Lijkt mij wel een interessante docu.quote:IDFA 2008 PREVIEW
in de centrale bibliotheek van Amsterdam - OBA
Zondag 26 oktober, 15.00 uur, Theater van 't woord, 7e etage.
Toegang ¤ 5. Kaartverkoop via de reguliere OBA-kassa.
The English Surgeon
Geoffrey Smith (Engeland, 2007)
Engels gesproken en Engels ondertiteld
Hoe is het om als Engelse topchirurg alle kennis en kunde te bezitten om levens te redden, maar soms toch hopeloos te moeten falen? The English Surgeon toont een intiem portret van hersenchirurg Henry Marsh terwijl hij schippert tussen zijn hightech werkplaats in Londen en een armoedig ziekenhuis in de Oekraïne. Samen met bevlogen maar slecht opgeleide lokale assistenten neemt Marsh met huis-, tuin-, en keukenapparatuur risico's en beslist hij over het lot van patiënten die al hun hoop op hem hebben gevestigd. "Het voelt soms alsof ik mijn ziel aan de duivel verkoop, maar wat moet ik anders? Ik kan mensen in nood niet de rug toekeren".
The Guardian
"een verrukkelijke film, de beste documentaire sinds tijden'"
Variety
"zeer ontroerend, onvergetelijk en... erg grappig"
The Independent
"een zegetocht die je niet mag missen"
O.a. Winnaar Beste Internationale Documentaire het Canadese filmfestival Hotdocs en het Amerikaanse filmfestival Silverdocs
quote:Op 20 november 2008 opent de 21e festivaleditie van IDFA met de wereldpremiere van Episode 3, een film van de Nederlandse kunstenaar Renzo Martens. In deze documentaire onderzoekt Martens de emotionele en economische waarde van Afrika’s belangrijkste exportproduct: gefilmde armoede. De vertoning van Episode 3 in Pathé Tuschinski markeert niet alleen de opening van IDFA 2008, maar ook de start van de gelijknamige tentoonstelling in het Stedelijk Museum Bureau Amsterdam (SMBA).
In Episode 3 brengt Martens aan het licht dat de leveranciers van het Afrikaanse exportproduct ‘armoede’, net als bij andere grondstoffen als cacao en goud, zelf nauwelijks meeprofiteren van de enorme winsten die hierop worden gemaakt. De filmmaker lanceert een emancipatieprogramma waarin hij Congo’s armen bewust maakt van hun voornaamste kapitaal: hun armoede.
De film, onderdeel van IDFA’s First Appearance programma, was in 2007 een project bij het FORUM. Renzo Martens’ eerste film, Episode 1, werd tijdens IDFA 2004 vertoond.
Maar daar ben ik wel blij mee!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit jaar werk ik weer mee als vrijwilliger.Wil je ook vrijwilligerswerk doen op de IDFA, dan kun je je hier aanmelden. Nieuw is wel dat je een MyIDFA-account moet aanmaken. Daar was ik wat minder blij mee.
![]()
Welkom hier op FOK!.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:47 schreef Ruby_Blue het volgende:
Maar daar ben ik wel blij mee!
320 Vrijwilligers met de hand invoeren is niet mijn favoriete klusje. Daarom online een formulier invullen die rechtstreeks bij mij in de database terechtkomt en ook wordt geëxporteerd naar het online roosterprogramma.
Beter kun je het niet hebben als vrijwilligerscoördinator!
De vrijwilligers-teller staat nu op 188, nog minimaal 132 aanmeldingen te gaan.
Ik kan nog veel vrijwilligers gebruiken dus kom ook op IDFA 2008 werken!![]()
De belangrijkste vraag is natuurlijk hoe het IDFA-vrijwilligersshirt eruit komt te zien. Toch wel één van de belangrijkste discussiepunten tijdens de eerste vrijwilligersbijeenkomsten.quote:Voor vragen omtrent werken als vrijwilliger op IDFA of omtrent het festivalkunnen jullie uiteraard hier bij mij terecht.
Via dit topic kan ik jullie ook op de hoogte houden van mijn werk als vrijwilligerscoördinator.
Volgens mij heb ik opgegeven niet te kunnen op die zondagochtend, dus dat zit wel goed. Op de zaterdag kan ik gewoon naar de IDFA. Dat café rij ik toch langs op weg van de IDFA naar huis.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Is het meer weekenden dan? Sorry, wist ik nietLaat ik het dan anders stellen, ik zou het leuk vinden als je niet werkt die zaterdag
Dat heb je zeker. 6 middagen, 2 ochtenden en 2 avonden. Wel wat veel, maar een mooi rooster.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:00 schreef Ruby_Blue het volgende:
Dan moet je het dus niet te laat maken UIO_AMS...
Ik heb je zojuist ingeroosterd, en volgens mij heb ik voor jou en je 3 IDFA-vrienden een mooi roostertje in elkaar gezet ;-)
10.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:31 schreef Aoristus het volgende:
Yep, het was best leuk.
Vooralsnog sta ik voor 9 diensten ingepland, jij ook?
Jij mag best de baas zijn hoorquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
10.
Je hebt altijd baas boven baas.
Die zijn er vast, maar ik heb het programma nog niet tot in detail bestudeerd. Zag alleen wel dat America Unchained niet op de IDFA draait en dat vind ik best jammer.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:57 schreef Challa020 het volgende:
Ik wil dit jaar naar de IDFA, voor het eerst. Zijn er aanraders?
Marsterretje wordt eenquote:Op woensdag 12 november 2008 00:02 schreef marsterretje het volgende:
Ah, dit topic zocht ik!
Natuurlijk ben ik present, en dit jaar ook weer als vrijwilliger.
Dit jaar als secretariaat (vandaag gedaan) en kassa.
Vrijwilligerscoordinatoren die op de dag van de vrijwilligersbijeenkomst bellen of je langs kunt komen zijn natuurlijk niet slim bezig![]()
.
Mee eens. En Kassim The Dream. Net als Man on Wire al overal genomineerd/bekroond, bijvoorbeeld bij de IDA Documentary Awardsquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:55 schreef California het volgende:
Man on Wire. Toegegeven, ik heb 'm nog niet gezien maar volgens mij kan dat niet foutgaan.
Waarvoor?quote:
Ben je nu al aan het slijmen om voor aan de reservering vrijwilligersrij te komenquote:Op woensdag 12 november 2008 08:06 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Marsterretje wordt eenkassameisje
!
Jammer dat je niet bij de eerste vrijwilligersbijeenkomst was.
quote:Op donderdag 13 november 2008 09:35 schreef marsterretje het volgende:
Ben je nu al aan het slijmen om voor aan de reservering vrijwilligersrij te komen.
Anyhoe, kassatraining gehad, was nog wat chaotisch en binnenkort dan maar een dagje voorverkoop draaien. Kom je snel eens buurten?!
Ik word verrastquote:
Glen Helder is in een docu te bekijken, misschien leuk voor je als VBL ertquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:01 schreef Breach het volgende:
Ga dit jaar waarschijnlijk voor het eerst. Deze week eens goed het programma bekijken
Ook met twee reserveringsnummers?quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Jammer.
Een collega van me krijgt trouwens twee bevestigingsmails als ze kaartjes per internet bestelt.
Voor de mannen: olijfgroen met paarse filmwielen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:30 schreef Aoristus het volgende:
O ja, de pas enzo. Verdorie, donderdag moet alles natuurlijk weer in 1x rond zijn.
Hoe ziet het T-shirt er uit, zoals op de posters zeker.. ?
Ik dacht 1 reserveringsnummer, maar dat kan ik straks wel even navragen. Het eerste mailtje kwam van idfa@..., de tweede van kassa@... Of zoiets.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:47 schreef marsterretje het volgende:
Ook met twee reserveringsnummers?
Ik zal het even onthouden, het systeem loopt redelijk goed dit jaar, maar kan het even doorgeven aan de makers.
Dat redde ik niet meer, vroege dienst vandaag hè..quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:14 schreef marsterretje het volgende:
Van 'The weekend that never dies' wilde ik vooral heel erg uitgaan en dansen (gaat over Soulwax/Too many dj's).
Niet spectaculair, maar vooral upbeat en humorvol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem.quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Niets gezien vandaag.
en dan in de middag weer m'n dienst draaien.
Voor de opera was er nog een film over de Nachtwacht. Première met 300 gasten van de producent, inclusief borrel. En voor die operabezoekers was er vooraf nog een glas champagne in de lobby. Dat was dus even lastig. De overgang van IDFA-vrijwilligers naar personeel liep ook niet vlekkeloos, als in wij stonden operapubliek tegen te houden en medewerkers van Tuschinski waren vooral druk met andere zaken.quote:Op zondag 23 november 2008 00:04 schreef Aoristus het volgende:
Ey, Uio, ga dan binnen staan man! Ik dacht trouwens dat er een opera of iets dergelijks in zaal 1 was dat buiten het idfa om was geplanned
Er heerst wel een soort vakantiesfeertje inderdaadquote:Op zondag 23 november 2008 08:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Die film over Pinuccio wil ik nog zien. Kennelijk een feelgood docu. Precies het soort waar ik voor ga.
ok ik wist helemaal niet dat die docus op HollandDoc oude IDFA docus waren, WereldDoc zenden die ook IDFA docus uit?quote:Op zondag 23 november 2008 12:24 schreef Aoristus het volgende:
kijk even op HollandDoc . Als er niets van dit jaar is, dan is het er wel van voorgaande jaren. Arte en de VPRO willen ook nog wel eens een duit in het zakje doen
Dat is Spaans en het betekent dat hij het niet weet.quote:
Nee, het betekent hij weet het niet. 'Yo no se' is ik weet het niet. (Deze vakantie in Midden Amerika op Spaanse les geweest in Guatemalaquote:Op zondag 23 november 2008 12:49 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat is Spaans en het betekent dat hij het niet weet.
En waarom is het een kutfilm? Niet je ding? Al veel positiefs over gelezen, dus ben benieuwd naar je (onderbouwde) mening.quote:Op zondag 23 november 2008 21:13 schreef kleinzusje het volgende:
Hair India
Mooi !
Knap dat er geen mening werd opgedrongen. Werd heen en weer geslingend tussen
"oh wat sneu" en " ok , zo leven wij / men"
I.O.U.S.A.
Kutfilm
Oei, lastigquote:Op zondag 23 november 2008 22:13 schreef JelleS het volgende:
[..]
En waarom is het een kutfilm? Niet je ding? Al veel positiefs over gelezen, dus ben benieuwd naar je (onderbouwde) mening.
Helaas al uitverkocht (natuurlijk). Jammer, ik had 'm graag in Tuschinski 1 gezien.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:55 schreef California het volgende:
Man on Wire.
Dat weet ik en dat staat er ook.quote:Op zondag 23 november 2008 20:46 schreef marsterretje het volgende:
Nee, het betekent hij weet het niet.
Ik zat bij de lange soundcheck. Dat was net een privévoorstelling.quote:Op zondag 23 november 2008 22:10 schreef Aoristus het volgende:
Youssou N'Dour had ik best willen zien, maar dat was schijnbaar niet mogelijk. (behalve als je locatie manager heet)
Jammer dat Nenneh Cherry er niet bij was hè ?quote:Op dinsdag 25 november 2008 07:31 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zat bij de lange soundcheck. Dat was net een privévoorstelling.
Lijkt me wel, hij werd geintroduceerd en hij bevestigde alleen maar de hij inderdaad zo heette als dat hij geintroduceerd werd. Volgens mij heeft hij veel plezier gehad bij het maken van deze docu.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:11 schreef kleinzusje het volgende:
Mooie verslagen Aoristus![]()
Voor Flying on One Engine zijn nog kaarten op vrijdag !
De maker heeft het in ieder geval naar z'n zin in onze stad![]()
Vraag aan de kassausers: "Zijn er veel kaarten over, gecanceld, nog op de gok te krijgen ?"
Nee, vol is dit jaar voor bezoekers ook echt meestal vol, in verband met de internet kaartverkoop.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:11 schreef kleinzusje het volgende:
Mooie verslagen Aoristus![]()
Voor Flying on One Engine zijn nog kaarten op vrijdag !
De maker heeft het in ieder geval naar z'n zin in onze stad![]()
Vraag aan de kassausers: "Zijn er veel kaarten over, gecanceld, nog op de gok te krijgen ?"
Ik heb jou ook nog steeds niet (bewust) gezien. Ligt aan jou, ik ben al eens met UIO wezen kijken.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Nee, vol is dit jaar voor bezoekers ook echt meestal vol, in verband met de internet kaartverkoop.
Op de dag VOOR de docu, om 12 uur 's middags komt er nog wel eens een slootje vrij (lees: 5) en heel soms een uur van tevoren. Meestal heeft het weinig zin. Tip: alles in Tuschinsky 1 zijn meestal nog kaarten voor.
Vandaag was het vre-se0lijk druk en onderbezet, ik was werkelijk bekaf. En nog steeds UIO niet gezien dit festival, dat kan toch niet jongens!
Ik wil volgend jaar voor het eerst ook docus gaan bekijken, wanneer begint ongeveer de internet kaartverkoop.. en kan je dan een kaartje kopen voor 1 docu, of dat je alle docus kan bekijken?quote:Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Nee, vol is dit jaar voor bezoekers ook echt meestal vol, in verband met de internet kaartverkoop.
Op de dag VOOR de docu, om 12 uur 's middags komt er nog wel eens een slootje vrij (lees: 5) en heel soms een uur van tevoren. Meestal heeft het weinig zin. Tip: alles in Tuschinsky 1 zijn meestal nog kaarten voor.
Vandaag was het vre-se0lijk druk en onderbezet, ik was werkelijk bekaf. En nog steeds UIO niet gezien dit festival, dat kan toch niet jongens!
Onbegrijpelijk. Ben nu al vele malen langs de kassa's geweest en niet één keer heb ik je gezien.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef marsterretje het volgende:
Zaalwacht. Dan zie je sowieso de films in jouw zaal. Plus ik neem altijd tijdens de idfa vrij van werk dus ik heb buiten m'n diensten om veel tijd. Tel daarbij op dat je als zaalwacht de andere zaalwachten kent en je begrijpt bij wie de onvermijdelijke lege plekken van een uitverkochte zaal als eerste terechtkomen. Het is dan wel de norm dat je de dienstdoende zaalwacht even helpt met controleren van kaartjes en zo. Ik heb overigens in 99% van de gevallen gewoon een kaartje. Als we bij de kassa te horen krijgen dat een zaal uitverkocht is, kiezen we gewoon een andere docu uit. Grote kans dat je de eerste keuze op een ander moment toch wel ziet.quote:Op donderdag 27 november 2008 01:11 schreef alexis_ het volgende:
UIO_AMS , wat doe je voor functie op idfa dat je zoveel films ziet?
Overdag en doordeweeks heb je grote kans dat een zaal niet uitverkocht is. En een dag voor de voorstelling gaan de laatste kaarten in de vrije verkoop. Maar dat wist je als kassamedewerkster natuurlijk ook wel.quote:Het festival is alweer bijna afgelopen en ik heb nog maar 2 films gezien. Ik baal er wel een beetje van...
Was een host voor het première-publiek van die film. Een zelden op het IDFA vertoonde stoet van hoge hakken, parfum, bontjes, dikke lagen make-up en BN-ers in allerlei soorten en maten langs zien komen. En natuurlijk een groot deel fashionably late. Voor een docu van 35 minuten.quote:Op donderdag 13 november 2008 18:08 schreef kleinzusje het volgende:
Glen Helder is in een docu te bekijken, misschien leuk voor je als VBL ert
Glenn Helder's docu op de IDFA: "c'est la vie"
quote:Op donderdag 27 november 2008 09:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Was een host voor het première-publiek van die film. Een zelden op het IDFA vertoonde stoet van hoge hakken, parfum, bontjes, dikke lagen make-up en BN-ers in allerlei soorten en maten langs zien komen. En natuurlijk een groot deel fashionably late. Voor een docu van 35 minuten.
Glenn Helder was één van de weinigen die me een hand gaf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ja gisteren was er inderdaad ineens een slootje heel hippe mensen bij de kassa: eerst voor Valentino, dan voor Glenn Helder. Helemaal cluesless over het voor ons kassamensen bekende concept 'uitverkocht'.quote:Op donderdag 27 november 2008 09:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Was een host voor het première-publiek van die film. Een zelden op het IDFA vertoonde stoet van hoge hakken, parfum, bontjes, dikke lagen make-up en BN-ers in allerlei soorten en maten langs zien komen. En natuurlijk een groot deel fashionably late. Voor een docu van 35 minuten.
Glenn Helder was één van de weinigen die me een hand gaf.
Ik heb avonddienst en moet daarvoor even langs werk, maar wil zo nog wel even naar de film over die boer die wil emigreren. Waar ik nog geen kaartje voor heb. Dat komt vast wel goed.quote:Op donderdag 27 november 2008 10:25 schreef marsterretje het volgende:
O, en UIO, ik heb vandaag vrij en kom langs! Werk je?
Noem je mij en marsterretje nou goedkoop?!!!???!!???!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 27 november 2008 10:27 schreef Aoristus het volgende:
dat wordt tenminste goedkoop opgelost
nee hoor, je mag haar hebben. Gratisquote:Op donderdag 27 november 2008 12:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Noem je mij en marsterretje nou goedkoop?!!!???!!???!!!!!!!!!!!!!!!
Denk het, ik vond de vertelling niet zo bijzonder, maar als probleem werd het redelijk uitgelegd.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Was Milking The Rhino nou wel of niet de moeite waard? Heb hier een kaartje liggen voor 11.15, maar ik kan ook wat anders gaan doen natuurlijk.
Ik geef het je te doen, het moreel is momenteel laag..quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:24 schreef UIO_AMS het volgende:
En weer thuis. Deze keer maar een wat rustigere zaal uitgekozen.
In mijn zaal draaide The Damned Of The Sea. Een docu over de vissers van Essaoeira aan de Marokkaanse kust. De kleine vissers mogen vanwege de visquota niet de zee op, terwijl Europese trawlers speciale licenties hebben opgekocht van corrupte ambtenaren. Mooi verslag over hun problemen en de karige lonen van de Marokkaanse vissers aan boord van de trawlers.
De film die daarna kwam heb ik niet gezien, omdat de zaal vol ging en de publieksprijsmedewerkster en ik onze plaatsen hebben afgestaan aan wat lui die eigenlijk te laat kwamen. Over The Pier Of Apolonovka kan ik dus weinig vertellen.
Vervolgens wat gaan eten met een andere zaalwacht en daarna zijn we de VPRO-zaal ingeslopen om Man On Wire te bekijken. Geweldige docu over een man die in de jaren '70 tussen een aantal bekende gebouwen (Notre Dame in Parijs en de Harbour Bridge in Sydney) over een koor danste, wat uteindelijk eindigde in een balanceer-act tussen de Twin Towers. Met zweet in m'n handen en plaatsvervangende vertigo zitten kijken. Documentaires met geobsedeerde en / of markante personen doen het altijd goed bij mij.
Vanavond / vannacht kom ik mijn huis niet meer uit. Ben kapot. Hele dagen staan en heen en weer lopen / rennen, is niet al te goed voor m'n spieraandoening.quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:31 schreef Aoristus het volgende:
Ik geef het je te doen, het moreel is momenteel laag..
The Pier Of Apolonovka heb ik geprobeerd, maar het was een slaperig geheel.
Je gaat zeker niet naar de surprise-act die voor vanavond beloofd is? Ellen wilde niet vertellen wat het zou zijn.
Dat is wel een leuke. Overigens, met of zonder spieraandoening, het is mij ook even teveel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vanavond / vannacht kom ik mijn huis niet meer uit. Ben kapot. Hele dagen staan en heen en weer lopen / rennen, is niet al te goed voor m'n spieraandoening.
Morgenmiddag ga ik trouwens naar Pinuccio Lovero. A Midsummer Death's Dream. Vanmiddag hadden ze bij de kassa's nog kaartjes en dat lijkt me een niet al te vermoeiende film om rustig mee op gang te komen.
quote:Overdag en doordeweeks heb je grote kans dat een zaal niet uitverkocht is. En een dag voor de voorstelling gaan de laatste kaarten in de vrije verkoop. Maar dat wist je als kassamedewerkster natuurlijk ook wel.
quote:Op zondag 30 november 2008 09:15 schreef alexis_ het volgende:
Heb gelukkig vrijdag en gister toch nog een aantal films in kunnen halen.
Aan het begin van het festival zijn er maar weinig die niet komen opdagen, maar al naar gelang het festival vordert worden het er meer en meer. Veel gasten en medewerkers die een kaartje hebben gehaald, hebben er ook wel eens genoeg van en besluiten om dan toch maar niet naar de screening te gaan.quote:Dat uitverkopen.. ik vraag me nog steeds af of echt alle kaarten worden verkocht. Ik merkte het al bij de eerste film die ik zag, (het populaire Carmen meets Borat), maar ook vrijdag en gister was bv de voorste rij nog helemaal vrij. Als kassamiep weet ik dat er sowieso 6 nooit de deur uitgaan, omdat die zijn gereserveerd voor de productie-regie-leiding. Maar de rest dan? Komen er echt zoveel mensen constant niet opdagen?
Ik praat hier over 20 stoelen, minimaal.
Ik had het ook aan het begin van het topic genoemd.quote:Ik had al een vermoeden dat je zaalwacht of publieksprijs deed. Dat lijkt mij ook de beste functie als je veel films (gedeeltelijk) wil zien. Ik had hetzelfde met publieksprijs vorig jaar.
Ah, je had nog iets toegevoegd.quote:Op zondag 30 november 2008 09:15 schreef alexis_ het volgende:
Kassawerk was erg leuk bij IDFA. Veel contact met de bezoeker (vooral als je foto's moest makenHilarische momenten) en de gastenkassa is leuk, omdat je dan regisseurs en producenten aan je kassa krijgt... maar het is niet voor herhaling vatbaar. Het is veel stressen, de hele dag eigenlijk bezig zijn en 's avonds kei moe tijdens je filmmoment. Aan het eind van de week, gister dus zat ik er echt helemaaaal doorheen.
Volgend jaar weer een simpele functie.
Hulde aan jullie hoorquote:Op zondag 30 november 2008 10:54 schreef Aoristus het volgende:
Ha, simpele baantjes![]()
die publieksprijs heeft de allerminste verantwoordelijkheid. Voorheen zag je geregeld een plastic bak op de afvalbakken staan, omdat die persoon dan zelf even een filmpje was gaan kijken.
De catering hebben ze inmiddels uit handen gegeven, dat was ook altijd wel een leuk team.
Blijft over, dagkrantverspreiding, dat kost je hoogstens een uurtje per dag (behalve als het sneeuwt dan).
Het schijnt bij andere festivals wel zo geregeld te zijn dat mensen net zoveel krijgen als achter de kassa bij de AH. Nu is het alleen lonend voor diegene die achter de kassamensen staat te troubleshooten.quote:Op zondag 30 november 2008 15:07 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hulde aan jullie hoor, echt !
Maar wat ik me afvraag is wrom ze, nu het steeds meer popie en voller wordt,
geen gebruik maken van betaalde krachten ?
Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest.
Maar tis eig niet ok ! ( mijn mening dat is)
Ik vond de beloning prima. 15 euro per dienst, reiskostenvergoeding, eten gratis, (a menu's van 10-12 euro) drinken gratis en alle films gratis. Plus, makkelijk binnen kunnen komen bij films die uitverkocht zijn. Ik heb de hele week geen cent uitgegeven en toch een goede tijd beleefd.quote:Leuk hoor, even tussendoor je uit de sloffen werken met als beloning een t'shirt, een vrijpas en een feest.
Maar tis eig niet ok ! ( mijn mening dat is)
Niet bij mij in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:53 schreef femmeChantal het volgende:
Het is me dit jaar (alweer...) niet gelukt om naar de IDFA te gaan. Daarom ben ik nu aan het kijken of ik naar the best of IDFA on tour kan gaan. Op de IDFA-website staat wanneer en in welke steden IDFA on tour draait, maar niet welke films hiervoor zijn geselecteerd. Is dit al bekend?
Ah, oke, zal de site in de gaten houden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet bij mij in ieder geval.
Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien?quote:Dit jaar is voor The Best of IDFA on Tour een selectie gemaakt uit de volgende films*:
Burma VJ - Reporting From a Closed Country (Denemarken, Zweden, Engeland, Norwegen, 90 minuten) van Anders Østergaard.
Lady Kul el Arab (Israël, 56 minuten) van Ibtisam Mara´ana.
Slaves - An Animated Documentary (Zweden, Noorwegen, Denemarken, 15 minuten) van David Aronowitsch en Hanna Heilborn.
On the Way to School (Turkije, Nederland, 80 minuten) van Orhan Eskikoy en Özgür Dogan.
Calling E.T. (Nederland, 57 minuten) van Prosper de Roos.
Alleen Lady Kul El Arab gezien:quote:Op woensdag 31 december 2008 09:40 schreef Hik het volgende:
Ik ga (hopelijk) weer naar IDFA on tour. Wie heeft bovenstaande films gezien?
Burma VJ was wel één van de toppers van het festival hoorde ik van veel medevrijwilligers.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Lady Kul El Arab
We volgen de deelname van een Arabische schone aan de Israelische Miss Arab verkiezing. Zij komt van een minderheidsgroepering binnen de Arabische gemeenschap en haar volk heeft veel moeite met de miss-verkiezing. Vooral het gedeelte van de badpakronde is een moeilijk punt.
Niet bijzonder goed of slecht te noemen.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:24 schreef UIO_AMS het volgende:
<knip>
Vervolgens wat gaan eten met een andere zaalwacht en daarna zijn we de VPRO-zaal ingeslopen om Man On Wire te bekijken. Geweldige docu over een man die in de jaren '70 tussen een aantal bekende gebouwen (Notre Dame in Parijs en de Harbour Bridge in Sydney) over een koord danste, wat uiteindelijk eindigde in een balanceer-act tussen de Twin Towers. Met zweet in m'n handen en plaatsvervangende vertigo zitten kijken. Documentaires met geobsedeerde en / of markante personen doen het altijd goed bij mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |