Op de promo staat trouwens een heuze radio edit. Tevens de eerste single met composities van Alex Turner, waarop één van de B-kanten een al eerder uitgebracht nummer is.quote:CDS:
1. My Mistakes Were Made For You
2. Separate And Ever Deadly (Live From New Theatre, Oxford)
3. My Little Red Book (Live From New Theatre, Oxford)
7" - deel 1
A. My Mistakes Were Made For You
B. Paris Summer (with Alison Mosshart, live From The Olympia Theatre, Paris)
7" - deel 2
A. My Mistakes Were Made For You
B. Separate And Ever Deadly (Live From New Theatre, Oxford)
Ik ook. Vooral in Hang The Cyst, dat is echt een topnummer.quote:
Hopelijk is het morgen dus te zien in hun médiathèquequote:Le concert privé des Last Shadow Puppets au studio 104 de Canal+ le 27 août dernier sera diffusé demain soir (samedi 11 octobre, sait-on jamais) à 22H30. Pour ceux qui n'ont pas Canal+, pas de panique, nous essaierons d'ajouter la vidéo à la médiathèque du forum dimanche en fin de journée. Par contre et évidemment, en cas de réclamation de la société Canal+ qui est propriétaire de ces images, la vidéo sera immédiatement retirée du site.
Ci-dessus en avant-première, un extrait de ce qui nous attend demain soir, le titre "The Age Of The Understatement".
arcticmonkeysfrance.com
Ha, noway dat ik dat ga kijken vóór het concert @ Paradisoquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:10 schreef tim. het volgende:
Morgenavond wordt dat opgenomen concert van de dag na l'Olympia uitgezonden op Canal+, 22:30.
[..]
Hopelijk is het morgen dus te zien in hun médiathèque.
Dwangbuis lijkt me de enige oplossing.quote:Op zondag 12 oktober 2008 19:55 schreef Aisumasen het volgende:
Eu, eerstvolgende show is vanavond in Manchester. Ik duik wel even onder.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 13:26 schreef Markeerstift het volgende:
Maandag al! woehoe! Ik heb eigenlijk een verplicht college, maar dit is natuurlijk ook belangrijk
Ik heb interesse!!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:42 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik ga me maandagochtend ook even ziekmelden vanuit Brussel.
Heeft iemand nog 1 of 2 tickets nodig voor het concert in Paradiso? Er is een grote kans dat 2 van mijn concertgenoten niet naar de gig kunnen, en aangezien ik (zoals gewoonlijk) de kaartenbeheerder ben...
Met andere woorden: Te koop, 2 kaarten voor TLSP, kostprijs (40+5 euro servicekosten+3 euro lidmaatschap). Zo niet, dan verkoop ik ze op ZwarteMarktplaats.nl voor 283 euro maak ik een V&A-topic aan. Wat is er gebeurt met het wachtlijstje met users die nog kaarten wilden hebben?
Lichtelijke oplichting van de Ticketservice... Oh ja, het lidmaatschap hebben we natuurlijk al bij de Ticketservice gekocht.quote:Op maandag 13 oktober 2008 18:47 schreef Aisumasen het volgende:
Op mijn kaarten staat dan weer 40 euro + 4.10 servicekosten (en 3 euro lidmaatschap)...Ik heb wel eens meegemaakt dat de servicekosten voor dezelfde tickets (zelfde optreden, zelfde rang, enz.) verschillen, maar nog nooit dat de daadwerkelijke prijs verschilt. Nee, ik heb de tickets niet besteld op internet en had dus géén verzendkosten. Ja, ik heb de tickets bij een officieel Ticketservice-punt gekocht.
Daar komt bij, als je al geen paar euro "extra" zou willen betalen voor een ticket voor een stampuitverkocht concert waar je verder niets voor hebt hoeven doen...
Denk dat het nooit het idee is geweest om er een zitoptreden van te maken. Nee, gewoon een manier om de zwarthandel een puike loer te draaien. Er zullen dit weekend wel veel kaarten onder de kostprijs opduiken op Marktplaats en dergelijke. Voor de mensen die de kaarten te duur vinden dus een leuke tip! Iedereen veel plezier maandag, ik ben onderweg naar Brussel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:52 schreef portie het volgende:
kaartverkoop staat weer op groen en bij paradiso.nl geven ze zelfs aan dat het niet meer uitverkocht is. Extra plek doordat het concert niet zittend maar staan wordt ?
?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:43 schreef RedGuy het volgende:
Het is natuurlijk niet zo geniaal als The Last Shadow Puppets, maar je kunt met je LSP kaartje wel gratis naar Five O'Clock Heroes.
Wanneer is dat dan? En hoezo is dat?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:43 schreef RedGuy het volgende:
Het is natuurlijk niet zo geniaal als The Last Shadow Puppets, maar je kunt met je LSP kaartje wel gratis naar Five O'Clock Heroes.
Ipso Facto lijkt mij niet echt bijzonder, dus ik denk pas later.quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:45 schreef tim. het volgende:
Dus na afloop misschien nog naar Five O'Clock Heroes![]()
Ipso Facto begint een halfuur na de opening van de zaal, zal de zaal dan al helemaal vol zijn, zoals bij sommige concerten, of gebeurt dat pas later?
Helemaal mee eens. Vooral dat het publiek af en toe écht muisstil was vond ik heel mooi. Dat bracht wel echt de perfecte sfeer erin.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:11 schreef Aisumasen het volgende:
Ik ben weer onderweg vanuit Brussel richting Amsterdam. Er is weinig wat ik kwijt kan zonder te spoiler-en, maar samengevat: Wow, wat een optreden. Laag podium, kleine zaal, mooi theater, indrukwekkende lichtshow, perfecte akoestiek, muisstil publiek. Eerste rij, één meter van Alex af. De rest moeten jullie vanavond maar horen en zien. Het zal niet tegenvallen, al leek het wederom of Alex liever ergens anders wilde zijn. De mensen - zoals ik - die al wel de augustus-setlist gezien hadden, en dus nog niet de nieuwe, zullen flink verrast worden. Veel plezier!
Dan ga ik ze maar skippen denk ikquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:54 schreef Merkie het volgende:
Ipso Facto. Ik had het geyoutubed en als je al voorprogrammamoe bent zal je vanavond zeker in slaap vallen.
Mensen die volledig verrast willen worden, niet lezen:quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:54 schreef Aisumasen het volgende:
Op één (voor mij) hele grote verrassing na...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stay on my arm, you little charmer
Oké, dan heb ik al een idee van wie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 15:21 schreef Aisumasen het volgende:
Neen, een nummer waar mijn mond van openviel van verbazing toen ik het ze hoorden soundchecken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er zin in! Nogmaals de vraag: heeft iemand de nieuwe b-sides?Stay on my arm, you little charmer
Eindelijk, de b-sides. Ik denk dat ik geen directe link mag plaatsen dus: hier zijn ze te vinden. Als je het niet ziet: je zal dan eerst een account moeten aanmaken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:32 schreef tim. het volgende:
Ik heb er zin in! Nogmaals de vraag: heeft iemand de nieuwe b-sides?
De persoon die één van de setlists heeft op papier moet het even bevestigen, en ik ben jaloers op hem/haarquote:In My Room
The Age Of The Understatement
Calm Like You
Black Plant
Gas Dance
Only The Truth
Paris Summer
Separate and Ever Deadly
Hang The Cyst
I Want You (She's So Heavy)
My Mistakes Were Made For You
I Don't Like You Anymore
In The Heat Of The Morning
The Chamber
Time Has Come Again
The Meeting Place
ENCORE
Memories
Standing Next To Me
Dat ene lange nummerquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:49 schreef MaJo het volgende:
Wat was Hang the Cyst ook alweer? Er was 1 nummer wat me niet bekend voorkwam maar wel erg LSP klonk
Overigens vind ik de nummers wel veel op elkaar lijken. Met het luisteren van de cd denk ik ook vaak "hey dat nummer heb ik net toch gehoord?"Vanavond had ik dat dus ook.
Ze hadden het erover dat wij 'loose' moesten wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:15 schreef maan. het volgende:
echt ik ben nog steeds zo zwaar onder de indruk! wel irritante lange mensen voor me maar heb ik goed opgelost...
voorprogramma had er duidelijk op geoefend om geen uitstraling te hebben waren voor mij daarom ook erg overbodig liever wonderous place gehad maar ja je kan niet alles krijgen!! toch benieuwd wat ze tussendoor aan het vertellen waren verstond er ondanks lange studie op vreemde miles/ alex praatjes toch geen reed van dus iemand die het wel weet: ....
Dat geloof ik wel. Daar kijken ze totaal niet naar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:47 schreef MaJo het volgende:
Ik ben trouwens zonder lidmaatschap binnen gekomenliet mijn kaartje zien en liep gewoon zelfverzekerd door
![]()
Het eerste wat ik zei; Alex is echt zo stoned als een motherfuckerquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef febster het volgende:
Vet concert, waarbij Hang the Cyst, de Beatles cover en I don't like you anymore er boven uit staken. Stond op 5 meter van Alex en door mijn lengte (2 meter) en dat ik iets ouder was had ik het gevoel dat we soms heel even oogcontact hadden![]()
..
Niemand die voor de rest iets opviel aan hem? Ik vond hem namelijk waziger dan anders, of hij ergens mee zit, vooral aan het begin van het concert zag je dat duidelijk vond ik
Dan heb ik jou gezien vanaf het balkon. Er stonden hele kleine meisjes achter jequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef febster het volgende:
Vet concert, waarbij Hang the Cyst, de Beatles cover en I don't like you anymore er boven uit staken. Stond op 5 meter van Alex en door mijn lengte (2 meter) en dat ik iets ouder was had ik het gevoel dat we soms heel even oogcontact hadden![]()
..
Niemand die voor de rest iets opviel aan hem? Ik vond hem namelijk waziger dan anders, of hij ergens mee zit, vooral aan het begin van het concert zag je dat duidelijk vond ik
Klopt, die heb ik na het voorprogramma voor gelaten, maar toen begon een andere lange kerel te zeiken tewijl die 5 cm moest opschuivenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan heb ik jou gezien vanaf het balkon. Er stonden hele kleine meisjes achter je
Stond je links vrij vooraan? En was er een bitch die je er niet doorliet om bij je vrienden te staan? Zoja, dan was ik die bitch, en alvast mijn oprecht excusesquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:46 schreef Haunter het volgende:
[..]
Het eerste wat ik zei; Alex is echt zo stoned als een motherfucker
Ik denk dat dat gewoon van het touren/weg van huis/vriendin zijn etc komt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef febster het volgende:
Alexa Chung oidquote:
Ja, ik vond dat 'de band' iets zachter had gemogen en het orkest misschien iets harder. Dan had je veel meer zo'n gaaf effect gehad bij bijvoorbeeld Black Plant, terwijl het nu een beetje ondersneeuwde door de band.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:14 schreef TC03 het volgende:
Ik vond het geluid trouwens niet zo goed. Het orkest kwam er maar bekaaid vanaf vond ik. Klonk ook een beetje schel.
Omdat de mensen met wie ik was dat niet wilden, ofja, degene die aan zijn kant stond zegmaar. Hoop maar dat ik dan niet te bitchy overkwam danquote:
Met de Britse televisiepresentatrice Alexa Chung:quote:
Idd, wat een reus was dat!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:17 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, die gast die voor het optreden liep te soundchecken oid, díe was écht groot.
Dat is de Grote Vriendelijke Reus. Betwijfel alleen nog of hij wel zo vriendelijk is. Hij kon namelijk echt geen setlists gooien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:17 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, die gast die voor het optreden liep te soundchecken oid, díe was écht groot.
Eeuh, geen idee? Volgens mij werd ik overal lief doorgelatenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:05 schreef NevermindMe het volgende:
[..]
Stond je links vrij vooraan? En was er een bitch die je er niet doorliet om bij je vrienden te staan? Zoja, dan was ik die bitch, en alvast mijn oprecht excuses
Hehe, idd! Wat een baas.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:17 schreef Xrenity het volgende:
Oh dan hoop ik dat ik de verkeerde voor me heb, dan ben ik tegen niemand van hier bitchy geweest.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:46 schreef Haunter het volgende:
[..]
Eeuh, geen idee? Volgens mij werd ik overal lief doorgelaten![]()
En dan zeg je niet even hoiquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:42 schreef NevermindMe het volgende:MaJo, ik heb je trouwens gezien, als ik wist dat je alleen was en een biertje wilde had ik je wel even aan kunnen spreken
Ik zag je zegmaar de zaal uitlopen, wij stonden toen aan de zijkant van de bar..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
En dan zeg je niet even hoiwaar zag je me dan?
wat alex betreft, die was niet stoned maar precies hetzelfde als anders. Hij is gewoon overweldigd door de menigte, weet zich geen houding te geven. Dat was ook wel duidelijk bij dat liedje waar hij alleen zong. Hij verborg zich door zijn arm over de microfoon te leggen.
ik vond hem wel relaxed. Hij heeft meer gelachen en gepraat dan ooit
Geen exclusieve nummers, maar wel tof.quote:'My Mistakes Were Made For You' Exclusive US Single Release
The Last Shadow Puppets release an exclusive US-only version of "My Mistakes Were Made For You". The 8 song expanded track EP will be released digitally today and on CD in stores on 4th November. The full tracklisting is below.
You can purchase the track digitally on iTunes and Rhapsody.
Tracklist:
1. My Mistakes Were Made For You
2. Separate And Ever Deadly (Live from New Theatre, Oxford)
3. Paris Summer [featuring Alison Mosshard] (Live from the Olympia, Paris)
4. My Little Red Book (Live from New Theatre, Oxford)
5. The Age Of The Understatement (acoustic)
6. Standing Next To Me (acoustic)
7. The Meeting Place (acoustic)
8. My Mistakes Were Made For You (acoustic)
(All acoustic tracks recorded at Avatar Studios, NYC in March 2008)
Ik vraag me af of ik nou voor jou stond in de rij voor de deur, als je naar de deur keek, aan de rechterkant, vlak voor de trap. Alles klopte gewoon, die jongen liet foto's van een ander LSP concert zien, en kwam uit omgeving Arnhem volgens mijquote:
Erg eng, m'n vriendin dacht je ergens van te herkennen, maar ik had je nog nooit eerder opgemerkt ergens. Jij mij wel dus, maar ik heb dan ook een foto in FoBo staan, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
Wij hebben vaak vlakbij elkaar gestaan in Doornroosje. Wij stonden in de buurt bij elkaar bij The Raconteurs. Ik heb je een keer gezien bij de ingang van The Move (of all places). En ja, wij stonden ook gisteren naast elkaar. Eng he?
Dank je! Fijn dat je altijd een paar seconden ervoor start, en erna stopt. Heb je ook nog gefilmd in Paradiso?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:31 schreef Aisumasen het volgende:
Hier mijn eerste filmpje van het optreden in Brussel. Meer volgt in de loop van de dagen.
Haha, ik ookquote:
Dat had ik willen doen, maar internet lag er de hele dag uitquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:19 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha, ik ook. Ik zit al heel de dag bijna niks te doen. Ik ben alleen maar aan het denken aan gisteren en live TLSP nummers aan het beluisteren
.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Alternative.blog heeft het trouwens over muziekgeschiedenis die geschreven is enzo:
http://alternative.blog.n(...)hiedenis-in-paradiso
[..]
Muziekjournalisten die Lennon en McCartney met elkaar vergelijken...quote:"De nieuwe Lennon en McCartney? Nou, doe dan maar de twee nieuwe Lennons (voor McCartney moet je de nieuwe Novastar maar luisteren)."
hmmm ik vergis me dus .. :quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:11 schreef portie het volgende:
nee. ik heb het ook gelezen, stukje entertainment gedoe. Die metro kwam btw uit Zwolle vandaan. Maar er stond volgens mij dat ze tijd te kort kwamen of er nog tlsp of monkey platen kwamen volgend jaar. Dus niet dat ze zouden komen.
Wat een potsierlijk stukje, ik vind dat Miles het allerminst verdient om als figurant te worden weggezet. Zo flauw om hem na al die tijd weer te vergelijken met zijn bandmaatje, wat toevallig de grootste songwriter uit de 21ste eeuw is. Dat hebben we bij de album-release al allemaal moeten aanhoren, en toen heeft Miles gelijk laten horen dat ook hij een prima songwriter en sterke zanger is. En ook nu heeft hij zich prima bewezen als live-entertainer.quote:Alex Turner schudt het zo uit zijn mouw
Alex Turner is nog altijd pas 22 jaar, maar de jongeling uit Sheffield heeft voor het derde achtereenvolgende jaar een album uitgebracht dat de eerste plaats in de Britse albumlijsten haalde.
Na twee platen met de Arctic Monkeys (2006 en 2007) volgde dit jaar The Age Of The Understatement, het debuut van The Last Shadow Puppets, het hobbybandje van Turner en zijn kameraad Miles Kane. Maandag trad de groep op in het Amsterdamse Paradiso.
Voor Turner is ‘TLSP’ een geinig project naast de Arctic Monkeys (de plaatopnamen in Frankrijk beschouwde hij als zijn vakantie), maar voor Miles Kane ligt dat net even anders: aan de zijde van Alex Turner viert hij triomfen die hij met zijn weinig opmerkelijke bandje The Rascals nooit zal evenaren.
In juni van dit jaar, twee maanden na het TLSP-debuut, verscheen Rascalize. Hoger dan plaats honderd van de Britse albumlijsten reikte het album niet.
De twee vrienden schreven de songs voor The Age of The Understatement samen en hoewel Turner met ‘TLSP’ niet hetzelfde wil doen als met zijn andere band, herken je toch overal zijn hand: de slaggitaartjes, de melodieën, de Sheffieldse tongval – het sijpelt overal doorheen, dwars door de invloeden van Scott Walker, Ennio Morricone en georkestreerde sixties-soul.
Even goed als de Arctic Monkeys? Nee. Wel leuk, maar niet alle composities zitten even strak in hun vel. In het stampvolle Paradiso slaagde de band er echter in om het songmateriaal naar een hoger plan te tillen, met hulp van een zestien man sterk orkest dat de vijf ‘Puppets’ in de rug steunde en uitstekend op het strakke rockbandje bleek ingespeeld. Het filmische In My Room en het puike titelnummer van The Age Of The Understatement vormden het openingssalvo, en het grootste deel van de tijd bleef het zo goed.
Het hele album (35 minuten) en vrijwel alle b-kantjes van de singles kwamen voorbij, plus een verrassende Beatles-cover: I Want You (She’s So Heavy) van het album Abbey Road (1969).
Vooral in die vrije, complexe Lennon-compositie, door ‘TLSP’ pas voor de tweede keer live uitgevoerd, werd weer eens duidelijk wat een onwaarschijnlijk talent Alex Turner is: tijdens het spelen lijkt het soms alsof hij aan heel andere dingen staat te denken, maar wat schudt hij het allemaal losjes, bijna achteloos uit zijn mouw.
De kennismaking met collega-frontman Miles Kane beviel best, maar het kan niet anders of hij kijkt tijdens zo’n tournee af en toe licht jaloers naar zijn maatje, links van hem.
Menno Pot
http://www.volkskrant.nl/(...)het_zo_uit_zijn_mouw
Inderdaad, wat een slechte 'journalistiek' is dit zeg.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat een potsierlijk stukje, ik vind dat Miles het allerminst verdient om als figurant te worden weggezet. Zo flauw om hem na al die tijd weer te vergelijken met zijn bandmaatje, wat toevallig de grootste songwriter uit de 21ste eeuw is. Dat hebben we bij de album-release al allemaal moeten aanhoren, en toen heeft Miles gelijk laten horen dat ook hij een prima songwriter en sterke zanger is. En ook nu heeft hij zich prima bewezen als live-entertainer.
Des te meer onterecht dat Miles wordt weggezet als "bandmaatje van", terwijl "Standing Next To Me" toch echt 2 maal het hoogtepunt was van het optreden. Het was ook juist Miles die zo'n "complexe Lennon-compositie" als "I Want You (She's So Heavy)" eer aan deed. Harrison-like gitaar-licks, op precies de juiste manier gebracht, scherpe zang. Absoluut niets ten nadele van Alex, natuurlijk vervulde ook hij een glansrol. Maar suggeer niet dat Miles onderdeed voor Alex in dit optreden. Ze maken samen deze band.
Dit lijkt eerder een stukje om reacties zoals deze uit te lokken, dan een serieuze onafhankelijke recensie.
Ja, maar deze man heeft gewoon helemaal ongelijk, en slaat de plank behoorlijk mis imo.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:34 schreef febster het volgende:
Is een recensie niet bijna altijd subjectief?
Hm ja, ben ik niet gewend van Menno Pot. Van een stagair op Nu.nl had ik niet anders verwacht. Het is meer een opsomming, geobserveerd vanaf een hoek op het bovenste balkon, dan een volwaardige muzikale recensie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:03 schreef Merkie het volgende:
Wat een slechte recensies allemaal, en dan bedoel ik niet per se de mening van de recensist, maar gewoon de manier waarop het geschreven is.
Konden ze nou echt niet iemand vinden die de basisschool had afgemaakt om een recensie te schrijven? Pffff.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:01 schreef MOETIG het volgende:
Deze komt van nu.nl:
AMSTERDAM - Het kost veertig euro, maar dan heb je ook wat: het Nederlandse podiumdebuut van The Last Shadow Puppets maandagavond in Paradiso.
Een toeschouwer fluistert dat het duo het Bondtheme had willen schrijven en om acht uur gaan de spotlights aan, alsof 007 zelf ieder moment kan binnenkomen. In plaats daarvan betreden niet veel later zestien in het zwart gestoken orkestleden het podium. Tijdens optredens worden Alex Turner (Arctic Monkeys) en Miles Kane (The Rascals) namelijk niet alleen bijgestaan door de drie reguliere bandleden, maar ook door een orkest plus dirigent.
Wat volgt is een avond waarop dezelfde gebeurtenissen zich constant lijken te herhalen. Op het balkon gaat een meisje staan om een foto te nemen van Kane. De dirigent maant het orkest te beginnen. Turner trekt zijn leren jack recht, wrijft als een bezetene door zijn haar. Een toeschouwer plaatst een droge opmerking: "Die Turner is niet echt een lachebekje, hè?" Kane staat als een jeugdige Paul Weller achter de microfoon, al gitaar spelend.
Twee à drie nummers van het prima debuutalbum komen in wervelwind voorbij. Turner zingt nonchalant, soms te nonchalant. Kane kijkt richting het balkon, er volgt een cover. Het duo lacht, maakt een grap. Onverstaanbaar. Een andere toeschouwer: "Ze hebben echt ondertiteling nodig." De belichting is soms stijlvol, dan weer als in een foute jaren tachtigfilm. Het publiek klapt als een bezetene.
En dan lijkt alles weer bij het begin te beginnen. Hebben we dit niet eerder gezien? Het meisje op het balkon gaat weer staan. Kane kijkt terug terwijl hij gitaar speelt en poseert. Het orkest wordt naar de achtergrond gedrongen. Turner is in zichzelf gekeerd, zingt net niet zuiver. Drie nummers van het debuut komen voorbij, drie voltreffers. Het orkest kijkt geamuseerd toe op momenten dat de band geen begeleiding nodig heeft. Een toeschouwer: "Lijkt me lastig repeteren, met zo'n grote groep." Er wordt weer een cover ingezet. Turner trekt zijn leren jas uit, kijkt gedesoriënteerd, met een bleek gezicht. Kane is het tegenovergestelde, energiek, vol vuur en knipoogt naar een toeschouwer.
En zo gaat het door, een uur lang. Sixties psychedelica, surfmuziek en Britpop versmelten, zoals de stemmen van Turner en Kane, met elkaar. Soms lijkt alles te kloppen. Meteen daarna gaat het meisje weer staan, enzovoorts. De herhaling is geen straf, integendeel. De enige herhaling die eentonig wordt, zijn de positieve woorden over Turner en Kane. En toch: ook op deze avond zijn ze van toepassing.
- 20:42 (ik keek op m'n telefoonquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:34 schreef TC03 het volgende:
- Het concert begon even na negen uur, niet om acht uur
- Alex en Miles worden bijgestaan door twee muzikanten en een orkest, niet drie.
You lucky son of a bitchquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:21 schreef Aisumasen het volgende:
Dan vertel ik nu maar eens wat er van te voren bij het optreden in Brussel gebeurde:
Zondag was onze derde en laatste dag in Brussel, dus we liepen al vroeg richting centrum om de toerist uit te hangen. Het theater was zo'n 300 meter van ons hotel af, dus dat kwamen we op de weg er naar toe vanzelf tegen. Op dit tijdstip (11:00 ofzo) zaten de eerste meisjes al bij de ingang van het theater.... De vele tourbussen stonden al aan de achterkant geparkeerd, en de bekende Arctic Monkeys-crew was al druk in de weer.
Na een leuke middag in het centrum zijn we rond een uurtje of 16:00 weer terug richting het hotel gelopen, en zagen dat dezelfde meisjes nog altijd tegen de hekken aanzaten.... Eenmaal terug op de kamer had ik honger, en ging een tijdje later in m'n eentje wat te bikken zoeken. Wederom liep ik langs het theater, en terwijl ik langs de achterkant liep hoorde ik wat vage gitaar-klanken van Miles of Alex...
Om de hoek betrad ik een soort overdekte binnendoorgang om een stukje af te snijden, en plots hoorde ik overduidelijke TLSP-klanken! Ik was wel benieuwd waar het vandaan kwam, en terwijl ik een paar gangen doorliep kwam het geluid steeds dichterbij, en dichterbij, totdat ik bij een grote soort van grote garagedeur aankwam. Moeilijk te omschrijven, maar probeer het voor je te zien: Een totaal uitgestorven overdekte hal, met (galmend) keihard de klanken van de soundcheck van The Last Shadow Puppets. Ik ben maar blijven luisteren en heb later eten gehaald. Een combinatie van "royal sadness" en "total p0wnage".
Zo hoorde ik complete versies van een aantal nummers inclusief "Memories" en "Standing Next To Me", veel nummers onderbroken door instructies van Alex of Miles, en inclusief een paar valse starten. Tussen de nummers door hadden ze (zelfs Alex) de grootste schik. Korte jamsessies, een uithaal van Kings Of Leon's "Sex On Fire" door Miles, Alex en Miles in een dialoog met een accent wat nog het meest op Schots leek, nog meer instructies... Voor de rest enkel nummers uit de set, in de soundcheck voor het Leeds Festival deden ze namelijk ook "The Death Ramps" en "I'll Give You Sympathy".
En toen plots... De gitaar-lick van één van mijn favoriete nummers aller tijden, ik wist niet wat ik hoorde! Miles improviseerde er op los met zijn stem en gitaar, zoals in een korte jam tussen de bedrijven door. Hij deed nog een behoorlijk mislukte imitatie van "Dig It" (voor de Beatles-kenners), met de toevoegingen "Dig it, bitch!", en schreeuwde als een John Lennon op The White Album. Dat vond ik al bijzonder leuk om te horen. Hierna werd er nog wat gecheckt, gejamd en gelachen.
Na een lange stilte - ik wilde weglopen - zette de complete band plots "I Want You" in, ik stond perplex... Dát had ik niet verwacht. Ik ging alleen maar even wat te eten halen, en voordat ik het wist stond ik in een of ander verlaten tussendoorhalletje te luisteren naar één van mijn favoriete nieuwe bands die één van mijn favoriete nummers van The Beatles in een geweldige versie speelden. Het galmde keihard door de hele hal, maar ik stond al die tijd in mijn eentje, terwijl 100 meter verder om de hoek de meisjes tegen het hek aanzaten. Na anderhalve keer "I Want You" stierven de stemmen weg, en was het afgelopen.
Even over half 9 op mijn horlogequote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:34 schreef TC03 het volgende:
- Het concert begon even na negen uur, niet om acht uur
Zeker bij het inzetten van "I Want You", ja. Het was een aparte situatie, als je het je kunt voorstellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:37 schreef febster het volgende:
Aisumasen onze persoonlijke AM/TLSP groupie![]()
Nee hoor, echt gaaf om te lezen, je zult wel nog wel even kippenvel gehad hebben vermoed ik.
Het is zeker cool, en ik heb geen negatieve ervaringen bij ontmoetingen met artiesten. Ik zou het alleen bezwaarlijk vinden als je ze zou overvallen of lastig vallen in een privé-moment. Ik vond het tof om een persoonlijk gesigneerde plaat te hebben, maar hecht geen waarde aan een anonieme krabbel. Mijn persoonlijk gesigneerde LP van Bromheads Jacket, na een gezellige avond met ze in Kultuurhuis Bosch? Toffe gasten, goede muziek, leuke herinnering. Maar handtekeningen kopen op eBay? Hell no!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef AMDB het volgende:
Zo denk ik er ook over, ik hecht zelf helemaal geen waarde aan handtekeningen e.d. Persoonlijk contact hoeft van mij ook niet, als de muziek maar goed is.
Al ken ik wel iemand die 'm in het vliegtuig tegen kwam op weg naar Londen, en toen een praatje met 'm gemaakt heeft, dat is natuurlijk wel cool.
Die gezellige gek bij SNL schijnt "part of the crew" te zijn. Het was echt buiten het theater, later bleek bij de nooduitgang in de gangen van het theater. Ik was eerst in de veronderstelling dat het achter het podium was, omdat ik het orkest heel gedetaiileerd kon horen. Maar dat zal aan de prachtige akoestiek in de zaal hebben gelegen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef tim. het volgende:
Leuk geschreven. Waren er geen bewakers die je wegsleepten zoals bij de soundcheck van AM bij Saturday Night Live? Of stond je echt buiten het theater?
Jawel toch? Het is niet mijn favoriete nummer, maar vond dat uitgebreide stuk aan het einde één van de hoogtepunten van de optredens. Als dát geen Turner-compositie is, weet ik het ook niet meer. Zou zo weggelopen kunnen zijn uit een Arctic Monkeys-gig. Zo'n mooie lichtshow ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef tim. het volgende:
Prachtige versie. Volgens mij was dit niet zo in Paradiso toch?
Ik heb een filmpje gemaakt vanaf de eerste tonen van het intro en dat bestand is aangemaakt om 20:42. Verder heb ik met m'n telefoon de 2 nummers die ze vlak voor het optreden draaiden getagged en die hebben timestamps van resp. 20:35 en 20:40. Voor de geïnteresseerden, dat waren On Days Like These van Matt Monro en Running Scared van Roy Orbison.quote:
Om 12:19 arriveerde de tourbus nabij de Paradisoquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:05 schreef Tourniquet het volgende:
Jawel, we moeten het precies weten. We hebben tenslotte een historische gebeurtenis meegemaakt en dat moet wel goed gedocumenteerd zijn.
Toen jullie dat zeiden ben ik nog eens gaan luisteren, maar ik kan het er niet echt in ontdekken eerlijk gezegd.quote:
Prioriteit nummer 1!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:23 schreef maan. het volgende:
aisumasen je moet nog ff the last shadow puppets afvinken in je persoonlijke concert agenda;)
Aisumasen is in gedachten nog altijd bij het concertquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:23 schreef maan. het volgende:
aisumasen je moet nog ff the last shadow puppets afvinken in je persoonlijke concert agenda;)
Ik heb er ook naar geluisterd, maar kon het er niet in horen...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:24 schreef Merkie het volgende:
Hmm, mijn medeconcertmaatjes viel het anders ook op. Nou ja, zal wel dan
.
Verkeerde topic?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef Aisumasen het volgende:
Damn, forget about the intro! Check dit:
Schandalig fijn om te weten te komen, mijn vertrouwen in de tapers is weer gestegen. (Nu nog "Terror Pocket"). soul114, is that you?
Nee, heb dat optreden zelf niet opgenomen..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef Aisumasen het volgende:
Damn, forget about the intro! Check dit:
Schandalig fijn om te weten te komen, mijn vertrouwen in de tapers is weer gestegen. (Nu nog "Terror Pocket"). soul114, is that you?
Weinig nieuws, maar of er plannen zijn om in de toekomst een tweede TLSP-album te maken? Volgens Alex gaan ze dat "zeker weten doen". En hoe gaat het met het derde Arctic Monkeys-album? De opnamesessies met Josh Homme vorige maand? "It's going really good"...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:15 schreef Aisumasen het volgende:
In het besluitende interview in de NME van aankomende week zal wel het een en ander staan.
Vlak daaronder staat: "de rest van de show op 3FM, woensdag 29 okt tussen 23:00 en 0:00 in 3VOOR12RADIO".quote:
en ik ga er ook vanuit dat iemand dat hier ff plaatst?!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:26 schreef Yevgeni het volgende:
Ga er wel vanuit dat iemand dat opneemt en knipt en plakt, zodat het geheel goed te downloaden is als bootleg.
Hopelijk zenden ze in die 55 minuten nét de nummers uit die niet al op 3VOOR12 staanquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vlak daaronder staat: "de rest van de show op 3FM, woensdag 29 okt tussen 23:00 en 0:00 in 3VOOR12RADIO".
Jammer trouwens dat het ook niet op Fabchannel komt te staan.
Ik heb de directe link op een Windows-bak via een Firefox plug-in weten te achterhalen, en heb die link in Windows Media Player voor de Mac geplakt. Pas toen heb ik het kunnen beluisteren/rippen op m'n Macquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:48 schreef febster het volgende:
Ik hoop idd dat er een leuke bootleg van verschijnt, want ik kan het 3voor12 ding zelf niet eens luisteren ivm Mac gezeik
Bron: http://www.proximusgoformusic.be/nl/item.php?text_id=255984quote:Alex Turner en Miles Kane zijn dé exponenten van de huidige generatie jonge Britse songschrijvers. De eerste heeft met de Arctic Monkeys al twee fantastische platen op zijn actief, de laatste heeft eerder dit jaar een prima debuut afgeleverd met The Rascals. Wanneer net dat duo de handen in elkaar slaat en samen The Last Shadow Puppets vormt, mag je vuurwerk verwachten.
Een prachtplaat in de achterzak? Check! Kostuums in sixtiessnit? Check! Een zestienkoppig orkest? Check! Torenhoge verwachtingen ingelost? Check! Vooraan op het podium had een stevige liveband postgevat, met in hun rug een dozijn strijkers, drie blazers en een percussionist om de nummers van de nodige glans te voorzien. De openers In My Room en The Age Of The Understatement werden overgoten door een overweldigende sound die het Koninklijk Circus tot in de nok vulde en waarvan je nekharen meteen overeind gingen staan. The Last Shadow Puppets klonken nu eens melancholisch, en dan weer als leveranciers van gejaagde filmscores (Kan iemand ons na vanavond uitleggen waarom Alicia Keys en Jack White voor de titeltrack van de nieuw Bondfilm mochten tekenen en niet Turner en Kane?) Maar ze konden evengoed uithalen met grimmige rocksongs zoals Hang The Cyst en I Don’t Like You Any More.
Kane was stukken beter bij stem dan op Pukkelpop, en Turner – met Beatleskapsel! – hield zich duidelijk meer in de luwte op dan bij de Arctic Monkeys. My Mistakes Were Made For You en Only The Truth klonken nog warmer en voller dan op plaat, maar jammer genoeg ook als een iets te letterlijke interpretatie van de plaat. Het waren dus vooral de b-kantjes Hang The Cyst en In The Heat Of The Morning die ons het meeste konden bekoren.
Omdat de twaalf songs van het album niet volstonden om een hele show te vullen, trakteerden de Puppets ons op drie magistrale covers: het van Lee Hazlewood en Nancy Sinatra geleende Paris Summer (met Rosalie Cunnigham, de zangeres van het voorprogramma Ipso Facto), de Beatles-cover I Want You (‘het is tenslotte zondag’, aldus Turner) en Memories, origineel van Leonard Cohen. We betwijfelen of ze weet hadden van het concert van Cohen dezelfde avond in Vorst Nationaal, maar zo waren wij even verlost van onze verschrikkelijke ambarras du choix. The Last Shadow Puppets, eindelijk uit de schaduw getreden, en hoe!
Ik heb Flip4Mac en wat plug-ins en normaal kan ik 3VOOR12 (zoals Lowlands live) beluisteren op m'n Mac, maar nu nietquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:57 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik heb de directe link op een Windows-bak via een Firefox plug-in weten te achterhalen, en heb die link in Windows Media Player voor de Mac geplakt. Pas toen heb ik het kunnen beluisteren/rippen op m'n Mac.
Ik hoop dat iemand de publieksopname van afgelopen maandag wil delen, dan kunnen we het concert compleet maken met de aankomende radiouitzending.
Pssst...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:21 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb Flip4Mac en wat plug-ins en normaal kan ik 3VOOR12 (zoals Lowlands live) beluisteren op m'n Mac, maar nu niet. Kan jij die link alsjeblieft nog achterhalen? Of de naam van die Firefox plug-in geven?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:51 schreef TC03 het volgende:
Hier de zes nummer die nu op 3voor12 staan.
Bedankt voor de moeite, maar:quote:
quote:This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector's Account, and can therefore only be downloaded 10 times.
This limit is reached.
To download this file, the uploader either needs to transfer this file into his/her Collector's Account, or upload the file again. The file can later be moved to a Collector's Account. The uploader just needs to click the delete link of the file to get further information.
About us | Terms of use | Imprint
Tettenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:41 schreef tim. het volgende:
Thanks! Echt goede kwaliteit. Ik hoor het orkest nu ook veel beter dan live.
De akoestische nummers op die Amerikaanse My Mistakes Were Made For You EP zijn opgenomen bij dat eerste concert in de Avatar Studios, New York. Wel bijzonder, omdat dat de allereerste keer is dat ze hebben opgetreden.
Voor de geïnteresseerden: De foto's van dat model die gebruikt zijn voor de album en Standing Next To Me hoezen zijn afkomstig uit het fotoboek Five Girls van Sam Haskins uit 1962. De foto's waren trouwens niet opDeze is er bijvoorbeeld ook nog:
[ afbeelding ]
Bron Originele bron
Nee hoor. Bedenk wel even dat ze nu eind zestig isquote:
Neverrr mind..quote:
De sessie in Avatar Studios zijn de akoestische opnames van www.theageoftheunderstatement.comquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:41 schreef tim. het volgende:
Thanks! Echt goede kwaliteit. Ik hoor het orkest nu ook veel beter dan live.
De akoestische nummers op die Amerikaanse My Mistakes Were Made For You EP zijn opgenomen bij dat eerste concert in de Avatar Studios, New York. Wel bijzonder, omdat dat de allereerste keer is dat ze hebben opgetreden.
Ik zei toch ook dat de bruikbare foto's op warenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:41 schreef tim. het volgende:
Voor de geïnteresseerden: De foto's van dat model die gebruikt zijn voor de album en Standing Next To Me hoezen zijn afkomstig uit het fotoboek Five Girls van Sam Haskins uit 1962. De foto's waren trouwens niet opDeze is er bijvoorbeeld ook nog:
[ afbeelding ]
Bron Originele bron
Ik heb ook alvast één filmpje met geluid uit de mengtafel geüpload.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:28 schreef Tourniquet het volgende:
M'n geaudioswapte versie staat erop:
[..]
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 01:47 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
De sessie in Avatar Studios zijn de akoestische opnames van www.theageoftheunderstatement.com.
Ik wou net zeggen.. Het was toch altijd al tussen 11 en 12? Dat stond toch onder dat plaatje met link naar die stream, of iemand hier zei dat?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, dit gaat een teleurstelling worden. Nu is het ineens "tussen 23:00 en 0:00". Tevens bedenk ik mij ook dat Club Lek gewoon op dit tijdstip uitzendt - géén uitzending van 3FM Live dus. Zullen dus wel weer 2 of 3 nummertjes tussen de gesprekken door zijn.
Hier dusquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vlak daaronder staat: "de rest van de show op 3FM, woensdag 29 okt tussen 23:00 en 0:00 in 3VOOR12RADIO".
Jammer trouwens dat het ook niet op Fabchannel komt te staan.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:08 schreef Aisumasen het volgende:
Een kwartier lang dus, in het tweede uur. En "eerder deze week" hebben ze al meer opnames uitgezonden. Goddamnit.
Helaas, ik had me er op verheugd.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:22 schreef Aisumasen het volgende:
Niets aan de hand, heb het even gecheckt. Maandag "The Age Of The Understament", en dinsdag "Standing Next To Me". Straks in het tweede uur dus opnieuw die nummers + "Black Plant", "I Don't Like You Anymore", "Meeting Place". Wat we al kennen van de streams.
Meer (andere) nummers zullen ze ook wel niet uit mogen zenden, speltechnisch gezien was lang niet alles even best. We zullen zien. Ik houd het bij de (complete) radio-opnames uit Berlijn, plus "I Want You" uit Liverpool. Hoe abominabel die mix ook is.
Welke telefoon heb je? De beeldkwaliteit is ook redelijk goed moet ik zeggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:40 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, ik vind het ook jammer. Aan de andere kant denk ik: Waarom staat er "de rest van de show"? Ach, typisch 3FM dit weer.
"I Want You" was stukken beter in Amsterdam, trouwens. Ze waren er zelf ook niet zo tevreden over in Brussel. Logisch, als je het voor de eerste keer live speelt. Het komt niet in de buurt van het origineel, dat is onmogelijk, maar de versie van TLSP vond ik wel indrukwekkend. En er zijn ondertussen wel meerdere goed klinkende opnames te vinden van het nummer. En dan te bedenken dat het geluid van jouw mp3-rip gewoon opgenomen is met mijn mobiele telefoon, haha.
Echt? Geen geld voor een 7". Ze hadden ook al de nieuwe "Mistakes" singles, zag ik. Kwamen die dag uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:45 schreef Leonos het volgende:
Bij het concert in paradiso kosten ze ze 3 euro dacht ik.
Is niks natuurlijk
Moet je zeker doen!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:54 schreef jakkop het volgende:
Okee, dan ga ik terug naar mn platenboer, ze liggen daar voor 2,50
Op het forum van arcticmonkeysfrance.com is het concert ook te downloaden dacht ik. Klik dan wel op TLSP en niet op AMquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:17 schreef maan. het volgende:
Vergeef me als dit een domme vraag is maar heb op youtube redelijk goede bestanden gevonden van het concert uit Berlijn. Hoe krijg ik die bestanden mijn god op mijn computer.. (jaja a-technisch iemand hier)
sorry beetje off-topic maarre ik wil het weten!!
bronquote:AAhhh Alex, moet je huilen?
De ooit zo stoer lijkende frontman van Arctic Monkeys, Alex Turner, blijkt toch een mietje te zijn. Tijdens het laatste optreden van The Last Shadow Puppets, moest het Turnertje namelijk huilen. Live op het podium!
Het zit er op. The Last Shadow Puppets hebben hun laatste optreden gegeven. Alex Turner gaat weer met Arctic Monkeys een album opnemen en Miles Kane gaat verder met zijn Rascals. Toen Alex Turner het laatste live nummer van The Last Shadow Puppets aankondigde, kwamen de traantjes. “I really regret to inform you that this is our last tune" sprak Miles Kane.
Toch kwam eerder het bericht binnen dat het debuutalbum van The Last Shadow Puppets een vervolg gaat krijgen als de twee frontmannen er weer tijd voor hebben!
Ahhhhh, wat zielig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |