I Am Because We Are
Kut, een stroom ellende, gaat over voormalig Rhodesie, er is veel aids/hiv daar en dat resulteert in een miljoen weeskindertjes. Vertelling door Madonna. Als je behoefte hebt aan snikkende wijven, dan moet je daar naar toe, ik ben weggelopen omdat het me vooral irriteerde dat alles tot tearjerker werd opgeblazen. Geef mij dan maar enjoy poverty, dat is tenminste echte narrating
Als ik me niet vergis heeft Madonna erg veel boter op haar hoofd, haar adoptie van een echt Afrikaans negertje geeft haar niet het recht om de moraalridster uit te hangen. (bovendien leefde de vader van dat kindje nog, als ik het me goed herinner).
Ik had meer begrip voor deze docu gehad als men er ook bij verteld had waarom het leven er relatief zo goed was toen er nog een dictator was die het land bestuurde.
Alice in the Land
Een 13 jairg meisje loopt 180 km van Bolivia naar Chili door een mooi landschap. Bij de aftiteling zie je dat ze daar een maand illegaal heeft gewerkt als huishoudster, waarna ze over de grens is gezet, terug in Bolivia.
Tja..
Johnny Cash at Folsom Prison
Dit vond ik een waardevolle bijdrage aan het IDFA, het gaf veel prijs over de duistere achtergrond van wijlen Johnny Cash. Kan ik aanbevelen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.