Andersom mag zo ie zo wel, je hebt twee toestellen (wasmachine en een wasdroger) en die sluit je via een trekschakelaar aan op één aparte groep.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin. 1 groep (2 pitten) zit vast aangesloten, de andere groep schakel je tussen 2 mogelijkheden -> of naar de 2 pitten, of naar de oven.
Dat kun je prima realiseren met een trekschakelaar. (Of het mag weet ik niet, maar ik kan geen bezwaar bedenken).
idd. je mag ze niet zo maar even opsplitsen; en aan het toestel bijvoorbeeld twee verschillende aansluitsnoeren zetten oid.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:52 schreef blomke het volgende:
Dan ga je een kookgroep opsplitsen voor verschillende apparaten (kookplaat en grill) en dat is niet toegestaan. Het apparaat moet via een perilex aangesloten zijn op BEIDE groepen.
Je kunt met die trekschakelaar toch gewoon de pinbezetting van de perilex varieren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:53 schreef Vonkenboer het volgende:
idd. je mag ze niet zo maar even opsplitsen; en aan het toestel bijvoorbeeld twee verschillende aansluitsnoeren zetten oid.
Een perilex met 3 fasen/6 pinnen? Die ken ik niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt met die trekschakelaar toch gewoon de pinbezetting van de perilex varieren?
Hoe zie je dat voor je dan ?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt met die trekschakelaar toch gewoon de pinbezetting van de perilex varieren?
Dat is een nettere oplossing dan 2 perilex WCD naast elkaar, en bovendien ook gebruikersvriendelijker.
Ik zal vanmiddag even mijn paintskills erop loslaten. Maar er is een 100% veilige oplossing.quote:
Ook al zou je een hoofdzekering hebben van 40A, dan nog mag het niet, je fornuis moet namelijk op een groep zekering worden aangesloten en niet op de hoofdzekering, een groepszekering mag nooit dezelfde waarde hebben als de hoofdzekering maar moet minimaal 1 klasse lager zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:21 schreef ebeaydojraes het volgende:
Kan is the magic word hier. Wanneer gebruik je nou 4 elementen en de grill/oven tegelijk?
maar dan nog steeds. Heb ik een 40A zekering?
idd. dat zijn eigenlijk de enige mogelijkheden !quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:51 schreef klipper het volgende:
[..]
Ook al zou je een hoofdzekering hebben van 40A, dan nog mag het niet, je fornuis moet namelijk op een groep zekering worden aangesloten en niet op de hoofdzekering, een groepszekering mag nooit dezelfde waarde hebben als de hoofdzekering maar moet minimaal 1 klasse lager zijn.
Aansluiten op 1 fase gaat het niet worden, wees hier ook niet eigenwijs in want dat kan je nog veel duurder komen te staan.
2 mogelijkheden, omruilen of 3 fasen aanvragen.
Wacht nou ffquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:12 schreef Vonkenboer het volgende:
idd. dat zijn eigenlijk de enige mogelijkheden !
Een goede oplossing?, ben benieuwd hoe jij het feit tussen hoofdzekering en groepszekering dan wilt omzeilen zonder het aansluitvoorwaarde van het toestel om zeep te helpen of je groepenkast om te bouwen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wacht nou ffEr is een goede oplossing, ik heb nu alleen even geen tijd om het uit te tekenen.
(Omruilen heeft geen enkele zin, je vindt nergens een fatsoenlijk 4 pits kooktoestel inclusief oven die onder de 7360Watt zit. En een losse kookplaat + losse oven komt op hetzelfde neer: dan kun je alsnog niet alles tegelijk gebruiken)
3 fase aanvragen in een huurstudio in een wooncomplex en een vermogen meer betalen aan energie voor iets wat je niet gebruikt. Tuurlijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:51 schreef klipper het volgende:
[..]
2 mogelijkheden, omruilen of 3 fasen aanvragen.
Nee 3 fasen of 1 fase aansluiting kost niets meer, behalve het aanpassen van de meterkast.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:59 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
3 fase aanvragen in een huurstudio in een wooncomplex en een vermogen meer betalen aan energie voor iets wat je niet gebruikt. Tuurlijk
Ts heeft voldoende aan 3 x 25A = totaal 75Aquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:50 schreef blomke het volgende:
Even genuanceerd: 1 x 35A en 3 x 25 A is even duur. Daarboven weer een stuk duurder.
Het is de vraag of TS zo makkelijk van 1 x 35 naar 3 x 35 kan switchen, de ALS zal ook aangepast moeten worden, waarschijnlijk de hele meterkast.
Nog afgezien van de bekabeling.
Omruilen is het beste.
Deze manier is weliswaar mogelijk ( uitgaande van inderdaad de juiste aansluiting op het juiste onderdeel) maar niet toegestaan in deze situatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zo moet het gewoon kunnen met een schakelaar:
http://picturepush.com/public/6150987
(De aarde heb ik niet ingetekend, anders werd het wel erg druk in de tekening.)
In principe kan er op de manier met de schakelaar totaal niets fout gaan, en anders heeft TS slechts de optie over om een losse 4 pits kookplaat op de kookgroep aan te sluiten, en een losse oven op een derde groep. Maar dat leidt er ongetwijfeld een keer toe dat de hoofdzekering eruit vliegt en het hele huis donker is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:27 schreef klipper het volgende:
Wat kan er gebeuren indien ts het wel zo doet....
In het gunstigste geval niets, er is in ieder geval niemand die hem tegen houdt.
In het nadeligste geval kan ts indien het fout gaat ook goed in de problemen komen.
Hoewel dit niet is toegestaan,quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zo moet het gewoon kunnen met een schakelaar:
http://picturepush.com/public/6150987
(De aarde heb ik niet ingetekend, anders werd het wel erg druk in de tekening.)
Nou een gewone schakelaar kan niet zoveel hebben, dus vandaar een trekschakelaar. Als die een wasdroger mag schakelen, zal die vast 16A zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:46 schreef exlurker het volgende:
Hoewel dit niet is toegestaan,
wel een vraag, waarom een trekschakelaar en geen wisselschakelaar?
Weet je trouwens wel dat een schakelaar maar 10 A kan schakelen?
Maar dat is geen wisselschakelaarquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou een gewone schakelaar kan niet zoveel hebben, dus vandaar een trekschakelaar. Als die een wasdroger mag schakelen, zal die vast 16A zijn.
(Mijn wasdroger is namelijk 3KW)
Wat is geen wisselschakelaar? Hoe schakel jij dan tussen wasmachine en droger om?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |