Lief die kaarsjes, Lief de kaarten, Lief en mooi het bloemstuk
Lief Zij die er waren, mijn allerliefste vrienden, waaronder dustpuppy, anitra, rick en dochter, lief Sjeen
Wat een rare ochtend het opstaan.. vandaag de dag.. het is echt.. echter wordt het niet..
Mijn lieve zusje 's ochtends gekomen, om me te helpen met wat make up en haren e.d. daarna onderweg naar Zijn ouders.. de spanning voelbaar.. het trillen.. op naar de kerk.
BIj de kerk aangekomen. verwonderd.. blij.. vereerd, met de vele mensen aanwezig. vrienden familie, buurtbewoners.. en zij die om DM gaven..
Het was een mooie warme mis.. in een koude kerk

.. Waar tussen de tranen door ook gelachen werd... om de meest speciale aanwezige Arwen..
Vrij in het begin.. gesnotter van arwen.. helemaal verdriet.. schreeuwend door de kerk.. MOET pohoootje plasse-he-heeeeen.
Dus ze is even gaan plassen, om vervolgens maar tegen Dustpuppy te roepen waar alle Maria's waren.
En toen de pastoor een latijnse zang/gebed zong.. heel geconcentreerd.. Arwen gilt.. ik heb een piet.. oh nee.. 2 pieten.. nee 3 PIETEN

. heerlijk eigenzinnig meisje

Daarna in stoet op weg naar het crematorium..
Nog moeilijker als de kerk.. want bij binnenkomst draaiden ze ons nummer.. ons trouwnummer.. veel.. heel veel emoties.. Arwen vermaakte de zaal door met Dustpuppy te overgooien met kikkie de mamakikker onder luid ge KWAAAAAAAAAAAK
Alsof arwen het aanvoelde ging ze bij de kist ervoor zitten.. aan de bloemetjes ruiken.
En een plasje doen

.. Daar zat die kleine dappere meid, tegen de kist aan haar koekjes op te peuzelen.
Daarna MLK.. waar onder tussen arwen druk aan het springen was bij de kist.. en maar geklapt moest worden.. wij deden dat .. maar na afloop van het nummer vroeg de vrouw van de uitvaartdienst om een applaus.. en heel de zaaal klapte voor die kleine meid.. wat werd ze verlegen hihi , daarna ging ze rustig zitten bij de kist..
Heb ik mijn stuk gelezen..
Lieve Maurice
Wat zeg je nu bij zulks verlies
Iets over de dingen die ik nog had willen vragen?
Of over alle gebeurde mooie dagen?
De speciale dingen van Arwen mij en jou?
En hoeveel ik van je hou
Ondanks dat we eerder tot de conclusie kwamen,
dat het niet zo goed ging samen.
Iets over je meest geliefde muziek?
Hoe je was in alles gedreven, soms te fanatiek
Misschien over je passie voor lekkere geuren
Of toch je favoriete kleuren
Ik weet het allemaal even niet
Want mijn hart is te vol van verdriet.
Lieve muis, je zei me vaak je bent te lang van stof..
Heb je me toch even sprakeloos gemaakt..
Want jij besloot
Het was een mooie dag..
Het is een mooie dag..
Voor de dood..Zijn nichtje heeft nog iets voorgedragen en de gastvrouw.. eerlijk.. emotioneel..
Onder Fragile van sting.. hebben de mensen hun laatste groet gegeven.. en daarna hebben wij zijn ouders mijn ouders ik en arwen als laatste afscheid genomen..
Een klopje en een handkus op de kist van arwen..
Daarna nog alle tijd en ruimte gekregen voor een koffietafel.. een fijn samen zijn..
Een warme persoonlijke dag.. emotioneel zwaaar.. maar doorweefd met Arwen Zij dat kleine stoere meisje.. die het voor ons allemaal wat draagbaarder gemaakt heeft.
Gisteren was ik niet groot en stoer.. gisteren.. was verdriet.. heel veel verdriet.. maar mijn lieve vrienden.. mijn ouders.. mijn lieve zus.. Die hebben me zoveel steun gegeven.. en zij zullen dat blijven doen..
En ik weet zeker als Dm het van daar boven af heeft kunnen zien.. het precies geweest is zoals hij het had gewilt..