abonnement Unibet Coolblue
pi_63848545
Klopt, maar hoeveel aces slaat Nadal nou? Praktisch elk punt dat hij maakt is een rally. Hij slaat met extreem veel controle met veel topspin wat veel energie en concentratie kost, zijn positie spel is één van zijn sterkste punten, hij beweegt constant tijdens het punt.

Tuurlijk, je zit veel etc., maar de vijf seconden voordat je die ace slaat of probeert te retourneren ben je heus wel geconcentreerd hoor.

Hoe verklaar jij anders dat er zoveel blessures voorkomen bij een sport waarbij je tegenstander aan de andere kant van het net staat.
quote:
Vergelijk dat eens met een marathon, waar je ruim 2 uur zonder enige onderbreking rent.

Daardoor heb je een ritme en al dat soort ongein. Niet elk type beweging is even zwaar voor je lichaam of concentratie. Ook ren je maar één marathon, geen marathon aan marathonnen.
pi_63848634
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:06 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Uh, jawel. Tennis is één van de zwaarste sporten omdat je:
-Lang speelt. 3 uur is geen uitzondering, op Grand Slams kan dat nog wel meer zijn.
-Je elke dag speelt tijdens een toernooi. 5 dagen achter elkaar moet je winnen.
-Je intens speelt. Een voetballer moet wel in beweging blijven natuurlijk, maar een tennisser moet een heel punt naar ballen rennen, elke bal met opperste concentratie slaan en zich het hele punt repositioneren.

Daarnaast heeft Nadal een zwaar speltype.
Valt mee. Tennis met voetbal vergelijken is in dit geval niet erg relevant, omdat voetbal qua conditie/training/inspanning e.d. een pussy-sport is.
pi_63848897
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:06 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Uh, jawel. Tennis is één van de zwaarste sporten omdat je:
-Lang speelt. 3 uur is geen uitzondering, op Grand Slams kan dat nog wel meer zijn.
-Je elke dag speelt tijdens een toernooi. 5 dagen achter elkaar moet je winnen.
-Je intens speelt. Een voetballer moet wel in beweging blijven natuurlijk, maar een tennisser moet een heel punt naar ballen rennen, elke bal met opperste concentratie slaan en zich het hele punt repositioneren.

Daarnaast heeft Nadal een zwaar speltype.
- Wat mijn held FF zegt; uit onderzoek is gebleken dat tennis de sport is waarin het langst 'niets' wordt gedaan.
- Over een heel jaar gezien is tennis wel zwaar. Daarom raakt een Nadal ook elk jaar geblesseerd aan het einde van het jaar. Maar wat heeft dat te maken met mijn stelling dat een potje tennis niet zo zwaar is
- Tja opperste concentratie, dat zeg je nou wel (overigens, dat heeft verder niet echt iets te maken met de context waarin mijn opmerking staat), maar ik vraag het me af... Een tennisser als Federer slaat zijn hele leven al ballen, die kan een backhandje langs de lijn blind slaan. Het zijn voor een groot deel automatismen, motorisch geheugen, bewegingen die net als bijvoorbeeld autorijden 'op het ruggenmerg' worden gemaakt. Als je nou eens naar het verschil kijkt tussen belangrijke punten en 'onbelangrijke' punten, dan is het toch overduidelijk dat toppers niet de hele wedstrijd in dezelfde extreme mate geconcentreerd zijn?

Moraal van dit verhaal; eeuh, waarom lach jij mij uit?
pi_63850361
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

- Wat mijn held FF zegt; uit onderzoek is gebleken dat tennis de sport is waarin het langst 'niets' wordt gedaan.
- Over een heel jaar gezien is tennis wel zwaar. Daarom raakt een Nadal ook elk jaar geblesseerd aan het einde van het jaar. Maar wat heeft dat te maken met mijn stelling dat een potje tennis niet zo zwaar is
- Tja opperste concentratie, dat zeg je nou wel (overigens, dat heeft verder niet echt iets te maken met de context waarin mijn opmerking staat), maar ik vraag het me af... Een tennisser als Federer slaat zijn hele leven al ballen, die kan een backhandje langs de lijn blind slaan. Het zijn voor een groot deel automatismen, motorisch geheugen, bewegingen die net als bijvoorbeeld autorijden 'op het ruggenmerg' worden gemaakt. Als je nou eens naar het verschil kijkt tussen belangrijke punten en 'onbelangrijke' punten, dan is het toch overduidelijk dat toppers niet de hele wedstrijd in dezelfde extreme mate geconcentreerd zijn?

Moraal van dit verhaal; eeuh, waarom lach jij mij uit?
-Doet er niets toe. Als er wel wat wordt gedaan wordt er ook echt wat gedaan. Er zijn veel rustpunten, maar het duurt ook lang.
-Je gebruikte dat als argument. Een enkel potje tennis per jaar is inderdaad niet superzwaar (alhoewel, ik zie mezelf geen vijfsetter spelen) maar waar het over ging (Nadal, doping etc.) heeft niks, maar dan ook niks, met een enkel potje te maken. Tennis, als sport, is zwaar.
-Jawel hoor. Tuurlijks, echt 100% hou je niet een hele wedstrijd vol, dat is inderdaad te zwaar. Maar tennisser zijn wel zo geconcentreerd mogelijk bezig. Daarom slaan zo ook zo vaak dat backhandje langs de lijn goed, omdat ze a. veel balgevoel hebben, b. inderdaad veel geoefend hebben, c. geconcentreerd zijn.
Iedereen op topniveau kan tennissen, mensen onderscheiden zich door de kleine dingetjes. Net iets constanter, net wat geconcentreder waardoor ze bijvoorbeeld net wat beter retouneren, serveren op de belangrijke momenten etc. Niet voor niets is tennis een sport waarin vaak beiden kanten bijna evenveel punten scoren, het gaat om die paar puntjes meer.

Concentratie kost natuurlijk ook inspanning en energie e.d., dus dat draagt ook bij aan de zwaarheid. Het kost minder energie losjes op de baan de staan en naar een bal te sjokken en een zwaai te maken dan terugspringen na het slaan, proberen de volgende bal van je tegenstander te lezen (je wilt niet op het verkeerde been staan), er heen sprinten, klaar te staan en dan zo goed mogelijk die bal slaan, terwijl je ook nog kijkt waar wellicht je tegenstander heengaat. Daarna moet je er zo snel mogelijk weer staan voor de volgende bal. Om goed te presteren moet je dit kunnen.

Ik lach je niet uit, ik lach je toe. De hele top 10 traint zich te pletter en zeurt dat het zo zwaar is en jij zegt "ach, zo'n potje tennissen, zo zwaar is dat niet."

[ Bericht 0% gewijzigd door VerdwaasdeVogel op 08-12-2008 14:16:28 ]
pi_63850629
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:08 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

-Doet er niets toe. Als er wel wat wordt gedaan wordt er ook echt wat gedaan. Er zijn veel rustpunten, maar het duurt ook lang.
-Je gebruikte dat als argument. Een enkel potje jaar per tennis is inderdaad niet superzwaar (alhoewel, ik zie mezelf geen vijfsetter spelen) maar waar het over ging (Nadal, doping etc.) heeft niks, maar dan ook niks, met een enkel potje te maken. Tennis, als sport, is zwaar.
-Jawel hoor. Tuurlijks, echt 100% hou je niet een hele wedstrijd vol, dat is inderdaad te zwaar. Maar tennisser zijn wel zo geconcentreerd mogelijk bezig. Daarom slaan zo ook zo vaak dat backhandje langs de lijn goed, omdat ze a. veel balgevoel hebben, b. inderdaad veel geoefend hebben, c. geconcentreerd zijn.
Iedereen op topniveau kan tennissen, mensen onderscheiden zich door de kleine dingetjes. Net iets constanter, net wat geconcentreder waardoor ze bijvoorbeeld net wat beter retouneren, serveren op de belangrijke momenten etc. Niet voor niets is tennis een sport waarin vaak beiden kanten bijna evenveel punten scoren, het gaat om die paar puntjes meer.

Concentratie kost natuurlijk ook inspanning en energie e.d., dus dat draagt ook bij aan de zwaarheid. Het kost minder energie losjes op de baan de staan en naar een bal te sjokken en een zwaai te maken dan terugspringen na het slaan, proberen de volgende bal van je tegenstander te lezen (je wilt niet op het verkeerde been staan), er heen sprinten, klaar te staan en dan zo goed mogelijk die bal slaan, terwijl je ook nog kijkt waar wellicht je tegenstander heengaat. Daarna moet je er zo snel mogelijk weer staan voor de volgende bal. Om goed te presteren moet je dit kunnen.

Ik lach je niet uit, ik lach je toe. De hele top 10 traint zich te pletter en zeurt dat het zo zwaar is en jij zegt "ach, zo'n potje tennissen, zo zwaar is dat niet."
Kom nou, zwaar trainen gebeurt bijna overal. Net als het geconcentreerd zijn, ik zou zelfs durven zeggen dat in het tennis genoeg ruimte is om de concentratie even laten vallen.

Tennissers lopen 9 van de 10 keer met glimlach op hun gezicht van de baan af, waar ze de dag erna weer eenzelfde inspanning leveren. Ik kan zo 20 sporten opnoemen die fysiek en mentaal veel zwaarder zijn.
pi_63850761
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:08 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

-Doet er niets toe. Als er wel wat wordt gedaan wordt er ook echt wat gedaan. Er zijn veel rustpunten, maar het duurt ook lang.
-Je gebruikte dat als argument. Een enkel potje jaar per tennis is inderdaad niet superzwaar (alhoewel, ik zie mezelf geen vijfsetter spelen) maar waar het over ging (Nadal, doping etc.) heeft niks, maar dan ook niks, met een enkel potje te maken. Tennis, als sport, is zwaar.
-Jawel hoor. Tuurlijks, echt 100% hou je niet een hele wedstrijd vol, dat is inderdaad te zwaar. Maar tennisser zijn wel zo geconcentreerd mogelijk bezig. Daarom slaan zo ook zo vaak dat backhandje langs de lijn goed, omdat ze a. veel balgevoel hebben, b. inderdaad veel geoefend hebben, c. geconcentreerd zijn.
Iedereen op topniveau kan tennissen, mensen onderscheiden zich door de kleine dingetjes. Net iets constanter, net wat geconcentreder waardoor ze bijvoorbeeld net wat beter retouneren, serveren op de belangrijke momenten etc. Niet voor niets is tennis een sport waarin vaak beiden kanten bijna evenveel punten scoren, het gaat om die paar puntjes meer.

Concentratie kost natuurlijk ook inspanning en energie e.d., dus dat draagt ook bij aan de zwaarheid. Het kost minder energie losjes op de baan de staan en naar een bal te sjokken en een zwaai te maken dan terugspringen na het slaan, proberen de volgende bal van je tegenstander te lezen (je wilt niet op het verkeerde been staan), er heen sprinten, klaar te staan en dan zo goed mogelijk die bal slaan, terwijl je ook nog kijkt waar wellicht je tegenstander heengaat. Daarna moet je er zo snel mogelijk weer staan voor de volgende bal. Om goed te presteren moet je dit kunnen.

- - - ja ik ben het weer met elk punt oneens, maar zo blijven we bezig
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:08 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]


Ik lach je niet uit, ik lach je toe. De hele top 10 traint zich te pletter en zeurt dat het zo zwaar is en jij zegt "ach, zo'n potje tennissen, zo zwaar is dat niet."

Je misinterpreteert me (of interpreteert me mis?), ik zeg niet dat het niet zwaar is, maar dat het niet zó zwaar is dat je het vanzelfsprekend moet vinden dat Nadal aan de doping zit. Ik heb gisteren 5 sets gespeeld (toegegeven, ik zit wat onder het niveau van Nadal ), en zou dat vandaag weer kunnen. Ik zou morgen echter geen marathon kunnen lopen in 4 uur.

En jouw punt, dat tennis over een heel jaar zo zwaar is; dat pleit Nadal juist vrij, aangezien hij duidelijk af en toe oververmoeid en geblesseerd is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63856688
Oh, ik heb geen idee of Nadal wel of geen doping gebruikt. Ik weet nauwelijks iets van dat spul af. Ging er alleen om dat tennis op topniveau geen licht "potje tennis" is.

Wimberdon: Duh, een enkele wedstrijd is natuurlijk minder zwaar dan een conditiesport. Na een marathon ben je vermoeider dan na een lange wedstrijd, uiteraard. Niemand loopt echter in een periode van een paar weken 30 keer een marathon voor een toptijd, Nadal speelt wel 30 wedstrijden. Gaat daarna ook nog vrolijk door en is daarvoor ook al bezig geweest.

Tennis is zwaar in dat je een heel jaar lang bezig bent en altijd fit moet zijn en vaak lang bezig bent. Kan persoonlijk niet bijster veel (veel gespeelde/gekeken) sporten bedenken waarbij er zoveel gepresteerd moet worden. Wielrennen, okee.
pi_63877398
Ik vind tennis een loodzware sport. Na een avondje tennissen zjin mijn duimen verrot en mijn schouders pijnlijk. Mijn rug is dan helemaal vastgelopen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:34:49 #184
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_63880369
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

- Wat mijn held FF zegt; uit onderzoek is gebleken dat tennis de sport is waarin het langst 'niets' wordt gedaan.
Als ik je held ben, waarom lees je mijn grappen dan niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Federer-fan op 09-12-2008 15:39:59 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_63884304
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als ik je held ben, waarom lees je mijn grappen dan niet?

Ik lees je grappen wel! En je bent vooral mijn held als het mij uitkomt
pi_64055331


Federer aan het trainen in Dubai. Dat is nog eens een mooie omgeving om een balletje in te slaan..
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  woensdag 17 december 2008 @ 17:46:18 #187
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_64094299
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:16 schreef TheGeneral het volgende:
[ afbeelding ]

Federer aan het trainen in Dubai. Dat is nog eens een mooie omgeving om een balletje in te slaan..
Dan heb je mijn tennispark in het Haagse nog nooit gezien.

Hoe zit het trouwens met die wens die hij had om Darren Cahill als coach in te schakelen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 18 december 2008 @ 22:32:41 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_64133669
Het viel me op die foto die nu op Federers officiële site staat op dat hij een Nike-T-shirt aanheeft.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_64134353
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:32 schreef Federer-fan het volgende:
Het viel me op die foto die nu op Federers officiële site staat op dat hij een Nike-T-shirt aanheeft.
Und?
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  donderdag 18 december 2008 @ 23:04:48 #190
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_64134814
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:51 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Und?
Het was een zwakke slechte grap. Voor mij is het jaar ook bijna voorbij. Ben een beetje door mijjn grappen heen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_64461508
quote:
"Never before have I started a tennis year as early as the one ahead. I will be back in action on January 1st," said Federer ahead of the January 1-3 exhibition tournament in Abu Dhabi.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_64475448
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]


Aaah hij probeert eindelijk iets te veranderen
Hopelijk overbelast hij zichzelf niet.
pi_64477297
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Aaah hij probeert eindelijk iets te veranderen
Hopelijk overbelast hij zichzelf niet.
Dat zie ik niet gebeuren. Hij heeft anderhalve maand om uit te rusten, speelt wat oefenpotjes (twee maal ja), één minder belangrijk, maar wel zwaar bezet, toernooi (Doha) en de AO. Daarna speelt hij enkel nog Dubai tot de Masters. Hij heeft tijd genoeg om te herstellen.

Wie wel serieus uit moet kijken voor overbelasting is Tsonga. Hij speelt twee toernooien voor de AO. Als hij in de eerste ver komt (finale) zou ik serieus overwegen die tweede maar over te slaan. Hij is al zo blessuregevoelig.
pi_64479331
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]
Hij speelt trouwens pas 2 januari.



Mooi stadion:




Wel klote dat zijn 1e wedstrijd gelijk tegen Murray is.. Niet echt een lekker inkomer.

Murray heeft Blake tenminste nog.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  maandag 29 december 2008 @ 22:31:35 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_64481238
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:47 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Hij speelt trouwens pas 2 januari.

[ afbeelding ]

Mooi stadion:

[ afbeelding ]


Wel klote dat zijn 1e wedstrijd gelijk tegen Murray is.. Niet echt een lekker inkomer.

Murray heeft Blake tenminste nog.
Misschien al gezegd hoor, maar wordt het ergens uitgezonden? Sport1 ofzo of alleen op streams?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_64482222
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Misschien al gezegd hoor, maar wordt het ergens uitgezonden? Sport1 ofzo of alleen op streams?
Ik weet het niet. Ik denk dat er wel ergens wat streampjes verschijnen. Hopelijk.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  dinsdag 30 december 2008 @ 08:41:04 #197
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_64490190
quote:
Op maandag 29 december 2008 22:52 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik denk dat er wel ergens wat streampjes verschijnen. Hopelijk.
Ja, inderdaad. Ik zou erg graag willen dat er een tenniskanaal was waarop alles werd uitgezonden. Daar moet toch wel een markt voor zijn zou je zeggen Ik ben er blij mee dat Sport1 alle Masters toernooien uitzendt, maar een soort ATP/ITF-kanaal met alle toernooien zou helemaal mooi zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_64491209
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 08:41 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik zou erg graag willen dat er een tenniskanaal was waarop alles werd uitgezonden. Daar moet toch wel een markt voor zijn zou je zeggen Ik ben er blij mee dat Sport1 alle Masters toernooien uitzendt, maar een soort ATP/ITF-kanaal met alle toernooien zou helemaal mooi zijn.
Zeker. Een mooi HD kanaaltje puur voor mannentennis
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  dinsdag 30 december 2008 @ 10:15:19 #199
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_64491491
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:00 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Zeker. Een mooi HD kanaaltje puur voor mannentennis
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_64493283
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 08:41 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik zou erg graag willen dat er een tenniskanaal was waarop alles werd uitgezonden. Daar moet toch wel een markt voor zijn zou je zeggen Ik ben er blij mee dat Sport1 alle Masters toernooien uitzendt, maar een soort ATP/ITF-kanaal met alle toernooien zou helemaal mooi zijn.
Mmmm, als je ziet dat er hier ook altijd maar 3 man rondkijken dan zijn er blijkbaar niet zoveel freaks om een aparte zender te legitimeren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')