abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63445807
domme vraag, maar wordt er ook iets aan IDFA docus op TV uitgezonden deze week.. of moeten we het doen met het Festival Journaal?
  zondag 23 november 2008 @ 12:24:32 #77
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63445867
kijk even op HollandDoc . Als er niets van dit jaar is, dan is het er wel van voorgaande jaren. Arte en de VPRO willen ook nog wel eens een duit in het zakje doen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_63445994
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:24 schreef Aoristus het volgende:
kijk even op HollandDoc . Als er niets van dit jaar is, dan is het er wel van voorgaande jaren. Arte en de VPRO willen ook nog wel eens een duit in het zakje doen
ok ik wist helemaal niet dat die docus op HollandDoc oude IDFA docus waren, WereldDoc zenden die ook IDFA docus uit?
  zondag 23 november 2008 @ 12:29:38 #79
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63446028
no sabe
pi_63446066
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:29 schreef Aoristus het volgende:
no sabe
was da?
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 12:48:11 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63446538
Net even een film gekeken. Nu thuis lunchen en zo m'n dienst beginnen. Maar genoeg over mij. De film:

The Love Of Mr. An
Een documentaire uit China over de negentig jaar oude Mr An, de elke dag naar het park gaat om daar te dansen met z'n ruim dertig jaar jongere danspartner. Zij is de liefde van zijn leven. Thuis klaagt zijn vrouw daar over. Ze zijn bijna 60 jaar getrouwd. De echtgenoot van zijn danspartner laat het vrij gelaten over zich heen komen. Ondanks zijn openlijke dubieuze gedrag krijg je veel sympathie voor deze oude flirter. Leuke docu met een verrassend slot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 23 november 2008 @ 12:49:16 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63446571
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:30 schreef etoz het volgende:
was da?
Dat is Spaans en het betekent dat hij het niet weet.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63459498
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat is Spaans en het betekent dat hij het niet weet.
Nee, het betekent hij weet het niet. 'Yo no se' is ik weet het niet. (Deze vakantie in Midden Amerika op Spaanse les geweest in Guatemala ).

Vandaag weer druk. Ik kan om 10 uur nog naar Why we wax, maar ik ben al thuis en heb geen zin meer om weer door te sneeuw te fietsen.

Morgen naar het Nicaragua programma (ik was er dus dit jaar, vandaar de interesse) en naar Johnny Cash in Falsom Prison.
pi_63459582
mi no sabi toch.. jeweetz.. dat ken ik weer wel..
pi_63460533
Hair India
Mooi !
Knap dat er geen mening werd opgedrongen. Werd heen en weer geslingend tussen
"oh wat sneu" en " ok , zo leven wij / men"

I.O.U.S.A.
Kutfilm
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zondag 23 november 2008 @ 22:10:12 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63462553
geen reet gezien vandaag, en ik was zeer gelukkig met de sneeuwstorm. Ik was te laat voor RIP, a remix manifesto. Jammer, volgende keer beter. Youssou N'Dour had ik best willen zien, maar dat was schijnbaar niet mogelijk. (behalve als je locatie manager heet )

Morgen ga ik in elk geval naar Johnny Cash, die kaarten heb ik dan wel weer geregeld. Van iemand hoorde ik dat het verhaal niet anderhalf uur hoefde te duren, maar dat de stof makkelijk in een uurtje verteld had kunnen worden. Let's see.
  zondag 23 november 2008 @ 22:11:35 #87
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63462605
Yo laat je volgens mij altijd weg, Spanjaarden gebruiken nauwelijks een 'ik' vorm, ze zijn gewoon egocentrisch
Uio_ams heeft het denkpaadje al afgemaakt zie ik.
  zondag 23 november 2008 @ 22:13:06 #88
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63462664
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:13 schreef kleinzusje het volgende:
Hair India
Mooi !
Knap dat er geen mening werd opgedrongen. Werd heen en weer geslingend tussen
"oh wat sneu" en " ok , zo leven wij / men"

I.O.U.S.A.
Kutfilm
En waarom is het een kutfilm? Niet je ding? Al veel positiefs over gelezen, dus ben benieuwd naar je (onderbouwde) mening.
  maandag 24 november 2008 @ 09:13:17 #89
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63470247
ha fijn, het is ochtend
pi_63482969
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:13 schreef JelleS het volgende:

[..]

En waarom is het een kutfilm? Niet je ding? Al veel positiefs over gelezen, dus ben benieuwd naar je (onderbouwde) mening.
Oei, lastig
Idd niet mijn ding. Maar juist daarom vielen me dingen op.
Had het idee dat ik naar een lange nova/ netwerk samenvatting aan het kijken was en werd gek van de grafieken + herhalingen.
Had liever meegevoerd willen worden in de verhalen van Amerikanen ( beelden dus) die geen idee hebben van hun uitgavenpatroon etc.
Nu vond ik het geen docu maar een reportage. Eeuwige discussie, maar erg jammer.
Kan wel voorbeelden geven, maar dan verklap ik misschien te veel.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  maandag 24 november 2008 @ 19:25:57 #91
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63486228
I Am Because We Are

Kut, een stroom ellende, gaat over voormalig Rhodesie, er is veel aids/hiv daar en dat resulteert in een miljoen weeskindertjes. Vertelling door Madonna. Als je behoefte hebt aan snikkende wijven, dan moet je daar naar toe, ik ben weggelopen omdat het me vooral irriteerde dat alles tot tearjerker werd opgeblazen. Geef mij dan maar enjoy poverty, dat is tenminste echte narrating
Als ik me niet vergis heeft Madonna erg veel boter op haar hoofd, haar adoptie van een echt Afrikaans negertje geeft haar niet het recht om de moraalridster uit te hangen. (bovendien leefde de vader van dat kindje nog, als ik het me goed herinner).
Ik had meer begrip voor deze docu gehad als men er ook bij verteld had waarom het leven er relatief zo goed was toen er nog een dictator was die het land bestuurde.

Alice in the Land

Een 13 jairg meisje loopt 180 km van Bolivia naar Chili door een mooi landschap. Bij de aftiteling zie je dat ze daar een maand illegaal heeft gewerkt als huishoudster, waarna ze over de grens is gezet, terug in Bolivia.
Tja..

Johnny Cash at Folsom Prison

Dit vond ik een waardevolle bijdrage aan het IDFA, het gaf veel prijs over de duistere achtergrond van wijlen Johnny Cash. Kan ik aanbevelen.
  maandag 24 november 2008 @ 19:44:22 #92
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63486788
O ja, ik heb de crew van 'rough aunties naar de q&a geleid. Ik heb zelden zulke dankbare mensen gezien. Ik kreeg zelfs een hug van de producer
pi_63488443
Ondanks ziekte op vrije dag toch naar Johny Cash geweest. Fijne muziek en flarden van mooie verhalen, maar de animaties van de nummers vond ik een beetje pover en kwamen over als stijlbreuk met de rest van de film.

Maar he, Cash is cool dus who cares .
  maandag 24 november 2008 @ 20:36:48 #94
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_63488448
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:55 schreef California het volgende:
Man on Wire.
Helaas al uitverkocht (natuurlijk). Jammer, ik had 'm graag in Tuschinski 1 gezien.
The short weekend begins with longing...
  maandag 24 november 2008 @ 22:01:06 #95
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63491209
Forever Young

Fuck the hell, wat was dat grappig! Stel je een bruiloft en verjaardagsband voor, mix dat met indorock, gebrekkig engels met kromme vergelijkingen en combineer dat met Bob Dylan. Eerst wordt heen en weer geslingerd tussen medelijden en sadistische genoegens, maar gaanderweg ga je toch een zekere sympathie voor het plezier van de Indiase Bob Dylan 65 years old coverband voelen.
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 07:29:10 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63497296
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:46 schreef marsterretje het volgende:
Nee, het betekent hij weet het niet.
Dat weet ik en dat staat er ook.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 07:31:49 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63497307
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:10 schreef Aoristus het volgende:
Youssou N'Dour had ik best willen zien, maar dat was schijnbaar niet mogelijk. (behalve als je locatie manager heet )
Ik zat bij de lange soundcheck. Dat was net een privévoorstelling.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 08:17:22 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63497615
Goed. Ben de afgelopen dagen bijzonder veel op het IDFA geweest en heb geen kans gezien om wat over de films, die ik gezien heb, te schrijven. Dat moet dan maar nu. Eerst de films van zondag:

Paradocs 3
Combinatieprogramma van 3 korte films:
Borgate
Kunstzinnige beelden van de wijk Don Bosco in Rome. Gelukkig niet heel lang, al had het nog veel korter gekund.
Bitch Academy
Russische vrouwen volgen een cursus Hoe strik ik een (rijke) man. Erg vermakelijk en goede muziekkeuze. Alles met het eerste deel van de Gymnopedy trilogie van Eric Satie erin doet het goed bij mij,
Nashi
Beelden van een Russisch jongerenkamp waarin de ideologie van Poetin geïndoctrineerd wordt bij de kampbezoekers. Uiteraard zijn alle andere landen fascistisch en slecht. Apart, maar niet storend, in beeld gebracht.

Lady Kul El Arab
We volgen de deelname van een Arabische schone aan de Israelische Miss Arab verkiezing. Zij komt van een minderheidsgroepering binnen de Arabische gemeenschap en haar volk heeft veel moeite met de miss-verkiezing. Vooral het gedeelte van de badpakronde is een moeilijk punt.
Niet bijzonder goed of slecht te noemen.

The Caviar Connection
De docu volgt het leven van twee Servische broers die op de Donau werken als vissers. Nieuwe richtlijnen stellen dat ze niet meer op steur mogen vissen en daarmee verdwijnt hun levensonderhoudvoorziening. Jammer genoeg gaat de docu niet in op wat ze dan wel gaan doen om hun brood te verdienen. Een docu met een glimlach en een traan die veel beter had kunnen zijn als de twee broers niet zo gelaten accepteerden wat hun te wachten stond. Ondanks of juist dankzij deze apatische houding een aardige docu.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 29-11-2008 09:26:19 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 25 november 2008 @ 08:44:04 #99
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63497965
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:31 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik zat bij de lange soundcheck. Dat was net een privévoorstelling.
Jammer dat Nenneh Cherry er niet bij was hè ?
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 08:57:57 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63498137
De maandag was een goede dag en dat kwam voornamelijk door de laatste film, maar komen we later op. Eerst nu een chronologische review:

Our Street
Het Poolse Lodz stond vroeger bekend als het textielparadijs van Oost Europa. De mooie fabriek staat er nu echter verlaten bij. Over een periode van 5 jaar volgen we een arbeidersfamilie die naast de fabriek woont. Verscheidene generaties hebben gewerkt in de fabriek maar nu is er niets meer. Criminaliteit en alcoholmisbruik dus, maar ook met een noeste oma die de familie op de been probeert te houden. Dan wordt de enorme fabriek en het terrein opgekocht door Franse investeerders die er een winkel- en recreatiegebied van willen maken. Eind goed, al goed zou je denken.
Kan deze film maar moeilijk beoordelen, het verhaal op zich is aardig, maar na een uur vroeg ik me toch af of het niet al een keer afgelopen was.

Solo
Man probeert met kano/kajak als eerste van Tasmanië naar Nieuw Zeeland te varen en er gaat iets mis. Bij het vertrek loopt hij al hard te janken, waardoor ik maar weinig sympathie voor hem kon opbrengen. Tel daarbij op de nasale kutstem van zijn vrouw en de overdreven dramatische muziek. Veel erger kun je mij niet voorschotelen. Enig lichtpuntje was het Engels van de Franse weerman.

Leg Before Wicket
Leuke documentaire waarbij het conflict tussen Pakistan en India wordt beschouwd aan de hand van een gemixt cricketteam uit Chigaco. Deze docu is duidelijk voor de Amerikaanse markt bedoeld, want er zit een korte uitleg van de spelregels van de prachtige sport in animatievorm bij. De beschouwing van het conflict aan de hand van het cricket van een Amerikaans team kwam niet helemaal lekker uit de verf, maar dat was niet vreselijk storend.

In de avond begon mijn dienst. De films in mijn zaal, waren de volgende:

The Immigration Judge
Drie rechters van de vreemdelingenrechtbank in Amsterdam worden gevolgd en zij vertellen hun eigen verhaal en iets over de zaken die zij behandelen. Een aparte kijk op de vreemdelingenpolitiek dus. Een boeiende documentaire, zij het wat aan de korte kant. Zal binnenkort wel te zien zijn op tv.

Czech Dream
Twee studenten van de filmacademie in Tsjechië halen een stunt uit met het Tsjechische volk en hopen zo de mensen bewust te maken van de kracht van reclame. Geweldige docu. Hard moeten lachen ook.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')