Lijkt mij wel een interessante docu.quote:IDFA 2008 PREVIEW
in de centrale bibliotheek van Amsterdam - OBA
Zondag 26 oktober, 15.00 uur, Theater van 't woord, 7e etage.
Toegang ¤ 5. Kaartverkoop via de reguliere OBA-kassa.
The English Surgeon
Geoffrey Smith (Engeland, 2007)
Engels gesproken en Engels ondertiteld
Hoe is het om als Engelse topchirurg alle kennis en kunde te bezitten om levens te redden, maar soms toch hopeloos te moeten falen? The English Surgeon toont een intiem portret van hersenchirurg Henry Marsh terwijl hij schippert tussen zijn hightech werkplaats in Londen en een armoedig ziekenhuis in de Oekraïne. Samen met bevlogen maar slecht opgeleide lokale assistenten neemt Marsh met huis-, tuin-, en keukenapparatuur risico's en beslist hij over het lot van patiënten die al hun hoop op hem hebben gevestigd. "Het voelt soms alsof ik mijn ziel aan de duivel verkoop, maar wat moet ik anders? Ik kan mensen in nood niet de rug toekeren".
The Guardian
"een verrukkelijke film, de beste documentaire sinds tijden'"
Variety
"zeer ontroerend, onvergetelijk en... erg grappig"
The Independent
"een zegetocht die je niet mag missen"
O.a. Winnaar Beste Internationale Documentaire het Canadese filmfestival Hotdocs en het Amerikaanse filmfestival Silverdocs
quote:Op 20 november 2008 opent de 21e festivaleditie van IDFA met de wereldpremiere van Episode 3, een film van de Nederlandse kunstenaar Renzo Martens. In deze documentaire onderzoekt Martens de emotionele en economische waarde van Afrika’s belangrijkste exportproduct: gefilmde armoede. De vertoning van Episode 3 in Pathé Tuschinski markeert niet alleen de opening van IDFA 2008, maar ook de start van de gelijknamige tentoonstelling in het Stedelijk Museum Bureau Amsterdam (SMBA).
In Episode 3 brengt Martens aan het licht dat de leveranciers van het Afrikaanse exportproduct ‘armoede’, net als bij andere grondstoffen als cacao en goud, zelf nauwelijks meeprofiteren van de enorme winsten die hierop worden gemaakt. De filmmaker lanceert een emancipatieprogramma waarin hij Congo’s armen bewust maakt van hun voornaamste kapitaal: hun armoede.
De film, onderdeel van IDFA’s First Appearance programma, was in 2007 een project bij het FORUM. Renzo Martens’ eerste film, Episode 1, werd tijdens IDFA 2004 vertoond.
Maar daar ben ik wel blij mee!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 09:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit jaar werk ik weer mee als vrijwilliger.Wil je ook vrijwilligerswerk doen op de IDFA, dan kun je je hier aanmelden. Nieuw is wel dat je een MyIDFA-account moet aanmaken. Daar was ik wat minder blij mee.
![]()
Welkom hier op FOK!.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:47 schreef Ruby_Blue het volgende:
Maar daar ben ik wel blij mee!
320 Vrijwilligers met de hand invoeren is niet mijn favoriete klusje. Daarom online een formulier invullen die rechtstreeks bij mij in de database terechtkomt en ook wordt geëxporteerd naar het online roosterprogramma.
Beter kun je het niet hebben als vrijwilligerscoördinator!
De vrijwilligers-teller staat nu op 188, nog minimaal 132 aanmeldingen te gaan.
Ik kan nog veel vrijwilligers gebruiken dus kom ook op IDFA 2008 werken!![]()
De belangrijkste vraag is natuurlijk hoe het IDFA-vrijwilligersshirt eruit komt te zien. Toch wel één van de belangrijkste discussiepunten tijdens de eerste vrijwilligersbijeenkomsten.quote:Voor vragen omtrent werken als vrijwilliger op IDFA of omtrent het festivalkunnen jullie uiteraard hier bij mij terecht.
Via dit topic kan ik jullie ook op de hoogte houden van mijn werk als vrijwilligerscoördinator.
Volgens mij heb ik opgegeven niet te kunnen op die zondagochtend, dus dat zit wel goed. Op de zaterdag kan ik gewoon naar de IDFA. Dat café rij ik toch langs op weg van de IDFA naar huis.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Is het meer weekenden dan? Sorry, wist ik nietLaat ik het dan anders stellen, ik zou het leuk vinden als je niet werkt die zaterdag
Dat heb je zeker. 6 middagen, 2 ochtenden en 2 avonden. Wel wat veel, maar een mooi rooster.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:00 schreef Ruby_Blue het volgende:
Dan moet je het dus niet te laat maken UIO_AMS...
Ik heb je zojuist ingeroosterd, en volgens mij heb ik voor jou en je 3 IDFA-vrienden een mooi roostertje in elkaar gezet ;-)
10.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:31 schreef Aoristus het volgende:
Yep, het was best leuk.
Vooralsnog sta ik voor 9 diensten ingepland, jij ook?
Jij mag best de baas zijn hoorquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
10.
Je hebt altijd baas boven baas.
Die zijn er vast, maar ik heb het programma nog niet tot in detail bestudeerd. Zag alleen wel dat America Unchained niet op de IDFA draait en dat vind ik best jammer.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:57 schreef Challa020 het volgende:
Ik wil dit jaar naar de IDFA, voor het eerst. Zijn er aanraders?
Marsterretje wordt eenquote:Op woensdag 12 november 2008 00:02 schreef marsterretje het volgende:
Ah, dit topic zocht ik!
Natuurlijk ben ik present, en dit jaar ook weer als vrijwilliger.
Dit jaar als secretariaat (vandaag gedaan) en kassa.
Vrijwilligerscoordinatoren die op de dag van de vrijwilligersbijeenkomst bellen of je langs kunt komen zijn natuurlijk niet slim bezig![]()
.
Mee eens. En Kassim The Dream. Net als Man on Wire al overal genomineerd/bekroond, bijvoorbeeld bij de IDA Documentary Awardsquote:Op dinsdag 11 november 2008 18:55 schreef California het volgende:
Man on Wire. Toegegeven, ik heb 'm nog niet gezien maar volgens mij kan dat niet foutgaan.
Waarvoor?quote:
Ben je nu al aan het slijmen om voor aan de reservering vrijwilligersrij te komenquote:Op woensdag 12 november 2008 08:06 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Marsterretje wordt eenkassameisje
!
Jammer dat je niet bij de eerste vrijwilligersbijeenkomst was.
quote:Op donderdag 13 november 2008 09:35 schreef marsterretje het volgende:
Ben je nu al aan het slijmen om voor aan de reservering vrijwilligersrij te komen.
Anyhoe, kassatraining gehad, was nog wat chaotisch en binnenkort dan maar een dagje voorverkoop draaien. Kom je snel eens buurten?!
Ik word verrastquote:
Glen Helder is in een docu te bekijken, misschien leuk voor je als VBL ertquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:01 schreef Breach het volgende:
Ga dit jaar waarschijnlijk voor het eerst. Deze week eens goed het programma bekijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |