quote:Op woensdag 24 september 2008 07:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik weet niet of dit de juiste manier is, maar het is mijn manier.
Op 23 jl. is Arwen's papa, voor sommigen bekend Als armanimania/Darkmanta.. overleden.
Na jarenlange gevechten met zichzelf, was zijn kaarsje op.
Geheel onverwachts, het leek goed te gaan heeft hij heel bewust de keuze genomen om naar " zijn" rust te gaan. Dit staat los van de scheiding, het waren zijn ziektes.. zijn schimmen in zijn hoofd.
Details etc. ga ik niet openbaar gooien.
Ik ben geschokt, verdrietig, gebroken.. mijn dappere dodo haar papa is weg, niet meer.. nooit meer..
Ze zal het ten zijner tijd wel horen, maar voor nu even nog niet.. tot ik een manier gevonden heb hoe haar te zeggen.
Arwen zou zeggen.. die "domme" papa ik hou van jou ook.
Hij heeft een mooie herinnering voor Arwen achter gelaten... zoals op de muziek op de achtergrond, die hijzelf aangezet had.. Sometimes You can't make it on your own..![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 24 september 2008 10:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Lieve allemaal, heel erg bedankt voor alle lieve woorden, alle steunbetuiging..![]()
het wordt zeer gewaardeerd
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Vanmiddag met twee lieve vrienden van mij, mijn ouders en Arwen naar Darkmanta's ouders geweest, Het zien van Arwen gaf ze een sprankje vreugde.. omdat ze heerlijk haar eigenwijze, wijze, lieve zelf was.
Vanavond lag hij opgebaard, ik ben wezen kijken, Arwen uiteraard niet in de buurt, die was bij anderen veilig in het huis van opa.
Hij zag er mooi en vredig uit.. alsof hij elk moment zou ontwaken.. maar dit gaat niet gebeuren.. het was een enorme klap , de inslag.. het is echt zo..
Darkmanta zijn alles was Arwen.. maar 20 jaar vechten tegen schimmen in je hoofd.. was voor hem genoeg.. Een aantal zoals jarno en swets.. hebben het mooi verwoord.. hoe ver moet je zijn.. achteraf dus te ver..
Niemand is te verwijten dat we het niet zagen.. Met Darkmanta wist je nooit of ja ook ja was of toch nee.. hij kon zich anders voor doen als hij was.. als hoe hij zich voelde.. door zijn mentale ziektes... Want onder die ziekte zat een hele liefdevolle man.. met een hart van goud.. DIe van mij al het respect van de wereld verdient.
Aanstaande maandag wordt er een mis gehouden en wordt hij gecremeerd.
Ik bedank jullie enorm voor alle lieve berichten, wil ook openbaar het team van beheer bedanken voor de steun en hulp die zij geven, zij eten wel waarom![]()
Jullie zijn lief
quote:Op woensdag 24 september 2008 21:29 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen gaat bij de crematie zijn ja.. en al loopt ze te gillen rennen zingen.. dat maakt niet uit.. Heb een mooi bloemstuk namens haar apart laten maken.... een hartje met mooie gele/witte rozen en een rose randje.. en hartjes en op het lint.. Die " domme" papa .. ik ook van jou.. Arwen
Omdat het een echte opmerking was van haar tussen hun tweetjes
quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Nogmaals bedankt voor de steunbetuiging, de mooie teksten
Gisteren met jeugdpsycholoog gesproken, en aan de hand daarvan Arwen verteld.
Heb haar bij me op schoot genomen , en vertelt dat papa heel veel pijn had en nu dood is en daarom bij de sterretjes en Maria is ( ze is helemaal gek op maria vandaar) en dat ze papa nooit meer kan zien. Eerst werd ze beetje boos van kan wel, maar heb blijven benadrukken nee papa is dood. papa is een ster geworden, de grootste en mooiste ster dat is papa.
Daarna met mijn vader en haar bij een mooi kappeletje een kaarsje aangestoken voor papa, en ging ze zeggen dag papa ik hou van jou ook, en wou ze haar kikker bij maria leggen voor papa. Maar gezegd dat papakikker al bij papa is, en babykikker op mamakikker moet passen.
Daarna later toen het donker werd en de poolster aan de lucht stond, en geen enkele andere ster hebben we naar papa gezwaaid, en Arwen heeft heel veel heel hard papa geroepen en ik hou van jou, ik ook van jou.. en kusjes geven en zwaaien.
Haar gevraagd of ze naar papa gepraat had en gezwaaid , en zei ze heel op zijn Arwens, ja GAAF!!![]()
![]()
![]()
Heb boek van kikker en het vogeltje van max velthuijs , dat moet overal mee en gaat ze verhaaltjes vertellen aan iedereen en zeggen dat papa ook dood is, vanochtend ook bewust gevraagd weet je nog waar papa is, en ze heel lief zij dat papa de mooiste en liefste ster is en ze vanavond weer gaat roepen .
Ik ook. Jeetje wat moet het moeilijk geweest zijn om Arwen dit te vertellenquote:Op vrijdag 26 september 2008 12:20 schreef Jelief het volgende:
Evenstar ik heb diep diep respect voor je.
Erg goed gedaan _evenstar_ echt waar!quote:Op vrijdag 26 september 2008 11:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Daarna met mijn vader en haar bij een mooi kappeletje een kaarsje aangestoken voor papa, en ging ze zeggen dag papa ik hou van jou ook, en wou ze haar kikker bij maria leggen voor papa. Maar gezegd dat papakikker al bij papa is, en babykikker op mamakikker moet passen.
Ja, zo herinner ik me hem, ook met wat woester kapsel. Jaar of 4 geleden volgens mij, vooral in de nachten en met 30s en 40s. Heb nog wel gezien dat-ie getrouwd was.quote:Op vrijdag 26 september 2008 12:09 schreef Re het volgende:
Ik had nog wat fotootjes die ik mocht plaatsen na overleg met evenstar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit wel representatief is over hoe DM was...
quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Sleep
Sleep tonight
And may your dreams
Be realized
If the thunder cloud
Passes rain
So let it rain
Rain down him
So let it be
So let it be
Sleep
Sleep tonight
And may your dreams
Be realized
If the thundercloud
Passes rain
So let it rain
Let it rain
Rain on him
MLK- U2![]()
Och meis...quote:Op zaterdag 27 september 2008 13:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Sleep
Sleep tonight
And may your dreams
Be realized
If the thunder cloud
Passes rain
So let it rain
Rain down him
So let it be
So let it be
Sleep
Sleep tonight
And may your dreams
Be realized
If the thundercloud
Passes rain
So let it rain
Let it rain
Rain on him
MLK- U2![]()
om 11 uurquote:Op zondag 28 september 2008 19:08 schreef phluphy het volgende:
Ook van hieruit veel succes gewenst voor de ongetwijfeld loeizware dag van morgen.![]()
Hoe laat is de dienst/crematie? Ik zou er graag even bij stilstaan.
k kan niet anders zeggen dan je wilt dat niemand dit gebeurdquote:Op zondag 28 september 2008 20:48 schreef Anitra het volgende:
het is "mooi" te zien hoe jullie evenstar steunen, gewoon simpele woorden op een scherm, die zoveel steun geven. Echt super!
Evenstar
Dat had ik ook...quote:Op zondag 28 september 2008 21:13 schreef Belana het volgende:
ik ging net aan Nick vertellen hoe Arwen naar de ster ging zwaaien en roepen.... ik barst zo in tranen uit zeg![]()
quote:Op dinsdag 30 september 2008 @ 15:38 schreef _evenstar_ het volgende:
En ik weet zeker als Dm het van daar boven af heeft kunnen zien.. het precies geweest is zoals hij het had gewilt..
Oh wat ongelooflijk fijn, ik weet heel zeker dat ze daar heel blij mee zal zijn!quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:51 schreef _evenstar_ het volgende:
De dienst in het crematorium is trouwens op DVD opgenomen.. zodat Arwen die later als ze oud en groot is het kan zien
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.:*quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:51 schreef PM-girl het volgende:
Och evenstar, wat een indrukwekkend afscheid zal het geweest zijn en wat mooi dat Arwen er zo bij betrokken is geweest en zij zorgde voor mooie ontroerende momenten!![]()
En je hebt een schitterende tekst voorgedragen, mooi!
Heel veel sterkte, nu de stilte echt begint.
quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:38 schreef _evenstar_ het volgende:
En ik weet zeker als Dm het van daar boven af heeft kunnen zien.. het precies geweest is zoals hij het had gewilt..
Lieve Evenstar, heel veel respect voor hoe jij alles hebt gedaan. Een adviesje van een ervaringsdeskundige: neem ook de tijd voor jezelf, die zal je denk ik echt moeten máken want je krijgt 'm niet. En dat geheugen is ook zo herkenbaar. Ik had dat net zo erg met het overlijden van mijn meest dierbare als met het geboren worden van mijn kind(eren).quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:31 schreef _evenstar_ het volgende:
nee juist heel veel drukte.. niet echt het gevoel nog even tijd voor mezelf te vinden, maar dat komt wel..
Nu voornamelijk telefoontjes plegen, dingen regelen.. opslag ruimte zoeken etc.. dat soort zaken..
Daar weer vervoer. sjouwers etc..
Druk druk durk druk druk..
EN hoop papier werk invullen van SVB, waar ik geen jota van snap..mijn geheugen is momenteel een zeef met graten zo good als maankraters
Dank je Sjeen! Hij heeft ook dingen voor mij gemaakt met Photoshop, dus wou wat terugdoen, al ben ik er lang zo goed niet in als hij ..!quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:38 schreef Sjeen het volgende:
Mooi Red_Cat!
Evenstar, hoe issie nu? Hoe gaat het met Arwen en jou?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Arwen gaat er op haar eigen manier mee om, elke avond naar papa roepen, en zelf liedjes verzinnen:
Papa inne sterretjes inne sterretjes hou van jou oooooooook en maria is de maaaaaaahaaaaaan, enne doet arwen roepen papaaaaaaa papaaa daaaaaag
Arwen is er prima onder, deel door de leeftijd ook wel denk ik. Heb foto van M. bij haar bedje, en daar vertelt ze wel eens tegen, of als we buiten lopen en tis donker kan ze heel enthousiast roepen hey daaar is mij papaquote:Op zondag 23 november 2008 19:02 schreef Assiej het volgende:
Evenstar, hoe gaat het nu met je na precies paar maanden?
Hoop dat je al meer rust voor jezelf gevonden hebt en dat Arwen er ook okee onder is?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:55 schreef _evenstar_ het volgende:
En het geeft mij ook rust , wetende dat hij die rust heeft maar ook niet meer die angst.
Tis goed zo voor mijn gevoel.
Fijn om te horen dat alles goed gaat!quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:55 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Arwen is er prima onder, deel door de leeftijd ook wel denk ik. Heb foto van M. bij haar bedje, en daar vertelt ze wel eens tegen, of als we buiten lopen en tis donker kan ze heel enthousiast roepen hey daaar is mij papa![]()
Ze is gewoon stoer en dapper en lief , mijn eigen mini heldinnetje![]()
Met mij gaat het gewoon hartstikke prima, ik denk dat het voor een ander misschien heel koel en kil overkomt. maar mijn leven gaat door, ergens heb ik al een deel afscheid genomen van hem toen ik de deur daar uitging.
En het geeft mij ook rust , wetende dat hij die rust heeft maar ook niet meer die angst.
Tis goed zo voor mijn gevoel.
binnenkort eindelijk mijn eigen plekje met arwen samen, en van 2009 maar een goed jaar maken
Er zit bitterheid in, en dat zal ook ehct wel vergaan met de tijd, Alleen op deze dagen, als je kleine meisje je trots je alles , zoveel verdriet heeft, zegt dat ze dood wil, naar papa wil. ,quote:Op woensdag 23 september 2009 11:32 schreef Ripley het volgende:
Sterkte vandaag dames
Enw at ik je nog even mee wil geven, ik hoop dat je er iets eme kunt: ik proef in je posts dat je nog zit met verwijten naar hem toe. Omdat hij je voor je gevoel in d esteek heeft gelaten en je dochter ook. Laat dat alsjeblieft los en herinner je de fijne momenten - sommige keuzes kun je nooit begrijpen omdat je niet dezelfde zwarte gedachten hebt.
Heel veel sterkte en liefde met je dochter gewenst
Kun je nagaan hoe groot die demonen dus moeten zijn geweest.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn demonen waar enorm groot, maar toch... je kindje achterlaten...
Ja natuurlijk... Dat is ook zo...quote:Op woensdag 23 september 2009 12:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe groot die demonen dus moeten zijn geweest.
En verder sluit ik me aan bij Ripley.voor jou Evenstar, stoer moederke.
En een dikkevoor je meiske, met al haar verwarring en verdriet.
Dat heb ik nou ook, ik lees het met kippenvel op me armen en weet gewoon niet wat ik moet/kan zeggen.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:43 schreef Pvoesss het volgende:
Een hele dikke kus en knuffelEn ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen
Ik snap je reactie ook hoor, het is geen kritiek. Denk gewoon dat het voor jezelf en je dochter goed zou zijn om los te laten, omdat negativiteit gewoon aan je vreet en heel veel energie kost. Dat doet verder niks af aan het feit dat het een natuurlijk reactie is.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:39 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Er zit bitterheid in, en dat zal ook ehct wel vergaan met de tijd, Alleen op deze dagen, als je kleine meisje je trots je alles , zoveel verdriet heeft, zegt dat ze dood wil, naar papa wil. ,
Dan ,ben je giftig. En het lijkt me niet meer als een normale reactie van een moeder.
En beggrijpen zal ik het nooit, ik zu het niet eens willen begrijpen ergens.
Neemt niet weg dat de vragen zullen blijven.
Alleen zullen zij met de tijd ook vervagen, minder sterk zijn.
Wij gaan een lading kaarsjes branden in het kappeletje want dat wil Arwen graag, en daarna lekker een middagje naar dippie doe.
Want vandaag is het haar dag, een speciale dag, dat ze een mooie dag kan hebben op een trieste dag.
quote:Op woensdag 23 september 2009 19:50 schreef _evenstar_ het volgende:kind ligt uitgeput en voldaan in bed en zei:
Het was een hele speciale dag mama![]()
Dank allemaal voor de lieve woorden, fijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |