Ze hadden het erover dat wij 'loose' moesten wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 01:15 schreef maan. het volgende:
echt ik ben nog steeds zo zwaar onder de indruk! wel irritante lange mensen voor me maar heb ik goed opgelost...
voorprogramma had er duidelijk op geoefend om geen uitstraling te hebben waren voor mij daarom ook erg overbodig liever wonderous place gehad maar ja je kan niet alles krijgen!! toch benieuwd wat ze tussendoor aan het vertellen waren verstond er ondanks lange studie op vreemde miles/ alex praatjes toch geen reed van dus iemand die het wel weet: ....
Dat geloof ik wel. Daar kijken ze totaal niet naar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:47 schreef MaJo het volgende:
Ik ben trouwens zonder lidmaatschap binnen gekomenliet mijn kaartje zien en liep gewoon zelfverzekerd door
![]()
Het eerste wat ik zei; Alex is echt zo stoned als een motherfuckerquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef febster het volgende:
Vet concert, waarbij Hang the Cyst, de Beatles cover en I don't like you anymore er boven uit staken. Stond op 5 meter van Alex en door mijn lengte (2 meter) en dat ik iets ouder was had ik het gevoel dat we soms heel even oogcontact hadden![]()
..
Niemand die voor de rest iets opviel aan hem? Ik vond hem namelijk waziger dan anders, of hij ergens mee zit, vooral aan het begin van het concert zag je dat duidelijk vond ik
Dan heb ik jou gezien vanaf het balkon. Er stonden hele kleine meisjes achter jequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef febster het volgende:
Vet concert, waarbij Hang the Cyst, de Beatles cover en I don't like you anymore er boven uit staken. Stond op 5 meter van Alex en door mijn lengte (2 meter) en dat ik iets ouder was had ik het gevoel dat we soms heel even oogcontact hadden![]()
..
Niemand die voor de rest iets opviel aan hem? Ik vond hem namelijk waziger dan anders, of hij ergens mee zit, vooral aan het begin van het concert zag je dat duidelijk vond ik
Klopt, die heb ik na het voorprogramma voor gelaten, maar toen begon een andere lange kerel te zeiken tewijl die 5 cm moest opschuivenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dan heb ik jou gezien vanaf het balkon. Er stonden hele kleine meisjes achter je
Stond je links vrij vooraan? En was er een bitch die je er niet doorliet om bij je vrienden te staan? Zoja, dan was ik die bitch, en alvast mijn oprecht excusesquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:46 schreef Haunter het volgende:
[..]
Het eerste wat ik zei; Alex is echt zo stoned als een motherfucker
Ik denk dat dat gewoon van het touren/weg van huis/vriendin zijn etc komt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:38 schreef febster het volgende:
Alexa Chung oidquote:
Ja, ik vond dat 'de band' iets zachter had gemogen en het orkest misschien iets harder. Dan had je veel meer zo'n gaaf effect gehad bij bijvoorbeeld Black Plant, terwijl het nu een beetje ondersneeuwde door de band.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:14 schreef TC03 het volgende:
Ik vond het geluid trouwens niet zo goed. Het orkest kwam er maar bekaaid vanaf vond ik. Klonk ook een beetje schel.
Omdat de mensen met wie ik was dat niet wilden, ofja, degene die aan zijn kant stond zegmaar. Hoop maar dat ik dan niet te bitchy overkwam danquote:
Met de Britse televisiepresentatrice Alexa Chung:quote:
Idd, wat een reus was dat!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:17 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, die gast die voor het optreden liep te soundchecken oid, díe was écht groot.
Dat is de Grote Vriendelijke Reus. Betwijfel alleen nog of hij wel zo vriendelijk is. Hij kon namelijk echt geen setlists gooien.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:17 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, die gast die voor het optreden liep te soundchecken oid, díe was écht groot.
Eeuh, geen idee? Volgens mij werd ik overal lief doorgelatenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:05 schreef NevermindMe het volgende:
[..]
Stond je links vrij vooraan? En was er een bitch die je er niet doorliet om bij je vrienden te staan? Zoja, dan was ik die bitch, en alvast mijn oprecht excuses
Hehe, idd! Wat een baas.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:17 schreef Xrenity het volgende:
Oh dan hoop ik dat ik de verkeerde voor me heb, dan ben ik tegen niemand van hier bitchy geweest.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:46 schreef Haunter het volgende:
[..]
Eeuh, geen idee? Volgens mij werd ik overal lief doorgelaten![]()
En dan zeg je niet even hoiquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:42 schreef NevermindMe het volgende:MaJo, ik heb je trouwens gezien, als ik wist dat je alleen was en een biertje wilde had ik je wel even aan kunnen spreken
Ik zag je zegmaar de zaal uitlopen, wij stonden toen aan de zijkant van de bar..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
En dan zeg je niet even hoiwaar zag je me dan?
wat alex betreft, die was niet stoned maar precies hetzelfde als anders. Hij is gewoon overweldigd door de menigte, weet zich geen houding te geven. Dat was ook wel duidelijk bij dat liedje waar hij alleen zong. Hij verborg zich door zijn arm over de microfoon te leggen.
ik vond hem wel relaxed. Hij heeft meer gelachen en gepraat dan ooit
Geen exclusieve nummers, maar wel tof.quote:'My Mistakes Were Made For You' Exclusive US Single Release
The Last Shadow Puppets release an exclusive US-only version of "My Mistakes Were Made For You". The 8 song expanded track EP will be released digitally today and on CD in stores on 4th November. The full tracklisting is below.
You can purchase the track digitally on iTunes and Rhapsody.
Tracklist:
1. My Mistakes Were Made For You
2. Separate And Ever Deadly (Live from New Theatre, Oxford)
3. Paris Summer [featuring Alison Mosshard] (Live from the Olympia, Paris)
4. My Little Red Book (Live from New Theatre, Oxford)
5. The Age Of The Understatement (acoustic)
6. Standing Next To Me (acoustic)
7. The Meeting Place (acoustic)
8. My Mistakes Were Made For You (acoustic)
(All acoustic tracks recorded at Avatar Studios, NYC in March 2008)
Ik vraag me af of ik nou voor jou stond in de rij voor de deur, als je naar de deur keek, aan de rechterkant, vlak voor de trap. Alles klopte gewoon, die jongen liet foto's van een ander LSP concert zien, en kwam uit omgeving Arnhem volgens mijquote:
Erg eng, m'n vriendin dacht je ergens van te herkennen, maar ik had je nog nooit eerder opgemerkt ergens. Jij mij wel dus, maar ik heb dan ook een foto in FoBo staan, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
Wij hebben vaak vlakbij elkaar gestaan in Doornroosje. Wij stonden in de buurt bij elkaar bij The Raconteurs. Ik heb je een keer gezien bij de ingang van The Move (of all places). En ja, wij stonden ook gisteren naast elkaar. Eng he?
Dank je! Fijn dat je altijd een paar seconden ervoor start, en erna stopt. Heb je ook nog gefilmd in Paradiso?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:31 schreef Aisumasen het volgende:
Hier mijn eerste filmpje van het optreden in Brussel. Meer volgt in de loop van de dagen.
Haha, ik ookquote:
Dat had ik willen doen, maar internet lag er de hele dag uitquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:19 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha, ik ook. Ik zit al heel de dag bijna niks te doen. Ik ben alleen maar aan het denken aan gisteren en live TLSP nummers aan het beluisteren
.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Alternative.blog heeft het trouwens over muziekgeschiedenis die geschreven is enzo:
http://alternative.blog.n(...)hiedenis-in-paradiso
[..]
Muziekjournalisten die Lennon en McCartney met elkaar vergelijken...quote:"De nieuwe Lennon en McCartney? Nou, doe dan maar de twee nieuwe Lennons (voor McCartney moet je de nieuwe Novastar maar luisteren)."
hmmm ik vergis me dus .. :quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:11 schreef portie het volgende:
nee. ik heb het ook gelezen, stukje entertainment gedoe. Die metro kwam btw uit Zwolle vandaan. Maar er stond volgens mij dat ze tijd te kort kwamen of er nog tlsp of monkey platen kwamen volgend jaar. Dus niet dat ze zouden komen.
Wat een potsierlijk stukje, ik vind dat Miles het allerminst verdient om als figurant te worden weggezet. Zo flauw om hem na al die tijd weer te vergelijken met zijn bandmaatje, wat toevallig de grootste songwriter uit de 21ste eeuw is. Dat hebben we bij de album-release al allemaal moeten aanhoren, en toen heeft Miles gelijk laten horen dat ook hij een prima songwriter en sterke zanger is. En ook nu heeft hij zich prima bewezen als live-entertainer.quote:Alex Turner schudt het zo uit zijn mouw
Alex Turner is nog altijd pas 22 jaar, maar de jongeling uit Sheffield heeft voor het derde achtereenvolgende jaar een album uitgebracht dat de eerste plaats in de Britse albumlijsten haalde.
Na twee platen met de Arctic Monkeys (2006 en 2007) volgde dit jaar The Age Of The Understatement, het debuut van The Last Shadow Puppets, het hobbybandje van Turner en zijn kameraad Miles Kane. Maandag trad de groep op in het Amsterdamse Paradiso.
Voor Turner is ‘TLSP’ een geinig project naast de Arctic Monkeys (de plaatopnamen in Frankrijk beschouwde hij als zijn vakantie), maar voor Miles Kane ligt dat net even anders: aan de zijde van Alex Turner viert hij triomfen die hij met zijn weinig opmerkelijke bandje The Rascals nooit zal evenaren.
In juni van dit jaar, twee maanden na het TLSP-debuut, verscheen Rascalize. Hoger dan plaats honderd van de Britse albumlijsten reikte het album niet.
De twee vrienden schreven de songs voor The Age of The Understatement samen en hoewel Turner met ‘TLSP’ niet hetzelfde wil doen als met zijn andere band, herken je toch overal zijn hand: de slaggitaartjes, de melodieën, de Sheffieldse tongval – het sijpelt overal doorheen, dwars door de invloeden van Scott Walker, Ennio Morricone en georkestreerde sixties-soul.
Even goed als de Arctic Monkeys? Nee. Wel leuk, maar niet alle composities zitten even strak in hun vel. In het stampvolle Paradiso slaagde de band er echter in om het songmateriaal naar een hoger plan te tillen, met hulp van een zestien man sterk orkest dat de vijf ‘Puppets’ in de rug steunde en uitstekend op het strakke rockbandje bleek ingespeeld. Het filmische In My Room en het puike titelnummer van The Age Of The Understatement vormden het openingssalvo, en het grootste deel van de tijd bleef het zo goed.
Het hele album (35 minuten) en vrijwel alle b-kantjes van de singles kwamen voorbij, plus een verrassende Beatles-cover: I Want You (She’s So Heavy) van het album Abbey Road (1969).
Vooral in die vrije, complexe Lennon-compositie, door ‘TLSP’ pas voor de tweede keer live uitgevoerd, werd weer eens duidelijk wat een onwaarschijnlijk talent Alex Turner is: tijdens het spelen lijkt het soms alsof hij aan heel andere dingen staat te denken, maar wat schudt hij het allemaal losjes, bijna achteloos uit zijn mouw.
De kennismaking met collega-frontman Miles Kane beviel best, maar het kan niet anders of hij kijkt tijdens zo’n tournee af en toe licht jaloers naar zijn maatje, links van hem.
Menno Pot
http://www.volkskrant.nl/(...)het_zo_uit_zijn_mouw
Inderdaad, wat een slechte 'journalistiek' is dit zeg.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:06 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat een potsierlijk stukje, ik vind dat Miles het allerminst verdient om als figurant te worden weggezet. Zo flauw om hem na al die tijd weer te vergelijken met zijn bandmaatje, wat toevallig de grootste songwriter uit de 21ste eeuw is. Dat hebben we bij de album-release al allemaal moeten aanhoren, en toen heeft Miles gelijk laten horen dat ook hij een prima songwriter en sterke zanger is. En ook nu heeft hij zich prima bewezen als live-entertainer.
Des te meer onterecht dat Miles wordt weggezet als "bandmaatje van", terwijl "Standing Next To Me" toch echt 2 maal het hoogtepunt was van het optreden. Het was ook juist Miles die zo'n "complexe Lennon-compositie" als "I Want You (She's So Heavy)" eer aan deed. Harrison-like gitaar-licks, op precies de juiste manier gebracht, scherpe zang. Absoluut niets ten nadele van Alex, natuurlijk vervulde ook hij een glansrol. Maar suggeer niet dat Miles onderdeed voor Alex in dit optreden. Ze maken samen deze band.
Dit lijkt eerder een stukje om reacties zoals deze uit te lokken, dan een serieuze onafhankelijke recensie.
Ja, maar deze man heeft gewoon helemaal ongelijk, en slaat de plank behoorlijk mis imo.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:34 schreef febster het volgende:
Is een recensie niet bijna altijd subjectief?
Hm ja, ben ik niet gewend van Menno Pot. Van een stagair op Nu.nl had ik niet anders verwacht. Het is meer een opsomming, geobserveerd vanaf een hoek op het bovenste balkon, dan een volwaardige muzikale recensie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:03 schreef Merkie het volgende:
Wat een slechte recensies allemaal, en dan bedoel ik niet per se de mening van de recensist, maar gewoon de manier waarop het geschreven is.
Konden ze nou echt niet iemand vinden die de basisschool had afgemaakt om een recensie te schrijven? Pffff.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:01 schreef MOETIG het volgende:
Deze komt van nu.nl:
AMSTERDAM - Het kost veertig euro, maar dan heb je ook wat: het Nederlandse podiumdebuut van The Last Shadow Puppets maandagavond in Paradiso.
Een toeschouwer fluistert dat het duo het Bondtheme had willen schrijven en om acht uur gaan de spotlights aan, alsof 007 zelf ieder moment kan binnenkomen. In plaats daarvan betreden niet veel later zestien in het zwart gestoken orkestleden het podium. Tijdens optredens worden Alex Turner (Arctic Monkeys) en Miles Kane (The Rascals) namelijk niet alleen bijgestaan door de drie reguliere bandleden, maar ook door een orkest plus dirigent.
Wat volgt is een avond waarop dezelfde gebeurtenissen zich constant lijken te herhalen. Op het balkon gaat een meisje staan om een foto te nemen van Kane. De dirigent maant het orkest te beginnen. Turner trekt zijn leren jack recht, wrijft als een bezetene door zijn haar. Een toeschouwer plaatst een droge opmerking: "Die Turner is niet echt een lachebekje, hè?" Kane staat als een jeugdige Paul Weller achter de microfoon, al gitaar spelend.
Twee à drie nummers van het prima debuutalbum komen in wervelwind voorbij. Turner zingt nonchalant, soms te nonchalant. Kane kijkt richting het balkon, er volgt een cover. Het duo lacht, maakt een grap. Onverstaanbaar. Een andere toeschouwer: "Ze hebben echt ondertiteling nodig." De belichting is soms stijlvol, dan weer als in een foute jaren tachtigfilm. Het publiek klapt als een bezetene.
En dan lijkt alles weer bij het begin te beginnen. Hebben we dit niet eerder gezien? Het meisje op het balkon gaat weer staan. Kane kijkt terug terwijl hij gitaar speelt en poseert. Het orkest wordt naar de achtergrond gedrongen. Turner is in zichzelf gekeerd, zingt net niet zuiver. Drie nummers van het debuut komen voorbij, drie voltreffers. Het orkest kijkt geamuseerd toe op momenten dat de band geen begeleiding nodig heeft. Een toeschouwer: "Lijkt me lastig repeteren, met zo'n grote groep." Er wordt weer een cover ingezet. Turner trekt zijn leren jas uit, kijkt gedesoriënteerd, met een bleek gezicht. Kane is het tegenovergestelde, energiek, vol vuur en knipoogt naar een toeschouwer.
En zo gaat het door, een uur lang. Sixties psychedelica, surfmuziek en Britpop versmelten, zoals de stemmen van Turner en Kane, met elkaar. Soms lijkt alles te kloppen. Meteen daarna gaat het meisje weer staan, enzovoorts. De herhaling is geen straf, integendeel. De enige herhaling die eentonig wordt, zijn de positieve woorden over Turner en Kane. En toch: ook op deze avond zijn ze van toepassing.
- 20:42 (ik keek op m'n telefoonquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:34 schreef TC03 het volgende:
- Het concert begon even na negen uur, niet om acht uur
- Alex en Miles worden bijgestaan door twee muzikanten en een orkest, niet drie.
You lucky son of a bitchquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:21 schreef Aisumasen het volgende:
Dan vertel ik nu maar eens wat er van te voren bij het optreden in Brussel gebeurde:
Zondag was onze derde en laatste dag in Brussel, dus we liepen al vroeg richting centrum om de toerist uit te hangen. Het theater was zo'n 300 meter van ons hotel af, dus dat kwamen we op de weg er naar toe vanzelf tegen. Op dit tijdstip (11:00 ofzo) zaten de eerste meisjes al bij de ingang van het theater.... De vele tourbussen stonden al aan de achterkant geparkeerd, en de bekende Arctic Monkeys-crew was al druk in de weer.
Na een leuke middag in het centrum zijn we rond een uurtje of 16:00 weer terug richting het hotel gelopen, en zagen dat dezelfde meisjes nog altijd tegen de hekken aanzaten.... Eenmaal terug op de kamer had ik honger, en ging een tijdje later in m'n eentje wat te bikken zoeken. Wederom liep ik langs het theater, en terwijl ik langs de achterkant liep hoorde ik wat vage gitaar-klanken van Miles of Alex...
Om de hoek betrad ik een soort overdekte binnendoorgang om een stukje af te snijden, en plots hoorde ik overduidelijke TLSP-klanken! Ik was wel benieuwd waar het vandaan kwam, en terwijl ik een paar gangen doorliep kwam het geluid steeds dichterbij, en dichterbij, totdat ik bij een grote soort van grote garagedeur aankwam. Moeilijk te omschrijven, maar probeer het voor je te zien: Een totaal uitgestorven overdekte hal, met (galmend) keihard de klanken van de soundcheck van The Last Shadow Puppets. Ik ben maar blijven luisteren en heb later eten gehaald. Een combinatie van "royal sadness" en "total p0wnage".
Zo hoorde ik complete versies van een aantal nummers inclusief "Memories" en "Standing Next To Me", veel nummers onderbroken door instructies van Alex of Miles, en inclusief een paar valse starten. Tussen de nummers door hadden ze (zelfs Alex) de grootste schik. Korte jamsessies, een uithaal van Kings Of Leon's "Sex On Fire" door Miles, Alex en Miles in een dialoog met een accent wat nog het meest op Schots leek, nog meer instructies... Voor de rest enkel nummers uit de set, in de soundcheck voor het Leeds Festival deden ze namelijk ook "The Death Ramps" en "I'll Give You Sympathy".
En toen plots... De gitaar-lick van één van mijn favoriete nummers aller tijden, ik wist niet wat ik hoorde! Miles improviseerde er op los met zijn stem en gitaar, zoals in een korte jam tussen de bedrijven door. Hij deed nog een behoorlijk mislukte imitatie van "Dig It" (voor de Beatles-kenners), met de toevoegingen "Dig it, bitch!", en schreeuwde als een John Lennon op The White Album. Dat vond ik al bijzonder leuk om te horen. Hierna werd er nog wat gecheckt, gejamd en gelachen.
Na een lange stilte - ik wilde weglopen - zette de complete band plots "I Want You" in, ik stond perplex... Dát had ik niet verwacht. Ik ging alleen maar even wat te eten halen, en voordat ik het wist stond ik in een of ander verlaten tussendoorhalletje te luisteren naar één van mijn favoriete nieuwe bands die één van mijn favoriete nummers van The Beatles in een geweldige versie speelden. Het galmde keihard door de hele hal, maar ik stond al die tijd in mijn eentje, terwijl 100 meter verder om de hoek de meisjes tegen het hek aanzaten. Na anderhalve keer "I Want You" stierven de stemmen weg, en was het afgelopen.
Even over half 9 op mijn horlogequote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:34 schreef TC03 het volgende:
- Het concert begon even na negen uur, niet om acht uur
Zeker bij het inzetten van "I Want You", ja. Het was een aparte situatie, als je het je kunt voorstellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:37 schreef febster het volgende:
Aisumasen onze persoonlijke AM/TLSP groupie![]()
Nee hoor, echt gaaf om te lezen, je zult wel nog wel even kippenvel gehad hebben vermoed ik.
Het is zeker cool, en ik heb geen negatieve ervaringen bij ontmoetingen met artiesten. Ik zou het alleen bezwaarlijk vinden als je ze zou overvallen of lastig vallen in een privé-moment. Ik vond het tof om een persoonlijk gesigneerde plaat te hebben, maar hecht geen waarde aan een anonieme krabbel. Mijn persoonlijk gesigneerde LP van Bromheads Jacket, na een gezellige avond met ze in Kultuurhuis Bosch? Toffe gasten, goede muziek, leuke herinnering. Maar handtekeningen kopen op eBay? Hell no!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef AMDB het volgende:
Zo denk ik er ook over, ik hecht zelf helemaal geen waarde aan handtekeningen e.d. Persoonlijk contact hoeft van mij ook niet, als de muziek maar goed is.
Al ken ik wel iemand die 'm in het vliegtuig tegen kwam op weg naar Londen, en toen een praatje met 'm gemaakt heeft, dat is natuurlijk wel cool.
Die gezellige gek bij SNL schijnt "part of the crew" te zijn. Het was echt buiten het theater, later bleek bij de nooduitgang in de gangen van het theater. Ik was eerst in de veronderstelling dat het achter het podium was, omdat ik het orkest heel gedetaiileerd kon horen. Maar dat zal aan de prachtige akoestiek in de zaal hebben gelegen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef tim. het volgende:
Leuk geschreven. Waren er geen bewakers die je wegsleepten zoals bij de soundcheck van AM bij Saturday Night Live? Of stond je echt buiten het theater?
Jawel toch? Het is niet mijn favoriete nummer, maar vond dat uitgebreide stuk aan het einde één van de hoogtepunten van de optredens. Als dát geen Turner-compositie is, weet ik het ook niet meer. Zou zo weggelopen kunnen zijn uit een Arctic Monkeys-gig. Zo'n mooie lichtshow ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:45 schreef tim. het volgende:
Prachtige versie. Volgens mij was dit niet zo in Paradiso toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |