Kleinzoon zelfsquote:Op maandag 19 januari 2009 13:27 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Dat is de zoon volgens mij van Pete Seeger.
Tip: The Gaslight Anthem. Uit New Jersey, duidelijk geīnspireerd door Bruce. Ik ga ze eind februari zien, hun album The '59 Sound klinkt heerlijk.quote:There were Southern accents
On the radio
As I drove home
And at night I wake up with the sheets soaking wet
It's a pretty good song
Maybe you know the rest
Maybe you know the rest
Een date in het Olympia Stadion zie ik wel zitten, jaquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nu eens sāmen naar Berlijn, Fargo?.
Het zou een prima start zijn van de midweek. Op dinsdag lekker bijkomen en de andere dagen genieten van die geweldige stad. Ja, ik vond het daar ook geweldig. Baal nu wel dat we niet de Fernsehturm zijn opgeweest. En dat terwijl ons hotel er echt pal naast lag!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zou echt briljant zijn. Ik vond Berlijn al een geweldige stad!
22 juni valt op een maandag. Midweekje doen?.
Er is wel een flink gat tussen 22 juni en 8 juli. Prima kans dat hij dan de Benelux aandoet. Frankrijk en Engeland staan er ook nog niet tussen. Die slaat hij ook heus niet over.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:20 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Nederland staat dr nog niet tussen, maar dat komt wel hoop ik
Ik heb voor mezelf een beetje besloten dat ik alleen naar een concert in Nederland ga als dat in de Kuip is. Vorig jaar ben ik dus naar Hamburg geweest en dat is zeker vanuit Groningen nauwelijks verder. Ik kom er ook steeds meer achter dat niets in Europa echt ver is, dus voor een mooie ervaring met Bruce heb ik een reis best over!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:19 schreef Fargo het volgende:
[..]
Het zou een prima start zijn van de midweek. Op dinsdag lekker bijkomen en de andere dagen genieten van die geweldige stad. Ja, ik vond het daar ook geweldig. Baal nu wel dat we niet de Fernsehturm zijn opgeweest. En dat terwijl ons hotel er echt pal naast lag!
Ga je naar het buitenland voor een concert, denk je? Ervan uitgaande dat hij ook gewoon Nederland nog aandoet trouwens...
Wel jammer, want ik heb niet de volle overtuiging dat het dit keer De Kuip gaat worden. Maar ik begrijp je wel. Ik zou graag eens naar Scandinavië gaan, maar denk dat dit er financieel simpelweg niet in zit. Misschien België (Brussel, Antwerpen?) of Duitsland, mits het net over de grens is (Düsseldorf, Keulen, Gelsenkirchen?). En misschien Parijs. Maar verder echt niet...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf een beetje besloten dat ik alleen naar een concert in Nederland ga als dat in de Kuip is. Vorig jaar ben ik dus naar Hamburg geweest en dat is zeker vanuit Groningen nauwelijks verder. Ik kom er ook steeds meer achter dat niets in Europa echt ver is, dus voor een mooie ervaring met Bruce heb ik een reis best over!
We zien elkaar nooit, bedoel jequote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja ik roep nu wel heel stoer ook, maar zomaar naar Madrid vliegen of zo zie ik mezelf toch eigenlijk ook niet doen.. We zien wel!
Die releaseparty's zijn niets voor mij. Bovendien swing ik liever samen met haar in De Kuip dan in een zaaltje in Utrechtquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:55 schreef fruityloop het volgende:
Dan spreken jullie toch af in Utrecht morgen?
Hahaha.quote:
Is prima! Ik weet nog niet precies wanneer het een en ander zal plaatsvinden in Groningen. Maar zeker is wel dat ik daar dan blijf slapen en pas zondag weer vertrek. Dus het lijkt me leuk om dan even wat af te spreken. Ik laat je nog weten tegen die tijd wat de exacte plannen worden... Gezellig!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je hebt m'n nummer en m'n adres, dusseh...!
Ik sluit mij hier graag bij aan. Het lijkt of ze dezelfde vibe hebben als Springsteen in zijn begintijd. Ik ga er ook naartoe, 1 van de betere albums van vorig jaar.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Tip: The Gaslight Anthem. Uit New Jersey, duidelijk geīnspireerd door Bruce. Ik ga ze eind februari zien, hun album The '59 Sound klinkt heerlijk.
Oh, tof! Ik vind het heerlijk energiek, dus dat wordt weer een avondje springen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:59 schreef Joostebrood het volgende:
[..]
Ik sluit mij hier graag bij aan. Het lijkt of ze dezelfde vibe hebben als Springsteen in zijn begintijd. Ik ga er ook naartoe, 1 van de betere albums van vorig jaar.
Ik denk dat je best een tentje bij ons in de tuin mag opztten als ik mijn ouders lief aankijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:42 schreef Fargo het volgende:
[..]
Wel jammer, want ik heb niet de volle overtuiging dat het dit keer De Kuip gaat worden. Maar ik begrijp je wel. Ik zou graag eens naar Scandinavië gaan, maar denk dat dit er financieel simpelweg niet in zit. Misschien België (Brussel, Antwerpen?) of Duitsland, mits het net over de grens is (Düsseldorf, Keulen, Gelsenkirchen?). En misschien Parijs. Maar verder echt niet...
Melkweg, 1 maart. Treden ze nog meer op in Nederland behalve dan?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, tof! Ik vind het heerlijk energiek, dus dat wordt weer een avondje springen.
Waar ga jij ze zien?
28 februari in Groningen. Handig, want 't is op tien minuutjes lopen dan voor mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:09 schreef Joostebrood het volgende:
[..]
Melkweg, 1 maart. Treden ze nog meer op in Nederland behalve dan?
Het is dan wel geen kuip, maar hiervoor wil ik wel in de modder staan.quote:Smeets: 'De biggest ever"
Een cadeautje voor de bezoekers van Pinkpop. Zo noemt Jan Smeets de komst van Bruce Springsteen en de E-Street Band naar het oudste onafgebroken muziekfestival van Europa. De Amerikaanse rocklegende is de hoofdact van de veertigste editie.
Hij kan weer rustig slapen. Jan Smeets heeft zijn grote vis binnengehaald. Na weken koortsachtig onderhandelen kwam gisteren een verlossend antwoord van het management van The Boss uit de Verenigde Staten. Bruce Springsteen start zijn Europese tournee in Landgraaf zaterdag 30 mei, de eerste dag van Pinkpop.
Afgelopen zondag speelde Bruce Springsteen in Washington nog tijdens het muzikaal feestje van de nieuwe president Barack Obama. Pinkpopbaas Jan Smeets zag de beelden op televisie, maar had nog geen groen licht gekregen. Gisteren, tijdens de inauguratie van Obama, kwam dan toch de bevestiging uit Amerika. Voor Smeets een dubbel feest. "We zijn al weken in onderhandeling. Eindelijk is het gelukt. Bruce is voor Pinkpop de biggest ever. Ik ben hartstikke blij."
Enkele weken worden op internet veelvuldig namen genoemd van bands die naar Pinkpop zouden komen. Bruce Springsteen was daar niet bij. Smeets slaagde er in de naam van de rocklegende zorgvuldig geheim te houden. "We zaten wel verlegen om een cadeautje voor de jubileumeditie van Pinkpop. De namen van Paul McCartney, Neil Young en Bob Dylan kwamen regelmatig voorbij. Ook Coldplay en AC/DC. Het zijn echter geen festivalacts. Bruce Springsteen normaal ook niet. Hij maakt echter een uitzondering door naar Pinkpop te komen."
Springsteen is ook makkelijker in te plannen bij een festival dan een band of artiest die een grote show bij zich heeft. De concerten van de rockzanger zijn doorgaans vrij sober van opzet. Buiten de lichtshow draait bij Springsteen alles om de muziek zelf.
Het concert in Landgraaf is het enige optreden van de 59-jarige artiest met zijn beroemde E-Street Band in de Benelux. Springsteen speelt de rest van zijn tournee nagenoeg alleen maar in grote stadions. Hij wordt naar Landgraaf gehaald dankzij de contacten en invloed van Leon Ramakers, oud-directeur van Mojo Concerts. Ramakers is nog steeds als chairman en adviseur aan de evenementenorganisatie uit Delft verbonden. "Leon belde me op een gegeven moment op. Hij zei 'Jan, ik heb je geschenk'. Dat was voor mij werkelijk prachtig nieuws. Van een artiest van het kaliber Springsteen kun je alleen maar dromen", glimlacht Jan Smeets.
Voor festivaldirecteur Smeets is Springsteen de grootste artiest die in veertig jaar naar Pinkpop is gehaald. U2 stond weliswaar ook op het affiche in de jaren tachtig, maar dat was voordat de Ierse de band de absolute sterstatus bereikte. "Metallica is natuurlijk ook erg groot, maar spreekt toch minder mensen aan dan Bruce Springsteen. Hij is geliefd bij een veel breder publiek."
Smeets verwacht dan ook dat de komst van de Amerikaan ook aanslaat bij het merendeel van de jonge Pinkpop-bezoekers. "Dat mag geen enkel probleem zijn. Hij heeft in alle leeftijdscategorieën zeer trouwe fans."
Smeets had Springsteen liever als afsluiter van Pinkpop gezien op 1 juni, maar die datum paste niet in het tourschema van de The Boss. Daarom speelt hij zaterdag 30 mei in Landgraaf. Net als vorig jaar bij Metallica zal Springsteen met zijn band ook een avondvullend concert verzorgen van bijna drie uur.
Met Bruce Springsteen op zaterdag en Depeche Mode op zondag 31 mei, heeft Smeets inmiddels twee van de drie hoofdacts voor de jubileumeditie van Pinkpop contractueel vastgelegd. Alleen de afsluiter van maandagavond 1 juni is nog niet naar buiten gebracht.
Hij maakt op korte termijn nieuwe namen voor het festival bekend. "Het wordt een mooi affiche. De bands en artiesten die er nog bij komen, moeten ervoor zorgen dat we ook dit jaar weer uitverkopen."
Als dit alle info is ja, dan weer geen kuip dit keer, maar goed, het is ook geen gegalm zoals het Gelredome..quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:52 schreef Exterminator het volgende:
Dus als ik bovenstaand stuk goed begrijp komt Bruce niet meer in de Arena, Gelredome, Sportpaleis of iets dergelijks?
Jazeker. Volgens mij zijn er zo'n 35.000 passe-partouts en dan blijven er pak hem beet 25.000 dagkaarten over.quote:
Die zijn erg tof idd.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Tip: The Gaslight Anthem. Uit New Jersey, duidelijk geīnspireerd door Bruce. Ik ga ze eind februari zien, hun album The '59 Sound klinkt heerlijk.
Helaas. Budget is op, heb ik uit betrouwbare bron vernomenquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:47 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Die zijn erg tof idd.... hoop dat ze dit jaar iig nog op pinkpop of lowlands staan
Ja jezus. Maak het anders even nķg aantrekkelijker!quote:
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Helaas. Budget is op, heb ik uit betrouwbare bron vernomen
Inderdaad wel zonde voor je broer. Misschien komt de kleine wel een paar daagjes eerder, dan kan hij wat makkelijker weg. Al is het dan weer lastig om op het laatste moment aan kaarten te komen (en dagen van huis te zijn).quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het echt bijna sneu voor m'n broer. Het is natuurlijk![]()
geweldig
![]()
dat ze een tweede kindje krijgen, maar hij gaat echt élk jaar naar Pinkpop. En nu komt Bruce en kan 't niet.
Fargo! Ga jij?
Wow, das helemaal gemakkelijk! En leuk zeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:19 schreef Fargo het volgende:
[..]
Inderdaad wel zonde voor je broer. Misschien komt de kleine wel een paar daagjes eerder, dan kan hij wat makkelijker weg. Al is het dan weer lastig om op het laatste moment aan kaarten te komen (en dagen van huis te zijn).
Ja, ik ga wel. Landgraaf is te voet te doen vanaf het appartement van mijn vriendin. Die gaat ook mee trouwens. It's her first time...
Haha, mijn vrouw had me vermoord iig.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:19 schreef Fargo het volgende:
[..]
Inderdaad wel zonde voor je broer. Misschien komt de kleine wel een paar daagjes eerder, dan kan hij wat makkelijker weg.
M'n vriend vanaf de bank toen ik dit voorlas: "Ja, weet je wel wat dat allemaal kost!"quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:42 schreef Fargo het volgende:
Kaarten voor Duitsland inmiddels te bestellen via eventim.de
Normaal wordt vooral maandag uitgezonden en wat highlights van de dagen ervoor. Misschien dat ze dat dit jaar anders doen, maar daarvoor is 't nog te vroegquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:21 schreef Fargo het volgende:
Zeg, wat ik me afvroeg (dat weet iemand hier vast wel), komt dat pinkpop altijd drie dagen lang live op TV? of alleen de afsluitende maandag?
Laatste gerucht is een speciale Pinkpop-zender, maar dat zal ongetwijfeld alleen voor de digitale kijkers onder ons zijn. Maar goed, wie is dat tegenwoordig nog niet?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Normaal wordt vooral maandag uitgezonden en wat highlights van de dagen ervoor. Misschien dat ze dat dit jaar anders doen, maar daarvoor is 't nog te vroeg.
Wordt er wel verkocht via het postkantoor dan? Ging het vanaf 2009 niet alleen maar via internet?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:09 schreef GooseFM het volgende:
Mwa... Springsteen-fans zijn en blijven mafkezenDus ik ben er 7 maart wel vroeg bij om kaarten te halen (moet ook wel, want de 8e vertrek ik richting Ierland
)
Net zoals altijd laat ik het er niet op aan komen, en zal ook ik een nachtje gaan kamperen voor het postkantoor.. (of naar Duitsland gaan, dat kan ook nog). En sommige acts willen niet dat er ook maar 1 seconde van hun act wordt uitgezonden, oa linkin park is daar berucht om dacht ik?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:09 schreef GooseFM het volgende:
Mwa... Springsteen-fans zijn en blijven mafkezenDus ik ben er 7 maart wel vroeg bij om kaarten te halen (moet ook wel, want de 8e vertrek ik richting Ierland
)
quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:13 schreef Fargo het volgende:
[..]
Wordt er wel verkocht via het postkantoor dan? Ging het vanaf 2009 niet alleen maar via internet?
Dagkaarten 79 euro hoor ik nu, trouwens. Passe-partouts 135 euro...
Ga je kamperen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Verkoop via internet/ Dat wordt nog leuk met dat oude barrel van een computer van mij.. Waarschijnlijk nemen m'n vriend en ik een passe-partout.
Ja, dat viel mij ook al op. Gillen bij zo'n gehypede band als Coldplay bijvoorbeeld, maar als iemand met een staat van dienst (en naam!!) als Bruce komt, zijn ze ontevreden. Die moeten nog veel lerenquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:25 schreef Norrage het volgende:
In dat pinkpop topiczijn ze bijna teleurgesteld dat Bruce komt...Maar op zich niet heel raar, vind hem ook niet echt een festivalact of zo...en zo'n uitschieter op een festival trekt alle andere concertjes krom...
quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Asl zo nou iemand asl Bowie of Dylan hadden gehaald.
Dat zijn pas helden. Springsteen is niks meer en niks minder dan middle of the road.
Middelmatigheid te top. Depeche mode was al geen topper, maar dit gaat hem niet worden.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:33 schreef Norrage het volgende:
Ik kan het niet laten dit te citeren:
[..]Dylan boven Springsteen plaatsen, okee, maar Bowie? En qua live acts komen ze niet eens in de buurt (alleen in hun hoogtij jaren, maar niet 30 jaar lang)
Bruce is gewoon pure muziek, ook veel geschikter voor Pinkpop als je het mij vraagtquote:Op woensdag 21 januari 2009 12:44 schreef GooseFM het volgende:
[..]
bowie heeft compleet andere shows volgens mij, dus die zijn sowieso niet te vergelijken vind ik.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bruce is gewoon pure muziek, ook veel geschikter voor Pinkpop als je het mij vraagt
verkoop via de postkantoren is vanaf begin dit jaar helemaal afgeschaft.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
BRUUUUUUUUCE
wat een baas is het weer he, komtie naar Pinkpop!
Gaan de kaarten van Pinkpop alleen via internet of zijn die ook bij postkantoren te halen?
quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:33 schreef Norrage het volgende:
Ik kan het niet laten dit te citeren:
Hier nog zo'n reactiequote:Op woensdag 21 januari 2009 13:20 schreef Apfelsaft het volgende:
Oh de Springsteen groupies zijn ook in dit topic komen opdagen
Denk dat ze bij Pinkpop wat meer bejaardenvoorzieningen moeten regelen dit jaar.
Hoe en waar bestel je die?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:25 schreef rockin_the_lowland het volgende:
kaartje voor Frankfurt is besteld. wordt nog een leuke zomer op deze manier
Daar kun je niet tegen vechten...quote:
Heerlijk die reacties in dat topic....Ze zullen niet weten wat hun overkomt 30 Meiquote:
Misschien gaan ze wel niet en bekijken ze na afloop een filmpje op YouTube om hun mening op te baseren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heerlijk die reacties in dat topic....Ze zullen niet weten wat hun overkomt 30 Mei
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |