DTHquote:Ondanks de strenge veiligheidsmaatregelen in de Roemeense hoofdstad is men er bij NEC niet helemaal gerust op. Het Dinamo- stadion is oud en krakkemikkig en voldoet in geen enkel opzicht aan de eisen die de Europese voetbalbond normaliter stelt. „In De Goffert had de UEFA dit nooit goedgekeurd”, meende een van de begeleiders van NEC. Her en der ligt los puin en hout. Daarnaast zijn de hekken om de tribunes weliswaar talrijk maar allesbehalve solide. En de Roemeense hooligans hoeven de stoeltjes om het trainingsveld niet af te breken, want die liggen gewoon los op het beton.
Als je dit zo leest ga je bijna hopen op een overwinning voor Nec. Als Arnhemmer. Serieus.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Heh bah, die groep waar het over gaat zijn vrienden van me. Hebben moeten rennen voor 50 Dinamo-supporters met stalen pijpen en messen. Hebben de dans net ontsprongen door in een restaurant te schuilen, en daarna een taxi te nemen die overigens wel werd aangevallen.
Aantal wil zo snel mogelijk naar huis..
Ik hoorde het net op de radio ja, wat akelig. Hopelijk dat hier iets aan gedaan wordt en dat NEC ze vanavond (op voetbalgebied) keihard in gaat maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:44 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Heh bah, die groep waar het over gaat zijn vrienden van me. Hebben moeten rennen voor 50 Dinamo-supporters met stalen pijpen en messen. Hebben de dans net ontsprongen door in een restaurant te schuilen, en daarna een taxi te nemen die overigens wel werd aangevallen.
Aantal wil zo snel mogelijk naar huis..
Inderdaad. 2 vrienden van mij zitten er nu ook, krijg er een beetje een naar gevoel van zo op de vroege ochtend.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:52 schreef J-heronimus het volgende:
Als NEC morgen daar wint breekt de chaos natuurlijk helemaal los.
ja en mijn broers lopen er rond...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Inderdaad. 2 vrienden van mij zitten er nu ook, krijg er een beetje een naar gevoel van zo op de vroege ochtend.
De busreis is inmiddels verplicht gesteld voor de NEC'ers die bij de wedstrijd willen zijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:52 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Het is vandaag gewoon gezellig in Boekarest. Alle NEC-supporters hebben zich bij een Irish Pub verzameld, en kunnen als ze willen vanaf daar met een bus naar het stadion gaan.
quote:01-10-2008 20:52 door JdB
wow wat een professor die el-ak zo met bril
quote:
Teken ik voor. Wel thuis tegen AC milan en Tottenhamquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:06 schreef Greetings het volgende:
Mijn droompoule'tje (al weet ik niet of het qua coefficienten geheel zo kan):
AC Milan
Tottenham
Paris SG
FC Kopenhagen
NEC
Zou echt TOP zijn!![]()
We stonden bij de eendracht op de tafels en deden het later dunnetjes over in de derde kamer op de grote markt.quote:
Geen aandacht meer aan die zigeuners, dit soort plaatjes zijn mooier:quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:05 schreef hoM3r het volgende:
[ afbeelding ]
gezellige jongens blijven het.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:23 schreef Zero2Nine het volgende:
Kan je al een Nederlandse treffen in de groepsfase?
mooiquote:
Wilde precies het zelfde zeggen, ik wist niet wat ik zagquote:Op zondag 5 oktober 2008 16:27 schreef sjeppert het volgende:
wedstrijd van de dingen die je niet verwachtte...
saidi die kan afronden
janssen die scoort
quote:ROTTERDAM (ANP) - Trainer Mario Been van NEC had zondag na de zege op zijn grote liefde Feyenoord (0-2) de lachers op zijn hand. ,,We hebben Europa met deze uitslag wel even laten schrikken. AC Milan zal trillen in zijn tuigie'', sprak de voormalige spelbepaler in onvervalst Rotterdams.
Been doelde op de loting dinsdag in Nyon voor de groepsfase van de UEFA Cup. NEC verzekerde zich donderdagvond in Roemenië verrassend van een verlenging van het Europese avontuur. ,,De uitschakeling van Dinamo Boekarest heeft mijn jonge ploeg enorm veel zelfvertrouwen gegeven. Ja, Dinamo Boekarest, ik zeg het nog maar even, omdat het zeker geen achterafploegie was.''
Op de vraag of zijn spelers na de zware wedstrijden in Roemenië en Rotterdam toe waren aan een paar dagen rust, antwoordde Been gevat: ,,Ja, we gaan twee weken naar de camping met z'n allen. Maar zonder gekheid, de spelers krijgen uiteraard een paar vrije dagen. Over twee weken komt Vitesse op bezoek. Dat is opnieuw een zware opdracht voor ons. We blijven mikken op een plaats bij de eerste tien in de eredivisie.''
Collega Gertjan Verbeek wenste Been bij het afscheid in de perskamer veel plezier op de camping. ,,Ja, bedankt. Het is er ook wel weer voor'', verwees de welbespraakte en succesvolle NEC-coach naar de verregende zondag in De Kuip.
quote:Westerhof: "Ideaal moment om spiraal te doorbreken"
Vitesse-coach Hans Westerhof is blij dat NEC zondag in De Kuip een zege boekte op Feyenoord. "Dit is voor Vitesse een ideaal moment om uitgerekend in De Goffert de spiraal te doorbreken."
De coach ziet het gebrek aan zelfvertrouwen als oorzaak van de fouten die Vitesse tegen Willem II maakte. "Een aantal veroorzaakt door kwaliteit, aan een groter aantal ligt vertrouwen ten grondslag. Door allerlei redenen ontbreekt bij ons het vertrouwen", stelt Westerhof op de officiële website van zijn club.
De basistaken van de verdedigers was tegen de Tilburgers het uitschakelen van Frank Demouge, die diep in blessuretijd toch de gelijkmaker maakte. "Die zijn onvoldoende uitgevoerd. Daar werden ze zelf onzeker van, daar werd het elftal onzeker van, in de zin van: het zal ons toch niet weer gebeuren, en Frank Demouge werd er sterker van. Zijn vertrouwen groeide en hij kreeg het gevoel dat er tot op het laatste moment iets te halen viel. En prompt gebeurde het."
Dat het vertrouwen ook snel kan terugkeren, bleek uit het spel van de Arnhemmers na de gelijkmaker van Ricky van Wolfswinkel. "Meteen is het vertrouwen terug. Winnen we duels, zien waar de bal gaat komen, nemen goede beslissingen. Bij Willem II gebeurt het tegenovergestelde. Binnen de kortste keren staat het 2-1. Dat doet vertrouwen. Dat is voetbal. Maar dan ben je niet meteen helemaal terug op je oude niveau. Vertrouwen is broos, als een laagje ijs. Dat moet ook dikker worden voor je erop kunt schaatsen."
De ommekeer die zich onlangs bij AZ afspeelde biedt voor de coach houvast. "Desastreus vorig seizoen, desastreuze start van dit seizoen. Dan opeens kantelt het en zie je hoe goed ze kunnen spelen. Met dezelfde spelers, dezelfde trainers, dezelfde tegenstanders. Hoe dat komt? De druk van de frustratie van niet-presteren is weg. De spelers voelen zich vrij in hun hoofd en dan komt ineens weer alles terug. Dat wordt bedoeld met vertrouwen."
Westerhof voorziet nu een ommekeer tegen NEC. "Wie door de resultaten heen kijkt, ziet dat we elke week ietsje beter worden. En als het resultaat eens onze kant opkomt, wordt de speler vrij in de geest en kan hij zijn talenten etaleren. Het leuke van voetbal is, de omslag gebeurt altijd op momenten en plaatsen die niemand verwacht. Toen ik zondag zag dat NEC bij Feyenoord gewonnen had, dacht ik: mooi."
De kenners hebben het veels te weinig over Super Mario wat mij betreft, ik bedoel hoe is het mogelijk dat een club als NEC dit presteert, helemaal na de transfers van deze zomer?quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:45 schreef Mark het volgende:
Overigens wel leuk om in de Feyenoord-topics te lezen dat het een schande is dat ze niet weten te winnen van NEC. Die "kenners" hebben dus niet in de gaten dat er al 8 maanden (bijna) niemand met 3 punten vertrekt
Daar zorgt Mario voor.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:09 schreef Dutch_Courage het volgende:
Je moet ook niet vergeten dat NEC best wel wat leuke spelers heeft. Kijk achterin alleen al. Daar heb je een Fernandez en El Ak, dat zijn gewoon goede voetballende verdedigers. Dan heb je daar nog Wisgerhof bij staan die eigenlijk bij een grotere club hoort. En zo lopen er meer rond.
Oké, veel credits naar Mario, maar het team is ook gewoon een echt team, ze werken hard en gediscoplineerd en er loopt ook aardig wat kwaliteit rond.
Wat een clubsquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Kan niet wachten op die loting van morgen.. Als ik goed begrijp is dit sowieso het programma:
do 23-10 - Thuis tegen Pot 1 (Milan, Sevilla, Valencia, HSV, Schalke, CSKA, Benfica, Spurs)
do 6-11 - Uit tegen Pot 2 (Stuttgart, Olympiakos, Depor, Brugge, Spartak M, PSG)
do 27-11 - Thuis tegen Pot 3 (Rosenborg, Udinese, Braga, Slavia P, Man City, Galat, Sampdoria)
wo 3 / do 4-12 - Uit tegen Pot 4 (Hertha, Partizan, Nancy, Portsmouth, A Villa, Racing, Kopenh, Dinamo Z)
wo 18 / 19-12 - Vrij
quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:00 schreef De_Hypotheker het volgende:
Tuurlijk is Been een held! Heel Nederland zou hem wel als trainer willen hebben, maar wij hebben hem![]()
We hebben trouwens ook een betere selectie dan Vitesse
Loot Valencia maar thuis, dan ben ik er bijquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Kan niet wachten op die loting van morgen.. Als ik goed begrijp is dit sowieso het programma:
do 23-10 - Thuis tegen Pot 1 (Milan, Sevilla, Valencia, HSV, Schalke, CSKA, Benfica, Spurs)
do 6-11 - Uit tegen Pot 2 (Stuttgart, Olympiakos, Depor, Brugge, Spartak M, PSG)
do 27-11 - Thuis tegen Pot 3 (Rosenborg, Udinese, Braga, Slavia P, Man City, Galat, Sampdoria)
wo 3 / do 4-12 - Uit tegen Pot 4 (Hertha, Partizan, Nancy, Portsmouth, A Villa, Racing, Kopenh, Dinamo Z)
wo 18 / 19-12 - Vrij
Ben het niet met je eens hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:28 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Keeper: Vitesse beter (potentie)
Backs: gelijkwaardig
Centraal: NEC beter
Centraal middenveld: Vitesse beter (iig qua potentie), Hofs, Molhoek, Claudemir tov Sibum, Schone en Radomski
Aanval: NEC beter, al vind ik Ricky van Wolfswinkel een goed talent, maar JVB en TJ (in vorm) is beter.
Ben niet overtuigd, blijf het op vertrouwen en optimale uit je spelers halen houden
Verhaegh kon naar Twente en Middlesbrough, beter dan die Dani lijkt me?. El Ak is beter dan Drost, al is Drost jong en heeft die al aardig wat ervaring op het hoogste niveau en zie ik die wel beter worden dan El Ek. (zo redeneerde ik het ook met Velthuizen die echt wel beter is of wordt dan Babos).quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:41 schreef De_Hypotheker het volgende:
[..]
Ben het niet met je eens hoor.
Babos presteert niks minder dan Velthuizen, laten we zeggen gelijkspel.
Backs gelijkwaardig? Dat zou betekenen dat Drost even goed is als El Ak? Dacht het niet. Verhaegh weet ik niet zo goed, maar kan me niet voorstellen dat die beter is dan Dani Fernandez. Al begrijp ik dat deze nog onbekend is omdat hij relatief nieuw is.
Centraal achterin winnen wij idd.
Middenveld: Grappig dat je de beste NEC'er Davids niet eens noemtTja, middenveld spant erom. Ik vind Radomski ook een geweldige voetballer. Jullie hebben Hofs en Claudemir die goed zijn: vooruit, nipte overwinning Vitesse (al vind ik dit eigenlijk niet, maar anders ga je roepen dat ik niet objectief ben
)
Aanval: Beukering, Saidi, John en Tshibamba pwnen Vitesse
Dani heeft in het eerste van Barcelona gespeeld, FC Twente droomt van een back als Dani, en als Verhaegh echt naar Middlesbrough had gekund, dan had hij daar nu gespeeld. En het gaat niet om potentie, het gaat om huidige prestaties, de meeste spelers van Vitesse en NEC met potentie zullen niet meer bij deze clubs spelen als die potentie er echt uitkomt.quote:Op maandag 6 oktober 2008 17:46 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Verhaegh kon naar Twente en Middlesbrough, beter dan die Dani lijkt me?. El Ak is beter dan Drost, al is Drost jong en heeft die al aardig wat ervaring op het hoogste niveau en zie ik die wel beter worden dan El Ek. (zo redeneerde ik het ook met Velthuizen die echt wel beter is of wordt dan Babos).
Blijf ik toch bij een gelijkspel
Joh, ben wel benieuwd naar die Dani dan. Is die echt zo goed dan? Verheagh vind ik een van onze beste spelers namelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2008 18:06 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Dani heeft in het eerste van Barcelona gespeeld, FC Twente droomt van een back als Dani, en als Verhaegh echt naar Middlesbrough had gekund, dan had hij daar nu gespeeld. En het gaat niet om potentie, het gaat om huidige prestaties, de meeste spelers van Vitesse en NEC met potentie zullen niet meer bij deze clubs spelen als die potentie er echt uitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |