijk gehandicapte buurvrouw die zo nu en dan op christelijke tijden hard naar Kinderen voor Kinderen luistert of zelf met een karaokesetje ''Ademnood'' zingt.
Whaha, dat weet ik niet. Ik werk om die tijdquote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat is er met de begintune van Bassie & Adriaan gebeurd?.
Wat heb jij in zijn bus te zoeken?quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:54 schreef elcastel het volgende:
Ja met mij.
Vanmiddag vond ik en brief in de bus van mijn bovenbuurman,
Over knallende bassen gesprokenquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:54 schreef elcastel het volgende:
Wat betreft gehorigheid heeft hij wel een beetje gelijk, ik hoor soms de buren (niet woordelijk) als ik sta te koken door het ventilatiekanaal, hetzelfde heb ik het toilet.
Ik vind je SPAM idee wel een geweldige reactie op zijn briefquote:Op dinsdag 30 september 2008 22:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik wil er wél op in gaan. Deze brief is redelijk vlak, maar ik heb al een voorgeschiedenis, die ik hier wellicht wat onderbelicht laat. 7 Jaar terug was ik een stampende kannibaal en stonk het naar afgewerkte lucht via de luchtkanalen (dat moet de wiet en het bier zijn geweest).
En wat dat zeiken heb je een punt; ik schat hem zo in en alleen al vanwege dat idee verdient hij een brief terug. Ik heb het overwogen hoor, gewoon doen of die brief per ongeluk tussen de oud-papier is gerakt. Ik heb ook overwogen om hem terug te sturen met een sticker erop : SPAM, deze brief komt niet door ons filter en is ongewenst ...
Inderdaad!quote:
Koop dan op zijn minst ook echt een potje spam, doe daar een rood lintje aan en bevestig daar de brief aan met die tekst er op.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:46 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Ik vind je SPAM idee wel een geweldige reactie op zijn brief
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:46 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Ik vind je SPAM idee wel een geweldige reactie op zijn brief
Eens. En minimaal 3 kantjes.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 03:02 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]Zwak. Ik zou net zo een brief terugschrijven, verdient de beste man wel
Om in stijl te blijven:quote:
Ik ook. Ik heb gisteren nog even gezocht, niet te vinden ...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:33 schreef PP. het volgende:
Die brief!
Ik ben eerlijk gezegd ook best benieuwd naar de brief van 8 jaar geleden.
Dat is zo hoor, maar ik vind dat je beter even kunt aan- of opbellen als het net gebeurt. Eigenlijk zeg ik dat ook omdat ik vermoed dat hij zich dan zo druk maakt dat hij niet kán bellen,quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:11 schreef svann het volgende:
Ik denk dat je buurman een beetje wereldvreemd is, maar wel echt zijn best heeft gedaan je een nette vriendelijke brief te schrijven.
Ga eens verbaasd langs.
PS Waarom praat u tegen uw dode papegaai?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 06:07 schreef dvr het volgende:
Geachte Buurman,
Van de gehorigheid onzer appartementen ben ik mij zeer bewust; ik lijd al jaren aan insomnia doordat u 's nachts in uw slaap praat en ik alles woordelijk kan verstaan. Om er toch maar het beste van te maken, werk ik uw verhalen uit tot korte scenario's die al enige tijd op TV worden uitgezonden onder de namen Jiskefet, Koefnoen en Gooische Vrouwen.
Ook uw toiletbezoeken gaan niet ongemerkt voorbij - op mijn computer houd ik al sinds 2003 het tijdstip en de tijdsduur bij van al uw grote en kleine boodschappen (uw record, mocht dit u interesseren, was 20 juli 2004, waarop u negenmaal plaste en driemaal poepte). U douchet opvallend weinig en hebt sinds 2 maart 2005 geen seks gehad - maar allicht wordt daar het een door het ander verklaard.
Waar het dan de overlast betreft die u van mij meent te ondervinden, volsta ik ermee te zeggen dat u mijn muzieksmaak weliswaar treffend verwoord hebt, maar dat ik niet over een versterker beschik en dat de externe boxjes van mijn MP3-speler zo zwak zijn, dat ik ze zelf al niet meer hoor als ik er meer dan een meter vandaan zit. Het spijt me dan ook het vermoeden te moeten uitspreken, dat uw kwelgeest een ander is dan ikzelf.
Dat onderwijl Gods zegen moge rusten op uw verdere pogingen de overlastgever te achterhalen, wenst u toe,
Uw toegenegen
-Onderbuurman-
kijk dan weer wel uit voor vingerafdrukkenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zou hem een keurige brief terug sturen. Mooie enveloppe, dik 80 grams papier, strak gevouwen. Keurig zijn adres op een sticker geprint met een laserprinter. Bezorgd door TNT.
Met in de brief een 5 tal kranten letters geplakt.
STERF
Neuh, ik had keurig de afzender erbij gezetquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:49 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
kijk dan weer wel uit voor vingerafdrukken
quote:
Of bij de hele flat.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:59 schreef Nembrionic het volgende:
Ik krijg ineens een idee. Bij je vrienden zo'n zelfde brief in de bus gooien
Deze sluit wel redelijk aan op mijn beoogde brief. Ik ben me van geen kwaad bewust, alhoewel ... ik weet wel precies waar hij het over heeft. Ik ga hem uitgebreid complimenteren over zijn uiteenzetting over dit gebouw en als voetnoot gooi ik er iets als, ow ja, dat geluid ? Dat kan niet van mij zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:58 schreef doeka het volgende:
Beste Bovenbewoner,
Hartelijk dank voor uw brief.
Ik weet natuurlijk wel dat ons appartementencomplex enigszins verouderd is, maar dat het zo ernstig is gesteld is met met name de ruimten tussen de vloeren en het gebroddel aan mij voorgeveltje, daar schrik ik toch wel van.
Ik wil u dan ook vriendelijk bedanken voor de heldere uiteenzetting.
Helaas ben ik niet in het bezit van een nieuwerwets appaat met "power". Ik ben slechts in het bezit van een ouderwetse transistorradio, zodat ik af en toe het laatste nieuws kan beluisteren. Dat is eigenlijk mijn enige bezit.
Ik begrijp dan ook werkelijk niet waar de afschuwelijke, monotone stampgeluiden vandaan komen.
Wellicht zou een van onze andere appartementbewoners u kunnen vertellen wie er verantwoordelijk is voor zoveel geluidsoverlast. Immers, wij zullen met zijn allen tot een prettige leefomgeving moeten kunnen komen.
Ik heb nog een klein puntje van mijn kant; als u des avonds of des nachts nog gebruik maakt van het toilet, zou u dan zo vriendelijk willen zijn het toilet pas de volgende morgen door te spoelen?
Dat maakt voor mij, als beneden bewoner, een significant verschil en zou mij zeker helpen tot wat meer woongenot te komen.
Hoogachtend,
De Benedenbuurman.
Oh zijn dat de dwergen??quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:47 schreef elcastel het volgende:
Ik kan hem ook in Breezerstijl schrijven natuurlijk. Overigens stelen die dwergen niet al mijn spullen, maar wel mijn sokken uit de wasmachine.
Barb.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:59 schreef Barb het volgende:
Ellepel, wat heb je nou uiteindelijk gedaan?
Babr !quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:59 schreef Barb het volgende:
Ellepel, wat heb je nou uiteindelijk gedaan?
Mee eens.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:14 schreef mirved het volgende:
Ik vind het een hele nette brief en als het echt zo slecht geïsoleerd is kan ik me best voorstellen dat het gedreun irritant kan zijn. Wat hij zegt klopt gewoon bij bepaalde muziek dan komen maar slechts enkele tonen zoals BASS geluid door. Dan hoor je steeds gebonk en dat kan best irritant zijn. In deze brief beschuldigt hij je nergens van maar vraagt je gewoon er rekening mee te houden. Hij scheld niet uit en noemt je niet asociaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |