quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:58 schreef doeka het volgende:Beste Bovenbewoner,
Hartelijk dank voor uw brief.
Ik weet natuurlijk wel dat ons appartementencomplex enigszins verouderd is, maar dat het zo ernstig is gesteld is met met name de ruimten tussen de vloeren en het gebroddel aan mij voorgeveltje, daar schrik ik toch wel van.
Ik wil u dan ook vriendelijk bedanken voor de heldere uiteenzetting.
Helaas ben ik niet in het bezit van een nieuwerwets appaat met "power". Ik ben slechts in het bezit van een ouderwetse transistorradio, zodat ik af en toe het laatste nieuws kan beluisteren. Dat is eigenlijk mijn enige bezit.
Ik begrijp dan ook werkelijk niet waar de afschuwelijke, monotone stampgeluiden vandaan komen.
Wellicht zou een van onze andere appartementbewoners u kunnen vertellen wie er verantwoordelijk is voor zoveel geluidsoverlast. Immers, wij zullen met zijn allen tot een prettige leefomgeving moeten kunnen komen.
Ik heb nog een klein puntje van mijn kant; als u des avonds of des nachts nog gebruik maakt van het toilet, zou u dan zo vriendelijk willen zijn het toilet pas de volgende morgen door te spoelen?
Dat maakt voor mij, als beneden bewoner, een significant verschil en zou mij zeker helpen tot wat meer woongenot te komen.
Hoogachtend,
De Benedenbuurman.
Deze sluit wel redelijk aan op mijn beoogde brief. Ik ben me van geen kwaad bewust, alhoewel ... ik weet wel precies waar hij het over heeft. Ik ga hem uitgebreid complimenteren over zijn uiteenzetting over dit gebouw en als voetnoot gooi ik er iets als, ow ja, dat geluid ? Dat kan niet van mij zijn.
Maar ik wacht nog even af wat er allemaal bij komt, daarbij, die brief gaat misschien pas over anderhalve week de deur uit, laat hem eerst maar even zweten. Daarbij ga ik hem vragen of hij misschien ook de gemeente wil aanschrijven. Er wordt hier tegenover flink verbouwd aan het gemeentehuis en dat brengt nogal wat afschuwelijke, monotone stampgeluiden met zich mee. Hij kan daar vast wel een leuk stukje over schrijven.
En dan nog wat geouwehoer over langstrekkende jongeren in het weekend, auto's met van die geluidslaboratoriums eronder om nog maar niet te spreken van de silly noises die uit hun opgevoerde systemen bralt.
Ik denk dat ik hem alle wind uit de zeilen ga nemen en vervolgens externe speakers koop (voor onder het luchtkanaal).

.
The Hick from French LickThe camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.